BZP: Modernizacja Stacji Uzdatniania Wody w Świecy
03.04.2025
2025/BZP 00174914/01
ODOLANOWSKI ZAKŁAD KOMUNALNY SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Modernizacja Stacji Uzdatniania Wody w Świecy
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: ODOLANOWSKI ZAKŁAD KOMUNALNY SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 302409617
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Bartosza 7
1.5.2.) Miejscowość: Odolanów
1.5.3.) Kod pocztowy: 63-430
1.5.4.) Województwo: wielkopolskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL416 - Kaliski
1.5.7.) Numer telefonu: 62 733 13 14
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: biuro@ozkodolanow.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: ozkodolanow.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający sektorowy - art. 5 ust. 1 pkt 1 - gospodarka wodna
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Modernizacja Stacji Uzdatniania Wody w Świecy
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-13cd3e0c-ab51-4506-9a4e-4baab3bf385a
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00174914
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-04-03
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak
2.15.) Nazwa projektu lub programu
Planowane jest finansowanie zamówienia w ramach inwestycji B3.1.1 „Inwestycje w zrównoważoną gospodarkę wodno-ściekową na terenach wiejskich” Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności.
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-13cd3e0c-ab51-4506-9a4e-4baab3bf385a3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://ezamowienia.gov.pl/ oraz https://bip.ozkodolanow.pl
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 3. W postępowaniu o udzielenie
zamówienia publicznego komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami odbywa się poprzez Platformy e-Zamówienia,
dostępnej pod adresem https://ezamowienia.gov.pl/, oraz poczty elektronicznej e-mail: m.plominski@ozkodolanow.pl lub
e-mail: anna.glowacz@odolanow.pl lub e-mail: marlena.zysko@odolanow.pl
4. Korzystanie z Platformy e-Zamówienia jest bezpłatne.
a Wykonawca zamierzający wziąć udział w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego musi posiadać konto podmiotu
„Wykonawca” na Platformie e-Zamówienia. Szczegółowe informacje na temat zakładania kont podmiotów oraz zasady i warunki
korzystania z Platformy e-Zamówienia określa Regulamin Platformy e-Zamówienia, dostępny na stronie internetowej
https://ezamowienia.gov.pl oraz informacje zamieszczone w zakładce „Centrum Pomocy”.
b Sposób sporządzenia dokumentów elektronicznych musi być zgody z wymaganiami określonymi w rozporządzeniu Prezesa Rady
Ministrów z dnia 30 grudnia 2020 r. w sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji oraz wymagań technicznych dla
dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub
konkursie (Dz. U. z 2020 poz. 2452) oraz rozporządzeniu Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii z dnia 23 grudnia 2020 r. w sprawie
podmiotowych środków dowodowych oraz innych dokumentów lub oświadczeń, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy (Dz.
U. z 2020 poz. 2415 ze zm.).
c Komunikacja w postępowaniu, z wyłączeniem składania ofert, odbywa się drogą elektroniczną za pośrednictwem formularzy do
komunikacji dostępnych w zakładce „Formularze” („Formularze do komunikacji”). Za pośrednictwem „Formularzy do komunikacji”
odbywa się w szczególności przekazywanie informacji, zadawanie pytań i udzielanie odpowiedzi. Formularze do komunikacji
umożliwiają również dołączenie załącznika do przesyłanej wiadomości (przycisk „dodaj załącznik”). W przypadku załączników, które
są zgodnie z ustawą Pzp lub z rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów w sprawie wymagań dla dokumentów elektronicznych
opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym, mogą być opatrzone, zgodnie z
wyborem wykonawcy/wykonawcy wspólnie ubiegającego się o udzielenie zamówienia/podmiotu udostępniającego zasoby,
podpisem zewnętrznym lub wewnętrznym. W zależności od rodzaju podpisu i jego typu (zewnętrzny, wewnętrzny) dodaje się do
przesyłanej wiadomości uprzednio podpisane dokumenty wraz z wygenerowanym plikiem podpisu (typ zewnętrzny) lub dokument z
wszytym podpisem (typ wewnętrzny).
d Możliwość korzystania w postępowaniu z „Formularzy do komunikacji” w pełnym zakresie wymaga posiadania konta „Wykonawcy”
na Platformie e-Zamówienia oraz zalogowania się na Platformie e-Zamówienia.
e Wszystkie wysłane i odebrane w postępowaniu przez wykonawcę wiadomości widoczne są po zalogowaniu w podglądzie
postępowania w zakładce „Komunikacja”.
f Minimalne wymagania techniczne dotyczące sprzętu używanego w celu korzystania z usług Platformy e-Zamówienia oraz
informacje dotyczące specyfikacji połączenia określa Regulamin Platformy e-Zamówienia:
https://ezamowienia.gov.pl/regulamin/#regulamin-serwisu.
g Maksymalny rozmiar plików przesyłanych za pośrednictwem „Formularzy do komunikacji” wynosi 150 MB (wielkość ta dotyczy
plików przesyłanych jako załączniki do jednego formularza).
h Minimalne wymagania techn. dotyczące sprzętu używanego w celu korzystania z usług Platformy oraz informacje dotyczące
specyfikacji połączenia określa Regulamin Platformy e-Zamówienia.
i W przypadku problemów techn. i awarii związanych z funkcjonowaniem Platformy e-Zamówienia użytkownicy mogą
skorzystać ze wsparcia techn. dostępnego pod numerem telefonu (22) 458 77 99 lub elektronicznie poprzez formularz na
stronie https://ezamowienia.gov.plPOZOSTAŁE INFORMACJE w rozdz.XIVSWZpkt.1,2,4 ppkt cd.,i,j,k, oraz pkt. 5,6,7 oraz rozdz.
XV(OPIS SPOSOBU PRZYGOTOWANIA OFERT
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): 1. Stosownie do art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE)
2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie
swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych osobowych)
(Dz. Urz. UE L 119 z 04 maja 2016 r., str. 1 – „RODO”) Zamawiający informuje, iż administratorem danych osobowych jest
Odolanowski Zakład Komunalny sp. z o.o. z siedzibą w 63-430 Odolanów, ul. Bartosza 7.
2. Zamawiający przetwarza dane osobowe zebrane w niniejszym postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego w sposób
gwarantujący zabezpieczenie przed ich bezprawnym rozpowszechnianiem.
3. Zamawiający udostępnia dane osobowe, o których mowa w art. 10 RODO w celu umożliwienia korzystania ze środków ochrony prawnej, o których mowa w dziale VI PZP, do upływu terminu do ich wniesienia.
4. Do przetwarzania danych osobowych, o których mowa w art. 10 RODO mogą być dopuszczone wyłącznie osoby posiadające
upoważnienie. Osoby dopuszczone do przetwarzania takich danych są obowiązane do zachowania ich w poufności.
5. Dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z prowadzeniem niniejszego
postępowania o udzielenie zamówienia publicznego oraz jego rozstrzygnięciem, jak również, jeżeli nie ziszczą się przesłanki
określone w art. 255-256 PZP – w celu zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz jej realizacji, a także
udokumentowania postępowania o udzielenie zamówienia i jego archiwizacji 6. Odbiorcami danych osobowych będą osoby lub
podmioty, którym dokumentacja postępowania zostanie udostępniona w oparciu o
przepisy PZP.
7. Dane osobowe pozyskane w związku z prowadzeniem niniejszego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego będą
przechowywane, zgodnie z art. 78 ust. 1 PZP, przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia
publicznego, a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy w sprawie
zamówienia publicznego.
8. Niezależnie od postanowień pkt 7 powyżej, w przypadku zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego, dane osobowe
będą przetwarzane do upływu okresu przedawnienia roszczeń wynikających z umowy w sprawie zamówienia publicznego.
9. Dane osobowe pozyskane w związku z prowadzeniem niniejszego postępowania o udzielenie zamówienia mogą zostać
przekazane podmiotom świadczącym usługi doradcze, w tym usługi prawne, i konsultingowe,
10. Stosownie do art. 22 RODO, decyzje dotyczące danych osobowych nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): 11. Osoba, której dotyczą pozyskane w związku z prowadzeniem niniejszego
postępowania dane osobowe, ma prawo:
1) dostępu do swoich danych osobowych – zgodnie z art. 15 RODO, przy czym w sytuacji, gdy wykonanie obowiązków, o których
mowa w art. 15 ust. 1 -3 RODO wymagałoby niewspółmiernie dużego wysiłku Zamawiający może żądać wskazania dodatkowych
informacji mających na celu sprecyzowanie żądania, w szczególności podania nazwy lub daty bieżącego bądź zakończonego
postępowania o udzielenie zamówienia publicznego;
2) do sprostowania swoich danych osobowych – zgodnie z art. 16 RODO, przy czym skorzystanie z uprawnienia do sprostowania lub
uzupełnienia danych osobowych, o którym mowa w art. 16 RODO, nie może skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie
zamówienia publicznego, ani zmianą postanowień umowy w zakresie niezgodnym z PZP oraz nie może naruszać integralności
protokołu oraz jego załączników;
3) do żądania od Zamawiającego – jako administratora, ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem
przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO, przy czym prawo do ograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania w
odniesieniu do przechowywania, w celu zapewnienia korzystania ze środków ochrony prawnej lub w celu ochrony praw innej osoby
fizycznej lub prawnej, lub z uwagi na ważne względy interesu publicznego Unii Europejskiej lub państwa członkowskiego; prawo to
nie ogranicza przetwarzania danych osobowych do czasu zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego;
4) wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych w przypadku uznania, iż przetwarzanie jej danych osobowych
narusza przepisy o ochronie danych osobowych, w tym przepisy RODO.
12. Obowiązek podania danych osobowych jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach PZP, związanym z udziałem w
postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania określonych danych określa PZP.
13. Osobie, której dane osobowe zostały pozyskane przez Zamawiającego w związku z prowadzeniem niniejszego postępowania o
udzielenie zamówienia publicznego nie przysługuje:
1) prawo do usunięcia danych osobowych, o czym przesądza art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO,
2) prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO, określone w art. 21 RODO prawo sprzeciwu wobec
przetwarzania danych osobowych, a to z uwagi na fakt, że podstawą prawną przetwarzania danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c
RODO.
14. Dane osobowe mogą być przekazywane do organów publicznych i urzędów państwowych lub innych podmiotów upoważnionych
na podstawie przepisów prawa lub wykonujących zadania realizowane w interesie publicznym lub w ramach sprawowania władzy
publicznej, w szczególności do podmiotów prowadzących działalność kontrolną wobec Zamawiającego. Dane osobowe są
przekazywane do podmiotów przetwarzających dane w imieniu administratora danych osobowych
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: 4/ZP/2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie prac projektowych oraz robót budowlanych w trybie „Zaprojektuj i wybuduj” dla zadania inwestycyjnego pn.: „ Modernizacja Stacji Uzdatniania Wody w Świecy” wraz z budową nowego zbiornika retencyjnego wody uzdatnionej w m. Świeca – gmina Odolanów z uzyskaniem wymaganych przepisami prawa uzgodnień, pozwoleń, decyzji jak i wszelkich prac budowlanych i montażowych dotyczących robót opisanych w Programie Funkcjonalno –Użytkowym (PFU) oraz niewymienionych, a koniecznych do prawidłowej realizacji zamówienia, w tym uzyskanie pozwolenia na użytkowanie.
2. W ramach przedmiotu zamówienia należy wykonać:
ETAP I zamówienia obejmuje wykonanie projektu modernizacji stacji uzdatnia wody
ETAP II zamówienia obejmuje roboty budowlane:
W zakres inwestycji objęty niniejszym programem funkcjonalno-użytkowym wchodzi modernizacja Stacji Uzdatniania Wody oraz budowa nowego zbiornika retencyjnego na działce ewid. nr 205/5 obręb 0009 oraz kamerowanie i regeneracja studni głębinowej nr 2 na działce ewid. nr 933/1 obręb 0009. Zakres inwestycji obejmuje następujące zadania jednostkowe:
- budowę zbiornika retencyjnego wody uzdatnionej V=150 m3 wraz z płytą fundamentową,
- budowę niezbędnych instalacji międzyobiektowych,
- wymianę urządzeń technologicznych w budynku SUW,
- skucie istniejących fundamentów pod pompy,
- dostosowanie istniejącej instalacji elektrycznej i AKPiA do nowych urządzeń
technologicznych,
- wpięcie nowych urządzeń w istniejący system wizualizacji,
- ocenę stanu technicznego studni głębinowej nr 2 poprzez inspekcję kamerą oraz regeneracja metodą hydrodynamiczną na podstawie otrzymanych wyników kamerowania,
- odtworzenie utwardzenia terenu.
- uzyskanie pozwolenia na użytkowanie.
Zakres rzeczowy obejmuje niżej wymienione roboty:
Branża sanitarna i technologiczna:
- Regeneracja studni głębinowej nr 2 (dz. ewid. Nr 933/1)
- Demontaż istniejącego aeratora, zbiornika sprężonego powietrza, sprężarek oraz pomp sieciowych
- Wymiana istniejącego aeratora ciśnieniowego na nowy o równoważnych parametrach
- Wymiana istniejącego zbiornika ciśnieniowego sprężonego powietrza na nowy o równoważnych parametrach i podłączyć w miejscu zdemontowanego zbiornika
- Zaprojektowanie i zastosowanie pompy do płukania filtrów ciśnieniowych wykorzystując istniejący rurociąg wody do płukania
- W celu zapewnienia dostaw wody dla obiorców sieci wodociągowej należy zastosować zestaw podnoszenia ciśnienia składającego się z 4 identycznych wielostopniowych pomp odśrodkowych. Przyjęto wydajność zestawu równą – 90 m3/h (bez pompy rezerwowej) i wysokość podnoszenia około 50,0 m. (parametry te należy zweryfikować na podstawie obliczeń wykonanych podczas prac projektowych)
- Należy zaprojektować rurociągi ze stali nierdzewnej AISI316 i połączyć projektowany zestaw zamontowany na jednej ramie z pompą do płukania z istniejącą instalacją wody uzdatnionej
- W celu zapewnienia lepszej retencji wody wybudować nowy pionowy zbiornik retencyjny o pojemności 150 m3.
UWAGA!!!
Istniejący system sterowania należy rozbudować o projektowany zbiornik retencyjny, zestaw hydroforowy oraz pompę do płukania.
UWAGA!!!
Prawa autorskie w zakresie urządzeń oraz oprogramowania AKPiA Po zakończeniu prac Wykonawca jest zobowiązany do przekazania praw autorskich do przekazanej dokumentacji (części opisowej, schematów, rysunków) oraz oprogramowania sterowników PLC, panelu HMI, systemu wizualizacji SCADA, jak również jest zobowiązany do przekazania Zamawiającemu kodów źródłowych lub programów sterujących sterowników PLC, paneli HMI, systemu SCADA oraz urządzeń trzecich wraz z koniecznymi hasłami dostępowymi umożliwiającymi pełny dostęp do zasobów oraz nastaw wbudowanych urządzeń. W przypadku urządzeń nie posiadających możliwości wykonania archiwizacji parametrów oraz nastaw Wykonawca zobowiązany jest do przekazania w formie tabelarycznej wszystkich parametrów nastaw urządzeń wymagających konfiguracji z poziomu operatorskiego jak również dostępu serwisowego.
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia jak również wymagania technologiczne
i sanitarne, wymagania konstrukcyjno-budowlane zawiera Program Funkcjonalno – Użytkowy stanowiący – Załącznik Nr 9 do SWZ, jak również opis świadczeń Wykonawcy określa umowa stanowiąca również załącznik do SWZ.
UWAGA!!!
Przedmiot zamówienia obejmuje ponadto wykonanie w ramach ceny ofertowej wszelkich niezbędnych prac pomocniczych i towarzyszących oraz robót tymczasowych i innych, niezbędnych oraz pominiętych w wycenie i dokumentacji projektowej, jednak bez których nie będzie można ukończyć obiektu oraz przystąpić do jego użytkowania. Wykonawca zobligowany jest do uzyskania prawomocnego pozwolenia na użytkowanie zmodernizowanej SUW oraz nowo wybudowanego zbiornika retencyjnego wody uzdatnionej w m. Świeca – gmina Odolanów
W ramach ceny ofertowej Wykonawca jest zobowiązany również do usunięcia pni oraz korzeni pozostałych po wcześniejszej wycince drzew na obiekcie SUW Świeca poprzez ich całkowite wykopanie lub wykarczowanie pnia.
W trakcie realizacji prac budowlanych Wykonawca zobowiązany jest do zapewnienia stałej dostawy wody dla odbiorców, współpracując w tym względzie z Zamawiającym.
Jakość wody produkowanej po remoncie stacji musi odpowiadać parametrom określonym w rozporządzeniu Ministra Zdrowia z dnia 13 listopada 2015r. w sprawie jakości wody przeznaczonej do spożycia przez ludzi (Dz. U. 2017 poz. 2294) i nie może ich przekraczać w czasie prowadzenia prac.
Zamawiający wymaga również w zakresie prac budowlanych:
a) Zabezpieczyć i oznakować przejęty teren budowy,
b) Dostarczyć i zamontować tablice informacyjne wynikające z Prawa Budowlanego
c) Zlokalizować kolidujące sieci i urządzenia obcych branż (podziemnych i nadziemnych) oraz ich zabezpieczenie lub przebudowa (wg ustaleń projektowych),
d) Wykonać budowę/roboty budowlane zgodnie z zatwierdzonym projektem budowlano- wykonawczym,
e) Po wykonanych robotach doprowadzić teren do stanu jak przed remontem potwierdzając ten fakt w stosownym oświadczeniu kierownika budowy,
f) Sporządzić dokumentację powykonawczą w tym geodezyjną powykonawczą,
g) W imieniu Inwestora dokonać zawiadomienia do właściwego organu o zakończeniu budowy i uzyskać potwierdzenie poprawności zakończenia budowy.
h) Przekazać dokumentację powykonawczą wraz z kopią zakończenia budowy z PINB Inwestorowi,
W ramach robót budowlanych wymaga się także:
a) zorganizowania zaplecza socjalno - technicznego budowy w rozmiarach koniecznych do realizacji robót na terenie przekazanym przez Wykonawcę (w szczególności toaletę – weryfikacja w dniu następnym po przekazaniu placu budowy),
b) przedstawienia Zamawiającemu informacji, gdzie zostaną zgromadzone materiały jak i sprzęt oraz
sposobu zabezpieczenia mienia (w dniu podpisania umowy),
c) utrzymania terenu wokół robót, który nie spowoduje utrudnień dla mieszkańców,
d) zapewnienia bezpiecznych warunków realizacji robót i przestrzegania przepisów BHP na terenie robót e) wykonywania robót zgodnie z wymogami Prawa budowlanego jak również z obowiązującymi normami i zasadami wiedzy technicznej oraz należytą starannością w ich wykonywaniu,
f) użycia materiałów posiadających aktualne dokumenty dopuszczające do stosowania w budownictwie w rozumieniu ustawy z dnia 16 kwietnia 2004r. ze zm. o wyrobach budowlanych,
g) wykonania prób, badań i pomiarów odbiorowych
4.1 Przyjęte typy materiałów i urządzeń (wskazane w Programie Funkcjonalno-Użytkowym) zostały użyte wyłącznie przykładowo, w celu opisania przedmiotu zamówienia. Wykonawca uprawniony jest do przedstawienia w ofercie materiałów i urządzeń równoważnych, o nie gorszych parametrach. Wykonawca powinien określić ich parametry, celem wykazania, że spełniają warunki określone w opisie przedmiotu zamówienia.
Rozwiązania równoważne, zgodnie ze swoją definicją, muszą posiadać parametry oraz spełniać standardy nie gorsze niż produkty podane przykładowo. We wszystkich miejscach SWZ i załącznikach do SWZ, w których użyto przykładowego znaku towarowego, patentu, pochodzenia, źródła lub szczególnego procesu, który charakteryzuje produkty lub usługi dostarczane przez konkretnego wykonawcę lub jeżeli Zamawiający opisał przedmiot zamówienia przez odniesienie do norm, ocen technicznych, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, o których mowa w art. 101 ust. 1 pkt 2 oraz ust. 3 PZP, a w każdym przypadku, działając zgodnie z art. 99 ust. 6 i art. 101 ust. 4 PZP, Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne w stosunku do określonych w SWZ i w załącznikach do SWZ, oznaczając takie wskazania lub odniesienia odpowiednio wyrazami "lub równoważny" lub "lub równoważne", pod warunkiem zapewnienia parametrów nie gorszych niż określone w opisie przedmiotu zamówienia. Rozwiązanie równoważne jest także dopuszczalne w sytuacji, gdyby wyraz "równoważny" lub "równoważne" nie znalazło się w opisie przedmiotu zamówienia. Równoważność polega na możliwości zaoferowania przedmiotu zamówienia o nie gorszych parametrach technicznych, konfiguracjach, wymaganiach normatywnych itp.
4.2 W szczegółowym opisie przedmiotu zamówienia mogą być podane niektóre charakterystyczne dla producenta wymiary. Nazwy własne producentów materiałów i urządzeń podane w szczegółowym opisie należy rozumieć jako preferowanego typu w zakresie określenia minimalnych wymagań jakościowych. Nie są one wiążące i można dostarczyć elementy równoważne, które posiadają co najmniej takie same lub lepsze normy, parametry techniczne; jakościowe, funkcjonalne, będą tożsame tematycznie i o takim samym przeznaczeniu oraz nie obniżą określonych w opisie przedmiotu zamówienia standardów.
4.3 Wszelkie "produkty" pochodzące od konkretnych producentów określają minimalne parametry jakościowe i cechy użytkowe, jakim muszą odpowiadać towary, by spełnić wymagania stawiane przez zamawiającego i stanowią wyłącznie wzorzec jakościowy przedmiotu zamówienia. OPISANO cd. pkt. 4.3, 4.4, ROZDZIAŁ IV SWZ
4.2.6.) Główny kod CPV: 45200000-9 - Roboty budowlane w zakresie wznoszenia kompletnych obiektów budowlanych lub ich części oraz roboty w zakresie inżynierii lądowej i wodnej
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45000000-7 - Roboty budowlane
45321000-3 - Izolacja cieplna
45262300-4 - Betonowanie
45262500-6 - Roboty murarskie i murowe
45324000-4 - Roboty w zakresie okładziny tynkowej
45231300-8 - Roboty budowlane w zakresie budowy wodociągów i rurociągów do odprowadzania ścieków
71000000-8 - Usługi architektoniczne, budowlane, inżynieryjne i kontrolne
45230000-8 - Roboty budowlane w zakresie budowy rurociągów, linii komunikacyjnych i elektroenergetycznych, autostrad, dróg, lotnisk i kolei; wyrównywanie terenu
71300000-1 - Usługi inżynieryjne
45231000-5 - Roboty budowlane w zakresie budowy rurociągów, ciągów komunikacyjnych i linii energetycznych
71320000-7 - Usługi inżynieryjne w zakresie projektowania
45330000-9 - Roboty instalacyjne wodno-kanalizacyjne i sanitarne
45111200-0 - Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne
45110000-1 - Roboty w zakresie burzenia i rozbiórki obiektów budowlanych; roboty ziemne
45332000-3 - Roboty instalacyjne wodne i kanalizacyjne
45311000-0 - Roboty w zakresie okablowania oraz instalacji elektrycznych
45232430-5 - Roboty w zakresie uzdatniania wody
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 6 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Kryteriami oceny ofert :
1) Cena (C) - waga kryterium 60%
2) Gwarancja (G) – waga kryterium 20%
3) Doświadczenie kierownika budowy (DK): 20%
2. W przypadku określeń wyrażonych w procentach Zamawiający dokona oceny ofert przyznając punkty w ramach poszczególnych kryteriów oceny ofert, przyjmując zasadę, że 1% =1 punkt.
3. Zasady oceny ofert w poszczególnych kryteriach
Kryterium CENA waga 60 %
Cmin
C = ----------------- x 60
Cx
C - ilość punktów przyznanych danej ofercie za cenę, koszt brutto.
Cmin - minimalna cena, koszt brutto zaoferowana w postępowaniu.
Cx – cena, koszt brutto rozpatrywanej oferty.
Kryterium GWARANCJA waga 20 %
--------------------------------------------
G = (Go / GD) x 20
gdzie:
G – liczba punktów przyznana danej ofercie w kryterium „gwarancja”,
GD – najdłuższy okres gwarancji oferowany przez Wykonawcę
Go– gwarancja oferowana przez wykonawcę, dla którego wynik jest obliczany.
Okres gwarancji na roboty budowlane udzielony ponad 60 miesięcy nie będzie dodatkowo punktowany, a do wzoru zostanie podstawiony jako 60 miesięczny, natomiast za zaoferowanie wymaganego minimalnego 36 miesięcznego okresu gwarancji Wykonawca otrzyma 0 pkt.
Kryterium „doświadczenie kierownika budowy” będzie rozpatrywane na podstawie wykazanego w Formularzu Ofertowego (zał. nr 1 do SWZ) dośw. osoby skierowanej do realizacji zamówienia (nabytego po uzyskaniu uprawnień o których mowa w rozdziale IX SWZ w pełnieniu funkcji kierownika budowy branży sanitarnej na robotach budowlanych polegających na budowie/przebudowie/rozbudowie stacji uzdatniania wody o wartości kontraktowej (robót budowlanych) nie mniejszej niż 1 000 000,00 złotych brutto , które swoim zakresem obejmowały budowę zbiornika retencyjnego o pojemności min. 150m3budowę/modernizację/przebudowę studni głębinowej oraz dostawę zestawu hydroforowego w ciągu ostatnich 5-ciu lat wg. wytycznych wskazanych poniżej:
Doświadczenie kierownika budowy
doświadczenie w pełnieniu funkcji kierownika budowy na robotach budowlanych polegających na budowie/przebudowie/rozbudowie stacji uzdatniania wody o wartości kontraktowej (robót budowlanych) nie mniejszej niż 1 000 000,00 złotych brutto (słownie: jeden milion złotych), które swoim zakresem obejmowały budowę zbiornika retencyjnego o pojemności min. 150m3, budowę/modernizację/przebudowę studni głębinowej oraz dostawę zestawu hydroforowego w ciągu ostatnich 5-ciu lat
Ilość zrealizowanych inwestycji spełniających wymagania określone w rozdziale IX SWZ innych niż wskazanych na potwierdzenie spełnienia warunków udziału wskazanych w wykazie osób (załącznik nr 7 - Ekspert 4)
Liczba punktów
1 inwestycja 5 pkt.
2 inwestycje 10 pkt.
3 inwestycje 15 pkt.
4 inwestycje i więcej 20 pkt.
Uwaga: Ocenie będą podlegały jedynie informacje zawarte w pkt 3 Formularza oferty dot. doświadczenia zawodowego Kierownika budowy.
Jeżeli wykonawca nie wskaże w Formularzu oferty informacji dot. doświadczenia zawodowego Kierownika budowy, to w tym kryterium otrzyma 0 pkt.
W ramach tego kryterium będą przyznawane punkty za inne zrealizowane inwestycje niż wskazane na potwierdzenie spełniania warunków udziału w "wykazie osób” ( załą. nr 7 –Ekspert 4 ). Jeżeli wykonawca wskaże te same zrealizowane inwestycje w formularzu ofertowym w tabeli w ramach kryterium oceny ofert, jak te które wskazał w „wykazie osób, skierowanych do realizacji zamówienia” otrzyma zero punktów za takie zadanie. W ramach tego kryterium będą przyznawane punkty wyłącznie za ilość zrealizowanych inwestycji spełniających wymagania określone w rozdziale IX SWZ.
c.d. OPIS W ROZ. XXI pkt.1), 2),3) pkt. 4, 5,6,7,8,9,10,11,12,13,14
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
serwis posprzedażny, pomoc techniczna, warunki dostawy takich jak termin, sposób lub czas dostawy, oraz okresu realizacji.4.3.5.) Nazwa kryterium: Gwarancja
4.3.6.) Waga: 20
Kryterium 3
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Doświadczenie kierownika budowy
4.3.6.) Waga: 20
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 1
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 5
Art. 109 ust. 1 pkt 8
Art. 109 ust. 1 pkt 9
Art. 109 ust. 1 pkt 10
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu oraz spełniają warunki udziału w postępowaniu, określone w ogłoszeniu o zamówieniu i niniejszym SWZ.2. Zamawiający, na podstawie art. 112 ustawy Pzp określa następujące warunki udziału w postępowaniu. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące:
1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczy:
Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.
2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej:
Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.
3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
Warunek w odniesieniu do sytuacji finansowej, zostanie spełniony, jeśli Wykonawca wykaże, że posiada środki finansowe lub zdolność kredytową: nie mniejszą niż: 1 000 000,00 zł (milion złotych 00/100).
4) zdolności technicznej lub zawodowej:
Wykonawca spełni warunek, jeżeli wykaże że:
a) posiada doświadczenie, tj. w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał co najmniej dwa zadania polegające na budowie/modernizacji/przebudowie stacji uzdatniania wody, które swym zakresem obejmowało budowę zbiornika retencyjnego o pojemności min. 150m3, budowę/modernizacji/przebudowę studni głębinowej oraz dostawa zestawu hydroforowego zrealizowane w formule zaprojektuj i wybuduj, które swym zakresem obejmowały roboty w branżach elektrycznej, AKPiA, konstrukcyjno-budowlanej, sanitarnej i technologicznej. Każde o wartości nie mniejszej niż 1 000 000,00 zł brutto.
Dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia
Za spełniającego ten warunek Zamawiający uzna Wykonawcę, który wykaże, że dysponuje Ekspertami (osobami):
b) Ekspert 1 – Projektant branży sanitarnej (1 osoba)
(w rozumieniu ustawy Prawo budowlane) - niniejsza osoba ma posiadać następujące kwalifikacje zawodowe, doświadczenie i wykształcenie oraz uprawnienia:
a) wykształcenie wyższe inżynierskie,
b) doświadczenie polegające na uczestniczeniu w opracowaniu jako projektant branży sanitarnej jednego projektu budowlanego, który swym zakresem obejmował budowę zbiornika retencyjnego o pojemności min. 150m3, budowę/modernizacji/przebudowę studni głębinowej oraz dostawę zestawu hydroforowego,
c) uprawnienia budowlane do projektowania w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych,
d) posługiwać się językiem polskim lub dysponować tłumaczem języka polskiego.
c) Ekspert 2 – Projektant branży konstrukcyjnej (1 osoba)
(w rozumieniu ustawy Prawo budowlane) - niniejsza osoba ma posiadać następujące kwalifikacje zawodowe, doświadczenie i wykształcenie oraz uprawnienia:
a) wykształcenie wyższe inżynierskie,
b) doświadczenie polegające na uczestniczeniu w opracowaniu jako projektant branży konstrukcyjnej jednego projektu budowlanego który swym zakresem obejmował budowę zbiornika retencyjnego o pojemności min. 150m3, budowę/modernizacji/przebudowę studni głębinowej oraz dostawę zestawu hydroforowego,
c) uprawnienia budowlane do projektowania w specjalności konstrukcyjno-budowlanej,
d) posługiwać się językiem polskim lub dysponować tłumaczem języka polskiego.
d) Ekspert 3 – Projektant branży elektrycznej (1 osoba)
(w rozumieniu ustawy Prawo budowlane) - niniejsza osoba ma posiadać następujące kwalifikacje zawodowe, doświadczenie i wykształcenie oraz uprawnienia:
a) wykształcenie wyższe inżynierskie,
b) doświadczenie polegające na uczestniczeniu w opracowaniu jako projektant branży elektrycznej jednego projektu budowlanego, który swym zakresem obejmował budowę zbiornika retencyjnego o pojemności min. 150m3, budowę/modernizacji/przebudowę studni głębinowej oraz dostawę zestawu hydroforowego,
c) uprawnienia budowlane do projektowania w specjalności elektrycznej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych,
d) posługiwać się językiem polskim lub dysponować tłumaczem języka polskiego.
e) Ekspert 4 – Kierownik Budowy (1 osoba)
(w rozumieniu ustawy Prawo budowlane) - niniejsza osoba ma posiadać następujące kwalifikacje zawodowe, doświadczenie i wykształcenie oraz uprawnienia:
f) wykształcenie wyższe inżynierskie,
g) doświadczenie w pełnieniu funkcji kierownika budowy przy realizacji przynajmniej dwóch robót budowlanych dotyczących budowy lub rozbudowy lub modernizacji lub przebudowy stacji uzdatniania wody o wartości robót co najmniej 1 000 000,00 złotych brutto (słownie: jeden milion złotych), które swym zakresem obejmowały budowę zbiornika retencyjnego o pojemności min. 150m3, budowę/modernizacji/przebudowę studni głębinowej oraz dostawę zestawu hydroforowego,
h) uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych,
i) posługiwać się językiem polskim lub dysponować tłumaczem języka polskiego.
f) Ekspert 5 – Kierownik robót konstrukcyjno - budowlanych (1 osoba)
(w rozumieniu ustawy Prawo budowlane) - niniejsza osoba ma posiadać następujące kwalifikacje zawodowe, doświadczenie i wykształcenie oraz uprawnienia:
a) wykształcenie wyższe inżynierskie,
b) doświadczenie zawodowe na stanowisku kierownika budowy lub kierownika robót konstrukcyjno-budowlanych przy realizacji przynajmniej dwóch robót budowlanych dotyczących budowy lub rozbudowy lub modernizacji lub przebudowy stacji uzdatniania wody o wartości robót co najmniej 1 000 000,00 złotych brutto (słownie: jeden milion złotych), które swym zakresem obejmowały budowę zbiornika retencyjnego o pojemności min. 150m3, budowę/modernizacji/przebudowę studni głębinowej oraz dostawę zestawu hydroforowego,
c) uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń w specjalności konstrukcyjno-budowlanej,
d) posługiwać się językiem polskim lub dysponować tłumaczem języka polskiego.
g) Ekspert 6 – Kierownik robót w specjalności sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych (1 osoba)
(w rozumieniu ustawy Prawo budowlane) - niniejsza osoba ma posiadać następujące kwalifikacje zawodowe, doświadczenie i wykształcenie oraz uprawnienia:
a) wykształcenie wyższe inżynierskie,
b) doświadczenie w pełnieniu funkcji kierownika budowy lub kierownika robót w branży elektrycznej przy realizacji przynajmniej dwóch robót budowlanych dotyczących budowy lub rozbudowy lub modernizacji lub przebudowy stacji uzdatniania wody o wartości robót co najmniej 1 000 000,00 złotych brutto (słownie: jeden milion złotych), które swym zakresem obejmowały budowę zbiornika retencyjnego o pojemności min. 150m3, budowę/modernizacji/przebudowę studni głębinowej oraz dostawę zestawu hydroforowego,
c) uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń w specjalności elektrycznej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych,
d) posługiwać się językiem polskim lub dysponować tłumaczem języka polskiego.
Samodzielne funkcje techniczne w budownictwie (uprawnienia), o których mowa powyżej, należy rozumieć zgodnie z przepisami Prawa budowlanego (tj. Dz.U. z 2023 r. poz. 682) Samodzielne funkcje techniczne w budownictwie (uprawnienia), o których mowa powyżej, mogą wykonywać również osoby, których odpowiednie kwalifikacje zawodowe zostały uznane na zasadach określonych w przepisach odrębnych. Ciężar dowodu posiadania odpowiednich kwalifikacji, o których mowa powyżej, spoczywa na Wykonawcy.
Zamawiający dopuszcza uprawnienia do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie wydane na podstawie Prawa budowlanego i przepisów wykonawczych do tej ustawy lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów prawa.
Zamawiający, określając wymogi dla każdej osoby w zakresie posiadanych uprawnień budowlanych, dopuszcza odpowiadające im uprawnienia, które zostały uznane na zasadach określonych w ustawie z dnia 22 grudnia 2015r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (tj. Dz.U. z 2023 r. poz. 334)
W celu potwierdzenia spełniania w/w warunku Wykonawca zobowiązany jest przedłożyć wykaz osób uczestniczących w wykonaniu Zamówienia, informacje o podstawie do dysponowania tymi osobami, dokumenty potwierdzające, że osoby te posiadają wymagane uprawnienia i doświadczenie oraz oświadczenie, że osoby te posługują się językiem polskim lub dysponują tłumaczem języka polskiego.
Wykonawcy z innych państw członkowskich mogą spełnić niniejszy warunek posiadając równoważne uprawnienia uzyskane w swoich krajach pochodzenia.
Mając na uwadze obowiązujące w Polsce przepisy prawa krajowego – ustawa Prawo budowlane art. 12 ust. 7 oraz art. 12a, w przypadku osób spoza Polski możliwe jest uzyskanie decyzji w sprawie uznania kwalifikacji zawodowych w budownictwie, nabytych w państwach członkowskich UE po przeprowadzeniu właściwego postępowania weryfikacyjnego przez właściwy organ w Rzeczpospolitej Polskiej na zasadach określonych w ustawie z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (t.j. Dz. U. z 2020 r., poz. 220 z późn. zm.).
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 8. W celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia wykonawcy z udziału w postępowaniu Zamawiający żąda następujących dokumentów:
1) zaświadczenia właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzającego, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków i opłat, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 1 ustawy, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed jego złożeniem, a w przypadku zalegania z opłacaniem podatków lub opłat, wraz z zaświadczeniem zamawiający żąda złożenia dokumentów potwierdzających, że odpowiednio przed upływem terminu składania ofert wykonawca dokonał płatności należnych podatków lub opłat wraz z odsetkami lub grzywnami lub zawarł wiążące porozumienie w sprawie spłat tych należności,
2) odpisu lub informacji z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o
Działalności Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt. 4 ustawy, sporządzonych nie wcześniej niż 3
miesiące przed jej złożeniem, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji
3) Oświadczenie Wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy Pzp, o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. z 2020 r. poz. 1076 i 1086), z innym Wykonawcą, który złożył odrębną ofertę, ofertę częściową lub wniosek o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, albo oświadczenie o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty, oferty częściowej lub wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu niezależnie od innego Wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej.
4) Oświadczenie wykonawcy o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Pzp, w zakresie podstaw wykluczenia z postępowania wskazanych przez Zamawiającego.
9. Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej
Polskiej zamiast dokumentów o których mowa w pkt 8 składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzający odpowiednio, że: nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości, jego aktywami nie zarządza likwidator lub sąd, nie zawarł układu z wierzycielami, jego działalność gospodarcza nie jest zawieszona ani nie znajduje się on w innej tego rodzaju sytuacji wynikającej z podobnej procedury przewidzianej w przepisach miejsca wszczęcia tej procedury. Dokumenty powinny być wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed ich złożeniem.
10. Jeżeli w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokumenty dotyczą, nie wydaje się dokumentów o których mowa powyżej zastępuje się je w całości lub w części dokumentem zawierającym odpowiednie oświadczenie Wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone pod przysięgą, lub, jeżeli w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania nie ma przepisów o oświadczeniu pod przysięgą, złożone przed organem sądowym lub administracyjnym, notariuszem, organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania Wykonawcy. Dokumenty powinny być wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed ich złożeniem.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 7. W celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu Zamawiający żąda następujących dokumentów:
1) Informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, w okresie nie wcześniejszym niż 3 miesiące przed jej złożeniem;
2) wykaz robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, z załączeniem dowodów określających czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane zostały wykonane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - inne odpowiednie dokumenty,
3) wykaz osób , skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami.
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
Pełnomocnictwo, oryginał wadium w postaci elektronicznej (jeżeliwadium jest wnoszone w formie gwarancji lub poręczenia) lub dokument potwierdzający wniesienie wadium
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
1. Zamawiający wymaga wniesienia wadium.2. Ustala się wadium w wysokości: 18 000,00 ( słownie: osiemnaście tysięcy złotych 00/100)
3. Wykonawca wnosi wadium w wybranej przez siebie, wymienionej poniżej, formie:
1) w pieniądzu,
2) gwarancjach bankowych,
3) w gwarancjach ubezpieczeniowych
4) w poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. 2024r. poz 419)
4. Wadium musi obejmować pełen okres związania ofertą tj. do dnia 17.05.2025r.
5. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego:
Bank Spółdzielczy w Dobrzycy oddział w Odolanowie nr konta: 53 8409 0001 2002 0110 3018 0001 (w tytule przelewu zaleca się wpisać nazwę i sygnaturę postępowania). Wadium musi wpłynąć na wskazany rachunek bankowy najpóźniej przed upływem terminu składania ofert (decyduje data wpływu na rachunek bankowy Zamawiającego).
6. Wadium wnoszone w formie poręczeń lub gwarancji należy załączyć do oferty w oryginale w postaci dokumentu elektronicznego podpisanego kwalifikowanym podpisem elektronicznym przez wystawcę poręczenia lub gwarancji oraz powinno zawierać:
a) wskazanie Beneficjenta poręczenia lub gwarancji, którym musi być Odolanowski Zakład Komunalny Sp. z o.o., Odolanów, ul. Bartosza 7, 63-430 Odolanów.
b) nazwę i adres siedziby Wykonawcy;
c) kwotę i termin ważności gwarancji/poręczenia
d) bezwarunkowe zobowiązanie wystawcy poręczenia lub gwarancji do zapłaty kwoty wadium, na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego, w sytuacjach określonych w art. 98 ust. 6 ustawy Pzp.
Zamawiający zwróci wadium na zasadach określonych w art. 98 ust. 1-5 ustawy Pzp.
7. W przypadku, gdy Wykonawca nie wniósł wadium lub wniósł w sposób nieprawidłowy lub nie utrzymywał wadium nieprzerwanie do upływu terminu związania ofertą lub złożył wniosek o zwrot wadium, w przypadku o którym mowa w art. 98 ust. 2 pkt 3 ustawy Pzp, Zamawiający odrzuci ofertę Wykonawcy na podstawie art. 226 ust. 1 pkt 14 ustawy Pzp.
8. Zamawiający zatrzyma wadium wraz z odsetkami, a w przypadku wadium wniesionego w formie gwarancji lub poręczenia, wystąpi odpowiednio do gwaranta lub poręczyciela z żądaniem zapłaty wadium, w przypadkach określonych w art. 98 ust. 6 ustawy Pzp.
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku Wykonawcy ustanawiająpełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo do reprezentowania i zawarcia umowy w sprawie zamówienia
publicznego. Pełnomocnictwo winno być załączone do oferty.
2. Pełnomocnictwo należy dołączyć do oferty i powinno ono zawierać w szczególności wskazanie:
1) postępowania o udzielenie zamówienie publicznego, którego dotyczy;
2) wszystkich Wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia;
3) ustanowionego pełnomocnika oraz zakresu jego umocowania.
3. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, oświadczenia, o których mowa w
Rozdziale XI ust. 1 pkt. 2 SWZ, składa każdy z wykonawców. Oświadczenia te potwierdzają brak podstaw wykluczenia oraz
spełnianie warunków udziału w zakresie, w jakim każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w
postępowaniu.
4. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika, które
prace wykonają poszczególni wykonawcy (Załącznik nr 10 do SWZ).
5. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o niniejsze zamówienie, których oferta zostanie wybrana, przed podpisaniem umowy
o realizację zamówienia, są zobowiązani przedstawić Zamawiającemu kopię umowy, zawierające w swojej treści
uregulowanie współpracy tych Wykonawców na potrzeby niniejszego postępowania.
6. Oświadczenia i dokumenty potwierdzające brak podstaw do wykluczenia z postępowania składa każdy z Wykonawców
wspólnie ubiegających się o zamówienie. Oświadczenia te potwierdzają brak podstaw wykluczenia oraz spełnienie
warunków udziału w postępowaniu w zakresie, w jakim każdy z Wykonawców wykazuje spełnienie warunków udziału w
postępowaniu.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Zamawiający, zgodnie z art. 455 ust. 1 i 2 ustawy PZP przewiduje możliwość dokonania zmian postanowień zawartej umowyw sprawie zamówienia publicznego.
Umowa § 14.
Zmiana umowy
1. Strony mają prawo do przedłużenia terminu zakończenia robót o okres trwania przyczyn, z powodu których będzie zagrożone dotrzymanie terminu zakończenia robót, w następujących sytuacjach:
1) jeżeli wykonanie robót zamiennych ze względu na zasady wiedzy technicznej i sztuki budowlanej lub konieczność sporządzenia i uzgodnienia dodatkowej dokumentacji wymaga dodatkowego czasu ponad termin wynikający z umowy (wydłużenie terminu nie może być dłuższe niż okres konieczny do realizacji w/w robót),
2) gdy podczas wykonywania zamówienia pojawiły się okoliczności, których w trakcie sporządzania dokumentacji projektowej nie można było przewidzieć i jednocześnie powodują one, że wykonanie robót budowlanych zgodnie z załączoną do SWZ dokumentacją ( PFU) stanowiłoby wadę w prawidłowym funkcjonowaniu obiektu,
3) jeżeli przyczyny, z powodu których będzie zagrożone dotrzymanie terminu zakończenia robót będą następstwem okoliczności, za które odpowiedzialność ponosi Zamawiający, w szczególności będą następstwem nieterminowego przekazania terenu budowy, konieczności zmian dokumentacji projektowej w zakresie, w jakim ww. okoliczności miały lub będą mogły mieć wpływ na dotrzymanie terminu zakończenia robót,
4) jeżeli przyczyny, z powodu których będzie zagrożone dotrzymanie terminu zakończenia robót będą następstwem okoliczności, za które odpowiedzialność ponosi Zamawiający, w szczególności będą następstwem nieterminowego przekazania terenu budowy, konieczności zmian dokumentacji projektowej w zakresie, w jakim ww. okoliczności miały lub będą mogły mieć wpływ na dotrzymanie terminu zakończenia robót,
5) gdy wystąpią niekorzystne warunki atmosferyczne uniemożliwiające prawidłowe wykonanie robót, w szczególności z powodu technologii realizacji prac określonej: niniejszą umową, normami lub innymi przepisami, wymagającej konkretnych warunków atmosferycznych, jeżeli konieczność wykonania prac w tym okresie nie jest następstwem okoliczności, za które Wykonawca ponosi odpowiedzialność,
6) gdy wystąpi konieczność wykonania robót zamiennych lub innych robót niezbędnych do wykonania przedmiotu niniejszej umowy ze względu na zasady wiedzy technicznej, oraz udzielenia zamówień dodatkowych, które wstrzymują lub opóźniają realizację przedmiotu umowy, wystąpienia niebezpieczeństwa kolizji z planowanymi lub równolegle prowadzonymi przez inne podmioty inwestycjami w zakresie niezbędnym do uniknięcia lub usunięcia tych kolizji,
7) wystąpią opóźnienia w dokonaniu określonych czynności lub ich zaniechanie przez właściwe organy administracji państwowej, które nie są następstwem okoliczności, za które Wykonawca ponosi odpowiedzialność,
8) gdy wystąpią opóźnienia w wydawaniu decyzji, zezwoleń, uzgodnień, itp., do wydania których właściwe organy są zobowiązane na mocy przepisów prawa, jeżeli opóźnienie przekroczy okres, przewidziany w przepisach prawa, w którym ww. decyzje powinny zostać wydane oraz nie są następstwem okoliczności, za które Wykonawca ponosi odpowiedzialność,
9) jeżeli wystąpi brak możliwości wykonywania robót z powodu nie dopuszczania do ich wykonywania przez uprawniony organ lub nakazania ich wstrzymania przez uprawniony organ, z przyczyn niezależnych od Wykonawcy,
10) wystąpienia siły wyższej uniemożliwiającej wykonanie przedmiotu umowy zgodnie z jej postanowieniami.
2. Wykonawca jest uprawniony do żądania zmiany umowy w zakresie materiałów, parametrów technicznych, technologii wykonania robót budowlanych, sposobu i zakresu wykonania przedmiotu umowy w następujących sytuacjach:
1) konieczności zrealizowania jakiejkolwiek części robót, objętej przedmiotem umowy, przy zastosowaniu odmiennych rozwiązań technicznych lub technologicznych OPISANE w umowie c.d.pkt.2 ppkt.1,2,3,4,5,6,7 c.d. pkt. 3,4,5,6,7,8,9
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2025-04-18 12:00
8.2.) Miejsce składania ofert: platforma e-Zamówienia https://ezamowienia.gov.pl/
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2025-04-18 13:00
8.4.) Termin związania ofertą: 30 dni
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
1. Zgodnie z art. 310 pkt 1) Ustawy Pzp Zamawiający przewiduje możliwość unieważnienia postępowania o udzieleniezamówienia, jeżeli środki, które Zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia, nie
zostaną mu przyznane
.2. Zamawiający dopuszcza możliwość zmian umowy w zakresie i na warunkach określonych we wzorze umowy (załącznik
nr 8)
3. Zamawiający wykluczy z postępowania Wykonawcę który podlega wykluczeniu z postępowania na podstawie art. 7 ust. 1
ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę
oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego ( Dz. U. z 2024 r. poz. 507).
4. Postępowanie nie jest prowadzone w oparciu o ustawę z dnia 11 września 2019 r. Pzp, a zatem nie jest możliwe
stosowanie środków odwoławczych określonych w tej ustawie.
Zamawiający stosuje przepisy ustawy Pzp (dla trybu podstawowego) na zasadzie dobrowolności (fakultatywne
zastosowanie przepisów Pzp).
5. Zamawiający informuje o zakazie konfliktu interesów RozdziałXXVISWZ
Zgodnie z ROZDZIAŁEM VIII SWZ
1. Wymagany termin realizacji zamówienia: w ciągu maksymalnie 6 miesięcy od dnia podpisania umowy , przy czym całość przedmiotu zamówienia powinna zostać zrealizowana do dnia 30.10.2025r. z zastrzeżeniem, że:
1) Etap I dokumentację projektową należy wykonać w ciągu 3 miesięcy od daty zawarcia
umowy wraz z uzyskaniem ostatecznej decyzji o pozwoleniu na budowę / zgłoszeniem robót
budowlanych.
2) Etap II Roboty budowlane związane z modernizacją Stacji Uzdatniania Wody oraz budową nowego zbiornika retencyjnego wody uzdatnionej w m. Świeca – gmina Odolanów wraz z uzyskaniem pozwolenia na użytkowanie – maksymalnie 6 miesięcy od dnia podpisania umowy nie dłużej niż do dnia 30.10.2025r.
2. Wykonawca w terminie 5 dni od dnia zawarcia umowy przekaże Zamawiającemu harmonogram rzeczowo – finansowy określający prace projektowe i roboty budowlane.
3 Opracowaną dokumentację projektową, w zakresie projektu budowlanego, należy przedłożyć Zamawiającemu w celu jej akceptacji pod względem zgodności z zatwierdzoną wcześniej koncepcją, przed wystąpieniem z wnioskiem o pozwolenie na budowę lub zgłoszeniem robót budowlanych.
4 Terminy wykonania poszczególnych prac projektowych oraz robót budowlanych wskazane będą w harmonogramie rzeczowo – finansowym, o którym mowa w projekcie umowy – stanowiącym załącznik nr 8 do SWZ.