BZP: Opracowanie miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego dla terenów położonych na terenie miasta i gminy Tuchola
03.04.2025
2025/BZP 00175458/01
Gmina Tuchola
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Opracowanie miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego dla terenów położonych na terenie miasta i gminy Tuchola
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Tuchola
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 092351156
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: plac Zamkowy 1
1.5.2.) Miejscowość: Tuchola
1.5.3.) Kod pocztowy: 89-500
1.5.4.) Województwo: kujawsko-pomorskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL618 - Świecki
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: przetargi212@tuchola.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://bip.miasto.tuchola.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Opracowanie miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego dla terenów położonych na terenie miasta i gminy Tuchola
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-ed46b2b2-1a02-4a6b-b7f3-ae718ca8757c
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00175458
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-04-03
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00022169/02/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.3 Opracowanie miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego dla terenów położonych na terenie miasta i gminy Tuchola
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://platformazakupowa.pl/tuchola3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: Adres strony internetowej, na której udostępniane będą zmiany i wyjaśnienia treści
SWZ oraz inne dokumenty zamówienia bezpośrednio związane z postępowaniem o udzielenie zamówienia.
- strona internetowa prowadzonego postępowania dostępna pod adresem: https://platformazakupowa.pl/tuchola
W postępowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcami w szczególności składanie pytań,
ofert, zawiadomień, wyjaśnień oraz inne dokumenty zamówienia bezpośrednio związane z postępowaniem o udzielenie zamówienia
będą udostępniane na stronie internetowej zamawiającego: https://platformazakupowa.pl/tuchola (link Profilu Nabywcy).
Szczegółowe informacje zawarto w rozdz. 5 SWZ.
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 5.8. Zamawiający, zgodnie z
Rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020 r. w sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji
oraz wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz
środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie (t.j.Dz. U. z 2020 r. poz.
2452), określa niezbędne wymagania sprzętowo - aplikacyjne umożliwiające pracę na platformazakupowa.pl, tj.:
1) stały dostęp do sieci Internet o gwarantowanej przepustowości nie mniejszej niż 512 kb/s,
2) komputer klasy PC lub MAC o następującej konfiguracji: pamięć min. 2 GB Ram, procesor Intel IV 2 GHZ lub jego nowsza wersja,
jeden z systemów operacyjnych - MS Windows 7, Mac Os x 10 4, Linux, lub ich nowsze wersje,
3) zainstalowana dowolna przeglądarka internetowa, w przypadku Internet Explorer minimalnie wersja 10 0.,
4) włączona obsługa JavaScript,
5) zainstalowany program Adobe Acrobat Reader lub inny obsługujący format plików .pdf,
6) platformazakupowa.pl działa według standardu przyjętego w komunikacji sieciowej - kodowanie UTF8,
7) oznaczenie czasu odbioru danych przez platformę zakupową stanowi datę oraz dokładny czas (hh:mm:ss) generowany wg. czasu
lokalnego serwera synchronizowanego
z zegarem Głównego Urzędu Miar.
5.9. Wykonawca, przystępując do niniejszego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego:
1) akceptuje warunki korzystania z platformazakupowa.pl określone w Regulaminie zamieszczonym na stronie internetowej pod
linkiem w zakładce „Regulamin" oraz uznaje go za wiążący,
2) zapoznał i stosuje się do Instrukcji składania ofert/wniosków dostępnej pod linkiem:
https://drive.google.com/file/d/1Kd1DttbBeiNWt4q4slS4t76lZVKPbkyD/view
5.10. Zamawiający nie ponosi odpowiedzialności za złożenie oferty w sposób niezgodny z Instrukcją korzystania z
platformazakupowa.pl, w szczególności za sytuację, gdy Zamawiający zapozna się z treścią oferty przed upływem terminu składania
ofert (np. złożenie oferty w zakładce „Wyślij wiadomość do zamawiającego”). Taka oferta zostanie uznana przez Zamawiającego za
ofertę handlową i nie będzie brana pod uwagę w przedmiotowym postępowaniu ponieważ nie został spełniony obowiązek narzucony
w art. 221 ustawy Pzp.
(...)
5.17. Treść zapytań wraz z wyjaśnieniami Zamawiający udostępnia, bez ujawniania źródła zapytania, na stronie internetowej
prowadzonego postępowania https://platformazakupowa.pl/tuchola, w zakładce „Komunikaty publiczne”.
5.18. Zalecenia Zamawiającego:Rozszerzenia plików wykorzystywanych przez Wykonawców powinny być zgodne
z załącznikiem nr 2 do „Rozporządzenia Rady Ministrów w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności,minimalnych wymagań dla
rejestrów publicznych i wymiany informacji w postaci elektronicznej oraz minimalnych wymagań
dla
systemów
teleinformatycznych”,
zwanego dalej Rozporządzeniem KRI.
5.19. Zamawiający rekomenduje wykorzystanie formatów: .pdf .doc .docx .xls .xlsx .jpg (.jpeg) ze szczególnym wskazaniem na .pdf
5.20. W celu ewentualnej kompresji danych Zamawiający rekomenduje wykorzystanie jednego
z rozszerzeń:
1) zip
2) 7Z
5.21. Wśród rozszerzeń powszechnych a niewystępujących w rozporządzeniu KRI występują:
.rar .gif .bmp .numbers .pages. Dokumenty złożone w takich plikach zostaną uznane za złożone nieskutecznie.
5.22. Zamawiający zwraca uwagę na ograniczenia wielkości plików podpisywanych profilem zaufanym, który wynosi
maksymalnie10MB, oraz na ograniczenie wielkości plików podpisywanych w aplikacji eDoApp służącej do składania podpisu
osobistego, który wynosi maksymalnie 5MB.
Szczegółowe informacje zawarto w rozdz. 5 SWZ.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): 25.1. Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE)
2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie
swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE
L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, informuję, że:
1) administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Gmina Tuchola, w imieniu której działa Burmistrz Tucholi wykonujący prawem
określone obowiązki z wykorzystaniem aparatu pomocniczego – Urzędu Miejskiego w Tucholi.
Kontakt: plac Zamkowy 1,89-500 Tuchola, e-mail: burmistrz@tuchola.pl, tel. 52 564 25 00, fax.: 52 334 21 38.
2) Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c) RODO w celu związanym z postępowaniem o
udzielenie zamówienia publicznego prowadzonym w trybie podstawowym bez negocjacji.
3) Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych:
- będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art. 74 oraz art. 253 Ustawy z
dnia 11września 2019 r. Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz.U. z 2024r. poz. 1320 z późn. zm.), dalej „ustawy Pzp”.
- będą upoważnieni pracownicy Administratora Danych Osobowych,
- mogą być podmioty upoważnione na podstawie przepisów prawa oraz podwykonawcy związani z Administratorem Danych
umowami powierzenia przetwarzania danych osobowych.
4) Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane zgodnie z art. 78 ust. 1 i 4 ustawy Pzp,
przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia (a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres
przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy), a następnie według kategorii archiwalnej dokumentacji postępowania o
udzielenie zamówienia.
5) obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest wymogiem ustawowym
określonym w przepisach ustawy Pzp, związanym z udziałem
w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z ustawy Pzp.
6) w odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosownie do art. 22
RODO;
7) W związku z jawnością postępowania o udzielenie zamówienia publicznego Pani/Pana dane osobowe mogą być przekazywane
do państw poza EOG z zastrzeżeniem, o którym mowa w art. 18 ust. 5 Ustawy Pzp.
8) Administrator danych osobowych będzie przetwarzał dane osobowe zebrane w postępowaniu o udzielenie zamówienia w sposób
gwarantujący zabezpieczenie przed ich bezprawnym rozpowszechnianiem.
9) posiada Pani/Pan:
- na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących *;
- na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych **;
- na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania
danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO ***;
- prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa; gdy uzna Pani/Pan,
że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO.
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): 10) nie przysługuje Pani/Panu:
- w związku z art. 17 ust. 3 lit. b), d) lub e) RODO prawo do usunięcia danych osobowych,
- prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO,
- na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania
Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c) RODO,
11) w sprawach z zakresu ochrony danych osobowych można kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, telefonicznie: 52
336 34 33 lub pod adresem e-mail: iod@tuchola.pl
* Wyjaśnienie: w przypadku korzystania przez osobę, której dane osobowe są przetwarzane przez zamawiającego, z uprawnienia, o
którym mowa w art. 15 ust. 1-3 RODO, Zamawiający może żądać od osoby występującej z żądaniem wskazania dodatkowych
informacji, mających na celu sprecyzowanie nazwy lub daty zakończonego postępowania o udzielenie zamówienia.
** Wyjaśnienie: skorzystanie z prawa do sprostowania nie może skutkować zmianą wyniku postępowania
o udzielenie zamówienia publicznego ani zmianą postanowień umowy w zakresie niezgodnym z ustawą Pzp oraz nie może naruszać
integralności protokołu oraz jego załączników.
*** Wyjaśnienie: prawo do ograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania w odniesieniu do przechowywania, w celu zapewnienia
korzystania ze środków ochrony prawnej lub w celu ochrony praw innej osoby fizycznej lub prawnej, lub z uwagi na ważne względy
interesu publicznego Unii Europejskiej lub państwa członkowskiego
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: ZP.271.2.8.2025.AS
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Tak
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Tak
4.1.9.) Liczba części: 6
4.1.10.) Ofertę można składać na wszystkie części
4.1.11.) Zamawiający ogranicza liczbę części zamówienia, którą można udzielić jednemu wykonawcy: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
Część 1
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Zakres opracowania obejmuje teren położony przy ul. Piastowskiej w Tucholi – wskazany na załączonej mapie poglądowej, objęty częściowo ustaleniami miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego wynikającymi z uchwały nr XLIX/432/98 Rady Miejskiej w Tucholi z dnia 27 marca 1998 r. w sprawie zmian miejscowego planu ogólnego zagospodarowania przestrzennego miasta Tucholi i w sprawie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego terenu zabudowy mieszkaniowej przy ul. Mickiewicza w Tucholi:
a) działka nr 3824/1 – A34MW teren zabudowy mieszkaniowej wraz z układem komunikacji wewnętrznej i towarzyszącą infrastrukturą techniczną i usługową (teren istniejącego Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego w Tucholi), w części bez planu;
b) działka nr 2184/60 – A31UO - teren usług oświaty i nieuciążliwych usług oraz drobnego handlu (teren istniejącej Szkoły Podstawowej nr 2 w Tucholi);
c) działka nr 1437/54 – teren istniejącego przedszkola nieobjęty ustaleniami miejscowego planu.
Szczegółowe dane dotyczące obowiązujących ustaleń planu miejscowego znajdują się na oficjalnym portalu mapowym Gminy Tuchola na stronie voxly.pl
W Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego Gminy Tuchola uchwalonym Uchwałą Nr XLI/291/17 Rady Miejskiej w Tucholi z dnia 20 października 2017 r. wraz ze zmianą uchwaloną Uchwałą Nr LXI/421/23 Rady Miejskiej w Tucholi z dnia 24 marca 2023 r. teren objęty opracowaniem planu położony jest w obszarze funkcjonalno – przestrzennym: wielofunkcyjnym z funkcją wiodącą mieszkaniowo - usługową.
Opracowanie obejmować będzie przypisanie odpowiednich ustaleń do faktycznego wykorzystywania terenów wraz z uporządkowaniem parametrów zabudowy istniejących terenów.
Powierzchnia: około 2,3 ha.
4.2.6.) Główny kod CPV: 71410000-5 - Usługi planowania przestrzennego
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 14 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Zamawiający wybierze ofertę najkorzystniejszą spośród ofert nie odrzuconych na podstawie kryteriów oceny ofert określonych w SWZ.
20.1. Przy wyborze ofert Zamawiający kierować się będzie następującym kryterium:
Opis kryteriów oceny Znaczenie
A. cena 60% - 60 pkt.
B. lata doświadczenia „głównego projektanta” 40% - 40 pkt.
20.3. W trakcie oceny ofert kolejno rozpatrywanym i ocenianym ofertom przyznawane są punkty za powyższe kryteria. Zastosowanie będzie miał następujący wzór:
P (punkty) = A + B
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60,00
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: organizacja, kwalifikacje zawodowe i doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia
4.3.5.) Nazwa kryterium: lata doświadczenia „głównego projektanta”
4.3.6.) Waga: 40,00
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 2
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Zakres opracowania obejmuje teren położony przy ul. Krzywej w Tucholi – wskazany na załączonej mapie poglądowej, obejmujący swoim zakresem działki nr 1951, 3881/6, 3881/7, 3881/8. Działka nr 1951 objęta jest ustaleniami miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego terenów zabudowy mieszkaniowej, usług oraz rzemiosła produkcyjnego położonych w mieście TUCHOLI uchwalonych Uchwałą nr L/458/02 Rady Miejskiej w Tucholi z dnia 28 lutego 2002 r. - 8 MN, U – tereny istniejącej zabudowy mieszkaniowej przewidzianej do adaptacji.
Szczegółowe dane dotyczące obowiązujących ustaleń planu miejscowego znajdują się na oficjalnym portalu mapowym Gminy Tuchola na stronie voxly.pl
W Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego Gminy Tuchola uchwalonym Uchwałą Nr XLI/291/17 Rady Miejskiej w Tucholi z dnia 20 października 2017 r. wraz ze zmianą uchwaloną Uchwałą Nr LXI/421/23 Rady Miejskiej w Tucholi z dnia 24 marca 2023 r. teren objęty opracowaniem planu położony jest w obszarze funkcjonalno – przestrzennym: centralnej (starego miasta) z funkcją wiodącą mieszkaniowo - usługową.
Opracowanie obejmować będzie ustalenie przeznaczenia terenu pod zabudowę usługową.
Powierzchnia: około 0,6 ha.
4.2.6.) Główny kod CPV: 71410000-5 - Usługi planowania przestrzennego
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 14 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Zamawiający wybierze ofertę najkorzystniejszą spośród ofert nie odrzuconych na podstawie kryteriów oceny ofert określonych w SWZ.
20.1. Przy wyborze ofert Zamawiający kierować się będzie następującym kryterium:
Opis kryteriów oceny Znaczenie
A. cena 60% - 60 pkt.
B. lata doświadczenia „głównego projektanta” 40% - 40 pkt.
20.3. W trakcie oceny ofert kolejno rozpatrywanym i ocenianym ofertom przyznawane są punkty za powyższe kryteria. Zastosowanie będzie miał następujący wzór:
P (punkty) = A + B
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60,00
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: organizacja, kwalifikacje zawodowe i doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia
4.3.5.) Nazwa kryterium: lata doświadczenia „głównego projektanta”
4.3.6.) Waga: 40,00
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 3
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Zakres opracowania obejmuje teren położony przy ul. Chojnickiej w Tucholi – wskazany na załączonej mapie poglądowej, obejmujący swoim zakresem działkę nr 97/4 objętą ustaleniami miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego terenów zabudowy mieszkaniowej, usług oraz rzemiosła produkcyjnego położonych w mieście TUCHOLI uchwalonych Uchwałą nr L/458/02 Rady Miejskiej w Tucholi z dnia 28 lutego 2002 r. – B 30 UR – teren usług produkcyjnych z zakresu obsługi rolnictwa i budownictwa.
Szczegółowe dane dotyczące obowiązujących ustaleń planu miejscowego znajdują się na oficjalnym portalu mapowym na stronie voxly.pl
W Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego Gminy Tuchola uchwalonym Uchwałą Nr XLI/291/17 Rady Miejskiej w Tucholi z dnia 20 października 2017 r. wraz ze zmianą uchwaloną Uchwałą Nr LXI/421/23 Rady Miejskiej w Tucholi z dnia 24 marca 2023 r. teren objęty opracowaniem planu położony jest w obszarze funkcjonalno – przestrzennym: wielofunkcyjnym (istniejące tereny produkcyjne, funkcja wiodąca zabudowa mieszkaniowo – usługowa).
Opracowanie obejmować będzie ustalenie przeznaczenia terenu pod zabudowę usługową bądź mieszkalno – usługową.
Powierzchnia: około 1,5 ha.
4.2.6.) Główny kod CPV: 71410000-5 - Usługi planowania przestrzennego
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 14 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Zamawiający wybierze ofertę najkorzystniejszą spośród ofert nie odrzuconych na podstawie kryteriów oceny ofert określonych w SWZ.
20.1. Przy wyborze ofert Zamawiający kierować się będzie następującym kryterium:
Opis kryteriów oceny Znaczenie
A. cena 60% - 60 pkt.
B. lata doświadczenia „głównego projektanta” 40% - 40 pkt.
20.3. W trakcie oceny ofert kolejno rozpatrywanym i ocenianym ofertom przyznawane są punkty za powyższe kryteria. Zastosowanie będzie miał następujący wzór:
P (punkty) = A + B
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60,00
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: organizacja, kwalifikacje zawodowe i doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia
4.3.5.) Nazwa kryterium: lata doświadczenia „głównego projektanta”
4.3.6.) Waga: 40,00
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 4
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Zakres opracowania obejmuje teren położony przy ul. Kasztelańskiej w Raciążu – wskazany na załączonej mapie poglądowej, obejmujący swoim zakresem działki nr 448/1 i 448/2 objęte ustaleniami miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego obejmującego tereny położone we wsiach Legbąd, Kiełpin, Wielka Komorza, Raciąż, Wysoka, Biała, Łosiny, Stobno, Lubierzyn, Bladowo, Mały Mędromierz w Gminie Tuchola uchwalonych Uchwałą nr XLVII/433/01 Rady Miejskiej w Tucholi z dnia 14 grudnia 2001 r.: MN – teren zabudowy mieszkaniowej.
Szczegółowe dane dotyczące obowiązujących ustaleń planu miejscowego znajdują się na oficjalnym portalu mapowym Gminy Tuchola na stronie voxly.pl
W Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego Gminy Tuchola uchwalonym Uchwałą Nr XLI/291/17 Rady Miejskiej w Tucholi z dnia 20 października 2017 r. wraz ze zmianą uchwaloną Uchwałą Nr LXI/421/23 Rady Miejskiej w Tucholi z dnia 24 marca 2023 r. teren objęty opracowaniem planu położony jest w obszarze funkcjonalno – przestrzennym: rolno – osadniczym na terenie zurbanizowanym o w pełni wykształconej zwartej strukturze funkcjonalno – przestrzennej o funkcji mieszkaniowej, usługowej i zagrodowej.
Opracowanie obejmować będzie przypisanie odpowiednich ustaleń do faktycznego wykorzystywania terenów (zabudowa mieszkaniowa oraz teren ochotniczej straży pożarnej) wraz z uporządkowaniem parametrów zabudowy istniejących terenów.
Powierzchnia: około 0,2 ha.
4.2.6.) Główny kod CPV: 71410000-5 - Usługi planowania przestrzennego
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 14 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Zamawiający wybierze ofertę najkorzystniejszą spośród ofert nie odrzuconych na podstawie kryteriów oceny ofert określonych w SWZ.
20.1. Przy wyborze ofert Zamawiający kierować się będzie następującym kryterium:
Opis kryteriów oceny Znaczenie
A. cena 60% - 60 pkt.
B. lata doświadczenia „głównego projektanta” 40% - 40 pkt.
20.3. W trakcie oceny ofert kolejno rozpatrywanym i ocenianym ofertom przyznawane są punkty za powyższe kryteria. Zastosowanie będzie miał następujący wzór:
P (punkty) = A + B
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60,00
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: organizacja, kwalifikacje zawodowe i doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia
4.3.5.) Nazwa kryterium: lata doświadczenia „głównego projektanta”
4.3.6.) Waga: 40,00
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 5
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Zakres opracowania obejmuje tereny położone w obrębie geodezyjnym Stobno – wskazane na załączonej mapie poglądowej, obejmujące swoim zakresem działki nr 634/3, 491/5, 641, 508/9, 508/5 oraz 638/1. Teren nie jest objęty ustaleniami miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego. Opracowanie obejmuje również ustalenie dla terenów w odległości wynikających z ustawy z dnia 20 maja 2016 r. o inwestycjach w zakresie elektrowni wiatrowych (Dz. U. z 2024 . poz. 317) od linii rozgraniczających terenów elektrowni wiatrowych przeznaczeń zgodnych z ustaleniami studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy Tuchola, które uniemożliwiać będą lokalizowanie budynków mieszkalnych albo budynków o funkcji mieszanej.
W Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego Gminy Tuchola uchwalonym Uchwałą Nr XLI/291/17 Rady Miejskiej w Tucholi z dnia 20 października 2017 r. wraz ze zmianą uchwaloną Uchwałą Nr LXI/421/23 Rady Miejskiej w Tucholi z dnia 24 marca 2023 r. teren objęty opracowaniem planu położony jest w obszarze funkcjonalno – przestrzennym: rolno – osadniczym.
Opracowanie obejmować będzie przeznaczenie obszaru pod teren elektrowni wiatrowej z następującymi ustaleniami:
a) maksymalna całkowita wysokość elektrowni wiatrowej na poziomie 250 m,
b) maksymalna średnica wirnika wraz z łopatami na poziomie 180 m,
c) maksymalna liczba elektrowni wiatrowych – 9,
d) minimalny udział powierzchni biologicznie czynnej – 10 %.
Powierzchnia: około 1000 ha.
Dokumenty niezbędne do opracowania projektu planu miejscowego i prognozy oddziaływania na środowisko (badania środowiskowe w zakresie awifauny i chiropterofauny, analiza akustyczna) opracowane i przekazane zostaną przez inwestora budowy elektrowni wiatrowych.
4.2.6.) Główny kod CPV: 71410000-5 - Usługi planowania przestrzennego
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 20 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Zamawiający wybierze ofertę najkorzystniejszą spośród ofert nie odrzuconych na podstawie kryteriów oceny ofert określonych w SWZ.
20.1. Przy wyborze ofert Zamawiający kierować się będzie następującym kryterium:
Opis kryteriów oceny Znaczenie
A. cena 60% - 60 pkt.
B. lata doświadczenia „głównego projektanta” 40% - 40 pkt.
20.3. W trakcie oceny ofert kolejno rozpatrywanym i ocenianym ofertom przyznawane są punkty za powyższe kryteria. Zastosowanie będzie miał następujący wzór:
P (punkty) = A + B
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60,00
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: organizacja, kwalifikacje zawodowe i doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia
4.3.5.) Nazwa kryterium: lata doświadczenia „głównego projektanta”
4.3.6.) Waga: 40,00
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 6
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Zakres opracowania obejmuje tereny położone w obrębie geodezyjnym Mały Mędromierz – wskazane na załączonej mapie poglądowej, zaznaczone kolorem czerwonym. Teren nie jest objęty ustaleniami miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego. Opracowanie obejmuje również ustalenie dla terenów w odległości wynikających z ustawy z dnia 20 maja 2016 r. o inwestycjach w zakresie elektrowni wiatrowych (Dz. U. z 2024 . poz. 317) od linii rozgraniczających terenów elektrowni wiatrowych przeznaczeń zgodnych z ustaleniami studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy Tuchola, które uniemożliwiać będą lokalizowanie budynków mieszkalnych albo budynków o funkcji mieszanej.
W Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego Gminy Tuchola uchwalonym Uchwałą Nr XLI/291/17 Rady Miejskiej w Tucholi z dnia 20 października 2017 r. wraz ze zmianą uchwaloną Uchwałą Nr LXI/421/23 Rady Miejskiej w Tucholi z dnia 24 marca 2023 r. teren objęty opracowaniem planu położony jest w obszarze funkcjonalno – przestrzennym: wielofunkcyjnym.
Opracowanie obejmować będzie przeznaczenie obszaru pod teren elektrowni wiatrowej z następującymi ustaleniami:
a) maksymalna całkowita wysokość elektrowni wiatrowej na poziomie 290 m,
b) maksymalna średnica wirnika wraz z łopatami na poziomie 180 m,
c) maksymalna liczba elektrowni wiatrowych – 13,
Powierzchnia: około 950 ha.
Dokumenty niezbędne do opracowania projektu planu miejscowego i prognozy oddziaływania na środowisko (badania środowiskowe w zakresie awifauny i chiropterofauny, analiza akustyczna) opracowane i przekazane zostaną przez inwestora budowy elektrowni wiatrowych.
4.2.6.) Główny kod CPV: 71410000-5 - Usługi planowania przestrzennego
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 20 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Zamawiający wybierze ofertę najkorzystniejszą spośród ofert nie odrzuconych na podstawie kryteriów oceny ofert określonych w SWZ.
20.1. Przy wyborze ofert Zamawiający kierować się będzie następującym kryterium:
Opis kryteriów oceny Znaczenie
A. cena 60% - 60 pkt.
B. lata doświadczenia „głównego projektanta” 40% - 40 pkt.
20.3. W trakcie oceny ofert kolejno rozpatrywanym i ocenianym ofertom przyznawane są punkty za powyższe kryteria. Zastosowanie będzie miał następujący wzór:
P (punkty) = A + B
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60,00
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: organizacja, kwalifikacje zawodowe i doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia
4.3.5.) Nazwa kryterium: lata doświadczenia „głównego projektanta”
4.3.6.) Waga: 40,00
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
8.1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu na zasadach określonych w rozdz. 6 i 7 SWZ oraz spełniają warunki udziału w postępowaniuw zakresie:
1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym:
Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie żadnych wymagań, których spełnianie Wykonawca zobowiązany jest wykazać w sposób szczególny,
2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej,
o ile wynika to z odrębnych przepisów:
Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie żadnych wymagań, których spełnienie Wykonawca zobowiązany jest wskazać w sposób szczególny,
3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie żadnych wymagań, których spełnianie Wykonawca zobowiązany jest wykazać w sposób szczególny,
4) zdolności technicznej lub zawodowej:
A) (dotyczy wykazu usług)
Wykonawca wykaże iż, posiada zdolność zawodową (wiedza i doświadczenie), tzn. w okresie ostatnich 3 latach wykonał przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie:
dla części od I do IV:
opracował należycie co najmniej 1 miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego (Zamawiający dopuszcza zamiast opracowania miejscowego planu zagospodarowania - opracowanie zmiany miejscowego planu zagospodarowania). Opracowany i uchwalony plan zagospodarowania przestrzennego (lub zmiana planu) obowiązuje.
dla części V i VI
opracował należycie co najmniej 1 miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego którego obszar opracowania był nie mniejszym niż 500 ha oraz opracowanie zostało wykonanie z uwzględnieniem przepisów ustawy z dnia 9 marca 2023 r. o zmianie ustawy o inwestycjach w zakresie elektrowni wiatrowych oraz niektórych innych ustaw. Opracowany i uchwalony plan zagospodarowania przestrzennego został uchwalony i obowiązuje.
B) (dotyczy wykazu osób)
Wymagania: doświadczenie głównego projektanta
Zamawiający wymaga jako minimum 4 letnie doświadczenie (jako autor lub współautor) w zakresie opracowania/zmiany miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego uchwalonych, opublikowanych we właściwym dzienniku urzędowym województwa.
Zamawiający żąda złożenia wraz z ofertą kopii dokumentu potwierdzającego datę uzyskania uprawnień urbanistycznych lub architektonicznych, zgodnie z art. 5 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym, przez osobę, która będzie wykonywać przedmiot zamówienia jako główny projektant, oraz dokumentów potwierdzających lata doświadczenia zawodowego tej osoby (np. referencje, poświadczenie, kopia umowy na sporządzenie projektu/ zmiany MPZP lub inny dokument potwierdzający autorstwo/współautorstwo ich wykonania przez tę osobę), na potwierdzenie oświadczenia Wykonawcy złożonego w ofercie dotyczącego kryterium oceny ofert – Doświadczenie osoby wykonującej przedmiot zamówienia – projektanta głównego wyznaczonego do realizacji zamówienia.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: b) W celu potwierdzenia braku podstaw do wykluczenia:
- oświadczenia wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy Pzp, o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. z 2022r. poz. 1233 z późn. zm.), z innym wykonawcą, który złożył odrębną ofertę, albo oświadczenia o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty, niezależnie od innego wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej, według wzoru stanowiącego załącznik nr 6 do SWZ.
- oświadczenie Wykonawcy o aktualności oświadczenia składanego na podst. art. 125 ust.1.ustawy Pzp oraz art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspierania agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (Dz.U. z 2023r. poz. 1497 z późn. zm.) - według wzoru stanowiącego załącznik nr 7 do SWZ;
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 10.2. Zamawiający wzywa Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym, nie krótszym niż 5 dni od dnia wezwania, podmiotowych środków dowodowych, aktualnych na dzień składania, chyba że Zamawiający jest w posiadaniu lub ma dostęp do tych podmiotowych środków dowodowych tj.:
a) W celu potwierdzenia spełniania przez Wykonawcę warunków udziału
w postępowaniu:
1. (dotyczy części od 1-VI) wykazu usług wykonanych, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich 3 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane, oraz załączeniem dowodów określających, czy te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego dostawy lub usługi zostały wykonane, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - oświadczenie wykonawcy; w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wystawione w okresie ostatnich 3 miesięcy – załącznik nr 9 do SWZ.
2. wykaz osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami według wzoru stanowiącego załącznik nr 9a.
Jeżeli Wykonawca nie złożył oświadczenia, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Pzp, podmiotowych środków dowodowych, innych dokumentów lub oświadczeń składanych w postępowaniu lub są one niekompletne lub zawierają błędy, Zamawiający wzywa Wykonawcę odpowiednio do ich złożenia, poprawienia lub uzupełnienia w wyznaczonym terminie, chyba że oferta wykonawcy podlega odrzuceniu bez względu na ich złożenie, uzupełnienie lub poprawienie lub zachodzą przesłanki unieważnienia postępowania.
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
11.5. Ofertę składa się na formularzu ofertowym – zgodnie z załącznikiem nr 2 do SWZ. Wrazz ofertą Wykonawca jest zobowiązany złożyć:
a) oświadczenie na podstawie art. 125 ust. 1 ustawy Pzp o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu w zakresie wskazanym przez zamawiającego według wzoru stanowiącego załącznik nr 4 do SWZ,
b) Zamawiający żąda złożenia wraz z ofertą kopii dokumentu potwierdzającego datę uzyskania uprawnień urbanistycznych lub architektonicznych, zgodnie z art. 5 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym, przez osobę, która będzie wykonywać przedmiot zamówienia jako główny projektant, oraz dokumentów potwierdzających lata doświadczenia zawodowego tej osoby (np. referencje, poświadczenie, kopia umowy na sporządzenie projektu/ zmiany MPZP lub inny dokument potwierdzający autorstwo/współautorstwo ich wykonania przez tę osobę), na potwierdzenie oświadczenia Wykonawcy złożonego w ofercie dotyczącego kryterium oceny ofert – Doświadczenie osoby wykonującej przedmiot zamówienia – projektanta głównego wyznaczonego do realizacji zamówienia.
c) Dowód potwierdzający wniesienie wadium dla części V i VI – jeżeli wykonawca składa na te części zamówienia ofertę.
d) pełnomocnictwo dla osoby podpisującej ofertę do występowania w imieniu wykonawcy, jeżeli nie wynika to bezpośrednio z dokumentów rejestrowych lub w przypadku o którym mowa w art. 58 ust. 2 ustawy Prawo zamówień publicznych.
Pełnomocnictwo do złożenia oferty musi być złożone w oryginale w takiej samej formie, jak składana oferta (tj. w formie elektronicznej podpisanej kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym).Dopuszcza się także złożenie elektronicznej kopii (skanu) pełnomocnictwa sporządzonego uprzednio w formie pisemnej, w formie elektronicznego poświadczenia sporządzonego stosownie do art. 97 § 2 ustawy z dnia 14.02.1991r. – Prawo o notariacie, które to poświadczenie notariusz opatruje kwalifikowanym podpisem elektronicznym, bądź też poprzez opatrzenie skanu pełnomocnictwa sporządzonego uprzednio w formie pisemnej kwalifikowanym podpisem, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym mocodawcy. Elektroniczna kopia pełnomocnictwa nie może być uwierzytelniona przez upełnomocnionego.
e) zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby oraz jego oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu, spełnianiu warunków udziału w postępowaniu (jeżeli dotyczy);
f) oświadczenie podmiotów występujących wspólnie, z którego wynika, które usługi wykonają poszczególni wykonawcy oraz ich oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu, spełnianiu warunków udziału w postępowaniu (jeżeli dotyczy);
11.6. Oferta oraz przedmiotowe środki dowodowe (jeżeli były wymagane) składane elektronicznie muszą zostać podpisane elektronicznym kwalifikowanym podpisem lub podpisem zaufanym lub podpisem osobistym. W procesie składania oferty, w tym przedmiotowych środków dowodowych na platformie, kwalifikowany podpis elektroniczny Wykonawca składa bezpośrednio na dokumencie, który następnie przesyła do systemu (opcja rekomendowana przez platformazakupowa.pl) oraz dodatkowo dla całego pakietu dokumentów w kroku 2 Formularza składania oferty (po kliknięciu w przycisk Przejdź do podsumowania).
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
Przystępując do niniejszego postępowania, każdy Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium.16.2. Zamawiający wymaga wniesienia wadium, w wysokości:
1) dla części V - 2 000,00 zł (słownie: dwa tysiące zł)
2) dla części VI - 2 000,00 zł (słownie: dwa tysiące zł)
wadium dla części V i części VI należy wnieść wskazując tytuł:
„wadium, nr postępowania ZP.271.2.8.2025.AS – Opracowanie miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego dla terenów położonych na terenie miasta i gminy Tuchola – (wskazać część/i na które Wykonawca składa ofertę/y)”
16.2. Wadium wniesione w pieniądzu będzie wniesione skutecznie, jeżeli rachunek bankowy Zamawiającego zostanie uznany kwotą wadium przed upływem terminu składania ofert (tj. przed upływem dnia i godziny wyznaczonej jako ostateczny termin składania ofert).
16.3. Wadium w pieniądzu należy wnieść przelewem na konto Zamawiającego:
Bank Spółdzielczy w Tucholi Nr 15 8174 0004 0000 2163 2000 0005
16.4. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach:
16.4.1. pieniądzu;
16.4.2. gwarancjach bankowych;
16.4.3. gwarancjach ubezpieczeniowych;
16.4.4. poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2013 r. poz. 462 z późn. zm.).
16.5. Wadium wniesione w pieniądzu Zamawiający przechowuje na rachunku bankowym.
16.6. Jeżeli wadium jest wnoszone w formie gwarancji lub poręczenia, o których mowa w pkt 16.5. ppkt 2)-4), Wykonawca przekazuje Zamawiającemu oryginał gwarancji lub poręczenia, w postaci elektronicznej, podpisany kwalifikowanym podpisem elektronicznym przez wystawcę dokumentu.
16.7. W przypadku wniesienia wadium w innej formie niż w pieniądzu, z treści gwarancji i poręczeń musi wynikać bezwarunkowe, nieodwołalne i na pierwsze żądanie Zamawiającego (beneficjenta) zobowiązanie Gwaranta do zapłaty na rzecz Zamawiającego kwoty wadium w okolicznościach skutkujących zatrzymaniem wadium określonych w art. 98 ust. 6 ustawy.
16.8. Oferta Wykonawcy, który nie wniesie wadium lub wniesie w sposób nieprawidłowy lub nie utrzyma wadium nieprzerwanie do upływu terminu związania ofertą lub złoży wniosek o zwrot wadium w przypadku, o którym mowa w art. 98 ust. 2 pkt 3, zostanie odrzucona.
Szczegółowe informacje dotyczące wadium zawarto w rozdz. 16 SWZ.
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
19.2. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo do reprezentowania i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Pełnomocnictwo winno być załączone do oferty.19.3. W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, oświadczenie, o którym mowa w rozdziale 8 pkt 8.1., składa każdy z Wykonawców. Oświadczenia te potwierdzają brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w zakresie, w jakim każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu.
19.4. Oświadczenia i dokumenty potwierdzające brak podstaw do wykluczenia z postępowania składa każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Tak
7.2.) Informacje na temat zaliczek:
Zakres prac objętych niniejszym zamówieniem (dla każdej z części) podzielony został na etapy realizacji, które będą podlegały odrębnemu odbiorowi przez Zamawiającego i częściowej zapłacie każdorazowo po zakończeniu prac nad poszczególnym etapem.1) I etap – po uzyskaniu pozytywnej opinii GKUA i przekazaniu projektu miejscowego planu do uzgodnień i opinii – 40 % wartości przedmiotu zamówienia,
2) II etap – po przekazaniu projektu miejscowego planu wraz z prognozą oddziaływania na środowisko do konsultacji społecznych – 20 % wartości przedmiotu zamówienia,
3) III etap – po zakończeniu konsultacji społecznych – 10 % wartości przedmiotu zamówienia,
4) IV etap – stanowiący zakończenie prac projektowych – przekazanie w wersji do przedłożenia Radzie Miejskiej projektu uchwały, złożenie dokumentacji formalno-prawnej – 30 % wartości przedmiotu zamówienia.
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
1.Na podstawie art. 455 ustawy Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2024 r. poz. 1320 z późn. zm.) istnieje możliwość dokonania zmiany umowy.2. Zmiana postanowień zawartej umowy może nastąpić za zgodą obu Stron wyrażoną na piśmie pod rygorem nieważności.
3. Zamawiający przewiduje możliwość dokonania zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, w przypadku wystąpienia co najmniej jednej z okoliczności:
a) przedłużanie się, poza wynikające z obowiązującego prawa terminy, wydania niezbędnych do wykonania przedmiotu umowy decyzji administracyjnych, pozwoleń, uzgodnień itp.;
b) gdy zaistnieje inna okoliczność prawna, ekonomiczna lub techniczna, skutkująca niemożliwością wykonania lub należytego wykonania umowy.
4. Zamawiający przewiduje możliwość dokonania zmiany wysokości wynagrodzenia Wykonawcy z tytułu realizacji Umowy – w sytuacji, gdy konieczność wprowadzenia tych zmian spowodowana jest:
a) zmianą stawki podatku od towarów i usług, pod warunkiem, iż Wykonawca wykaże, że zmiana stawki podatku od towarów i usług skutkować będzie realnym zwiększeniem kosztów po stronie Wykonawcy związanych z realizacją Umowy.
b) zmianą wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę albo wysokości minimalnej stawki godzinowej ustalonych na podstawie art. 2 ust. 3-5 ustawy z dnia 10 października 2002 roku o minimalnym wynagrodzeniu za pracę (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 2207, ze zm.) pod warunkiem, iż Wykonawca wykaże, że zmiana ta skutkować będzie realnym zwiększeniem kosztów po stronie Wykonawcy związanych z realizacją Umowy.
c) zmianami zasad podlegania ubezpieczeniom społecznym lub ubezpieczeniu zdrowotnemu lub wysokości stawki składki na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne, pod warunkiem, iż Wykonawca wykaże, że zmiany te skutkować będą realnym zwiększeniem kosztów po stronie Wykonawcy związanych z realizacją Umowy.
5. Zmiana umowy nastąpić może z inicjatywy Zamawiającego albo Wykonawcy poprzez przedstawienie drugiej stronie propozycji zmian w formie pisemnej, które powinno zawierać:
a) opis zmiany,
b) uzasadnienie zmiany,
c) koszt zmiany oraz jego wpływ na wysokość wynagrodzenia,
d) czas wykonania zmiany oraz wpływ zmiany na termin zakończenia umowy
6. Uzasadnienie zmiany powinno zawierać opis korzyści z tytułu dokonania zmiany dla Zamawiającego.
7. Jeżeli Zamawiający uzna, że okoliczności wskazane przez Wykonawcę, jako stanowiące podstawę do zmiany umowy nie są zasadne, Wykonawca zobowiązany jest do realizacji zadania zgodnie z warunkami zawartymi w umowie. Zmiana umowy może nastąpić w formie pisemnej, pod rygorem nieważności takiego oświadczenia.
8. Powyższe postanowienia stanowią katalog zmian, na które zamawiający może wyrazić zgodę.
9. Powyższe postanowienia nie stanowią zobowiązania zamawiającego do wyrażenia zgody na ich wprowadzenie.
10. Nie stanowi zmiany:
a) wyznaczenie innych osób do kontaktu niż wskazane w § 3 ust. 1 niniejszej umowy;
b) zmiana adresów Stron;
c) Utrata mocy lub zmiana aktów prawnych przywołanych w treści umowy lub załączników do niej. W każdym takim przypadku Wykonawca ma obowiązek stosowania się do obowiązujących w danym czasie aktów prawa.
11.Zmiany wskazane w ust. 10 dokonywane są w drodze jednostronnego pisemnego oświadczenia danej Strony i wywołują skutek od dnia doręczenia go drugiej Stronie”.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2025-04-11 10:00
8.2.) Miejsce składania ofert: Za pośrednictwem platformy zakupowej: https://platformazakupowa.pl/tuchola
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2025-04-11 10:15
8.4.) Termin związania ofertą: do 2025-05-10
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
przewidziana w art. 7 ust.1. ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałaniawspierania agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (Dz.U. z 2022r. poz. 835) .
Wymaganej est oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu na podst. w.w. ustawy. Zapis o niepodleganiu umieszczono w
oświadczeniu składanym na podst. art.125 ust.1 ust. Pzp (zał.3, zał.4 do SWZ) oraz oświadczeniu o aktualności
oświadczenia wykonawcy
o niepodleganiu wykluczeniu (zał. nr 11 do SWZ). Zamawiający zawrze umowę z Wykonawcą, który złożył najkorzystniejszą
ofertę w niniejszym postępowaniu.
21.3. Zamawiający zawrze umowę z Wykonawcą, który złożył najkorzystniejszą ofertę w niniejszym postępowaniu.
21.4. Zamawiający zawiera umowę w sprawie zamówienia publicznego, z uwzględnieniem art. 577 Pzp, w terminie nie
krótszym niż 5 dni od dnia przesłania zawiadomienia o wyborze najkorzystniejszej oferty, jeżeli zawiadomienie to zostało
przesłane przy użyciu środków komunikacji elektronicznej, albo 10 dni, jeżeli zostało przesłane w inny sposób.
21.5. Zamawiający może zawrzeć umowę w sprawie zamówienia publicznego przed upływem terminu, o którym mowa w pkt
21.2, jeżeli w postępowaniu o udzielenie zamówienia w trybie podstawowym złożono tylko jedną ofertę.
21.6. Wykonawca, którego oferta uznana zostanie za najkorzystniejszą, będzie zobowiązany zawrzeć umowę w sprawie
zamówienia na warunkach określonych w projektowanych postanowieniach umowy, które stanowią załącznik nr 10 do SWZ.
Umowa zostanie uzupełniona o zapisy wynikające ze złożonej oferty.
21.7. Wykonawca, przed podpisaniem umowy, powinien przedłożyć:
- w przypadku konsorcjum lub spółki cywilnej - umowę regulującą współpracę Wykonawców działających wspólnie (umowa
konsorcjum lub umowa spółki cywilnej).
21.8. Jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, uchyla się od zawarcia umowy w sprawie
zamówienia publicznego, Zamawiający może dokonać ponownego badania i oceny ofert spośród ofert pozostałych w
postępowaniu wykonawców albo unieważnić postępowanie (art. 263 ustawy Pzp).
Wykonawca, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, zostanie poinformowany przez zamawiającego o miejscu i terminie podpisania umowy.
Najpóźniej w dniu podpisania umowy Wykonawca jest zobowiązany dostarczyć Zamawiającemu:
1) dokument potwierdzający umocowanie osób przewidzianych do podpisania umowy, o ile umocowanie to nie będzie
wynikać z dokumentów załączonych do oferty;
2) Wykonawca, przed podpisaniem umowy, powinien przedłożyć w przypadku konsorcjum lub spółki cywilnej - umowę
regulującą współpracę Wykonawców działających wspólnie (umowa konsorcjum lub umowa spółki cywilnej).