BZP: Rozbudowa i przebudowa drogi gminnej nr 116402E w m. Zaborów Pierwszy, Zaborów Drugi, Łazisko, gmina Tomaszów Mazowiecki
07.04.2025
2025/BZP 00179828/01
GMINA TOMASZÓW MAZOWIECKI
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Rozbudowa i przebudowa drogi gminnej nr 116402E w m. Zaborów Pierwszy, Zaborów Drugi, Łazisko, gmina Tomaszów Mazowiecki
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINA TOMASZÓW MAZOWIECKI
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 590648333
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Prezydenta Ignacego Mościckiego 4
1.5.2.) Miejscowość: Tomaszów Mazowiecki
1.5.3.) Kod pocztowy: 97-200
1.5.4.) Województwo: łódzkie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL713 - Piotrkowski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: sekretariat@gminatomaszowmaz.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: http://bip.gminatomaszowmaz.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Rozbudowa i przebudowa drogi gminnej nr 116402E w m. Zaborów Pierwszy, Zaborów Drugi, Łazisko, gmina Tomaszów Mazowiecki
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-e48552a2-6e5b-425d-814b-cd1cdcb7c300
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00179828
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-04-07
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00026863/03/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.11 Przebudowa drogi gminnej nr 116402E na odcinku Zaborów DrugiŁazisko
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak
2.15.) Nazwa projektu lub programu
Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego w ramach programu regionalnego Fundusze Europejskie dla Łódzkiego 2021-2027
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://zamowienia.sidaspzp.pl/zamawiajacy/gmina-tomaszow-mazowiecki3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://zamowienia.sidaspzp.pl/zamawiajacy/gmina-tomaszow-mazowiecki
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Niezbędne wymagania sprzętowo aplikacyjne umożliwiające pracę na platformie zamówień publicznych zamawiającego tj.: a. niezbędne wymagania
sprzętowo-aplikacyjne: I. dostęp do sieci Internet o gwarantowanej przepustowości nie mniejszej niż 1 Mb/s, II. komputer klasy PC lub MAC o następującej konfiguracji: pamięć ram min. 3 GB RAM, procesor 1500 MHz lub lepszy, jeden z systemów operacyjnych Linux Kernel 4.0, Windows 7 i MacOS 10.12 – lub nowsze wersje; III. zainstalowana przeglądarka internetowa: Firefox, Chrome, Opera – w najnowszej wersji, IV. włączona obsługa JavaScript, V. Zainstalowany program do obsługi formatów .pdf np. Acrobat Reader, VI. Dopuszczalne formaty przesłanych danych tj. plików o wielkości do 100 MB to: txt, rtf, pdf, xps, odt, ods, odp, doc, xls,ppt, docx, xlsx, pptx, csv, jpg, tif, png, zip, tar, gz, 7z VII. Informacja odnośnie kodowania i czasu odbioru danych: 1. Plik
załączony przez wykonawcę na platformie i zapisany nie jest widoczny dla Zamawiającego, ponieważ w systemie występuje jako plik zaszyfrowany, 2. Jako czas złożenia oferty za pomocą platformy zamówień publicznych zamawiającego przyjmuje się moment otrzymania żądania przez serwer po kliknięcia w opcję „Złóż ofertę”. Czas jest prezentowany w (hh:mm:ss) zgodnie ze strefą czasową ustawioną na komputerze. Po kliknięciu w opcję „Złóż ofertę” wykonawca jest informowany poprzez zmianą statusu, że jego oferta została złożona. VIII. Czas serwera jest synchronizowany z czasem udostępnionym przez Główny Urząd Miar.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z rozdziałem XXVIII SWZ
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: RZ.271.2.4.2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotowe zamówienie składa się z dwóch części:
Część 1 zamówienia: „Rozbudowa ul. Łąkowej w Zaborowie Pierwszym i ul. Równej w Zaborowie Drugim”
Zamówienie realizowane jest w ramach projektu nr FELD.04.02-IZ.00-0001/23/00 pn. „Poprawa jakości połączenia gminy Tomaszów Mazowiecki z systemem dróg TEN-T poprzez rozbudowę i przebudowę drogi gminnej nr 116402E” współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach programu regionalnego Fundusze Europejskie dla Łódzkiego 2021-2027.
Przedmiotem zamówienia publicznego jest wykonanie robót budowlanych związanych z infrastrukturą drogową w gminie Tomaszów Mazowiecki – rozbudową drogi gminnej nr 116402E na podstawie przekazanego przez zamawiającego projektu budowlanego.
Lokalizacja inwestycji: obręb geodezyjny Zaborów, działki nr ewidencyjny: 412/1, 412/3, 412/4, 409, 410, 924, 923, 500, 589/1, 590, 594/1, 597, 598/14, 267.
Podstawowe parametry:
1) Długość odcinka drogi: 760,22 m,
2) Kategoria ruchu: KR2,
3) Klasa drogi: D,
4) Szerokość jezdni 5,0 m,
5) Szerokość chodnika: 2 m,
6) Nawierzchnia jezdni: beton asfaltowy,
7) Nawierzchnia chodnika: kostka betonowa.
Podstawowy zakres robót:
1) roboty rozbiórkowe, przygotowawcze i porządkowe,
2) wykonanie pełnej konstrukcji jezdni,
3) budowa chodników,
4) wykonanie jednostronnego pobocza utwardzonego kruszywem łamanym,
5) przebudowa i budowa zjazdów,
6) przebudowa i budowa rowów przydrożnych,
7) budowa drenażu,
8) przebudowa oświetlenia,
9) budowa 2 kładek dla pieszych,
10) wykonanie oznakowania i elementów BRD,
11) wykonanie kanału technologicznego.
W ramach niniejszego zamówienia wykonawca zobowiązany jest także do uwzględnienia prac oraz kosztów dotyczących:
1) wykonania projektu organizacji ruchu na czas wykonywania robót budowlanych wraz z wymaganymi uzgodnieniami,
2) dostarczenia, wdrożenia i utrzymania oznakowania na czas budowy,
3) usunięcia poza teren budowy na koszt wykonawcy ze szczególnym zachowaniem przepisów ustawy o odpadach materiałów z rozbiórki nie nadających się do wykorzystania oraz nadmiaru mas ziemnych,
4) wykonania dokumentacji powykonawczej zgodnie z wymaganiami ujętymi w § 10 niniejszej umowy.
Szczegółowy zakres inwestycji oraz wymagania jakościowe określa dokumentacja techniczna, przedmiary robót i szczegółowa specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót (STWiOR). Przedmiary robót i kosztorysy należy traktować wyłącznie pomocniczo i poglądowo, gdyż
nie stanowią one podstawy wyceny zamówienia.
Po zakończeniu robót budowlanych wykonawca, w imieniu zamawiającego, uzyska decyzję właściwego organu nadzoru budowlanego na użytkowanie obiektu budowlanego, zgodnie z przepisami Prawa Budowlanego (ostateczna decyzja właściwego organu nadzoru budowlanego o pozwoleniu
na użytkowanie/dokument potwierdzający przyjęcie bez sprzeciwu zawiadomieniu właściwego organu o zakończeniu budowy obiektu).
Część nr 2 zamówienia: „Przebudowa drogi gminnej nr 116402E na odcinku Zaborów Drugi - Łazisko”
Zamówienie realizowane jest w ramach zadania pn. „Przebudowa drogi gminnej nr 116402E na odcinku Zaborów Drugi - Łazisko” współfinansowanego ze środków Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg.
Przedmiotem zamówienia publicznego jest zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych związanych z infrastrukturą drogową w gminie Tomaszów Mazowiecki – przebudowa drogi gminnej na podstawie zatwierdzonego projektu budowlanego, wykonanego w oparciu o posiadany przez zamawiającego Program Funkcjonalno-Użytkowy (PFU).
Lokalizacja inwestycji: obręb geodezyjny Zaborów, działka nr ewidencyjny: 412/4, obręb geodezyjny Łazisko, działka nr ewidencyjny: 242/2, 133/1, 133/2, 133/3, 464,
Podstawowe parametry:
1) Długość odcinka drogi: 853 mb,
2) Kategoria ruchu: KR2,
3) Klasa drogi: D,
4) Szerokość jezdni 6,0 m,
5) Nawierzchnia jezdni: beton asfaltowy,
Zakres dokumentacji technicznej:
1) opracowanie koncepcji (projekt koncepcyjny),
2) opracowanie projektu zagospodarowania działki lub terenu,
3) opracowanie projektu architektoniczno-budowlanego,
4) opracowanie projektu technicznego,
5) opracowanie stałej organizacji ruchu wraz z wymaganymi uzgodnieniami,
6) opracowanie specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych,
7) opracowanie kosztorysu inwestorskiego i przedmiaru robót,
8) uzyskanie wszelkiego typu uzgodnień i decyzji w celu uzyskania decyzji o pozwoleniu na budowę lub zgłoszenia robót – przyjętego bez sprzeciwu,
Podstawowy zakres robót:
1) roboty rozbiórkowe i przygotowawcze,
2) wykonanie pełnej konstrukcji jezdni,
3) wykonanie obustronnych poboczy,
4) wykonanie zjazdów,
5) wykonanie odwodnienia,
6) wykonanie oznakowania i elementów BRD,
7) wykonanie kanału technologicznego,
8) usunięcie drzew i krzewów (uzyskanie w imieniu zamawiającego decyzji o zezwoleniu na wycinkę),
9) wykonanie nasadzeń zastępczych.
Szczegółowy opis inwestycji oraz wymagania jakościowe określa Program Funkcjonalno-Użytkowy.
W ramach niniejszego zamówienia wykonawca zobowiązany jest także do uwzględnienia prac oraz kosztów dotyczących:
1) wykonania projektu organizacji ruchu na czas wykonywania robót budowlanych wraz
z wymaganymi uzgodnieniami,
2) dostarczenia, wdrożenia i utrzymania oznakowania na czas budowy,
3) usunięcia poza teren budowy na koszt wykonawcy ze szczególnym zachowaniem przepisów ustawy o odpadach materiałów z rozbiórki nie nadających się do wykorzystania oraz nadmiaru mas ziemnych,
4) wykonania dokumentacji powykonawczej zgodnie z wymaganiami ujętymi w § 12 projektowanych postanowieniach umowy.
Zamawiający zastrzega sobie prawo uszczegółowienia przedmiotu zamówienia na etapie przygotowywanego projektu koncepcyjnego.
Po zakończeniu robót budowlanych wykonawca, w imieniu zamawiającego, uzyska decyzję właściwego organu nadzoru budowlanego na użytkowanie obiektu budowlanego, zgodnie z przepisami Prawa Budowlanego (ostateczna decyzja właściwego organu nadzoru budowlanego o pozwoleniu
na użytkowanie/dokument potwierdzający przyjęcie bez sprzeciwu zawiadomieniu właściwego organu o zakończeniu budowy obiektu).
4.2.6.) Główny kod CPV: 45233140-2 - Roboty drogowe
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45100000-8 - Przygotowanie terenu pod budowę
45233200-1 - Roboty w zakresie różnych nawierzchni
45233222-1 - Roboty budowlane w zakresie układania chodników i asfaltowania
45233100-0 - Roboty w zakresie budowy autostrad, dróg
45233300-2 - Fundamentowanie autostrad, dróg, ulic i ścieżek ruchu pieszego
45450000-6 - Roboty budowlane wykończeniowe, pozostałe
71000000-8 - Usługi architektoniczne, budowlane, inżynieryjne i kontrolne
71320000-7 - Usługi inżynieryjne w zakresie projektowania
71355000-1 - Usługi pomiarowe
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2026-07-10
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
serwis posprzedażny, pomoc techniczna, warunki dostawy takich jak termin, sposób lub czas dostawy, oraz okresu realizacji.4.3.5.) Nazwa kryterium: Okres gwarancji i rękojmi
4.3.6.) Waga: 20
Kryterium 3
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Zawartości destruktu w mieszance na poboczu
4.3.6.) Waga: 20
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy:1) nie podlegają wykluczeniu z postępowania,
2) spełniają warunki udziału w postępowaniu, określone przez zamawiającego w niniejszej SWZ.
2. Zamawiający określa warunki udziału w postępowaniu w sposób proporcjonalny do przedmiotu zamówienia oraz umożliwiający ocenę zdolności wykonawcy do należytego wykonania zamówienia,
w szczególności wyrażając je jako minimalne poziomy zdolności.
3. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają następujące minimalne poziomy zdolności:
1) W zakresie zdolności do występowania w obrocie gospodarczym
- zamawiający nie stawia wymagań w zakresie tego warunku
2) W zakresie uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów
- zamawiający nie stawia wymagań w zakresie tego warunku
3) W zakresie sytuacji ekonomicznej lub finansowej
- zamawiający nie stawia wymagań w zakresie tego warunku
4) W zakresie zdolności technicznej lub zawodowej
- zamawiający określa warunki udziału w postępowaniu następująco:
a) w zakresie zdolności technicznej:
Zamawiający wymaga, aby wykonawca wykonał w ciągu ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy, w tym okresie - co najmniej:
dwie roboty budowlane, polegające na:
- budowie, przebudowie lub rozbudowa drogi publicznej ogólnodostępnej o długości co najmniej 1.600 mb – łącznie dwie roboty - obejmujących swoim zakresem co najmniej wykonanie nawierzchni jezdni z mieszanki mineralno-asfaltowej wraz z warstwami konstrukcyjnymi podbudowy,
dwie roboty budowlane polegające na:
- budowie, przebudowie lub rozbudowie drogi publicznej, placu manewrowego, parkingu, chodnika lub ścieżki rowerowej o powierzchni co najmniej 1.300 m2 – łącznie dwie roboty
- obejmujących swoim zakresem co najmniej wykonanie nawierzchni z kostki betonowej.
Przez drogę ogólnodostępną rozumie się:
drogę publiczną zaliczoną na podstawie ustawy z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych (t.j. Dz.U. z 2024 r. poz. 320) do jednej z kategorii dróg, z której może korzystać każdy, zgodnie z jej przeznaczeniem tj.: droga krajowa; droga wojewódzka; droga powiatowa; droga gminna.
drogę wewnętrzną w rozumieniu ustawy z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych
(t.j. Dz.U. z 2024 r. poz. 320), której zarządcą jest Jednostka Samorządu Terytorialnego.
Wykazane roboty powinny być uwierzytelnione stosownymi dowodami określającymi czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie.
Okres wyrażony w latach liczy się od dnia, w którym upływa termin składania ofert.
b) - w zakresie zdolności zawodowej:
• dla dokumentacji projektowo-kosztorysowej:
Zamawiający wymaga, aby wykonawca wykazał, że osoby, które będą przez niego skierowane do realizacji zamówienia publicznego, odpowiedzialne za zaprojektowanie robót budowlanych, legitymowały się kwalifikacjami i doświadczeniem zawodowym odpowiednim do funkcji,
jakie zostaną im powierzone.
Wykonawca przedstawi co najmniej jedną osobę, która:
1) posiada wymagane uprawnienia budowlane do projektowania w specjalności: konstrukcyjno-budowlanej lub inżynieryjnej drogowej, która spełnia następujące wymagania:
2) posiada co najmniej 3 lata doświadczenia – liczonego od dnia uzyskania uprawnień,
3) przynależy do Polskiej Izby Inżynierów Budowlanych,
Wykonawca przedstawi co najmniej jedną osobę, która:
1) posiada wymagane uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności: instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń telekomunikacyjnych, która spełnia następujące wymagania:
2) posiada co najmniej 3 lat doświadczenia – liczonego od dnia uzyskania uprawnień,
3) przynależy do Polskiej Izby Inżynierów Budowlanych,
• dla robót budowlanych:
Zamawiający wymaga, aby wykonawca wykazał, że osoby, które będą przez niego skierowane do realizacji zamówienia publicznego, odpowiedzialne za kierowanie robotami budowlanymi, legitymowały się kwalifikacjami i doświadczeniem zawodowym odpowiednim do funkcji, jakie zostaną im powierzone.
Wykonawca przedstawi co najmniej jedną osobę, która:
1) posiada wymagane uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności: konstrukcyjno-budowlanej lub inżynieryjnej drogowej, która spełnia następujące wymagania:
2) posiada co najmniej 3 lat doświadczenia – liczonego od dnia uzyskania uprawnień,
3) przynależy do Polskiej Izby Inżynierów Budowlanych,
Wykonawca przedstawi co najmniej jedną osobę, która:
1) posiada wymagane uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności: instalacyjnej w zakresie, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych, która spełnia następujące wymagania:
2) posiada co najmniej 3 lat doświadczenia – liczonego od dnia uzyskania uprawnień,
3) przynależy do Polskiej Izby Inżynierów Budowlanych,
Wykonawca przedstawi co najmniej jedną osobę, która:
4) posiada wymagane uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności: instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń telekomunikacyjnych, która spełnia następujące wymagania:
5) posiada co najmniej 3 lat doświadczenia – liczonego od dnia uzyskania uprawnień,
6) przynależy do Polskiej Izby Inżynierów Budowlanych,
Okres wyrażony w latach liczy się od dnia, w którym upływa termin składania ofert.
Kierownik budowy/robót powinien posiadać uprawnienia budowlane zgodnie z ustawą z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 725) oraz rozporządzeniem Ministra Inwestycji i Rozwoju z dnia 29 kwietnia 2019 r. w sprawie przygotowania zawodowego do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz. U. z 2019 r. poz. 831) lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów.
Zgodnie z art. 12a ustawy Prawo budowlane samodzielne funkcje techniczne w budownictwie, określone w art. 12 ust. 1 ustawy mogą również wykonywać osoby, których odpowiednie kwalifikacje zawodowe zostały uznane na zasadach określonych w przepisach odrębnych. Regulację odrębną stanowią przepisy ustawy z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych, nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 334)
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: Oświadczenie składane wraz z ofertą przez wykonawcę, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Pzp, stanowi w niniejszym postępowaniu dowód
potwierdzający brak podstaw wykluczenia wykonawcy z postępowania, odpowiednio na dzień składania ofert.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. wykazu robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat wstecz od dnia, w którym upływa termin składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane oraz załączeniem dowodów określających, czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane zostały wykonane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne odpowiednie dokumenty (wzór wykazu robót stanowi załącznik nr 5 do SWZ). Jeżeli wykonawca powołuje się na doświadczenie w realizacji robót budowlanych, wykonywanych wspólnie z innymi wykonawcami, wykaz winien obejmować te roboty budowlane, w których wykonaniu wykonawca ten bezpośrednio uczestniczył.
2. wykaz osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za kierowanie robotami budowlanymi wraz z informacją na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień i doświadczenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie dysponowania tymi osobami (wzór wykazu osób stanowi załącznik nr 6 do SWZ).
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
Samooczyszczenie, pełnomocnictwo, oświadczenie wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, zobowiązanie podmiotu trzeciego, wykaz rozwiązań równoważnych, zastrzeżenie tajemnicy przedsiębiorstwa.SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
5. Zmiana terminu realizacji zamówienia może nastąpić wskutek następujących okoliczności:1) działania siły wyższej, za którą uważa się zdarzenia o charakterze nadzwyczajnym, występujące po zawarciu umowy, a których strony umowy nie były w stanie przewidzieć w momencie jej zawierania i których zaistnienie lub skutki uniemożliwiają wykonanie umowy zgodnie z jej treścią
w szczególności: powódź, akty wandalizmu, awarie, katastrofy, zgony, stany epidemii, pandemii, działania militarne, znaleziska archeologiczne lub historyczne,
2) konieczności realizacji robót dodatkowych, zamiennych lub zaniechania realizacji części robót,
3) działań mających na celu niezwłoczne usunięcie bezpośredniego zagrożenia bezpieczeństwa ludzi lub mienia,
4) wytycznych, decyzji, uzgodnień, wniosków podmiotów trzecich lub opinii branżowych,
5) zmiany przepisów prawa mających wpływ na zakres lub termin wykonania przedmiotu umowy,
6) realizacji przez innych wykonawców w drodze odrębnej umowy prac powiązanych z przedmiotem niniejszej umowy wymuszającej konieczność skoordynowania prac i uwzględnienia wzajemnych powiązań,
7) przedłużających się w stosunku do obowiązujących przepisów, procedur i postępowań administracyjnych, cywilnych, karnych, lub innych w szczególności wydania przez uprawnione organy decyzji o wstrzymaniu robót z powodów, za które wykonawca nie ponosi odpowiedzialności,
8) zmian korzystnych dla zamawiającego, w szczególności zmierzających do przyspieszenia zakończenia robót, zmniejszających koszty, poprawiających sprawność, jakość, efekt robót, konieczności zmian dokumentacji projektowej, jeżeli będą mogły mieć wpływ na dotrzymanie terminu zakończenia robót lub zwiększenia ich wartości,
9) napotkania niezinwentaryzowanych lub błędnie zinwentaryzowanych sieci, instalacji lub innych obiektów budowlanych, które wpływają na tempo wykonywanych robót,
10) wystąpienia warunków pogodowych uznawanych jako anomalia i znacząco odbiegających od normalnych dla danej pory roku, niepozwalających na wykonanie zamówienia lub spowalniających wykonanie prac,
11) okoliczności, zdarzeń innych od wyżej przywołanych, niezależnych od wykonawcy, pod warunkiem wyrażenia przez zamawiającego zgody na zmianę.
6. Terminy realizacji zamówienia ulegają wydłużeniu o czas, w którym wskazane powyżej okoliczności uniemożliwiają wykonawcy wykonanie robót budowlanych lub o czas niezbędny do ich wykonania.
7. Zmiana sposobu wykonania robót budowlanych może nastąpić w przypadku:
1) konieczności zrealizowania umowy przy zastosowaniu innych rozwiązań (m.in. technicznych/ technologicznych /materiałowych), niż wskazane w opisie przedmiotu zamówienia, w sytuacji, gdyby zastosowanie przewidzianych rozwiązań groziło niewykonaniem lub wadliwym wykonaniem przedmiotu umowy,
2) zastosowania innych rozwiązań technicznych, technologicznych lub wyrobów budowlanych, ze względu na zmiany w przepisach prawa powszechnie obowiązującego lub wyjątkową sytuację niewynikającą
z przyczyn leżących po stronie zamawiającego lub wykonawcy, której nie można było przewidzieć, jeżeli zastosowanie innych rozwiązań technicznych, technologicznych lub wyrobów budowlanych jest niezbędne do prawidłowego wykonania robót budowlanych,
3) zastosowania innych rozwiązań technicznych, technologicznych lub wyrobów budowlanych, jeżeli zastosowanie tych rozwiązań technicznych, technologicznych lub wyrobów budowlanych spowoduje polepszenie parametrów technicznych lub cech funkcjonalnych obiektu budowlanego,
4) odmienne od przyjętych w opisie przedmiotu zamówienia warunki geologiczne skutkujące niemożliwością zrealizowania przedmiotu umowy przy dotychczasowych założeniach,
5) odmienne od przyjętych w opisie przedmiotu zamówienia lub specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót warunki terenowe, w szczególności istnienie niezinwentaryzowanych lub błędnie zinwentaryzowanych obiektów budowlanych,
6) zmiany, o których mowa w pkt 1-5 nie mogą prowadzić do zmiany ogólnego charakteru umowy.