BZP: Świadczenie usługi eksperckiej w zakresie rozliczenia projektu „Skarbiec Dziedzictwa”.
02.04.2025
2025/BZP 00173420/01
Muzeum "Górnośląski Park Etnograficzny w Chorzowie"
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Świadczenie usługi eksperckiej w zakresie rozliczenia projektu „Skarbiec Dziedzictwa”.
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Muzeum "Górnośląski Park Etnograficzny w Chorzowie"
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 000278623
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Parkowa 25
1.5.2.) Miejscowość: Chorzów
1.5.3.) Kod pocztowy: 41-500
1.5.4.) Województwo: śląskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL22A - Katowicki
1.5.7.) Numer telefonu: +48 32 241 07 18
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: przetargi@muzeumgpe-chorzow.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.muzeumgpe-chorzow.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - państwowe i samorządowe instytucje kultury
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Rekreacja, kultura i religia
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Świadczenie usługi eksperckiej w zakresie rozliczenia projektu „Skarbiec Dziedzictwa”.
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-448ff68a-81a8-42a1-832c-db8c0332dfca
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00173420
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-04-02
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00033084/02/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.3 Świadczenie usługi eksperckiej w zakresie rozliczenia projektu „Skarbiec Dziedzictwa”.
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak
2.15.) Nazwa projektu lub programu
Programu Fundusze Europejskie dla Śląskiego 2021-2027, w ramach naboru nabór nr FESL.08.07-IZ.01-017/23 w ramach Priorytetu VIII Fundusze Europejskie na infrastrukturę dla mieszkańca, Działania FESL.08.07 Kultura i turystyka szczebla regionalnego.
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-448ff68a-81a8-42a1-832c-db8c0332dfca3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://ezamowienia.gov.pl/pl/
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. W postepowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja między Zamawiającym, a Wykonawcami odbywa się przy użyciu Platformy e-Zamówienia, która jest dostępna pod adresem: https://ezamowienia.gov.pl (komunikacja wymaga zarejestrowania się na Platformie e-Zamówienia i jest dostępna bezpłatnie dla każdego zalogowanego użytkownika Platformy) – dalej także jako Platforma lub Platforma e-Zamówienia.
2. Korzystanie z Platformy e-Zamówienia jest bezpłatne.
3. Zamawiający wyznacza następujące osoby do kontaktu z wykonawcami: Piotr Pudełko, adres e-mail: przetargi@muzeumgpe-chorzow.pl.
4. Identyfikator (ID) postępowania na Platformie e-Zamówienia: ocds-148610-448ff68a-81a8-42a1-832c-db8c0332dfca
5. Wykonawca zamierzający wziąć udział w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, musi posiadać konto podmiotu „Wykonawca” na Platformie e-Zamówienia. Szczegółowe informacje na temat zakładania kont podmiotów oraz zasady i warunki korzystania z Platformy e-Zamówienia określa Regulamin Platformy e-Zamówienia, dostępny na stronie internetowej https://ezamowienia.gov.pl oraz informacje zamieszczone w zakładce „Centrum Pomocy”.
6. Przeglądanie i pobieranie publicznej treści dokumentacji postępowania nie wymaga posiadania konta na Platformie e-Zamówienia ani logowania.
7. Wszystkie wysłane i odebrane w postępowaniu przez wykonawcę wiadomości widoczne są po zalogowaniu w podglądzie postępowania w zakładce „Komunikacja”.
8. Maksymalny rozmiar plików przesyłanych za pośrednictwem „Formularzy do komunikacji” wynosi 150 MB (wielkość ta dotyczy plików przesyłanych jako załączniki do jednego formularza).
9. Minimalne wymagania techniczne dotyczące sprzętu używanego w celu korzystania z usług Platformy e-Zamówienia oraz informacje dotyczące specyfikacji połączenia określa Regulamin Platformy e-Zamówienia.
10. W przypadku problemów technicznych i awarii związanych z funkcjonowaniem Platformy e-Zamówienia użytkownicy mogą skorzystać ze wsparcia technicznego dostępnego pod numerem telefon 22 458 77 99 lub poprzez formularz udostępniony na stronie internetowej https://ezamowienia.gov.pl w zakładce „Zgłoś problem”.
11. W szczególnie uzasadnionych przypadkach uniemożliwiających komunikację Wykonawcy i Zamawiającego za pośrednictwem Platformy e-Zamówienia, Zamawiający dopuszcza komunikację za pomocą poczty elektronicznej na adres e-mail: przetargi@muzeumgpe-chorzow.pl (nie dotyczy składania ofert w postępowaniu).
12. We wszelkiej korespondencji kierowanej do Zamawiającego, Wykonawca winien posługiwać się numerem ogłoszenia BZP oraz nr sprawy: DOZ.331.5.2025
13. Sposób sporządzenia dokumentów elektronicznych musi być zgodny z wymaganiami określonymi w rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020 r. w sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji oraz wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie oraz rozporządzeniu Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii z dnia 23 grudnia 2020 r. w sprawie podmiotowych środków dowodowych oraz innych dokumentów lub oświadczeń, jakich może żądać Zamawiający od Wykonawcy.
14. Zamawiający nie przewiduje sposobu komunikowania się z wykonawcami w inny sposób niż przy użyciu środków komunikacji elektronicznej, wskazanych w SWZ.
15. Pozostałe W przypadku rozbieżności pomiędzy treścią niniejszej SWZ, a treścią udzielonych odpowiedzi jako obowiązującą należy przyjąć treść pisma zawierającego późniejsze oświadczenia Zamawiającego.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, informuje się, że:
1. Administratorem danych osobowych Wykonawcy oraz osób dokonujących w imieniu Wykonawcy czynności w ramach postępowania o udzielenie zamówienia publicznego oraz jego realizacji jest Muzeum „Górnośląski Park Etnograficzny w Chorzowie” (dalej: Zamawiający), ul. Parkowa 25, 41-500 Chorzów, telefon: 32 2410718, adres poczty elektronicznej: sekretariat@muzeumgpe-chorzow.pl.
2. Administrator powołał inspektora ochrony danych, z którym można skontaktować się w sprawach związanych z danymi również pod adresem poczty elektronicznej: iod@muzeumgpe-chorzow.pl
3. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, ale niezbędne do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia, zawarcia i wykonania umowy. Jeżeli Wykonawca nie poda danych osobowych, to niemożliwym będzie wybór oferty, zawarcie i wykonanie umowy, a w szczególności wypłata wynagrodzenia.
4. Podstawą prawną przetwarzania danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. b), c) oraz f) Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 roku w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy RODO.
5. Dane osobowe Wykonawcy oraz osób dokonujących w imieniu Wykonawcy czynności w ramach postępowania o udzielenie zamówienia publicznego oraz jego realizacji przetwarzane są w celu przeprowadzenia postępowania o udzielenia zamówienia publicznego, zawarcia i wykonania umowy, w celu wypełnienia obowiązków prawnych ciążących na administratorze takich jak przetwarzanie danych związane z prowadzeniem ksiąg rachunkowych, sprawozdawczością podatkową, archiwizacją oraz w celach wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez administratora
w postaci dochodzenia roszczeń wynikających z umowy oraz obrony przed takimi roszczeniami.
6. Zamawiający może udostępnić dane osobowe, jeśli będzie to konieczne do należytego wykonania umowy, praw i obowiązków Zamawiającego lub wynikać będzie z przepisów prawa. Dane mogą być przekazane podmiotom upoważnionym przez Zamawiającego lub innym odbiorcom danych, takim jak: bank, kancelaria prawna, kurier, poczta.
7. Zamawiający nie zamierza przekazywać danych do podmiotu trzeciego, organizacji międzynarodowej, nie będzie przetwarzał ich w sposób zautomatyzowany, w tym nie będzie dokonywał tzw. profilowania.
8. Dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do realizacji umowy oraz wynikający z przepisów prawa, w szczególności finansowo-księgowych oraz archiwalnych:
a) w celu prowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego do czasu zawarcia umowy,
b) w celu zawarcia i wykonania umowy, do czasu kiedy umowa obowiązuje i upływu terminów przedawnienia roszczeń z niej wynikających,
c) w celu wypełnienia obowiązków prawnych ciążących na administratorze, do czasu wygaśnięcia tych obowiązków,
d) w celach wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez administratora, do czasu ustania prawnej możliwości ich realizacji.
9. Osoba, której dane są przetwarzane przez Zamawiającego, ma prawo: dostępu do swoich danych, ich sprostowania, żądania ich usunięcia, ograniczenia przetwarzania, do wniesienia sprzeciwu, żądania zaprzestania przetwarzania oraz prawo przenoszenia danych.
10. Osoba, której dane są przetwarzane przez Zamawiającego, ma prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): j.w.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: DOZ.331.5.2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia w zakresie podstawowym jest świadczenie przez Wykonawcę na rzecz Zamawiającego usługi eksperckich w zakresie rozliczenia Projektu Skarbiec Dziedzictwa.
W ramach realizacji przedmiotu Umowy w zakresie podstawowym Wykonawca jest zobowiązany do rozliczenia Projektu Skarbiec Dziedzictwa z uwzględnieniem źródeł finansowania, tj. Umowy o dofinansowanie Projektu oraz Umowy dotacji celowej, obejmującej wszystkie etapy realizacji Projektu zgodnie z jego założeniami, z uwzględnieniem późniejszych zmian w Umowie
o dofinansowanie Projektu, Umowie dotacji celowej lub innych zmian wpływających na aktualizację pierwotnych założeń Projektu, a w szczególności do:
1) wspierania Zamawiającego w zakresie weryfikacji dokumentów finansowych pod kątem zgodności z Projektem, Umową o dofinansowanie Projektu, Umową dotacji oraz kwalifikowalności wydatków, w szczególności poprzez doradztwo dla zespołu projektowego i działu księgowości lub Głównej Księgowej Zamawiającego na etapie ostatecznego rozliczenia oraz przekazywania dokumentów do systemów teleinformatycznych, w szczególności CST2021 oraz LSI2021,
2) monitorowania i raportowania w zakresie realizacji zobowiązań związanych z rozliczeniem Projektu wynikających z Umowy o dofinansowanie Projektu, bez przejmowania odpowiedzialności za ich realizację,
3) wspierania Zamawiającego w opracowywaniu projektów oraz analizie dokumentów, takich jak harmonogramy płatności, prognozy wydatków kwalifikowalnych i niekwalifikowalnych, wynikających z umowy o dofinansowanie Projektu, w trybie i terminach określonych w Umowie o dofinansowanie Projektu, przy czym zakres wsparcia obejmuje doradztwo i przygotowywanie propozycji dokumentów, a ostateczne decyzje oraz ich zatwierdzenie należą do Zamawiającego,
4) obsługi systemów teleinformatycznych niezbędnych w procesie rozliczenia Projektu, w tym CST2021 oraz LSI2021, w szczególności obejmująca przygotowanie projektów pism, wniosków oraz innych dokumentów związanych z rozliczeniem Projektu, które będą przedkładane Zamawiającemu do zaakceptowania, a w razie potrzeby – do podpisu, z zastrzeżeniem, że Wykonawca jest również odpowiedzialny za składanie dokumentacji projektowej za pośrednictwem wskazanych platform teleinformatycznych oraz za jej archiwizowanie zgodnie z wymaganiami systemów,
5) przygotowywania projektów pism w sprawach dotyczących rozliczania Projektu z właściwymi instytucjami, w tym przygotowywanie pisemnych wyjaśnień na etapie oceny wniosków o płatności, przy czym zakres wsparcia obejmuje doradztwo i przygotowywanie propozycji dokumentów, a ostateczne decyzje oraz ich zatwierdzenie należą do Zamawiającego,
6) wspierania Zamawiającego w kontaktach z właściwymi instytucjami w zakresie przygotowania, sporządzania i przekazywania dokumentacji związanej z rozliczeniem Projektu,
7) wspierania Zamawiającego w przygotowaniu rozliczeń środków w Projekcie, w tym opracowywanie projektów wniosków o płatność, wniosku o płatność końcową, wniosku o zaliczkę oraz wniosku o ostateczne rozliczenie i zamknięcie Projektu,
8) tworzenia na potrzeby rozliczenia Projektu dokumentów, aktualizacji, aneksów wraz załącznikami wynikającymi z Umowy o dofinansowanie Projektu, jak również zmianami w Projekcie, w zakresie ich zgodności z wymogami programowymi oraz postanowieniami Umowy o dofinansowanie Projektu, przy czym ostateczne decyzje oraz ich zatwierdzenie należą do Zamawiającego,
9) uczestnictwa w odbiorach częściowych i końcowych odbywających się w ramach Projektu w charakterze doradczym i wspierającym, w zakresie analizy dokumentacji odbiorowej, zgodności realizacji Projektu z wymogami Umowy o dofinansowanie Projektu oraz zasadami kwalifikowalności wydatków na potrzeby rozliczenia Projektu, przy czym Wykonawca nie podejmuje decyzji w zakresie odbioru, lecz wspiera Zamawiającego poprzez analizę dokumentacji odbiorowej oraz wskazywanie ewentualnych ryzyk i nieprawidłowości związanych z rozliczeniem Projektu,
10) podejmowania innych czynności niezbędnych dla należytego wykonania przedmiotu zamówienia w zakresie doradztwa, monitorowania i wsparcia Zamawiającego, zgodnie z zakresem usług określonym w niniejszym OPZ, przy czym Wykonawca nie przejmuje obowiązków ani kompetencji pracowników Zamawiającego, lecz pełni rolę eksperta wspierającego realizację Projektu,
11) świadczenia doradztwa w zakresie promocji Projektu zgodnie z obowiązującymi wytycznymi, w szczególności poprzez rekomendowanie działań promocyjnych, analizę zgodności działań z wymogami umowy o dofinansowanie Projektu oraz wsparcie
w przygotowywaniu projektów materiałów informacyjnych i sprawozdawczości dotyczącej promocji. Wykonawca nie realizuje działań promocyjnych bezpośrednio, lecz wspiera Zamawiającego w ich planowaniu i wdrażaniu,
12) przygotowywania propozycji działań zaradczych i naprawczych w przypadku wystąpienia zagadnień problematycznych w zakresie rozliczenia Projektu i wsparcie Zamawiającego w ich wdrażaniu.
4.2.6.) Główny kod CPV: 72224000-1 - Usługi doradcze w zakresie zarządzania projektem
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
79412000-5 - Usługi doradcze w zakresie zarządzania finansami
66171000-9 - Doradztwo finansowe
79212100-4 - Usługi audytu finansowego
71244000-0 - Kalkulacja kosztów, monitoring kosztów
71248000-8 - Nadzór nad projektem i dokumentacją
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Tak
4.2.9) Rodzaj i maksymalna wartość opcji oraz okoliczności skorzystania z opcji:
Zamawiający, na podstawie art. 441 ust. 1 Pzp, zastrzega możliwość zastosowania prawa opcji, w zakresie przedmiotowym określonym w § 2 ust. 1 i 2 Umowy, w dodatkowym okresie do 12 miesięcy wykraczających poza termin realizacji przedmiotu Umowy określony w § 5 ust. 1 pkt 1 Umowy, przy czym nie dłużej niż do dnia 31.05.2028 r.Szczegółowy zakres obowiązków Wykonawcy, w ramach zamówienia objętego prawem opcji, określa § 3 projektowanych zapisów umowy stanowiących załącznik nr 7 do SWZ.
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2028-05-31
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Zamawiający dokona oceny i porównania ofert oraz wyboru oferty jedynie spośród ofert niepodlegających odrzuceniu z przyczyn formalnych.
Zamawiający wybiera ofertę najkorzystniejszą, przez co należy rozumieć ofertę, która spełnia warunki opisane w SWZ i jest zgodna z unormowaniami ustawowymi, otrzymała najwyższą punktację, zgodnie z przyjętym kryterium. Jako kryterium wyboru oferty przyjmuje się:
a) kryterium nr 1: cena ofertowa brutto – 60%
b) kryterium nr 2: doświadczenie zawodowe osoby realizujących zamówienie – 40%
Punkty w kryterium „cena”, zostaną obliczone wg następującego wzoru:
Cn
C =--------------- x 60 pkt
Cbad
gdzie:
C - liczba punktów w kryterium „cena”
Cn - najniższa zaoferowana cena spośród rozpatrywanych ofert
Cbad - cena oferty badanej
W ramach kryterium oceny ofert: „Doświadczenie osób biorących udział w realizacji zamówienia” Zamawiający przyzna punkty w zależności od doświadczenia specjalistów. Minimalne doświadczenie osób biorących udział w realizacji zamówienia wynosi 2 projekty i związane jest
z warunkiem udziału w postępowaniu.
a) W przypadku jeżeli osoba wskazana na stanowisko Specjalista/Koordynator ds. projektu w zakresie rozliczeń (Opiekun), posiada doświadczenie w pełnieniu funkcji Specjalisty/Koordynatora ds. projektu w zakresie rozliczeń (Opiekuna), projektu inwestycyjnego współfinansowanego ze środków zewnętrznych i zrealizowała:
- 3 projekty – oferta otrzyma 10 pkt,
- 4 projekty – oferta otrzyma 20 pkt,
b) W przypadku jeżeli osoba wskazana na stanowisko Specjalisty ds. rachunkowości lub równoważne, posiada doświadczenie w pełnieniu funkcji Specjalisty ds. rachunkowości projektu inwestycyjnego współfinansowanego ze środków zewnętrznych i rozliczyła:
- 3 projekty – oferta otrzyma 10 pkt,
- 4 projekty – oferta otrzyma 20 pkt,
Ocenie podlega suma punktów uzyskanych z poszczególnych kryteriów.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
organizacja, kwalifikacje zawodowe i doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia4.3.5.) Nazwa kryterium: Doświadczenie osób realizujących zamówienie
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 1
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 5
Art. 109 ust. 1 pkt 7
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące:a) w okresie ostatnich siedmiu lat licząc od dnia, w którym upływa termin składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wykonał co najmniej jedną usługę rozliczenia projektu infrastrukturalnego dofinansowanego ze środków Unii Europejskiej, realizowanego w sposób ciągły, o wartości projektu co najmniej 20 milionów złotych brutto, z podaniem daty wykonania i nazwy podmiotu na rzecz, którego została lub jest wykonywana;
b) w okresie ostatnich siedmiu lat licząc od dnia, w którym upływa termin składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wykonał co najmniej jedną usługę rozliczenia projektu dofinansowanego z co najmniej dwóch źródeł w tym w formie dotacji celowej, o łącznej wartości projektu co najmniej 20 milionów złotych brutto,
z podaniem daty i nazwy podmiotu, na którego rzecz została lub jest wykonywana.
W celu potwierdzenia spełnienia powyższego warunku, Wykonawca musi przedłożyć stosowny wykaz zrealizowanych lub realizowanych usług wraz z potwierdzeniem, że usługi te były lub są wykonywane należycie. Potwierdzeniem spełnienia warunku będą referencje, protokoły odbioru lub inne dokumenty poświadczające powyższe.
Dysponuje następującymi osobami skierowanymi przez Wykonawcę do realizacji przedmiotu zamówienia, odpowiedzialnymi za świadczenie usług, tj.:
a) Jedną osobą na stanowisku: Specjalista/Koordynator ds. projektu w zakresie rozliczeń (Opiekun) lub równoważnym, która posiada wykształcenie wyższe w zakresie funduszy europejskich, zarządzania lub ekonomicznych i posiada ważny certyfikat PRINC2 lub równoważny, z doświadczeniem zawodowym w rozliczaniu co najmniej dwóch projektów inwestycyjnych współfinansowanych z funduszy unijnych o wartości każdego z nich w wysokości minimum: 5 000 000,00zł brutto.
UWAGA:
Jeżeli usługi są wykonywane nadal, wartość wykonanej/ zrealizowanej części usługi nie może być niższa od kwoty wskazanej powyżej, wraz z dowodami potwierdzającymi, że usługi te zostały wykonane lub są wykonywane należycie;
b) Jedną osobą na stanowisku Specjalisty ds. rachunkowości lub równoważnym, która posiada: wykształcenie wyższe z zakresu rachunkowości, z doświadczeniem zawodowym w prowadzeniu ksiąg rachunkowych przy realizacji co najmniej dwóch projektów (rozumiane jako dwie umowy/zamówienia), inwestycyjnych współfinansowanych z funduszy unijnych o wartości każdego z nich w wysokości minimum: 5 000 000,00zł brutto.
UWAGA:
Jeżeli usługi są wykonywane nadal, wartość wykonanej/ zrealizowanej części usługi nie może być niższa od kwoty wskazanej powyżej, wraz z dowodami potwierdzającymi, że usługi te zostały wykonane lub są wykonywane należycie.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: Podmiotowe środki dowodowe na potwierdzenie spełnienia warunków udziału w postępowaniu:
a) wykaz usług, wykonanych, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich 7 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane lub są wykonywane, oraz załączeniem dowodów określających czy usługi zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego usługi były wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie Wykonawcy; w przypadku usług nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wystawione w okresie ostatnich 3 miesięcy – wzór wykazu usług stanowi załącznik nr 5 do SWZ.
b) wykazu osób, skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia potwierdzających spełnienie warunku uczestnictwa, o którym mowa w Rozdziale VIII ust. 2.4.2. lit. a) i b) SWZ, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami przez Wykonawcę. Wzór wykazu osób stanowi załącznik nr 6 do SWZ.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Podmiotowe środki dowodowe na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu:
a) oświadczenie Wykonawcy o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu, o którym mowa w art. 125 ust. 1 p.z.p. w zakresie odnoszącym się do braku podstaw do wykluczenia Wykonawcy z postępowania. Wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 3 do SWZ,
b) odpis lub informacja z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 p.z.p., sporządzonych nie wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji.
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
Zamawiający nie wymaga składania przedmiotowych środków dowodowych w niniejszym postępowaniu.5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
Wraz z formularzem ofertowym Wykonawca jest zobowiązany złożyć:1) oświadczenie Wykonawcy o braku podstaw do wykluczenia z postępowania i o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu oraz o poleganiu na zasobach podmiotu trzeciego - załącznik nr 2 do SWZ,
2) zobowiązanie innego podmiotu do udostępnienia Wykonawcy zasobów (jeżeli dotyczy) - załącznik nr 2a do SWZ,
3) oświadczenie Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia z art. 117 ust. 4 pzp (jeżeli dotyczy) - załącznik nr 4 do SWZ,
4) oświadczenie podmiotu udostępniającego zasoby o niepodleganiu wykluczeniu z postępowania oraz odpowiednio spełnianie warunków udziału w postępowaniu, w zakresie, w jakim wykonawca powołuje się na jego zasoby (jeżeli dotyczy) - załącznik nr 2b do SWZ,
5) pełnomocnictwo do podpisywania w imieniu Wykonawcy oferty (jeżeli dotyczy),
6) dokument potwierdzający wniesienie przez Wykonawcę wadium.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
1. Zamawiający żąda od Wykonawców wniesienia wadium w wysokości: 3000,00 złotych (słownie: trzy tysiące złotych 00/100).2. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert i utrzymuje nie przerwanie do dnia upływu terminu związania ofertą, o których mowa w art. 98 ust. 1 pkt 2 i 3 oraz ust. 2 ustawy Pzp.
3. Wadium może być wnoszone według Wykonawcy w jednej lub kilku następujących formach:
a) pieniądzu,
b) gwarancjach bankowych,
c) gwarancjach ubezpieczeniowych,
d) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Przedsiębiorczości (Dz.U.2024.1635).
4. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego ING Bank Śląski S.A. O/Chorzów: 38 1050 1243 1000 0010 0000 4091 z opisem przelewu: „wadium DOZ.331.5.2025”.
Uwaga: skuteczne wniesienie wadium w pieniądzu następuje z chwilą uznania środków pieniężnych na rachunku bankowym Zamawiającego, przed upływem terminu składania ofert (tj. przed upływem dnia i godziny wyznaczonej jako termin składania ofert).
5. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert i utrzymuje nieprzerwanie do dnia upływu terminu związania ofertą, z wyjątkiem przypadków, o których mowa w art. 98 ust. 1 pkt 2 i 3 oraz ust. 2 ustawy Pzp.
6. Przedłużenie terminu związania ofertą jest dopuszczalne tylko z jednoczesnym przedłużeniem okresu ważności wadium albo, jeżeli nie jest to możliwe, z wniesieniem nowego wadium na przedłużony okres związania ofertą.
7. W przypadku wnoszenia wadium w formie pieniężnej, Wykonawca z zachowaniem właściwej staranności winien dokonać przelewu pieniężnego z odpowiednim wyprzedzeniem, gdyż za termin wniesienia wadium w formie pieniężnej przyjmuje się termin uznania kwoty wadium na podanym wyżej rachunku bankowym.
8. Jeżeli wadium jest wnoszone w formie gwarancji lub poręczenia, o których mowa w ust. 3 lit. b), c), d), Wykonawca przekazuje zamawiającemu oryginał gwarancji lub poręczenia, w postaci elektronicznej.
9. Dokument wniesienia wadium w formie gwarancji lub poręczenia winien zawierać bezwarunkowe i nieodwołalne zobowiązanie gwaranta lub poręczyciela zapłaty wymaganej kwoty wadium, na pisemne żądanie Zamawiającego wzywające do zapłaty kwoty wadium, powstałe na skutek okoliczności określonych w ustawie.
10. Zamawiający zwróci wadium na zasadach określonych w art. 98 ustawy Pzp.
11. Zamawiający zatrzyma wadium w przypadkach określonych w art. 98 ust. 6 ustawy Pzp.
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia.2. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu, spełnianiu warunków udziału w postępowaniu w zakresie wskazanym przez Zamawiającego, składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Oświadczenie te wstępnie potwierdza spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw do wykluczenia w zakresie, w którym każdy z Wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw do wykluczenia.
3. Oświadczenia i dokumenty potwierdzające brak podstaw do wykluczenia z postępowania, składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie.
4. W przypadku podmiotów składających ofertę wspólną, warunki, o których mowa w Rozdziale VIII ust. 2.4.2. lit. b) SWZ musi spełniać co najmniej jeden z nich lub wszyscy Wykonawcy łącznie, a w przypadku warunku określonego w Rozdziale VIII ust. 2.4.2. lit. a) SWZ musi spełniać co najmniej jeden z nich.
5. W przypadku, gdy ofertę składają Wykonawcy wspólnie w okolicznościach wskazanych w art. 117 ust. 3 p.z.p. (tj. w odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia), Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika, które usługi wykonają poszczególni Wykonawcy. Wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 4 do SWZ.
6. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.
7. Wykonawcy, składający ofertę wspólnie, ponoszą solidarną odpowiedzialność za wykonanie umowy.
8. Wszelka korespondencja dokonywana będzie z Wykonawcą występującym jako pełnomocnik pozostałych.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
1. Zamawiający przewiduje możliwość zmiany zawartej umowy w stosunku do treści wybranej oferty w zakresie uregulowanym w § 13 wskazanym w projekcie umowy, stanowiącym załącznik nr 7 do SWZ.2. Zmiana umowy wymaga dla swej ważności, pod rygorem nieważności, zachowania formy pisemnej.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2025-04-10 10:00
8.2.) Miejsce składania ofert: platforma e_Zamówienia
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2025-04-10 10:15
8.4.) Termin związania ofertą: 30 dni
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
1. Z postępowania o udzielenie zamówienia wyklucza się Wykonawców, w stosunku do których zachodzi którakolwiek z okoliczności wskazanych w art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (t.j. Dz.U.2024. 507 ze zm.).2. Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert częściowych.
Powody niedokonania podziału zamówienia na części:
Z uwagi na charakter i specyfikę zamówienia jakim jest przedmiotowa usługa polegająca na obsłudze eksperckiej rozliczenia projektu „Skarbiec Dziedzictwa” podział na części groziłby nadmiernymi utrudnieniami ekonomicznymi i organizacyjnymi związanymi m.in. z koordynacją pracy kilku osób wyznaczonych do realizacji niniejszym zamówieniem. Powierzenie wykonania zamówienia kilku Wykonawcom w znaczący sposób utrudniłoby organizację realizacji zamówienia. Osiągnięcie prawidłowego wykonania zamówienia jest możliwe tylko wówczas, jeśli Wykonawca zachowa pełną kontrolę nad jego realizacją. Skoordynowanie działań ewentualnych różnych Wykonawców realizujących poszczególne części zamówienia mogłoby poważnie zagrozić właściwemu i terminowemu wykonaniu zamówienia, ze względu m.in. konieczność precyzyjnego harmonogramowania realizacji poszczególnych prac. Potrzebą Zamawiającego jest pozyskanie kompleksowego wsparcia we wskazanych obszarach realizacji projektu „Skarbiec Dziedzictwa”, które to obszary są merytorycznie ze sobą powiązane. W przypadku podziału zamówienia, ryzyka związane z komunikacją, terminowością i kompleksowością obsługi obarczałyby Zamawiającego. Mając powyższe na uwadze przedmiot zamówienia ze względów technicznych, organizacyjnych i ekonomicznych tworzy nierozerwalną całość.
3. Wykonawca jest zobowiązany do wykonania zamówienia w terminie od dnia zawarcia umowy do dnia: 31.05.2027 r. Usługę objętą prawem opcji w ramach Przedmiotu zamówienia Wykonawca jest zobowiązany świadczyć nie dłużej niż do 31.05.2028 r.
Szczegółowe zagadnienia dotyczące terminu realizacji umowy uregulowane są w projekcie umowy stanowiącej załącznik nr 7 do SWZ.