BZP: Dostawa podestu ruchomego – przegubowego w formie leasingu operacyjnego z opcją wykupu na potrzeby Miejskiego Zakładu Gospodarki Odpadami Komunalnymi Sp. z o.o. w Koninie
01.04.2025
2025/BZP 00171586/01
MIEJSKI ZAKŁAD GOSPODARKI ODPADAMI KOMUNALNYMI SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Dostawy
Dostawa podestu ruchomego – przegubowego w formie leasingu operacyjnego z opcją wykupu na potrzeby Miejskiego Zakładu Gospodarki Odpadami Komunalnymi Sp. z o.o. w Koninie
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: MIEJSKI ZAKŁAD GOSPODARKI ODPADAMI KOMUNALNYMI SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 301719592
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Sulańska 13
1.5.2.) Miejscowość: Konin
1.5.3.) Kod pocztowy: 62-510
1.5.4.) Województwo: wielkopolskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL414 - Koniński
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zam.pub@mzgok.konin.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: http://bip.mzgok.konin.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - osoba prawna, o której mowa w art. 4 pkt 3 ustawy (podmiot prawa publicznego)
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Inna działalność
gospodarka odpadami komunalnymi
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Dostawa podestu ruchomego – przegubowego w formie leasingu operacyjnego z opcją wykupu na potrzeby Miejskiego Zakładu Gospodarki Odpadami Komunalnymi Sp. z o.o. w Koninie
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-28fba2f5-0c41-4054-8c88-79be47d746ec
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00171586
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-04-01
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://mzgok-konin.ezamawiajacy.pl/pn/mzgok-konin/demand/203352/notice/public/details3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://mzgok-konin.ezamawiajacy.pl/pn/mzgok-konin/demand/203352/notice/public/details
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. Korespondencja prowadzona będzie
zgodnie z zasadami określonymi w części III SWZ - Środki komunikacji elektronicznej. Wymagania techniczne i organizacyjne komunikacji elektronicznej. Informacje dostępne są również na Platformie Przetargowej:
https://mzgokkonin.ezamawiajacy.pl/app/login) lub https://oneplace.marketplanet.pl . W sytuacji awarii, przerwy technicznej lub kłopotów z działaniem Platformy Przetargowej, Zamawiający dopuszcza komunikację za pomocą poczty elektronicznej na adres: zam.pub@mzgok.konin.pl (nie dotyczy to składania ofert wraz z oświadczeniami o niepodleganiu wykluczeniu i spełnianiu warunków
udziału w postępowaniu). W takim przypadku Wykonawca przekazuje korespondencję z adresu poczty elektronicznej wskazanego w treści oferty albo innego adresu umożliwiającego jego jednoznaczną identyfikację.
2. Oświadczenia, dokumenty lub inne informacje w postępowaniu o udzielenie zamówienia sporządzane są i przekazywane w sposób określony w rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020 r. w sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji oraz wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie.
3. Ofertę należy złożyć w języku polskim, pod rygorem nieważności, w formie elektronicznej (co oznacza postać elektroniczną opatrzoną kwalifikowanym podpisem elektronicznym) lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z postanowieniami zawartymi w części XVIII SWZ - Przetwarzanie i ochrona danych osobowych.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: DZ.361.3.2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Dostawy
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest dostawa podestu ruchomego przegubowego w formie leasingu operacyjnego z opcją wykupu, z silnikiem elektrycznym, spełniającego obowiązujące europejskie normy w zakresie bezpieczeństwa pracy.
2. Dostarczony w ramach zamówienia podest musi być nowy (rok produkcji – nie starszy niż 2024 r.), w pełni sprawny i wolny od wad uniemożliwiających jego użycie zgodnie z przeznaczeniem.
3. Wymagane parametry techniczne i wyposażenie przedmiotu zamówienia szczegółowo określone zostały w załączniku nr 2 do SWZ (Formularz parametry techniczne i wyposażenia – kolumna 2 tabeli).
4. Warunki leasingu operacyjnego
a) Okres trwania umowy leasingu: 4 lata (48 miesięcy).
b) Zmienne miesięczne raty leasingu zgodne z harmonogramem (przez ratę leasingową rozumie się ratę ze zmiennym oprocentowaniem w trakcie trwania umowy leasingowej).
c) Opłata wstępna 10 % wartości netto przedmiotu leasingu - nie jest traktowana, jako rata (płatna w terminie 10 dni od dostarczenia przedmiotu zamówienia na teren MZGOK).
d) Po upływie okresu leasingu możliwość wykupu przedmiotu leasingu - podestu z prawem do pierwokupu przez Zamawiającego.
e) Wartość wykupu 1% wartości netto przedmiotu leasingu płatne po okresie trwania umowy leasingu (po wpłaceniu ostatniej raty leasingu).
f) Opłata manipulacyjna – 0%.
g) Podatek VAT wyliczony według aktualnej stawki do każdej raty leasingowej.
h) Ubezpieczenie – Zamawiający przez okres trwania umowy leasingu, będzie ponosił koszty ubezpieczenia przedmiotu leasingu - we własnym zakresie i będzie miał możliwość skorzystania z oferty dowolnego ubezpieczyciela. Zamawiający zobowiązany będzie przedstawić Leasingobiorcy corocznie polisy.
i) Zamawiający dopuszcza możliwość zawarcia umowy leasingu i ogólnych warunków umowy leasingowej na wzorze obowiązujący u Wykonawcy (finansującego).
5. Obowiązki Wykonawcy oraz szczegółowe warunki wymagane przy realizacji zamówienia określono w Istotnych postanowieniach umowy stanowiący załącznik nr 7 do SWZ.
4.2.6.) Główny kod CPV: 42417210-7 - Podnośniki lub przenośniki ciągłe, koszowe
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
66110000-4 - Usługi bankowe
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 3 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Przy ocenie ofert Zamawiający kierował się będzie kryterium przyjętym
w postępowaniu. Punktacja zostanie przyznana na podstawie informacji podanych przez Wykonawcę w ofercie. Opis sposobu oceny ofert określony został w cz. VII SWZ - Kryterium oceny ofert.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 100
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu dotyczące zdolności technicznej lub zawodowej w zakresie doświadczenia, tj.Warunek ten zostanie uznany za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że w ciągu ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał należycie, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonuje należycie co najmniej jedną dostawę podestu ruchomego przegubowego o wartości co najmniej 180.000,00 zł netto.
Jeżeli wykonawca wykazując spełnianie w/w warunku powoła się na dostawy wykonywane, wówczas musi wykazać, iż faktycznie zrealizowana już część dostaw spełnia wymagania Zamawiającego (w ww. zakresie zrealizowanej dotychczas części).
2. W przypadku składania oferty wspólnej, warunek określony powyżej Wykonawcy powinni spełnić łącznie.
3. Oceniając zdolność techniczną lub zawodową, Zamawiający może na każdym etapie postępowania, uznać, że Wykonawca nie posiada wymaganych zdolności, jeżeli posiadanie przez Wykonawcę sprzecznych interesów, w szczególności zaangażowanie zasobów technicznych lub zawodowych Wykonawcy w inne przedsięwzięcia gospodarcze Wykonawcy może mieć negatywny wpływ na realizację zamówienia.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: Zamawiający nie żąda podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie braku podstaw wykluczenia.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Zamawiający wezwie Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni, aktualnych na dzień złożenia następujących podmiotowych środków dowodowych potwierdzających spełnianie warunków udziału w postępowaniu dotyczących zdolności technicznej lub zawodowej: wykazu dostaw wykonanych, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich 3 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy zostały
wykonane lub są wykonywane, oraz załączeniem dowodów określających, czy te dostawy zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego dostawy zostały wykonane, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie wykonawcy; w przypadku świadczeń
powtarzających się lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wystawione w okresie ostatnich 3 miesięcy.
Jeżeli Wykonawca powołuje się na doświadczenie w realizacji dostaw, wykonywanych wspólnie z innymi Wykonawcami, ww. wykaz dotyczy dostaw, w których wykonaniu Wykonawca ten bezpośrednio uczestniczył, w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych, w których wykonywaniu bezpośrednio uczestniczył lub uczestniczy.
W przypadku składania oferty wspólnej, ww. dokument składają Wykonawcy łącznie.
Wykonawca przedkłada ww. wykaz przygotowany na podstawie wzoru przekazanego przez Zamawiającego wraz z wezwaniem do jego złożenia.
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
Zamawiający nie przewiduje składania przedmiotowych środków dowodowych.5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
1. Formularz oferty – wypełniony zgodnie z Załącznikiem nr 1 do SWZ.2. Formularz cenowy - wypełniony zgodnie z Załącznikiem nr 1a do SWZ.
3. Parametry techniczne i wyposażenie – wypełniony zgodnie z Załącznikiem nr 2 do SWZ.
4. Informacja o Wykonawcach wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia - wypełniona zgodnie z Załącznikiem nr 3
do SWZ.
5. Oświadczenia, o których mowa w cz. II pkt 3.3.1. SWZ – wypełnione zgodnie z Załącznikami nr 4 i nr 5 do SWZ.
6. Oświadczenie podmiotu udostępniającego zasoby, na których polega Wykonawca w postępowaniu o udzielenie
zamówienia – wypełnione zgodnie z Załącznikiem nr 6 do SWZ.
UWAGA! Wypełnić i dołączyć do oferty tylko w przypadku polegania na zasobach podmiotu/podmiotów je
udostępniającego/ych!
7. Zobowiązanie podmiotu udostępniającego Wykonawcy zasoby, do oddania do dyspozycji Wykonawcy niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia lub inny podmiotowy środek dowodowy potwierdzający, że Wykonawca realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów (o ile Wykonawca korzysta ze zdolności innych podmiotów na zasadach określonych w art. 118 ustawy).
UWAGA - w przypadku posiadania dokumentu podmiotu udostępniającego zasoby w postaci cyfrowego odwzorowania dokumentu papierowego (tj. skanu dokumentu z podpisem odręcznym), taki dokument podpisem elektronicznym poświadcza za zgodność z dokumentem w postaci papierowej wyłącznie Wykonawca/Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia. Jeśli natomiast podmiot udostępniający zasoby posiada podpis elektroniczny, to wystarczy tylko ten podpis złożony na dokumencie elektronicznym (np. w formacie word lub pdf, bez skanowania dokumentu papierowego z podpisem odręcznym). Wykonawca przekazuje ww. dokument w postaci elektronicznej.
8. Pełnomocnictwo lub inny dokument potwierdzający umocowanie do reprezentowania Wykonawcy (jeżeli w imieniu Wykonawcy działa osoba, której umocowanie do jego reprezentowania nie wynika z dokumentów rejestrowych Wykonawcy).
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
Zgodnie z postanowieniami zawartymi w Części IV SWZ - Przygotowanie i składanie ofert, pkt 3 - Oferty wspólne.6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Zakres, rodzaj zmian i warunki ich wprowadzenia określone zostały w Załączniku nr 7 do SWZ (istotne postanowienia umowy).7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2025-04-23 11:30
8.2.) Miejsce składania ofert: https://mzgok-konin.ezamawiajacy.pl/pn/mzgok-konin/demand/203352/notice/public/details
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2025-04-23 12:30
8.4.) Termin związania ofertą: do 2025-05-22
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
1. Termin wykonania zamówienia:a) dostawa przedmiotu zamówienia - 3 miesiące od dnia zawarcia umowy.
b) okres trwania umowy leasingu: 4 lata (48 miesięcy).
2. Pozaustawowe podstawy wykluczenia:
Zamawiający wykluczy z postępowania Wykonawcę na postawie art. 7 ust. 1 ustawy z dnia z dnia 13 kwietnia 2022 r. o
szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie
bezpieczeństwa narodowego.