BZP: P-31-2025 Ochrona osób i mienia realizowana w formie bezpośredniej ochrony fizycznej dla potrzeb Radomskiego Szpitala Specjalistycznego
10.04.2025
2025/BZP 00185570/01
Radomski Szpital Specjalistyczny im. dr. Tytusa Chałubińskiego
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
P-31-2025 Ochrona osób i mienia realizowana w formie bezpośredniej ochrony fizycznej dla potrzeb Radomskiego Szpitala Specjalistycznego
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Radomski Szpital Specjalistyczny im. dr. Tytusa Chałubińskiego
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 000315086
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Lekarska 4
1.5.2.) Miejscowość: Radom
1.5.3.) Kod pocztowy: 26-610
1.5.4.) Województwo: mazowieckie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL921 - Radomski
1.5.7.) Numer telefonu: +48 48 361-52-83, 361-52-84
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zampubl@szpital.radom.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://szpital.radom.pl/
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - samodzielny publiczny zakład opieki zdrowotnej
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Zdrowie
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Tak
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
P-31-2025 Ochrona osób i mienia realizowana w formie bezpośredniej ochrony fizycznej dla potrzeb Radomskiego Szpitala Specjalistycznego
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-7d7f46af-61b5-447c-ae30-bb69210c5f2d
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00185570
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-04-10
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00091215/03/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.10 Ochrona osób i mienia realizowana w formie bezpośredniej ochrony fizycznej, w systemie całodobowym dla potrzeb Radomskiego Szpitala Specjalistycznego
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.13.) O zamówienie mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, którzy spełniają warunki określone w art. 361 ustawy – usługi społeczne: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-7d7f46af-61b5-447c-ae30-bb69210c5f2d3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: W postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego komunikacja między
Zamawiającym, a wykonawcami odbywa się przy użyciu Platformy e-Zamówienia, która jest dostępna pod adresem
https://ezamowienia.gov.pl. Korzystanie z Platformy e-Zamówienia jest bezpłatne.
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/tenders/ocds-148610-7d7f46af-61b5-447c-ae30-bb69210c5f2d
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Wykonawca zamierzający wziąć udział
w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego musi posiadać konto podmiotu „Wykonawca” na Platformie e-Zamówienia.
Szczegółowe informacje na temat zakładania kont podmiotów oraz zasady i warunki korzystania z Platformy e-Zamówienia określa
Regulamin Platformy e-Zamówienia, dostępny na stronie internetowej https://ezamowienia.gov.pl oraz informacje zamieszczone w
zakładce „Centrum Pomocy”.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Określony w załączniku nr 11 do SWZ - Klauzula informacyjna
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Określony w załączniku nr 11 do SWZ - Klauzula informacyjna
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: P-31-2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Ochrona osób i mienia realizowana w formie bezpośredniej ochrony fizycznej dla potrzeb Radomskiego Szpitala Specjalistycznego
4.2.6.) Główny kod CPV: 79710000-4 - Usługi ochroniarskie
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
79715000-9 - Usługi patrolowe
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2025-05-06 do 2026-04-30
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Do oceny ofert w kryterium „cena” będzie brana pod uwagę cena oferty brutto (w zł) podana w formularzu cenowym, tj. suma kwot z pozycji „RAZEM” wiersz 6 kolumna nr 5 obu tabel Formularza cenowego. (Tabeli nr 1 oraz Tabeli nr 2).
Przy ocenie ofert w kryterium „Kwalifikacje pracowników skierowanych do realizacji przedmiotu zamówienia” Zamawiający będzie się kierował wypełnionym przez wykonawcę– załącznikiem nr 7 do SWZ „Poza cenowe kryteria oceny ofert”.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
organizacja, kwalifikacje zawodowe i doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia4.3.5.) Nazwa kryterium: Kwalifikacje pracowników skierowanych do realizacji przedmiotu zamówienia
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 7
Art. 109 ust. 1 pkt 8
Art. 109 ust. 1 pkt 10
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
5.1.3. spełniają warunki udziału w postępowaniu dotyczące:a) Zdolności do występowania w obrocie gospodarczym: Zamawiający nie stawia szczegółowych wymagań w tym zakresie.
b) Uprawnienia do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów:
b1) Wykonawca spełni warunek jeżeli wykaże, że posiada aktualną koncesję Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie ochrony osób i mienia, wydaną na podstawie ustawy z dnia 22 sierpnia 1997 r. o ochronie osób i mienia (t.j. Dz. U. z 2021 poz. 1995).
c) Sytuacja finansowa lub ekonomiczna: Zamawiający nie stawia szczegółowych wymagań w tym zakresie.
d) Zdolność techniczna lub zawodowa:
d1)Dysponowanie odpowiednim potencjałem technicznym
Wykonawca spełni warunek jeżeli wykaże, że dysponuje lub będzie dysponował:
- umundurowaniem – jednolitym, umożliwiającym identyfikację Wykonawcy dla wszystkich pracowników
- identyfikatorami, zawierającymi imię i nazwisko pracownika oraz jego fotografię, dla wszystkich pracowników
- środkami łączności – używanym przez Wykonawcę dla wszystkich pracowników,
- przenośnym sprzętem oświetleniowym, dla wszystkich pracowników,
- sprzętem i środkami przymusu bezpośredniego zgodnie z Ustawą o ochronie osób i mienia,
- oznakowanym pojazdem dla Patrolu interwencyjnego (oznaczenia wskazujące przedsiębiorcę i charakter działalności - ochrona).
d2) Dysponowanie osobami zdolnymi do wykonania zamówienia
Warunek ten zostanie spełniony jeśli wykonawca wykaże, że dysponuje lub będzie dysponował
pracownikami wpisanymi na listę kwalifikowanych pracowników ochrony fizycznej osób i mienia w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 22 sierpnia 1997 r. o ochronie osób i mienia (Dz. U. z 2021 r. poz. 1995) wyłącznie dla Patrolu interwencyjnego; pozostali pracownicy mogą lecz nie muszą być wpisani na listę kwalifikowanych pracowników ochrony fizycznej osób i mienia.
5.2. Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, w stosownych sytuacjach polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych podmiotów udostępniających zasoby, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków prawnych.
5.3. W odniesieniu do warunków dotyczących kwalifikacji zawodowych wykonawcy mogą polegać na zdolnościach podmiotów udostępniających zasoby, jeśli podmioty te wykonają usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane.
5.4. Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby, składa wraz z ofertą, zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji danego zamówienia lub inny podmiotowy środek dowodowy potwierdzający, że wykonawca, realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów.
5.5.Zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby ma potwierdzać, że stosunek łączący wykonawcę z podmiotami udostępniającymi zasoby gwarantuje rzeczywisty dostęp do tych zasobów oraz określa w szczególności:
1. zakres dostępnych wykonawcy zasobów podmiotu udostępniającego zasoby;
2. sposób i okres udostępnienia wykonawcy i wykorzystania przez niego zasobów podmiotu udostępniającego te zasoby przy wykonywaniu zamówienia;
3. czy i w jakim zakresie podmiot udostępniający zasoby, na zdolnościach którego wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących kwalifikacji zawodowych zrealizuje usługi, których wskazane zdolności dotyczą.
5.6Jeżeli Wykonawca polega na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby Zamawiający zbada, czy nie zachodzą wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, które zostały przewidziane względem Wykonawcy oraz czy spełnia warunki udziału w postępowaniu w zakresie w jakim udostępnia zasoby Wykonawcy.
5.7.W przypadku wspólnego ubiegania się wykonawców o udzielenie zamówienia zamawiający bada, czy nie zachodzą podstawy wykluczenia wobec każdego z tych wykonawców.
5.8.W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia Zamawiający wymaga, aby warunki udziału w postępowaniu określone w pkt. 5.1.2. d1) i d2)wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia spełniali łącznie.
5.9.W odniesieniu do warunków dotyczących kwalifikacji zawodowych Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia mogą polegać na zdolnościach tych z wykonawców, którzy wykonają usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane. W takim przypadku wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika, które usługi wykonają poszczególni wykonawcy – wzór oświadczenia załącznik nr 6 do SWZ.
Numeracja zgodnie z SWZ
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 6.4.1. W celu potwierdzenia braku podstaw do wykluczenia wykonawcy z udziału w postępowaniu wykonawca składa:
1. oświadczenia Wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy, o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 594), z innym Wykonawcą, który złożył odrębną ofertę, albo oświadczenia o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty, niezależnie od innego Wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej, zgodnie z załącznikiem nr 8 do SWZ
2. oświadczenia Wykonawcy o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy, w zakresie podstaw wykluczenia z postępowania wskazanych przez Zamawiającego, o których mowa w:
a. art. 108 ust. 1 pkt 3 ustawy,
b. art. 108 ust. 1 pkt 4 ustawy, dotyczących orzeczenia zakazu ubiegania się o zamówienie publiczne tytułem środka zapobiegawczego,
c. art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy, dotyczących zawarcia z innymi Wykonawcami porozumienia mającego na celu zakłócenie konkurencji,
d. art. 108 ust. 1 pkt 6 ustawy,
e. art. 109 ust. 1 pkt. 7 ustawy,
f. art. 109 ust. 1 pkt. 8 ustawy,
g. art. 109 ust. 1 pkt. 10 ustawy,
- zgodnie z załącznikiem nr 8 do SWZ
Numeracja zgodna z SWZ
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 6.4.2.W celu potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu wykonawca składa:
1. W celu potwierdzenia, że Wykonawca posiada uprawnienia do wykonywania działalności, Zamawiający wymaga aktualnej koncesji Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie usług ochrony osób i mienia, wydanej na podstawie ustawy z dnia 22 sierpnia 1997 r. o ochronie osób i mienia (Dz. U. z 2021 r., poz. 1995).
2. wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu lub urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy w celu wykonania zamówienia publicznego wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami – według wzoru określonego w załączniku nr 4 do SWZ.
3. wykaz osób, skierowanych przez wykonawcę do Patrolu interwencyjnego do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, niezbędnych do wykonywania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami – według wzoru określonego w załączniku nr 5 do SWZ.
Numeracja zgodna z SWZ
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
6.1.3. wypełniony formularz cenowy stanowiący załącznik nr 3 do SWZ6.1.4.pełnomocnictwo dla osoby działającej na podstawie pełnomocnictwa w formie określonej w pkt. 9.17 i 9.18 SWZ.
Numeracja zgodna z SWZ
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
19. WYMAGANIA DOTYCZĄCE WADIUM19.1. Zamawiający wymaga od wykonawców wniesienia wadium w wysokości 8 411,77 zł.
19.2. Wadium musi być wniesione do dnia 18.04.2025r. do godziny 9:00 i utrzymuje nieprzerwanie do dnia upływu terminu związania ofertą, z wyjątkiem przypadków, o których mowa w art. 98 ust. 1 pkt 2 i 3 oraz ust. 2 Pzp.
19.3. Wadium może być wnoszone według wyboru wykonawcy w jednej lub kilku następujących formach:
1) pieniądzu;
2) gwarancjach bankowych;
3) gwarancjach ubezpieczeniowych;
4) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z 9.11.2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości /t.j. Dz.U. z 2024 r. poz. 419/.
19.4. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy zamawiającego: PEKAO S. A. I o/Radom 30 1240 1789 1111 0000 0777 0652: z adnotacją: „Wadium – nr sprawy: P-31-2025”
W przypadku wnoszenia wadium w pieniądzu, Zamawiający uzna je za wniesione skutecznie jedynie w przypadku wpływu pieniędzy na rachunek bankowy Zamawiającego przed upływem terminu o którym mowa w pkt. 19.2. SWZ.
19.5. Jeżeli wadium jest wnoszone w formie gwarancji lub poręczenia, o których mowa w pkt. 19.3 pkt. 2–4 SWZ, wykonawca przekazuje zamawiającemu oryginał gwarancji lub poręczenia.
19.6. W przypadku wniesienia wadium w pieniądzu o jego wniesieniu w terminie decydować będzie data wpływu środków na rachunek bankowy Zamawiającego.
19.7. Z treści gwarancji (poręczenia) musi jednoznacznie wynikać nieodwoływalne i bezwarunkowe, na każde żądanie zgłoszone przez zamawiającego, zobowiązanie gwaranta (poręczyciela) do zapłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 98 ust. 6 PZP. Ponadto powinien być wskazany termin obowiązywania gwarancji (poręczenia), który nie może być krótszy niż termin związania ofertą.
19.8. Zamawiający zwróci wadium na podstawie zasad określonych w art. 98 ustawy Pzp.
Numeracja zgodna z SWZ
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
6.5. Zasady udziału w postępowaniu wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:6.5.1. Wykonawcy ubiegający się wspólnie o udzielenie zamówienia zobowiązani są do ustanowienia pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo reprezentowania w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Pełnomocnictwo winno być załączone do oferty w formie określonej w ust. 9.17 i 9.18 SWZ. Zamawiający na potrzeby niniejszego postępowania będzie kontaktował się tyko i wyłącznie z pełnomocnikiem.
6.5.2. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia ponoszą solidarną odpowiedzialność za wykonanie zamówienia.
6.5.3. W przypadku dokonania wyboru przez Zamawiającego oferty wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, Zamawiający zastrzega sobie prawo żądania od Wykonawców składających ofertę wspólną, aby przed zawarciem umowy złożyli Zamawiającemu umowę regulującą współpracę tych Wykonawców (z wyłączeniem przypadków gdy umowa została załączona do oferty).
6.5.4. Przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia Zamawiający rozumie również wykonawców będących wspólnikami spółki cywilnej.
6.5.5. W odniesieniu do warunków dotyczących kwalifikacji zawodowych wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia mogą polegać na zdolnościach tych z wykonawców, którzy wykonają usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane. W takim przypadku wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika, które usługi wykonają poszczególni wykonawcy -wzór oświadczenia załącznik nr 6 do SWZ.
Numeracja zgodna z SWZ