BZP: Budowa drogi gminnej od km 0+000,00 (od drogi powiatowej nr 2407R w miejscowości Podlesina, Gmina Narol) do km 1+945,35 (do drogi powiatowej nr 3545L w miejscowości Rabinówka, Gmina Tomaszów Lubelski)
10.04.2025
2025/BZP 00185115/01
Gmina Tomaszów Lubelski
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Budowa drogi gminnej od km 0+000,00 (od drogi powiatowej nr 2407R w miejscowości Podlesina, Gmina Narol) do km 1+945,35 (do drogi powiatowej nr 3545L w miejscowości Rabinówka, Gmina Tomaszów Lubelski)
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzą zamawiający działający wspólnie
1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Tomaszów Lubelski
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 950369089
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: 29 Listopada 9
1.5.2.) Miejscowość: Tomaszów Lubelski
1.5.3.) Kod pocztowy: 22-600
1.5.4.) Województwo: lubelskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL812 - Chełmsko-zamojski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowienia@tomaszowlubelski.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://ugtomaszowlubelski.bip.lubelskie.pl/index.php?id=6
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
1.8.) Informacje o pozostałych zamawiających działających wspólnie
Zamawiający 2
1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Susiec
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 950368977
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Tomaszowska 2
1.5.2.) Miejscowość: Susiec
1.5.3.) Kod pocztowy: 22-672
1.5.4.) Województwo: lubelskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL812 - Chełmsko-zamojski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: przetargi@susiec.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://susiec.pl
1.9.) Podział obowiązków – zamówienie wspólne
Zamawiającym upoważnionym do przeprowadzenia przedmiotowego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego jest Gmina Tomaszów Lubelski na podstawie Porozumienia z dnia 4 kwietnia 2025 roku o wspólnym przeprowadzeniu postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na realizację inwestycji drogowej, realizującego uchwałę Rady Gminy Tomaszów Lubelski nr XIV/116/2025 z dnia 28 marca 2025 r. oraz uchwałę Rady Gminy Susiec nr VII/55/2025 z dnia 4 kwietnia 2025 roku.
Gmina Tomaszów Lubelski informuje, że prowadzi niniejsze postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego zarówno we własnym imieniu i na własną rzecz, jak i w imieniu i na rzecz drugiego Zamawiającego- Gminy Susiec.
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Budowa drogi gminnej od km 0+000,00 (od drogi powiatowej nr 2407R w miejscowości Podlesina, Gmina Narol) do km 1+945,35 (do drogi powiatowej nr 3545L w miejscowości Rabinówka, Gmina Tomaszów Lubelski)
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-99821dcc-d122-457e-886f-3615ba1d9d9c
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00185115
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-04-10
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00063413/02/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.4 Budowa drogi gminnej od drogi powiatowej NR 3545L w m. Rabinówka gmina Tomasżów Lubelski do drogi powiatowej Nr 2407R w m. Podlesina gmina Narol
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://tomaszowlubelski.ezamawiajacy.pl3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: W postępowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja pomiędzy Zamawiającym, a Wykonawcami odbywa się przy użyciu Platformy zakupowej: https://tomaszowlubelski.ezamawiajacy.pl lub poczty elektronicznej: zamowienia@tomaszowlubelski.pl
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Zgodnie z rozdziałem 11 SWZ
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z rozdziałem 22 SWZ
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: IT.271.2.6.2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest realizacja wspólnej inwestycji, jaką jest budowa gminnej od km 0+000,00 (od drogi powiatowej nr 2470R
w miejscowości Podlesina, gmina Narol) do km 1+945,35 (do drogi powiatowej nr 3545L w miejscowości Rabinówka, gmina Tomaszów Lubelski). Zakres obejmuje budowę drogi gminnej od km 0+261,00 do km 1+040,00 w gminie Susiec i budowie dróg gminnych nr 127560L i 127525L (km od 1+040,00 do km 1+945,35) w gminie Tomaszów Lubelski oraz budowę kanału technologicznego.
Zamawiający informuje, że niniejsze postępowanie nie dotyczy odcinka od km 0+000 do 0+261,00, który jest obecnie wykonywany przez Gminę Narol. Prace realizowane na tym odcinku zostaną zakończone przed datą przekazania placu budowy w ramach realizacji zadania ujętego w niniejszym postępowaniu.
2. Przedmiot zamówienia obejmuje dwa zadania:
Zadanie nr 1. Budowa drogi gminnej od km 0+261,00 do km 1+040,00 w miejscowości Maziły. - Gmina Susiec,
Zadanie nr 2. Budowa drogi gminnej nr 127560L od km 0+000,00 do km 0+612,00 i nr 127525L od km 0+000,00 do km 0+266,30 w miejscowości Rabinówka. – Gmina Tomaszów Lubelski.
3. Podstawowe parametry drogi:
- klasa techniczna : D,
- prędkość projektowa: 30 km/h,
- kategoria ruchu: KR2,
- obciążenie nawierzchni: 100 kN/oś,
- kategoria podłoża gruntu: G3,
- przekrój drogi: 1x2,
- szerokość pasa ruchu: 2,5 m,
- szerokość poboczy: 0,75 m,
- odwodnienie powierzchniowe do otartych rowów trapezowych.
4. Obowiązkiem Wykonawcy będzie uzyskanie w imieniu Zamawiającego pozwolenia na użytkowanie.
5. Wykonawca w formularzu ofertowym poda cenę netto i brutto dla każdego zadania oraz łączną wartość całego przedmiotu zamówienia.
6. Wykonawca zostanie zobowiązany do zawarcia dwóch umów:
1) zakres od km 0+261,00 do km 1+040,00 z Gminą Susiec,
2) zakres od km 1+040,00 do km 1+945,35 z Gminą Tomaszów Lubelski.
7. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia znajduje się w Załączniku Nr 1 do SWZ. Składają się na niego następujące dokumenty:
1) dokumentacja projektowa, (zakres Gminy Susiec oraz zakres Gminy Tomaszów Lubelski),
2) Specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót budowlanych (STWiORB),
3) Przedmiary robót (zakres Gminy Susiec oraz zakres Gminy Tomaszów Lubelski).
4.2.6.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45111000-8 - Roboty w zakresie burzenia, roboty ziemne
45112000-5 - Roboty w zakresie usuwania gleby
45233000-9 - Roboty w zakresie konstruowania, fundamentowania oraz wykonywania nawierzchni autostrad, dróg
45233221-4 - Malowanie nawierzchi
45111200-0 - Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne
45233100-0 - Roboty w zakresie budowy autostrad, dróg
45233220-7 - Roboty w zakresie nawierzchni dróg
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 10 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Długość okresu gwarancji jakości na wykonane roboty budowlane
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu dotyczące: postępowaniu1. zdolności do występowania w obrocie gospodarczym;
Zamawiający nie określa warunku w ww. zakresie.
2. uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów;
Zamawiający nie określa warunku w ww. zakresie.
3. sytuacji ekonomicznej lub finansowej;
Zamawiający nie określa warunku w ww. zakresie
4 zdolności technicznej lub zawodowej w zakresie:
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku:
1) Wykonawca winien wykazać, że wykonał należycie i zgodnie
z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończył nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert,
a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy- w tym okresie:
Co najmniej jedną robotę budowlaną polegającą na budowie lub przebudowie drogi o nawierzchni asfaltowej o długości minimum 1 km oraz dołączy dowody (referencje) określające, czy roboty budowlane zostały wykonane należycie.
2) o udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy dysponują lub będą dysponować w okresie wykonywania zamówienia
i skierują do jego realizacji: min. jedną osobą, która będzie pełnić funkcję kierownika budowy, posiadająca uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności inżynieryjnej drogowej, których zakres uprawnia go do kierowania robotami objętymi przedmiotem zamówienia.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: Zamawiający nie wymaga złożenia przez Wykonawcę podmiotowych środków dowodowych w tym zakresie.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. W celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu:
a) wykazu robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat przed terminem składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, długości odcinka, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane (sporządzonego zgodnie z Załącznikiem Nr 7 do SWZ), oraz załączeniem dowodów określających, czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane zostały wykonane, a jeżeli Wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów –inne odpowiednie dokumenty – w odniesieniu do warunku określonego w pkt. 6.1.4. ppkt. 1) SWZ,
b) wykazu osób, skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami sporządzonego zgodnie z Załącznikiem Nr 8 do SWZ – w odniesieniu do warunku określonego w pkt. 6.1.4. ppkt. 2) SWZ.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
1. Wykonawca jest zobowiązany wnieść wadium w wysokości: 40 000,00 zł (słownie: czterdzieści tysięcy złotych 00/100)2. Wadium może być wniesione w jednej lub kilku następujących formach:
a) pieniądzu;
b) gwarancjach bankowych;
c) gwarancjach ubezpieczeniowych;
d) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Roz-woju Przedsiębiorczości.
3. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na następujący rachunek bankowy Zamawiającego:
Bank PKO BP
nr rachunku: 21 1020 3147 0000 8802 0103 3885
z adnotacją „Wadium – Znak sprawy: IT.271.2.6.2025”
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
Zgodnie z rozdziałem 10 SWZ6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Zamawiający przewiduje możliwość zmiany umowy na podstawie art. 454-455 ustawy Pzp oraz postanowień projektu umów (Załącznik nr 2a i 2b do SWZ)7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy