BZP: Modernizacja instalacji klimatyzacji i wentylacji mechanicznej – budynek Auli Wydziału Ekonomii i Finansów Uniwersytetu Radomskiego im. Kazimierza Pułaskiego przy ul. Chrobrego 31a
01.04.2025
2025/BZP 00171801/01
Uniwersytet Radomski im. Kazimierza Pułaskiego
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Modernizacja instalacji klimatyzacji i wentylacji mechanicznej – budynek Auli Wydziału Ekonomii i Finansów Uniwersytetu Radomskiego im. Kazimierza Pułaskiego przy ul. Chrobrego 31a
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Uniwersytet Radomski im. Kazimierza Pułaskiego
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 000805181
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Malczewskiego 29
1.5.2.) Miejscowość: Radom
1.5.3.) Kod pocztowy: 26-600
1.5.4.) Województwo: mazowieckie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL921 - Radomski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: szp@urad.edu.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.uniwersytetradom.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - uczelnia publiczna
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Edukacja
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Modernizacja instalacji klimatyzacji i wentylacji mechanicznej – budynek Auli Wydziału Ekonomii i Finansów Uniwersytetu Radomskiego im. Kazimierza Pułaskiego przy ul. Chrobrego 31a
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-df24aaea-72cf-49e2-a5b2-07e5bff74891
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00171801
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-04-01
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00029944/02/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.4 Modernizacja instalacji klimatyzacji i wentylacji mechanicznej - Budynek Auli WEiF
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-df24aaea-72cf-49e2-a5b2-07e5bff748913.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: Informacja o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których Zamawiający będzie komunikował się z Wykonawcami zawarto w SWZ, www.uniwersytetradom.pl
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Informacje o wymaganiach technicznych i organizacyjnych sporządzania, wysyłania i odbierania korespondencji elektronicznej zawarto w SWZ
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie
o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, Zamawiający informuje, że:
• Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest: Uniwersytet Radomski im. Kazimierza Pułaskiego,
ul. Malczewskiego 29, 26-600 Radom; tel.: 48 361 70 00, adres e-mail: ado@uniwersytetradom.pl,
• Inspektorem ochrony danych osobowych w Uniwersytecie Radomskim jest Pan Michał Czyżewicz,
kontakt: iodo@urad.edu.pl, telefon 48 361-70-24;
• Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z postępowaniem o udzielenie niniejszego zamówienia publicznego prowadzonego w trybie podstawowym bez negocjacji;
• Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w tym w oparciu o art. 18 oraz art. 74 ust. 1 i ust. 2 ustawy z dnia 11 września 2019 r. – Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2024 r. poz. 1320) w dalszej części jako „ustawa PZP”;
• Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane, zgodnie z art. 78 ust. 1 i ust 4. ustawy PZP, przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres obowiązywania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy;
• Obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach ustawy PZP, związanym z udziałem w postępowaniu
o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z ustawy PZP;
• W odniesieniu do podanych danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO;
• Przysługuje Pani/Panu prawo do:
− na podstawie art. 15 RODO – dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących. W przypadku skorzystania przez Panią/Pana z uprawnienia, o którym mowa w art. 15 ust. 1 – 3 RODO, Administrator może żądać od Pani/Pana wskazania dodatkowych informacji mających na celu sprecyzowanie żądania, w szczególności podania nazwy lub daty zakończonego postępowania o udzielenie zamówienia;
− na podstawie art. 16 RODO – sprostowania lub uzupełnienia Pani/Pana danych osobowych1
− na podstawie art. 18 RODO – żądania od Administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych, z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO. W postępowaniu o udzielenie zamówienia zgłoszenie żądania ograniczenia przetwarzania, o którym mowa w art. 18 ust. 1 RODO, nie ogranicza przetwarzania danych osobowych do czasu zakończenia tego postępowania2;
− na podstawie art. 77 RODO – wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych z siedzibą w Warszawie (ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa), w przypadku uznania przez Panią/Pana, że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO; 9.
• Nie przysługuje Pani/Panu prawo:
− w związku z art. 17 ust. 3 lit. b), d) lub e) RODO – do usunięcia danych osobowych;
− w związku z faktem, iż przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych nie odbywa się w oparciu o podstawy wskazane w art. 6 ust. 1 lit. a), art. 9 ust. 2 lit. a) ani art. 6 ust. 1 lit. b) RODO, jak również przetwarzanie nie odbywa się w sposób zautomatyzowany (art. 20 RODO) – przenoszenia danych osobowych;
− w związku z art. 21 RODO – prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c) RODO.
• Administrator nie zamierza przekazywać Pani/Pana danych osobowych do odbiorców zlokalizowanych poza Europejskim Obszarem Gospodarczym lub do organizacji międzynarodowej.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: AP-26-4b/25
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie modernizacji instalacji klimatyzacji i wentylacji mechanicznej – budynek Auli Wydziału Ekonomii i Finansów.
Prace budowlane związane z modernizacją instalacji klimatyzacji i wentylacji mechanicznej będą prowadzone na dachu budynku, w pomieszczeniach I piętra oraz w pomieszczeniu rozdzielaczy c.o. i c.t.
2. Zakres prac przedmiotu zamówienia obejmuje:
Demontaż istniejących trzech central wentylacyjnych na dach budynku, montaż nowych trzech central na nowej podkonstrukcji, montaż nowych trzech pomp ciepła na podkonstrukcji, montaż na dachu nowego układu kanałów wentylacyjnych na podkonstrukcjach systemowych, montaż instalacji freonowej zasilającej chłodnico- nagrzewnice w centralach wentylacyjnych, podłączenie instalacji ciepła technologicznego do nagrzewnicy w centralach wentylacyjnych, montaż układu glikolowego w pomieszczeniu rozdzielaczy c.o. i c.t., ułożenie nowej warstwy papy na istniejącym dachu, demontaż i montaż nowych obróbek blacharskich , demontaż istniejącego świetlika dachowego a także przeprowadzenie szkoleń dla pracowników Zamawiającego w zakresie prawidłowej obsługi wbudowanych urządzeń i systemów. Szczegółowy opis znajduje się w specyfikacji warunków zamówienia („SWZ”) w szczególności w załączonych do SWZ: dokumentacji projektowej (branży budowlanej, sanitarnej, elektrycznej) i specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych (STWiORB) dla każdej branży.
Prze złożeniem oferty Zamawiający zaleca dokonanie wizji lokalnej terenu objętego przedmiotem zamówienia.
3. Szczegółowy zakres robot opisany został w dokumentacji projektowej branży sanitarnej, budowlanej i elektrycznej, a także w branżowych specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz przedmiarach stanowiących załącznik nr 7do SWZ - Dokumentacja projektowa.
4.2.6.) Główny kod CPV: 45331100-7 - Instalowanie centralnego ogrzewania
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45331220-4 - Instalowanie urządzeń klimatyzacyjnych
45331210-1 - Instalowanie wentylacji
45331000-6 - Instalowanie urządzeń grzewczych, wentylacyjnych i klimatyzacyjnych
45111300-1 - Roboty rozbiórkowe
45261214-7 - Kładzenie dachów bitumicznych
45223210-1 - Roboty konstrukcyjne z wykorzystaniem stali
45311200-2 - Roboty w zakresie instalacji elektrycznych
45311100-1 - Roboty w zakresie okablowania elektrycznego
45315700-5 - Instalowanie stacji rozdzielczych
45312311-0 - Montaż instalacji piorunochronnej
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 130 dni
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60,00
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
serwis posprzedażny, pomoc techniczna, warunki dostawy takich jak termin, sposób lub czas dostawy, oraz okresu realizacji.4.3.5.) Nazwa kryterium: Wydłużenie okresu gwarancji
4.3.6.) Waga: 20,00
Kryterium 3
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
serwis posprzedażny, pomoc techniczna, warunki dostawy takich jak termin, sposób lub czas dostawy, oraz okresu realizacji.4.3.5.) Nazwa kryterium: Skrócenie terminu realizacji zamówienia
4.3.6.) Waga: 20
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1. O zamówienie mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu z postępowania w okolicznościach, o których mowa w art. 108 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych oraz w stosunku do których nie zachodzi którakolwiek z okoliczności wskazanych w art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (t.j. Dz. U. z 2024r. poz. 507), zwanej dalej: „Ustawą o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego” oraz spełniają (o ile zostały określone) warunki udziału w postępowaniu określone przez Zamawiającego w Ogłoszeniu o zamówieniu i SWZ.2. Zamawiający nie przewiduje fakultatywnych podstaw wykluczenia wskazanych w ustawie Prawo zamówień publicznych.
3. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące:
1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym;
Zamawiający nie stawia wymagań w tym zakresie.
2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów;
Zamawiający nie stawia wymagań w tym zakresie.
3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej;
Zamawiający nie stawia szczegółowych wymagań w tym zakresie.
4) zdolności technicznej lub zawodowej:
Zamawiający uzna warunek za spełniony:
a) jeśli Wykonawca wykaże, że:
w okresie ostatnich 5 (pięciu) lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy, to w tym okresie wykonał należycie 2 roboty budowlane polegające na budowie, przebudowie lub remoncie instalacji wentylacji mechanicznej, w obiekcie użyteczności publicznej lub innych obiektach o wartości w zakresie wykonania wymienionego zakresu robót co najmniej 800 000,00 zł brutto każda robota.
Wykonawca nie może sumować wartości kilku robót budowlanych o mniejszym zakresie dla uzyskania wymaganych wartości porównywalnych.
b) jeśli Wykonawca wykaże, że dysponuje:
• Kierownikiem budowy posiadającym uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie instalacji, urządzeń cieplnych, wentylacyjnych bez ograniczeń i posiadającym co najmniej 3 lata doświadczenia w pełnieniu funkcji kierownika budowy i/lub kierownika robót. W okresie wskazanego 3- letniego doświadczenia wskazana osoba musi posiadać ww. uprawnienia.
• Kierownikiem robót posiadającym uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej, w zakresie instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych bez ograniczeń i posiadającym co najmniej 3 lata doświadczenia w pełnieniu funkcji kierownika robót i / lub kierownika budowy. W okresie wskazanego 3 letniego doświadczenia wskazana osoba musi posiadać ww. uprawnienia.
• Kierownikiem robót posiadającym uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno – budowlanej bez ograniczeń i posiadającym co najmniej 3 lata doświadczenia w pełnieniu funkcji kierownika budowy i/lub kierownika robót. W okresie wskazanego 3 letniego doświadczenia wskazana osoba musi posiadać ww. uprawnienia.
Uprawnienia, o których mowa powyżej powinny być zgodne z ustawą z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane oraz Rozporządzeniem Ministra Inwestycji i Rozwoju z dnia 29 kwietnia 2019 r. w sprawie przygotowania zawodowego do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (z późniejszymi zmianami). Dopuszcza się uprawnienia równoważne (w zakresie koniecznym do wykonania przedmiotu zamówienia) – dla osób, które posiadają uprawnienia uzyskane przed dniem wejścia w życie ustawy z dnia
7 lipca 1994 r. Prawo budowlane lub stwierdzenie posiadania przygotowania zawodowego do projektowania i pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie i zachowały uprawnienia do pełnienia tych funkcji w dotychczasowym zakresie.
Uwaga: Zamawiający wymaga stałej codziennej obecności Kierownika budowy na terenie budowy.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: Zawarto w SWZ
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Zawarto w SWZ
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
Zamawiający nie wymaga przedmiotowych środków dowodowych5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
Zawarto w SWZSEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
1. Zamawiający wymaga wniesienia wadium w wysokości: 18 000,00 zł. (słownie: osiemnaście tysięcy złotych 00/100)2. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert.
3. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach:
1) pieniądzu;
2) gwarancjach bankowych;
3) gwarancjach ubezpieczeniowych;
4) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy
z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości
( t.j.Dz. U. z 2025 r. poz. 98).
4. Wadium w formie pieniądza należy wnieść przelewem na rachunek bankowy o numerze:
29 1750 1253 0000 0000 2074 0779 z dopiskiem „Wadium – nr postępowania AP-26-4b/25”.
UWAGA: Za termin wniesienia wadium w formie pieniądza zostanie przyjęty termin uznania rachunku Zamawiającego.
5. Wadium wnoszone w formie gwarancji lub poręczenia, o którym mowa w pkt 3 ppkt 4) musi być złożone jako oryginał gwarancji lub poręczenia w postaci elektronicznej.
6. Oferta Wykonawcy, który nie wniósł wadium lub wniósł wadium w sposób nieprawidłowy lub nie utrzymywał wadium nieprzerwanie do upływu terminu związania ofertą lub złożył wniosek o zwrot wadium w przypadku, o którym mowa w art. 98 ust. 2 pkt 3 Pzp zostanie odrzucona.
7. Zamawiający dokona zwrotu wadium na zasadach określonych w art. 98 ust. 1 - 5 ustawy Pzp.
8. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami w przypadkach określonych w art. 98 ust. 6 ustawy Pzp.
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
Zawarto w SWZ6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Zawarto w SWZ oraz w Załączniku nr 4 Projektowane postanowienia umowy7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy