BZP: Przebudowa drogi powiatowej nr 2154P Polska Wieś - Wilkowyja
02.04.2025
2025/BZP 00172656/01
POWIATOWY ZARZĄD DRÓG
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Przebudowa drogi powiatowej nr 2154P Polska Wieś - Wilkowyja
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: POWIATOWY ZARZĄD DRÓG
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 631276972
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Aleje Władysława Stanisława Reymonta 32
1.5.2.) Miejscowość: Gniezno
1.5.3.) Kod pocztowy: 62-200
1.5.4.) Województwo: wielkopolskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL414 - Koniński
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: pzd@powiat-gniezno.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.powiat-gniezno.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Inna działalność
drogownictwo
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Przebudowa drogi powiatowej nr 2154P Polska Wieś - Wilkowyja
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-d0f4fad4-e7b7-4dd5-be36-38bc3bbef40d
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00172656
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-04-02
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00674076/07/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.11 Przebudowa drogi powiatowej nr 2154P Polska Wieś – Wilkowyja
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-d0f4fad4-e7b7-4dd5-be36-38bc3bbef40d3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://ezamowienia.gov.pl
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: W postępowaniu o udzielenie
zamówienia publicznego komunikacja między Zamawiającym a wykonawcami odbywa się przy użyciu Platformy e-Zamówienia, która
jest dostępna pod adresem https://ezamowienia.gov.pl
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE)
2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie
swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) informuję, iż:
1) Administratorem danych osobowych jest Powiatowy Zarząd Dróg z siedzibą przy Al. Reymonta 32, 62-200 Gniezno.
Z administratorem można się skontaktować poprzez adres e-mail: rodo.pzd@powiat-gniezno.pl
2) Wyznaczono Inspektora Ochrony Danych, z którym można się kontaktować poprze e-mail: pzd@powiat-gniezno.pl.
3) Pani/Pana dane będą przetwarzane w celu wypełnienia obowiązków wynikających z przepisów prawa, realizacji umowy, bądź
udzielonej zgody.
4) W związku z przetwarzaniem danych w celu wypełniania obowiązków wynikających z przepisów prawa odbiorcami Pani/Pana
danych osobowych mogą być:
- organy władzy publicznej oraz podmioty wykonujące zadania publiczne lub działające na zlecenie organów władzy publicznej, w
zakresie i w celach, które wynikają z przepisów powszechne obowiązującego prawa,
- inne podmioty, które na podstawie stosownych umów podpisanych z Powiatowym Zarządem Dróg przetwarzają dane osobowe.
5. Dane po zrealizowaniu celu, dla którego zostały zebrane, będą przetwarzane do celów archiwalnych i przechowywane przez
okres niezbędny do zrealizowania przepisów dotyczących archiwizowania danych przez Administratora.
6. Przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do Pani/Pana danych oraz z zastrzeżeniem powszechnie obowiązujących przepisów
prawa, prawo do ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, przenoszenia, prawo do wniesienia sprzeciwu wobec
przetwarzania oraz prawo do cofnięcia zgody na ich przetwarzanie w dowolnym momencie, Realizacja powyższych praw musi być
zgodna z przepisami prawa, na podstawie których odbywa się przetwarzanie danych, a także m. in. z zasadami wynikającymi z
kodeksu postępowania administracyjnego czy archiwizacji: usunięcie danych jest niemożliwe z uwagi na konieczność wywiązywania
się z prawnego obowiązku wymagającego przetwarzania danych.
7. Ma Pani/Pan prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowyc
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Jednocześnie Zamawiający przypomina o ciążącym na Wykonawcy obowiązku
informacyjnym wynikającym z art. 14 RODO względem osób fizycznych, których dane przekazane zostaną Zamawiającemu w
związku z prowadzonym postępowaniem i które Zamawiający pośrednio pozyska od wykonawcy biorącego udział w postępowaniu,
chyba że ma zastosowanie co najmniej jedno z wyłączeń, o których mowa w art. 14 ust. 5 RODO. W przypadku, gdy wykonanie
obowiązków, o których mowa w art. 15 ust. 1-3 rozporządzenia 2016/679, wymagałoby niewspółmiernie dużego wysiłku,
Zamawiający może żądać od osoby, której dane dotyczą, wskazania dodatkowych informacji mających na celu sprecyzowanie
żądania, w szczególności podania nazwy lub daty postępowania o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursu.
Skorzystanie przez osobę, której dane dotyczą, z uprawnienia do sprostowania lub uzupełnienia danych osobowych, o którym mowa
w art. 16 rozporządzenia 2016/679, nie może skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego lub
konkursu ani zmianą postanowień umowy w zakresie niezgodnym z ustawą.
Wystąpienie z żądaniem, o którym mowa w art. 18 ust. 1 rozporządzenia 2016/679,nie ogranicza przetwarzania danych osobowych
do czasu zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursu. W przypadku danych osobowych
zamieszczonych przez Zamawiającego w Biuletynie Zamówień Publicznych, prawa, o których mowa w art. 15 i art. 16
rozporządzenia 2016/679, są wykonywane w drodze żądania skierowanego do Zamawiającego.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: DT.3921.12.2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Planowana Inwestycja obejmuje przebudowę odcinka drogi powiatowej klasy Z nr 2154P w m. Wilkowyja oraz Polska Wieś w gm. Kłecko. Długość odcinka to 0,63km. Inwestycja projektowana jest w całości na działkach, istniejącego pasa drogowego drogi powiatowej nr 65 obręb Polska Wieś, nr 71/3 obręb Wilkowyja. Na całej długości odcinka projektowanej trasy planowane jest wykonanie remontu istniejącej nawierzchni bitumicznej poprzez wykonanie w-wy ścieralnej z MMA AC11S 50/70 gr. 5cm po uprzednim wykonaniu frezowania profilującego w osi jezdni na szer. ok. 2,0m ( śr. grubości 2,0cm ) oraz punktowego podrównania MMA AC11W. Jezdnia posiadać będzie podstawową szerokość pasa ruchu 2,75-3,0m ( szerokości istniejące ). Po stronie prawej w km 0+020,0 do km 0+112,0 po stronie prawej zaprojektowano wymianę istniejącego krawężnika oraz konstrukcji chodnika z płytek betonowych. Na ww. odcinku należy wykonać chodnik o nawierzchni z kostki betonowej koloru czerwonego o szerokości podstawowej 1,8m ( 1,95m wraz z nowym krawężnikiem ). W km 0+093,0 należy wykonać poszerzenie utwardzenia z kostki wokół istniejącej wiaty przystankowej. Dalej aż do projektowanego przejścia dla pieszych ( przejście sugerowane ) w km 0+110,0 chodnik posiada szerokość 2,5m ( wraz ze strefą oczekiwania ). Strefy oczekiwania należy wyróżnić kolorem kostki ( kostka szara ). Na przejściu sugerowanym ( szer. 4,0m ) należy wykonać obustronnie pasy ostrzegawcze z płytek koloru żółtego 35x35 ( lub kostki integracyjnej ) oraz pasy prowadzące z płytek ryflowanych koloru białego lub szarego. Po przeciwnej stronie drogi zaprojektowano fragment chodnika o długości ok. 20,0m szer. 2,5m jako dojście do peronu przystanku autobusowego. Peron posiada długość 20,0m. Po stronie lewej zaprojektowano doświetlenie przejścia dla pieszych za pomocą lampy z instalacją wiatrowo – solarną. Wzdłuż nowobudowanych krawężników należy wykonać frezowanie pasem szer. 0,5m na gr. 5cm w celu remontu istniejącej w-wy wiążącej po wykonaniu robót brukarskich. W km 0+070,0 zaprojektowano przebudowę istniejącej wyspy dzielącej na skrzyżowaniu z drogą gminną. W celu zapewnienia odpowiedniej geometrii skrzyżowania pozwalającej na przejazd pojazdu miarodajnego ( PK – pojazd komunalny oraz CR2 – ciągnik rolniczy z 2 naczepami ) zaprojektowano wymianę istniejącego krawężnika wokół wyspy wraz z wykonaniem poszerzeń istniejącej jezdni. Po stronie lewej na całej długości przebudowywanego odcinka zaprojektowano pobocze gruntowe utwardzone kruszywem łamanym ( kruszywo twarde ) o szerokości 1,0m i pochyleniu poprzecznym 6,0%. ( po uprzednim wykonaniu ścinki istniejącej darniny i uzupełnieniu ewentualnych braków gruntem ). W km 0+590,0 do 0+623,0 ze względu na odprowadzane w pobocze wody opadowe zaprojektowano utwardzenie o szerokości 2,5m i grubości 20 cm. W miejscach oznaczonych na planie sytuacyjnym zaprojektowano regulacje istniejących zjazdów o nawierzchni utwardzonej lub wykonanie nowych zjazdów o nawierzchni bitumicznej ( w miejscu istniejących zjazdów gruntowych). W km 0+017,0; 0+070,0; 0+383,0; 0+520,0; 0+558,0 na istniejących zjazdach o nawierzchni bitumicznej zaprojektowano wykonanie warstw jak dla jezdni głównej. W ciągu istniejącego chodnika w miejscach występowania zaniżeń i odkształceń nawierzchni z kostki lub płytek należy wykonać prace remontowe polegające na punktowym przełożeniu istniejącej nawierzchni. W miejscach oznaczonych na planie sytuacyjnym należy wykonać obniżenie krawężników w ciągu chodnika ( wraz z ich wymianą ) oraz związane z nimi regulacje nawierzchni na chodnikach. W km 0+620,0 po stronie prawej należy wykonać odcinek 15,0m krawężnika najazdowego 15x22 w celu zabezpieczenia istniejącego zjazdu przed spływającymi ze skrzyżowania wodami opadowymi. Remont nawierzchni należy wykonać w śladzie istniejącej
jezdni, z zachowaniem dotychczasowej geometrii oraz istniejących spadków podłużnych z korektą spadków poprzecznych wynikającą z wykonania w-wy wyrównawczej i frezowań.
Istniejące rowy należy na całej długości oczyścić z namułu oraz wykonać profilowanie skarp. Na projektowanym peronie ok. km 0+134,0 należy w celu odwodnienia wykonać ściek pochodnikowy korytkowy ( koryta betonowe 60x50x15 ) na ławie betonowej C12/15 gr. 15cm. W km 0+413,0 po stronie prawej na istniejącym wpuście ulicznym należy wykonać wymianę kraty żeliwnej ( klasa D400 ) oraz oczyszczenie istniejącej studzienki wpustowej. Na wszystkich projektowanych zjazdach o nawierzchni bitumicznej i nowej konstrukcji należy wykonać na istniejącym rowie wymianę rur przepustowych betonowych DN300 na rury PP SN8 układane na ławie z piasku wraz z montażem ścianek czołowych skośnych DN300 na ławach betonowych C12/15 gr. 15cm. Na istniejącym przepuście w km 0+407,0 ( przepust 2 rurowy betonowy DN1000 ) należy po stronie lewej wykonać wymianę istniejącej ścianki czołowej murowanej z cegieł. Nową ściankę należy wykonać jako prefabrykowaną betonową lub murowaną z bloczków betonowych na ławie fundamentowej C12/15 gr. 20cm. Po wykonaniu rozbiórki należy wykonać wymianę końcowych odcinków istniejących rur betonowych. Na długości przepustu należy wykonać montaż bariery stalowej kl. N2W2A – 16,0m. Istniejąc ścianka czołowa przy chodniku jest w dobrym stanie technicznym, w ramach jej remontu należy oczyścić istniejącą barierkę zakotwioną w ściance oraz nałożyć powłokę malarską ( kol. żółty ). Zniszczoną wierzchnią w-wę muru należy odnowić na całej długości zaprawą cementową do wygładzania powierzchni betonowych.
Destrukt pozyskany z frezowania nawierzchni jezdni należy dostarczyć na plac Obwodu Drogowego nr 2 w Kłecku.
Prace należy wykonać w oparciu o dokonane zgłoszenie robót budowlanych oraz dokumentację techniczną autorstwa pana Macieja Trajgisa.
4.2.6.) Główny kod CPV: 45233140-2 - Roboty drogowe
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45233220-7 - Roboty w zakresie nawierzchni dróg
45233226-9 - Roboty budowlane w zakresie dróg dojazdowych
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 90 dni
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: okres udzielonej gwarancji i rękojmi
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 1
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 5
Art. 109 ust. 1 pkt 6
Art. 109 ust. 1 pkt 7
Art. 109 ust. 1 pkt 8
Art. 109 ust. 1 pkt 9
Art. 109 ust. 1 pkt 10
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1) Posiadania zdolności do występowania w obrocie gospodarczym.Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie szczególnych wymagań.
2) Posiadania kompetencji lub uprawnień do wykonania określonej działalności zawodowej jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania.
Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie szczególnych wymagań.
3) Zdolności technicznej i zawodowej. Wykonawca spełni ten warunek jeżeli wykaże:
a) że dysponuje budowy/kierownikiem robot drogowych, który będzie uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia i posiada wymagane prawem uprawnienia do kierowania robotami drogowymi. Na potwierdzenie spełnienia tego warunku Wykonawca złoży wykaz osób załącznik nr 2 do SWZ.
b) wykonał roboty budowlane wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty, miejsca wykonania i podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, z załączeniem dowodów określających czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, w szczególności informacji o tym czy roboty zostały wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończone, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego
roboty budowlane były wykonywane; Wykonawca powinien udokumentować co najmniej dwie roboty budowlane w ramach zamówienia (umowy) o wartości nie mniejszej niż 300 000 zł brutto każda, polegającej na remoncie, lub/i budowie, lub/i rozbudowie, lub/i przebudowie, lub/i modernizacji ulicy, lub/i drogi o nawierzchni utwardzonej. Ocena spełnienia powyższego warunku dokonana będzie na zasadzie spełnia/nie spełnia na podstawie załączonego do oferty oświadczenia Wykonawcy potwierdzającego spełnienie tego warunku – załącznik nr 6 do SWZ;
4) Sytuacji ekonomicznej i finansowej.
Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie szczególnych wymagań.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Zamawiający dopuszcza zmiany umowy na podstawie art. 455 ustawy PZP oraz zapisów istotnych postanowień umowy(zał. nr 5 do SWZ). Wszelkie zmiany i uzupełnienia treści umowy mogą być dokonywane wyłącznie w formie aneksu
podpisanego przez obydwie strony