BZP: Zorganizowanie i przeprowadzenie szkolenia dla członków Powiatowej Rady Rynku Pracy i pracowników Powiatowego Urzędu Pracy w Tarnobrzegu
26.03.2025
2025/BZP 00164368/01
POWIATOWY URZĄD PRACY W TARNOBRZEGU
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Zorganizowanie i przeprowadzenie szkolenia dla członków Powiatowej Rady Rynku Pracy i pracowników Powiatowego Urzędu Pracy w Tarnobrzegu
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: POWIATOWY URZĄD PRACY W TARNOBRZEGU
1.3.) Oddział zamawiającego: PUP Tbg
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 830462198
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. 1 Maja 3
1.5.2.) Miejscowość: Tarnobrzeg
1.5.3.) Kod pocztowy: 39-400
1.5.4.) Województwo: podkarpackie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL824 - Tarnobrzeski
1.5.7.) Numer telefonu: 15 823 00 30
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: organizacja@puptbg.internetdsl.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://tarnobrzeg.praca.gov.pl/
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Tak
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Zorganizowanie i przeprowadzenie szkolenia dla członków Powiatowej Rady Rynku Pracy i pracowników Powiatowego Urzędu Pracy w Tarnobrzegu
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-45bd70e4-6d02-4a00-a3fa-26dcf0e30632
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00164368
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-03-26
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00131253/01/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.2 Zorganizowanie i przeprowadzenie szkolenia dla członków Powiatowej Rady Rynku Pracy i pracowników w PUP w Tarnobrzegu
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.13.) O zamówienie mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, którzy spełniają warunki określone w art. 361 ustawy – usługi społeczne: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-45bd70e4-6d02-4a00-a3fa-26dcf0e306323.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: Zamawiający wskazuje, że w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego komunikacja między zamawiającym a wykonawcami będzie się odbywać przy użyciu Platformy e-Zamówienia, która jest dostępna pod adresem https://ezamowienia.gov.pl
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. Wykonawca zamierzający wziąć udział w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego musi posiadać konto podmiotu „Wykonawca” na Platformie e-Zamówienia.
2. Wymagania techniczne i organizacyjne wysyłania i odbierania dokumentów elektronicznych, elektronicznych kopii dokumentów i oświadczeń oraz informacji przekazywanych przy ich użyciu opisane zostały w Regulaminie Platformy e-Zamówienia (http://ezamowienia.gov.pl/pl/regulamin#regulaminserwisu).
3. Sposób sporządzenia dokumentów elektronicznych lub dokumentów elektronicznych będących kopią elektroniczną treści zapisanej w postaci papierowej (cyfrowe odwzorowania) musi być zgodny z wymaganiami określonymi w Rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020 r. w sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji oraz wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie, zwanym dalej Rozporządzeniem w sprawie wymagań dla dokumentów elektronicznych.
4. Dokumenty elektroniczne, o których mowa w § 2 ust. 1 Rozporządzenia w sprawie wymagań dla dokumentów elektronicznych sporządza się w postaci elektronicznej, w formatach danych określonych w przepisach wydanych na podstawie art. 18 ustawy z dnia 17 lutego 2005 roku o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne, z uwzględnieniem rodzaju przekazywanych danych i przekazuje się jako załączniki.
5. Ofertę, tabelę cenową ( zał. nr 1 do formularza ofertowego) podpisuje się kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym. Rekomendowanym wariantem podpisu jest typ wewnętrzny. Podpis formularza ofertowego wariantem podpisu w typie zewnętrznym również jest możliwy, tylko w tym przypadku, powstały oddzielny plik podpisu dla tego formularza należy załączyć w polu „Załączniki i inne dokumenty przedstawione w ofercie przez Wykonawcę”.
6. Pozostałe dokumenty wchodzące w skład oferty lub składane wraz z ofertą, które są zgodne z ustawą Pzp lub rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów w sprawie wymagań dla dokumentów elektronicznych opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym, mogą być zgodnie z wyborem wykonawcy/ wykonawcy wspólnie ubiegającego się o udzielenie zamówienia/ podmiotu udostępniającego zasoby opatrzonego podpisem typu zewnętrznego lub wewnętrznego.
7. Maksymalny łączny rozmiar plików stanowiących ofertę lub składanych wraz z ofertą to 250 MB.
8. Zamawiający wskazuje, że w postępowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja pomiędzy wykonawcami a zamawiającym, z wyłączeniem składania ofert, odbywa się drogą elektroniczną za pośrednictwem formularzy do komunikacji dostępnych w zakładce "Formularze" ("Formularze do komunikacji").
9. Za pośrednictwem „Formularzy do komunikacji” odbywa się w szczególności przekazywanie wezwań i zawiadomień, zadawanie pytań i udzielanie odpowiedzi. „Formularze do komunikacji” umożliwiają również dołączenie załącznika do przesyłanej wiadomości (przycisk „dodaj załącznik”).
10. Do korzystania z „Formularzy do komunikacji” służących do zadawania pytań dotyczących treści dokumentów zamówienia wystarczające jest posiadanie tzw. konta uproszczonego na Platformie e-Zamówienia.
11. Maksymalny rozmiar plików przesyłanych za pośrednictwem „Formularzy do komunikacji” wynosi 25 MB (wielkość ta dotyczy plików przesyłanych jako załączniki do jednego formularza).
12. Pozostałe wymagania zostały wskazane w specyfikacji warunków zamówienia.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych zostały zawarte w dokumentach zamówienia, w rozdziale XXII specyfikacji warunków zamówienia.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: PO.2610.1.2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Tak
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Tak
4.1.14.) Określenie aspektów społecznych, środowiskowych lub etykiet w opisie przedmiotu zamówienia:
Zamawiający uwzględnił wymagania w zakresie dostępności dla osób niepełnosprawnych oraz projektowania z przeznaczeniem dla wszystkich użytkowników, zgodnie z art. 100 ust. 1 ustawy
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Szczegółowy zakres przedmiotu zamówienia określają projektowane postanowienia umowy (załącznik numer 2 do specyfikacji warunków zamówienia) oraz opis przedmiotu zamówienia (załącznik numer 1 do specyfikacji warunków zamówienia).
4.2.6.) Główny kod CPV: 80500000-9 - Usługi szkoleniowe
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 2 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1. Przy wyborze najkorzystniejszej oferty zamawiający będzie się kierował następującymi kryteriami:
- cena (brutto) – waga kryterium 60 punktów,
- doświadczenie wykładowcy/trenera – liczba wykazanych przez wykonawcę szkoleń stacjonarnych przeprowadzonych przez wyznaczoną do realizacji zamówienia osobę wykładowcę/trenera w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert z tematyki dotyczącej działalności powiatowych urzędów pracy oraz powiatowych rad rynku pracy – waga kryterium 30 punktów,
- aspekty społeczne – waga kryterium 10 punktów.
2. Przyznawanie liczby punktów poszczególnym ofertom odbywać się będzie wg następującego wzoru:
Oferta najkorzystniejsza = C + D + AS
Gdzie:
C – liczba punktów przyznanych w kryterium Cena oferty
D – liczba punktów przyznanych w kryterium Doświadczenie wykładowcy/trenera
AS – liczba punktów przyznanych w kryterium aspekty społeczne.
Kryterium Cena (C):
W kryterium Cena (C) ocenie zostanie poddana cena oferty, czyli cena brutto za realizację całego zamówienia, obliczona przez wykonawcę zgodnie z przepisami prawa oraz sposobem obliczania ceny oferty określonym w specyfikacji warunków zamówienia, podana w formularzu ofertowym.
Punktacja w tym kryterium zostanie przyznana wg następującego wzoru:
C =Cn /Cx * 60 pkt
Gdzie:
Cx- cena brutto oferty badanej,
Cn - najniższa zaproponowana cena brutto.
Kryterium doświadczenie wykładowcy/trenera (D)
W kryterium doświadczenie wykładowcy/trenera (D) punkty zostaną przyznane w skali od 0 do 30 punktów na podstawie informacji zawartych w wykazie osób, skierowanych do realizacji zamówienia publicznego, sporządzonym zgodnie z załącznikiem numer 9 do specyfikacji warunków zamówienia
Kryterium aspekty społeczne (AS):
Punkty w ramach tego kryterium zostaną przyznane w oparciu o złożoną przez wykonawcę w Formularzu ofertowym deklarację zatrudnienia przez cały okres wykonywania zamówienia (umowy) co najmniej jednej osoby bezrobotnej.
Wykonawca w tym kryterium otrzyma:
0 punktów - gdy nie złoży deklaracji, że zatrudni przez cały okres wykonywania zamówienia (umowy) co najmniej jedną osobę bezrobotną,
10 punktów – gdy wykonawca złoży deklarację, że zatrudni przez cały okres wykonywania zamówienia (umowy) co najmniej jedną osobę bezrobotną.
3. Szczegółowy sposób oceny ofert określa specyfikacja warunków zamówienia.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 50
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
organizacja, kwalifikacje zawodowe i doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia4.3.5.) Nazwa kryterium: Doświadczenie wykładowcy/ trenera (D)
4.3.6.) Waga: 30
Kryterium 3
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
aspekty społeczne, w tym integracja zawodowa i społeczna osób, o których mowa w art. 94 ust. 1 ustawy4.3.5.) Nazwa kryterium: Aspekty społeczne (AS)
4.3.6.) Waga: 10
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Tak
4.3.11.) Określenie aspektów społecznych, środowiskowych lub innowacyjnych, etykiet lub rachunku kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryteriów oceny ofert:
zgodnie z art. 242 ust. 2 ustawy - aspekty społeczne
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu dotyczące zdolności technicznej lub zawodowej (art. 112 ust. 2 pkt 4 ustawy Pzp.2. W odniesieniu do warunków o których mowa w ust. 1 zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli wykonawca wykaże, że:
a) w okresie ostatnich trzech lat liczonych od dnia, w którym upływa termin składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wykonał lub wykonuje, co najmniej jedną usługę dotyczycącą kompleksowej organizacji oraz koordynacji szkolenia stacjonarnego, przy czym usługa spełnia łącznie następujące warunki:
- obejmowała szkolenie co najmniej 15 osób,
- trwała minimum dwa następujące po sobie dni,
- swoim zakresem obejmowała: opracowanie programu szkolenia, opracowanie harmonogramu zajęć, zapewnienie zaplecza szkoleniowego, zapewnienie zakwaterowania, zapewnienie wykładowcy i opiekuna szkolenia, przygotowanie materiałów szkoleniowych, zapewnienie transportu i wyżywienia uczestnikom szkolenia, przygotowanie certyfikatów ukończenia szkolenia.
Uwaga!
Przez jedną usługę zamawiający rozumie jeden/ą kontrakt/umowę.
W przypadku usług będących w trakcie wykonywania, wymagana wartość, czas oraz zakres wykonywania danej usługi dotyczy części umowy już zrealizowanej (tj. od dnia rozpoczęcia wykonywania usługi do upływu terminu składania ofert) i tą też wartość, czas oraz zakres wykonywania usługi wykonawca zobowiązany jest podać w wykazie usług. W przypadku składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, wyżej wymienione warunki musi spełniać w całości jeden podmiot,
b) dysponuje lub będzie dysponował osobą, która będzie brała udział w realizacji zamówienia to jest, trenerem/wykładowcą, który w okresie ostatnich trzech lat liczonych od dnia, w którym upływa termin składania ofert, przeprowadził co najmniej jedno szkolenie stacjonarne z tematyki dotyczącej działalności powiatowych urzędów pracy oraz powiatowych rad rynku pracy.
Uwaga!
Przez jedno szkolenie rozumie się łączną ilość grup przeszkolonych w ramach jednej umowy/kontraktu, realizowanej dla jednej instytucji/podmiotu (zamawiającego). W przypadku jednego szkolenia prowadzonego na rzecz kilku instytucji/podmiotów jednocześnie (i/lub w podziale na grupy) powyższą sytuację zamawiający traktował będzie jako jedno szkolenie. Wykonawca powinien w wykazie osób wyraźnie określić formę i zakres przeprowadzonych szkoleń, poprzez określenie nazwy szkolenia oraz jeśli z nazwy szkolenia nie wynika, również szczegółowej tematyki szkolenia, która bezspornie odpowiada swym rodzajem przedmiotowi zamówienia, aby można było ustalić, czy wykonawca spełnia warunek udziału w postępowaniu.
3. Pozostałe wymagania w zakresie warunków udziału w postępowaniu określa specyfikacja warunków zamówienia.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 1. Na potwierdzenie braku podstaw do wykluczenia oraz w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postepowaniu do oferty wykonawca dołącza oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, o którym mowa w art. 125 ust. 1 oraz art. 273 ust. 2 ustawy Pzp w zakresie wskazanym przez zamawiającego, stanowiące dowód, tymczasowo zastępujący wymagane przez zamawiającego podmiotowe środki dowodowe wraz z oświadczeniem o braku podstaw wykluczenia z postępowania na podstawie art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego. Wzór oświadczenia stanowi załącznik numer 4 do specyfikacji warunków zamówienia.
2. Wykonawca, w przypadku polegania na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby, przedstawia wraz z oświadczeniem, o którym mowa w ust. 1 także oświadczenie podmiotu udostępniającego zasoby, potwierdzające brak podstaw wykluczenia tego podmiotu wraz z oświadczeniem o braku podstaw wykluczenia z postępowania na podstawie art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego oraz odpowiednio spełnianie warunków udziału w postępowaniu, w zakresie, w jakim wykonawca powołuje się na jego zasoby zgodnie ze wzorem oświadczenia. Wzór oświadczenia stanowi załącznik numer 5 do specyfikacji warunków zamówienia.
3. Szczegółowe wymagania dotyczące formy złożenia podmiotowych środków dowodowych zostały określone w specyfikacji warunków zamówienia.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. W celu potwierdzenia okoliczności, o których mowa w art. 112 ust. 2 pkt 4 ustawy Pzp w zakresie zdolności technicznej lub zawodowej, określonych w rozdziale VI, wykonawca zobowiązany jest złożyć:
1) wykaz usług wykonanych w okresie ostatnich trzech lat liczonych od dnia, w którym upływa termin składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane lub są wykonywane, oraz załączeniem dowodów określających czy te usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie. Dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego usługi zostały wykonane lub są wykonywane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie wykonawcy. W przypadku usług nadal wykonywanych referencje lub inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wystawione w okresie ostatnich trzech miesięcy. Wzór wykazu usług stanowi załącznik numer 10 do specyfikacji warunków zamówienia,
2) wykaz osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, wraz z informacjami na temat ich doświadczenia niezbędnego do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami zgodnie z wzorem stanowiącym załącznik numer 9 do specyfikacji warunków zamówienia. Jeżeli wykonawca nie złoży wykazu osób wraz z ofertą, a pomimo tego jego oferta zostanie najwyżej oceniona, zamawiający na podstawie art. 128 ust. 1 ustawy Pzp wezwie jednokrotnie wykonawcę do uzupełnienia wykazu osób tylko w zakresie wykazania spełniania warunku udziału w postępowaniu. Na podstawie uzupełnionego wykazu osób zamawiający nie przyzna punktów w kryterium doświadczenie wykładowcy/trenera.
2. Szczegółowe wymagania dotyczące formy złożenia podmiotowych środków dowodowych zostały określone w specyfikacji warunków zamówienia.
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
1. Zamawiający wymaga złożenia wraz z ofertą przedmiotowych środków dowodowych w postaci wykazu osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, wraz z informacjami na temat ich doświadczenia niezbędnego do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami zgodnie z wzorem stanowiącym załącznik numer 9 do specyfikacji warunków zamówienia. Jeżeli wykonawca nie złoży wykazu osób wraz z ofertą, a pomimo tego jego oferta zostanie najwyżej oceniona, zamawiający na podstawie art. 128 ust. 1 ustawy Pzp wezwie jednokrotnie wykonawcę do uzupełnienia wykazu osób tylko w zakresie wykazania spełniania warunku udziału w postępowaniu. Na podstawie uzupełnionego wykazu osób zamawiający nie przyzna punktów w kryterium doświadczenie wykładowcy/trenera.2. Szczegółowe wymagania dotyczące formy złożenia przedmiotowych środków dowodowych zostały określone w specyfikacji warunków zamówienia.
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
1. W celu potwierdzenia, że osoba działająca w imieniu wykonawcy, wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, podmiotu udostępniającego zasoby jest umocowana do jego reprezentowania, zamawiający żąda od wykonawcy odpisu lub informacji z Krajowego Rejestru Sądowego, Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej lub innego właściwego rejestru lub wskazania danych umożliwiających zamawiającemu dostęp do tych dokumentów.2. Wykonawca nie jest zobowiązany do złożenia dokumentów, o których mowa w ust. 1, jeżeli zamawiający może je uzyskać za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, o ile wykonawca wskazał dane umożliwiające dostęp do tych dokumentów np. w treści formularza ofertowego lub w oświadczeniu, o którym mowa w art. 125 ust. 1.
3. Jeżeli w imieniu wykonawcy, wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, podmiotu udostępniającego zasoby działa osoba, której umocowanie do jego reprezentowania nie wynika z dokumentów, o których mowa w ust. 1, zamawiający żąda od wykonawcy pełnomocnictwa lub innego dokumentu potwierdzającego umocowanie do reprezentowania wykonawcy.
4. Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby, składa wraz z ofertą, zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji danego zamówienia lub inny podmiotowy środek dowodowy potwierdzający, że wykonawca realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów.
5. Szczegółowe wymagania dotyczące w tym zakresie zostały określone w specyfikacji warunków zamówienia.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1. W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Forma i sposób złożenia pełnomocnictwa została wskazana w specyfikacji warunków zamówienia.2. W odniesieniu do warunków dotyczących doświadczenia, wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia, mogą polegać na zdolnościach tych z wykonawców, którzy wykonają usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika, które dostawy lub usługi wykonają ci poszczególni wykonawcy.
3. Pozostałe wymagania w tym zakresie zostały wskazane w specyfikacji warunków zamówienia.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
1. Zmiana umowy dopuszczalna jest w zakresie i na warunkach przewidzianych przepisami ustawy Prawo zamówień publicznych, w szczególności:1) niezbędna jest zmiana sposobu wykonania zobowiązania, o ile zmiana taka jest konieczna w celu prawidłowego wykonania przedmiotu umowy, niezbędna jest zmiana ostatecznego terminu realizacji umowy w przypadku zaistnienia okoliczności lub zdarzeń uniemożliwiających lub utrudniających realizację umowy w wyznaczonym terminie, na które obie strony nie miały wpływu,
2) nastąpi zmiana powszechnie obowiązujących przepisów prawa w zakresie mającym wpływ na realizację przedmiotu umowy,
3) w razie zaistnienia siły wyższej strony są uprawnione do dokonania zmiany sposobu wykonania, zakresu przedmiotu zamówienia, wartości zamówienia i ostatecznego terminu realizacji umowy, która to zmiana umowy może nastąpić w zakresie, w jakim będzie to konieczne dla zapewnienia prawidłowego wykonywania umowy w zaistniałej sytuacji spowodowanej siłą wyższą, a powodującej niemożliwość wywiązania się z umowy w jej obecnym brzmieniu.
2. Szczegółowe informacje dotyczące zmiany umowy zawierają projektowane postanowienia umowy - zał. nr 2 do specyfikacji warunków zamówienia.