BZP: Świadczenie usług dla Centrum Leczenia Oparzeń im. dr. Stanisława Sakiela w Siemianowicach Śląskich w zakresie transportu sanitarnego.
31.03.2025
2025/BZP 00170098/01
Centrum Leczenia Oparzeń im. dr. Stanisława Sakiela w Siemianowicach Śląskich
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Świadczenie usług dla Centrum Leczenia Oparzeń im. dr. Stanisława Sakiela w Siemianowicach Śląskich w zakresie transportu sanitarnego.
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Centrum Leczenia Oparzeń im. dr. Stanisława Sakiela w Siemianowicach Śląskich
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 272165010
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Jana Pawła II 2
1.5.2.) Miejscowość: Siemianowice Śląskie
1.5.3.) Kod pocztowy: 41-100
1.5.4.) Województwo: śląskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL22A - Katowicki
1.5.7.) Numer telefonu: 32 73 57 635
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: przetargi@clo.com.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.clo.com.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - samodzielny publiczny zakład opieki zdrowotnej
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Zdrowie
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Świadczenie usług dla Centrum Leczenia Oparzeń im. dr. Stanisława Sakiela w Siemianowicach Śląskich w zakresie transportu sanitarnego.
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-d652b30a-6eb7-4023-a18a-b739a3eac1ae
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00170098
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-03-31
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00035440/05/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.1 Transport sanitarny (usługi transportowe dla Banku Tkanek, usługa transportu sanitarnego i krwi)
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://clo.ezamawiajacy.pl/pn/CLO/demand/203473/notice/public/details3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://clo.ezamawiajacy.pl/pn/CLO/demand/203473/notice/public/details
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. W niniejszym postępowaniu komunikacja zamawiającego z wykonawcami odbywa się za pomocą środków komunikacji elektronicznej.
2. W przedmiotowym postępowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja między zamawiającym a wykonawcami odbywa się elektronicznie wyłącznie poprzez Platformę pod adresem: https://clo.ezamawiajacy.pl
3. Za datę złożenia oferty, przekazania wniosków, zawiadomień, dokumentów elektronicznych, oświadczeń lub elektronicznych kopii dokumentów lub oświadczeń oraz innych informacji przyjmuje się datę ich przekazania na platformę zakupową zamawiającego.
4. Oferta wraz z załącznikami musi zostać złożona w postaci elektronicznej. Złożenie oferty wymaga do wykonawcy zarejestrowania się i zalogowania w systemie informatycznym dostępnym pod adresem https://clo.ezamawiajacy.pl, zgodnie z poniższą kolejnością. Rejestracja konta następuje automatycznie poprzez: podpisanie się pod wnioskiem podpisem elektronicznym (kwalifikowanym, osobistym lub profilem zaufanym) lub kontakt z numerem telefonu podanym w potwierdzeniu lub jeżeli użytkownik nie podpisze się na wniosku ani nie skontaktuje się telefonicznie, konto zostanie aktywowane w ciągu maksymalnie 6 godzin roboczych. Mając to na uwadze, zamawiający zaleca wykonawcom uwzględnienie czasu niezbędnego na rejestrację w procesie złożenia oferty w postaci elektronicznej. Wykonawca po wybraniu opcji „przystąp do postępowania” zostanie przekierowany do strony https://oneplace.marketplanet.pl,gdzie zostanie powiadomiony o możliwości zalogowania lub do założenia bezpłatnego konta. Wykonawca biorący udział w postępowaniu prowadzonym drogą elektroniczną w systemie zakłada konto, wykonując kroki procesu rejestracyjnego; podaje adres e-mail, ustanawia hasło, następnie powtarza hasło, wpisuje kod z obrazka, akceptuje regulamin, klika polecenie „zarejestruj się”. Po założeniu konta wykonawca ma możliwość złożenia oferty w postępowaniu.
5. Sposób komunikowania się zamawiającego z wykonawcami (nie dotyczy składania ofert):
a) W przypadku załączników, które są zgodnie z ustawą Pzp lub rozporządzeniem Prezesa RM z dnia 30.12.2020 r. w sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji oraz wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie (dalej „rozporządzenie Prezesa RM w spr. wymagań dla dokumentów elektronicznych”) opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym, mogą być opatrzone, zgodnie z wyborem wykonawcy/wykonawcy wspólnie ubiegającego się o udzielenie zamówienia/podmiotu udostępniającego zasoby, podpisem zewnętrznym lub wewnętrznym. W zależności od rodzaju podpisu i jego typu (zewnętrzny, wewnętrzny) dodaje się do przesyłanej wiadomości uprzednio podpisane dokumenty wraz z wygenerowanym plikiem podpisu (typ zewnętrzny) lub dokument z wszytym podpisem (typ wewnętrzny).
b) Informacje, oświadczenia lub dokumenty, inne niż wymienione w § 2 ust. 1 rozporządzenia Prezesa RM w spr. wymagań dla dokumentów elektronicznych, przekazywane w postępowaniu sporządza się w postaci elektronicznej:
- w formatach danych określonych w przepisach rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 21.05.2024 r. w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności, minimalnych wymagań dla rejestrów publicznych
i wymiany informacji w postaci elektronicznej oraz minimalnych wymagań dla systemów teleinformatycznych (i przekazuje się jako załącznik), lub
- jako tekst wpisany bezpośrednio do wiadomości przekazywanej przy użyciu środków komunikacji elektronicznej.
6. Formularz ofertowy podpisuje się kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym. W przypadku podpisania formularza ofertowego wariantem podpisu w typie zewnętrznym powstały oddzielny plik podpisu dla tego formularza należy załączyć.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: CLO/ZP/02/2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Tak
4.1.9.) Liczba części: 5
4.1.10.) Ofertę można składać na wszystkie części
4.1.11.) Zamawiający ogranicza liczbę części zamówienia, którą można udzielić jednemu wykonawcy: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
Część 1
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług dla Centrum Leczenia Oparzeń im. dr. Stanisława Sakiela w Siemianowicach Śląskich w zakresie transportu pacjentów specjalistycznymi środkami transportu sanitarnego typu specjalistycznego „S”.
Warunki i wymagania jakościowe stawiane przez zamawiającego w zakresie świadczonej usługi, w tym dla środka transportu pacjentów oraz zespołu ratunkowego zostały określone w Rozdziale 5 w pkt 5.3 Pakiet 1 SWZ oraz w projekcie umowy stanowiącym załącznik nr 8a do SWZ
4.2.6.) Główny kod CPV: 60100000-9 - Usługi w zakresie transportu drogowego
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
60130000-8 - Usługi w zakresie specjalistycznego transportu drogowego osób
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Tak
4.2.9) Rodzaj i maksymalna wartość opcji oraz okoliczności skorzystania z opcji:
Zamawiający przewiduje zastosowanie prawa opcji, polegającego na zmniejszeniu ilości kilometrów i godzin usługi zestawów określonych w załączniku nr 1 do SWZ, w zakresie 60% w przypadku zmniejszenia ilości kilometrów lub godzin (prawo opcji). O skorzystaniu z prawa opcji (jego wykonaniu) zamawiający powiadomi wykonawcę z co najmniej 14 dniowym wyprzedzeniem poprzez złożenie oświadczenia o wykonaniu opcji na adres mailowy wykonawcy. Rozliczenie związane z wykorzystaniem prawa opcji w zakresie ilości podanych w załączniku nr 1 do SWZ odbywać się będzie w oparciu o ceny jednostkowe zawarte w tym załączniku. Powyższe uprawnienie zamawiającego nie stanowi zmiany umowy na podstawie art. 454 ust. 1 ustawy Pzp.4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 12 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Kryterium 1 = najniższa zaoferowana wartość brutto pakietu / wartość brutto pakietu badanej oferty x 100 pkt. Wynik: Oferta z najwyższą liczbą punktów w danym pakiecie zostanie uznana za najkorzystniejszą, pozostałe oferty zostaną sklasyfikowane zgodnie z ilością uzyskanych punktów. Realizacja zamówienia zostanie powierzona wykonawcy, który uzyska najwyższą ilość punktów w danym pakiecie.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 100
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 2
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług dla Centrum Leczenia Oparzeń im. dr. Stanisława Sakiela w Siemianowicach Śląskich w zakresie transportu pacjentów specjalistycznymi środkami transportu sanitarnego typu podstawowego „P”.
Warunki i wymagania jakościowe stawiane przez zamawiającego w zakresie świadczonej usługi, w tym dla środka transportu pacjentów oraz zespołu ratunkowego zostały określone w Rozdziale 5 w pkt 5.3 Pakiet 2 SWZ oraz w projekcie umowy stanowiącym załącznik nr 8b do SWZ
4.2.6.) Główny kod CPV: 60100000-9 - Usługi w zakresie transportu drogowego
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
60130000-8 - Usługi w zakresie specjalistycznego transportu drogowego osób
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Tak
4.2.9) Rodzaj i maksymalna wartość opcji oraz okoliczności skorzystania z opcji:
Zamawiający przewiduje zastosowanie prawa opcji, polegającego na zmniejszeniu ilości kilometrów i godzin usługi zestawów określonych w załączniku nr 1 do SWZ, w zakresie 60% w przypadku zmniejszenia ilości kilometrów lub godzin (prawo opcji). O skorzystaniu z prawa opcji (jego wykonaniu) zamawiający powiadomi wykonawcę z co najmniej 14 dniowym wyprzedzeniem poprzez złożenie oświadczenia o wykonaniu opcji na adres mailowy wykonawcy. Rozliczenie związane z wykorzystaniem prawa opcji w zakresie ilości podanych w załączniku nr 1 do SWZ odbywać się będzie w oparciu o ceny jednostkowe zawarte w tym załączniku. Powyższe uprawnienie zamawiającego nie stanowi zmiany umowy na podstawie art. 454 ust. 1 ustawy Pzp.4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 12 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Kryterium 1 = najniższa zaoferowana wartość brutto pakietu / wartość brutto pakietu badanej oferty x 100 pkt. Wynik: Oferta z najwyższą liczbą punktów w danym pakiecie zostanie uznana za najkorzystniejszą, pozostałe oferty zostaną sklasyfikowane zgodnie z ilością uzyskanych punktów. Realizacja zamówienia zostanie powierzona wykonawcy, który uzyska najwyższą ilość punktów w danym pakiecie.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 100
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 3
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług dla Centrum Leczenia Oparzeń im. dr. Stanisława Sakiela w Siemianowicach Śląskich w zakresie transportu pacjentów specjalistycznymi środkami transportu sanitarnego typu transportowego „T”.
Warunki i wymagania jakościowe stawiane przez zamawiającego w zakresie świadczonej usługi, w tym dla środka transportu pacjentów oraz zespołu ratunkowego zostały określone w Rozdziale 5 w pkt 5.3 Pakiet 3 SWZ oraz w projekcie umowy stanowiącym załącznik nr 8c do SWZ
4.2.6.) Główny kod CPV: 60100000-9 - Usługi w zakresie transportu drogowego
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
60130000-8 - Usługi w zakresie specjalistycznego transportu drogowego osób
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Tak
4.2.9) Rodzaj i maksymalna wartość opcji oraz okoliczności skorzystania z opcji:
Zamawiający przewiduje zastosowanie prawa opcji, polegającego na zmniejszeniu ilości kilometrów i godzin usługi zestawów określonych w załączniku nr 1 do SWZ, w zakresie 50% w przypadku zmniejszenia ilości kilometrów lub godzin (prawo opcji). O skorzystaniu z prawa opcji (jego wykonaniu) zamawiający powiadomi wykonawcę z co najmniej 14 dniowym wyprzedzeniem poprzez złożenie oświadczenia o wykonaniu opcji na adres mailowy wykonawcy. Rozliczenie związane z wykorzystaniem prawa opcji w zakresie ilości podanych w załączniku nr 1 do SWZ odbywać się będzie w oparciu o ceny jednostkowe zawarte w tym załączniku. Powyższe uprawnienie zamawiającego nie stanowi zmiany umowy na podstawie art. 454 ust. 1 ustawy Pzp.4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 12 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Kryterium 1 = najniższa zaoferowana wartość brutto pakietu / wartość brutto pakietu badanej oferty x 100 pkt. Wynik: Oferta z najwyższą liczbą punktów w danym pakiecie zostanie uznana za najkorzystniejszą, pozostałe oferty zostaną sklasyfikowane zgodnie z ilością uzyskanych punktów. Realizacja zamówienia zostanie powierzona wykonawcy, który uzyska najwyższą ilość punktów w danym pakiecie.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 100
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 4
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest transport sanitarny wykonywany pojazdami specjalistycznego transportu drogowego do przewozu krwi i jej składników.
Warunki i wymagania jakościowe stawiane przez zamawiającego w zakresie świadczonej usługi, w tym dla środka transportu oraz personelu wykonującego usługę zostały określone w Rozdziale 5 w pkt 5.3 Pakiet 4 SWZ oraz w projekcie umowy stanowiącym załącznik nr 8d do SWZ.
4.2.6.) Główny kod CPV: 60100000-9 - Usługi w zakresie transportu drogowego
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Tak
4.2.9) Rodzaj i maksymalna wartość opcji oraz okoliczności skorzystania z opcji:
Zamawiający przewiduje zastosowanie prawa opcji, polegającego na zmniejszeniu ilości wyjazdów, w zakresie 30% w przypadku zmniejszenia ilości wyjazdów (prawo opcji). O skorzystaniu z prawa opcji (jego wykonaniu) zamawiający powiadomi wykonawcę z co najmniej 14 dniowym wyprzedzeniem poprzez złożenie oświadczenia o wykonaniu opcji na adres mailowy wykonawcy. Rozliczenie związane z wykorzystaniem prawa opcji w zakresie ilości wyjazdów odbywać się będzie w oparciu o cenę jednego wyjazdu zawartą w załączniku nr 1 do SWZ. Powyższe uprawnienie zamawiającego nie stanowi zmiany umowy na podstawie art. 454 ust. 1 ustawy Pzp.4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 12 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Kryterium 1 = najniższa zaoferowana wartość brutto pakietu / wartość brutto pakietu badanej oferty x 100 pkt. Wynik: Oferta z najwyższą liczbą punktów w danym pakiecie zostanie uznana za najkorzystniejszą, pozostałe oferty zostaną sklasyfikowane zgodnie z ilością uzyskanych punktów. Realizacja zamówienia zostanie powierzona wykonawcy, który uzyska najwyższą ilość punktów w danym pakiecie.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 100
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 5
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest transport sanitarny zespołu pobierającego tkanki lub materiału tkankowego samochodami spełniającymi warunki dla wykonywania transportu sanitarnego materiału biologicznego, w tym przeszczepów tkankowych, zgodnie z ustawą z dnia 1 lipca 2005 r. o pobieraniu, przechowywaniu i przeszczepianiu komórek, tkanek i narządów (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 1185).
Usługi transportu sanitarnego zespołu pobierającego tkanki lub materiału tkankowego do miejsc wskazanych przez zamawiającego samochodami spełniającymi warunki transportu biologicznego. Łączna ilość kilometrów do zrealizowania w okresie obowiązywania umowy wynosi 17 000 km. Zakresem usługi transportu objęte są:
1. Wyjazdy Zespołu Transplantacyjnego z siedziby zamawiającego na pobrania wielonarządowe. Transport zespołu pobraniowego Centrum Leczenia Oparzeń im. dr. Stanisława Sakiela w Siemianowicach Śląskich (dalej również „Centrum Leczenia Oparzeń”) (1-2 osoby) z siedziby zamawiającego do wskazanego przez zamawiającego miejsca oraz powrót z materiałem tkankowym do siedziby zamawiającego.
2. Transport sanitarny materiału tkankowego na sterylizację radiacyjną z siedziby zamawiającego do Instytutu Chemii i Techniki Jądrowej w Warszawie. Transport pracowników Centrum Leczenia Oparzeń (1-2 osób) z siedziby zamawiającego wraz z materiałem tkankowym do Instytutu Chemii i Techniki Jądrowej w Warszawie, ul. Dorodna 16, 03-195 Warszawa oraz powrót do siedziby zamawiającego.
3. Transport sanitarny, tj. odbiór na zlecenie zamawiającego materiału tkankowego wraz z dokumentacją i próbkami krwi z wskazanych przez zamawiającego Zakładów Medycyny Sądowej lub innych placówek wskazanych przez zamawiającego, a następnie transport materiału tkankowego, dokumentacji i próbek krwi do siedziby zamawiającego. Wykonawca zobowiązany jest każdorazowo przed wyjazdem do wskazanych przez zamawiającego Zakładów Medycyny Sądowej lub innych placówek wskazanych przez zamawiającego, do odbioru pojemnika do przewozu materiału tkankowego oraz ewentualnych narzędzi i materiałów zużywalnych niezbędnych do wykonania pobrania z siedziby zamawiającego a następnie odbioru suchego lodu, w którym transportowany będzie materiał tkankowy z siedziby SIAD Polska ul. Kokotek 66, 41-700 Ruda Śląska, z którym zamawiający posiada aktualną umowę na dostawę suchego lodu. Zamówienia oraz płatność za suchy lód leży po stronie zamawiającego. Wykonawca odbiera materiał tkankowy wraz z dokumentacją i próbkami krwi z wskazanego przez zamawiającego Zakładu Medycyny Sądowej lub innej placówki (znajdujących się w odległości maksymalnie do 150 km od siedziby zamawiającego) i transportuje go do siedziby zamawiającego.
4. Transport sanitarny materiału tkankowego wraz z dokumentacją medyczną z siedziby zamawiającego do Oddziału Ginekologiczno-Położniczego, Ginekologii Onkologicznej, Ginekologii Dziecięcej i Dziewczęcej, Szpitala Zakonu Bonifratrów pw. Aniołów Stróżów w Katowicach, ul. Markiefki 87, 40-211 Katowice. Po wykonaniu transportu i przekazaniu transportowanego materiału tkankowego, podpisane przez osobę odbierająca dokumenty należy dostarczyć z powrotem do siedziby zamawiającego.
Warunki i wymagania jakościowe stawiane przez zamawiającego w zakresie świadczonej usługi, w tym dla środka transportu oraz personelu obsługującego pojazd zostały określone w Rozdziale 5 w pkt 5.3 Pakiet 5 SWZ oraz w projekcie umowy stanowiącym załącznik nr 8e do SWZ
4.2.6.) Główny kod CPV: 60100000-9 - Usługi w zakresie transportu drogowego
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
60130000-8 - Usługi w zakresie specjalistycznego transportu drogowego osób
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Tak
4.2.9) Rodzaj i maksymalna wartość opcji oraz okoliczności skorzystania z opcji:
Zamawiający przewiduje zastosowanie prawa opcji, polegającego na zmniejszeniu ilości kilometrów określonych w załączniku nr 1 do SWZ, w zakresie 50% w przypadku zmniejszenia ilości kilometrów (prawo opcji). O skorzystaniu z prawa opcji (jego wykonaniu) zamawiający powiadomi wykonawcę z co najmniej 14 dniowym wyprzedzeniem poprzez złożenie oświadczenia o wykonaniu opcji na adres mailowy wykonawcy. Rozliczenie związane z wykorzystaniem prawa opcji w zakresie ilości podanych w załączniku nr 1 do SWZ odbywać się będzie w oparciu o ceny jednostkowe zawarte w tym załączniku. Powyższe uprawnienie zamawiającego nie stanowi zmiany umowy na podstawie art. 454 ust. 1 ustawy Pzp.4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 12 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Kryterium 1 = najniższa zaoferowana wartość brutto pakietu / wartość brutto pakietu badanej oferty x 100 pkt. Wynik: Oferta z najwyższą liczbą punktów w danym pakiecie zostanie uznana za najkorzystniejszą, pozostałe oferty zostaną sklasyfikowane zgodnie z ilością uzyskanych punktów. Realizacja zamówienia zostanie powierzona wykonawcy, który uzyska najwyższą ilość punktów w danym pakiecie.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 100
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 5
Art. 109 ust. 1 pkt 7
Art. 109 ust. 1 pkt 8
Art. 109 ust. 1 pkt 10
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają warunek dotyczący zdolności technicznej lub zawodowej.Zamawiający uzna, iż wykonawca spełnia warunek dotyczący niezbędnego potencjału technicznego wykonawcy, jeżeli wykonawca wykaże posiadanie potencjału technicznego, tj.:
dla Pakietu 1:
dysponowanie co najmniej 2 pojazdami spełniającymi wymagania, o których mowa w Rozdziale 5 pkt 5.3 Pakiet 1 pkt I ppkt 1 SWZ oraz posiadającymi ważne zezwolenie ministra właściwego do spraw wewnętrznych na używanie pojazdów samochodowych jako pojazdów uprzywilejowanych w ruchu drogowym w przypadku używania tych pojazdów w związku z ratowaniem życia lub zdrowia ludzkiego (art. 53 ust. 1 pkt 12 ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym).
dla Pakietu 2:
dysponowanie co najmniej 2 pojazdami spełniającymi wymagania, o których mowa w Rozdziale 5 pkt 5.3 Pakiet 2 pkt I ppkt 1 SWZ oraz posiadającymi ważne zezwolenie ministra właściwego do spraw wewnętrznych na używanie pojazdów samochodowych jako pojazdów uprzywilejowanych w ruchu drogowym w przypadku używania tych pojazdów w związku z ratowaniem życia lub zdrowia ludzkiego (art. 53 ust. 1 pkt 12 ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym).
dla Pakietu 3:
dysponowanie co najmniej 2 pojazdami spełniającym wymagania, o których mowa w Rozdziale 5 pkt 5.3 Pakiet 3 pkt I ppkt 1 SWZ.
dla Pakietu 4:
dysponowanie co najmniej 2 pojazdami, które umożliwiają transport krwi i jej składników w warunkach opisanych w Rozdziale 5 pkt 5.3 Pakiet 4 w pkt III ppkt 3 SWZ oraz posiadają ważne zezwolenie ministra właściwego do spraw wewnętrznych na używanie pojazdów samochodowych jako pojazdów uprzywilejowanych w ruchu drogowym w przypadku używania tych pojazdów w związku z ratowaniem życia lub zdrowia ludzkiego (art. 53 ust. 1 pkt 12 ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym).
dla Pakietu 5:
dysponowanie co najmniej 2 pojazdami, które posiadają ważne zezwolenie ministra właściwego do spraw wewnętrznych na używanie pojazdów samochodowych jako pojazdów uprzywilejowanych w ruchu drogowym w przypadku używania tych pojazdów w związku z ratowaniem życia lub zdrowia ludzkiego (art. 53 ust. 1 pkt 12 ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym).
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: Wykonawca, którego oferta zostanie najwyżej oceniona (przed wyborem najkorzystniejszej oferty), w celu potwierdzenia braku podstaw (przesłanek) wykluczenia z postępowania (określonych przez zamawiającego w Rozdziale 20 SWZ), na podstawie art. 274 ust. 1 ustawy Pzp zostanie wezwany do złożenia w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni od dnia wezwania, następujących aktualnych na dzień złożenia podmiotowych środków dowodowych:
1. oświadczenia Wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy Pzp, o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (t.j. Dz.U. z 2024 r. poz. 1616), z innym wykonawcą, który złożył odrębną ofertę, ofertę częściową, albo oświadczenia o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty, oferty częściowej niezależnie od innego wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej (zgodnie z treścią załącznika nr 5 do SWZ);
2. oświadczenia Wykonawcy o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Pzp, w zakresie podstaw wykluczenia z postępowania wskazanych przez zamawiającego, o których mowa w:
a) art. 108 ust. 1 pkt 1 ustawy Pzp,
b) art. 108 ust. 1 pkt 2 ustawy Pzp,
c) art. 108 ust. 1 pkt 3 ustawy Pzp,
d) art. 108 ust. 1 pkt 4 ustawy Pzp, dotyczącej orzeczenia zakazu ubiegania się o zamówienia publiczne tytułem środka karnego,
e) art. 108 ust. 1 pkt 4 ustawy Pzp, dotyczącej orzeczenia zakazu ubiegania się o zamówienia publiczne tytułem środka zapobiegawczego,
f) art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy Pzp, dotyczących zawarcia z innymi wykonawcami porozumienia mającego na celu zakłócenie konkurencji,
g) art. 108 ust. 1 pkt 6 ustawy Pzp,
h) art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy Pzp,
i) art. 109 ust. 1 pkt 5, 7, 8, 10 ustawy Pzp,
j) art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (Dz. U. z 2022 r. poz. 835)
(zgodnie z treścią załącznika nr 5 do SWZ).
Zamawiający żąda od wykonawcy, który polega na zdolnościach technicznych lub zawodowych podmiotów udostępniających zasoby na zasadach określonych w art. 118 ustawy Pzp, przedstawienia podmiotowych środków dowodowych, o których mowa w pkt 2 powyżej, dotyczących tych podmiotów, potwierdzających, że nie zachodzą wobec tych podmiotów podstawy wykluczenia z postępowania (zgodnie z treścią załącznika nr 7 do SWZ).
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Wykonawca, którego oferta zostanie najwyżej oceniona (przed wyborem najkorzystniejszej oferty), w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu (określonych przez zamawiającego w Rozdziale 21 SWZ), na podstawie art. 274 ust. 1 ustawy Pzp zostanie wezwany do złożenia w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni od dnia wezwania, następujących aktualnych na dzień złożenia podmiotowych środków dowodowych:
wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu lub urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy w celu wykonania zamówienia publicznego wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami - potwierdzającego spełnienie warunku, o którym mowa w Rozdziale 21 pkt 21.1 SWZ (zgodnie z treścią załączników nr 6a, 6b, 6c, 6d i 6e do SWZ).
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
1) Zamawiający w celu weryfikacji złożonych w postępowaniu przez wykonawców ofert w zakresie spełniania postawionych w opisie przedmiotu zamówienia warunków w zakresie Pakietu 1 wymaga złożenia przez wykonawcę wraz z ofertą: przedmiotowych środków dowodowych, tj. certyfikatu wydanego przez jednostkę oceniającą zgodność lub innego dokumentu wydanego przez producenta lub inną jednostką uprawnioną do dokonywania certyfikacji specjalistycznego środka transportu sanitarnego, potwierdzającego, że specjalistyczny środek transportu sanitarnego typu „S”, którym realizowana będzie usługa, jest mobilną jednostką intensywnej opieki zgodnie z normą PN-EN 1789 + A1:2011 Pojazdy medyczne i ich wyposażenie – Ambulanse drogowe lub równoważnej w zakresie wymagań, które muszą spełniać środki drogowego transportu medycznego i wyposażenie tych środków drogowego transportu medycznego (przedmiotowe środki dowodowe sporządzone w języku obcym przekazuje się wraz z tłumaczeniem na język polski). 2) Zamawiający w celu weryfikacji złożonych w postępowaniu przez wykonawców ofert w zakresie spełniania postawionych w opisie przedmiotu zamówienia warunków w zakresie Pakietu 2 wymaga złożenia przez wykonawcę wraz z ofertą: przedmiotowych środków dowodowych, tj. certyfikatu wydanego przez jednostkę oceniającą zgodność lub innego dokumentu wydanego przez producenta lub inną jednostką uprawnioną do dokonywania certyfikacji specjalistycznego środka transportu sanitarnego, potwierdzającego, że specjalistyczny środek transportu sanitarnego typu „P”, którym realizowana będzie usługa, jest środkiem transportu medycznego ratunkowym zgodnie z normą PN-EN 1789 + A1:2011 Pojazdy medyczne i ich wyposażenie – Ambulanse drogowe lub równoważnej w zakresie wymagań, które muszą spełniać środki drogowego transportu medycznego i wyposażenie tych środków drogowego transportu medycznego (przedmiotowe środki dowodowe sporządzone w języku obcym przekazuje się wraz z tłumaczeniem na język polski). 3) Pakiety 3, 4 i 5: Zamawiający nie wymaga złożenia przedmiotowych środków dowodowych.5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Tak
5.10.) Przedmiotowe środki dowodowe podlegające uzupełnieniu po złożeniu oferty:
1) W zakresie Pakietu 1: certyfikat wydany przez jednostkę oceniającą zgodność lub inny dokument wydany przez producenta lub inną jednostką uprawnioną do dokonywania certyfikacji specjalistycznego środka transportu sanitarnego, potwierdzający, że specjalistyczny środek transportu sanitarnego typu „S”, którym realizowana będzie usługa, jest mobilną jednostką intensywnej opieki zgodnie z normą PN-EN 1789 + A1:2011 Pojazdy medyczne i ich wyposażenie – Ambulanse drogowe lub równoważnej w zakresie wymagań, które muszą spełniać środki drogowego transportu medycznego i wyposażenie tych środków drogowego transportu medycznego (przedmiotowe środki dowodowe sporządzone w języku obcym przekazuje się wraz z tłumaczeniem na język polski). 2) W zakresie Pakietu 2: certyfikat wydany przez jednostkę oceniającą zgodność lub inny dokument wydany przez producenta lub inną jednostką uprawnioną do dokonywania certyfikacji specjalistycznego środka transportu sanitarnego, potwierdzający, że specjalistyczny środek transportu sanitarnego typu „P”, którym realizowana będzie usługa, jest środkiem transportu medycznego ratunkowym zgodnie z normą PN-EN 1789 + A1:2011 Pojazdy medyczne i ich wyposażenie – Ambulanse drogowe lub równoważnej w zakresie wymagań, które muszą spełniać środki drogowego transportu medycznego i wyposażenie tych środków drogowego transportu medycznego (przedmiotowe środki dowodowe sporządzone w języku obcym przekazuje się wraz z tłumaczeniem na język polski).5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
1) Ofertę składa się na Formularzu ofertowym zgodnie z załącznikiem nr 1 do SWZ. W przypadku, gdy wykonawca w złożonym Formularzu ofertowym w części dotyczącej poszczególnych pakietów nie uzupełni wymaganych dla danego pakietu danych, pozostawiając formularz w tej części całkowicie nieuzupełniony, zamawiający uzna, iż wykonawca nie złożył oferty na dany pakiet.2) Oferta oraz wszystkie załączniki wymagają podpisu osoby/osób uprawnionych do reprezentowania wykonawcy.
3) W przypadku podpisywania oferty przez osobę/y niewskazane w dokumencie rejestracyjnym (ewidencyjnym) wykonawcy, należy do oferty dołączyć stosowne pełnomocnictwo.
4) Do oferty wykonawca zobowiązany jest dołączyć oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu, spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, w zakresie wskazanym w Rozdziałach 20 i 21 SWZ (załączniki nr 2 i 3 do SWZ), w formie elektronicznej lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym.
5) W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez wykonawców, oświadczenia, o których mowa w pkt 4), składa każdy z wykonawców. Oświadczenia te potwierdzają brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w postępowaniu w zakresie, w jakim każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu.
6) Wykonawca, w przypadku polegania na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby, przedstawia, wraz z oświadczeniami, o których mowa w pkt 4), także oświadczenie podmiotu udostępniającego zasoby, potwierdzające brak podstaw wykluczenia tego podmiotu oraz spełnianie warunków udziału w postępowaniu, w zakresie, w jakim wykonawca powołuje się na jego zasoby (załącznik nr 4 do SWZ).
7) Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby, składa, wraz z ofertą, zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji danego zamówienia lub inny podmiotowy środek dowodowy potwierdzający, że wykonawca realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów.
Zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby potwierdza, że stosunek łączący wykonawcę z podmiotami udostępniającymi zasoby gwarantuje rzeczywisty dostęp do tych zasobów oraz określa w szczególności:
a) zakres dostępnych wykonawcy zasobów podmiotu udostępniającego zasoby;
b) sposób i okres udostępnienia wykonawcy i wykorzystania przez niego zasobów podmiotu udostępniającego te zasoby przy wykonywaniu zamówienia.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia.2. W przypadku, o którym mowa w pkt 1, wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego, załączając jednocześnie do oferty udzielone pełnomocnictwo.
3. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia ponoszą solidarną odpowiedzialność za wykonanie umowy.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunków ich wprowadzenia opisano w projektach umów stanowiących załączniki nr 8a-8e do SWZ.7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy