BZP: Budowa żłobka na 75 miejsc opieki nad dziećmi w wieku do lat 3 przy ul. Groszowej w Zgorzelcu
04.04.2025
2025/BZP 00176360/01
Gmina Miejska Zgorzelec
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Budowa żłobka na 75 miejsc opieki nad dziećmi w wieku do lat 3 przy ul. Groszowej w Zgorzelcu
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Miejska Zgorzelec
1.3.) Oddział zamawiającego: GM Zgorzelec
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 230821546
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Domańskiego 7
1.5.2.) Miejscowość: Zgorzelec
1.5.3.) Kod pocztowy: 59-900
1.5.4.) Województwo: dolnośląskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL515 - Jeleniogórski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: urzad@zgorzelec.eu
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: http://bip.um-zgorzelec.dolnyslask.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Budowa żłobka na 75 miejsc opieki nad dziećmi w wieku do lat 3 przy ul. Groszowej w Zgorzelcu
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-77c012ac-592e-4e0f-bb34-cadde3316bd1
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00176360
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-04-04
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00042866/05/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.47 Budowa żłobka na 75 miejsc opieki nad dziećmi w wieku do lat 3 przy ul. Groszowej w Zgorzelcu
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak
2.15.) Nazwa projektu lub programu
Zamówienie objęte jest dofinansowaniem w ramach Programu rozwoju instytucji opieki nad dziećmi w wieku do lat 3 „Aktywny Maluch” 2022 – 2029 współfinansowany ze środków Krajowego Planu na rzecz Odbudowy i Zwiększenia Odporności (KPO), zgodnie z umową nr 2/IV/MG/KPO/2024 z dnia 02.12.2024 r. oraz Aneksem Nr 1 do tej umowy z dnia 10 marca 2025 r.
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://platformazakupowa.pl/transakcja/10898013.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://platformazakupowa.pl/pn/zgorzelec
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1.Postępowanie prowadzone jest w języku polskim w formie elektronicznej za pośrednictwem platformazakupowa.pl pod adresem: https://platformazakupowa.pl/pn/zgorzelec
2.W celu skrócenia czasu udzielenia odpowiedzi na pytania preferuje się, aby komunikacja między zamawiającym a wykonawcami w zakresie, o którym mowa w Rozdziale XIII ust. 3 SWZ, odbywa się za pośrednictwem platformazakupowa.pl i formularza „Wyślij wiadomość do zamawiającego”, z uwzględnieniem zapisów Rozdziału XIV SWZ. Za datę przekazania (wpływu) oświadczeń, wniosków, zawiadomień oraz informacji przyjmuje się datę ich przesłania za pośrednictwem platformazakupowa.pl poprzez kliknięcie przycisku „Wyślij wiadomość do zamawiającego” po których pojawi się komunikat, że wiadomość została wysłana do zamawiającego.
3.Zamawiający i Wykonawcy mogą również komunikować się za pomocą poczty elektronicznej, jak niżej:
1) Wykonawca na adres e-mail Zamawiającego: j.stankiewicz@zgorzelec.eu
2) Zamawiający - za pośrednictwem służbowej poczty e-mail osoby uprawnionej do komunikowania się z Wykonawcą – na adres e-mail wskazany do korespondencji w ofercie Wykonawcy.
4.Zamawiający, zgodnie z § 11 ust. 2 ROZPORZĄDZENIA PREZESA RADY MINISTRÓW z dnia 30 grudnia 2020 r. w sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji oraz wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie zamieszcza wymagania dotyczące specyfikacji połączenia, formatu przesyłanych danych oraz szyfrowania i oznaczania czasu przekazania i odbioru danych za pośrednictwem platformazakupowa.pl, tj.:
1) stały dostęp do sieci Internet o gwarantowanej przepustowości nie mniejszej niż 512 kb/s,
2) komputer klasy PC lub MAC o następującej konfiguracji: pamięć min. 2 GB Ram, procesor Intel IV 2 GHZ lub jego nowsza wersja, jeden z systemów operacyjnych - MS Windows 7, Mac Os x 10 4, Linux, lub ich nowsze wersje,
3) zainstalowana dowolna przeglądarka internetowa, w przypadku Internet Explorer minimalnie wersja 10.0,
4)włączona obsługa JavaScript,
5)zainstalowany program Adobe Acrobat Reader lub inny obsługujący format plików .pdf,
6)szyfrowanie na platformazakupowa.pl odbywa się za pomocą protokołu TLS 1.3,
7)Oznaczenie czasu odbioru danych przez platformę zakupową stanowi datę oraz dokładny czas (hh:mm:ss) generowany wg. czasu lokalnego serwera synchronizowanego z zegarem Głównego Urzędu Miar.
5.Wykonawca, przystępując do niniejszego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego:
1)akceptuje warunki korzystania z platformazakupowa.pl określone w Regulaminie zamieszczonym na stronie internetowej pod linkiem w zakładce „Regulamin" oraz uznaje go za wiążący,
2)zapoznał i stosuje się do Instrukcji składania ofert/wniosków dostępnej pod linkiem.
6.Zamawiający nie przewiduje sposobu komunikowania się z wykonawcami w inny sposób niż przy użyciu środków komunikacji elektronicznej.
7.Oferta powinna być:
1)Sporządzona w języku polskim,
2)złożona przy użyciu środków komunikacji elektronicznej tzn. za pośrednictwem platformazakupowa.pl,
3)podpisana kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub podpisem zaufanym lub podpisem osobistym przez osobę/osoby upoważnioną/upoważnione.
8.Maksymalny rozmiar jednego pliku przesyłanego za pośrednictwem dedykowanych formularzy do: złożenia, zmiany, wycofania oferty wynosi 150 MB natomiast przy komunikacji wielkość pliku to maksymalnie 500 MB.
9.Rozszerzenia plików wykorzystywanych przez Wykonawców powinny być zgodne z Załącznikiem nr 2 do “Rozporządzenia Rady Ministrów w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności, minimalnych wymagań dla rejestrów publicznych i wymiany informacji w postaci elektronicznej oraz minimalnych wymagań dla systemów teleinformatycznych”.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): 1. Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego
i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o danych) (Dz. U. UE L119 z dnia 4 maja 2016 r., str. 1; zwanym dalej „RODO”) informujemy, że:
1) Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Urząd Miasta Zgorzelec, reprezentowany przez Burmistrza Miasta.
2) Administrator wyznaczył Inspektora Danych Osobowych, z którym można się kontaktować pod adresem e-mail: iodo@zgorzelec.eu
3) Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z przedmiotowym postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego, prowadzonym w trybie podstawowym, zgodnie z art. 275 pkt 1 ustawy Pzp.
4) Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art. 18 i art. 74 ustawy Pzp.
5) Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane w ramach dokumentacji prowadzonej przez Urząd Miasta Zgorzelec na podstawie przepisów prawa dotyczących archiwizacji, przez okres wskazany w ww. przepisach, tj. 5 lat dokumentacja zamówień publicznych oraz 10 lat umowy zawarte w wyniku postępowania
w trybie zamówień publicznych.
6) Obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach ustawy Pzp, związanym z udziałem
w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego.
7) W odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, w tym nie będą podlegać profilowaniu, stosownie do art. 22 RODO.
8) Posiada Pani/Pan:
a) Na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących;
b) Na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych (skorzystanie z prawa do sprostowania nie może skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego ani zmianą postanowień umowy
w zakresie niezgodnym z ustawą Pzp oraz nie może naruszać integralności protokołu oraz jego załączników);
c) Na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych
z zastrzeżeniem okresu trwania postępowania o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursu oraz przypadków,
o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO (prawo do ograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania w odniesieniu do przechowywania, w celu zapewnienia korzystania ze środków ochrony prawnej lub w celu ochrony praw innej osoby fizycznej lub prawnej, lub z uwagi na ważne względy interesu publicznego Unii Europejskiej lub państwa członkowskiego);
d) Prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO;
9) Nie przysługuje Pani/Panu:
a) W związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych;
b) Prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa
w art. 20 RODO;
c) Na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO;
10) Przysługuje Pani/Panu prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego na niezgodne z RODO przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych przez administratora. Organem właściwym dla przedmiotowej skargi jest Urząd Ochrony Danych Osobowych,
ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.
11) Jednocześnie Miasto Zgorzelec przypomina o ciążącym na Pani/Panu obowiązku informacyjnym wynikającym z art. 14 RODO względem osób fizycznych, których dane przekazane zostaną Zamawiającemu w związku z prowadzonym postępowaniem i które Zamawiający pośrednio pozyska od Wykonawcy biorącego udział w postępowaniu, chyba że ma zastosowanie co najmniej jedno z wyłączeń, o których mowa w art. 14 ust. 5 RODO.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: WZP.271.1.3.2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.5.) Wartość zamówienia: 12682399,00 PLN
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Tak
4.1.14.) Określenie aspektów społecznych, środowiskowych lub etykiet w opisie przedmiotu zamówienia:
Zamawiający uwzględnił wymagania w zakresie dostępności dla osób niepełnosprawnych oraz projektowania z przeznaczeniem dla wszystkich użytkowników, zgodnie z art. 100 ust. 1 ustawy
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiot zamówienia obejmuje w szczególności zaprojektowanie
i wykonanie robót budowlanych obejmujących budowę czterooddziałowego żłobka zapewniającego 92 miejsca opieki nad dziećmi do lat 3 wraz z zapleczem administracyjnym, socjalnym i gastronomicznym. Przedsięwzięcie obejmuje zaprojektowanie i budowę parterowego budynku w technologii modułowej wraz ze wszystkimi niezbędnymi instalacjami, wyposażeniem i zagospodarowaniem terenu.
2. Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje w szczególności:
1) Sporządzenie kompletnej wielobranżowej dokumentacji technicznej, w tym dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych, kosztorysów, zwanej dalej „dokumentacją” spełniających wymagania i obejmującej cały zakres zawarty
w Programie Funkcjonalno – Użytkowym (zwanym dalej PFU), o którym mowa w ust. 2 niniejszego Rozdziału wraz z uzyskaniem niezbędnych uzgodnień oraz pozwolenia na budowę i/lub zgłoszenia robót budowlanych niewymagających pozwolenia na budowę,
2) Wykonanie robót budowlanych zgodnie z opracowaną przez Wykonawcę i zaakceptowaną przez Zamawiającego dokumentacją wraz z uzyskaniem pozwolenia na użytkowanie,
3) Dostawę i montaż wyposażenia obiektu zgodnie z PFU oraz dokumentacją,
4) Zagospodarowanie terenu zgodnie z PFU oraz dokumentacją,
5) Uzyskanie wszelkich zgód i pozwoleń umożliwiających uzyskanie decyzji o pozwoleniu na użytkowanie obiektu oraz uzyskanie w imieniu Zamawiającego decyzji o pozwoleniu na użytkowanie obiektu.
3. Szczegółowy opis i zakres przedmiotu zamówienia został zawarty
w PFU, stanowiącym Załącznik nr 6 do SWZ oraz projekcie umowy, stanowiącym Załącznik nr 5 do SWZ.
4. Przekazany przez Wykonawcę budynek żłobka powinien być kompletnie wyposażony zgodnie z zakresem osiągnięcia zamierzonego celu, tj. przekazania do użytkowania i podjęcia działalności dotyczącej jego przeznaczenia, w tym kompletne wyposażenie kuchni w niezbędny sprzęt, wyposażenie poszczególnych pomieszczeń i sal w meble, z wyłączeniem wyposażenia w zabawki, pomoce i materiały dydaktyczne.
5. Zgodnie z art. 101 ust. 4 ustawy w sytuacji, gdyby w PFU, a więc
w dokumentach opisującym przedmiot zamówienia, zawarto odniesienie do norm, ocen technicznych, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, o których mowa w art. 101 ust. 1 pkt 2 i ust. 3 ustawy, a takim odniesieniom nie towarzyszyło wyrażenie „lub równoważne”, to Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym w każdej takiej normie, ocenie technicznej, aprobacie, specyfikacji technicznej, systemowi referencji technicznych. W związku z powyższym należy przyjąć, że każdej: normie, ocenie technicznej, aprobacie, specyfikacji technicznej, systemowi referencji technicznych występujących w opisie przedmiotu zamówienia towarzyszą wyrazy „lub równoważne”. Jeżeli w PFU użyto nazwy materiału(ów) lub urządzenia(ń), parametry identyfikujące producenta, pochodzenie, służą one jedynie do ustalenia charakterystyki, jakości tych materiałów lub urządzeń. Wykonawca ma obowiązek wbudować materiały lub urządzenia posiadające nie gorsze właściwości zapewniające zgodne z PFU funkcjonowanie elementów, części lub całego obiektu budowlanego. Tym samym dopuszcza się do stosowania przy realizacji zamówienia materiały lub urządzenia (ogólnie produkty) równoważne innych producentów. Jeżeli użyto w SWZ lub dodatkach wymogu posiadania certyfikatu wydanego przez jednostkę oceniającą zgodność lub sprawozdania z badań przeprowadzonych przez tę jednostkę jako środka dowodowego potwierdzającego zgodność z wymaganiami lub cechami określonymi w opisie przedmiotu zamówienia lub warunkach realizacji zamówienia oznacza, że Zamawiający akceptuje również certyfikaty wydane przez inne równoważne jednostki oceniające zgodność. Jeżeli wymagana jest określona etykieta, zamawiający akceptuje wszystkie etykiety potwierdzające, że dane roboty budowlane, dostawy lub usługi spełniają równoważne wymagania określonej przez zamawiającego etykiety.
6. Wymagania dotyczące gwarancji:
1) Zamawiający wymaga udzielenia minimum 60 miesięcznego okresu gwarancji na wykonany przedmiot zamówienia, w tym na wykonane roboty oraz zastosowane materiały oraz urządzenia, z wyłączeniem zieleni, kompletnej instalacji wentylacji mechanicznej z odzyskiem ciepła i funkcją chłodzenia (rekuperacja), klimatyzacji oraz wyposażenia żłobka, licząc od podpisania protokołu odbioru końcowego przedmiotu zamówienia.
2) Okres gwarancji, o którym mowa w pkt 1) niniejszego ustępu stanowi jedno z kryteriów oceny ofert, w ramach którego Wykonawca może uzyskać dodatkowe punkty, zgodnie z zasadami określonymi w Rozdziale XIX SWZ.
3) Szczegółowe wymagania dotyczące udzielonej gwarancji zostały zawarte w projekcie umowy, stanowiącym Załącznik nr 5 do SWZ.
4.2.6.) Główny kod CPV: 45200000-9 - Roboty budowlane w zakresie wznoszenia kompletnych obiektów budowlanych lub ich części oraz roboty w zakresie inżynierii lądowej i wodnej
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
71000000-8 - Usługi architektoniczne, budowlane, inżynieryjne i kontrolne
71320000-7 - Usługi inżynieryjne w zakresie projektowania
71321000-4 - Usługi inżynierii projektowej dla mechanicznych i elektrycznych instalacji budowlanych
45100000-8 - Przygotowanie terenu pod budowę
45300000-0 - Roboty instalacyjne w budynkach
45400000-1 - Roboty wykończeniowe w zakresie obiektów budowlanych
45111291-4 - Roboty w zakresie zagospodarowania terenu
45112723-9 - Roboty w zakresie kształtowania placów zabaw
37535200-9 - Wyposażenie placów zabaw
39141000-2 - Meble i wyposażenie kuchni
39150000-8 - Różne meble i wyposażenie
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 13 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1. Zamawiający wybiera ofertę najkorzystniejszą spośród ofert
ważnych, tj.: ofert niepodlegających odrzuceniu i złożonych przez Wykonawców niepodlegających wykluczeniu, na podstawie kryteriów oceny ofert wynikających z niniejszego Rozdziału SWZ.
2. Kryteriami oceny ofert w niniejszym postępowaniu są:
1) Cena (C) – waga kryterium 60 %;
2) Okres gwarancji (G) – waga kryterium 40 %.
3. Zasady oceny ofert w poszczególnych kryteriach:
1) Cena (C): Podstawą przyznania punktów w kryterium „cena” będzie cena ofertowa brutto podana przez Wykonawcę w Formularzu Ofertowym, stanowiącym Załącznik nr 1 do SWZ. Cena ofertowa brutto musi uwzględniać wszelkie koszty, jakie Wykonawca poniesie w związku z realizacją przedmiotu zamówienia.
Zamawiający oceni oferty według wzoru:
C = (Cn/Cb) x 60
C – liczba punktów za kryterium „cena”,
Cn – cena najniższa z badanych ofert, spośród wszystkich złożonych ofert niepodlegających odrzuceniu
Cb – cena badanej oferty
60 – maksymalna liczba punktów, która może być przyznana
w tym kryterium.
2) Okres gwarancji (G): Podstawą przyznania punktów w tym kryterium będzie wskazany przez Wykonawcę w Formularzu Ofertowym, stanowiącym Załącznik nr 1 do SWZ okres gwarancji na wykonany przedmiot zamówienia, w tym na wykonane roboty oraz zastosowane materiały i urządzenia, z wyłączeniem zieleni, kompletnej instalacji wentylacji mechanicznej z odzyskiem ciepła i funkcją chłodzenia (rekuperacja), klimatyzacji oraz wyposażenia żłobka, licząc od podpisania protokołu odbioru końcowego przedmiotu zamówienia, zwanym dalej „okresem gwarancji”.
Zgodnie z warunkami niniejszej SWZ minimalny okres gwarancji wynosi 60 miesięcy, natomiast maksymalny 84 miesięcy.
Zamawiający oceni oferty wg wzoru:
G = (Gm/Gmax) x 40
G – liczba punktów za kryterium „okres gwarancji”
Gm- ilość miesięcy badanej ofert
Gmax – maksymalny okres gwarancji (84 m-cy)
40 – maksymalna liczba punktów, która może być przyznana
w tym kryterium
Zamawiający wymaga, aby Wykonawca określił okres gwarancji w miesiącach, przy czym do oceny ofert w ramach tego kryterium Zamawiający przyjmie maksymalnie 84 miesięczny okres gwarancji. Jeżeli Wykonawca zaoferuje okres gwarancji dłuższy niż 84 miesięcy, Zamawiający podaną wartość wpisze do postanowień umowy, natomiast do obliczeń przyjęta zostanie maksymalna ilość punktów, tj. 40
W przypadku wskazania minimalnego – 60 miesięcznego okresu gwarancji Zamawiający przyzna 0 punktów. W przypadku nie wskazania okresu gwarancji Zamawiający przyjmie, iż Wykonawca zaoferował minimalny tj. 60 miesięczny okres gwarancji i nie przyzna ofercie punktów. Zamawiający odrzuci ofertę Wykonawcy, który zaoferuje okres gwarancji krótszy niż 60 miesięcy - jako niezgodną z warunkami zamówienia.
Warunki gwarancji zostały opisane w projekcie umowy (Załącznik nr 5 do SWZ).
3) Całkowita liczba punktów, jaką otrzyma dana oferta, zostanie obliczona, wg poniższego wzoru:
P = C+G
P – całkowita liczba punktów
C – liczba punktów uzyskanych w kryterium „cena”
G – liczba punktów uzyskanych w kryterium „okres gwarancji”
4. Zamawiający wybiera ofertę najkorzystniejszą spośród ofert ważnych, tj.: ofert niepodlegających odrzuceniu i złożonych przez Wykonawców niepodlegających wykluczeniu, na podstawie kryteriów oceny ofert wynikających z niniejszego Rozdziału SWZ.
5. Punktacja przyznawana ofertom w poszczególnych kryteriach oceny ofert będzie liczona z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku, zgodnie z zasadami arytmetyki.
6. Sposób oceny ofert został zawarty w Rozdziale XIX SWZ. Zamawiający nie zamieścił pełnego opisu ze względu na ograniczoną wielkość pola.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Okres gwarancji
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
Zgodnie z art. 112 ust. 1 ustawy Pzp, Zamawiający określa warunki udziału w postępowaniu dotyczące zdolności technicznej lub zawodowej:1) Wymagane doświadczenie zawodowe Wykonawcy:
O udzielenie zamówienia może ubiegać się Wykonawca, który nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat, przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał należycie:
jedną robotę budowlaną polegającą na budowie, bądź przebudowie bądź adaptacji obiektów na żłobek lub przedszkole lub zespół żłobkowo-przedszkolny o minimalnej powierzchni 400 m2 oraz obejmującą swoim zakresem łącznie co najmniej branże: konstrukcyjno-budowlaną, sanitarną oraz elektryczną.
Wzór wykazu stanowi Załącznik nr 4 do SWZ.
Jeżeli Wykonawca powołuje się na doświadczenie w realizacji robót wykonanych wspólnie z innym wykonawcą (konsorcjum), wówczas zobowiązany jest podać jedynie te roboty, w których wykonywaniu bezpośrednio i faktycznie uczestniczył. Zamawiający zastrzega możliwość zwrócenia się do Wykonawcy o wyjaśnienia w zakresie faktycznie wykonywanego zakresu prac lub bezpośrednio do podmiotu na rzecz którego wykazany zakres prac został wykonany, o przedstawienie informacji lub dokumentów istotnych dla oceny spełnienia warunków.
2) Osoby zdolne do wykonania zamówienia:
O udzielenie zamówienia może ubiegać się Wykonawca, który skieruje do realizacji zamówienia następujące osoby:
a) 1 osobę do sprawowania funkcji projektanta architektury posiadającą łącznie:
- uprawnienia budowlane do projektowania w specjalności architektonicznej bez ograniczeń albo inne uprawnienia umożliwiające wykonywanie tych samych czynności, do wykonywania których w aktualnym stanie prawnym uprawniają uprawnienia budowlane w ww. specjalności oraz
- doświadczenie w opracowaniu dwóch dokumentacji projektowych (w ramach dwóch odrębnych umów) obejmujących swoim zakresem budowę bądź przebudowę bądź adaptację obiektów na żłobek lub przedszkole lub zespół żłobkowo-przedszkolny, na podstawie których została uzyskana decyzja o pozwoleniu na budowę, wykazane w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert;
b) 1 osobę posiadającą uprawienia budowlane do projektowania w specjalności konstrukcyjno-budowlanej bez ograniczeń albo inne uprawienia umożliwiające wykonywanie tych samych czynności, do wykonywania których w aktualnym stanie prawnym uprawniają uprawnienia budowlane w ww. specjalności;
c) 1 osobę posiadającą uprawienia budowlane do projektowania w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych bez ograniczeń albo inne uprawienia umożliwiające wykonywanie tych samych czynności, do wykonywania których w aktualnym stanie prawnym uprawniają uprawnienia budowlane w ww. specjalności;
d) 1 osobę posiadającą uprawienia budowlane do projektowania w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych bez ograniczeń albo inne uprawienia umożliwiające wykonywanie tych samych czynności, do wykonywania których w aktualnym stanie prawnym uprawniają uprawnienia budowlane w ww. specjalności;
e) 1 osobę posiadającą uprawienia budowlane do projektowania w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń telekomunikacyjnych albo inne uprawienia umożliwiające wykonywanie tych samych czynności, do wykonywania których w aktualnym stanie prawnym uprawniają uprawnienia budowlane w ww. specjalności;
f) 1 osobę do sprawowania funkcji kierownika budowy posiadającą łącznie:
- uprawnienia budowlane w specjalności konstrukcyjno-budowlanej bez ograniczeń do kierowania robotami budowlanymi albo inne uprawienia umożliwiające wykonywanie tych samych czynności, do wykonywania których w aktualnym stanie prawnym uprawniają uprawnienia budowlane w ww. specjalności oraz posiadającą
- doświadczenie w kierowaniu robotami budowlanymi jako kierownik budowy w specjalności konstrukcyjno-budowlanej bez ograniczeń przy realizacji jednej roboty budowlanej obejmującej budowę bądź przebudowę bądź adaptację obiektów na żłobek lub przedszkole lub zespół żłobkowo-przedszkolny, wykazane w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert;
g) 1 osobę posiadającą uprawienia budowlane w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych bez ograniczeń do kierowania robotami budowlanymi albo inne uprawienia umożliwiające wykonywanie tych samych czynności, do wykonywania których w aktualnym stanie prawnym uprawniają uprawnienia budowlane w ww. specjalności;
h) 1 osobę posiadającą uprawnienia budowlane w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych
i kanalizacyjnych bez ograniczeń do kierowania robotami budowlanymi albo inne uprawienia umożliwiające wykonywanie tych samych czynności, do wykonywania których w aktualnym stanie prawnym uprawniają uprawnienia budowlane w ww. specjalności;
i) 1 osobę posiadającą uprawnienia budowlane w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń telekomunikacyjnych do kierowania robotami budowlanymi albo inne uprawienia umożliwiające wykonywanie tych samych czynności, do wykonywania których w aktualnym stanie prawnym uprawniają uprawnienia budowlane w ww. specjalności;
j) 1 osobę posiadającą certyfikat potwierdzający posiadanie kwalifikacji do instalowania systemów fotowoltaicznych zgodnie z art. 136 ust. 2 ustawy z dnia 20 lutego 2015 r.
o odnawialnych źródłach energii;
k) 1 osobę posiadającą Świadectwo Kwalifikacyjne uprawniające do zajmowania się eksploatacją urządzeń, instalacji i sieci na stanowisku eksploatacji, w zakresie obsługi, konserwacji, remontu, naprawy, montażu lub demontażu i czynności kontrolno-pomiarowych, zgodnie
z zapisami Rozporządzenia Ministra Klimatu i Środowiska z dnia 01 lipca 2022 r. w sprawie szczegółowych zasad stwierdzania posiadania kwalifikacji przez osoby zajmujące się eksploatacją urządzeń, instalacji i sieci.
Wzór wykazu stanowi Załącznik nr 4A do SWZ.
Zamawiający dopuszcza łączenie funkcji pod warunkiem łącznego spełnienia przypisanych im warunków.
W przypadku osób, o których mowa w punkcie 2 lit. od a do i niniejszego ustępu, Wykonawca winien wykazać się osobami posiadającymi uprawnienia budowlane do sprawowania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 07 lipca 1994 r. Prawo budowlane oraz rozporządzenia Ministra Inwestycji i Rozwoju z dnia 29 kwietnia 2019 r. w sprawie przygotowania zawodowego do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie lub innymi uprawnieniami umożliwiającymi wykonywanie tych samych czynności, do wykonania których w aktualnym stanie prawnym upoważniają uprawnienia budowlane w tej samej specjalności.
Zgodnie z art.104 ustawy Prawo budowlane- osoby, które przed dniem wejścia w życie ustawy (tj. przed dniem 01.01.1995r.) uzyskały uprawnienia budowlane lub stwierdzenie posiadania przygotowania zawodowego do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie, zachowują uprawnienia do pełnienia tych funkcji w dotychczasowym zakresie. Powyższe oznacza, że w razie złożenia oferty zawierającej wskazanie osób posiadających uprawnienia budowlane uzyskane przed 1995 r., wymaga się od Wykonawcy, aby osoby te posiadały uprawnienia zgodne z zakresem wskazanym w niniejszej SWZ.
W przypadku osób, posiadających uprawnienia wydane poza terytorium RP, w tym obywatelom państw Europejskiego Obszaru Gospodarczego oraz Konfederacji Szwajcarskiej, wymaga się, aby osoby te spełniały odpowiednie warunki opisane w art. 12a ustawy Prawo budowlane oraz ustawy z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej oraz art. 20 a ustawy o samorządach zawodowych architektów oraz inżynierów budownictwa.
Zamawiający informuje, że zgodnie z treścią art. 12 ust. 7 ustawy prawo budowlane podstawę do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie stanowi wpis, w drodze decyzji, do centralnego rejestru o którym mowa w art. 88 a ust.1 pkt 3 lit a, oraz zgodnie z odrębnymi przepisami wpis na listę członków właściwej izby samorządu zawodowego, potwierdzony zaświadczeniem wdanym przez te izbę, z określonym w nim terminem ważności.
Zamawiający, w stosunku do Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, w odniesieniu do warunków dotyczących zdolności zawodowej, o których mowa w pkt 1 i pkt 2 , dopuszcza spełnienie warunków
w sposób niżej określony:
- warunek w zakresie wymaganego doświadczenia, o którym mowa
w pkt 1, musi zostać spełniony w całości przez co najmniej jednego z wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielnie zamówienia, który wykonana roboty, do realizacji których zdolności te są wymagane,
- warunek w zakresie osób zdolnych do wykonania zamówienia,
o którym mowa w pkt 2 może zostać spełniony łącznie przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielnie zamówienia.
Powyższe zasady ubiegania się o udzielnie zamówienia będą miały zastosowanie w przypadku polegania na zasobach innych podmiotów.
Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia mogą polegać na zdolnościach tych z Wykonawców, którzy wykonają roboty budowlane lub usługi (w zakresie osób) do realizacji których te zdolności są wymagane. W powyższym przypadku Zamawiający zgodnie z art.117 ust 4 ustawy Pzp wymaga od Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie dołączenia do oferty oświadczenia, z którego będzie wynikało, które roboty budowlane lub usługi (w zakresie osób) wykonają poszczególni Wykonawcy, określonego Załącznikiem nr 3 do SWZ.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: Zamawiający, zgodnie z art. 274 ust. 1 ustawy Pzp, wezwie Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni od dnia wezwania, podmiotowych środków dowodowych, na potwierdzenie braku podstaw wykluczenia, aktualnych na dzień ich złożenia, tj.:
Aktualnego na dzień złożenia oświadczenia o braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 7 ust. 1 ustawy sankcyjnej. Wzór oświadczenia stanowi Załącznik nr 2D do SWZ.
W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, przedmiotowe oświadczenie składa każdy z nich.
W przypadku polegania na zdolnościach podmiotów udostępniających zasoby Wykonawca składa na wezwanie Zamawiającego, aktualne na dzień złożenia oświadczenie, o którym mowa powyżej, również w odniesieniu do tych podmiotów.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Zamawiający, zgodnie z art. 274 ust. 1 ustawy Pzp, wezwie Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni od dnia wezwania, podmiotowych środków dowodowych, na potwierdzenie spełnienia warunków udziału w postępowaniu, aktualnych na dzień ich złożenia, tj.:
1) Wykazu robót wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających, czy te roboty zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego roboty zostały wykonane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - inne odpowiednie dokumenty - wzór wykazu stanowi Załącznik nr 4 do SWZ;
2) Wykazu osób, skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług lub kierowanie robotami wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych i uprawnień niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami. Wzór wykazu stanowi Załącznik nr 4A do SWZ.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
1. Wykonawca zobowiązany jest do zabezpieczenia swojej oferty wadium w wysokości: 126.820,00 PLN (słownie: sto dwadzieścia sześć tysięcy osiemset dwadzieścia złotych 00/100).2. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert
i utrzymuje nieprzerwanie do dnia upływu terminu związania ofertą,
z wyjątkiem przypadków, o których mowa w art. 98 ust. 1 pkt 2 i 3 oraz ust. 2 ustawy Pzp.
3. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach:
1) Pieniądzu;
2) Gwarancjach bankowych;
3) Gwarancjach ubezpieczeniowych;
4) Poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa
w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r.
o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości.
4. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy numer: 75 1240 3464 1111 0010 6448 8461,
z dopiskiem: „Wadium do postępowania nr WZP.271.1.3.2025”.
UWAGA: Za termin wniesienia wadium w formie pieniężnej zostanie przyjęty termin (data oraz godzina) uznania (zaksięgowania) kwoty wadium na rachunku bankowym Zamawiającego. W związku z powyższym wadium powinno wpłynąć na rachunek bankowy Zamawiającego do upływu terminu wyznaczonego na składanie ofert, tj. przed upływem godziny i dnia wyznaczonego, jako ostateczny termin składania ofert.
5. Wadium wnoszone w formie poręczeń lub gwarancji musi być złożone jako oryginał gwarancji lub poręczenia w postaci elektronicznej, zgodnie z zapisami ust. 10 Rozdziału XVI SWZ i zawierać w swej treści co najmniej poniżej wskazane wymagania:
1) Musi obejmować odpowiedzialność za wszystkie przypadki powodujące utratę wadium przez Wykonawcę określone w art. 98 ust. 6 ustawy Pzp,
2) Z jej treści powinno jednoznacznie wynikać zobowiązanie gwaranta do zapłaty całej kwoty wadium,
3) Powinno być nieodwołalne i bezwarunkowe oraz płatne na pierwsze żądanie Zamawiającego, bez jakichkolwiek dodatkowych zastrzeżeń i warunków,
4) Termin obowiązywania poręczenia lub gwarancji nie może być krótszy niż termin związania ofertą,
5) W treści poręczenia lub gwarancji powinna znaleźć się nazwa oraz numer przedmiotowego postępowania,
6) Beneficjentem poręczenia lub gwarancji jest: Gmina Miejska Zgorzelec
7) W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się
o udzielenie zamówienia (art. 58 ustawy Pzp), Zamawiający uzna wadium (w formie gwarancji lub poręczenia) za prawidłowe, jeżeli będzie ono dawało Zamawiającemu możliwość skutecznego zrealizowania swoich roszczeń
w przypadku zaistnienia okoliczności uzasadniających zatrzymanie wadium, niezależnie od tego, który
z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia doprowadził do ziszczenia się przesłanek określonych w art. 96 ust. 6 ustawy Pzp.
6. Oferta Wykonawcy, który nie wniesie wadium, wniesie wadium
w sposób nieprawidłowy lub nie utrzyma wadium nieprzerwanie do upływu terminu związania ofertą lub złoży wniosek o zwrot wadium w przypadku, o którym mowa w art. 98 ust. 2 pkt 3 ustawy Pzp zostanie odrzucona na podstawie art. 226 ust. 1 pkt 14 ustawy Pzp.
7. Informacje dotyczące wadium zostały zawarte w Rozdziale XVI SWZ. Zamawiający nie zamieścił pełnego opisu ze względu na ograniczoną wielkość pola.
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia.W takim przypadku Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Wówczas do oferty należy dołączyć stosowne pełnomocnictwo. Wszelka korespondencja będzie prowadzona wyłącznie z pełnomocnikiem.
Wspólnicy spółki cywilnej jako Wykonawcy składający ofertę wspólną, na podstawie art. 58 ust. 2 ustawy Pzp ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Jeżeli umocowanie do reprezentacji wynika z treści umowy spółki cywilnej, do oferty Wykonawcy powinni załączyć treść tej umowy. W takim przypadku nie będzie potrzebne odrębne pełnomocnictwo. Pełnomocnictwo należy złożyć w formie określonej w Rozdziale X SWZ.
2. W odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu w zakresie zdolności zawodowej, o których mowa w Rozdziale VIII ust. 2 SWZ, zgodnie z art. 117 ust. 3 ustawy Pzp, Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia mogą polegać na zdolnościach tych z Wykonawców, którzy wykonają roboty budowlane lub usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane.
W powyższym przypadku Wykonawcy wspólnie ubiegający się
o udzielenie zamówienia zobowiązani są dołączyć do oferty oświadczenie,
z którego wynikać będzie, które roboty budowlane lub usługi (w zakresie osób) wykonają poszczególni Wykonawcy – określone Załącznikiem nr 3 do SWZ.
Powyższe oznacza obowiązek osobistego wykonania części zamówienia wskazanego w przedmiotowym oświadczeniu przez poszczególnych Wykonawców. Oświadczanie stanowić będzie integralną część umowy.
3. Oświadczenia potwierdzające brak podstaw wykluczenia z postępowania oraz o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie – Załącznik nr 2, 2A i 2D do SWZ.
Jeżeli chociażby jeden z Wykonawców podlega wykluczeniu to wykluczeniu podlega całe Konsorcjum.
4. Jeżeli zostanie wybrana oferta Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, Zamawiający będzie żądał przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego kopii umowy regulującej współpracę tych Wykonawców, o ile umowa taka nie zostanie załączona do oferty.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia zostały zawarte w projekcie umowy, stanowiącym Załącznik nr 5 do SWZ.7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy