BZP: Przebudowa i modernizacja dróg i ulic na terenie gminy Zakroczym
10.04.2025
2025/BZP 00186192/01
Gmina Zakroczym
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Przebudowa i modernizacja dróg i ulic na terenie gminy Zakroczym
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Zakroczym
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 013270399
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Warszawska 7
1.5.2.) Miejscowość: Zakroczym
1.5.3.) Kod pocztowy: 05-170
1.5.4.) Województwo: mazowieckie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL912 - Warszawski wschodni
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: edyta.kaczynska@zakroczym.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: http://zakroczym.pl/
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Przebudowa i modernizacja dróg i ulic na terenie gminy Zakroczym
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-79e097cc-5b62-4e77-bb41-0fb993ea44d0
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00186192
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-04-10
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00062877/03/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.2 Przebudowa i modernizacja dróg i ulic na terenie gminy Zakroczym
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://platformazakupowa.pl/transakcja/10904793.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://platformazakupowa.pl/transakcja/1090479
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. Komunikacja między Zamawiającym
a Wykonawcami w zakresie:
1) przesyłania Zamawiającemu pytań do treści SWZ,
2) przesyłania odpowiedzi na wezwanie Zamawiającego:
a) do złożenia/uzupełnienia przedmiotowych środków dowodowych,
b) do złożenia wyjaśnień dotyczących treści przedmiotowych środków dowodowych;
c) do złożenia/poprawienia/uzupełnienia oświadczenia art. 125 ust. 1 Pzp, podmiotowych środków dowodowych, innych dokumentów
lub oświadczeń,
d) do złożenia wyjaśnień dotyczących treści oświadczenia art. 125 ust. 1 Pzp lub złożonych podm. środków dowodowych lub innych
dokumentów lub oświadczeń,
3) przesyłania odpowiedzi na inne wezwania Zamawiającego wynikające z ustawy Pzp,
4) przesyłania wniosków, informacji, oświadczeń,
5) przesyłania odwołania/inne, odbywa się za pośrednictwem platformazakupowa.pl i formularza „Wyślij wiadomość do
Zamawiającego”.
2. Wykonawca niezalogowany korzystający z “Wyślij wiadomość do zamawiającego”, po kliknięciu przycisku Wyślij, otrzyma
na adres mailowy, podany w polu Twój adres e-mail, wiadomość mailową zawierającą kod uwierzytelniający. Kod należy wpisać w
polu Kod Uwierzytelniający, a następnie potwierdzić przyciskiem Wyślij. Następnie Wykonawca otrzyma potwierdzenie wysłania
wiadomości. Kod uwierzytelniający jest aktywny przez 30 minut od wygenerowania lub do momentu wygenerowania kolejnego kodu.
3. Zamawiający przekazuje Wykonawcom informacje za pośrednictwem platformazakupowa.pl. Informacje dotyczące odpowiedzi na
pytania, zmiany specyfikacji, zmiany terminu składania i otwarcia ofert Zamawiający zamieszcza na platformie w sekcji
„Komunikaty”. Korespondencja, której zgodnie z obowiązującymi przepisami adresatem jest konkretny Wykonawca, przekazywana
jest za pośrednictwem platformazakupowa.pl do konkretnego Wykonawcy.
4. Zamawiający określa niezbędne wymagania sprzętowo - aplikacyjne umożliwiające pracę na platformazakupowa.pl, tj.:
1) stały dostęp do sieci Internet o gwarantowanej przepustowości nie mniejszej niż 512 kb/s,
2) komputer klasy PC lub MAC o następującej konfiguracji: pamięć min. 2 GB Ram, procesor Intel IV 2 GHZ lub jego nowsza wersja,
jeden z systemów operacyjnych – MS Windows 7, Mac Os x 10 4, Linux, lub ich nowsze wersje,
3) zainstalowana dowolna przeglądarka internetowa, inna niż Internet Explorer,
4) włączona obsługa JavaScript,
5) zainstalowany program Adobe Acrobat Reader lub inny obsługujący format plików .pdf,
6) szyfrowanie na platformazakupowa.pl odbywa się za pomocą protokołu TLS 1.3,
7) oznaczenie czasu odbioru danych przez platformę zakupową stanowi datę oraz dokładny czas (hh:mm:ss) generowany według
czasu lokalnego serwera synchronizowanego z zegarem Głównego Urzędu Miar.
10. Zamawiający nie ponosi odpowiedzialności za złożenie oferty w sposób niezgodny z Instrukcją, w szczególności za sytuację, gdy
Zamawiający zapozna się z treścią oferty przed upływem terminu składania ofert (np. złożenie oferty w zakładce „Wyślij wiadomość
do zamawiającego”). Taka oferta zostanie uznana przez Zamawiającego za
ofertę handlową i nie będzie brana pod uwagę w przedmiotowym postępowaniu, ponieważ nie został spełniony obowiązek narzucony
w art. 221 ustawy Pzp.
11. Zamawiający informuje, że Instrukcje korzystania z platformazakupowa.pl znajdują się w zakładce „Instrukcje użytkownika” na
stronie internetowej pod adresem:
https://platformazakupowa.pl/strona/instrukcje-wykonawca
12. Zaleca się, aby komunikacja z Wykonawcami odbywała się tylko na Platformie za pośrednictwem formularza “Wyślij wiadomość
do zamawiającego”, nie za pośrednictwem adresu email.
13. Oferty, oświadczenia, o których mowa w art. 125 ust. 1 Pzp, podmiotowe środki dowodowe, oświadczenie, o którym mowa w art.
117 ust. 4 Pzp, oraz zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby, przedmiotowe środki dowodowe, pełnomocnictwo, składa się
w formie elektronicznej opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem
zaufanym lub podpisem osobistym.
3.7.) Adres strony internetowej, pod którym są dostępne narzędzia, urządzenia lub formaty plików, które nie są ogólnie dostępne: https://platformazakupowa.pl/transakcja/1090479
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Jeżeli Zamawiający będzie przetwarzał dane osobowe osób fizycznych w celu realizacji
zamówienia, zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich
danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1),
dalej „RODO”, Zamawiający informuje, że:
1) Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Burmistrz Zakroczymia, ul. Warszawska 7, 05-170 Zakroczym, tel. 227852145
e-mail: urzad@zakroczym.pl;
2) Kontakt do inspektora ochrony danych osobowych w Urzędzie Miejskim w Zakroczymiu: tel. 22 785 21 45, e-mail:
iod@zakroczym.pl;
3) Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z niniejszym
postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego;
4) Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania
w oparciu o przepisy ustawy Pzp i aktów wykonawczych;
5) Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia.
6) Obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest wymogiem ustawowym
określonym w przepisach ustawy Pzp, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje
niepodania określonych danych wynikają z ustawy Pzp;
7) W odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art.
22 RODO;
8) Posiada Pani/Pan:
a) na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących;
b) na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych (skorzystanie z prawa do sprostowania nie
może skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego ani zmianą postanowień umowy w zakresie
niezgodnym z ustawą Pzp oraz nie może naruszać integralności protokołu oraz jego załączników);
c) na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem
przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO (prawo do ograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania w odniesieniu do
przechowywania, w celu zapewnienia korzystania ze środków ochrony prawnej lub w celu ochrony praw innej osoby fizycznej lub
prawnej, lub z uwagi na ważne względy interesu publicznego Unii Europejskiej lub państwa członkowskiego);
d) prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych
osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO;
9) Nie przysługuje Pani/Panu:
a) w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych;
b) prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;
c) na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania
Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: RIN.271.13.2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Tak
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Tak
4.1.14.) Określenie aspektów społecznych, środowiskowych lub etykiet w opisie przedmiotu zamówienia:
Zamawiający uwzględnił wymagania w zakresie dostępności dla osób niepełnosprawnych oraz projektowania z przeznaczeniem dla wszystkich użytkowników, zgodnie z art. 100 ust. 1 ustawy
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia są roboty budowlane polegające na przebudowie dróg gminnych na terenie gminy Zakroczym w ramach zadania “Przebudowa i modernizacja dróg i ulic na terenie gminy Zakroczym” i obejmuje:
1) przebudowę drogi gminnej ul. Stalowa w Zakroczymiu
Lokalizacja inwestycji: dz. ew. 22/12, 25/7, 26/5, 27/6, 31 obręb ew. 02-10 Zakroczym, na obszarze administracyjnym województwa mazowieckiego w powiecie nowodworskim, gmina Zakroczym;
2) przebudowę drogi gminnej w miejscowości Trębki Nowe
Lokalizacja inwestycji: dz. ew. nr 109 obr. 0014 Trębki Nowe na obszarze administracyjnym województwa mazowieckiego w powiecie nowodworskim gmina Zakroczym;
3) przebudowę drogi gminnej w miejscowości Wojszczyce
Lokalizacja inwestycji: dz. ew. 32, 54 obręb ew. 0016 Wojszczyce na obszarze administracyjnym województwa mazowieckiego w powiecie nowodworskim, gmina Zakroczym.
2. Realizacja zamówienia podlega prawu polskiemu, w tym w szczególności ustawie z dnia 7 lipca 1994 roku Prawo budowlane (Dz.U. z 2024 r. poz. 725 ze zm.) oraz ustawie z dnia 11 września 2019 roku Prawo zamówień publicznych (Dz.U. z 2024 r. poz. 1320).
3. Zakres robót:
1) dla drogi gminnej ul. Stalowa w Zakroczymiu obejmuje wykonanie:
a) robót pomiarowych przy liniowych robotach ziemnych,
b) rozebranie nawierzchni z betonowej kostki brukowej,
c) mechaniczne rozbieranie nawierzchni z kruszywa betonowego,
d) wywiezienie gruzu z terenu rozbiórki przy mechanicznym załadowaniu i wyładowaniu samochodem samowyładowczym,
e) rowki pod krawężnik i ławy krawężnikowe,
f) wywóz ziemi samochodami samowyładowczymi,
g) ława pod krawężniki betonowe z oporem,
h) krawężniki betonowe wtopione o wymiarach 12x25 cm,
i) koryta na całej szerokości jezdni w gruncie kat. I-IV na głębokość 35 cm,
j) wywóz ziemi samochodami samowyładowczymi na odległość 5 km grunt kat. I-II,
k) podbudowa pomocnicza z kruszywa stabilizowanego cementem (z betoniarni) C 3/4 - grubość warstwy po zagęszczeniu 15 cm,
l) podbudowa pomocnicza z kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie frakcji 0/63 (C 90/3) - warstwa dolna o gr. 15 cm po zagęszczeniu,
m) podbudowa zasadnicza z kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie 0/31,5 (C 90/3) - warstwa górna o gr. 10 cm po zagęszczeniu,
n) nawierzchni z kostki betonowej brukowej typu Holland 20x10 cm gr. 8 cm na podsypce cementowo – piaskowej,
o) regulacja pionowa studzienek dla włazów kanałowych,
p) regulacja pionowa studzienek dla zaworów wodociągowych i gazowych,
q) ręcznego plantowania powierzchni gruntu rodzimego kat. I-III,
r) plantowania poboczy wykonywane mechanicznie przy grubości ścinania 10 cm,
s) montażu oznakowania pionowego i poziomego,
t) wykonanie inwentaryzacji geodezyjnej powykonawczej.
Szczegółowy sposób wykonania oraz zakres i rodzaj poszczególnych robót określa:
Przedmiar, Specyfikacja Techniczna Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych - Załącznik nr 2 do SWZ – Dokumentacja drogi ul. Stalowa w Zakroczymiu.
2) dla drogi gminnej w m. Trębki Nowe, gm. Zakroczym obejmuje wykonanie:
a) robót pomiarowych przy liniowych robotach ziemnych,
b) mechaniczne rozebranie nawierzchni z brukowca o wysokości 13-17 cm. UWAGA: 85% materiału do ponownego wbudowania,
c) rozebranie nawierzchni z betonowej kostki brukowej na podsypce cementowo-piaskowej,
d) mechaniczne rozebranie podbudowy z kruszywa kamiennego o grubości 20 cm,
e) rozebranie krawężników betonowych lub oporników na podsypce cementowo-piaskowej,
f) rozebranie ław pod krawężniki z betonu,
g) wywiezienie gruzu z terenu rozbiórki przy mechanicznym załadowaniu i wyładowaniu samochodem samowyładowczym na odległość 10 km,
h) usunięcie warstwy ziemi urodzajnej (humusu) o grubości do 10 cm,
i) wywóz ziemi samochodami samowyładowczymi na odległość 10 km grunt. kat. I-II,
j) rowki pod krawężniki i ławy krawężnikowe o wymiarach 30x30 cm w gruncie kat. I-II,
k) wywóz ziemi samochodami samowyładowczymi na odległość 10 km,
l) ława pod krawężniki betonowa z oporem,
m) oporniki betonowe wtopione o wymiarach 12x25 cm na podsypce cementowo-piaskowej Nowy materiał Wykonawcy robót,
n) mechaniczne wykonanie koryta na całej szerokości jezdni w gruncie kat. I-IV głębokości 30 cm,
o) wywóz ziemi samochodami samowyładowczymi na odległość 10 km,
p) podbudowa pomocnicza, warstwa odcinająca z kruszywa naturalnego pospółki (CBR≥25%) grubości 10 cm,
q) podbudowa zasadnicza z kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie frakcji 0/31,5 mm (C90/3), grubości 20 cm (E2≥160 Mpa),
r) podsypka cementowo-piaskowa z zagęszczeniem mechanicznym – zwiększenie grubości o średnio 8 cm grubości na potrzeby układania nawierzchni z bruku.
s) nawierzchnia z brukowca z kamienia narzutowego o wym. 13-17 cm. UWAGA: Materiał z rozbiórki oraz powierzony przez Zamawiającego. Materiał powierzony przez Zamawiającego należy dowieźć na teren budowy z placu przy ul. Klasztornej w Zakroczymiu,
t) regulacja pionowa studzienek dla zaworów wodociągowych i gazowych,
u) mechanicznego plantowania powierzchni gruntu rodzimego kat. I-III,
v) montażu oznakowania pionowego,
w) wykonanie inwentaryzacji geodezyjnej powykonawczej.
Szczegółowy sposób wykonania oraz zakres i rodzaj poszczególnych robót określa:
Przedmiar, Projekt techniczny, Specyfikacja Techniczna Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych - Załącznik nr 3 do SWZ – Dokumentacja drogi w m. Trębki Nowe.
3) dla drogi gminnej w m. Wojszczyce, gm. Zakroczym obejmuje wykonanie:
a) robót pomiarowych przy liniowych robotach ziemnych,
b) rowki pod krawężniki i ławy krawężnikowe o wymiarach 30x30 cm w gruncie kat. I-II,
c) wywóz ziemi samochodami samowyładowczymi na odległość 5 km,
d) ława pod krawężniki betonowa z oporem - Beton C12/15,
e) krawężniki betonowe wtopione o wymiarach 12x25 cm na podsypce cementowo-piaskowej,
f) mechaniczne wykonanie koryta na całej szerokości jezdni w gruncie kat. I-IV głębokości 30 cm,
g) wywóz ziemi samochodami samowyładowczymi na odległość 5 km,
h) podbudowa pomocnicza, warstwa odcinająca z kruszywa naturalnego pospółki (CBR≥25%) grubości 10 cm,
i) podbudowa pomocnicza z kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie frakcji 0/63,0 - warstwa dolna o grubości po zagęszczeniu 15 cm,
j) podbudowa zasadnicza z kruszywa naturalnego łamanego stabilizowanego mechanicznie frakcji 0/31,5 - warstwa górna o grubości po zagęszczeniu 10 cm,
k) nawierzchnie z kostki brukowej betonowej typu Holland o grubości 8 cm koloru szarego na podsypce cementowo-piaskowej,
l) mechanicznego plantowania powierzchni gruntu rodzimego kat. I-III,
m) ręcznego plantowania powierzchni gruntu rodzimego kat. I-III,
n) nawierzchnie tłuczniowe, warstwa górna gr. po zagęszczeniu 12 cm z kruszywa rozściełanego mechanicznie – zmniejszenie grubości nawierzchni poboczy z naturalnego kruszywa łamanego 0/31,5 do 10 cm,
o) montażu oznakowania pionowego,
p) wykonanie inwentaryzacji geodezyjnej powykonawczej.
Szczegółowy sposób wykonania oraz zakres i rodzaj poszczególnych robót określa:
Przedmiar, Specyfikacja Techniczna Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych, Projekt stałej organizacji ruchu - Załącznik nr 4 do SWZ - Dokumentacja drogi w m. Wojszczyce.
7. Zakres i sposób wykonania przedmiotu zamówienia został określony w Projektowanych postanowieniach umowy, stanowiących Załącznik do SWZ.
8. Wymagania w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy w okolicznościach, o których mowa w art. 95 Pzp:
1) Zamawiający wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie stosunku pracy wszystkich osób w zakresie realizacji zamówienia, którzy będą wykonywać czynności bezpośrednio związane z wykonywaniem robót, tj.: pracowników wykonujących wszystkie roboty drogowe, jeżeli wykonywanie tych czynności polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974r. Kodeks pracy;
2) W trakcie realizacji zamówienia Zamawiający uprawniony jest do wykonywania czynności kontrolnych wobec Wykonawcy odnośnie do spełniania przez Wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie stosunku pracy osób wykonujących czynności wskazane w pkt 1. Szczegółowe informacje dotyczące sposobu weryfikacji zatrudnienia i uprawnienia Zamawiającego w zakresie kontroli spełnienia przez Wykonawcę wymagań związanych z zatrudnieniem oraz sankcji z tytułu niespełnienia tych wymagań, zostały zawarte w Projektowanych postanowieniach umowy, stanowiących Załącznik nr 1 do SWZ.
9. Okres gwarancji na roboty budowlane oraz użyte materiały wynosi 5 lat od dnia podpisania końcowego protokołu odbioru robót budowlanych bez zastrzeżeń. Okres rękojmi za wady zostaje rozszerzony na czas udzielonej gwarancji.
4.2.6.) Główny kod CPV: 45111000-8 - Roboty w zakresie burzenia, roboty ziemne
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45112210-0 - Usuwanie wierzchniej warstwy gleby
45233330-1 - Fundamentowanie ulic
45233223-8 - Wymiana nawierzchni drogowej
45233222-1 - Roboty budowlane w zakresie układania chodników i asfaltowania
45233290-8 - Instalowanie znaków drogowych
45454100-5 - Odnawianie
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 4 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Zamawiający za najkorzystniejszą uzna ofertę, która otrzyma największą liczbę punktów na podstawie kryteriów określonych w SWZ
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
serwis posprzedażny, pomoc techniczna, warunki dostawy takich jak termin, sposób lub czas dostawy, oraz okresu realizacji.4.3.5.) Nazwa kryterium: Termin realizacji
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 5
Art. 109 ust. 1 pkt 7
Art. 109 ust. 1 pkt 10
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
Zdolności techniczne lub zawodowe:O udzielenie zamówienia publicznego mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy posiadają wiedzę i doświadczenie oraz zdolności zawodowe, zapewniające należyte wykonanie zamówienia. Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca ubiegający się o udzielenie zamówienia publicznego wykaże, że:
a) w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał co najmniej dwa zamówienia na roboty budowlane polegające na budowie, przebudowie lub modernizacji drogi o nawierzchni z kostki betonowej o długości co najmniej 100 m każda z nich;
W odniesieniu do warunku, o którym mowa w ust. 3 pkt 4 lit. a) doświadczenie wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia zostanie zsumowane. Oznacza to, że każdy z Wykonawców musi wykazać się doświadczeniem w wykonaniu co najmniej jednej roboty budowlanej o długości określonej w warunku tak, aby spełnić warunek w całości.
Ocena spełniania ww. warunku zostanie dokonana tylko wobec Wykonawcy, którego oferta została najwyżej oceniona w oparciu o informacje zawarte w oświadczeniu o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu i w wykazie robót budowlanych wykonanych.
b) dysponuje lub przy realizacji zamówienia będzie dysponował co najmniej jedną osobą, która będzie pełniła funkcję kierownika budowy, posiadającą uprawnienia budowlane w specjalności inżynieryjnej drogowej bez ograniczeń lub uprawnienia równoważne oraz legitymujący się przynależnością do właściwej izby samorządu zawodowego (okręgowej izby inżynierów budownictwa);
W odniesieniu do warunku, o którym mowa w ust. 3 pkt 4) lit. b) warunek dysponowania kierownikiem budowy posiadającym wymagane uprawienia musi spełniać co najmniej jeden z wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia.
Ocena spełniania ww. warunku zostanie dokonana tylko wobec Wykonawcy, którego oferta została najwyżej oceniona w oparciu o informacje zawarte w oświadczeniu o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu i w wykazie osób.
Przez ww. uprawnienia budowlane Zamawiający rozumie uprawnienia budowlane, o których mowa w ustawie Prawo budowlane oraz w Rozporządzeniu Ministra Inwestycji i Rozwoju z dnia 29 kwietnia 2019 r. sprawie przygotowania zawodowego do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane wydane na podstawie uprzednio obowiązujących przepisów prawa lub odpowiednich przepisów obowiązujących na terenie kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, uznanych przez właściwy organ, zgodnie z ustawą z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej .
W przypadku osób, które są obywatelami państw członkowskich Unii Europejskiej, Konfederacji Szwajcarskiej oraz państw członkowskich Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) – stron umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym (w rozumieniu art. 4a ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o samorządach zawodowych architektów oraz inżynierów budownictwa) osoby wyznaczone do realizacji zamówienia posiadają uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi, wyszczególnione wyżej jeżeli:
- nabyły kwalifikacje zawodowe do wykonywania działalności w budownictwie, równoznacznej wykonywaniu samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, odpowiadające posiadaniu uprawnień budowlanych do kierowania robotami budowlanymi oraz
- posiadają odpowiednią decyzję o uznaniu kwalifikacji zawodowych lub w przypadku braku decyzji o uznaniu kwalifikacji zawodowych zostały spełnione w stosunku do tych osób wymagania, o których mowa w art. 20a ust. 2-6 ustawy o samorządach zawodowych architektów, inżynierów budownictwa, dotyczące świadczenia usług transgranicznych.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: a) oświadczenie Wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy Pzp, o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz.U. z 2024 r. poz. 1616), z innym Wykonawcą, który złożył odrębną ofertę, ofertę częściową, albo oświadczenia o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty, oferty częściowej niezależnie od innego Wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej (sporządzony według wzoru – Załącznik nr 9 do SWZ). Zamawiający odstąpi od wezwania do złożenia oświadczenia, jeżeli w postępowaniu zostanie złożona jedna oferta;
b) odpis lub informacja z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy Pzp, sporządzone nie wcześniej niż 3 miesiące przed ich złożeniem, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji;
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: a) wykazu robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, zawierającego co najmniej dwa zamówienia na roboty budowlane polegające na budowie, przebudowie lub modernizacji drogi o nawierzchni z kostki betonowej o długości co najmniej 100 m każda z nich, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających, czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie. Dowodami, o których mowa są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane zostały wykonane, a jeżeli Wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne odpowiednie dokumenty (sporządzony według wzoru – Załącznik nr 10 do SWZ);
b) wykazu osób skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, zawierającego co najmniej jedną osobę, która będzie pełniła funkcję kierownika budowy, posiadającą uprawnienia budowlane w specjalności inżynieryjnej drogowej bez ograniczeń lub uprawnienia równoważne oraz legitymujący się przynależnością do właściwej izby samorządu zawodowego (okręgowej izby inżynierów budownictwa), wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami (sporządzony według wzoru – Załącznik nr 11 do SWZ).
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
nie wymaga się5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
1) KOSZTORYS OFERTOWY - podpisany kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisemosobistym;
2) w celu potwierdzenia, że osoba działająca w imieniu Wykonawcy jest umocowana do jego reprezentowania składa się
odpis lub informację z Krajowego Rejestru Sądowego, Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej lub
innego właściwego rejestru oraz jeżeli dotyczy – pełnomocnictwo (w przypadku, w którym dokumenty podpisuje
pełnomocnik), podpisane kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym
mocodawcy;
3) aktualne na dzień składania ofert oświadczenie Wykonawcy składane na podstawie art. 125 ust. 1 Pzp o niepodleganiu
wykluczeniu sporządzone według wzoru Załącznik nr 6 do SWZ - podpisane kwalifikowanym podpisem elektronicznym,
podpisem zaufanym lub podpisem osobistym;
4) w przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców:
a) pełnomocnictwo dla pełnomocnika do reprezentowania albo reprezentowania i zawarcia umowy w postępowaniu
Wykonawców składających ofertę wspólnie, podpisane kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub
podpisem osobistym mocodawcy lub mocodawców,
b) aktualne na dzień składania ofert oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału w
postępowaniu składa każdy z Wykonawców – zgodnie z Załącznikiem nr 6 do SWZ.
5) W przypadku polegania na zdolnościach innych podmiotów:
a) oświadczenie podmiotu udostępniającego zasoby - art. 125 ust. 1 Pzp,
b) zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby do oddania do dyspozycji Wykonawcy niezbędnych zasobów na
potrzeby realizacji danego zamówienia lub inny podmiotowy środek dowodowy potwierdzający, że Wykonawca, realizując
zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
1. Zamawiający wymaga od Wykonawców wniesienia wadium w wysokości 8 500,00 zł (słownie: osiem tysięcy pięćset złotych).2. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert i utrzymuje nieprzerwanie do dnia upływu terminu związania ofertą, z wyjątkiem przypadków, o których mowa w art. 98 ust. 1 pkt 2 i 3 oraz ust. 2 Pzp.
3. Wadium może być wnoszone według wyboru Wykonawcy w jednej lub kilku następujących formach:
1) pieniądzu;
2) gwarancjach bankowych;
3) gwarancjach ubezpieczeniowych;
4) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości .
4. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego: Mazowiecki Bank Spółdzielczy w Łomiankach oddział Zakroczym, numer rachunku: 48 8009 1062 0016 4887 2007 0027. W przypadku wnoszenia wadium w pieniądzu, Zamawiający uzna je za wniesione skutecznie jedynie w przypadku wpływu pieniędzy na rachunek bankowy Zamawiającego przed upływem terminu składania ofert.
5. Jeżeli wadium jest wnoszone w formie gwarancji lub poręczenia, o których mowa w ust. 3 pkt 2–4, Wykonawca przekazuje Zamawiającemu oryginał gwarancji lub poręczenia, w postaci elektronicznej.
6. Z treści gwarancji (poręczenia) musi jednoznacznie wynikać, jaki jest sposób reprezentacji Gwaranta. Gwarancja musi być podpisana przez upoważnionego (upełnomocnionego) przedstawiciela Gwaranta. Podpis winien być sporządzony w sposób umożliwiający jego identyfikację (z podaniem imienia i nazwiska).
7. Z treści gwarancji (poręczenia) winno jednoznacznie wynikać nieodwołalne i bezwarunkowe, na każde pisemne żądanie zgłoszone przez Zamawiającego w terminie związania ofertą, zobowiązanie Gwaranta do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 98 ust. 6 Pzp. Ponadto powinien być wskazany termin obowiązywania gwarancji (poręczenia), który nie może być krótszy niż termin związania ofertą. Gwarancja musi umożliwić skuteczne zaspokojenie roszczeń Zamawiającego w razie spełnienia przesłanek zatrzymania wadium.
8. Zasady zwrotu oraz okoliczności zatrzymania wadium określa art. 98 Pzp.
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1) Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku Wykonawcy ustanawiająpełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i
zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Pełnomocnictwo winno być załączone do oferty;
2) Przepisy dotyczące Wykonawcy stosuje się odpowiednio do Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie
zamówienia;
3) W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców, oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu
oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, o którym mowa w art. 125 ust. 1, składa wraz z ofertą każdy z
Wykonawców. Oświadczenia te potwierdzają brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w postępowaniu
w zakresie, w jakim każdy z Wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu;
4) Jeżeli Wykonawca powołuje się na doświadczenie w realizacji robót budowlanych wykonywanych wspólnie z innymi
Wykonawcami, wykaz robót dotyczy robót, w których wykonaniu Wykonawca ten bezpośrednio uczestniczył;
5) Oceniając zdolność techniczną lub zawodową, Zamawiający może, na każdym etapie postępowania, uznać, że
Wykonawca nie posiada wymaganych zdolności, jeżeli posiadanie przez Wykonawcę sprzecznych interesów, w
szczególności zaangażowanie zasobów technicznych lub zawodowych Wykonawcy w inne przedsięwzięcia gospodarcze
Wykonawcy może mieć negatywny wpływ na realizację zamówienia;
6) Jeżeli jest to niezbędne do zapewnienia odpowiedniego przebiegu postępowania o udzielenie zamówienia, Zamawiający
może na każdym etapie postępowania, wezwać Wykonawców do złożenia wszystkich lub niektórych podmiotowych środków
dowodowych aktualnych na dzień ich złożenia;
7) /jeżeli dotyczy/ Warunek dotyczący uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej jest
spełniony, jeżeli co najmniej jeden z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia posiada uprawnienia
do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej i zrealizuje roboty budowlane, dostawy lub usługi, do
których realizacji te uprawnienia są wymagane;
8) /jeżeli dotyczy/ W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia,
Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia mogą polegać na zdolnościach tych Wykonawców, którzy
wykonają roboty budowlane lub usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane;
9) W przypadku, o którym mowa w pkt 7 (uprawnienia do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej)
i w pkt 8 (wykształcenie, kwalifikacje zawodowe lub doświadczenie) Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie
zamówienia dołączają do oferty oświadczenie z art. 117 ust. 4 Pzp, z którego wynika, które roboty budowlane, dostawy lub
usługi wykonają poszczególni Wykonawcy; W przypadku, gdy ofertę składa spółka cywilna, a pełen zakres prac wykonają
wspólnicy wspólnie w ramach umowy spółki oświadczenie powinno potwierdzać ten fakt (wzór stanowi Załącznik nr 7 do
SWZ).
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Zamawiający przewiduje możliwość dokonania zamian w umowie na zasadach określonych w projekcie umowy stanowiącym Załącznik nr 1 do SWZ.7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2025-04-28 10:00
8.2.) Miejsce składania ofert: Ofertę wraz z wymaganymi dokumentami należy umieścić na platformazakupowa.pl pod adresem: https://platformazakupowa.pl/transakcja/1090479
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2025-04-28 10:05
8.4.) Termin związania ofertą: do 2025-05-27
8.5.) Zamawiający przewiduje wybór najkorzystniejszej oferty z możliwością negocjacji: Tak
8.6.) Maksymalna liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do negocjacji: 3
8.7) Kryteria oceny ofert, które zamawiający zamierza stosować w celu ograniczenia liczby wykonawców:
„cena oferty brutto” i „termin realizacji”SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
Na podstawie art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałaniawspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (Dz. U. z 2024 r. poz. 507)
Zamawiający wykluczy również z postępowania:
1) Wykonawcę oraz uczestnika konkursu wymienionego w wykazach określonych w rozporządzeniu 765/2006 i
rozporządzeniu 269/2014 albo wpisanego na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o
zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 ustawy;
2) Wykonawcę oraz uczestnika konkursu, którego beneficjentem rzeczywistym w rozumieniu ustawy z dnia 1 marca 2018 r.
o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu (Dz. U. z 2023 r. poz. 1124, 1285, 1723 i 1843) jest osoba
wymieniona w wykazach określonych w rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisana na listę lub
będąca takim beneficjentem rzeczywistym od dnia 24 lutego 2022 r., o ile została wpisana na listę na podstawie decyzji w
sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3;
3) Wykonawcę oraz uczestnika konkursu, którego jednostką dominującą w rozumieniu art. 3 ust. 1 pkt 37 ustawy z dnia 29
września 1994 r. o rachunkowości (Dz. U. z 2023 r. poz. 120, 295 i 1598) jest podmiot wymieniony w wykazach określonych
w rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisany na listę lub będący taką jednostką dominującą od dnia
24 lutego 2022 r., o ile został wpisany na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu
środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 ustawy.