BZP: Ochrona i dozór obiektów Zakładu Oczyszczania Gospodarki Komunalnej i Usług, Przeworskiej Gospodarki Komunalnej Sp. z o.o.”
01.04.2025
2025/BZP 00171585/01
Przeworska Gospodarka Komunalna Sp. z o.o.
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Ochrona i dozór obiektów Zakładu Oczyszczania Gospodarki Komunalnej i Usług, Przeworskiej Gospodarki Komunalnej Sp. z o.o.”
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Przeworska Gospodarka Komunalna Sp. z o.o.
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 650243995
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Pl. Mickiewicza 8
1.5.2.) Miejscowość: Przeworsk
1.5.3.) Kod pocztowy: 37-200
1.5.4.) Województwo: podkarpackie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL822 - Przemyski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: inwestycje@pgk-przeworsk.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.pgk-przeworsk.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - osoba prawna, o której mowa w art. 4 pkt 3 ustawy (podmiot prawa publicznego)
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Ochrona i dozór obiektów Zakładu Oczyszczania Gospodarki Komunalnej i Usług, Przeworskiej Gospodarki Komunalnej Sp. z o.o.”
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-0171b812-ecd5-4763-9663-e67021ff86cb
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00171585
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-04-01
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-0171b812-ecd5-4763-9663-e67021ff86cb3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-0171b812-ecd5-4763-9663-e67021ff86cb
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Zgodnie z rozdziałem VIII SWZ
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Obowiązek informacyjny został określony w załączniku nr 8 do SWZ
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: 01/01/2025 ZP
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest świadczenie, usługi dozoru i ochrony mienia w formie bezpośredniej ochrony fizycznej polegającej na stałym dozorze i ochronie mienia nieruchomości zabudowanej budynkami.
4.2.6.) Główny kod CPV: 79710000-4 - Usługi ochroniarskie
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2025-04-30 do 2026-04-30
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Zamawiający przy wyborze oferty będzie kierował się następującymi kryteriami:
Kryterium Waga
Cena 60%
Wysokość obniżenia wpłat na PFRON 40%
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: wysokość obniżenia wpłat na PFRON
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
2. W postępowaniu mogą wziąć udział wykonawcy, którzy spełniają warunki określone w art. 112 ustawy Pzp, dotyczące:1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym:
Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie.
2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej,
o ile wynika to z odrębnych przepisów:
a) Warunek zostanie uznany za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że posiada koncesję na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie usług ochrony osób i mienia, udzieloną na podstawie ustawy z dnia 22 sierpnia 1997 r. o ochronie osób i mienia (Dz. U. z 2021 r. poz. 1995).
3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
a) Warunek zostanie uznany za spełniony, jeżeli Wykonawca posiada aktualne ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na kwotę co najmniej
8 000 000 zł.
4) zdolności technicznej lub zawodowej:
a) Warunek zostanie uznany za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich trzech lat liczonych wstecz od dnia, w którym upływa termin składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, należycie wykonał, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych również wykonuje, co najmniej dwie usługi polegające na stałym dozorze i ochronie mienia, których wartość za ten okres wynosi nie mniej niż 150 000,00 zł brutto każda.
b) Warunek zostanie uznany za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że posiada bazę stacjonowania, mobilnej ochrony na terenie miasta Przeworsk oraz wykaże zatrudnienie na umowę o pracę co najmniej 4 kwalifikowanych pracowników ochrony fizycznej.
5) warunek dotyczący kwalifikacji zawodowych osób skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia:
a) Warunek zostanie uznany za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, iż posiada w strukturach zatrudnienia i oddeleguje do napraw i konserwacji monitoringu – kwalifikowanego pracownika zabezpieczenia technicznego.
b) Warunek zostanie uznany za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, iż posiada wdrożony system zarządzania jakością ISO 9001:2015 potwierdzony aktualnym certyfikatem.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 1) Oświadczenie, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy, o niepodleganiu wykluczeniu
z postępowania oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, w zakresie wskazanym
w Rozdz. XIV, XIX oraz XX SWZ – zgodnie z załącznikiem nr 4 do SWZ.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1) W przypadku warunków udziału w postępowaniu dotyczących uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to
z odrębnych przepisów:
a) koncesję na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie obrotu paliwami ciekłymi, o której mowa w art 32 ust 1 pkt 4 ustawy Prawo energetyczne z dnia 10 kwietnia 1997 (tj. Dz. U. 2019 r. poz. 755 z późn. zm.).
Forma dokumentu: oryginał lub kopia poświadczona za zgodność z oryginałem.
2) W przypadku warunków udziału w postępowaniu dotyczących sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
a) dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na kwotę co najmniej 8 000 000 zł.
Forma dokumentu: oryginał lub kopia poświadczona za zgodność z oryginałem.
3) W przypadku warunków udziału w postępowaniu dotyczących zdolności technicznej lub zawodowej
a) Wykaz usług z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania oraz podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane, wraz z dowodami potwierdzającymi, że zostały one wykonane należycie. Wykaz powinien obejmować co najmniej dwie usługi polegające na stałym dozorze i ochronie mienia o wartości co najmniej
150 000,00 zł brutto każda (Załącznik nr 5).
Forma dokumentu: oryginał
b) Oświadczenie Wykonawcy o posiadaniu bazy/miejsca stacjonowania mobilnej ochrony na terenie miasta Przeworsk wraz wykazem, co najmniej 4 kwalifikowanych pracowników ochrony zatrudnionych na podstawie umowy o pracę (Załącznik nr 6).
Forma dokumentu: oryginał.
4) W przypadku warunków udziału w postępowaniu dotyczących uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów:
a) Wykaz osób skierowanych do realizacji zamówienia, zawierający informacje o kwalifikowanym pracowniku zabezpieczenia technicznego, który będzie odpowiedzialny za naprawy i konserwację monitoringu (Załącznik nr 7).
Forma dokumentu: oryginał
b) Certyfikat potwierdzający wdrożenie systemu zarządzania jakością ISO 9001:2015.
Forma dokumentu: oryginał lub kopia poświadczona za zgodność
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1) wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia składając następujące dokumenty:a. oświadczenie o ustanowieniu pełnomocnika do reprezentowania wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania ich w postępowaniu
i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego; oświadczenie należy dołączyć do oferty w oryginale lub notarialnie poświadczonej kopii,
b. każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia składa oddzielne dokumenty wymienione w Rozdz. XIX ust. 1 SWZ w zakresie, w którym każdy
z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia,
c. dokumenty, o których mowa w Rozdz. XXI SWZ, winni złożyć wspólnie.
2) wszelka korespondencja dokonywana będzie wyłącznie z pełnomocnikiem.
3) wypełniając formularz ofertowy - załącznik nr 2 do SWZ należy wpisać dane dotyczące wszystkich wykonawców.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Przewiduje się możliwość zmiany umowy w przypadkach o których mowa w ustawie Prawo zamówień publicznych oraz w przypadku, gdy zachodzi co najmniej jedna z następujących okoliczności:a) zmiana ustawowej stawki VAT dotyczącej przedmiotu umowy gdzie zmianie ulegnie wyłącznie kwota brutto.
b) zmiana, która dotyczy sytuacji wyjątkowych, których Zamawiający i Wykonawca nie byli w stanie przewidzieć pomimo dołożenia wszelkiej staranności, a która nie wynika z winy leżącej po stronie Zamawiającego czy Wykonawcy. Zmiana ta może dotyczyć przedmiotu zamówienia, osób skierowanych do realizacji zamówienia, zmiany wartości umowy oraz zmiany terminu realizacji umowy.
c) zmiana części zamówienia powierzonej Podwykonawcy, wprowadzenia, rezygnacji lub zmiany Podwykonawcy w zakresie niezbędnym do zrealizowania przedmiotu umowy zgodnie z SWZ, w przypadku zaistnienia okoliczności mających wpływ na dalszą realizację przedmiotu umowy przez Podwykonawcę.
d) dopuszcza się możliwość wprowadzenia zmian niniejszej umowy obejmujących wysokość wynagrodzenia należnego Wykonawcy w przypadku zmiany ceny, materiałów lub kosztów związanych z realizacją usługi.