BZP: Budowa baz danych referencyjnych na potrzeby przetwarzania danych satelitarnych
08.04.2025
2025/BZP 00182092/01
POLSKA AGENCJA KOSMICZNA
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Budowa baz danych referencyjnych na potrzeby przetwarzania danych satelitarnych
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: POLSKA AGENCJA KOSMICZNA
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 360992221
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Trzy Lipy 3
1.5.2.) Miejscowość: Gdańsk
1.5.3.) Kod pocztowy: 80-172
1.5.4.) Województwo: pomorskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL633 - Trójmiejski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowienia@polsa.gov.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://polsa.gov.pl/
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - agencja wykonawcza
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Inna działalność
Wspieranie polskiego przemysłu kosmicznego
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Budowa baz danych referencyjnych na potrzeby przetwarzania danych satelitarnych
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-18d9f3fc-9434-4fc6-90ee-e7a4913b649e
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00182092
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-04-08
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00095413/04/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
2.3.39 Budowa baz danych referencyjnych na potrzeby przetwarzania danych satelitarnych
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak
2.15.) Nazwa projektu lub programu
Krajowy Plan Odbudowy i Zwiększania Odporności w ramach Działania A2.6.1 pn.: „Inwestycje – Rozbudowa krajowego systemu serwisów monitoringowych, produktów, narzędzi analitycznych i usług oraz towarzysząąćcej infrastruktury wykorzystujących dane satelitarne”
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://platformazakupowa.pl/pn/polsa3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: W postępowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja między zamawiającym a
wykonawcami, w szczególności składanie ofert, dokumentów oraz oświadczeń, odbywa się przy użyciu środków komunikacji
elektronicznej za pomocą Platformy zakupowej znajdującej się pod adresem: https://platformazakupowa.pl/pn/polsa .
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1) W przedmiotowym postępowaniu
strony postępowania przekazują sobie oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje elektronicznie za pośrednictwem
Platformy znajdującej się pod adresem https://platformazakupowa.pl/pn/polsa .
2) Wykonawca przystępując do niniejszego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego:
a) akceptuje warunki korzystania z platformazakupowa.pl, określone w Regulaminie zamieszczonym na ww. stronie internetowej pod
linkiem w zakładce „Regulamin” oraz uznaje go za wiążący;
b) zapoznał się i stosuje się do instrukcji dotyczących w szczególności logowania, składania wniosków
o wyjaśnienie treści SWZ, składania ofert oraz innych czynności podejmowanych w niniejszym postępowaniu przy użyciu
platformazakupowa.pl.
3) Zamawiający nie ponosi odpowiedzialności za złożenie oferty w sposób niezgodny z Instrukcją korzystania z
platformazakupowa.pl, w szczególności za sytuację, gdy zamawiający zapozna się z treścią oferty przed upływem terminu składania
ofert (np. złożenie oferty w zakładce „Wyślij wiadomość do zamawiającego”). Taka oferta zostanie uznana przez Zamawiającego za
ofertę handlową i nie będzie brana pod uwagę w przedmiotowym postępowaniu ponieważ nie został spełniony obowiązek narzucony
w art. 221 ustawy Pzp.
4) Zamawiający informuje, że instrukcje korzystania z platformazakupowa.pl dotyczące w szczególności logowania, składania
wniosków o wyjaśnienie treści SWZ, składania ofert oraz innych czynności podejmowanych w niniejszym postępowaniu przy użyciu
platformazakupowa.pl znajdują się w zakładce „Instrukcje dla Wykonawców" na stronie internetowej pod adresem:
https://platformazakupowa.pl/strona/45-instrukcje
5) Wykonawca zainteresowany udziałem w postępowaniu musi posiadać aktywne konto na portalu
https://platformazakupowa.pl/pn/polsa .
6) W przypadku jakichkolwiek wątpliwości związanych z zasadami korzystania z Platformy, w szczególności: z założeniem konta,
zalogowaniem się na konto, złożeniem ofert, komunikacją z zamawiającym za pośrednictwem konta, Wykonawca winien
skontaktować się z dostawcą rozwiązania teleinformatycznego Platforma zakupowa platformazakupowa.pl - +48 22 101 02 02, email:
cwk@platformazakupowa.pl; od poniedziałku do piątku w dni robocze w godzinach od 8:00 do 17:00.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE)
2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie
swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE
L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, informujemy, że:
1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Polska Agencji Kosmicznej z siedzibą w Gdańsku ul. Trzy Lipy 3, 80-172
Gdańsk. Z administratorem danych można skontaktować się pod adresem e-mail: sekretariat@polsa.gov.pl, tel. 22 380 15 50 lub
korespondencyjnie, pisząc na adres siedziby administratora.
2. Administrator danych wyznaczył inspektora ochrony danych, z którym można skontaktować się pod adresem e-mail:
iod@polsa.gov.pl we wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych oraz korzystania z praw związanych z
przetwarzaniem danych.
3. Dane osobowe w zakresie: imię, nazwisko, zajmowane stanowisko, miejsce pracy oraz posiadane kwalifikacje zawodowe
wymagane do spełnienia warunków udziału w postępowaniu/realizacji Umowy, a także w przypadku złożenia pełnomocnictwa,
oświadczeń i innych dokumentów - dane osobowe w nim zawarte, będą przetwarzane w celu:
1) przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia,
2) wyłonienia Wykonawcy oraz udzielenia zamówienia poprzez zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego,
3) przechowywania dokumentacji postępowania o udzielenie zamówienia na wypadek kontroli prowadzonej przez uprawnione organy i podmioty,
4) przekazania dokumentacji postępowania o udzielenie Zamówienia do archiwum, a następnie jej brakowania (trwałego usunięcia i
zniszczenia).
4. Podstawą prawną przetwarzania danych osobowych przez Agencję jest art. 6 ust. 1 lit. c i f RODO, przy czym za prawnie
uzasadniony interes Agencji wskazuje się konieczność przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia.
5. Dane osobowe będą udostępniane innym odbiorcom, jeżeli przepisy szczególne tak stanowią.
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Dane osobowe mogą być przekazane do państwa nienależącego do Europejskiego
Obszaru Gospodarczego (państwa trzeciego) lub organizacji międzynarodowej w rozumieniu RODO, w ramach powierzenia
przetwarzania danych osobowych lub udostępnienia na mocy przepisów prawa, przy czym, zawsze przy spełnieniu jednego z
warunków:
1) Komisja Europejska stwierdziła, że to państwo trzecie lub organizacja międzynarodowa zapewnia odpowiedni stopień ochrony
danych osobowych, zgodnie z art. 45 RODO,
2) państwo trzecie lub organizacja międzynarodowa zapewnia odpowiednie zabezpieczenia i obowiązują tam egzekwowalne prawa
osób, których dane dotyczą i skuteczne środki ochrony prawnej, zgodnie z art. 46 RODO,
3) zachodzi przypadek, o którym mowa w art. 49 ust. 1 akapit drugi RODO.
przy czym dane te zostaną wówczas w sposób odpowiedni zabezpieczone, a Wykonawca ma prawo do uzyskania dostępu do kopii
tych zabezpieczeń pod wskazanym w ust. 2 adresem e-mail;
7. Dane osobowe będą przechowywane zgodnie z przepisami prawa w okresie przeprowadzenia postępowania o udzielenie
Zamówienia, realizacji Umowy oraz przez okres, w którym Agencja będzie realizowała cele wynikające z prawnie uzasadnionych
interesów administratora danych, które są związane przedmiotowo z Umową lub obowiązkami wynikającymi z przepisów prawa
powszechnie obowiązującego.
8. Ma Pani/Pan prawo do żądania dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących oraz ich sprostowania, usunięcia lub
ograniczenia przetwarzania oraz prawo do wniesienia sprzeciwu wobec ich przetwarzania, a także prawo do przenoszenia danych.
9. Ma Pani/Pan prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego, tzn. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
10. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, niemniej jednak bez ich podania nie jest możliwe dopuszczenie do udziału w
postępowaniu o udzielenie Zamówienia.
11. Polska Agencja Kosmiczna nie będzie przeprowadzać zautomatyzowanego podejmowania decyzji, w tym profilowania na
podstawie podanych danych osobowych.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: BO/20/2024
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest usługa polegająca na budowie baz danych referencyjnych na potrzeby przetwarzania danych satelitarnych.
4.2.6.) Główny kod CPV: 71355000-1 - Usługi pomiarowe
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
71355100-2 - Usługi fotogrametryczne
72300000-8 - Usługi w zakresie danych
79961200-0 - Usługi fotografii lotniczej
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Tak
4.2.9) Rodzaj i maksymalna wartość opcji oraz okoliczności skorzystania z opcji:
Rodzaj i maksymalna wartość opcji oraz okoliczności skorzystania z opcji zostały opisane w dokumentacji zamówienia, w szczególności w projektowanych postanowieniach umowy.4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2025-12-12
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 40
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
organizacja, kwalifikacje zawodowe i doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia4.3.5.) Nazwa kryterium: Doświadczenie osób skierowanych do realizacji zamówienia
4.3.6.) Waga: 30
Kryterium 3
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Skierowanie do realizacji zamówienia dodatkowego zespołu
4.3.6.) Waga: 30
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
Zamawiający formułuje warunek udziału w postępowaniu w zakresie zdolności technicznej lub zawodowej:Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeśli Wykonawca wykaże że:
i.
w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, zrealizował co najmniej dwie usługi/projekty*, polegające na wykonaniu:
a)
aktualnych, cyfrowych pionowych zdjęć lotniczych w kanałach spektralnych R, G, B i NIR wraz z ortofotomapą dla każdego z wymaganych obszarów oraz
b)
aktualnego lotniczego skanowania laserowego (ALS) wraz z cyfrowymi zdjęciami lotniczymi RGB/CIR oraz
c)
na podstawie prawidło sklasyfikowanej chmury punktów ALS, Numeryczny Model Terenu (NMT) wykorzystując w tym celu klasy: „grunt” oraz „woda” oraz wygeneruje Numeryczny Model Pokrycia Terenu (NMPT) wykorzystując w tym celu klasy 3-6 oraz klasę 2 i 9,
z czego co najmniej jedna usługa/projekt musi dotyczyć prac związanych z pozyskiwaniem zobrazowań w obszarze leśnictwa;
ii.
dysponuje lub będzie dysponował zespołem osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, które posiadają kwalifikacje zawodowe, uprawnienia, doświadczenie i wykształcenie niezbędne do wykonania zamówienia, w tym:
a)
kierownika zespołu (1 osoba):
wykształcenie wyższe w dziedzinie nauk inżynieryjno-technicznych lub ścisłych i przyrodniczych lub społecznych lub rolniczych
w ciągu ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert kierował lub koordynował organizacją co najmniej 3 usług/projektów polegających na pozyskaniu danych, o których mowa w ust. 4 pkt i) lit. a)-c) powyżej;
b)
pilota statku powietrznego (1 osoba):
na dzień złożenia oferty spełnia wszystkie niezbędne (wymagane przepisami prawa) kryteria dopuszczające do pilotowania bezzałogowego statku powietrznego w tym nad obszarami zamieszkałymi, a także posiada wszystkie wymagane uprawnienia, licencje, itp.
posiada co najmniej 2-letnie doświadczenie zawodowe w zakresie wykonywania zobrazowań i lotniczego skanowania laserowego (ALS) z użyciem bezzałogowych statków powietrznych, tj. w tym czasie brał udział w realizacji co najmniej 3 usług/projektów polegających na pozyskaniu danych, o których mowa w ust. 4 pkt i) lit. a)-c) powyżej z wykorzystaniem bezzałogowych statków powietrznych;
c)
specjalistę ds. przetwarzania i analizy danych (1 osoba):
w ciągu ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert brał udział w realizacji co najmniej 3 usług/projektów polegających na przetworzeniu i analizie danych, o których mowa w w ust. 4 pkt i) lit. a)-c) powyżej.
Uwaga: Za wykonaną usługę Zamawiający rozumie taką usługę/projekt, która została zrealizowana na rzecz podmiotu (Zamawiającego/Odbiorcy) w ramach danej umowy i odebrana przez ten podmiot, jako wykonana należycie. Zamawiający zastrzega sobie prawo do ewentualnego sprawdzenia prawdziwości przedstawianych danych, które będą wyszczególnione w ofercie.
Uwaga:
Zamawiający dopuszcza możliwość występowania tej samej osoby w nie więcej iż w dwóch różnych rolach w ramach jednej oferty.