BZP: Kompleksowa dostawa paliwa gazowego (sprzedaż oraz dystrybucja) do Biur Powiatowych Śląskiego Oddziału Regionalnego ARiMR z siedzibami w Żywcu, Międzyświeciu oraz Raciborzu
31.03.2025
2025/BZP 00170085/01
AGENCJA RESTRUKTURYZACJI I MODERNIZACJI ROLNICTWA ŚLĄSKI ODDZIAŁ REGIONALNY
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Dostawy
Kompleksowa dostawa paliwa gazowego (sprzedaż oraz dystrybucja) do Biur Powiatowych Śląskiego Oddziału Regionalnego ARiMR z siedzibami w Żywcu, Międzyświeciu oraz Raciborzu
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: AGENCJA RESTRUKTURYZACJI I MODERNIZACJI ROLNICTWA ŚLĄSKI ODDZIAŁ REGIONALNY
1.3.) Oddział zamawiającego: Śląski Oddział Regionalny
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 01061308300147
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Jana III Sobieskiego 7
1.5.2.) Miejscowość: Częstochowa
1.5.3.) Kod pocztowy: 42-200
1.5.4.) Województwo: śląskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL224 - Częstochowski
1.5.7.) Numer telefonu: 34 378 28 00
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: OR12_Sekretariat@arimr.gov.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.gov.pl/web/arimr
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - inny zamawiający
Państwowa osoba prawna
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Inna działalność
Agencja płatnicza
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Kompleksowa dostawa paliwa gazowego (sprzedaż oraz dystrybucja) do Biur Powiatowych Śląskiego Oddziału Regionalnego ARiMR z siedzibami w Żywcu, Międzyświeciu oraz Raciborzu
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-01c4fcfc-9bcf-4980-a70d-519dc28d2ff4
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00170085
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-03-31
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00104338/02/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.2.3 Dostawa i dystrybucja gazu do Biur Powiatowych Śląskiego OR ARiMR w Międzyświeciu, Raciborzu oraz Żywcu
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://platformazakupowa.pl/transakcja/10803853.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://platformazakupowa.pl/transakcja/1080385
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Wymagania techniczne i organizacyjne dot. korespondencji elektronicznej zostały określone w SWZ
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Informacje dotyczące RODO zostały zamieszczone w SWZ
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Informacje dotyczące RODO zostały zamieszczone w SWZ
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: BOR12.2619.1.2025.RW
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Dostawy
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Tak
4.1.9.) Liczba części: 3
4.1.10.) Ofertę można składać na wszystkie części
4.1.11.) Zamawiający ogranicza liczbę części zamówienia, którą można udzielić jednemu wykonawcy: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
Część 1
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Kompleksowa dostawa paliwa gazowego do obiektu Biura Powiatowego ARiMR
z siedzibą w Żywcu przy ul. ks. Prałata Słonki 24, 34-300 Żywiec odbywać się będzie zgodnie z warunkami określonymi w opisie przedmiotu zamówienia zgodnie z określoną poniżej charakterystyką techniczną:
a) Nr gazomierza: XM1500758822;
b) Rodzaj dostarczanego paliwa gazowego: gaz ziemny wysokometanowy E;
c) Wysokość ciśnienia dostarczanego paliwa gazowego: nie mniejsza niż 1.6 kPa,
moc umowna do 110 kWh/h;
d) Typ urządzenia gazowego: kocioł gazowy Thison Plus 70 - 1 szt., moc 70 kW;
e) Grupa taryfowa dotychczasowa: W-3.6/W-3.6_ZA OSD.
4.2.6.) Główny kod CPV: 09120000-6 - Paliwa gazowe
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
65210000-8 - Przesył gazu
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Tak
4.2.9) Rodzaj i maksymalna wartość opcji oraz okoliczności skorzystania z opcji:
7. Szacunkowa ilość paliwa gazowego wynikająca z dotychczasowego zużycia, która będzie dostarczana w okresie obowiązywania umowy (przez okres 24 miesięcy) do poszczególnych PPG wynosi:148 000 kWh - dla Biura Powiatowego z siedzibą w Żywcu – część I zamówienia,
97 500 kWh – dla Biura Powiatowego z siedzibą w Międzyświeciu - część II zamówienia,
165 500 kWh – dla Biura Powiatowego z siedzibą w Raciborzu – część III zamówienia.
Łączny prognozowany/szacunkowy pobór paliwa gazowego w okresie realizacji zamówienia przez okres 24 miesięcy wynosi 411 000 kWh. Maksymalna ilość paliwa gazowego na jaką zostanie zawarta umowa wynosi 452 100 kWh (+10%).
Określone przez Zamawiającego prognozowane zużycie gazu ma charakter jedynie szacunkowy i nie stanowi ze strony Zamawiającego zobowiązania do zakupu gazu w podanej ilości i nie jest jednocześnie graniczną ilością jego zakupu.
Wykonawca będzie dostarczał w okresie obowiązywania umowy, paliwo gazowe w ilości odpowiadającej rzeczywistemu zapotrzebowaniu Zamawiającego niezależnie od szacunkowej prognozy jego zużycia. Z tytułu zmniejszenia ilości dostarczanego paliwa gazowego Wykonawcy nie będzie przysługiwało żadne roszczenie.
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2027-06-30
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1. Ocenie ofert podlegają tylko oferty nie podlegające odrzuceniu.
2. W toku badania i oceny ofert Zamawiający może żądać od Wykonawców wyjaśnień dotyczących treści złożonych ofert.
3. Jeżeli wykonawca nie złożył oświadczenia, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Pzp, podmiotowych środków dowodowych, innych dokumentów lub oświadczeń składanych w postępowaniu lub są one niekompletne lub zawierają błędy, zamawiający wzywa wykonawcę odpowiednio do ich złożenia, poprawienia lub uzupełnienia w wyznaczonym terminie, chyba że:
a. oferta wykonawcy podlega odrzuceniu bez względu na ich złożenie, uzupełnienie lub poprawienie, lub
b. zachodzą przesłanki unieważnienia postępowania.
4. Wykonawca składa podmiotowe środki dowodowe na wezwanie, o którym mowa w ust. 3, aktualne na dzień ich złożenia.
5. Jeżeli złożone przez wykonawcę oświadczenie, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Pzp, lub podmiotowe środki dowodowe budzą wątpliwości zamawiającego, może on zwrócić się bezpośrednio do podmiotu, który jest w posiadaniu informacji lub dokumentów istotnych w tym zakresie dla oceny spełniania przez wykonawcę warunków udziału
w postępowaniu, kryteriów selekcji lub braku podstaw wykluczenia, o przedstawienie takich informacji lub dokumentów.
6. Zamawiający poprawi w ofercie:
a. oczywiste omyłki pisarskie;
b. oczywiste omyłki rachunkowe, z uwzględnieniem konsekwencji rachunkowych dokonanych poprawek ;
c. inne omyłki polegające na niezgodności oferty z dokumentami zamówienia, niepowodujące istotnych zmian w treści oferty,
- niezwłocznie zawiadamiając o tym Wykonawcę, którego oferta została poprawiona.
7. W przypadku, o którym mowa ww. ust. 6 lit. c , zamawiający wyznaczy wykonawcy odpowiedni termin na wyrażenie zgody na poprawienie w ofercie omyłki lub zakwestionowanie jej poprawienia. Brak odpowiedzi w wyznaczonym terminie uznaje się za wyrażenie zgody na poprawienie omyłki. Jeżeli wykonawca w wyznaczonym terminie zakwestionował poprawienie omyłki, oferta jego podlega odrzuceniu, zgodnie z art. 226 ust. 1, pkt 11) ustawy Pzp.
8. Zamawiający udzieli zamówienia Wykonawcy, którego oferta:
a. nie została odrzucona,
b. uznana za najkorzystniejszą,
c. uzyskała najwyższą łączną liczbę punktów z przyjętych w przedmiotowym postępowaniu kryteriów oceny.
9. Zgodnie z art. 263 ustawy Pzp. w sytuacji gdy Wykonawca, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, uchyla się od zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego lub nie wnosi wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy (o którym mowa poniżej w SWZ), zamawiający może dokonać ponownego badania i oceny ofert spośród ofert pozostałych w postępowaniu wykonawców oraz wybrać najkorzystniejszą ofertę albo unieważnić postępowanie.
10. Zamawiający dokona oceny złożonych ofert, według skali punktowej, przy założeniu,
że punktacja wynosi 100 punktów. Przyjmuje się zasadę, że 1 % = 1 punkt.
11. Zamawiający dokona oceny złożonych ofert, według przyjętej skali 100 pkt,
wg następujących kryteriów:
Kryterium „cena” - 100% (Pc) wg poniższego wzoru
Pc= Cmin/Cb x 100 pkt,gdzie
Pc – oznacza liczbę punktów oferty badanej w kryterium cena,
Cmin – oznacza ofertę z najniższą ceną spośród ważnych ofert
Cb- oznacza cenę oferty badanej
Za najkorzystniejszą zostanie uznana oferta, która uzyska największą liczbę punktów (obliczoną z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku).
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 100
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 2
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Kompleksowa dostawa paliwa gazowego do obiektu Biura Powiatowego ARiMR
z siedzibą w Międzyświeciu przy ul. Cieszyńskiej 85, 43-340 Skoczów odbywać się będzie zgodnie z warunkami określonymi w opisie przedmiotu zamówienia zgodnie
z określoną poniżej charakterystyką techniczną:
a) Nr gazomierza: XM0600001486;
b) Rodzaj dostarczanego paliwa gazowego: gaz ziemny wysokometanowy E;
c) Wysokość ciśnienia dostarczanego paliwa gazowego: nie mniejsza niż 1.6 kPa,
moc umowna do 110 kWh/h;
d) Typ urządzenia gazowego: kocioł gazowy Beretta - 1 szt., moc 96 kW;
e) Grupa taryfowa dotychczasowa: W-3.6/W-3.6_ZA OSD.
4.2.6.) Główny kod CPV: 09120000-6 - Paliwa gazowe
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
65210000-8 - Przesył gazu
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Tak
4.2.9) Rodzaj i maksymalna wartość opcji oraz okoliczności skorzystania z opcji:
Szacunkowa ilość paliwa gazowego wynikająca z dotychczasowego zużycia, która będzie dostarczana w okresie obowiązywania umowy (przez okres 24 miesięcy) do poszczególnych PPG wynosi:148 000 kWh - dla Biura Powiatowego z siedzibą w Żywcu – część I zamówienia,
97 500 kWh – dla Biura Powiatowego z siedzibą w Międzyświeciu - część II zamówienia,
165 500 kWh – dla Biura Powiatowego z siedzibą w Raciborzu – część III zamówienia.
Łączny prognozowany/szacunkowy pobór paliwa gazowego w okresie realizacji zamówienia przez okres 24 miesięcy wynosi 411 000 kWh. Maksymalna ilość paliwa gazowego na jaką zostanie zawarta umowa wynosi 452 100 kWh (+10%).
Określone przez Zamawiającego prognozowane zużycie gazu ma charakter jedynie szacunkowy i nie stanowi ze strony Zamawiającego zobowiązania do zakupu gazu w podanej ilości i nie jest jednocześnie graniczną ilością jego zakupu.
Wykonawca będzie dostarczał w okresie obowiązywania umowy, paliwo gazowe w ilości odpowiadającej rzeczywistemu zapotrzebowaniu Zamawiającego niezależnie od szacunkowej prognozy jego zużycia. Z tytułu zmniejszenia ilości dostarczanego paliwa gazowego Wykonawcy nie będzie przysługiwało żadne roszczenie.
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2027-06-30
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1. Ocenie ofert podlegają tylko oferty nie podlegające odrzuceniu.
2. W toku badania i oceny ofert Zamawiający może żądać od Wykonawców wyjaśnień dotyczących treści złożonych ofert.
3. Jeżeli wykonawca nie złożył oświadczenia, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Pzp, podmiotowych środków dowodowych, innych dokumentów lub oświadczeń składanych w postępowaniu lub są one niekompletne lub zawierają błędy, zamawiający wzywa wykonawcę odpowiednio do ich złożenia, poprawienia lub uzupełnienia w wyznaczonym terminie, chyba że:
a. oferta wykonawcy podlega odrzuceniu bez względu na ich złożenie, uzupełnienie lub poprawienie, lub
b. zachodzą przesłanki unieważnienia postępowania.
4. Wykonawca składa podmiotowe środki dowodowe na wezwanie, o którym mowa w ust. 3, aktualne na dzień ich złożenia.
5. Jeżeli złożone przez wykonawcę oświadczenie, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Pzp, lub podmiotowe środki dowodowe budzą wątpliwości zamawiającego, może on zwrócić się bezpośrednio do podmiotu, który jest w posiadaniu informacji lub dokumentów istotnych w tym zakresie dla oceny spełniania przez wykonawcę warunków udziału
w postępowaniu, kryteriów selekcji lub braku podstaw wykluczenia, o przedstawienie takich informacji lub dokumentów.
6. Zamawiający poprawi w ofercie:
a. oczywiste omyłki pisarskie;
b. oczywiste omyłki rachunkowe, z uwzględnieniem konsekwencji rachunkowych dokonanych poprawek ;
c. inne omyłki polegające na niezgodności oferty z dokumentami zamówienia, niepowodujące istotnych zmian w treści oferty,
- niezwłocznie zawiadamiając o tym Wykonawcę, którego oferta została poprawiona.
7. W przypadku, o którym mowa ww. ust. 6 lit. c , zamawiający wyznaczy wykonawcy odpowiedni termin na wyrażenie zgody na poprawienie w ofercie omyłki lub zakwestionowanie jej poprawienia. Brak odpowiedzi w wyznaczonym terminie uznaje się za wyrażenie zgody na poprawienie omyłki. Jeżeli wykonawca w wyznaczonym terminie zakwestionował poprawienie omyłki, oferta jego podlega odrzuceniu, zgodnie z art. 226 ust. 1, pkt 11) ustawy Pzp.
8. Zamawiający udzieli zamówienia Wykonawcy, którego oferta:
a. nie została odrzucona,
b. uznana za najkorzystniejszą,
c. uzyskała najwyższą łączną liczbę punktów z przyjętych w przedmiotowym postępowaniu kryteriów oceny.
9. Zgodnie z art. 263 ustawy Pzp. w sytuacji gdy Wykonawca, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, uchyla się od zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego lub nie wnosi wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy (o którym mowa poniżej w SWZ), zamawiający może dokonać ponownego badania i oceny ofert spośród ofert pozostałych w postępowaniu wykonawców oraz wybrać najkorzystniejszą ofertę albo unieważnić postępowanie.
10. Zamawiający dokona oceny złożonych ofert, według skali punktowej, przy założeniu,
że punktacja wynosi 100 punktów. Przyjmuje się zasadę, że 1 % = 1 punkt.
11. Zamawiający dokona oceny złożonych ofert, według przyjętej skali 100 pkt,
wg następujących kryteriów:
Kryterium „cena” - 100% (Pc) wg poniższego wzoru
Pc= Cmin/Cb x 100 pkt,gdzie
Pc – oznacza liczbę punktów oferty badanej w kryterium cena,
Cmin – oznacza ofertę z najniższą ceną spośród ważnych ofert
Cb- oznacza cenę oferty badanej
Za najkorzystniejszą zostanie uznana oferta, która uzyska największą liczbę punktów (obliczoną z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku).
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 100
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 3
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Kompleksowa dostawa paliwa gazowego do obiektu Biura Powiatowego ARiMR
z siedzibą w Raciborzu przy ul. Leśmiana 4, 47-400 Racibórz odbywać się będzie zgodnie
z warunkami określonymi w opisie przedmiotu zamówienia zgodnie z określoną poniżej charakterystyką techniczną:
a) Nr gazomierza: XI1700722784;
b) Rodzaj dostarczanego paliwa gazowego: gaz ziemny wysokometanowy E;
c) Wysokość ciśnienia dostarczanego paliwa gazowego: nie mniejsza niż 1.6 kPa,
moc umowna do 110 kWh/h;
d) Typ urządzenia gazowego: kocioł gazowy Vissman - 1 szt., moc 84 kW ;
e) Grupa taryfowa dotychczasowa: W-3.6/W-3.6_ZA OSD.
4.2.6.) Główny kod CPV: 09120000-6 - Paliwa gazowe
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
65210000-8 - Przesył gazu
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Tak
4.2.9) Rodzaj i maksymalna wartość opcji oraz okoliczności skorzystania z opcji:
Szacunkowa ilość paliwa gazowego wynikająca z dotychczasowego zużycia, która będzie dostarczana w okresie obowiązywania umowy (przez okres 24 miesięcy) do poszczególnych PPG wynosi:148 000 kWh - dla Biura Powiatowego z siedzibą w Żywcu – część I zamówienia,
97 500 kWh – dla Biura Powiatowego z siedzibą w Międzyświeciu - część II zamówienia,
165 500 kWh – dla Biura Powiatowego z siedzibą w Raciborzu – część III zamówienia.
Łączny prognozowany/szacunkowy pobór paliwa gazowego w okresie realizacji zamówienia przez okres 24 miesięcy wynosi 411 000 kWh. Maksymalna ilość paliwa gazowego na jaką zostanie zawarta umowa wynosi 452 100 kWh (+10%).
Określone przez Zamawiającego prognozowane zużycie gazu ma charakter jedynie szacunkowy i nie stanowi ze strony Zamawiającego zobowiązania do zakupu gazu w podanej ilości i nie jest jednocześnie graniczną ilością jego zakupu.
Wykonawca będzie dostarczał w okresie obowiązywania umowy, paliwo gazowe w ilości odpowiadającej rzeczywistemu zapotrzebowaniu Zamawiającego niezależnie od szacunkowej prognozy jego zużycia. Z tytułu zmniejszenia ilości dostarczanego paliwa gazowego Wykonawcy nie będzie przysługiwało żadne roszczenie.
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2027-06-30
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1. Ocenie ofert podlegają tylko oferty nie podlegające odrzuceniu.
2. W toku badania i oceny ofert Zamawiający może żądać od Wykonawców wyjaśnień dotyczących treści złożonych ofert.
3. Jeżeli wykonawca nie złożył oświadczenia, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Pzp, podmiotowych środków dowodowych, innych dokumentów lub oświadczeń składanych w postępowaniu lub są one niekompletne lub zawierają błędy, zamawiający wzywa wykonawcę odpowiednio do ich złożenia, poprawienia lub uzupełnienia w wyznaczonym terminie, chyba że:
a. oferta wykonawcy podlega odrzuceniu bez względu na ich złożenie, uzupełnienie lub poprawienie, lub
b. zachodzą przesłanki unieważnienia postępowania.
4. Wykonawca składa podmiotowe środki dowodowe na wezwanie, o którym mowa w ust. 3, aktualne na dzień ich złożenia.
5. Jeżeli złożone przez wykonawcę oświadczenie, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Pzp, lub podmiotowe środki dowodowe budzą wątpliwości zamawiającego, może on zwrócić się bezpośrednio do podmiotu, który jest w posiadaniu informacji lub dokumentów istotnych w tym zakresie dla oceny spełniania przez wykonawcę warunków udziału
w postępowaniu, kryteriów selekcji lub braku podstaw wykluczenia, o przedstawienie takich informacji lub dokumentów.
6. Zamawiający poprawi w ofercie:
a. oczywiste omyłki pisarskie;
b. oczywiste omyłki rachunkowe, z uwzględnieniem konsekwencji rachunkowych dokonanych poprawek ;
c. inne omyłki polegające na niezgodności oferty z dokumentami zamówienia, niepowodujące istotnych zmian w treści oferty,
- niezwłocznie zawiadamiając o tym Wykonawcę, którego oferta została poprawiona.
7. W przypadku, o którym mowa ww. ust. 6 lit. c , zamawiający wyznaczy wykonawcy odpowiedni termin na wyrażenie zgody na poprawienie w ofercie omyłki lub zakwestionowanie jej poprawienia. Brak odpowiedzi w wyznaczonym terminie uznaje się za wyrażenie zgody na poprawienie omyłki. Jeżeli wykonawca w wyznaczonym terminie zakwestionował poprawienie omyłki, oferta jego podlega odrzuceniu, zgodnie z art. 226 ust. 1, pkt 11) ustawy Pzp.
8. Zamawiający udzieli zamówienia Wykonawcy, którego oferta:
a. nie została odrzucona,
b. uznana za najkorzystniejszą,
c. uzyskała najwyższą łączną liczbę punktów z przyjętych w przedmiotowym postępowaniu kryteriów oceny.
9. Zgodnie z art. 263 ustawy Pzp. w sytuacji gdy Wykonawca, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, uchyla się od zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego lub nie wnosi wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy (o którym mowa poniżej w SWZ), zamawiający może dokonać ponownego badania i oceny ofert spośród ofert pozostałych w postępowaniu wykonawców oraz wybrać najkorzystniejszą ofertę albo unieważnić postępowanie.
10. Zamawiający dokona oceny złożonych ofert, według skali punktowej, przy założeniu,
że punktacja wynosi 100 punktów. Przyjmuje się zasadę, że 1 % = 1 punkt.
11. Zamawiający dokona oceny złożonych ofert, według przyjętej skali 100 pkt,
wg następujących kryteriów:
Kryterium „cena” - 100% (Pc) wg poniższego wzoru
Pc= Cmin/Cb x 100 pkt,gdzie
Pc – oznacza liczbę punktów oferty badanej w kryterium cena,
Cmin – oznacza ofertę z najniższą ceną spośród ważnych ofert
Cb- oznacza cenę oferty badanej
Za najkorzystniejszą zostanie uznana oferta, która uzyska największą liczbę punktów (obliczoną z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku).
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 100
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 1
Art. 109 ust. 1 pkt 4
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
A. Zdolności do występowania w obrocie gospodarczym:Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.
B. Uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów:
Za spełniających warunek w powyższym zakresie, Zamawiający uzna Wykonawców, którzy posiadają aktualną koncesję na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie obrotu paliwami gazowymi wydaną przez Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki na podstawie ustawy Prawo energetyczne (t.j. Dz. U. z 2024 r., poz. 266 ze zm.), oraz w przypadku Wykonawców będących Operatorem Systemu Dystrybucyjnego (OSD), aktualną koncesję w zakresie dystrybucji paliw gazowych wydaną przez Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki na podstawie ustawy Prawo energetyczne (t.j. Dz. U. z 2024 r., poz. 266 ze zm.).
W przypadku Wykonawców nie będących Operatorem Systemu Dystrybucyjnego (OSD), Zamawiający wymaga posiadania przez Wykonawcę obowiązującej umowy o świadczenie usług dystrybucji paliwa gazowego zawartej z właściwym Operatorem Sytemu Dystrybucyjnego (OSD) na podstawie której, możliwe będzie świadczenie usług dystrybucji paliwa gazowego do obiektów Zamawiającego w okresie realizacji niniejszego zamówienia - (oświadczenie o posiadaniu umowy Wykonawca składa w formularzu ofertowym).
C. Sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.
D. Zdolności technicznej lub zawodowej:
Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 1. Pełnomocnictwo lub inny dokument potwierdzający umocowanie osoby działającej w imieniu Wykonawcy do jego reprezentowania, jeżeli oferta nie została podpisana przez osoby upoważnione do tych czynności dokumentem rejestracyjnym.
Wymagana forma pełnomocnictwa.
Pełnomocnictwo przekazuje się w postaci elektronicznej i opatruje się kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym. W przypadku gdy zostało sporządzone jako dokument w postaci papierowej i opatrzone własnoręcznym podpisem, przekazuje się cyfrowe odwzorowanie tego dokumentu opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym, poświadczające zgodność cyfrowego odwzorowania z dokumentem w postaci papierowej. Przez cyfrowe odwzorowanie, rozumieć dokument elektroniczny będący kopią elektroniczną treści zapisanej w postaci papierowej, umożliwiający zapoznanie się z tą treścią i jej zrozumienie, bez konieczności bezpośredniego dostępu do oryginału. Poświadczenia zgodności cyfrowego odwzorowania z dokumentem w postaci papierowej dokonuje odpowiednio wykonawca, wykonawca wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia, podmiot udostępniający zasoby lub podwykonawca, w zakresie dokumentów potwierdzających umocowanie do reprezentowania, które każdego z nich dotyczą lub notariusz.
2. Zobowiązanie podmiotów udostępniających zasoby do oddania Wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji danego zamówienia (Załącznik nr 7 do SWZ) lub inny podmiotowy środek dowodowy potwierdzający, że Wykonawca realizując zamówienie będzie dysponował niezbędnymi zasobami, jeżeli Wykonawca powołuje się
na zasoby innych podmiotów. Zobowiązanie winno być podpisane przez osobę upoważnioną do reprezentacji podmiotu udostępniającego zasoby.
Aktualne na dzień składania ofert:
3. Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu nr 3A do SWZ,
Uwaga! Oświadczenie to składa każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia publicznego.
4. Oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu
nr 3B do SWZ.
Uwaga! Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu składa również podmiot trzeci,
na którego potencjał powołuje się wykonawca celem potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu. W takim przypadku oświadczenie potwierdza brak podstaw wykluczenia podmiotu
oraz spełnianie warunków udziału w postępowaniu w zakresie, w jakim podmiot udostępnia swoje zasoby wykonawcy.
5. Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu (Załącznik nr 3A) innego podmiotu (jeżeli występuje) na zasobach którego polega Wykonawca
w oparciu o art. 118 ustawy Pzp.
6. Oświadczenie o którym mowa w art. 117 ust. 4 – w przypadku podmiotu wspólnie ubiegającego się o udzielenie zamówienia publicznego Załącznik 9 do SWZ.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Aktualna koncesja wydana przez Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki
w zakresie obrotu paliwami gazowymi zgodnie z ustawą - Prawo Energetyczne (t.j. Dz. U. z 2024 r., poz. 266 ze zm.),
2. W przypadku Wykonawców będących Operatorem Systemu Dystrybucyjnego (OSD) aktualna koncesja wydana przez Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki w zakresie dystrybucji paliw gazowych zgodnie
z ustawą Prawo energetyczne (t.j. Dz. U. z 2024 r., poz. 266 ze zm.).
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo do reprezentowania i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.Wymagana forma pełnomocnictwa.
Pełnomocnictwo przekazuje się w postaci elektronicznej i opatruje się kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym. W przypadku gdy zostało sporządzone jako dokument w postaci papierowej i opatrzone własnoręcznym podpisem, przekazuje się cyfrowe odwzorowanie tego dokumentu opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym, poświadczające zgodność cyfrowego odwzorowania z dokumentem w postaci papierowej. Przez cyfrowe odwzorowanie, rozumieć dokument elektroniczny będący kopią elektroniczną treści zapisanej w postaci papierowej, umożliwiający zapoznanie się z tą treścią i jej zrozumienie, bez konieczności bezpośredniego dostępu do oryginału. Poświadczenia zgodności cyfrowego odwzorowania z dokumentem w postaci papierowej dokonuje odpowiednio wykonawca, wykonawca wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia, podmiot udostępniający zasoby lub podwykonawca, w zakresie dokumentów potwierdzających umocowanie do reprezentowania, które każdego z nich dotyczą lub notariusz. Warunek dotyczący uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, jeżeli w postępowaniu zostanie postawiony, zostanie uznany
za spełniony, jeżeli co najmniej jeden z wykonawców wspólnie ubiegających się
o udzielenie zamówienia posiada uprawnienia do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej i zrealizuje usługi, do których realizacji te uprawnienia są wymagane.
2. W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia mogą polegać na zdolnościach tych z wykonawców, którzy wykonają usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane.
3. W przypadku, o którym mowa w ust. 2 i 3, wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają odpowiednio do oferty oświadczenie, z którego wynika, które usługi wykonają poszczególni wykonawcy.
4. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, oświadczenia o których mowa w SWZ, tj. oświadczenia o braku podstaw do wykluczenia oraz oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu – składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Oświadczenia te wstępnie potwierdza spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw do wykluczenia w zakresie, w którym każdy z Wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw do wykluczenia.
5. Oświadczenia i dokumenty potwierdzające brak podstaw do wykluczenia z postępowania składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
1. Zamawiający przewiduje możliwość zmiany postanowień umowy (zmiany zostaną wprowadzone aneksem do umowy za wyjątkiem przewidzianych zmian umowy, o których mowa w pkt 1) i 2) poniżej, które będą obowiązywać od dnia wejścia w życie przepisów) w następujących przypadkach:1) zmiany ceny jednostkowej za kompleksowe dostarczanie paliwa gazowego w przypadku zmiany stawek lub zasad opodatkowania gazu lub dystrybucji podatkiem VAT,
2) zmiany opłaty stałej lub zmiennej za usługę sieciową w przypadku zmiany Taryfy Operatora Systemu Dystrybucyjnego zatwierdzonej przez Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki,
3) zmiany terminu rozpoczęcia dostaw paliwa gazowego do poszczególnych punktów poboru, jeżeli zmiana ta wynika z okoliczności niezależnych od Stron, w szczególności przedłużającej się procedury zmiany sprzedawcy u Operatora Systemu Dystrybucyjnego,
4) zmiany terminu realizacji przedmiotu umowy, z przyczyn niezależnych od Wykonawcy
5) zmiany które wystąpią w związku z zaistnieniem okoliczności (technicznych, gospodarczych, itp.) których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy, zmian organizacyjnych w ARiMR,
6) zmiany związanej ze znaczącym przewidywanym przez Zamawiającego spadkiem zużycia paliwa gazowego;
7) wystąpienia zmian lub okoliczności, których nie dało się przewidzieć w dacie zawarcia umowy a których wprowadzenie jest konieczne do prawidłowego wykonania przedmiotu umowy, zgodnie z przepisami Prawa energetycznego lub wydanymi na jej podstawie przepisami wykonawczymi,
8) zmian powszechnie obowiązujących przepisów prawa w zakresie mającym wpływ na realizację przedmiotu zamówienia,
2. Uprawnieniem każdej ze Stron jest możliwość zmiany umowy, w trybie art. 439 ust. 1 ustawy - Prawo zamówień publicznych, dotyczącej zmiany należnego Wykonawcy wynagrodzenia, w przypadku zmiany cen materiałów lub kosztów związanych z realizacją zamówienia w sytuacji łącznego spełnienia poniższych wymagań:
1) w przypadku istotnej zmiany cen paliwa gazowego, które Wykonawca zobowiązany jest zakupić w celu zrealizowania przedmiotu zamówienia w stosunku do cen paliwa gazowego przyjętych w celu ustalenia wynagrodzenia Wykonawcy zawartych w formularzu ofertowym Wykonawcy,
2) poziom zmiany wynagrodzenia zostanie ustalony w przypadku zmiany średnioważonej ceny miesięcznej RDNg (Rynek Dnia Następnego gazu) na Towarowej Giełdzie Energii S.A. (TGE), cena publikowana w Raportach Miesięcznych https://tge.pl/dane-statystyczne po upływie 6 miesięcy realizowania kompleksowej dostawy paliwa gazowego na poniższych zasadach:
a. w przypadku zmiany średnioważonej ceny miesięcznej RDNg o wartość od 30% do 40% ceny jednostkowe paliwa gazowego zostaną odpowiednio powiększone o 2%,
b. w przypadku zmiany średnioważonej ceny miesięcznej RDNg o wartość od 40,1% do 50% ceny jednostkowe paliwa gazowego zostaną odpowiednio powiększone o 3%,
c. w przypadku zmiany średnioważonej ceny miesięcznej RDNg o wartość od 50,1% ceny jednostkowe paliwa gazowego zostaną odpowiednio powiększone o 5%.
3) waloryzacja cen o której mowa w pkt 1) powyżej nie dotyczy cen jednostkowych zawartych w Taryfach Operatora Systemu Dystrybucyjnego zatwierdzonych przez Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki,
4) złożenia pisemnego wniosku zawierającego uzasadnienie wpływu zmiany stawki paliwa gazowego ze wskazaniem proponowanej zwaloryzowanej stawki paliwa gazowego na zasadach określonych w pkt 2) powyżej oraz pozostałej do końca realizacji zamówienia szacowanej ilości paliwa gazowego z uwzględnieniem szacunkowej ilości paliwa gazowego wskazanego w SWZ dla poszczególnych części zamówienia, przy czym wniosek może zostać złożony nie wcześniej niż po 6 miesiącach realizowania kompleksowej dostawy paliwa gazowego na podstawie niniejszej umowy. Wniosek winien zawierać kalkulację zmiany wynagrodzenia oraz dowody potwierdzające w jakim stopniu zmiany tych kosztów uzasadniają zmianę wysokości wynagrodzenia Wykonawcy określonego w umowie.