BZP: Świadczenie usług transportu gospodarczego oraz materiałów do /ze sterylizacji
01.04.2025
2025/BZP 00171399/01
Wojewódzki Szpital Zespolony im. dr. Romana Ostrzyckiego w Koninie
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Świadczenie usług transportu gospodarczego oraz materiałów do /ze sterylizacji
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Wojewódzki Szpital Zespolony im. dr. Romana Ostrzyckiego w Koninie
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 000311591
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Szpitalna 45
1.5.2.) Miejscowość: Konin
1.5.3.) Kod pocztowy: 62-504
1.5.4.) Województwo: wielkopolskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL414 - Koniński
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: szp@szpital-konin.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.szpital-konin.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - samodzielny publiczny zakład opieki zdrowotnej
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Zdrowie
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Świadczenie usług transportu gospodarczego oraz materiałów do /ze sterylizacji
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-2521e81d-c953-42dd-ad38-10d193c72347
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00171399
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-04-01
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00055431/03/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.5 Usługa transportu materiałów do sterylizacji i gospodarczego
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://platformazakupowa.pl/wsz_konin3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://platformazakupowa.pl/wsz_konin
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. W niniejszym postępowaniu komunikacja Zamawiającego z Wykonawcami odbywa się przy użyciu środków komunikacji elektronicznej, za pośrednictwem Platformy zakupowej, działającej pod adresem: https://platformazakupowa.pl/wsz_konin.
2. Zaleca się, aby przed rozpoczęciem wypełniania Formularzy i składania oferty wykonawca zalogował się do systemu, a jeżeli nie posiada konta, założył bezpłatne konto. W przeciwnym wypadku wykonawca będzie miał ograniczone funkcjonalności, np. brak widoku wiadomości prywatnych od zamawiającego w systemie lub wycofania oferty bez kontaktu z Centrum Wsparcia Klienta.
3. Występuje limit objętości plików lub spakowanych folderów w zakresie całej oferty do ilości 10 plików lub spakowanych folderów przy maksymalnej wielkości 150 MB.
4. Postępowanie o udzielenie zamówienia prowadzi się w języku polskim.
5. Zamawiający nie ponosi odpowiedzialności z tytułu nieotrzymania przez Wykonawcę informacji związanych z prowadzonym postępowaniem, w przypadku wskazania przez Wykonawcę w ofercie np. błędnego adresu poczty elektronicznej.
6. Szczegółowe informacje dotyczące sposobu komunikowania się Zamawiającego z Wykonawcami, w tym również informacje o wymogach technicznych i organizacyjnych z tym związanych, zawarte są w „Instrukcji dla Wykonawców platformazakupowa.pl” oraz „Regulamin platformazakupowa.pl dla Użytkowników (Wykonawców)”.
7. Sposób sporządzenia ofert, oświadczeń, podmiotowych środków dowodowych, przedmiotowych środków dowodowych, innych informacji, oświadczeń lub dokumentów dokumentów elektronicznych, oświadczeń lub elektronicznych kopii dokumentów lub oświadczeń musi być zgody z wymaganiami określonymi w rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020 r. w sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji oraz wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie (Dz. U. z 2020 r., poz. 2452) oraz rozporządzeniu Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii z dnia 23 grudnia 2020 r. w sprawie podmiotowych środków dowodowych oraz innych dokumentów lub oświadczeń, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy (Dz. U. z 2020 r., poz. 2415).
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zamawiający zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, informuje, że:
1. Administratorem danych jest Wojewódzki Szpital Zespolony im. dr. Romana Ostrzyckiego w Koninie, ul. Szpitalna 45, 62-504 Konin, adres strony internetowej: www.szpital-konin.pl;
2. z inspektorem ochrony danych osobowych w Wojewódzkim Szpitalu Zespolonym im. dr. Romana Ostrzyckiego w Koninie, ul. Szpitalna 45, 62-504 Konin można skontaktować się poprzez adres e-mail: iodo@szpital-konin.pl;
3. dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z niniejszym postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego;
4. odbiorcami danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art. 18 oraz art. 74 ustawy Pzp.;
5. dane osobowe będą przechowywane, zgodnie z art. 78 ust. 1 i 4 ustawy Pzp;
6. obowiązek podania danych osobowych jest wymogiem ustawowym określonym
w przepisach ustawy Pzp., związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania określonych danych wynikają
z ustawy Pzp.;
7. w odniesieniu do danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosownie do art. 22 RODO;
8. osoba, której dane osobowe będą w przedmiotowym postępowaniu przetwarzane ma:
− na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych, które jej dotyczą;
− na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania danych osobowych, które jej dotyczą*;
− na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO**;
− prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna, że przetwarzanie danych osobowych jej dotyczących narusza przepisy RODO.
9. osobie, której dane osobowe będą w przedmiotowym postępowaniu przetwarzane nie przysługuje:
− w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych;
− prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;
− na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.
* Wyjaśnienie: skorzystanie z prawa do sprostowania nie może skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego ani zmianą postanowień umowy w zakresie niezgodnym z ustawą Pzp oraz nie może naruszać integralności protokołu oraz jego załączników.
** Wyjaśnienie: prawo do ograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania w odniesieniu do przechowywania, w celu zapewnienia korzystania ze środków ochrony prawnej lub w celu ochrony praw innej osoby fizycznej lub prawnej, lub z uwagi na ważne względy interesu publicznego Unii Europejskiej lub państwa członkowskiego; zgłoszenie żądania ograniczenia przetwarzania nie ogranicza przetwarzania danych osobowych do czasu zakończenia tego postępowania.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: WSZ-EP-9/2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Tak
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Tak
4.1.9.) Liczba części: 2
4.1.10.) Ofertę można składać na wszystkie części
4.1.11.) Zamawiający ogranicza liczbę części zamówienia, którą można udzielić jednemu wykonawcy: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
Część 1
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest usługa transportu gospodarczego oraz materiałów do /ze sterylizacji dla potrzeb Wojewódzkiego Szpitala Zespolonego im. dr. Romana Ostrzyckiego w Koninie.
Przedmiot zamówienia został szczegółowo opisany w Załączniku nr 1 do SWZ (formularz oferty) oraz w Załącznikach 2.1 – 2.2 do SWZ (zestawienie wymagań), w których podano ilość przedmiotu zamówienia oraz opis przedmiotu zamówienia.
4.2.6.) Główny kod CPV: 60000000-8 - Usługi transportowe (z wyłączeniem transportu odpadów)
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
60100000-9 - Usługi w zakresie transportu drogowego
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Tak
4.2.9) Rodzaj i maksymalna wartość opcji oraz okoliczności skorzystania z opcji:
1. W trakcie obowiązywania Umowy Zamawiający może skorzystać z prawa opcji obejmującego prawo do zwiększenia ilości kilometrów maksymalnie o 30% ilości podanej w § 1 ust. 1 Umowy w każdym pakiecie po cenie jednostkowej określonej w ofercie.2. W przypadku nieskorzystania przez Zamawiającego z prawa opcji, albo w przypadku skorzystania w niepełnym zakresie, Wykonawcy nie będą przysługiwały żadne roszczenia.
3. Zamawiający może skorzystać z prawa opcji w przypadku wyczerpania zakresu podstawowego usługi, jeśli pojawi się potrzeba zwiększenia zakresu tej usługi. W takiej sytuacji Zamawiający poinformuje Wykonawcę o skorzystaniu z prawa opcji. Skorzystanie z prawa opcji dokonywane jest w drodze jednostronnego oświadczenia Zamawiającego.
4. Do prawa opcji stosuje się wszystkie postanowienia przedmiotowej umowy.
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 12 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: serwis posprzedażny, pomoc techniczna, warunki dostawy takich jak termin, sposób lub czas dostawy, oraz okresu realizacji.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Czas podstawienia samochodu zastępczego do realizacji zamówienia
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 2
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest usługa transportu gospodarczego oraz materiałów do /ze sterylizacji dla potrzeb Wojewódzkiego Szpitala Zespolonego im. dr. Romana Ostrzyckiego w Koninie.
Przedmiot zamówienia został szczegółowo opisany w Załączniku nr 1 do SWZ (formularz oferty) oraz w Załącznikach 2.1 – 2.2 do SWZ (zestawienie wymagań), w których podano ilość przedmiotu zamówienia oraz opis przedmiotu zamówienia.
4.2.6.) Główny kod CPV: 60000000-8 - Usługi transportowe (z wyłączeniem transportu odpadów)
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
60100000-9 - Usługi w zakresie transportu drogowego
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Tak
4.2.9) Rodzaj i maksymalna wartość opcji oraz okoliczności skorzystania z opcji:
1. W trakcie obowiązywania Umowy Zamawiający może skorzystać z prawa opcji obejmującego prawo do zwiększenia ilości kilometrów maksymalnie o 30% ilości podanej w § 1 ust. 1 Umowy w każdym pakiecie po cenie jednostkowej określonej w ofercie.2. W przypadku nieskorzystania przez Zamawiającego z prawa opcji, albo w przypadku skorzystania w niepełnym zakresie, Wykonawcy nie będą przysługiwały żadne roszczenia.
3. Zamawiający może skorzystać z prawa opcji w przypadku wyczerpania zakresu podstawowego usługi, jeśli pojawi się potrzeba zwiększenia zakresu tej usługi. W takiej sytuacji Zamawiający poinformuje Wykonawcę o skorzystaniu z prawa opcji. Skorzystanie z prawa opcji dokonywane jest w drodze jednostronnego oświadczenia Zamawiającego.
4. Do prawa opcji stosuje się wszystkie postanowienia przedmiotowej umowy.
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 12 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: serwis posprzedażny, pomoc techniczna, warunki dostawy takich jak termin, sposób lub czas dostawy, oraz okresu realizacji.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Czas podstawienia samochodu zastępczego do realizacji zamówienia
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Nie
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
1. W celu potwierdzenia spełniania przez oferowane usługi wymagań określonych przez Zamawiającego, Zamawiający będzie żądał:a) Pozytywnej opinii właściwego ze względu na obowiązujące przepisy Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego, dotyczącej dopuszczenia samochodu do transportu materiałów do/ze sterylizacji, wydanej na samochód wykorzystywany do świadczenia przez Wykonawcę na rzecz Zamawiającego usług w tym zakresie – dla pakietu nr 2- dotyczy pojazdu podstawowego.
2. Wykonawca składa przedmiotowe środki dowodowe wraz z ofertą.
3. Jeżeli Wykonawca nie złoży przedmiotowych środków dowodowych lub złożone przedmiotowe środki dowodowe są niekompletne, Zamawiający wzywa do ich złożenia lub uzupełnienia w wyznaczonym terminie.
4. Zdania poprzedniego nie stosuje się, jeżeli przedmiotowy środek dowodowy służy potwierdzeniu zgodności z cechami lub kryteriami określonymi w opisie kryteriów oceny ofert lub, pomimo złożenia przedmiotowego środka dowodowego, oferta podlega odrzuceniu albo zachodzą przesłanki unieważnienia postępowania.
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Tak
5.10.) Przedmiotowe środki dowodowe podlegające uzupełnieniu po złożeniu oferty:
a) Pozytywnej opinii właściwego ze względu na obowiązujące przepisy Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego, dotyczącej dopuszczenia samochodu do transportu materiałów do/ze sterylizacji, wydanej na samochód wykorzystywany do świadczenia przez Wykonawcę na rzecz Zamawiającego usług w tym zakresie – dla pakietu nr 2- dotyczy pojazdu podstawowego.5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
1. Ofertę stanowią:1.1. wypełniony formularz oferty – Załącznik nr 1 do SWZ;
1.2. Wykonawca wraz z ofertą składa:
1.2.1. przedmiotowe środki dowodowe, o których mowa w Rozdziale XIX Specyfikacji;
1.2.2. oświadczenie wykonawcy składane na podstawie art. 125 ust. 1 PZP – Załącznik nr 3 do SWZ;
1.2.3. w przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez wykonawców, oświadczenie, o którym mowa powyżej składa każdy z wykonawców;
1.2.4. w przypadku, gdy umocowanie osoby podpisującej ofertę nie wynika
z właściwego rejestru, do oferty należy dołączyć pełnomocnictwo do reprezentowania Wykonawcy w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w tym postępowaniu i zawarcia umowy, podpisane przez osoby do tego umocowane;
1.2.5. zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby – jeżeli dotyczy.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu – Załącznik nr 3 do SWZ;W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez wykonawców, oświadczenie, o którym mowa powyżej składa każdy z wykonawców;
Wykonawcy ubiegający się wspólnie o udzielenie zamówienia (np. spółki cywilne, konsorcja), zgodnie z art. 58 ust. 2 ustawy
Pzp., zobowiązani są ustanowić pełnomocnika. Z treści pełnomocnictwa winno jednoznacznie wynikać prawo pełnomocnika
do reprezentowania Wykonawcy w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego w imieniu Wykonawcy. Dokument ten winien być podpisany przez osobę/osoby uprawnioną(-e) do jego udzielenia tj. zgodnie z formą reprezentacji każdego z Wykonawców (podpisany kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub profilem zaufanym lub podpisem osobistym). W przypadku wspólników spółki cywilnej dopuszczalne jest przedłożenie umowy spółki cywilnej, z której wynika zakres i sposób
reprezentacji, a w przypadku konsorcjum przedłożenie umowy konsorcjum.
Wykonawca, którego oferta zostanie uznana za najkorzystniejszą, zobowiązany będzie, przed podpisaniem umowy:
1. przedłożyć Zamawiającemu umowę podmiotów wspólnie ubiegających się
o udzielenie zamówienia stwierdzającą solidarną odpowiedzialność wszystkich Wykonawców za realizację zamówienia oraz zawierającą upoważnienie dla jednego z Wykonawców do składania i przyjmowania oświadczeń wobec Zamawiającego w imieniu wszystkich Wykonawców, (o ile nie została przedłożona wraz z ofertą),
2. przedłożyć Zamawiającemu wykaz kierowców (pracowników) , przy pomocy których będzie świadczyć usługę (realizować zamówienie). Dane kierowców zostaną wskazane w treści umowy,
3. przedłożyć Zamawiającemu oświadczenie o zatrudnieniu osób na podstawie umowy o pracę w zakresie czynności bezpośrednio związanych z wykonywaniem usług, czyli czynności pracowników polegających na bezpośrednim (fizycznym) wykonywaniu usług opisanych w przedmiocie zamówienia, tj. kierowców realizujących usługi (transport) – według Załącznika nr 5 do SWZ.
O terminie złożenia dokumentów, o których mowa w ust. 2, Zamawiający powiadomi Wykonawcę odrębnym pismem, o ile Wykonawca już ich nie złożył. Niezłożenie przez Wykonawcę dokumentów, o których mowa w ust. 2 w wyznaczonym terminie może zostać uznane za równoznaczne z uchyleniem się przez Wykonawcę od zawarcia umowy.
Zamawiający może wyznaczyć Wykonawcy termin na dostarczenie Zamawiającemu podpisanej przez Wykonawcę umowy. W przypadku wyznaczenia terminu, o którym mowa w zdaniu poprzednim i niedostarczeniu Zamawiającemu przez Wykonawcę podpisanej przez niego umowy w tym terminie, Zamawiający może uznać, że Wykonawca uchyla się od zawarcia umowy.