BZP: „Przebudowa drogi na Cypel w Lubiatowie wraz z elementem zasypania i zagęszczenia wykopów po budowie sieci wodociągowej i kanalizacyjnej”
01.04.2025
2025/BZP 00170856/01
Państwowe Gospodarstwo Leśne Lasy Państwowe Nadleśnictwo Sława Śląska
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
„Przebudowa drogi na Cypel w Lubiatowie wraz z elementem zasypania i zagęszczenia wykopów po budowie sieci wodociągowej i kanalizacyjnej”
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Państwowe Gospodarstwo Leśne Lasy Państwowe Nadleśnictwo Sława Śląska
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 970040178
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Niewidziajły 1a
1.5.2.) Miejscowość: Sława
1.5.3.) Kod pocztowy: 67-410
1.5.4.) Województwo: lubuskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL432 - Zielonogórski
1.5.7.) Numer telefonu: +48 68 356 62 29
1.5.8.) Numer faksu: +48 68 356 62 29
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: slawaslaska@zielonagora.lasy.gov.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://www.gov.pl/web/nadlesnictwo-slawa-slaska/zamowienia-publiczne5
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - inna państwowa jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Inna działalność
Leśnictwo
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
„Przebudowa drogi na Cypel w Lubiatowie wraz z elementem zasypania i zagęszczenia wykopów po budowie sieci wodociągowej i kanalizacyjnej”
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-a61a077b-cf26-4f16-89e5-8c572e82380e
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00170856
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-04-01
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-a61a077b-cf26-4f16-89e5-8c572e82380e3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://ezamowienia.gov.pl
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Osobą uprawnioną do porozumiewania
się z Wykonawcami jest: Daria Cicha; e- mail: slawaslaska@zielonagora.lasy.gov.pl;
Komunikacja w postępowaniu o udzielenie zamówienia, w tym wymiana informacji oraz przekazywanie dokumentów lub oświadczeń
między Zamawiającym a Wykonawcą, odbywa się przy użyciu środków komunikacji elektronicznej, za pośrednictwem Platformy e-
Zamówienia, która jest dostępna pod adresem: https://ezamowienia.gov.pl.
Szczegółowe minimalne wymagania techniczne dotyczące sprzętu używanego w celu korzystania z Platformy e-Zamówienia oraz
informacje dotyczące specyfikacji połączenia, formatu przesyłanych danych oraz kodowania i oznaczania czasu odbioru danych
określa Regulamin Platformy e-Zamówienia, dostępny pod adresem: https://ezamowienia.gov.pl/pl/regulamin/
Sposób sporządzania i przekazywania dokumentów elektronicznych lub dokumentów elektronicznych będących kopią elektroniczną
treści zapisanej w postaci papierowej ("cyfrowe odwzorowanie") musi być zgodny z rozporządzeniem w sprawie środków
komunikacji elektronicznej.
Komunikacja w postępowaniu, z wyłączeniem składania ofert, odbywa się drogą elektroniczną za pośrednictwem formularzy do
komunikacji dostępnych w zakładce „Formularze” („Formularze do komunikacji”). Za pośrednictwem „Formularzy do komunikacji”
odbywa się w szczególności przekazywanie wezwań i zawiadomień, zadawanie pytań i udzielanie odpowiedzi. Formularze do
komunikacji umożliwiają również dołączenie załącznika do przesyłanej wiadomości (przycisk „dodaj załącznik”). W przypadku
załączników, które są zgodnie z ustawą PZP lub rozporządzeniem
w sprawie środków komunikacji elektronicznej opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym mogą być opatrzone, podpisem
typu zewnętrznego lub wewnętrznego.
W zależności od rodzaju podpisu i jego typu (zewnętrzny, wewnętrzny) dodaje się do przesyłanej wiadomości uprzednio podpisane
dokumenty wraz z wygenerowanym plikiem podpisu (typ zewnętrzny) lub dokument z wszytym podpisem (typ wewnętrzny).
W przypadku przekazywania dokumentu elektronicznego w formacie poddającym dane kompresji, opatrzenie pliku zawierającego
skompresowane dokumenty kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem (profilem) zaufanym lub podpisem osobistym jest
równoznaczne z opatrzeniem wszystkich dokumentów zawartych w tym pliku odpowiednio kwalifikowanym podpisem
elektronicznym, podpisem (profilem) zaufanym lub podpisem osobistym.
Możliwość korzystania w postępowaniu z „Formularzy do komunikacji” w pełnym zakresie wymaga posiadania konta „Wykonawcy”
oraz zalogowania się na Platformie e-Zamówienia. Do korzystania z „Formularzy do komunikacji” służących do zadawania pytań
dotyczących treści dokumentów zamówienia wystarczające jest posiadanie tzw. konta uproszczonego na Platformie e-Zamówienia.
Wszystkie wysłane i odebrane w postępowaniu przez Wykonawcę wiadomości widoczne są po zalogowaniu w podglądzie
postępowania w zakładce „Komunikacja”.
Maksymalny rozmiar plików przesyłanych za pośrednictwem „Formularzy do komunikacji” wynosi 150 MB (wielkość ta dotyczy
plików przesyłanych jako załączniki do jednego formularza).
Ofertę oraz oświadczenia, składane na podstawie art. 125 ust. 1 PZP sporządza się, pod rygorem nieważności w formie
elektronicznej (tj. opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym) lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym
lub podpisem osobistym.
Szczegółowe informacje o sposobie pozyskania usługi kwalifikowanego podpisu elektronicznego oraz warunkach jej użycia można
znaleźć na stronach internetowych kwalifikowanych dostawców usług zaufania, których lista znajduje się pod adresem internetowym:
http://www.nccert.pl/kontakt.htm
Szczegółowe informacje o sposobie pozyskania usługi profilu zaufanego można znaleźć pod adresem internetowym:
https://www.gov.pl/web/gov/zaloz-profil-zaufany
Szczegółowe informacje o sposobie pozyskania podpisu osobistego można znaleźć pod adresem internetowym:
https://www.gov.pl/web/e-dowod/podpis-osobisty
3.7.) Adres strony internetowej, pod którym są dostępne narzędzia, urządzenia lub formaty plików, które nie są ogólnie dostępne: https://www.gov.pl/web/bip/nadlesnictwo-slawa-slaska
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Stosownie do art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE)
2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie
swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych osobowych)
(Dz. Urz. UE L 119 z 04 maja 2016 r., str. 1 – „RODO”) Zamawiający informuje, iż administratorem danych osobowych jest
Nadleśniczy Nadleśnictwa Sława Śląska Wiesław Daszkiewicz. Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych p.Monikę
Nawrocka, z którym w sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych można skontaktować się za pośrednictwem poczty
elektronicznej pod adresem iod@comp-net.pl lub telefonicznie pod numerem 63 240 65 32.
Zamawiający przetwarza dane osobowe zebrane w niniejszym postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego w sposób gwarantujący zabezpieczenie przed ich bezprawnym rozpowszechnianiem.
Zamawiający udostępnia dane osobowe, o których mowa w art. 10 RODO w celu umożliwienia korzystania ze środków ochrony
prawnej, o których mowa w dziale IX PZP, do upływu terminu do ich wniesienia.
Do przetwarzania danych osobowych, o których mowa w art. 10 RODO mogą być dopuszczone wyłącznie osoby posiadające
upoważnienie. Osoby dopuszczone do przetwarzania takich danych są obowiązane do zachowania ich w poufności
Dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z prowadzeniem niniejszego
postępowania o udzielenie zamówienia publicznego oraz jego rozstrzygnięciem, jak również, jeżeli nie ziszczą się przesłanki
określone w art. 255-256 PZP – w celu zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz jej realizacji, a także
udokumentowania postępowania o udzielenie zamówienia i jego archiwizacji.
Odbiorcami danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym dokumentacja postępowania zostanie udostępniona w oparciu o
przepisy PZP, a także ustawy o dostępie do informacji publicznej.
Dane osobowe pozyskane w związku z prowadzeniem niniejszego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego będą
przechowywane, zgodnie z art. 78 ust. 1 PZP, przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia
publicznego, a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy w sprawie
zamówienia publicznego.
Niezależnie od postanowień pkt 20.7. powyżej, w przypadku zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego, dane osobowe
będą przetwarzane do upływu okresu przedawnienia roszczeń wynikających z umowy w sprawie zamówienia publicznego.
Dane osobowe pozyskane w związku z prowadzeniem niniejszego postępowania o udzielenie zamówienia mogą zostać przekazane
podmiotom świadczącym usługi doradcze, w tym usługi prawne i konsultingowe,
Stosownie do art. 22 RODO, decyzje dotyczące danych osobowych nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany.
Obowiązek podania danych osobowych jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach PZP, związanym z udziałem w
postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania określonych danych określa PZP.
Osobie, której dane osobowe zostały pozyskane przez Zamawiającego w związku z prowadzeniem niniejszego postępowania o
udzielenie zamówienia publicznego nie przysługuje:
prawo do usunięcia danych osobowych, o czym przesadza art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO,
prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO, określone w art. 21 RODO prawo sprzeciwu wobec
przetwarzania danych osobowych, a to z uwagi na fakt, że podstawą prawną przetwarzania danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c
RODO.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: SA.270.3.2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.5.) Wartość zamówienia: 1359007,18 PLN
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest wykonanie w działkach nr 3054 i 3062 obrębu Lubiatów, Gm. Sława, robót polegających na przebudowie drogi leśnej prowadzącej na kraniec Cypla w Lubiatowie o długości ok. 1,26 km, z nawierzchni istniejącej na nawierzchnie bitumiczną lub z płyt drogowych PDTP i obejmującej również uprzednie zasypanie w trasie drogi rurociągów wodnego i kanalizacji sanitarnej.
I. W elemencie dotyczącym zasypania i zagęszczenia wykopów po budowie sieci wodociągowej i kanalizacji sanitarnej szczegółowy opis przedmiotu zamówienia
Opis Przedmiotu Zamówienia (OPZ), na który składają się:
1) Plan Zagospodarowania Terenu;
2) Specyfikacje Techniczne Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych;
3) Przedmiar robót;
4) Pozwolenia na budowę.
II. W części dotyczącej przebudowy drogi leśnej szczegółowy opis przedmiotu zamówienia został zamieszczony w załączniku nr 14 – Opis Przedmiotu Zamówienia (OPZ), na który składają się:
1) Kosztorysy ofertowe – Przedmiary;
2) Projekt wykonawczy;
3) Plan ogólny;
4) Plany zagospodarowania terenu (PZT1 – PZT3);
5)Profile podłużne;
6)Przekroje normalne i poprzeczne;
7)Bilanse robót ziemnych;
8)Szczegółowa Specyfikacja Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych;
9)Opinia geotechniczna wraz z załącznikami;
10)Wytyczne dotyczące oznakowania;
Miejscem realizacji przedmiotu zamówienia jest teren Leśnictwa Gola Nadleśnictwa Sława Śląska, działki ewidencyjne nr: 3054 i 3062 obrębu Lubiatów, Gm. Sława.
.Zamawiający nie przewiduje możliwości składania ofert częściowych.
Zamawiający nie dokonał podziału zamówienia na części, ponieważ ze względów technicznych, organizacyjnych i czasowych zamówienie stanowi jedną funkcjonalną całość.
Realizacja robót budowlanych musi zawsze odpowiadać obwiązującym zasadom techniczno-budowlanym i prawnym, dotyczącym danego obiektu i technologii wykonania robót. Przy realizacji zamówienia należy zwrócić szczególną uwagę na obowiązujące w trakcie realizacji przepisy dotyczące ochrony przeciwpożarowej, bezpieczeństwa i higieny pracy, ochrony środowiska, ochrony sanitarnej.
Przy wykonywaniu robót mogą być stosowane wyłącznie materiały, wyroby, urządzenia dopuszczone do obrotu i odpowiadające wymaganiom określonym w art. 10 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (dalej: „Prawo budowlane”) i przepisach o wyrobach budowlanych, a także powinny być zgodne z wymaganiami określonymi w OPZ załączonym do SWZ.
4.2.6.) Główny kod CPV: 45112300-8 - Rekultywacja gleby
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45111230-9 - Roboty w zakresie stabilizacji gruntu
45100000-8 - Przygotowanie terenu pod budowę
45233123-7 - Roboty budowlane w zakresie dróg podrzędnych
45233220-7 - Roboty w zakresie nawierzchni dróg
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 18 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: W ramach kryterium„Cena”oceniana będzie cena łączna brutto podana w formularzu oferty. W ramach kryterium„Cena”
Cn
C=---- x60pkt,
Co
C–liczbapunktówwramachkryterium„Cena”,Cn-najniższa cena spośród ofert ocenianychCo-cena oferty ocenianejW ramachkryterium„Okres Gwarancji”oceniany będzieOkres GwarancjiiRękojmi zaWadynawykonane robotybudowlane licząc od dnia odbioru końcowegoIIetapu przebudowy drogi.Do oceny w ramach kryteriumzostanie przyjęty Okres GwarancjiiRękojmizaWadyzawartywformularzuoferty.Okres GwarancjiiRękojmizaWady należy podać w miesiącach.Wykonawca nie może zaoferowaćOkresuGwarancji krótszego niż36miesięcy.MaksymalnyOkresGwarancjiiRękojmizaWady przyjęty do oceny ofert wyniesie72miesiące,cooznacza,że w przypadku zaoferowaniaOkresuGwarancjiiRękojmi za Wadynaokresdłuższy niż72miesiące do oceny w ramachkryterium oceny ofert przyjęte zostanie72miesięcznyOkresGwarancjiiRękojmi zaWady.Podanieprzez Wykonawcę krótszego okresu gwarancji niż36miesięcy skutkować będzie odrzuceniem oferty.W przypadku braku podania w ofercie OkresuGwarancjiiRękojmi zaWady,Zamawiający uzna,że Wykonawca zapewnia minimalną długość okresu wymaganą przez Zamawiającego.W ramach kryterium„Okres Gwarancji”.
Go-36
G= --- x10pkt,
36
G–liczba punktów w ramach kryterium„OkresGwarancji”,Gn – najdłuższy zaoferowanyOkres Gwarancji,Go–Okres Gwarancji oferty ocenianej.Wramachkryterium„Termin wykonania”oceniany będzie czas wykonania zamówienia każdego z elementów zamówienia w pełnych miesiącach,licząc od dnia podpisania umowy.Do oceny w ramach kryterium zostaną przyjęte współczynniki:TS,wyrażony w formie liczby naturalnej z przedziału2–3Podanie przez Wykonawcę czasu wykonania dłuższego niż3miesiące(TS>3)spowoduje odrzucenie oferty, jako niezgodnej zSWZ.W przypadku podania czasu wykonania krótszego niż2miesiące(TS<2),Zamawiający przyjmie współczynnikTSrówny2.Sposób przyznania punktów będzie dokonany przy zastosowaniuwzoru:TS=(3–Ts)x15 pkt,gdzie:TS–liczba punktów w ramach kryterium,Ts–Czas wykonania elementu zamówienia zadeklarowany przez Wykonawcę w ofercie.TD1,wyrażony w formie liczby naturalnej z przedziału3–5(wskazanie jakiejkolwiek wartości po przecinku nie będzie honorowane–Zamawiający pominie wartości wskazane po przecinku lub w formie ułamka zwykłego po liczbie całkowitej). Podanie przez Wykonawcę czasu wykonania dłuższegoniż5miesięcy(TD1>5)spowoduje odrzucenie oferty, jako niezgodnej z SWZ.W przypadku podania czasu wykonania krótszego niż3miesiące(TD1<3),Zamawiający przyjmie współczynnikTD1równy
(5–Td1)
TD1=---- x12pkt,
2
TD1–liczba punktów w ramach kryterium,Td1–Czas wykonania elementu zamówienia zadeklarowany przez Wykonawcę w ofercie.TD2,wyrażony w formie liczby naturalnej z przedziału10–18PodanieprzezWykonawcę czasu wykonania dłuższego niż18miesięcy (TD2>18)spowodujeodrzucenie oferty,jakoniezgodnej zSWZ.W przypadku podania czasu wykonania krótszego niż10miesiące(TD2<10),Zamawiający przyjmie współczynnikTD2 równy 10.
(18 – Td2)
TD2=--- x3pkt,
8
TD2–liczba punktów w ramach kryterium,Td2–Czaswykonania elementu zamówienia zadeklarowanyprzezWykonawcęwofercie.Zanajkorzystniejsząofertęuznanazostanieoferta,którauzyskanajwiększąilośćpunktówwyliczoną zgodnie ze wzorem:O=C+G+TS+TD1+TD2.Ofertamożeuzyskać maksymalnie100punktów.Liczbę przyznanychpunktówwkażdymzkryteriów zaokrągla się do dwóch miejsc po przecinku, zgodnie z zasadami zaokrąglania.Jeżeli niemożnadokonać wyboru najkorzystniejszej oferty z uwagi na to,żedwielubwięcejofert przedstawiatakisam bilans ceny i innych kryteriów oceny ofert,Zamawiający wybiera spośród tychofert ofertę,która otrzymała najwyższą ocenę w kryterium o najwyższejwadze.Jeżeli ofertyotrzymały taką samą ocenę w kryterium o najwyższej wadze,Zamawiającywybieraofertę z najniższą ceną. Jeżeli nie można dokonać wyboru ofertywsposób,októrym mowawzdaniupoprzednim,Zamawiający wzywa Wykonawców,którzy złożyli te oferty,do złożeniawterminieokreślonymprzez zamawiającego ofert dodatkowychzawierającychnową cenę.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Okres Gwarancji
4.3.6.) Waga: 10
Kryterium 3
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Termin wykonania elementu zagęszczenia i zasypania wykopów po budowie sieci
4.3.6.) Waga: 15
Kryterium 4
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Termin wykonania elementu przebudowy drogi w etapie I
4.3.6.) Waga: 12
Kryterium 5
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Termin wykonania elementu przebudowy drogi w etapie II
4.3.6.) Waga: 3
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 1
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 8
Art. 109 ust. 1 pkt 10
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
W postępowaniu mogą brać udział Wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu dotyczące: zdolności do występowania w obrocie gospodarczym; uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej zawodowej; sytuacji ekonomicznej lub finansowej; zdolności technicznej lub zawodowej: Warunek ten, w zakresie doświadczenia, zostanie uznany za spełniony, jeśli: Wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich 5 lat liczonych wstecz od dnia, w którym upływa termin składania ofert (a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie) wykonał jedną lub kilka robót budowlanych polegających na budowie, przebudowie, remoncie lub konserwacji nawierzchni dróg, w tym również ścieżek rowerowych, o wartości sumarycznej wykonanych robót (zrealizowanych umów) co najmniej 1 500 000 zł brutto (słownie: jeden milion pięćset tysięcy złotych 00/100), przy czym przez jedną robotę budowlaną rozumieć należy roboty wykonane na podstawie jednej umowy. Warunek ten, w zakresie osób skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia, zostanie uznany za spełniony, jeśli Wykonawca wykaże, że dysponuje lub będzie dysponować co najmniej 1 osobą na stanowisko Kierownika Budowy. Niniejsza osoba winna posiadać uprawnienia* budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności inżynieryjnej drogowej. Warunek ten w zakresie potencjału technicznego Wykonawcy skierowanego do realizacji zamówienia zostanie uznany za spełniony, jeśli Wykonawca wykaże, że dysponuje co najmniej następującym sprzętem: pięcioma samochodami ciężarowymi samowyładowczymi posiadającym możliwość jednorazowego przewozu ładunku sypkiego (kruszywo) o ciężarze min. 15 ton; jedną równiarką do dróg; jednym walcem drogowym wibracyjnym stalowym samojezdnym o ciężarze min. 10 ton. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. Żaden z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia nie może podlegać wykluczeniu z postępowania. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia warunki udziału w postępowaniu określone w pkt 7.1. powinni spełniać łącznie wszyscy Wykonawcy, z zastrzeżeniem, że warunek określony w 7.1. ppkt 4) pkt 4.1 SWZ winien spełniać samodzielnie co najmniej jeden z tych wykonawców. W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia lub potencjału technicznego, Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia mogą polegać na zdolnościach tych wykonawców, którzy wykonają roboty budowlane do realizacji których te zdolności są wymagane. W przypadku, o którym mowa w pkt 7.1. ppkt 4) pkt 4.1 SWZ, Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika, które roboty budowlane wykonają poszczególni Wykonawcy. Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej podmiotów udostępniających zasoby, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków prawnych, z zastrzeżeniem, że w przypadku powoływania się na zasoby podmiotu trzeciego celem wykazania spełniania warunku udziału w postępowaniu w zakresie doświadczenia, warunek określony w 7.1. ppkt pkt 4.1 SWZ winien spełniać samodzielnie co najmniej podmiot trzeci udostępniający zasoby. W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia wykonawcy mogą polegać na zdolnościach podmiotów udostępniających zasoby, jeśli podmioty te wykonają roboty budowlane, do realizacji, których te zdolności są wymagane. Zamawiający ocenia, czy udostępniane Wykonawcy przez podmioty udostępniające zasoby zdolności techniczne lub zawodowe lub ich sytuacja finansowa lub ekonomiczna, pozwalają na wykazanie przez Wykonawcę spełniania warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w pkt 7.1. ppkt 3) i 4) SWZ, a także bada, czy nie zachodzą wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, które zostały przewidziane w pkt 6.1. i 6.3. SWZ względem Wykonawcy. Podmiot, który zobowiązał się do udostępnienia zasobów, odpowiada solidarnie z Wykonawcą, który polega na jego sytuacji finansowej lub ekonomicznej, za szkodę poniesioną przez Zamawiającego powstałą wskutek nieudostępnienia tych zasobów, chyba że za nieudostępnienie zasobów podmiot ten nie ponosi winy. Jeżeli zdolności techniczne lub zawodowe, sytuacja ekonomiczna lub finansowa podmiotu udostępniającego zasoby nie potwierdzają spełniania przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu lub zachodzą wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, Zamawiający żąda, aby Wykonawca w terminie określonym przez Zamawiającego zastąpił ten podmiot innym podmiotem lub podmiotami albo wykazał, że samodzielnie spełnia warunki udziału w postępowaniu. Wykonawca nie może, po upływie terminu składania ofert, powoływać się na zdolności lub sytuację podmiotów udostępniających zasoby, jeżeli na etapie składania ofert nie polegał on w danym zakresie na zdolnościach podmiotów udostępniających zasoby. Oceniając zdolność techniczną lub zawodową Wykonawcy, Zamawiający działając na podstawie art. 116 ust. 2 PZP w zw. z art. 266 PZP może, na każdym etapie postępowania, uznać, że Wykonawca nie posiada wymaganych zdolności, jeżeli posiadanie przez Wykonawcę sprzecznych interesów, w szczególności zaangażowanie zasobów technicznych lub zawodowych Wykonawcy w inne przedsięwzięcia gospodarcze Wykonawcy może mieć negatywny wpływ na realizację zamówienia.5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: W postępowaniu o udzielenie zamówienia mogą brać udział Wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu na podstawie przepisów prawa, w tym art. 108 ust. 1 pkt 1-6 PZP oraz art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o przeciwdziałaniu wspieraniu agresji na Ukrainę oraz ochronie bezpieczeństwa narodowego. Wykonawcy będący w jednej z poniższych sytuacji mogą zostać wykluczeni:
1. **Art. 108 ust. 1 pkt 1) PZP** - Wykluczenie dotyczy Wykonawcy, który został prawomocnie skazany za przestępstwa takie jak: udział w zorganizowanej grupie przestępczej, handel ludźmi, przestępstwa związane ze sportem, finansowanie terroryzmu lub udaremnianie pochodzenia. Wykluczenie dotyczy również przestępstw określonych w przepisach obcego prawa.
2. **Art. 108 ust. 1 pkt 2) PZP** - Jeżeli członek organu zarządzającego lub nadzorczego, wspólnik spółki jawnej lub partnerskiej, komplementariusz w spółce komandytowej, lub prokurent, został prawomocnie skazany za przestępstwa wymienione w art. 108 ust. 1 pkt 1, Wykonawca może zostać wykluczony.
3. **Art. 108 ust. 1 pkt 3) PZP** - Wykluczenie następuje, jeśli Wykonawca ma prawomocny wyrok sądu lub decyzję administracyjną o zaleganiu z płatnościami podatków, opłat lub składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne. Wykluczenie nie nastąpi, jeżeli przed upływem terminu składania ofert Wykonawca zapłaci należności lub zawrze porozumienie w sprawie ich spłaty.
4. **Art. 108 ust. 1 pkt 4) PZP** - Wykonawca zostaje wykluczony, jeśli orzeczono wobec niego zakaz ubiegania się o zamówienia publiczne.
5. **Art. 108 ust. 1 pkt 5) PZP** - Wykonawca może zostać wykluczony, jeżeli istnieją przesłanki, że zawarł porozumienie mające na celu zakłócenie konkurencji, np. składając oferty mające na celu zakłócenie konkurencyjności rynku.
6. **Art. 108 ust. 1 pkt 6) PZP** - Wykluczenie dotyczy również Wykonawcy, który był zaangażowany w działania, które zakłóciłyby konkurencję w sposób, który nie może zostać naprawiony.
7. **Art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o przeciwdziałaniu wspieraniu agresji na Ukrainę** - Wykluczenie dotyczy także Wykonawcy, który jest wymieniony w wykazach podmiotów objętych sankcjami, takich jak rozporządzenia 765/2006 lub 269/2014, lub jego beneficjentem rzeczywistym jest osoba wymieniona na tych listach po 24 lutego 2022 r.
8. **Art. 108 ust. 2 PZP** - W przypadku, gdy wartość zamówienia nie przekracza równowartości 20 milionów euro, wykluczenie na podstawie art. 108 ust. 2 PZP nie obowiązuje.
9. **Art. 109 ust. 1 PZP** - Wykluczenie następuje, jeśli Wykonawca:
- naruszył obowiązki dotyczące płatności podatków, opłat lub składek, chyba że dokonał ich płatności lub zawarł porozumienie,
- znajduje się w sytuacji prawnej takie jak otwarcie likwidacji, ogłoszenie upadłości, zawarcie układu z wierzycielami lub zawieszenie działalności,
- wprowadził Zamawiającego w błąd co do spełniania warunków udziału w postępowaniu,
- przedstawił informacje wprowadzające w błąd, które mogły wpłynąć na decyzję Zamawiającego.
10. **Art. 110 ust. 2 PZP** - Wykonawca może uniknąć wykluczenia, jeżeli udowodni, że podjął odpowiednie działania mające na celu naprawienie swojej sytuacji, np. zapłatę należnych zobowiązań lub zawarcie porozumienia o spłatę. Zamawiający oceni, czy działania są wystarczające, uwzględniając wagę czynu i okoliczności.
Wnioskując, kluczowe jest, aby Wykonawcy przestrzegali przepisów o wykluczeniu z postępowania i przedstawili odpowiednie dowody potwierdzające swoją rzetelność w przypadku jakichkolwiek wątpliwości lub uchybień.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Wykonawca składa wraz z ofertą oświadczenia, o których mowa w art. 125 ust. 1 PZP, mające na celu potwierdzenie braku podstaw do wykluczenia oraz spełnienia warunków udziału w postępowaniu. Oświadczenia te stanowią dowód na dzień składania ofert, który tymczasowo zastępuje wymagane przez Zamawiającego dokumenty potwierdzające spełnienie wymagań. Oświadczenia muszą być złożone w formie elektronicznej (z kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym) pod rygorem nieważności.
Po ocenie ofert, Zamawiający wezwie Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym terminie (nie krótszym niż 5 dni) dokumentów potwierdzających spełnianie warunków udziału w postępowaniu. Wykonawca będzie musiał dostarczyć następujące środki dowodowe:
Wykaz robót budowlanych wykonanych w ostatnich 5 latach (lub krótszym okresie działalności), zawierający rodzaj, wartość, datę, miejsce wykonania i podmiot, dla którego prace były realizowane. Dowodem wykonania robót mogą być referencje lub inne dokumenty od zamawiającego.
Wykaz osób skierowanych do realizacji zamówienia, w tym osoby odpowiedzialne za kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami o ich kwalifikacjach zawodowych i doświadczeniu.
Wykaz sprzętu, który będzie dostępny do realizacji zamówienia, wraz z informacją o podstawie dysponowania nim.
Zamawiający może także wezwać do złożenia dokumentów potwierdzających brak podstaw do wykluczenia, w tym oświadczenia o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, jak również potwierdzenie aktualności informacji zawartych w oświadczeniu, na podstawie przepisów PZP, dotyczących zakazów ubiegania się o zamówienia publiczne, porozumień antykonkurencyjnych, zaległości podatkowych i opłat lokalnych.
Wykonawca ma możliwość polegania na zdolnościach technicznych, zawodowych, finansowych lub ekonomicznych innych podmiotów, niezależnie od rodzaju stosunków prawnych łączących go z tymi podmiotami. W takim przypadku musi przedstawić zobowiązanie tych podmiotów do udostępnienia niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia. Zobowiązanie musi zawierać m.in. informacje o zakresie dostępnych zasobów oraz sposobie i okresie ich udostępnienia. Zobowiązanie do oddania zasobów niezbędnych do realizacji zamówienia stanowi załącznik nr 9 do SWZ.
Dodatkowo, wykonawca, który polega na zdolnościach innych podmiotów, musi przedstawić dokumenty potwierdzające, że nie zachodzą względem tych podmiotów podstawy wykluczenia z postępowania. Dokumenty te należy złożyć w terminie wskazanym przez Zamawiającego, nie krótszym niż 5 dni, po otwarciu ofert.
W przypadku podmiotów spoza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, stosuje się odpowiednie postanowienia SWZ dotyczące dokumentów potwierdzających brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w postępowaniu.
Jeżeli Zamawiający ma wątpliwości co do oświadczenia lub dokumentów złożonych przez Wykonawcę, może zwrócić się bezpośrednio do podmiotu, który posiada dokumenty lub informacje istotne dla oceny spełniania warunków lub braku podstaw wykluczenia. W takim przypadku, wykonawca zobowiązany jest dostarczyć wymagane dokumenty w terminie wyznaczonym przez Zamawiającego.
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
W celu potwierdzenia braku podstaw do wykluczenia z postępowania oraz spełniania warunków udziału,Wykonawca składa oświadczenia,o których mowa wart.125ust.1PZP.Są to: oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu zgodnie z wzorem w załącznikunr3doSWZ,oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia, zgodne ze wzorem w załącznikunr2doSWZ.Oświadczenia te stanowią dowód potwierdzający spełnienie warunków i brak podstaw do wykluczenia na dzień składania ofert, tymczasowo zastępując podmiotowe środki dowodowe wymagane przez Zamawiającego.Oświadczenia składa się w formie elektronicznej, opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub podpisem zaufanym/osobistym.W celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, Zamawiający wezwie Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia aktualnych podmiotowych środków dowodowych, w tym:wykazu robót budowlanych wykonanych w ciągu ostatnich5lat (wzór w załącznikunr6doSWZ),referencji potwierdzających należyte wykonanie robót budowlanych,wykazu osób skierowanych do realizacji zamówienia (załączniknr5doSWZ),wykazu sprzętu(załączniknr7doSWZ).W celu potwierdzenia braku podstaw do wykluczenia, Zamawiający może wezwać Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia: oświadczenia o przynależności do grupy kapitałowej (załączniknr8doSWZ),oświadczenia o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu, o którym mowa w art.125ust.1PZP(załączni nr4doSWZ), w zakresie podstaw wykluczenia.Wykonawca może polegać na zdolnościach technicznych, zawodowych lub sytuacji finansowej innych podmiotów, składając zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby oraz oświadczenie potwierdzające brak podstaw do wykluczenia tego podmiotu (załącznikinr2ai3adoSWZ). Wykonawca, który polega na zasobach innych podmiotów, zobowiązany jest do przedstawienia dokumentów potwierdzających, że podmioty te nie są wykluczone z postępowania. Dokumenty te muszą być złożone w terminie wskazanym przez Zamawiającego.Zamawiający może w każdej chwili wezwać wykonawcę do złożenia aktualnych podmiotowych środków dowodowych, jeśli wcześniejsze dokumenty stracą ważność.Podmiotowe środki dowodowe oraz inne dokumenty muszą być przekazywane w formie elektronicznej, opatrzonej odpowiednim podpisem elektronicznym. Dokumenty wystawione w formie papierowej należy przekazać w postaci cyfrowego odwzorowania, opatrzonego wymaganym podpisem.W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie, należy wskazać wszystkiefirmy uczestniczące w postępowaniu i złożyć odpowiednie dokumenty, w tym:oświadczenia o spełnieniu warunków udziału i braku podstaw do wykluczenia (załącznikinr3i2doSWZ), wykazy robót budowlanych i innych dokumentów, oraz pełnomocnictwa określające sposób reprezentacji. Wykonawcy ponoszą odpowiedzialność solidarną za wykonanie umowy. Należy wskazać lidera konsorcjum, który będzie upoważniony do składania zobowiązań i otrzymywania poleceń.Jeżeli złożone oświadczenia budzą wątpliwości, Zamawiający może zwrócić się do podmiotu posiadającego istotne informacje o dokumenty potwierdzające spełnienie warunków. Wartości wyrażone w walutach obcych zostaną przeliczone na złote według średniego kursu NBP z dnia zamieszczenia ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych.Zamawiający może również na każdym etapie postępowania wezwać wykonawców do złożenia aktualnych podmiotowych środków dowodowych. W przypadku gdy dokumenty zostały sporządzone w języku obcym, muszą być dostarczone wraz z tłumaczeniem na język polski. Wszystkie dokumenty muszą być zgodne z wymaganiami określonymi w rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów z dnia30 grudnia2020 r.oraz innych aktów prawnych dotyczących sporządzania i przekazywania dokumentów w postępowaniach publicznych.Zamawiający nie wzywa do złożenia podmiotowych środków dowodowych, jeżeli może je uzyskać za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, pod warunkiem że wykonawca wskazał odpowiednie dane umożliwiające dostęp do tych środków.
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
W celu potwierdzenia braku podstaw do wykluczenia z postępowania oraz spełniania warunków udziału, Wykonawca składa oświadczenia,októrych mowa w art.125ust.1PZP.Są tooświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu zgodnie z wzorem w załączniku nr3doSWZ, oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia, zgodne ze wzorem w załączniku nr2doSWZ. Oświadczenia te stanowią dowód potwierdzający spełnienie warunków i brak podstaw do wykluczenia na dzień składania ofert, tymczasowo zastępując podmiotowe środki dowodowe wymagane przez Zamawiającego. Oświadczenia składa się w formie elektronicznej,opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub podpisem zaufanym/osobistym.W celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, Zamawiający wezwie Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia aktualnych podmiotowych środków dowodowych, w tym:wykazu robót budowlanych wykonanych w ciągu ostatnich5lat(wzór w załącznikunr6doSWZ), referencji potwierdzających należyte wykonanie robót budowlanych, wykazu osób skierowanych do realizacji zamówienia (załączniknr5doSWZ), wykazu sprzętu (załączniknr7doSWZ).W celu potwierdzenia braku podstaw do wykluczenia, Zamawiający może wezwać Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia:oświadczenia o przynależności do grupy kapitałowej (załączniknr8doSWZ),oświadczenia o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu, o którym mowa w art.125ust.1PZP(załączniknr4doSWZ), w zakresie podstaw wykluczenia.Wykonawca może polegać na zdolnościach technicznych, zawodowych lub sytuacji finansowej innych podmiotów, składając zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby oraz oświadczenie potwierdzające brak podstaw do wykluczenia tego podmiotu (załącznikinr2ai3adoSWZ). Wykonawca,który polega na zasobach innych podmiotów, zobowiązany jest do przedstawienia dokumentów potwierdzających, że podmioty te nie są wykluczone z postępowania. Dokumenty te muszą być złożone w terminie wskazanym przez Zamawiającego.Zamawiający może w każdej chwili wezwać wykonawcę do złożenia aktualnych podmiotowych środków dowodowych, jeśli wcześniejsze dokumenty stracą ważność. Podmiotowe środki dowodowe oraz inne dokumenty muszą być przekazywane w formie elektronicznej, opatrzonej odpowiednim podpisem elektronicznym.Dokumenty wystawione w formie papierowej należy przekazać w postaci cyfrowego odwzorowania, opatrzonego wymaganym podpisem.W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie, należy wskazać wszystkie firmy uczestniczące w postępowaniu i złożyć odpowiednie dokumenty, w tym: oświadczenia o spełnieniu warunków udziału i braku podstaw do wykluczenia (załącznikinr3i2do SWZ),wykazy robót budowlanych i innych dokumentów, oraz pełnomocnictwa określające sposób reprezentacji. Wykonawcy ponoszą odpowiedzialność solidarną za wykonanie umowy. Należy wskazać lidera konsorcjum, który będzie upoważniony do składania zobowiązań i otrzymywania poleceń.Jeżeli złożone oświadczenia budzą wątpliwości, Zamawiający może zwrócić się do podmiotu posiadającego istotne informacje o dokumenty potwierdzające spełnienie warunków. Wartości wyrażone w walutach obcych zostaną przeliczone na złote według średniego kursu NBP z dnia zamieszczenia ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych.Zamawiający może również na każdym etapie postępowania wezwać wykonawców do złożenia aktualnych podmiotowych środków dowodowych. W przypadku gdy dokumenty zostały sporządzone w języku obcym, muszą być dostarczone wraz z tłumaczeniem na język polski. Wszystkie dokumenty muszą być zgodne z wymaganiami określonymi w rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia2020r. oraz innych aktów prawnych dotyczących sporządzania i przekazywania dokumentów w postępowaniach publicznych.Zamawiający nie wzywa do złożenia podmiotowych środków dowodowych, jeżeli może je uzyskać za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, pod warunkiem że wykonawca wskazał odpowiednie dane umożliwiające dostęp do tych środków.SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
Zamawiający wymaga wniesienia wadium w wysokości określonej poniżej:20 000 zł (słownie: dwadzieścia tysięcy złotych 00/100).
Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert i utrzymywać nieprzerwanie do dnia upływu terminu związania ofertą, z wyjątkiem przypadków, o których mowa w art. 98 ust. 1 pkt 2 i 3 oraz ust. 2 PZP.
Wadium może być wnoszone, według wyboru Wykonawcy, w jednej lub kilku następujących formach:
1) pieniądzu,
2) gwarancjach bankowych,
3) gwarancjach ubezpieczeniowych,
4) poręczeniach udzielonych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości.
Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego w Banku PKO BP O/Zielona Góra nr 55 1020 5402 0000 0402 0115 2883 z dopiskiem „Wadium – droga na Cypel”. Wniesienie wadium w pieniądzu będzie skuteczne, jeżeli w podanym terminie zostanie zaliczone na rachunku bankowym Zamawiającego. Wadium wniesione w pieniądzu Zamawiający przechowuje na rachunku bankowym. 20 | S t r o n a
Z treści wadium wnoszonego w formie: gwarancji bankowej, gwarancji ubezpieczeniowej lub poręczeniach udzielonych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości powinno wynikać bezwarunkowe, na pierwsze pisemne żądanie zgłoszone przez Zamawiającego w terminie związania ofertą, zobowiązanie gwaranta do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 98 ust. 6 PZP.
Wadium wnoszone w formie gwarancji lub poręczenia, o których mowa w pkt 10.2. ppkt 2) -4) należy przekazać Zamawiającemu wraz z Ofertą w oryginale w postaci elektronicznej tj. opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym osób upoważnionych do jego wystawienia. Wadium musi zabezpieczać ofertę przez cały okres związania ofertą. Oferta Wykonawcy, który nie wniesie wadium lub wniesie wadium w sposób nieprawidłowy, lub nie będzie utrzymywał wadium nieprzerwanie do upływu terminu związania ofertą lub złoży wniosek o zwrot wadium w przypadku, o którym mowa w art. 98 ust. 2 pkt 3 PZP zostanie odrzucona z postępowania na podstawie art. 226 ust. 1 pkt 14 PZP w zw, z art. 266 PZP.
Treść gwarancji wadialnej musi zawierać następujące elementy:
1) nazwę dającego zlecenie (Wykonawcy), beneficjenta gwarancji/poręczenia (Zamawiającego), gwaranta (banku lub instytucji ubezpieczeniowej udzielających gwarancji/poręczenia) oraz wskazanie ich siedzib,
2) określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją/poręczeniem – określenie przedmiotu zamówienia
3) kwotę gwarancji/poręczenia,
4) zobowiązanie gwaranta/poręczyciela do zapłacenia bezwarunkowo i nieodwołalnie kwoty gwarancji/poręczenia na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego w okolicznościach określonych w art. 98 ust. 6 PZP.
Zamawiający zwraca wadium na zasadach uregulowanych w art. 98 ust. 1 - 5 PZP.
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
Zamawiający oraz ZWiK wymagają od wykonawcy, którego oferta została uznana za najkorzystniejszą, wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy. Zabezpieczenie wynosi 5% ceny całkowitej podanej w kosztorysie ofertowym dla danego elementu zamówienia. Wykonawca ma do wyboru kilka form zabezpieczenia, w tym: pieniądz, poręczenia bankowe lub poręczenia spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, gwarancje bankowe, gwarancje ubezpieczeniowe oraz poręczenia udzielane przez podmioty określone w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości. Zabezpieczenie wnoszone w formie innej niż pieniądz musi być przedstawione w dwóch oddzielnych dokumentach o wartościach odpowiadających podpisywanym umowom.Zabezpieczenie zostanie zwrócone przez Zamawiającego i ZWiK w ciągu 30 dni od wykonania umowy, potwierdzonego protokołem odbioru końcowego. Pozostała kwota na zabezpieczenie roszczeń z tytułu rękojmi za wady lub gwarancji, wynosząca 30% zabezpieczenia, zostanie zwrócona po upływie okresu rękojmi. Zabezpieczenie wnoszone w pieniądzu wpłaca się przed zawarciem umowy na odpowiednie rachunki bankowe Zamawiającego lub ZWiK, wskazane w dokumentach przetargowych. Jeśli wniesiono wadium w pieniądzu, wykonawca może wyrazić zgodę na zaliczenie kwoty wadium na poczet zabezpieczenia, co będzie traktowane jako dzień wniesienia zabezpieczenia.
W przypadku wniesienia zabezpieczenia w pieniądzu, środki będą przechowywane na oprocentowanym rachunku bankowym, a po zakończeniu umowy zostaną zwrócone z odsetkami, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku i prowizje bankowe za przelew. Zabezpieczenie wniesione w formie gwarancji lub poręczenia musi być zgodne z obowiązującym prawem i zawierać m.in. dane zleceniodawcy, beneficjenta, gwaranta/poręczyciela, wskazanie postępowania, przedmiotu zamówienia, zabezpieczonej wierzytelności oraz kwotę gwarancji/poręczenia. Dokumenty te powinny również wskazywać termin ważności gwarancji/poręczenia, uwzględniając zwrot zabezpieczenia.
Gwarancje lub poręczenia muszą zawierać oświadczenie, że poręczyciel lub gwarant zapłaci kwotę zabezpieczenia na pierwsze wezwanie Zamawiającego lub ZWiK, oraz postanowienie, że zmiany umowy nie zwalniają gwaranta/poręczyciela z odpowiedzialności. Ponadto, poręczenia i gwarancje nie mogą przewidywać prawa innego niż prawo polskie ani właściwości innych sądów niż sądy w Polsce. Zabezpieczenie należytego wykonania umowy, niezależnie od formy, musi zabezpieczać roszczenia wynikające z niewykonania lub nienależytego wykonania umowy w taki sam sposób, co oznacza, że zabezpieczenie w formie innej niż pieniądz nie może być mniej korzystne dla Zamawiającego lub ZWiK niż zabezpieczenie pieniężne.
Zamawiający lub ZWiK nie dopuszczają uzależnienia wypłaty kwot z gwarancji/poręczenia od przedłożenia dodatkowych dokumentów, poza oświadczeniem o należności z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania umowy. Po otrzymaniu dokumentu gwarancji lub poręczenia, Zamawiający lub ZWiK mogą zgłosić zastrzeżenia lub potwierdzić przyjęcie dokumentu. W przypadku zastrzeżeń, wykonawca musi dostosować dokumenty do wymagań w wyznaczonym terminie. Koszty związane z wystawieniem zabezpieczenia ponosi wykonawca.
W przypadku ofert składanych wspólnie przez kilku wykonawców, zabezpieczenie może być wniesione przez wszystkich łącznie, część wykonawców lub jednego wykonawcę, pod warunkiem, że dokumenty będą wskazywać, że zobowiązanie gwaranta lub poręczyciela dotyczy wszystkich wykonawców biorących udział w ofercie wspólnej.