BZP: Zakup wyposażenia i oprogramowania na potrzeby cyberbezpieczeństwa dla jednostek Gminy Tuchola
09.04.2025
2025/BZP 00182839/01
Gmina Tuchola
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Dostawy
Zakup wyposażenia i oprogramowania na potrzeby cyberbezpieczeństwa dla jednostek Gminy Tuchola
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Tuchola
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 092351156
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: plac Zamkowy 1
1.5.2.) Miejscowość: Tuchola
1.5.3.) Kod pocztowy: 89-500
1.5.4.) Województwo: kujawsko-pomorskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL618 - Świecki
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: przetargi212@tuchola.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://bip.miasto.tuchola.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Zakup wyposażenia i oprogramowania na potrzeby cyberbezpieczeństwa dla jednostek Gminy Tuchola
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-b1b64ed6-6dd0-4bf0-9713-c57a859601a8
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00182839
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-04-09
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00022169/02/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.2.1 Zakup wyposażenia i oprogramowania na potrzeby cyberbezpieczeństwa jednostek Gminy Tuchola: Urzędu Miejskiego w Tucholi, Ośrodka Pomocy Społecznej w Tucholi oraz Gminnego Zespołu Oświatowego w Tucholi
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak
2.15.) Nazwa projektu lub programu
Projekt finansowany ze środków Funduszy Europejskich na Rozwój Cyfrowy i Budżetu Państwa
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://platformazakupowa.pl/tuchola3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: Adres strony internetowej, na której udostępniane będą zmiany i wyjaśnienia treści
SWZ oraz inne dokumenty zamówienia bezpośrednio związane z postępowaniem o udzielenie zamówienia.
- strona internetowa prowadzonego postępowania dostępna pod adresem: https://platformazakupowa.pl/tuchola
W postępowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcami w szczególności składanie pytań,
ofert, zawiadomień, wyjaśnień oraz inne dokumenty zamówienia bezpośrednio związane z postępowaniem o udzielenie zamówienia
będą udostępniane na stronie internetowej zamawiającego: https://platformazakupowa.pl/tuchola (link Profilu Nabywcy).
Szczegółowe informacje zawarto w rozdz. 5 SWZ.
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 5.8. Zamawiający, zgodnie z
Rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020 r. w sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji
oraz wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz
środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie (t.j.Dz. U. z 2020 r. poz.
2452), określa niezbędne wymagania sprzętowo - aplikacyjne umożliwiające pracę na platformazakupowa.pl, tj.:
1) stały dostęp do sieci Internet o gwarantowanej przepustowości nie mniejszej niż 512 kb/s,
2) komputer klasy PC lub MAC o następującej konfiguracji: pamięć min. 2 GB Ram, procesor Intel IV 2 GHZ lub jego nowsza wersja,
jeden z systemów operacyjnych - MS Windows 7, Mac Os x 10 4, Linux, lub ich nowsze wersje,
3) zainstalowana dowolna przeglądarka internetowa, w przypadku Internet Explorer minimalnie wersja 10 0.,
4) włączona obsługa JavaScript,
5) zainstalowany program Adobe Acrobat Reader lub inny obsługujący format plików .pdf,
6) platformazakupowa.pl działa według standardu przyjętego w komunikacji sieciowej - kodowanie UTF8,
7) oznaczenie czasu odbioru danych przez platformę zakupową stanowi datę oraz dokładny czas (hh:mm:ss) generowany wg. czasu
lokalnego serwera synchronizowanego
z zegarem Głównego Urzędu Miar.
5.9. Wykonawca, przystępując do niniejszego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego:
1) akceptuje warunki korzystania z platformazakupowa.pl określone w Regulaminie zamieszczonym na stronie internetowej pod
linkiem w zakładce „Regulamin" oraz uznaje go za wiążący,
2) zapoznał i stosuje się do Instrukcji składania ofert/wniosków dostępnej pod linkiem:
https://drive.google.com/file/d/1Kd1DttbBeiNWt4q4slS4t76lZVKPbkyD/view
5.10. Zamawiający nie ponosi odpowiedzialności za złożenie oferty w sposób niezgodny z Instrukcją korzystania z
platformazakupowa.pl, w szczególności za sytuację, gdy Zamawiający zapozna się z treścią oferty przed upływem terminu składania
ofert (np. złożenie oferty w zakładce „Wyślij wiadomość do zamawiającego”). Taka oferta zostanie uznana przez Zamawiającego za
ofertę handlową i nie będzie brana pod uwagę w przedmiotowym postępowaniu ponieważ nie został spełniony obowiązek narzucony
w art. 221 ustawy Pzp.
(...)
5.17. Treść zapytań wraz z wyjaśnieniami Zamawiający udostępnia, bez ujawniania źródła zapytania, na stronie internetowej
prowadzonego postępowania https://platformazakupowa.pl/tuchola, w zakładce „Komunikaty publiczne”.
5.18. Zalecenia Zamawiającego:Rozszerzenia plików wykorzystywanych przez Wykonawców powinny być zgodne
z załącznikiem nr 2 do „Rozporządzenia Rady Ministrów w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności,minimalnych wymagań dla
rejestrów publicznych i wymiany informacji w postaci elektronicznej oraz minimalnych wymagań
dla
systemów
teleinformatycznych”,
zwanego dalej Rozporządzeniem KRI.
5.19. Zamawiający rekomenduje wykorzystanie formatów: .pdf .doc .docx .xls .xlsx .jpg (.jpeg) ze szczególnym wskazaniem na .pdf
5.20. W celu ewentualnej kompresji danych Zamawiający rekomenduje wykorzystanie jednego
z rozszerzeń:
1) zip
2) 7Z
5.21. Wśród rozszerzeń powszechnych a niewystępujących w rozporządzeniu KRI występują:
.rar .gif .bmp .numbers .pages. Dokumenty złożone w takich plikach zostaną uznane za złożone nieskutecznie.
5.22. Zamawiający zwraca uwagę na ograniczenia wielkości plików podpisywanych profilem zaufanym, który wynosi
maksymalnie10MB, oraz na ograniczenie wielkości plików podpisywanych w aplikacji eDoApp służącej do składania podpisu
osobistego, który wynosi maksymalnie 5MB.
Szczegółowe informacje zawarto w rozdz. 5 SWZ.
3.7.) Adres strony internetowej, pod którym są dostępne narzędzia, urządzenia lub formaty plików, które nie są ogólnie dostępne: https://platformazakupowa.pl/tuchola
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): 25.1. Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE)
2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie
swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE
L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, informuję, że:
1) administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Gmina Tuchola, w imieniu której działa Burmistrz Tucholi wykonujący prawem
określone obowiązki z wykorzystaniem aparatu pomocniczego – Urzędu Miejskiego w Tucholi.
Kontakt: plac Zamkowy 1,89-500 Tuchola, e-mail: burmistrz@tuchola.pl, tel. 52 564 25 00, fax.: 52 334 21 38.
2) Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c) RODO w celu związanym z postępowaniem o
udzielenie zamówienia publicznego prowadzonym w trybie podstawowym bez negocjacji.
3) Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych:
- będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art. 74 oraz art. 253 Ustawy z
dnia 11września 2019 r. Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz.U. z 2024r. poz. 1320 z późn. zm.), dalej „ustawy Pzp”.
- będą upoważnieni pracownicy Administratora Danych Osobowych,
- mogą być podmioty upoważnione na podstawie przepisów prawa oraz podwykonawcy związani z Administratorem Danych
umowami powierzenia przetwarzania danych osobowych.
4) Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane zgodnie z art. 78 ust. 1 i 4 ustawy Pzp,
przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia (a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres
przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy), a następnie według kategorii archiwalnej dokumentacji postępowania o
udzielenie zamówienia.
5) obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest wymogiem ustawowym
określonym w przepisach ustawy Pzp, związanym z udziałem
w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z ustawy Pzp.
6) w odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosownie do art. 22
RODO;
7) W związku z jawnością postępowania o udzielenie zamówienia publicznego Pani/Pana dane osobowe mogą być przekazywane
do państw poza EOG z zastrzeżeniem, o którym mowa w art. 18 ust. 5 Ustawy Pzp.
8) Administrator danych osobowych będzie przetwarzał dane osobowe zebrane w postępowaniu o udzielenie zamówienia w sposób
gwarantujący zabezpieczenie przed ich bezprawnym rozpowszechnianiem.
9) posiada Pani/Pan:
- na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących *;
- na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych **;
- na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania
danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO ***;
- prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa; gdy uzna Pani/Pan,
że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO.
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): 10) nie przysługuje Pani/Panu:
- w związku z art. 17 ust. 3 lit. b), d) lub e) RODO prawo do usunięcia danych osobowych,
- prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO,
- na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania
Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c) RODO,
11) w sprawach z zakresu ochrony danych osobowych można kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, telefonicznie: 52
336 34 33 lub pod adresem e-mail: iod@tuchola.pl
* Wyjaśnienie: w przypadku korzystania przez osobę, której dane osobowe są przetwarzane przez zamawiającego, z uprawnienia, o
którym mowa w art. 15 ust. 1-3 RODO, Zamawiający może żądać od osoby występującej z żądaniem wskazania dodatkowych
informacji, mających na celu sprecyzowanie nazwy lub daty zakończonego postępowania o udzielenie zamówienia.
** Wyjaśnienie: skorzystanie z prawa do sprostowania nie może skutkować zmianą wyniku postępowania
o udzielenie zamówienia publicznego ani zmianą postanowień umowy w zakresie niezgodnym z ustawą Pzp oraz nie może naruszać
integralności protokołu oraz jego załączników.
*** Wyjaśnienie: prawo do ograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania w odniesieniu do przechowywania, w celu zapewnienia
korzystania ze środków ochrony prawnej lub w celu ochrony praw innej osoby fizycznej lub prawnej, lub z uwagi na ważne względy
interesu publicznego Unii Europejskiej lub państwa członkowskiego
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: ZP.271.2.9.2025.AS
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Dostawy
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Tak
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Tak
4.1.9.) Liczba części: 3
4.1.10.) Ofertę można składać na wszystkie części
4.1.11.) Zamawiający ogranicza liczbę części zamówienia, którą można udzielić jednemu wykonawcy: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
Część 1
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Część nr 1 - Zakup wyposażenia i oprogramowania na potrzeby Urzędu Miejskiego w Tucholi
1. Zakup licencji na 2 lata narzędzia EDR na potrzeby 50 stanowisk
System klasy EDR/XDR do ochrony stacji roboczych - 50 licencji (ważnych do dnia 30.06.2026)
Zadanie obejmuje zakup, wdrożenie oraz szkolenie administratorów systemu EDR/XDR.
Rozwiązanie musi spełniać następujące wymagania:
Administracja zdalna w chmurze
Ochrona stacji roboczych
Ochrona serwera
Szyfrowanie
Ochrona urządzeń mobilnych opartych o system Android
Ochrona serwera pocztowego MS Exchange
Sandbox w chmurze
Ochrona usługi Microsoft 365
Moduł XDR
Moduł zarządzania podatnościami i aktualizacjami
Ochrona poprzez dwuskładnikowe uwierzytelnianie
Dotyczy wszystkich części zamówienia:
Przedmiot zamówienia obejmuje dostawę fabrycznie nowego sprzętu, jego zakres (ilość i parametry) szczegółowo określono w załączniku nr 1 do SWZ stanowiącym szczegółowy opis przedmiotu zamówienia oraz w rozdziale 3 SWZ.
4.2.6.) Główny kod CPV: 48000000-8 - Pakiety oprogramowania i systemy informatyczne
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 45 dni
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Zamawiający wybierze ofertę najkorzystniejszą spośród ofert nie odrzuconych na podstawie kryteriów
oceny ofert określonych w SWZ.
20.1. Przy wyborze ofert Zamawiający kierować się będzie następującym kryterium:
Opis kryteriów oceny Znaczenie
A. cena 60%
B. termin płatności faktury 40%
A/ KRYTERIUM CENY (max. 60 pkt.):
Zastosowanie będzie miał następujący wzór, wykorzystywany przy ocenie oferty:
cena oferowana najniższa
A = --------------------------------------------- x 100 pkt x 60%
cena oferty badanej
B/ KRYTERIUM TERMIN PŁATNOŚCI FAKTURY (max. 40 pkt ) – zastosowanie będzie miał następujący wzór, wykorzystywany
przy ocenie oferty:
termin płatności oferty badanej
B = ---------------------------------------------------------------------- x 100 pkt. x 40%
najdłuższy termin płatności spośród badanych ofert
Max. termin płatności wskazany przez Wykonawcę wynosi 30 dni, natomiast min. termin płatności wskazany przez Wykonawcę
wynosi 7 dni.
UWAGA!
Podanie terminu płatności mniejszego niż 7 dni lub większego niż 30 dni lub brak podania terminu płatności w formularzu ofertowym
będzie skutkować odrzuceniem oferty na podstawie art. 226 ust. 1 pkt 5 ustawy Pzp.
20.3. W trakcie oceny ofert kolejno rozpatrywanym i ocenianym ofertom przyznawane są punkty za powyższe kryteria. Zastosowanie
będzie miał następujący wzór:
P (punkty) = A + B
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60,00
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: termin płatności
4.3.6.) Waga: 40,00
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 2
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Część nr 2 - Zakup wyposażenia i oprogramowania na potrzeby Ośrodka Pomocy Społecznej
w Tucholi
1. Zakup licencji na 2 lata narzędzia EDR na potrzeby 50 stanowisk.
Przedmiotem zamówienia jest zakup licencji narzędzia EDR na potrzeby 50 stanowisk (z pakietem wdrożenia, szkolenia, konfiguracji i wsparcia inżynierskiego na okres do dnia 30 czerwca 2026)
Ochrona EDR
System EDR zarządzany z pojedynczej, centralnej konsoli, znajdującej się na serwerach producenta, do której dostęp zapewniony jest przez przeglądarkę internetową.
System musi posiadać certyfikaty:
OPSWAT (dla EDR na poziomie min. Platinium),
AVLAB +++
AV Comperative Advance +
AV-TEST (ochrona w 2023 na poziomie min.6)
producent systemu lub autoryzowany dystrybutor producenta musi posiadać certyfikat ISO 9001 oraz 27001 oraz usługi związane z cyberbezpieczeństwem
2. Zakup klastra niezawodnościowego zawierającego macierz, serwery oraz UPS
z oprogramowaniem.
Serwerów - dla budowy środowiska wirtualnego (2 sztuki)
Macierzy - dla budowy środowiska wirtualnego (1 sztuka)
UPS - dla budowy środowiska wirtualnego (1 sztuka)
3. Zakup przełączników zarządzalnych: 48 port – 4xSFP plus 10Gbit - przełącznik sieciowy – 2 sztuki.
4. Zakup zintegrowanego systemu bezpieczeństwa z licencją na 2 lata zawierającego funkcjonalności: firewall, IPS, filtrowanie treści WWW, antywirus, VPN, itp. - dostawa Firewall (UTM) wraz z wdrożeniem, montażem, wsparciem technicznym.
5. Zakup serwera NAS do tworzenia backupu danych - urządzenie typu NAS wraz z oprogramowaniem do wykonywania kopii zapasowych.
Dotyczy wszystkich części zamówienia:
Przedmiot zamówienia obejmuje dostawę fabrycznie nowego sprzętu, jego zakres (ilość i parametry) szczegółowo określono w załączniku nr 1 do SWZ stanowiącym szczegółowy opis przedmiotu zamówienia oraz w rozdziale 3 SWZ.
4.2.6.) Główny kod CPV: 48000000-8 - Pakiety oprogramowania i systemy informatyczne
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
32420000-3 - Urządzenia sieciowe
30233000-1 - Urządzenia do przechowywania i odczytu danych
48820000-2 - Serwery
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 45 dni
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Zamawiający wybierze ofertę najkorzystniejszą spośród ofert nie odrzuconych na podstawie kryteriów
oceny ofert określonych w SWZ.
20.1. Przy wyborze ofert Zamawiający kierować się będzie następującym kryterium:
Opis kryteriów oceny Znaczenie
A. cena 60%
B. termin płatności faktury 40%
A/ KRYTERIUM CENY (max. 60 pkt.):
Zastosowanie będzie miał następujący wzór, wykorzystywany przy ocenie oferty:
cena oferowana najniższa
A = --------------------------------------------- x 100 pkt x 60%
cena oferty badanej
B/ KRYTERIUM TERMIN PŁATNOŚCI FAKTURY (max. 40 pkt ) – zastosowanie będzie miał następujący wzór, wykorzystywany
przy ocenie oferty:
termin płatności oferty badanej
B = ---------------------------------------------------------------------- x 100 pkt. x 40%
najdłuższy termin płatności spośród badanych ofert
Max. termin płatności wskazany przez Wykonawcę wynosi 30 dni, natomiast min. termin płatności wskazany przez Wykonawcę
wynosi 7 dni.
UWAGA!
Podanie terminu płatności mniejszego niż 7 dni lub większego niż 30 dni lub brak podania terminu płatności w formularzu ofertowym
będzie skutkować odrzuceniem oferty na podstawie art. 226 ust. 1 pkt 5 ustawy Pzp.
20.3. W trakcie oceny ofert kolejno rozpatrywanym i ocenianym ofertom przyznawane są punkty za powyższe kryteria. Zastosowanie
będzie miał następujący wzór:
P (punkty) = A + B
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60,00
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: termin płatności
4.3.6.) Waga: 40,00
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 3
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Część nr 3 -Zakup wyposażenia na potrzeby Gminnego Zespołu Oświatowego w Tucholi
w Tucholi
1. Zakup licencji na 2 lata narzędzia EDR na potrzeby 20 stanowisk - System klasy EDR/XDR do ochrony stacji roboczych - 20 licencji (ważnych do dnia 30.06.2026)
2. Zakup klastra niezawodnościowego zawierającego macierz, serwery oraz UPS
z oprogramowaniem.
3. Zakup przełączników zarządzalnych: 48 port – 4xSFP plus 10Gbit - przełącznik sieciowy – 2 sztuki
4. Zakup zintegrowanego systemu bezpieczeństwa z licencją na 2 lata zawierającego funkcjonalności: firewall, IPS, filtrowanie treści WWW, antywirus, VPN, itp.
5. Zakup serwera NAS do tworzenia backupu danych - urządzenie typu NAS wraz z oprogramowaniem do wykonywania kopii zapasowych.
Dotyczy wszystkich części zamówienia:
Przedmiot zamówienia obejmuje dostawę fabrycznie nowego sprzętu, jego zakres (ilość i parametry) szczegółowo określono w załączniku nr 1 do SWZ stanowiącym szczegółowy opis przedmiotu zamówienia oraz w rozdziale 3 SWZ.
4.2.6.) Główny kod CPV: 48000000-8 - Pakiety oprogramowania i systemy informatyczne
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
32420000-3 - Urządzenia sieciowe
30233000-1 - Urządzenia do przechowywania i odczytu danych
48820000-2 - Serwery
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 45 dni
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Zamawiający wybierze ofertę najkorzystniejszą spośród ofert nie odrzuconych na podstawie kryteriów
oceny ofert określonych w SWZ.
20.1. Przy wyborze ofert Zamawiający kierować się będzie następującym kryterium:
Opis kryteriów oceny Znaczenie
A. cena 60%
B. termin płatności faktury 40%
A/ KRYTERIUM CENY (max. 60 pkt.):
Zastosowanie będzie miał następujący wzór, wykorzystywany przy ocenie oferty:
cena oferowana najniższa
A = --------------------------------------------- x 100 pkt x 60%
cena oferty badanej
B/ KRYTERIUM TERMIN PŁATNOŚCI FAKTURY (max. 40 pkt ) – zastosowanie będzie miał następujący wzór, wykorzystywany
przy ocenie oferty:
termin płatności oferty badanej
B = ---------------------------------------------------------------------- x 100 pkt. x 40%
najdłuższy termin płatności spośród badanych ofert
Max. termin płatności wskazany przez Wykonawcę wynosi 30 dni, natomiast min. termin płatności wskazany przez Wykonawcę
wynosi 7 dni.
UWAGA!
Podanie terminu płatności mniejszego niż 7 dni lub większego niż 30 dni lub brak podania terminu płatności w formularzu ofertowym
będzie skutkować odrzuceniem oferty na podstawie art. 226 ust. 1 pkt 5 ustawy Pzp.
20.3. W trakcie oceny ofert kolejno rozpatrywanym i ocenianym ofertom przyznawane są punkty za powyższe kryteria. Zastosowanie
będzie miał następujący wzór:
P (punkty) = A + B
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60,00
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: termin płatności
4.3.6.) Waga: 40,00
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
8.1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu na zasadach określonych w rozdz. 6 i 7 SWZ oraz spełniają warunki udziału w postępowaniuw zakresie:
1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym (dotyczy części 1,2 i 3):
Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie żadnych wymagań, których spełnianie Wykonawca zobowiązany jest wykazać w sposób szczególny,
2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej,
o ile wynika to z odrębnych przepisów(dotyczy części 1,2 i 3):
Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie żadnych wymagań, których spełnienie Wykonawca zobowiązany jest wskazać w sposób szczególny,
3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej(dotyczy części 1,2 i 3):
Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie żadnych wymagań, których spełnianie Wykonawca zobowiązany jest wykazać w sposób szczególny,
4) zdolności technicznej lub zawodowej(dotyczy części 1,2 i 3):
A) (dotyczy wykazu usług)
1. Dotyczy części 1 - Wykonawca spełni warunek zdolności technicznej, jeżeli wykaże, że w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie – wykonał należycie i prawidłowo 1 dostawę na:
- System klasy EDR/XDR do ochrony stacji roboczych - 20 licencji
2. Dotyczy części 2 i 3 - Wykonawca spełni warunek zdolności technicznej, jeżeli wykaże, że w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie – wykonał należycie i prawidłowo 1 dostawę na:
- System klasy EDR/XDR do ochrony stacji roboczych - 20 licencji
- Serwerów - dla budowy środowiska wirtualnego (2 sztuki)
- Macierzy - dla budowy środowiska wirtualnego (1 sztuka)
- UPS - dla budowy środowiska wirtualnego (1 sztuka)
(wszystkie części zamówienia) wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy zostały wykonane lub są wykonywane, oraz z załączeniem dowodów określających, czy te dostawy zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego dostawy zostały wykonane, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie wykonawcy; w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wystawione w okresie ostatnich 3 miesięcy.
Zamawiający dokona oceny spełnienia przez Wykonawców warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw do wykluczenia na dzień składania ofert w oparciu o złożone oświadczenie i dokumenty na podstawie warunku „spełnia/nie spełnia”
8.2.Zamawiający może na każdym etapie postępowania uznać, że wykonawca nie posiada wymaganych zdolności ,jeżeli posiadane przez wykonawcę sprzecznych interesów, w szczególności zaangażowanie zasobów technicznych lub zawodowych wykonawcy w inne przedsięwzięcia gospodarcze wykonawcy może mieć negatywny wpływ na realizację zamówienia.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: b) W celu potwierdzenia braku podstaw do wykluczenia:
- oświadczenia wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy Pzp, o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. z 2022r. poz. 1233 z późn. zm.), z innym wykonawcą, który złożył odrębną ofertę, albo oświadczenia o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty, niezależnie od innego wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej, według wzoru stanowiącego załącznik nr 6 do SWZ.
- oświadczenie Wykonawcy o aktualności oświadczenia składanego na podst. art. 125 ust.1.ustawy Pzp oraz art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspierania agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (Dz.U. z 2023r. poz. 1497 z późn. zm.) - według wzoru stanowiącego załącznik nr 7 do SWZ;
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 10.2. Zamawiający wzywa Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym, nie krótszym niż 5 dni od dnia wezwania, podmiotowych środków dowodowych, aktualnych na dzień składania, chyba że Zamawiający jest w posiadaniu lub ma dostęp do tych podmiotowych środków dowodowych tj.:
a) W celu potwierdzenia spełniania przez Wykonawcę warunków udziału
w postępowaniu (część 1, 2 i 3):
1. wykazu usług wykonanych, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich 3 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane, oraz załączeniem dowodów określających, czy te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego dostawy lub usługi zostały wykonane, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - oświadczenie wykonawcy; w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wystawione w okresie ostatnich 3 miesięcy – załącznik nr 9 do SWZ.
10.3. Jeżeli Wykonawca nie złożył oświadczenia, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Pzp, podmiotowych środków dowodowych, innych dokumentów lub oświadczeń składanych
w postępowaniu lub są one niekompletne lub zawierają błędy, Zamawiający wzywa Wykonawcę odpowiednio do ich złożenia, poprawienia lub uzupełnienia w wyznaczonym terminie, chyba że oferta wykonawcy podlega odrzuceniu bez względu na ich złożenie, uzupełnienie lub poprawienie lub zachodzą przesłanki unieważnienia postępowania.
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
Zamawiający wymaga złożenia przedmiotowych środków dowodowych wraz z ofertą (dotyczy części 2 i 3).Rodzaj sprzętu
Zakres przedmiotowych środków dowodowych
Bibliotek taśmowa - oświadczenia wystawione przez producenta o gwarancji świadczonej w rygorze 5x8xNBD realizowanej przez producenta lub jego autoryzowany serwis posiadający ISO9001 na usługi serwisowe,
Macierz - dokumenty poświadczające, że sprzęt jest produkowany zgodnie z normami ISO 9001 oraz ISO 14001, deklaracja zgodności CE, oświadczenie, wystawione przez podmiot realizujący serwis lub producenta sprzętu, że w przypadku wystąpienia awarii dysku twardego w urządzeniu objętym aktywnym wsparciem technicznym, uszkodzony dysk twardy pozostanie u Zamawiającego, oświadczenia Producenta potwierdzając, że Serwis urządzeń będzie realizowany bezpośrednio przez Producenta i/lub we współpracy z Autoryzowanym Partnerem Serwisowym Producenta.
Serwer do backupu: dokumenty poświadczające, że sprzęt jest produkowany zgodnie z normami ISO 9001 oraz ISO 14001, deklaracja zgodności CE
Serwer do klastra HA: dokumenty poświadczające, że sprzęt jest produkowany zgodnie z normami ISO 9001 oraz ISO 14001, deklaracja zgodności CE.
Zamawiający dopuszcza wydruk w języku angielskim na podstawie art. 20 ust. 3 ustawy Pzp.
W zakresie przedmiotowych środków dowodowych:
Zamawiający akceptuje równoważne przedmiotowe środki dowodowe, jeśli potwierdzają, że oferowane dostawy, usługi lub roboty budowlane spełniają określone przez zamawiającego wymagania, cechy lub kryteria.
Zamawiający informuje, że działając na podstawie art. 107 ust. 2 ustawy Pzp przewiduje, że w sytuacji, w której Wykonawca nie złożył przedmiotowych środków dowodowych lub złożone przedmiotowe środki dowodowe są niekompletne, Zamawiający jednokrotnie wezwie do ich złożenia lub uzupełnienia w wyznaczonym terminie.
Przedmiotowe środki dowodowe składa się w postaci elektronicznej i opatruje kwalifikowanym podpisem elektronicznym przez osobę upoważnioną do reprezentowania wykonawcy zgodnie z formą reprezentacji określoną w dokumencie rejestrowym właściwym dla formy organizacyjnej lub innym dokumencie.
UWAGA: Zgodnie z zapisami art. 107 ust. 2 PZP: Jeżeli wykonawca nie złożył przedmiotowych środków dowodowych lub złożone przedmiotowe środki dowodowe są niekompletne, zamawiający wzywa do ich złożenia lub uzupełnienia w wyznaczonym terminie, o ile przewidział to w ogłoszeniu o zamówieniu lub dokumentach zamówienia. W odróżnieniu od przepisu art. 128 ust. 1 PZP. Który reguluje zasady wzywania Wykonawcy do złożenia, poprawienia lub uzupełnienia dokumentów, które zawierają błędy, przepis art. 107 ust. 2 pozwala jedynie na wezwanie do złożenia dokumentów, który nie został złożony lub wezwania do uzupełnienia dokumentów, jeśli złożone dokumenty są niekompletne.
Przedmiotowe środki dowodowe sporządza się w postaci elektronicznej, w formatach danych określonych w przepisach wydanych na podstawie art. 18 ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (t.j. Dz. U. z 2024 poz. 307 ze zm.), z zastrzeżeniem formatów, o których mowa w art. 66 ust. 1 ustawy, z uwzględnieniem rodzaju przekazywanych danych.
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Tak
5.10.) Przedmiotowe środki dowodowe podlegające uzupełnieniu po złożeniu oferty:
Zamawiający informuje, że działając na podstawie art. 107 ust. 2 ustawy Pzp przewiduje, że w sytuacji, w której Wykonawcanie złożył przedmiotowych środków dowodowych lub złożone przedmiotowe środki dowodowe są niekompletne,
Zamawiający jednokrotnie wezwie do ich złożenia lub uzupełnienia w wyznaczonym terminie.
Przedmiotowe środki dowodowe składa się w postaci elektronicznej i opatruje kwalifikowanym podpisem elektronicznym
przez osobę upoważnioną do reprezentowania wykonawcy zgodnie z formą reprezentacji określoną w dokumencie
rejestrowym właściwym dla formy organizacyjnej lub innym dokumencie.
UWAGA: Zgodnie z zapisami art. 107 ust. 2 PZP: Jeżeli wykonawca nie złożył przedmiotowych środków dowodowych lub
złożone przedmiotowe środki dowodowe są niekompletne, zamawiający wzywa do ich złożenia lub uzupełnienia w
wyznaczonym terminie, o ile przewidział to w ogłoszeniu o zamówieniu lub dokumentach zamówienia. W odróżnieniu od
przepisu art. 128 ust. 1 PZP. Który reguluje zasady wzywania Wykonawcy do złożenia, poprawienia lub uzupełnienia
dokumentów, które zawierają błędy, przepis art. 107 ust. 2 pozwala jedynie na wezwanie do złożenia dokumentów, który nie
został złożony lub wezwania do uzupełnienia dokumentów, jeśli złożone dokumenty są niekompletne.
Przedmiotowe środki dowodowe sporządza się w postaci elektronicznej, w formatach danych określonych w przepisach
wydanych na podstawie art. 18 ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących
zadania publiczne (t.j. Dz. U. z 2024 poz. 307 ze zm.), z zastrzeżeniem formatów, o których mowa w art. 66 ust. 1 ustawy, z uwzględnieniem rodzaju przekazywanych danych.
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
Oferta i załączniki do oferty powinny być sporządzone i złożone zgodnie z wymaganiami określonymi w SWZ w językupolskim.
10.2.Wykonawca może złożyć tylko jedną ofertę. Złożenie przez Wykonawcę więcej niż jednej
oferty, spowoduje odrzucenie ofert na podstawie art. 226 ust. 1 pkt 3 ustawy Pzp.
10.3. Ofertę składa się przy użyciu środków komunikacji elektronicznej tzn. za pośrednictwem platformazakupowa.pl.
10.4. Oferta musi zostać podpisana kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub podpisem zaufanym lub podpisem
osobistym przez osobę/osoby upoważnioną/upoważnione.
3) podpisy kwalifikowane wykorzystywane przez wykonawców do podpisywania wszelkich plików muszą spełniać
„Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady w sprawie identyfikacji elektronicznej i usług zaufania w odniesieniu do
transakcji elektronicznych na rynku wewnętrznym (eIDAS) (UE) nr 910/2014 - od 1 lipca 2016 roku”.
4) w przypadku wykorzystania formatu podpisu XAdES zewnętrzny Zamawiający wymaga dołączenia odpowiedniej ilości
plików tj. podpisywanych plików z danymi oraz plików podpisu w formacie XAdES.11.5. Ofertę składa się na formularzu ofertowym – zgodnie z załącznikiem nr 2 do SWZ. Wraz
z ofertą Wykonawca jest zobowiązany złożyć:
a) oświadczenie na podstawie art. 125 ust. 1 ustawy Pzp o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału w
postępowaniu w zakresie wskazanym przez zamawiającego według wzoru stanowiącego załącznik nr 4 do SWZ.
b) przedmiotowe środki dowodowe wymagane w niniejszej SWZ rozdz.9;
c) wymagane wadium, zgodnie z rozdz. 16 niniejszej SWZ;
d) pełnomocnictwo dla osoby podpisującej ofertę do występowania w imieniu wykonawcy, jeżeli nie wynika to bezpośrednio
z dokumentów rejestrowych lub w przypadku o którym mowa w art. 58 ust. 2 ustawy Prawo zamówień publicznych.
Pełnomocnictwo do złożenia oferty musi być złożone w oryginale w takiej samej formie, jak składana oferta (tj. w formie
elektronicznej podpisanej kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem
zaufanym lub podpisem osobistym).Dopuszcza się także złożenie elektronicznej kopii (skanu) pełnomocnictwa
sporządzonego uprzednio w formie pisemnej, w formie elektronicznego poświadczenia sporządzonego stosownie do art. 97
§ 2 ustawy z dnia 14.02.1991r. – Prawo o notariacie, które to poświadczenie notariusz opatruje kwalifikowanym podpisem
elektronicznym, bądź też poprzez opatrzenie skanu pełnomocnictwa sporządzonego uprzednio w formie pisemnej
kwalifikowanym podpisem, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym mocodawcy. Elektroniczna kopia pełnomocnictwa
nie może być uwierzytelniona przez upełnomocnionego.
e) zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby oraz jego oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu, spełnianiu
warunków udziału w postępowaniu (jeżeli dotyczy);
f) oświadczenie podmiotów występujących wspólnie, z którego wynika, które usługi wykonają poszczególni wykonawcy oraz
ich oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu, spełnianiu warunków udziału w postępowaniu (jeżeli dotyczy).
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
16.1. Przystępując do niniejszego postępowania każdy Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium do części 2 i części 3 zamówienia wskazując tytuł i część na którą składa ofertę:„wadium, nr postępowania ZP.271.2.9.2025.AS – Zakup wyposażenia i oprogramowania na potrzeby cyberbezpieczeństwa dla jednostek Gminy Tuchola”
Zamawiający wymaga wniesienia wadium, w zakresie wykonania części:
Część 2 w wysokości: 4 000,00 zł (słownie: cztery tysiące zł 00/100)
Część 3 w wysokości: 4 000,00 zł (słownie: cztery tysiące zł 00/100)
16.2. Wadium wniesione w pieniądzu będzie wniesione skutecznie, jeżeli rachunek bankowy Zamawiającego zostanie uznany kwotą wadium przed upływem terminu składania ofert (tj. przed upływem dnia i godziny wyznaczonej jako ostateczny termin składania ofert).
16.3. Wadium w pieniądzu należy wnieść przelewem na konto Zamawiającego:
Bank Spółdzielczy w Tucholi Nr 15 8174 0004 0000 2163 2000 0005
16.4. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach:
16.4.1. pieniądzu;
16.4.2. gwarancjach bankowych;
16.4.3. gwarancjach ubezpieczeniowych;
16.4.4. poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2013 r. poz. 462 z późn. zm.).
16.5. Wadium wniesione w pieniądzu Zamawiający przechowuje na rachunku bankowym.
16.6. Jeżeli wadium jest wnoszone w formie gwarancji lub poręczenia, o których mowa w pkt 16.5. ppkt 2)-4), Wykonawca przekazuje Zamawiającemu oryginał gwarancji lub poręczenia, w postaci elektronicznej, podpisany kwalifikowanym podpisem elektronicznym przez wystawcę dokumentu.
16.7. W przypadku wniesienia wadium w innej formie niż w pieniądzu, z treści gwarancji i poręczeń musi wynikać bezwarunkowe, nieodwołalne i na pierwsze żądanie Zamawiającego (beneficjenta) zobowiązanie Gwaranta do zapłaty na rzecz Zamawiającego kwoty wadium w okolicznościach skutkujących zatrzymaniem wadium określonych w art. 98 ust. 6 ustawy.
16.8. Oferta Wykonawcy, który nie wniesie wadium lub wniesie w sposób nieprawidłowy lub nie utrzyma wadium nieprzerwanie do upływu terminu związania ofertą lub złoży wniosek o zwrot wadium w przypadku, o którym mowa w art. 98 ust. 2 pkt 3, zostanie odrzucona.
Szczegółowe informacje dotyczące wadium zawarto w rozdziale 16 SWZ.
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku wykonawcy ustanawiająpełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo do reprezentowania i zawarcia umowy w sprawie zamówienia
publicznego. Pełnomocnictwo winno być załączone do oferty.
19.3. W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, oświadczenie, o którym mowa wrozdziale 8 pkt 8.1., składa każdy z Wykonawców. Oświadczenia te potwierdzają brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie
warunków udziału w zakresie, w jakim każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu.
19.4. Oświadczenia i dokumenty potwierdzające brak podstaw do wykluczenia z postępowania składa każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Umowa może ulec zmianie na zasadach określonych w ustawie z dnia 19 września 2019 roku Prawo zamówieńpublicznych.
1) w przypadku wprowadzenia przez producenta urządzeń objętych Umową nowego modelu, Zamawiający dopuszcza
zmianę modelu pod warunkiem, że proponowany nowy model spełnia wymagania określone w OPZ;
2) w przypadku zakończenia wytwarzania modelu urządzenia objętego Umową lub wycofania go z produkcji lub z obrotu na
terenie Rzeczypospolitej Polskiej, Zamawiający dopuszcza zmianę polegającą na dostarczeniu innego urządzenia,
spełniającego wymagania określone w OPZ;
3) w przypadku ujawnienia się powszechnie występujących wad modelu urządzenia objętego Umową, Zamawiający
dopuszcza zmianę polegającą na zastąpieniu danego urządzenia innym urządzeniem spełniającym wymagania określone w
OPZ, rekomendowanym przez producenta lub Wykonawcę w związku z ujawnieniem wad;
4) zmiany terminu realizacji przedmiotu Umowy, określonego w § 2 Umowy, zmiany sposobu rozliczania Umowy lub
dokonywania płatności na rzecz Wykonawcy wskutek zaistnienia zmian w zawartej przez Zamawiającego umowie o
dofinansowanie Projektu lub z uwagi na zmiany w innych umowach zawartych w ramach Projektu, a mających wpływ na
realizację Umowy. W przypadku wystąpienia którejkolwiek z okoliczności wymienionych wyżej, termin wykonania Umowy,
sposób rozliczania Umowy lub dokonywania płatności może ulec zmianie (dostosowaniu) w zakresie w jakim zmiany w
zawartej przez Zamawiającego umowie o dofinansowanie Projektu lub zmiany w innych umowach zawartych w ramach
Projektu mają wpływ na realizację Umowy;
5) zmiany podwykonawców i zakresu podwykonawstwa na zasadach przewidzianych w § 4 Umowy;
6) w przypadku powstania rozbieżności lub niejasności w rozumieniu pojęć użytych w Umowie, których nie będzie można
usunąć w inny sposób, a zmiana będzie umożliwiać usunięcie tych rozbieżności i doprecyzowanie Umowy w celu
jednoznacznej interpretacji jej postanowień przez Strony oraz prawidłową realizację Umowy;
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2025-04-17 10:00
8.2.) Miejsce składania ofert: Za pośrednictwem platformy zakupowej: https://platformazakupowa.pl/tuchola
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2025-04-17 10:15
8.4.) Termin związania ofertą: do 2025-05-16
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
przewidziana w art. 7 ust.1. ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałaniawspierania agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (Dz.U. z 2022r. poz. 835) .
Wymaganejest oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu na podst. w.w. ustawy. Zapis o niepodleganiu umieszczono w
oświadczeniu składanym na podst. art.125 ust.1 ust. Pzp (zał.3, zał.4 do SWZ) oraz oświadczeniu o aktualności
oświadczenia wykonawcy
o niepodleganiu wykluczeniu (zał. nr 11 do SWZ). Zamawiający zawrze umowę z Wykonawcą, który złożył najkorzystniejszą
ofertę w niniejszym postępowaniu.
21.3. Zamawiający zawrze umowę z Wykonawcą, który złożył najkorzystniejszą ofertę w niniejszym postępowaniu.
21.4. Zamawiający zawiera umowę w sprawie zamówienia publicznego, z uwzględnieniem art. 577 Pzp, w terminie nie
krótszym niż 5 dni od dnia przesłania zawiadomienia o wyborze najkorzystniejszej oferty, jeżeli zawiadomienie to zostało
przesłane przy użyciu środków komunikacji elektronicznej, albo 10 dni, jeżeli zostało przesłane w inny sposób.
21.5. Zamawiający może zawrzeć umowę w sprawie zamówienia publicznego przed upływem terminu, o którym mowa w pkt
21.2, jeżeli w postępowaniu o udzielenie zamówienia w trybie podstawowym złożono tylko jedną ofertę.
21.6. Wykonawca, którego oferta uznana zostanie za najkorzystniejszą, będzie zobowiązany zawrzeć umowę w sprawie
zamówienia na warunkach określonych w projektowanych postanowieniach umowy, które stanowią załącznik nr 10 do SWZ.
Umowa zostanie uzupełniona o zapisy wynikające ze złożonej oferty.
21.7. Wykonawca, przed podpisaniem umowy, powinien przedłożyć:
- w przypadku konsorcjum lub spółki cywilnej - umowę regulującą współpracę Wykonawców działających wspólnie (umowa
konsorcjum lub umowa spółki cywilnej).
21.8. Jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, uchyla się od zawarcia umowy w sprawie
zamówienia publicznego, Zamawiający może dokonać ponownego badania i oceny ofert spośród ofert pozostałych w
postępowaniu wykonawców albo unieważnić postępowanie (art. 263 ustawy Pzp).
21.9. Wykonawca, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, zostanie poinformowany przez zamawiającego o
miejscu i terminie podpisania umowy.
21.10. Najpóźniej w dniu podpisania umowy Wykonawca jest zobowiązany dostarczyć Zamawiającemu:
1) dokument potwierdzający umocowanie osób przewidzianych do podpisania umowy, o ile umocowanie to nie będzie
wynikać z dokumentów załączonych do oferty;
2) Wykonawca, przed podpisaniem umowy, powinien przedłożyć w przypadku konsorcjum lub spółki cywilnej - umowę
regulującą współpracę Wykonawców działających wspólnie (umowa konsorcjum lub umowa spółki cywilnej).