BZP: Dostawa wielofunkcyjnego pojazdu do utrzymania czystości na terenie PSZOK w Czerlejnie, gm. Kostrzyn
10.04.2025
2025/BZP 00186222/01
Gmina Kostrzyn
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia
Dostawa wielofunkcyjnego pojazdu do utrzymania czystości na terenie PSZOK w Czerlejnie, gm. Kostrzyn
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Nazwa zamawiającego: Gmina Kostrzyn
1.3.) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 631259554
1.4.) Adres zamawiającego:
1.4.1.) Ulica: Dworcowa 5
1.4.2.) Miejscowość: Kostrzyn
1.4.3.) Kod pocztowy: 62-025
1.4.4.) Województwo: wielkopolskie
1.4.5.) Kraj: Polska
1.4.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL418 - Poznański
1.4.9.) Adres poczty elektronicznej: przetargi@kostrzyn.wlkp.pl
1.4.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.kostrzyn.wlkp.pl
1.5.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.6.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00186222
2.2.) Data ogłoszenia: 2025-04-10
SEKCJA III ZMIANA OGŁOSZENIA
3.1.) Nazwa zmienianego ogłoszenia:
Ogłoszenie o zamówieniu3.2.) Numer zmienianego ogłoszenia w BZP: 2025/BZP 00170105
3.3.) Identyfikator ostatniej wersji zmienianego ogłoszenia: 01
3.4.) Identyfikator sekcji zmienianego ogłoszenia:
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
3.6. Wymagania techniczne i organizacyjne dot. korespondencji elektronicznej Przed zmianą:
1. Wszelka komunikacja i wymiana informacji między wykonawcą a Zamawiającym w niniejszym postępowaniu, w szczególności elektroniczne składanie ofert, przekazywanie dokumentów lub oświadczeń przeprowadzane są z wykorzystaniem elektronicznych środków komunikacji. Narzędzia i urządzenia wykorzystywane do celów komunikacji za pomocą środków elektronicznych, jak również ich właściwości techniczne, są niedyskryminujące, ogólnie dostępne i interoperacyjne z produktami będącymi w powszechnym użyciu oraz nie ograniczają dostępu wykonawców do postępowania o udzielenie zamówienia.
2. W postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego komunikacja między Zamawiającym a wykonawcami odbywa się przy użyciu Platformy e-Zamówienia, która jest dostępna pod adresem https://ezamowienia.gov.pl.
3. Identyfikator (ID) postępowania na Platformie e-Zamówienia:
ocds-148610-95e504a0-b987-4a3e-913a-36c1b2084da8
4. Postępowanie można wyszukać również ze strony głównej Platformy e-Zamówienia (przycisk „Przeglądaj postępowania/konkursy”).
5. Zamawiający dopuszcza komunikację za pomocą poczty elektronicznej na adres e-mail: przetargi@kostrzyn.wlkp.pl (nie dotyczy składania ofert). W formularzu oferty Wykonawca zobowiązany jest podać adres skrzynki email, z wykorzystaniem którego może być prowadzona korespondencja związana z postępowaniem (jako alternatywa do komunikacji za pośrednictwem Platformy e-Zamówienia).
6. Zamawiający wyznacza następujące osoby do kontaktu z wykonawcami:
Magdalena Trubłajewicz tel. 61/8178 565 wew. 16, e-mail: przetargi@kostrzyn.wlkp.pl
Andromeda Flisiak tel. 61/8178 565 wew. 16, e-mail: przetargi@kostrzyn.wlkp.pl
7. Korzystanie z Platformy e-Zamówienia jest bezpłatne.
8. Wykonawca zamierzający wziąć udział w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego musi posiadać konto podmiotu „Wykonawca” na Platformie e-Zamówienia. Szczegółowe informacje na temat zakładania kont podmiotów oraz zasady i warunki korzystania z Platformy e-Zamówienia określa Regulamin Platformy e-Zamówienia, dostępny na stronie internetowej https://ezamowienia.gov.pl oraz informacje zamieszczone w zakładce „Centrum Pomocy”.
9. Przeglądanie i pobieranie publicznej treści dokumentacji postępowania nie wymaga posiadania konta na Platformie e-Zamówienia ani logowania.
10. Komunikacja w postępowaniu za pośrednictwem Platformie e-Zamówienia, z wyłączeniem składania ofert, odbywa się drogą elektroniczną za pośrednictwem formularzy do komunikacji dostępnych w zakładce „Formularze” („Formularze do komunikacji”). Za pośrednictwem „Formularzy do komunikacji” odbywa się w szczególności przekazywanie wezwań i zawiadomień, zadawanie pytań i udzielanie odpowiedzi. Formularze do komunikacji umożliwiają również dołączenie załącznika do przesyłanej wiadomości (przycisk „dodaj załącznik”)
11. Możliwość korzystania w postępowaniu z „Formularzy do komunikacji” w pełnym zakresie wymaga posiadania konta „Wykonawcy” na Platformie e-Zamówienia oraz zalogowania się na Platformie e-Zamówienia. Do korzystania z „Formularzy do komunikacji” służących do zadawania pytań dotyczących treści dokumentów zamówienia wystarczające jest posiadanie tzw. konta uproszczonego na Platformie e-Zamówienia.
12. Maksymalny rozmiar plików przesyłanych za pośrednictwem „Formularzy do komunikacji” wynosi 25 MB (wielkość ta dotyczy plików przesyłanych jako załączniki do jednego formularza). Przy komunikacji drogą mailową wielkość pliku wynosi maksymalnie 50 MB.
13. Minimalne wymagania techniczne dotyczące sprzętu używanego w celu korzystania z usług Platformy e-Zamówienia oraz informacje dotyczące specyfikacji połączenia określa Regulamin Platformy e-Zamówienia.
14. W przypadku problemów technicznych i awarii związanych z funkcjonowaniem Platformy e-Zamówienia użytkownicy mogą skorzystać ze wsparcia technicznego dostępnego poprzez formularz udostępniony na stronie internetowej https://ezamowienia.gov.pl w zakładce „Zgłoś problem”.
Po zmianie:
1. Wszelka komunikacja i wymiana informacji między wykonawcą a Zamawiającym w niniejszym postępowaniu, w szczególności elektroniczne składanie ofert, przekazywanie dokumentów lub oświadczeń przeprowadzane są z wykorzystaniem elektronicznych środków komunikacji. Narzędzia i urządzenia wykorzystywane do celów komunikacji za pomocą środków elektronicznych, jak również ich właściwości techniczne, są niedyskryminujące, ogólnie dostępne i interoperacyjne z produktami będącymi w powszechnym użyciu oraz nie ograniczają dostępu wykonawców do postępowania o udzielenie zamówienia.
2. W postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego komunikacja między Zamawiającym a wykonawcami odbywa się przy użyciu Platformy e-Zamówienia, która jest dostępna pod adresem https://ezamowienia.gov.pl.
3. Identyfikator (ID) postępowania na Platformie e-Zamówienia:
ocds-148610-95e504a0-b987-4a3e-913a-36c1b2084da8
4. Postępowanie można wyszukać również ze strony głównej Platformy e-Zamówienia (przycisk „Przeglądaj postępowania/konkursy”).
5. Zamawiający dopuszcza komunikację za pomocą poczty elektronicznej na adres e-mail: przetargi@kostrzyn.wlkp.pl (nie dotyczy składania ofert). W formularzu oferty Wykonawca zobowiązany jest podać adres skrzynki email, z wykorzystaniem którego może być prowadzona korespondencja związana z postępowaniem (jako alternatywa do komunikacji za pośrednictwem Platformy e-Zamówienia).
6. Zamawiający wyznacza następujące osoby do kontaktu z wykonawcami:
Magdalena Trubłajewicz tel. 61/8178 565 wew. 16, e-mail: przetargi@kostrzyn.wlkp.pl
Andromeda Flisiak tel. 61/8178 565 wew. 16, e-mail: przetargi@kostrzyn.wlkp.pl
7. Korzystanie z Platformy e-Zamówienia jest bezpłatne.
8. Wykonawca zamierzający wziąć udział w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego musi posiadać konto podmiotu „Wykonawca” na Platformie e-Zamówienia. Szczegółowe informacje na temat zakładania kont podmiotów oraz zasady i warunki korzystania z Platformy e-Zamówienia określa Regulamin Platformy e-Zamówienia, dostępny na stronie internetowej https://ezamowienia.gov.pl oraz informacje zamieszczone w zakładce „Centrum Pomocy”.
9. Przeglądanie i pobieranie publicznej treści dokumentacji postępowania nie wymaga posiadania konta na Platformie e-Zamówienia ani logowania.
10. Komunikacja w postępowaniu za pośrednictwem Platformie e-Zamówienia, z wyłączeniem składania ofert, odbywa się drogą elektroniczną za pośrednictwem formularzy do komunikacji dostępnych w zakładce „Formularze” („Formularze do komunikacji”). Za pośrednictwem „Formularzy do komunikacji” odbywa się w szczególności przekazywanie wezwań i zawiadomień, zadawanie pytań i udzielanie odpowiedzi. Formularze do komunikacji umożliwiają również dołączenie załącznika do przesyłanej wiadomości (przycisk „dodaj załącznik”)
11. Możliwość korzystania w postępowaniu z „Formularzy do komunikacji” w pełnym zakresie wymaga posiadania konta „Wykonawcy” na Platformie e-Zamówienia oraz zalogowania się na Platformie e-Zamówienia. Do korzystania z „Formularzy do komunikacji” służących do zadawania pytań dotyczących treści dokumentów zamówienia wystarczające jest posiadanie tzw. konta uproszczonego na Platformie e-Zamówienia.
12. Maksymalny rozmiar plików przesyłanych za pośrednictwem „Formularzy do komunikacji” wynosi 25 MB (wielkość ta dotyczy plików przesyłanych jako załączniki do jednego formularza). Przy komunikacji drogą mailową wielkość pliku wynosi maksymalnie 50 MB.
13. Minimalne wymagania techniczne dotyczące sprzętu używanego w celu korzystania z usług Platformy e-Zamówienia oraz informacje dotyczące specyfikacji połączenia określa Regulamin Platformy e-Zamówienia.
14. W przypadku problemów technicznych i awarii związanych z funkcjonowaniem Platformy e-Zamówienia użytkownicy mogą skorzystać ze wsparcia technicznego dostępnego poprzez formularz udostępniony na stronie internetowej https://ezamowienia.gov.pl w zakładce „Zgłoś problem”.Pozostałe zapisy, w związku z ograniczoną liczbą znako - zgodnie z SWZ
3.4.) Identyfikator sekcji zmienianego ogłoszenia:
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
4.3.8. Sposób oceny ofert Przed zmianą:
1. Przy wyborze najkorzystniejszej oferty Zamawiający będzie kierował się następującymi kryteriami:
Nazwa kryterium Waga kryterium wyrażona w procentach
Cena (C) 60%
Czas dostawy (D) 20%
Okres gwarancji (G) 20%
1) Kryterium: „cena” (C)
C = (C m / C b) x 100 pkt x 60%
gdzie: C m – najniższa ofertowa cena brutto
C b – cena ofertowa brutto badanej oferty
2) Kryterium: „czas dostawy” (D) – termin realizacji zamówienia licząc od daty podpisania umowy oceniane będzie na podstawie podanego przez Wykonawcę w formularzu ofertowym terminu realizacji dostawy:
a) Za termin realizacji zamówienia: 30 dni = 0 pkt
b) Za termin realizacji zamówienia: od 15 dni do 29 dni = 5 pkt
c) Za termin realizacji zamówienia: od 8 dni do 14 dni = 10 pkt
d) Za termin realizacji zamówienia: od 1 dnia do 7 dni = 20 pkt
3) Kryterium: „okres gwarancji” (G) – Zamawiający wymaga minimalnego okresu gwarancji wynoszącego 24 miesiące licząc od dnia sporządzenia protokołu odbioru. Maksymalny wymagany termin udzielonej przez Wykonawcę gwarancji to 60 miesięcy licząc od dnia sporządzenia protokołu odbioru. Jeżeli Wykonawca nie poda w ofercie okresu gwarancji , Zamawiający przyjmuje, że Wykonawca udziela gwarancji na okres 24 miesięcy. Jeżeli Wykonawca w Formularzy oferty zaoferuje okres gwarancji krótszy niż wymagane 24 miesiące, Zamawiający odrzuci ofertę ma podstawie art. 226 ust.1 pkt 5 ustawy Pzp. Zamawiający przyzna Wykonawcy:
a) Za okres gwarancji wynoszący od 24 miesięcy do 26 miesięcy = 0 pkt
b) Za okres gwarancji wynoszący od 27 miesięcy do 36 miesięcy = 10 pkt
c) Za okres gwarancji wynoszący od 37 miesięcy do 60 miesięcy = 20 pkt
2. Końcowa ocena oferty to suma punktów uzyskanych za poszczególne kryteria wg wzoru:
P = C + D + G
gdzie:
P – liczba punktów uzyskanych przez ofertę,
C – liczba punktów uzyskanych w kryterium „cena”,
D – liczba punktów uzyskanych w kryterium „czas dostawy”,
G – liczba punktów uzyskanych w kryterium „okres gwarancji”.
3. Najkorzystniejsza oferta to oferta, która przedstawia najkorzystniejszy bilans ceny i innych kryteriów, czyli oferta, która uzyskała najwyższą sumaryczną liczbę punktów (liczoną do dwóch miejsc po przecinku).
4. Jeżeli nie można wybrać najkorzystniejszej oferty z uwagi na to, że dwie lub więcej ofert przedstawia taki sam bilans ceny i innych kryteriów oceny ofert, Zamawiający wybiera spośród tych ofert ofertę, która otrzymała najwyższą ocenę w kryterium o najwyższej wadze.
5. Jeżeli oferty otrzymały taką samą ocenę w kryterium o najwyższej wadze, zamawiający wybiera ofertę z najniższą ceną lub najniższym kosztem.
6. Jeżeli nie można dokonać wyboru oferty w sposób, o którym mowa w ust. 5, zamawiający wzywa wykonawców, którzy złożyli te oferty, do złożenia w terminie określonym przez zamawiającego ofert dodatkowych zawierających nową cenę.
7. Zamawiający wybiera najkorzystniejszą ofertę w terminie związania ofertą określonym w SWZ.
8. Jeżeli termin związania ofertą upłynął przed wyborem najkorzystniejszej oferty, zamawiający wzywa wykonawcę, którego oferta otrzymała najwyższą ocenę, do wyrażenia, w wyznaczonym przez zamawiającego terminie, pisemnej zgody na wybór jego oferty.
9. W przypadku braku zgody, o której mowa w pkt. 8, zamawiający zwraca się o wyrażenie takiej zgody do kolejnego wykonawcy, którego oferta została najwyżej oceniona, chyba że zachodzą przesłanki do unieważnienia postępowania.
Po zmianie:
1. Przy wyborze najkorzystniejszej oferty Zamawiający będzie kierował się następującymi kryteriami:
Nazwa kryterium Waga kryterium wyrażona w procentach
Cena (C) 60%
Czas dostawy (D) 20%
Okres gwarancji (G) 20%
1) Kryterium: „cena” (C)
C = (C m / C b) x 100 pkt x 60%
gdzie: C m – najniższa ofertowa cena brutto
C b – cena ofertowa brutto badanej oferty
2) Kryterium: „czas dostawy” (D) – termin realizacji zamówienia licząc od daty podpisania umowy oceniane będzie na podstawie podanego przez Wykonawcę w formularzu ofertowym terminu realizacji dostawy:
a) Za termin realizacji zamówienia: 30 dni = 0 pkt
b) Za termin realizacji zamówienia: od 15 dni do 29 dni = 5 pkt
c) Za termin realizacji zamówienia: od 8 dni do 14 dni = 10 pkt
d) Za termin realizacji zamówienia: od 1 dnia do 7 dni = 20 pkt
W przypadku wskazania dłuższego czasu dostawy niż 30 dni oferta zostanie odrzucona na podstawie art. 226 ust. 1 Pkt.5 ustawy pzp.
3) Kryterium: „okres gwarancji” (G) – Zamawiający wymaga minimalnego okresu gwarancji wynoszącego 24 miesiące licząc od dnia sporządzenia protokołu odbioru. Maksymalny wymagany możliwy termin udzielonej przez Wykonawcę gwarancji to 60 miesięcy licząc od dnia sporządzenia protokołu odbioru. W przypadku, gdy Wykonawca poda w formularzu ofertowym dłuższy niż 60-miesięczny okres gwarancji ,na potrzeby obliczenia kryterium Zamawiający przyjmie, że Wykonawca udzielił 60 miesięcy .Jeżeli Wykonawca nie poda w ofercie okresu gwarancji , Zamawiający przyjmuje, że Wykonawca udziela gwarancji na okres 24 miesięcy. Jeżeli Wykonawca w Formularzy oferty zaoferuje okres gwarancji krótszy niż wymagane 24 miesiące, Zamawiający odrzuci ofertę ma podstawie art. 226 ust.1 pkt 5 ustawy Pzp. Zamawiający przyzna Wykonawcy:
a) Za okres gwarancji wynoszący od 24 miesięcy do 26 miesięcy = 0 pkt
b) Za okres gwarancji wynoszący od 27 miesięcy do 36 miesięcy = 10 pkt
c) Za okres gwarancji wynoszący od 37 miesięcy do 60 miesięcy = 20 pkt
2. Końcowa ocena oferty to suma punktów uzyskanych za poszczególne kryteria wg wzoru:
P = C + D + G
gdzie:
P – liczba punktów uzyskanych przez ofertę,
C – liczba punktów uzyskanych w kryterium „cena”,
D – liczba punktów uzyskanych w kryterium „czas dostawy”,
G – liczba punktów uzyskanych w kryterium „okres gwarancji”.
3. Najkorzystniejsza oferta to oferta, która przedstawia najkorzystniejszy bilans ceny i innych kryteriów, czyli oferta, która uzyskała najwyższą sumaryczną liczbę punktów (liczoną do dwóch miejsc po przecinku).
4. Jeżeli nie można wybrać najkorzystniejszej oferty z uwagi na to, że dwie lub więcej ofert przedstawia taki sam bilans ceny i innych kryteriów oceny ofert, Zamawiający wybiera spośród tych ofert ofertę, która otrzymała najwyższą ocenę w kryterium o najwyższej wadze.
5. Jeżeli oferty otrzymały taką samą ocenę w kryterium o najwyższej wadze, zamawiający wybiera ofertę z najniższą ceną lub najniższym kosztem.
6. Jeżeli nie można dokonać wyboru oferty w sposób, o którym mowa w ust. 5, zamawiający wzywa wykonawców, którzy złożyli te oferty, do złożenia w terminie określonym przez zamawiającego ofert dodatkowych zawierających nową cenę.
7. Zamawiający wybiera najkorzystniejszą ofertę w terminie związania ofertą określonym w SWZ.
8. Jeżeli termin związania ofertą upłynął przed wyborem najkorzystniejszej oferty, zamawiający wzywa wykonawcę, którego oferta otrzymała najwyższą ocenę, do wyrażenia, w wyznaczonym przez zamawiającego terminie, pisemnej zgody na wybór jego oferty.
9. W przypadku braku zgody, o której mowa w pkt. 8, zamawiający zwraca się o wyrażenie takiej zgody do kolejnego wykonawcy, którego oferta została najwyżej oceniona, chyba że zachodzą przesłanki do unieważnienia postępowania.
3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
4.2.2. Krótki opis przedmiotu zamówienia Przed zmianą:
1. Przedmiotem zamówienia jest dostawa fabrycznie nowego, produkowanego seryjnie pojazdu wielofunkcyjnego do utrzymania czystości na terenie PSZOK.
2. Oferowany pojazd ma być fabrycznie nowy, wyprodukowany nie wcześniej niż 1 lipca 2024 r.
3. Pojazd według art. 66 ustawy Prawo o ruchu drogowym z 20 czerwca 1997 r., :
1) musi być tak zbudowany, wyposażony i utrzymany, aby korzystanie z niego: nie zagrażało bezpieczeństwu osób nim jadących lub innych uczestników ruchu, nie naruszało porządku ruchu na drodze i nie narażało kogokolwiek na szkodę;
2) nie zakłócało spokoju publicznego przez powodowanie hałasu przekraczającego poziom określony w przepisach szczegółowych;
3) nie powodowało wydzielania szkodliwych substancji w stopniu przekraczającym wielkości określone w przepisach szczegółowych;
4) nie powodowało niszczenia drogi;
5) zapewniało dostateczne pole widzenia kierowcy oraz łatwe, wygodne i pewne posługiwanie się urządzeniami do kierowania, hamowania, sygnalizacji i oświetlenia drogi przy równoczesnym jej obserwowaniu;
6) nie powodowało zakłóceń radioelektrycznych w stopniu przekraczającym wielkości określone w przepisach szczegółowych;
4. Oferowany pojazd musi być wyposażony w trójkąt dla pojazdu wolnobieżnego oraz tabliczkę z danymi właściciela - zgodnie z Obwieszczeniem Ministra Infrastruktury z dnia 29 lutego 2024 r. w sprawie ogłoszenia jednolitego tekstu rozporządzenia Ministra Infrastruktury w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia (Dz. U. 2024 poz. 502).
5. Zamawiający wymaga, aby oferowany pojazd posiadał świadectwa homologacji, jeśli są one wymagane przepisami prawa.
6. Zamawiający wymaga, aby oferowany typ pojazdu nie był prototypem, tzn. aby znajdował się w ofercie sprzedaży Wykonawcy (obecnie lub w przeszłości), aby nie był pojazdem testowym, oraz aby został wyprodukowany w liczbie co najmniej 3 sztuk.
7. Pojazd powinien spełniać wymagania techniczne określone przez obowiązujące w Polsce przepisy dla pojazdów poruszających się po drogach publicznych, w szczególności warunki techniczne wynikające z ustawy z dnia 20 czerwca 1997 roku – Prawo o ruchu drogowym (t.j. Dz.U. z 2020 poz. 110), dalej Prawo o ruchu drogowym, oraz rozporządzeń wykonawczych do powyższej ustawy.
8. W ramach realizacji przedmiotu zamówienia wykonawca zobowiązany jest do:
1) dostarczenia kompletu dokumentów, a w tym m.in:
a. instrukcję w języku polskim,
b. katalog części zamiennych w formie obrazkowo numerycznej jako katalog książkowy bądź w formie elektronicznej, na nośniku cyfrowym lub na portalu dostawcy,
c. kartę gwarancyjną,
d. certyfikat emisji pyłów zawieszonych PM 2,5; PM10
2) zapewnienia na własny koszt szkolenia z obsługi pojazdu i do pierwszego uruchomienia przedmiotu zamówienia;
3) zapewnienia obsługi serwisowej w okresie gwarancyjnym z bezpłatnym dojazdem na terenie Gminy Kostrzyn;
4) zapewnienia dojazdu mobilnego serwisu w czasie nie dłuższym niż 2 dni robocze od momentu zgłoszenia;
5) dostarczenia w dniu przekazania przedmiotu zamówienia wszystkich dokumentów dopuszczających pojazd do ruchu po drogach publicznych jako pojazd wolnobieżny zgodnie z ustawą Prawo o Ruchu Drogowym;
6) zaoferowania pojazdu zgodnego z normami CE, posiadającego niezbędne oznakowanie, wyposażenie w urządzenia sygnalizacyjne i oświetlenie pozwalające na bezpieczne poruszanie się po drogach publicznych i odpowiadające aktualnym przepisom prawnym;
7) dostarczenia pojazdu na wskazany przez Zamawiającego adres na terenie gminy Kostrzyn, własnym staraniem i na własny koszt. O dostawie przedmiotu zamówienia Wykonawca zobowiązany jest poinformować Zamawiającego w formie pisemnej lub elektronicznej z co najmniej 3 dniowym wyprzedzeniem. Dostawa będzie się odbywała na koszt i ryzyko Wykonawcy.
9. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia został opisany w załączniku nr 8 do SWZ.
10. W załączniku nr 8 do SWZ - Opis przedmiotu zamówienia wskazano minimalne wymagania, Wykonawca może oferować sprzęt charakteryzujący się lepszymi parametrami technicznymi i funkcjonalnymi pod warunkiem, że nie będą one miały wpływu na wyższe koszty eksploatacji. Koszt materiałów eksploatacyjnych związanych z przeglądami i serwisem niezbędnym do zachowania gwarancji w okresie gwarancji i rękojmi ponosi Zamawiający.
11. Okres gwarancji liczony będzie od daty sporządzenia bezusterkowego protokołu zdawczo-odbiorczego przedmiotu zamówienia.
12. Wskazane w dokumentach znaki towarowe, nazwy własne, itp. – stanowią wyłącznie wzorzec jakościowy, funkcjonalny, techniczny i technologiczny dot. przedmiotu zamówienia. We wszystkich przypadkach, w których ze względu na specyfikacje przedmiotu zamówienia wskazano pochodzenia, nazwy materiałów, urządzeń, oprogramowania, systemów lub ich pochodzenie, dopuszcza się stosowanie materiałów, urządzeń, oprogramowania, systemów równoważnych, tj. wszelkie wymienione z nazwy materiały, urządzenia lub oprogramowanie, systemy użyte w przekazanej przez Zamawiającego dokumentacji lub ich pochodzenie, służą wyłącznie określeniu standardu i mogą być zastąpione innymi o nie gorszych parametrach technicznych, użytkowych, jakościowych, funkcjonalnych i walorach estetycznych, przy uwzględnieniu prawidłowej współpracy z pozostałymi materiałami, urządzeniami programami. Pojęcie równoważności znajduje również zastosowanie w przypadku, gdy Zamawiający opisał przedmiot zamówienia za pomocą norm, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów odniesienia. Użyte w dokumentacji nazwy, które wskazują lub mogłyby kojarzyć się z producentem lub firmą, nie mają na celu preferowanie rozwiązań danego producenta lecz wskazanie na rozwiązanie, które powinien posiadać cechy techniczne, technologiczne nie gorsze od podanych w dokumentacji technicznej. Zamawiający w przypadku ofert zawierających rozwiązania równoważne będzie je weryfikować pod względem spełniania wymogów poszczególnych pozycji wymagań technicznych zawartych w zał. nr 8 do SWZ. Wykonawca obowiązany jest udowodnić w ofercie równoważność oferowanych urządzeń, oprogramowania lub systemów.
13. W przypadku, gdy Zamawiający opisując przedmiot zamówienia odniósł się do norm, europejskich ocen technicznych, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, Zamawiający dopuszcza także rozwiązania równoważne opisywanym, zgodnie z zapisami art. 101 ustawy Pzp.
14. Ponadto Wykonawca zobowiązany jest zrealizować zamówienie na zasadach i warunkach opisanych w projektowanych postanowieniach umowy stanowiących załącznik nr 2 do SWZ.
15. Wszystkie wymagania określone w dokumentach wskazanych powyżej stanowią wymagania minimalne, a ich spełnienie jest obligatoryjne. Niespełnienie ww. wymagań minimalnych będzie skutkować odrzuceniem oferty jako niezgodnej z warunkami zamówienia na podstawie art. 226 ust. 1 pkt 5 ustawy Pzp.
Po zmianie:
1. Przedmiotem zamówienia jest dostawa fabrycznie nowego, produkowanego seryjnie pojazdu wielofunkcyjnego do utrzymania czystości na terenie PSZOK.
2. Oferowany pojazd ma być fabrycznie nowy, wyprodukowany nie wcześniej niż 1 lipca 2024 r.
3. Pojazd według art. 66 ustawy Prawo o ruchu drogowym z 20 czerwca 1997 r., :
1) musi być tak zbudowany, wyposażony i utrzymany, aby korzystanie z niego: nie zagrażało bezpieczeństwu osób nim jadących lub innych uczestników ruchu, nie naruszało porządku ruchu na drodze i nie narażało kogokolwiek na szkodę;
2) nie zakłócało spokoju publicznego przez powodowanie hałasu przekraczającego poziom określony w przepisach szczegółowych;
3) nie powodowało wydzielania szkodliwych substancji w stopniu przekraczającym wielkości określone w przepisach szczegółowych;
4) nie powodowało niszczenia drogi;
5) zapewniało dostateczne pole widzenia kierowcy oraz łatwe, wygodne i pewne posługiwanie się urządzeniami do kierowania, hamowania, sygnalizacji i oświetlenia drogi przy równoczesnym jej obserwowaniu;
6) nie powodowało zakłóceń radioelektrycznych w stopniu przekraczającym wielkości określone w przepisach szczegółowych;
4. Oferowany pojazd musi być wyposażony w trójkąt dla pojazdu wolnobieżnego oraz tabliczkę z danymi właściciela - zgodnie z Obwieszczeniem Ministra Infrastruktury z dnia 29 lutego 2024 r. w sprawie ogłoszenia jednolitego tekstu rozporządzenia Ministra Infrastruktury w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia (Dz. U. 2024 poz. 502).
5. Zamawiający wymaga, aby oferowany pojazd posiadał świadectwa homologacji, jeśli są one wymagane przepisami prawa.
6. Zamawiający wymaga, aby oferowany typ pojazdu nie był prototypem, tzn. aby znajdował się w ofercie sprzedaży Wykonawcy (obecnie lub w przeszłości), aby nie był pojazdem testowym, oraz aby został wyprodukowany w liczbie co najmniej 3 sztuk.
7. Pojazd powinien spełniać wymagania techniczne określone przez obowiązujące w Polsce przepisy dla pojazdów poruszających się po drogach publicznych, w szczególności warunki techniczne wynikające z ustawy z dnia 20 czerwca 1997 roku – Prawo o ruchu drogowym (t.j. Dz.U. z 2020 poz. 110), dalej Prawo o ruchu drogowym, oraz rozporządzeń wykonawczych do powyższej ustawy.
8. W ramach realizacji przedmiotu zamówienia wykonawca zobowiązany jest do:
1) dostarczenia kompletu dokumentów, a w tym m.in:
a. instrukcję w języku polskim,
b. katalog części zamiennych w formie obrazkowo numerycznej jako katalog książkowy bądź w formie elektronicznej, na nośniku cyfrowym lub na portalu dostawcy,
c. kartę gwarancyjną,
d. certyfikat emisji pyłów zawieszonych PM 2,5; PM10
2) zapewnienia na własny koszt szkolenia z obsługi pojazdu i do pierwszego uruchomienia przedmiotu zamówienia;
3) zapewnienia obsługi serwisowej w okresie gwarancyjnym z bezpłatnym dojazdem na terenie Gminy Kostrzyn;
4) zapewnienia dojazdu mobilnego serwisu w czasie nie dłuższym niż 2 dni robocze od momentu zgłoszenia;
5) dostarczenia w dniu przekazania przedmiotu zamówienia wszystkich dokumentów dopuszczających pojazd do ruchu po drogach publicznych jako pojazd wolnobieżny zgodnie z ustawą Prawo o Ruchu Drogowym;
6) zaoferowania pojazdu zgodnego z normami CE, posiadającego niezbędne oznakowanie, wyposażenie w urządzenia sygnalizacyjne i oświetlenie pozwalające na bezpieczne poruszanie się po drogach publicznych i odpowiadające aktualnym przepisom prawnym;
7) dostarczenia pojazdu na wskazany przez Zamawiającego adres na terenie gminy Kostrzyn, własnym staraniem i na własny koszt. O dostawie przedmiotu zamówienia Wykonawca zobowiązany jest poinformować Zamawiającego w formie pisemnej lub elektronicznej z co najmniej 3 dniowym wyprzedzeniem. Dostawa będzie się odbywała na koszt i ryzyko Wykonawcy.
9. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia został opisany w załączniku nr 8 do SWZ.
10. W załączniku nr 8 do SWZ - Opis przedmiotu zamówienia wskazano minimalne wymagania, Wykonawca może oferować sprzęt charakteryzujący się lepszymi parametrami technicznymi i funkcjonalnymi pod warunkiem, że nie będą one miały wpływu na wyższe koszty eksploatacji. Koszt materiałów eksploatacyjnych związanych z przeglądami i serwisem niezbędnym do zachowania gwarancji w okresie gwarancji i rękojmi ponosi Zamawiający.
11. Okres gwarancji liczony będzie od daty sporządzenia bezusterkowego protokołu zdawczo-odbiorczego przedmiotu zamówienia.
12. Wskazane w dokumentach znaki towarowe, nazwy własne, itp. – stanowią wyłącznie wzorzec jakościowy, funkcjonalny, techniczny i technologiczny dot. przedmiotu zamówienia. We wszystkich przypadkach, w których ze względu na specyfikacje przedmiotu zamówienia wskazano pochodzenia, nazwy materiałów, urządzeń, oprogramowania, systemów lub ich pochodzenie, dopuszcza się stosowanie materiałów, urządzeń, oprogramowania, systemów równoważnych, tj. wszelkie wymienione z nazwy materiały, urządzenia lub oprogramowanie, systemy użyte w przekazanej przez Zamawiającego dokumentacji lub ich pochodzenie, służą wyłącznie określeniu standardu i mogą być zastąpione innymi o nie gorszych parametrach technicznych, użytkowych, jakościowych, funkcjonalnych i walorach estetycznych, przy uwzględnieniu prawidłowej współpracy z pozostałymi materiałami, urządzeniami programami. Pojęcie równoważności znajduje również zastosowanie w przypadku, gdy Zamawiający opisał przedmiot zamówienia za pomocą norm, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów odniesienia. Użyte w dokumentacji nazwy, które wskazują lub mogłyby kojarzyć się z producentem lub firmą, nie mają na celu preferowanie rozwiązań danego producenta lecz wskazanie na rozwiązanie, które powinien posiadać cechy techniczne, technologiczne nie gorsze od podanych w dokumentacji technicznej. Zamawiający w przypadku ofert zawierających rozwiązania równoważne będzie je weryfikować pod względem spełniania wymogów poszczególnych pozycji wymagań technicznych zawartych w zał. nr 8 do SWZ. Wykonawca obowiązany jest udowodnić w ofercie równoważność oferowanych urządzeń, oprogramowania lub systemów.
13. W przypadku, gdy Zamawiający opisując przedmiot zamówienia odniósł się do norm, europejskich ocen technicznych, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, Zamawiający dopuszcza także rozwiązania równoważne opisywanym, zgodnie z zapisami art. 101 ustawy Pzp.
14. Ponadto Wykonawca zobowiązany jest zrealizować zamówienie na zasadach i warunkach opisanych w projektowanych postanowieniach umowy stanowiących załącznik nr 2 do SWZ.
15. Wszystkie wymagania określone w dokumentach wskazanych powyżej stanowią wymagania minimalne, a ich spełnienie jest obligatoryjne. Niespełnienie ww. wymagań minimalnych będzie skutkować odrzuceniem oferty jako niezgodnej z warunkami zamówienia na podstawie art. 226 ust. 1 pkt 5 ustawy Pzp.
16.Zamawiający nie stawia wymagań w zakresie zatrudnienia na umowę o pracę z art. 95 ustawy Pzp.
17.Wykonawca zobowiązuje się do stosowania przez cały okres trwania umowy zasady „Do No Significant Harm” (DNSH), zgodnie z którą będzie dążyć do zapewnienia, że realizacja przedmiotu umowy nie będzie miała negatywnego wpływu na cele związane z ochroną środowiska, społeczną odpowiedzialnością i zrównoważonym rozwojem.
3.4.) Identyfikator sekcji zmienianego ogłoszenia:
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
5.8. Wykaz przedmiotowych środków dowodowych Przed zmianą:
1. Zamawiający wymaga złożenia wraz z ofertą przedmiotowych środków dowodowych, które potwierdzą zgodność oferowanego pojazdu z wymaganiami Zamawiającego dotyczących przedmiotu zamówienia.
2. Przedmiotowe środki dowodowe muszą potwierdzać zgodność oferowanego pojazdu z przedmiotem zamówienia w zakresie:
1) silnika spalinowego diesel chłodzonego cieczą o minimalnej mocy 25 kW, z normą emisji spalin min. STAGE V;
2) certyfikatu EUnited dotyczący pyłów zawieszonych PM2,5; PM10 (lub równoważny)
3) przystosowania do współpracy z oferowanym przez dostawcę produkowanym seryjnie osprzętem do całorocznego utrzymania terenów komunalnych, np. platforma ładunkowa, kosiarka rotacyjna, pług odśnieżny, posypywarka, system natrysku solanki
4) zbiornik na nieczystości o minimalnej pojemności nominalnej 1100 [l] – zgodnie z normą DIN EN 15429 (lub równoważny)
3. Jako przedmiotowe środki dowodowe rozumie się dokumenty dot. oferowanego pojazdu, np. katalogi, ulotki, specyfikacje techniczne, które potwierdzą zgodność oferowanej dostawy z wymaganiami, parametrami, cechami lub kryteriami określonymi powyżej.
4. Jeżeli Wykonawca nie złoży przedmiotowych środków dowodowych lub złożone przedmiotowe środki dowodowe są niekompletne, Zamawiający wezwie Wykonawcę do ich złożenia lub uzupełnienia w wyznaczonym terminie.
Po zmianie:
1. Zamawiający wymaga złożenia wraz z ofertą przedmiotowych środków dowodowych, które potwierdzą zgodność oferowanego pojazdu z wymaganiami Zamawiającego dotyczących przedmiotu zamówienia.
2. Przedmiotowe środki dowodowe muszą potwierdzać zgodność oferowanego pojazdu z przedmiotem zamówienia w zakresie:
1) silnika spalinowego diesel chłodzonego cieczą o minimalnej mocy 25 kW, z normą emisji spalin min. STAGE V;
2) certyfikatu dotyczący pyłów zawieszonych PM2,5; PM10 (np. EUnited lub inny)
3) przystosowania do współpracy z oferowanym przez dostawcę produkowanym seryjnie osprzętem do całorocznego utrzymania terenów komunalnych, np. platforma ładunkowa, kosiarka rotacyjna, pług odśnieżny, posypywarka, system natrysku solanki
4) zbiornik na nieczystości o minimalnej pojemności nominalnej 1100 [l] – zgodnie z normą DIN EN 15429 (lub równoważny)
3. Jako przedmiotowe środki dowodowe rozumie się dokumenty dot. oferowanego pojazdu, np. katalogi, ulotki, specyfikacje techniczne, które potwierdzą zgodność oferowanej dostawy z wymaganiami, parametrami, cechami lub kryteriami określonymi powyżej.
4. Jeżeli Wykonawca nie złoży przedmiotowych środków dowodowych lub złożone przedmiotowe środki dowodowe są niekompletne, Zamawiający wezwie Wykonawcę do ich złożenia lub uzupełnienia w wyznaczonym terminie.