BZP: Modernizacja boisk sportowych ORLIK przy Sportowej Szkole Podstawowej nr 5 ul. Lipińska 16 w Wołominie
26.03.2025
2025/BZP 00164134/01
Gmina Wołomin
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Modernizacja boisk sportowych ORLIK przy Sportowej Szkole Podstawowej nr 5 ul. Lipińska 16 w Wołominie
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Wołomin
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 013269640
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Ogrodowa 4
1.5.2.) Miejscowość: Wołomin
1.5.3.) Kod pocztowy: 05-200
1.5.4.) Województwo: mazowieckie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL912 - Warszawski wschodni
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: przetargi@wolomin.org.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.wolomin.org
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Modernizacja boisk sportowych ORLIK przy Sportowej Szkole Podstawowej nr 5 ul. Lipińska 16 w Wołominie
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-ef496491-e212-4d9b-8056-cc6b2ab586d1
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00164134
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-03-26
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00039114/01/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.9 Modernizacja boisk sportowych ORLIK przy sportowej Szkole Podstawowej nr 5 ul. Lipińskiej 16 w Wołominie
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://platformazakupowa.pl/pn/wolomin3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Nie
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://platformazakupowa.pl/pn/wolomin
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: zgodnie z rozdziałem XIII SWZ
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.10.) Przyczyny odstąpienia od komunikacji elektronicznej:
zamawiający wymaga przedstawienia modelu fizycznego, modelu w skali lub próbki, których nie można przekazać przy użyciu środków komunikacji elektronicznej (art. 65 ust. 1 pkt 4 ustawy)
3.11.) Sposób nieelektronicznego składania ofert, wniosków, oświadczeń oraz innych dokumentów: Przedmiotowe środki dowodowe, jakimi są PRÓBKI, należy złożyć przed upływem terminu składania ofert za pośrednictwem operatora pocztowego w rozumieniu ustawy z dnia 23listopada 2012 r. - Prawo pocztowe (Dz.U. z 2020 r. poz. 1041), osobiście lub za pośrednictwem posłańca na adres:
Urząd Miejski w Wołominie , Ogrodowa 4 ,05-200 Wołomin , KANCELARIA w terminie do dnia składania ofert, określonego w pkt. XVII.1 niniejszej SWZ.
Próbki muszą być złożone w taki sposób, aby Zamawiający mógł rozpoznać, który z Wykonawców złożył próbkę, W tym celu opis próbki powinien zawierać:
− Nazwę Wykonawcy,
− Nazwę postępowania tj.: „Modernizację boisk sportowych ORLIK przy Sportowej Szkole Podstawowej nr 5 ul. Lipińska 16 w Wołominie” NR ZP.271.15.2025
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): zgodnie z rozdziałem II SWZ
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): zgodnie z rozdziałem II SWZ
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: ZP.271.15.2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Tak
4.1.14.) Określenie aspektów społecznych, środowiskowych lub etykiet w opisie przedmiotu zamówienia:
Zamawiający uwzględnił wymagania w zakresie dostępności dla osób niepełnosprawnych oraz projektowania z przeznaczeniem dla wszystkich użytkowników, zgodnie z art. 100 ust. 1 ustawy
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest modernizacja boisk sportowych ORLIK przy Sportowej Szkole Podstawowej nr 5 ul. Lipińska 16 w Wołominie, w ramach zadania pn. „Modernizacja boisk sportowych ORLIK przy Sportowej Szkole Podstawowej nr 5 ul. Lipińska 16 w Wołominie”.
1. W ramach wykonania przedmiotu zamówienia Wykonawca w szczególności wykona roboty budowlane polegające na:
1) remoncie nawierzchni boiska wielofunkcyjnego o nawierzchni poliuretanowej,
2) remoncie nawierzchni boiska piłkarskiego o nawierzchni z trawy syntetycznej,
3) wymianie wyposażenia boisk, tj.: bramki do piłki nożnej, słupki do piłki siatkowej, siatki, siedziska sędziowskie, słupki do piłki koszykowej, tablice do piłki koszykowej, obręcze z siatką łańcuchową, słupki boiskowe, chorągiewki, tuleje do mocowania słupków i bramek,
4) naprawa ogrodzenia kompleksu ORLIK (wymiana naciągów, zaczepów, prostowanie słupków),
5) naprawa piłkochwytów (wymiana uszkodzonych siatek, wymiana mocowań siatek),
6) wymiana naświetlaczy na nowe z źródłem światła LED,
7) wykonaniu tymczasowego dojazdu dla potrzeb obsługi budowy, od strony ul. Fieldorfa, wraz z likwidacją tego dojazdu po zakończeniu robót,
8) opracuje dokumentację powykonawczą w 2 egz.,
9) przeniesie na Zamawiającego majątkowe prawa autorskie do dokumentacji powykonawczej, na warunkach określonych w umowie na roboty budowlane,
10) udzieli gwarancji na roboty budowlane, wykonane w ramach umowy na warunkach określonych w umowie na roboty budowlane,
11) materiały pochodzące z rozbiórki, nadające się do powtórnego wykorzystania lub przetworzenia, wskazane przez Zamawiającego podczas rozbiórki obiektu, stanowią własność Zamawiającego. Do obowiązków Wykonawcy należy odpowiednie zabezpieczenie ww. materiałów, w tym paletowanie, załadunek, transport i rozładunek w miejscu wskazanym przez Zamawiającego. Pozostałe materiały i gruz z rozbiórki, nienadające się do dalszego przetwarzania lub wykorzystania, Wykonawca robót jest zobowiązany do zutylizowania we własnym zakresie, zgodnie z obowiązującymi przepisami.
2. Zakres robót ujęty jest w n/w dokumentach, które stanowią Załącznik nr 1A do niniejszej specyfikacji:
1) „Szczegółowy zakres robót dla potrzeb modernizacji boisk sportowych ORLIK przy Sportowej Szkole Podstawowej Nr 5 ul. Lipińska 16 w Wołominie”, opracowany przez PONDUS Cezary Witas,
2) specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót budowlanych, opracowane przez PONDUS Cezary Witas,
3) zgłoszenie z dnia 03.04.2024 r. dotyczące wykonania robót.
3. Szczegółowy zakres podstawowych robót ujęty jest w Przedmiarze robót, stanowiącym Załącznik nr 1B do niniejszej specyfikacji.
4.2.6.) Główny kod CPV: 45236119-7 - Naprawa boisk sportowych
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 56 dni
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Tak
4.2.14.) Przedmiot, wielkość lub zakres oraz warunki zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Zamawiający przewiduje udzielenie zamówień polegających na powtórzeniu podobnych robót budowlanych w zakresie robót wymienionych w przedmiarze robót stanowiącym Załącznik nr 1B do niniejszej specyfikacji, tj, m.in. w zakresie: robót przygotowawczych, robót związanych z wymianą konstrukcji nawierzchni boisk, wymianą nawierzchni z trawy syntetycznej, naprawą nawierzchni sportowych z poliuretanu, wykonania ogrodzeń panelowych, wymiany wyposażenia boisk sportowych, oświetlenia boisk sportowych, robót brukarskich, na warunkach określonych w projektowanych postanowieniach umowy.
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Za najkorzystniejszą ofertę zostanie wybrana oferta z największą łączną liczbą punktów. Sposób obliczania punktacji:
Po = C+G
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: okres gwarancji
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
2. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące:1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym:
Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.
2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów:
Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.
3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
Zamawiający wymaga, aby wykonawca:
-posiadał środki finansowe lub zdolność kredytową na kwotę minimum 500.000,00 zł,
4) zdolności technicznej lub zawodowej:
- jednym Kierownikiem budowy, który posiada uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno – budowlanej, lub odpowiadające im uprawnienia wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów oraz co najmniej trzyletnie doświadczenie w pełnieniu funkcji kierownika budowy lub kierownika robót budowlanych przy realizacji minimum trzech zadań polegających na budowie/rozbudowie/przebudowie/remoncie obiektów sportowych z nawierzchnią sportową z trawy syntetycznej oraz z nawierzchnią sportową z poliuretanu o wartości robót minimum 500.000,00 zł każda,
-jednym Kierownikiem robót elektrycznych, który posiada uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektrotechnicznych, lub odpowiadające im uprawnienia wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów.
Zamawiający określając wymogi dla osób w zakresie posiadanych uprawnień budowlanych dopuszcza odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów oraz odpowiadające uprawnienia wydane obywatelom państw Europejskiego Obszaru Gospodarczego oraz Konfederacji Szwajcarskiej z zastrzeżeniem art. 12a oraz innych przepisów Prawo budowlane (tj. Dz. U. 2024 poz. 725 z późn. zm.) oraz ustawy o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (tj. Dz. U. 2023, poz. 334),
b) w zakresie wiedzy i doświadczenia – Zamawiający wymaga, aby Wykonawca wykazał,
że w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wykonał (zakończył) co najmniej trzy roboty budowlane polegające na budowie/rozbudowie/przebudowie/remoncie obiektów sportowych z nawierzchnią sportową z trawy syntetycznej oraz z nawierzchnią sportową z poliuretanu, o wartości minimum 500.000,00 zł brutto każda.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: Odpis lub informacja z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy p.z.p., sporządzonych nie wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji;
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1) wykaz robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, porównywalnych z robotami budowlanymi stanowiącymi przedmiot zamówienia, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty, miejsca wykonania i podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, w szczególności informacji o tym czy roboty zostały wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończone, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane były wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne odpowiednie dokumenty - załącznik nr 3 do SWZ;
2) wykaz osób, skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego , w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrole jakości lub kierowanie robotami budowlanymi , wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami- załącznik nr 4 do SWZ;
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
-próbkę ofertowanej sztucznej trawy o wymiarach min. 20x15 cm z metryką producenta,-autoryzację producenta nawierzchni wystawioną na Wykonawcę,
-kartę techniczną nawierzchni z trawy syntetycznej poświadczoną przez producenta,
-aktualny atest PZH lub równoważny dla sztucznej trawy,
-badanie na zgodność z normą PN-EN 15330-1 w celu potwierdzenia wymaganych parametrów trawy syntetycznej,
-gwarancja producenta na oferowaną nawierzchnię,
-raport i sprawozdanie z badań niezależnego Instytutu, że produkt, tj. podkład oraz runo, w całości nadaje się do ponownego przetworzenia (recyklingu).
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Tak
5.10.) Przedmiotowe środki dowodowe podlegające uzupełnieniu po złożeniu oferty:
-próbkę ofertowanej sztucznej trawy o wymiarach min. 20x15 cm z metryką producenta,-autoryzację producenta nawierzchni wystawioną na Wykonawcę,
-kartę techniczną nawierzchni z trawy syntetycznej poświadczoną przez producenta,
-aktualny atest PZH lub równoważny dla sztucznej trawy,
-badanie na zgodność z normą PN-EN 15330-1 w celu potwierdzenia wymaganych parametrów trawy syntetycznej,
-gwarancja producenta na oferowaną nawierzchnię,
-raport i sprawozdanie z badań niezależnego Instytutu, że produkt, tj. podkład oraz runo, w całości nadaje się do ponownego przetworzenia (recyklingu).
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
1. Wykonawca zobowiązany jest do zabezpieczenia swojej oferty wadium w wysokości: 12 000,00 ZŁ (słownie: dwanaście tysięcy 00/100 złotych);6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
zgodnie z rozdziałem XII SWZ6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
zgodnie z PPU7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy