BZP: Budowa gminnego żłobka w Jasionce, w ramach Programu rozwoju instytucji opieki nad dziećmi w wieku do lat 3 Aktywny MALUCH 2022-2029.
27.03.2025
2025/BZP 00165433/01
Gmina Trzebownisko
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia
Budowa gminnego żłobka w Jasionce, w ramach Programu rozwoju instytucji opieki nad dziećmi w wieku do lat 3 Aktywny MALUCH 2022-2029.
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Nazwa zamawiającego: Gmina Trzebownisko
1.3.) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 690582157
1.4.) Adres zamawiającego:
1.4.1.) Ulica: Trzebownisko 976
1.4.2.) Miejscowość: Trzebownisko
1.4.3.) Kod pocztowy: 36-001
1.4.4.) Województwo: podkarpackie
1.4.5.) Kraj: Polska
1.4.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL823 - Rzeszowski
1.4.7.) Numer telefonu: 177713700
1.4.8.) Numer faksu: 177713719
1.4.9.) Adres poczty elektronicznej: poczta@trzebownisko.pl
1.4.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://trzebownisko.pl/
1.5.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.6.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00165433
2.2.) Data ogłoszenia: 2025-03-27
SEKCJA III ZMIANA OGŁOSZENIA
3.2.) Numer zmienianego ogłoszenia w BZP: 2025/BZP 00138909
3.3.) Identyfikator ostatniej wersji zmienianego ogłoszenia: 01
3.4.) Identyfikator sekcji zmienianego ogłoszenia:
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
4.2.2. Krótki opis przedmiotu zamówienia Przed zmianą:
1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowlanych polegających na Budowie gminnego żłobka w Jasionce, w ramach Programu rozwoju instytucji opieki nad dziećmi w wieku do lat 3 Aktywny MALUCH 2022-2029 – Zamówienie obejmuje wykonanie kompletnego obiektu żłobka 10-cio oddziałowego dla 250 dzieci z kuchnią i zapleczem kuchennym oraz robotami towarzyszącymi w miejscowości Jasionka, gmina Trzebownisko
Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
Istniejący sposób zagospodarowania terenu: Teren inwestycji przeznaczony pod budowę żłobka wraz z infrastrukturą towarzyszącą (część działki nr 1251/110 objętej zakresem inwestycji) jest niezabudowany. Najbliższym budynkiem sąsiednim od projektowanego żłobka jest istn. budynek żłobka zlokalizowany na działce 1251/8 – w odległości 16,79m.
Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje:
- likwidacja piłkochytów kolidujących z inwestycją (o wysokości 4m) wraz z wykonaniem nowych z brama i furtką,
- budowę budynku żłobka wraz z instalacjami wewnętrznymi oraz urządzeniami, powierzchnia budynku 1640,52m2, budynek 2-kondygnacyjny,
- budowę przyłącza wodociągowego,
- budowę przyłącza kanalizacji sanitarnej wraz z separatorem tłuszczu,
- budowę doziemnych instalacji elektroenergetycznych do zasilania oświetlenia terenu oraz instalacji sanitarnych,
- budowę przyłącza kanalizacji deszczowej wraz z separatorem substancji ropopochodnych i zbiornikami retencyjnymi,
- likwidacja istniejącego parkingu przy budynku żłobka od strony północno-zachodniej,
- budowę 2 parkingów oraz wykonanie utwardzenia terenu,
- wykonanie miejsca gromadzenia odpadów (wiata śmietnikowa w konstrukcji lekkiej montaż do utwardzonego terenu),
- wykonanie placu zabaw wraz z elementami małej architektury,
-wykonanie ogrodzenia wraz z przesuwną bramą wjazdową i furtkami,
- wycinka drzew oraz nasadzenia zastępcze oraz wykonanie nasadzeń ozdobnych,
-roboty towarzyszące uprzątniecie terenu, zasianie trawy itp.
-dostawa, montaż i uruchomienie wyposażenia technologii kuchni i zaplecza,
W zakres zamówienia wchodzą wszystkie niezbędne prace umożliwiające uzyskanie, zgodnie z przepisami Prawa budowlanego, pozwolenia na użytkowanie budynku oraz użytkowanie budynku zgodnie z przeznaczeniem wraz z zagospodarowaniem działki. Do wykonawcy będzie wykonanie wszystkich niezbędnych prób, protokołów, badań odbiorów oraz innych wszystkich niezbędnych dokumentów pozwalających uzyskać pozwolenie na użytkowanie (koszty pokryje wykonawca). Wykonawca przekaże zamawiającemu komplety wniosek o pozwolenie na użytkowanie wraz z załącznikami.
Roboty będą wykonywane przy na czynnym obiekcie Zespołu Szkół w Jasionce oraz żłobka i Wykonawca zobowiązany jest prowadzić prace w sposób umożliwiający wykonywanie statutowych zadań użytkownika przez cały okres prowadzenia robót.
2. Przedmiot zamówienia obejmuje wykonanie wszelkich podstawowych i towarzyszących robót budowlanych, usług i dostaw, związanych z wykonaniem zamówienia na obiekt gotowy do użytkowania opisanych w SWZ, wynikających z obowiązujących przepisów prawa i opracowanej dokumentacji projektowej. Roboty towarzyszące podstawowemu zakresowi robót, nie ujęte w przedmiarach i SWZ, a bez których nie można wykonać zamówienia należy wykonać. W związku z powyższym zaleca się szczegółowe sprawdzenie dokumentacji projektowej i przyszłego placu budowy.
3. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia określa dokumentacja projektowa oraz specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót budowlanych. Dokumentacja ta jest załącznikiem do ogłoszenia w postępowaniu i jest dostępna na stronie internetowej prowadzonego postępowania.
4. Zadanie w ramach programu FERS:PL-Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego 2021-2027, współfinansowane z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększenia Odporności w ramach inwestycji A4.2.1. pn. Wsparcie programów dofinansowania miejsc opieki nad dziećmi 0-3 lat (żłobki, kluby dziecięce) w ramach Maluch + w ramach priorytetu 2 programu Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego 2021-2027 w ramach Programu rozwoju instytucji opieki nad dziećmi w wieku do lat 3 Aktywny MALUCH 2022-2029.
5. Rozwiązania równoważne
Zgodnie z art. 101 ust. 4 Pzp w sytuacji, gdyby w dokumentacji projektowej lub STWiORB, a więc w dokumentach opisującym przedmiot zamówienia, zawarto odniesienie do norm, ocen technicznych, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, o których mowa w art. 101 ust. 1 pkt 2 i ust. 3 Pzp, to Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym w każdej takiej normie, ocenie technicznej, specyfikacji technicznej, systemowi referencji technicznych. W związku z powyższym należy przyjąć, że każdej: normie, ocenie technicznej, specyfikacji technicznej, systemowi referencji technicznych występujących w opisie przedmiotu zamówienia towarzyszą wyrazy „lub równoważne”.
Wszystkie kryteria i cechy opisane w normach, ocenach technicznych, specyfikacjach technicznych i systemach referencji technicznych wyznaczają minimalne standardy, które musi spełnić oferowany produkt lub usługa.
Po zmianie:
1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowlanych polegających na Budowie gminnego żłobka w Jasionce, w ramach Programu rozwoju instytucji opieki nad dziećmi w wieku do lat 3 Aktywny MALUCH 2022-2029 – Zamówienie obejmuje wykonanie kompletnego obiektu żłobka 10-cio oddziałowego dla 250 dzieci z kuchnią i zapleczem kuchennym oraz robotami towarzyszącymi w miejscowości Jasionka, gmina Trzebownisko
Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
Istniejący sposób zagospodarowania terenu: Teren inwestycji przeznaczony pod budowę żłobka wraz z infrastrukturą towarzyszącą (część działki nr 1251/110 objętej zakresem inwestycji) jest niezabudowany. Najbliższym budynkiem sąsiednim od projektowanego żłobka jest istn. budynek żłobka zlokalizowany na działce 1251/8 – w odległości 16,79m.
Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje:
- likwidacja piłkochytów kolidujących z inwestycją (o wysokości 4m) wraz z wykonaniem nowych z brama i furtką,
- budowę budynku żłobka wraz z instalacjami wewnętrznymi oraz urządzeniami, powierzchnia budynku 1640,52m2, budynek 2-kondygnacyjny,
- budowę przyłącza wodociągowego,
- budowę przyłącza kanalizacji sanitarnej wraz z separatorem tłuszczu,
- budowę doziemnych instalacji elektroenergetycznych do zasilania oświetlenia terenu oraz instalacji sanitarnych,
- budowę przyłącza kanalizacji deszczowej wraz z separatorem substancji ropopochodnych i zbiornikami retencyjnymi,
- likwidacja istniejącego parkingu przy budynku żłobka od strony północno-zachodniej,
- budowę 2 parkingów oraz wykonanie utwardzenia terenu,
- wykonanie miejsca gromadzenia odpadów (wiata śmietnikowa w konstrukcji lekkiej montaż do utwardzonego terenu),
- wykonanie placu zabaw wraz z elementami małej architektury,
-wykonanie ogrodzenia wraz z przesuwną bramą wjazdową i furtkami,
- wycinka drzew oraz nasadzenia zastępcze oraz wykonanie nasadzeń ozdobnych,
-roboty towarzyszące uprzątniecie terenu, zasianie trawy itp.
-dostawa, montaż i uruchomienie wyposażenia technologii kuchni i zaplecza,
W zakres zamówienia wchodzą wszystkie niezbędne prace umożliwiające uzyskanie, zgodnie z przepisami Prawa budowlanego, pozwolenia na użytkowanie budynku oraz użytkowanie budynku zgodnie z przeznaczeniem wraz z zagospodarowaniem działki. Do wykonawcy będzie wykonanie wszystkich niezbędnych prób, protokołów, badań odbiorów oraz innych wszystkich niezbędnych dokumentów pozwalających uzyskać pozwolenie na użytkowanie (koszty pokryje wykonawca). Wykonawca przekaże zamawiającemu komplety wniosek o pozwolenie na użytkowanie wraz z załącznikami.
Roboty będą wykonywane przy na czynnym obiekcie Zespołu Szkół w Jasionce oraz żłobka i Wykonawca zobowiązany jest prowadzić prace w sposób umożliwiający wykonywanie statutowych zadań użytkownika przez cały okres prowadzenia robót.
2. Przedmiot zamówienia obejmuje wykonanie wszelkich podstawowych i towarzyszących robót budowlanych, usług i dostaw, związanych z wykonaniem zamówienia na obiekt gotowy do użytkowania opisanych w SWZ, wynikających z obowiązujących przepisów prawa i opracowanej dokumentacji projektowej. Roboty towarzyszące podstawowemu zakresowi robót, nie ujęte w przedmiarach i SWZ, a bez których nie można wykonać zamówienia należy wykonać. W związku z powyższym zaleca się szczegółowe sprawdzenie dokumentacji projektowej i przyszłego placu budowy.
3. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia określa dokumentacja projektowa oraz specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót budowlanych. Dokumentacja ta jest załącznikiem do ogłoszenia w postępowaniu i jest dostępna na stronie internetowej prowadzonego postępowania. Załączone przedmiary robót należy traktować jako materiały pomocnicze.
4. Zadanie w ramach programu FERS:PL-Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego 2021-2027, współfinansowane z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększenia Odporności w ramach inwestycji A4.2.1. pn. Wsparcie programów dofinansowania miejsc opieki nad dziećmi 0-3 lat (żłobki, kluby dziecięce) w ramach Maluch + w ramach priorytetu 2 programu Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego 2021-2027 w ramach Programu rozwoju instytucji opieki nad dziećmi w wieku do lat 3 Aktywny MALUCH 2022-2029.
5. Rozwiązania równoważne
Zgodnie z art. 101 ust. 4 Pzp w sytuacji, gdyby w dokumentacji projektowej lub STWiORB, a więc w dokumentach opisującym przedmiot zamówienia, zawarto odniesienie do norm, ocen technicznych, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, o których mowa w art. 101 ust. 1 pkt 2 i ust. 3 Pzp, to Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym w każdej takiej normie, ocenie technicznej, specyfikacji technicznej, systemowi referencji technicznych. W związku z powyższym należy przyjąć, że każdej: normie, ocenie technicznej, specyfikacji technicznej, systemowi referencji technicznych występujących w opisie przedmiotu zamówienia towarzyszą wyrazy „lub równoważne”.
Wszystkie kryteria i cechy opisane w normach, ocenach technicznych, specyfikacjach technicznych i systemach referencji technicznych wyznaczają minimalne standardy, które musi spełnić oferowany produkt lub usługa.
Jeżeli SWZ, dokumentacja projektowa lub specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót budowlanych wskazywałyby w odniesieniu do niektórych materiałów lub urządzeń znaki towarowe, marka, model, patenty lub pochodzenie, źródła lub szczególnego procesu, który charakteryzuje produkty lub usługi dostarczane przez konkretnego wykonawcę - Zamawiający, zgodnie z art. 99 ust. 5 ustawy Pzp, dopuszcza oferowanie materiałów lub urządzeń równoważnych pod warunkiem, że zagwarantują one prawidłową realizację robót oraz zapewnią uzyskanie parametrów technicznych nie gorszych od założonych w wyżej wymienionych dokumentach, tj. w szczególności w dokumentacji projektowej. Materiały lub urządzenia pochodzące od konkretnych producentów określają minimalne parametry techniczne, eksploatacyjne, użytkowe, jakościowe i funkcjonalne jakim muszą odpowiadać materiały lub urządzenia oferowane przez wykonawcę, aby zostały spełnione wymagania stawiane przez Zamawiającego. Pod pojęciem „minimalne parametry techniczne, eksploatacyjne, użytkowe, jakościowe i funkcjonalne” Zamawiający rozumie wymagania dotyczące materiałów lub urządzeń zawarte w ogólnie dostępnych źródłach, katalogach, stronach internetowych producentów. Operowanie przykładowymi nazwami producenta ma jedynie na celu doprecyzowanie poziomu oczekiwań Zamawiającego w stosunku do określonego rozwiązania. Posługiwanie się nazwami producentów/produktów ma wyłącznie charakter przykładowy. Zamawiający, wskazując oznaczenie konkretnego producenta (dostawcy) lub konkretny produkt przy opisie przedmiotu zamówienia, dopuszcza jednocześnie produkty równoważne o parametrach technicznych, eksploatacyjnych, użytkowych, jakościowych i funkcjonalnych co najmniej na poziomie parametrów wskazanego produktu, uznając tym samym każdy produkt o wskazanych lub lepszych parametrach. Oznacza że wskazaniom tym towarzyszą wyrazy „lub równoważny”. Równoważność pod względem parametrów technicznych, użytkowych oraz eksploatacyjnych ma w szczególności zapewnić uzyskanie parametrów technicznych nie gorszych od założonych w opisie przedmiotu zamówienia”
3.4.) Identyfikator sekcji zmienianego ogłoszenia:
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
5.4. Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu Przed zmianą:
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące:
- sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
Zmawiający wymaga aby Wykonawca posiadał zdolność kredytową lub środki finansowe w kwocie 3 000.000,00 zł (słownie złotych: trzy miliony, 00/100)
- zdolności technicznej lub zawodowej :
Wykonawca spełni warunek, jeżeli wykaże, że posiada:
a) Doświadczenie: Wykonawca spełni warunek, jeżeli wykaże, że nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat licząc wstecz od dnia, w którym upływa termin składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wykonał co najmniej dwie roboty budowlane polegające na budowie lub przebudowie* budynku* wraz z infrastrukturą techniczną* o wartości robót min 8 000 000,00 zł (słownie złotych: osiem milionów), każda robota.
- Pod pojęciem: „budowy” i „przebudowy” należy rozumieć budowę w rozumieniu art. 3 pkt 6 i 7a ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz.U. z 2024 r. poz 725).
- Pod pojęciem: „budynku” należy rozumieć jeden budynek sklasyfikowany w Polskiej Klasyfikacji Obiektów Budowlanych (PKOB) wprowadzonej rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 1999 r. w sprawie Polskiej Klasyfikacji Obiektów Budowlanych (PKOB) (Dz.U. z 1999 r. Nr 112 Poz. 1316, ze zm.) należący do grup 121, 122, 126 – za wyjątkiem klasy 1265;
- Pod pojęciem: „infrastruktury technicznej” należy rozumieć wszystkie instalacje sanitarne (wodociągowe, kanalizacja sanitarna i deszczowa, gazowa), elektryczne,
- Pod pojęciem: „robót budowlanych wykonanych" należy rozumieć: roboty budowlane rozpoczęte i zakończone w ww. okresie i roboty budowlane zakończone w ww. okresie, których rozpoczęcie mogło nastąpić wcześniej niż w ww. okresie,
b) Dysponuje osobami: Wykonawca spełni warunek, jeżeli wykaże, że dysponuje lub będzie dysponował osobami do realizacji zamówienia posiadającymi m.in. uprawnienia budowlane* do kierowania robotami budowlanymi:
• kierownik budowy (koordynator wszelkich prac budowlanych) – uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno - budowlanej bez ograniczeń, który posiada doświadczenie w pełnieniu funkcji kierownika budowy na co najmniej dwóch budowach polegających na budowie lub przebudowie budynku* (zgodnie z definicjami powyżej) o wartości robót min. 8 000 000,00 zł (każda budowa). Jednocześnie osoba ta będzie pełniła funkcję kierownika robót, kierownika budowy i koordynatora robót w przedmiotowym zamówieniu.
• kierownik robót sanitarnych - uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej, w zakresie sieci, instalacji i urządzeń: cieplnych, wentylacyjnych, wodociągowych i kanalizacyjnych bez ograniczeń,
• kierownik robót elektrycznych - uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej, w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych bez ograniczeń.
Dopuszcza się łączenie powyższych funkcji pod warunkiem spełnienia wyżej wymienionych wymagań.
- Pod pojęciem „uprawnień budowlanych” należy rozumieć uprawnienia wydane zgodnie z przepisami ustawy Prawo budowlane lub odpowiadające im ważne uprawnienia wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów lub odpowiadające im uprawnienia budowlane, które zostały wydane obywatelom państw Europejskiego Obszaru Gospodarczego oraz Konfederacji Szwajcarskiej, z zastrzeżeniem art. 12a oraz innych przepisów ustawy Prawo Budowlane oraz przepisów ustawy z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej.
- W przypadku robót, których wartość została wyrażona w umowie w innej walucie niż w PLN należy dokonać przeliczenia tej waluty na PLN przy zastosowaniu średniego kursu NBP na dzień zakończenia robót (w przypadku robót rozliczanych wyłącznie w walutach innych niż PLN)
Po zmianie:
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące:
- sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
Zmawiający wymaga aby Wykonawca posiadał zdolność kredytową lub środki finansowe w kwocie 3 000.000,00 zł (słownie złotych: trzy miliony, 00/100)
- zdolności technicznej lub zawodowej :
Wykonawca spełni warunek, jeżeli wykaże, że posiada:
a) Doświadczenie: Wykonawca spełni warunek, jeżeli wykaże, że nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat licząc wstecz od dnia, w którym upływa termin składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wykonał co najmniej dwie roboty budowlane polegające na budowie lub przebudowie* budynku* wraz z infrastrukturą techniczną* o wartości robót min 8 000 000,00 zł (słownie złotych: osiem milionów), każda robota.
- Pod pojęciem: „budowy” i „przebudowy” należy rozumieć budowę w rozumieniu art. 3 pkt 6 i 7a ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz.U. z 2024 r. poz 725).
- Pod pojęciem: „budynku” należy rozumieć jeden budynek sklasyfikowany w Polskiej Klasyfikacji Obiektów Budowlanych (PKOB) wprowadzonej rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 1999 r. w sprawie Polskiej Klasyfikacji Obiektów Budowlanych (PKOB) (Dz.U. z 1999 r. Nr 112 Poz. 1316, ze zm.) należący do grup 121, 122, 126 – za wyjątkiem klasy 1265 (Hale gimnastyczne stanowiące kompleks obiektów przyszkolnych zamawiający uznaje jako klasa pkob 1263)
- Pod pojęciem: „infrastruktury technicznej” należy rozumieć wszystkie instalacje sanitarne (wodociągowe, kanalizacja sanitarna i deszczowa, gazowa), elektryczne,
- Pod pojęciem: „robót budowlanych wykonanych" należy rozumieć: roboty budowlane rozpoczęte i zakończone w ww. okresie i roboty budowlane zakończone w ww. okresie, których rozpoczęcie mogło nastąpić wcześniej niż w ww. okresie,
b) Dysponuje osobami: Wykonawca spełni warunek, jeżeli wykaże, że dysponuje lub będzie dysponował osobami do realizacji zamówienia posiadającymi m.in. uprawnienia budowlane* do kierowania robotami budowlanymi:
• kierownik budowy (koordynator wszelkich prac budowlanych) – uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno - budowlanej bez ograniczeń, który posiada doświadczenie w pełnieniu funkcji kierownika budowy na co najmniej dwóch budowach polegających na budowie lub przebudowie budynku* (zgodnie z definicjami powyżej) o wartości robót min. 8 000 000,00 zł (każda budowa). Jednocześnie osoba ta będzie pełniła funkcję kierownika robót, kierownika budowy i koordynatora robót w przedmiotowym zamówieniu.
• kierownik robót sanitarnych - uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej, w zakresie sieci, instalacji i urządzeń: cieplnych, wentylacyjnych, wodociągowych i kanalizacyjnych bez ograniczeń,
• kierownik robót elektrycznych - uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej, w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych bez ograniczeń.
Dopuszcza się łączenie powyższych funkcji pod warunkiem spełnienia wyżej wymienionych wymagań.
- Pod pojęciem „uprawnień budowlanych” należy rozumieć uprawnienia wydane zgodnie z przepisami ustawy Prawo budowlane lub odpowiadające im ważne uprawnienia wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów lub odpowiadające im uprawnienia budowlane, które zostały wydane obywatelom państw Europejskiego Obszaru Gospodarczego oraz Konfederacji Szwajcarskiej, z zastrzeżeniem art. 12a oraz innych przepisów ustawy Prawo Budowlane oraz przepisów ustawy z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej.
- W przypadku robót, których wartość została wyrażona w umowie w innej walucie niż w PLN należy dokonać przeliczenia tej waluty na PLN przy zastosowaniu średniego kursu NBP na dzień zakończenia robót (w przypadku robót rozliczanych wyłącznie w walutach innych niż PLN)
3.4.) Identyfikator sekcji zmienianego ogłoszenia:
SEKCJA VIII - PROCEDURA3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
8.1. Termin składania ofert Przed zmianą:
2025-03-31 08:00
Po zmianie:
2025-04-02 08:00
3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
8.3. Termin otwarcia ofert Przed zmianą:
2025-03-31 08:05
Po zmianie:
2025-04-02 08:05
3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
8.4. Termin związania ofertą Przed zmianą:
2025-04-29
Po zmianie:
2025-05-01