BZP: rozwój infrastruktury transportowej na terenie Gminy Namysłów - opracowanie koncepcji
31.03.2025
2025/BZP 00168521/01
Gmina Namysłów, reprezentowana przez Burmistrza Namysłowa
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
rozwój infrastruktury transportowej na terenie Gminy Namysłów - opracowanie koncepcji
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Namysłów, reprezentowana przez Burmistrza Namysłowa
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 531413159
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Stanisława Dubois 3
1.5.2.) Miejscowość: Namysłów
1.5.3.) Kod pocztowy: 46-100
1.5.4.) Województwo: opolskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL523 - Nyski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowienia@namyslow.eu
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.namyslow.eu
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - organ władzy publicznej - organ administracji rządowej (centralnej lub terenowej)
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
rozwój infrastruktury transportowej na terenie Gminy Namysłów - opracowanie koncepcji
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-621bc089-8d34-4807-95a4-20e6dd25d6d3
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00168521
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-03-31
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00021318/04/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.2 Rozwój infrastruktury transportowej na terenie Gminy Namysłów - opracowanie koncepcji
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
www.bip.namyslow.eu; https://namyslow.ezamawiajacy.pl/app/login3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: www.bip.namyslow.eu; https://namyslow.ezamawiajacy.pl/app/login
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Wymagania techniczne i organizacyjne
zgodnie z punktem 8 i 12 SWZ
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): 1. Administratorem Pana/Pani danych osobowych jest Gmina Namysłów reprezentowana przez Burmistrza Namysłowa z siedzibą w Namysłowie, przy ul. Stanisława Dubois 3. Może się Pan/Pani z nim skontaktować drogą elektroniczną na adres e-mail: urzad.miejski@namyslow.eu, telefonicznie pod numerem +48 77 41 90 300 lub tradycyjną pocztą na adres wskazany powyżej. 2. W sprawach związanych z Pana/Pani danymi proszę kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych pod adresem e-mail iod@comp-net.pl
3. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane w celu związanym z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego na „Rozwój infrastruktury transportowej na terenie Gminy Namysłów - opracowanie koncepcji", nr ZP.271.82.2025.KK prowadzonym w trybie podstawowym
(art. 275. pkt 2 ustawy Pzp); na podstawie art. 6 ust. 1 lit. C RODO.
4. W niektórych sytuacjach Pana/Pani dane osobowe mogą być udostępniane, jeśli będzie to konieczne do wykonywania ustawowych zadań urzędu. Będziemy przekazywać dane wyłącznie: 1) podmiotom przetwarzającym, którym zlecimy przetwarzanie Pana/Pani danych;
2) innym odbiorcom danych, np. bankom, ubezpieczycielom, kancelariom prawnym. 5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego/organizacji międzynarodowej. 6. Pana/Pani dane osobowe będą przechowywane przez okres co najmniej 7 lat od dnia wpływu ostatniej płatności na konto beneficjenta (płatności na realizację projektu), a jeżeli zobowiązania wskazane w ofercie i umowie przekroczą w/w przedział czasowy, okres przechowywania obejmuje ten termin. 7. Ma Pan/Pani prawo dostępu do swoich danych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania. 8. Ma Pan/Pani prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania. 9. Ma Pan/Pani prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
10. Ma Pan/Pani także prawo do przenoszenia danych. 11. Przysługuje Panu/Pani prawo wniesienia skargi do Organu Nadzorczego, gdy stwierdzi Pan/Pani naruszenie przetwarzania danych osobowych Pana/Pani dotyczących. 12. Podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach ustawy Pzp, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego. Jest Pan/Pani zobowiązany/a do ich podania, a konsekwencją niepodania danych osobowych będą konsekwencje wynikające z ustawy Pzp. 13. Pana/Pani dane nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: ZP.271.82.2024.KK
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Celem opracowania jest przedstawienie uwarunkowań, możliwości, kierunków rozwoju bezpiecznej i zgodnej z przepisami prawa polskiego, dobrymi praktykami w oparciu o standardy polskie oraz międzynarodowe, infrastruktury pieszo-rowerowej, która będzie służyć mieszkańcom Gminy Namysłów oraz turystom. Opracowanie ma stanowić wytyczne do uwzględnienia infrastruktury pieszo-rowerowej w miejscowych planach zagospodarowania przestrzennego Gminy Namysłów oraz w innych opracowaniach planistyczno - projektowych z zakresu urbanistyki i zagospodarowania przestrzennego oraz komunikacji
w przedmiotowym obszarze przestrzennym. Koncepcja budowy dróg pieszo-rowerowych zlokalizowanych na terenie Gminy Namysłów powinna być podstawą działań do realizacji dalszych projektów, które przyczynią się do stworzenia profesjonalnej infrastruktury pieszo-rowerowej na terenie Gminy Namysłów. W celu przygotowania koncepcji projektowej należy wykonać:
1) inwentaryzację stanu istniejącego infrastruktury związanej z ruchem pieszo-rowerowym w układzie drogowym Gminy Namysłów, która powinna zawierać: • opis techniczny, • zestawienie istniejących tras pieszo-rowerowych w podziale na drogi krajowe, drogi wojewódzkie, drogi powiatowe, drogi gminne oraz przejścia między ulicami, a także z uwagi
na wyodrębnione ścieżki rowerowe, • uszczegółowienie – początek i koniec, długość odcinka, lokalizację ciągu w stosunku do przekroju poprzecznego, rodzaj nawierzchni, szerokość nawierzchni, jej stan techniczny oraz oznakowanie, • wskazanie elementów istniejącej infrastruktury drogowej i pieszo-rowerowej wymagające przebudowy, pokazanie propozycji takich rozwiązań, • wykaz prac do wykonania – określenie prac niezbędnych do wykonania w zestawieniu ulic, wskazanie istniejących kolizji z istniejącą zielenią i infrastrukturą w postaci np. słupów, skrzynek, tablic, znaków itp.; określenie ewentualnej konieczności poszerzenia pasa drogowego celem doprowadzenia ciągu do stanu określonego przepisami,
• wskazanie miejsca ważniejszych kolizji z istniejącą infrastrukturą nadziemną, w szczególności ze słupami, skrzynkami energetycznymi i telekomunikacyjnymi, tablicami, znakami, budynkami i również z zielenią,
• plan gminy z przebiegami istniejących tras w kolorystycznym rozbiciu na drogi krajowe, wojewódzkie, powiatowe i gminne, • dokumentację fotograficzną zawierającą zdjęcia wszystkich odcinków przedmiotowych dróg;
2) propozycję nowych tras pieszo-rowerowych, która powinna zawierać:
• uzgodnienia i protokoły, • zestawienie projektowanych tras pieszo-rowerowych z podziałem na drogi krajowe, wojewódzkie, powiatowe, gminne z podaniem ich długości, z uwzględnieniem dróg pieszo-rowerowych, które są aktualnie w opracowaniu projektowym, • informacje dotyczące projektowanych tras powinny zawierać podstawowe dane każdej
z przedmiotowych ulic, tj. nazwa, administrator, długość, przebieg trasy (jej początek oraz koniec), szerokość nawierzchni, numery ewidencyjne działek, po których będzie przebiegała trasa, określenie kolizji z urządzeniami obcymi oraz uwagi, • wskazanie miejsc, gdzie wystąpi konieczność wykupu gruntów nie należących do zarządcy drogi, • informacje o powierzchni projektowanych robót oraz określenie szacunkowe kosztu (szacunkowy kosztorys inwestorski zaprojektowanych robót w podziale na poszczególne ulice),• propozycja przekrojów poprzecznych i konstrukcji nawierzchni tras pieszo-rowerowych, • opracowanie ogólnej koncepcji stałej organizacji ruchu; należy również określić odcinki dróg publicznych, na których konieczna będzie zmiana organizacji ruchu, • plan gminy z przebiegami istniejących tras i projektowanych w kolorystycznym rozbiciu na drogi krajowe, wojewódzkie, powiatowe i gminne z uwzględnieniem dróg pieszo-rowerowych, które są aktualnie w opracowaniu projektowym, • na mapie należy zaznaczyć ważniejsze punkty m. in. ratusz, dworzec PKP, dworzec autobusowy, szkoły, przedszkola, bibliotekę, zalew Michalice, kościoły itp. oraz miejsca
o szczególnych walorach turystycznych, w tym oznaczenie punktów komunikacji publicznej, przystanków autobusowych i miejsc hotelowych oraz gastronomicznych, • przy opracowaniu koncepcji należy uwzględnić zapisy miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego na terenie Gminy Namysłów. 2. Warunki przygotowania koncepcji projektowej.
W celu przygotowania koncepcji projektowej należy: 1) zidentyfikować kluczowe problemy komunikacji pieszo-rowerowej na terenie Gminy Namysłów, tj.: • informacje o wypadkach z udziałem pieszych i rowerzystów,
• natężenie ruchu pojazdów silnikowych (zwłaszcza w porze szczytów komunikacyjnych), • bariery, przeszkody i wąskie gardła transportowe,
• ulice jednokierunkowe oraz ślepe uliczki; wskazać, na podstawie przeprowadzonych badań i analiz, główne osie rozwoju dróg pieszo-rowerowych; 2) zastosować zasady projektowania przyjaznej dla pieszych i rowerzystów infrastruktury, tzn. program pięciu wymogów pod kątem rozwoju systemu dróg pieszo-rowerowych: • spójności – sieci połączeń pieszo-rowerowych są tworzone na zasadach logiki umożliwiającej pieszemu i rowerzyście łatwe i czytelne identyfikowanie drogi przejazdu/przejścia.
Zasada ta oznacza także, że docelowo infrastruktura przeznaczona specjalnie dla ruchu pieszo-rowerowego w połączeniu z pozostałą infrastrukturą drogową (ulice) powinna połączyć wszystkie źródła i cele ruchu pieszo rowerowego, • bezpośredniości – infrastruktura dróg pieszo-rowerowych oferuje rowerzystom i pieszym najbardziej bezpośrednie połączenia i najkrótsze połączenia, bez niepotrzebnego nadkładania drogi, umożliwiające szybkie poruszanie się po miejscowości, w sposób konkurencyjny dla samochodu. Pod wymogiem bezpośredniości kryją się wszystkie czynniki wpływające na czas podróży – prędkość projektowa, średni czas tracony w punktach kolizji oraz współczynnik wydłużenia. Należy przyjąć, że średnia prędkość projektowa nie będzie mniejsza od 12 km/h dla tras rowerowych;
• atrakcyjności – infrastruktura dróg pieszo-rowerowych jest tak zaprojektowana i dopasowana do otoczenia, że jazda na rowerze oraz poruszanie się pieszo są atrakcyjne. W tym kryterium mieści się również poczucie społecznego bezpieczeństwa (oświetlenie, brak zagrożenia napadami itp.). Infrastruktura dróg pieszo-rowerowych musi być dobrze powiązana z funkcjami Gminy Namysłów,• bezpieczeństwa – infrastruktura dróg pieszo-rowerowych gwarantuje bezpieczeństwo ruchu zarówno rowerzystów, jak i innych użytkowników dróg, minimalizując liczbę wypadków
i kolizji drogowych. Przy projektowaniu infrastruktury należy dążyć do: minimalizacji liczby punktów kolizji z ruchem samochodowym, eliminacji przeplatania się torów ruchu rowerzystów, rowerzystów i samochodów, rowerzystów i pieszych, ¬ zapewnienia wzajemnego kontaktu wzrokowego pomiędzy poszczególnymi użytkownikami drogi,• wygody i komfortu – infrastruktura dróg pieszo-rowerowych umożliwia szybki i wygodny przepływ ruchu pieszo-rowerowego, a korzystanie z niej nie wymaga od użytkownika nadmiernego lub nieregularnego wysiłku fizycznego (np. częstego zatrzymywania się, stromych podjazdów itp.). Przy projektowaniu infrastruktury należy dążyć do: stworzenia możliwości płynnego pokonywania trasy z jak najmniejszą liczbą wymuszonych zatrzymań pieszego i rowerzysty, unikania dużych pochyleń podłużnych drogi, jak największej równości nawierzchni – preferowana jest nawierzchnia bitumiczna rozkładana z rozściełacza mechanicznego i walcowana (określenie maksymalnych parametrów garbów na przejazdach przez ulicę); 3) dążyć do tego, aby ww. wymogi były spełnione na poziomie:
• całej sieci pieszo-rowerowej gminy (główne, zbiorcze i lokalne trasy pieszo- rowerowe), • poszczególnych tras i ich odcinków, • konkretnych rozwiązań technicznych (skrzyżowań, przejazdów, kontrapasów itp.);
4) propozycje rozwiązań projektowych koncepcji połączenia dróg pieszo-rowerowych przedłożyć Zamawiającemu do akceptacji; 5) uzgodnić koncepcję z poszczególnymi zarządcami dróg. 3. Określenie wymaganej ilości egzemplarzy poszczególnych części koncepcji. Koncepcja powinna zawierać część opisową, część graficzną i część kosztową. Część opisowa musi zawierać opis proponowanych rozwiązań technicznych i organizacyjnych dotyczących systemu dróg pieszo-rowerowych na terenie Gminy Namysłów wraz z wyceną kosztów z podziałem na poszczególne odcinki. Część graficzna powinna pokazać zaproponowane w koncepcji rozwiązania: 1) szczegóły na oddzielnych arkuszach – miasto podzielone na części (np. A, B, C…) na aktualnych podkładach mapowych w skali 1:1000; 2) całość opracowania na jednej mapie – mapa w skali zapewniającej czytelność i przejrzystość opracowania, z podziałem na mapy szczegółowe (A, B, C …). Koncepcja powinna zawierać dokumentację fotograficzną stanu istniejącego dróg na terenie gminy z podziałem na odcinki ulic, przy których znajdują się elementy dróg pieszo- rowerowych oraz dróg, które nie posiadają wydzielonego ruchu rowerowego. Forma przekazania przedmiotu zamówienia Zamawiającemu: ¬
1) koncepcja w wersji papierowej – 5 egz., 2) dokumentacja fotograficzna w wersji papierowej – 2 egz., 3) wycena kosztów w wersji papierowej – 3 egz.,
4) koncepcja i wycena kosztów w wersji elektronicznej na płycie CD-R – 1 egz. Zamawiający wymaga by w wersji elektronicznej: 1) wszystkie materiały tekstowe oraz obliczenia, zestawienia itp. były zapisane: w wersji edytowalnej w formacie *.docx, *.xlsx; w wersji nieedytowalnej w formacie *.pdf;
2) pliki graficzne: w wersji edytowalnej w formacie *.dgn, *.dwg; w wersji nieedytowalnej w formacie *.pdf.
Powody niedokonania podziału zamówienia na części: nadmierne trudności techniczne, nadmierne koszty wykonania zamówienia oraz trudności skoordynowania działań różnych Wykonawców realizujących poszczególne części zamówienia, które mogłyby poważnie zagrozić właściwemu wykonaniu zamówienia. Wykonawca zobowiązany jest zrealizować zamówienie na zasadach i warunkach opisanych w SWZ i ofercie.
4.2.6.) Główny kod CPV: 71320000-7 - Usługi inżynieryjne w zakresie projektowania
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 200 dni
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Termin wykonania
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Nie
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: W celu potwierdzenia braku podstaw do wykluczenia Wykonawcy z udziału
w postępowaniu: na podstawie § 3 Rozporządzenia Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii z dnia 23 grudnia 2020 r. w sprawie podmiotowych środków dowodowych oraz innych dokumentów lub oświadczeń, jakich może żądać Zamawiający od Wykonawcy, Zamawiający żąda oświadczenia Wykonawcy o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu, o którym mowa w pkt 3.1. SWZ, w zakresie podstaw wykluczenia z postępowania wskazanych
przez Zamawiającego.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, żaden z nich nie może podlegać wykluczeniu na podstawie art. 108 ust. 1 ustawy Pzp, art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy Pzp, z zachowaniem przepisów art. 109 ust. 3, art. 110, art. 111 ustawy Pzp oraz nie może podlegać wykluczeniu na podstawie art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego.
W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców, oświadczenie, o którym mowa w pkt. 3.1. SWZ składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Oświadczenie to potwierdza brak podstaw wykluczenia. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców są oni zobowiązani na wezwanie Zamawiającego złożyć dokumenty i oświadczenia, o których mowa w pkt 3.5. SWZ, przy czym dokumenty i oświadczenia, o których mowa w pkt 3.5.2 SWZ składa każdy z nich. W przypadku, gdy Wykonawcy wspólnie ubiegają się o udzielenie zamówienia, składają oświadczenie, z którego wynika, które usługi będą wykonywać poszczególni Wykonawcy – załącznik nr 2 do oferty.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunków ich wprowadzenia zostały zawarte w § 14 projektu umowy7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy