BZP: Dowóz uczniów niepełnosprawnych wraz z opieką na zajęcia lekcyjne z Gminy Libiąż do Krakowa, w okresie maj – czerwiec 2025 r.
14.04.2025
2025/BZP 00189610/01
Zespół Ekonomiczno-Administracyjny Szkół i Przedszkoli w Libiążu
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Dowóz uczniów niepełnosprawnych wraz z opieką na zajęcia lekcyjne z Gminy Libiąż do Krakowa, w okresie maj – czerwiec 2025 r.
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Zespół Ekonomiczno-Administracyjny Szkół i Przedszkoli w Libiążu
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 123043959
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Paderewskiego 2
1.5.2.) Miejscowość: Libiąż
1.5.3.) Kod pocztowy: 32-590
1.5.4.) Województwo: małopolskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL21A - Oświęcimski
1.5.7.) Numer telefonu: 326271841
1.5.8.) Numer faksu: 326271841
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: sekretariat@zeasip.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: zeasip.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Inna działalność
Oświata
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Dowóz uczniów niepełnosprawnych wraz z opieką na zajęcia lekcyjne z Gminy Libiąż do Krakowa, w okresie maj – czerwiec 2025 r.
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-3b0566c3-a487-44e8-b97b-3074cad1a462
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00189610
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-04-14
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00040343/02/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.5 Dowóz uczniów niepełnosprawnych wraz z opieką na zajęcia lekcyjne z Gminy Libiąż do Krakowa, w okresie maj – czerwiec 2025 r.
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-3b0566c3-a487-44e8-b97b-3074cad1a4623.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: Komunikacja w postępowaniu o udzielenie zamówienia odbywa się przy użyciu
środków komunikacji elektronicznej, przy użyciu Platformy e-Zamówienia, która dostępna jest pod adresem https://ezamowienia.gov.pl
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których Zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami, oraz informacje o wymaganiach technicznych i organizacyjnych sporządzania, wysyłania i odbierania korespondencji elektronicznej zawarte zostały w SWZ.
2. Komunikacja w postępowaniu, z wyłączeniem składania ofert odbywa się drogą elektroniczną za pośrednictwem formularzy do komunikacji.
3. W szczególnie uzasadnionych przypadkach uniemożliwiających komunikację wykonawcy i zamawiającego za pośrednictwem Platformy e-Zamówienia, Zamawiający dopuszcza komunikację za pomocą poczty elektronicznej na adres e-mail: sekretariat@zeasip.pl (nie dotyczy składania ofert).
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z zapisami Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), zwanego dalej RODO informujemy o zasadach przetwarzania danych osobowych:
1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Zespół Ekonomiczno-Administracyjny Szkół i Przedszkoli w Libiążu, zwany danej ZEASiP w Libiążu, z siedzibą przy ul. Paderewskiego 2, 32-590 Libiąż, tel. +48 32 627 18 41, +48 32 616 50 28, e-mail: sekretariat@zeasip.pl.
2. Na mocy art. 37 ust. 1 lit. a RODO Administrator powołał Inspektora Ochrony Danych (IOD), który w jego imieniu nadzoruje sferę przetwarzania danych osobowych. Z IOD – można kontaktować się pod adresem mailowym: iod@zeasip.pl.
3. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO, w związku
z Ustawą z dnia 11 września 2019r. Prawo zamówień publicznych (dalej PZP) w celu związanym
z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego na zadanie: „Dowóz uczniów niepełnosprawnych wraz z opieką na zajęcia lekcyjne z Gminy Libiąż do Krakowa, w okresie maj – czerwiec 2025 r.”
4. Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty upoważnione z mocy prawa, w szczególności w oparciu o art. 18 oraz 74 ustawy PZP.
5. Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane, zgodnie z art. 78 ust. 1 ustawy PZP, przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy;
6. Obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach ustawy PZP, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z ustawy PZP.
7. W odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO.
8. Posiada Pani/Pan:
-na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących;
-na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych*;
-na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO **;
-prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO;
9. Nie przysługuje Pani/Panu:
-w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych;
-prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;
-na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.
* Wyjaśnienie: skorzystanie z prawa do sprostowania nie może skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego ani zmianą postanowień umowy w zakresie niezgodnym z ustawą PZP oraz nie może naruszać integralności protokołu oraz jego załączników.
** Wyjaśnienie: prawo do ograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania w odniesieniu do przechowywania, w celu korzystania ze środków ochrony prawnej lub w celu ochrony praw innej osoby fizycznej lub prawnej, lub z uwagi na ważne względy interesu publicznego Unii Europejskiej lub państwa członkowskiego.
Oświadczam, że wypełniłem obowiązki informacyjne przewidziane w art. 13 lub art. 14 RODO wobec osób fizycznych, od których dane osobowe bezpośrednio lub pośrednio pozyskałem w celu ubiegania się o udzielenie zamówienia publicznego w niniejszym postępowaniu.***
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: ZEASiP.SU.261.2.2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest: Dowóz uczniów niepełnosprawnych wraz z opieką na zajęcia lekcyjne z Gminy Libiąż do Krakowa, w okresie maj – czerwiec 2025 r.
2.Zamówienie obejmuje:
1)Dowóz dzieci z terenu Gminy Libiąż do placówek oświatowych i z powrotem
2)Zapewnienie dzieciom opieki w trakcie przewozu.
3.Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia stanowi załącznik nr 4 do SWZ
4.Przewóz uczniów będzie dobywać się do:
1) Niepublicznej Specjalnej Szkoły Podstawowej „Układanka” w Krakowie przy ul. Wielickiej 228
5. Przewidywana ilość kursów: 40 dni. Przy czym liczba kursów może ulec zmianie w związku z dopasowaniem przewozów do harmonogramu nauczania, zapewniając obecność uczniów w zajęciach w pełnym zakresie z wyłączeniem dni wolnych od zajęć oraz w związku z nieobecnością uczniów na zajęciach.
Jeden kurs obejmuje przewóz uczniów tam i z powrotem.
6. Trasa przewozu obejmuje miejscowości Libiąż (ul. 11 Listopada) – Kraków:
• trasa ranna: od zabrania ucznia z Libiąża do wysadzenia ucznia w Krakowie- około 57 km,
• trasa popołudniowa: od zabrania ucznia ze szkoły w Krakowie do wysadzenia ucznia w Libiążu – około 57 km.
4.2.6.) Główny kod CPV: 60100000-9 - Usługi w zakresie transportu drogowego
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
60130000-8 - Usługi w zakresie specjalistycznego transportu drogowego osób
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2025-05-05 do 2025-06-27
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: punktowo
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Czas podstawienia pojazdu zastępczego w razie awarii
4.3.6.) Waga: 30
Kryterium 3
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Dodatkowe kilometry dzienne
4.3.6.) Waga: 10
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu dotyczące:1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym,
Opis spełnienia warunku:
Zamawiający odstępuje od opisu sposobu dokonywania oceny spełnienia warunków w tym zakresie.
2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów,
Opis spełnienia warunku:
Wykonawca musi wykazać, że posiada aktualne zezwolenie na wykonywanie zawodu przewoźnika drogowego w zakresie krajowego przewozu osób, o którym mowa w ustawie z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym (tekst jedn. Dz.U. z 2024 r., poz. 1539 z późn. zm.) lub licencję na wykonywanie krajowego transportu drogowego w zakresie przewozu osób na terenie RP, o której mowa w ustawie z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym, adekwatne do oferowanego pojazdu. Dokumenty, o których mowa powyżej, wydane na podstawie uprzednio obowiązujących przepisów będą akceptowane, jeżeli zachowały moc prawną, nie wygasły bądź nie zostały cofnięte. uwaga: w sytuacji gdy czas obowiązywania licencji/zezwoleń, o których mowa powyżej, jest krótszy niż termin realizacji zamówienia, Wykonawca zobowiązany będzie do zapewnienia ich ciągłości przez cały okres objęty zamówieniem
3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej,
Opis spełnienia warunku:
Zamawiający odstępuje od opisu sposobu dokonywania oceny spełnienia warunków w tym zakresie.
4) zdolności technicznej lub zawodowej
Opis spełnienia warunku:
O udzielenie zamówienia mogą się ubiegać Wykonawcy, którzy wykażą, że:
a) dysponują osobami zdolnymi do wykonania zamówienia tj.:
- co najmniej jedną osobą - kierowcą spełniającym wymagania określone w art. 39a ust. 1 ustawy z dnia 06 września 2001 r. o transporcie drogowym (t.j. Dz.U. z 2024 r., poz. 1539 z późn. zm.) oraz co najmniej jedną osobą – opiekunem posiadającym udokumentowane przeszkolenie w zakresie pierwszej pomocy.
Nie dopuszcza się łączenia funkcji kierowcy z funkcją opiekuna; uwaga: w sytuacji gdy data ważności prawa jazdy kierowcy/kierowców lub/oraz data ważności dokumentów potwierdzających kwalifikacje opiekuna/opiekunów, o których mowa powyżej, jest krótsza niż termin realizacji zamówienia, Wykonawca zobowiązany będzie do zapewnienia ich ciągłości przez cały okres objęty zamówieniem.
b) dysponują pojazdem zdolnym do wykonania zamówienia tj.:
wykonawca musi wykazać, że będzie dysponował: co najmniej jednym sprawnym technicznie pojazdem samochodowym, posiadającym aktualne badanie techniczne, w stanie technicznym nie budzącym zastrzeżeń zgodnie z rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 31 grudnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia, dopuszczonym do ruchu, spełniającym wymagania określone przepisami prawa, oznakowanym zgodnie z ustawą z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym (t.j. Dz.U. z 2024 r., poz. 1251 z późn. zm.), ubezpieczonym od odpowiedzialności cywilnej oraz następstw nieszczęśliwych wypadków (polisa OC i NNW), zapewniającym miejsca siedzące wszystkim przewożonym pasażerom, który będzie wykorzystywał do realizacji zamówienia; uwaga: w sytuacji gdy okres ważności badań technicznych oraz polis ubezpieczeniowych, o których mowa powyżej, jest krótszy niż termin realizacji zamówienia, Wykonawca zobowiązany będzie do zapewnienia ich ciągłości przez cały okres objęty zamówieniem.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: Odpis lub informacja z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4
ustawy, sporządzonych nie wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji;
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. aktualne zezwolenie na wykonywanie zawodu przewoźnika drogowego w zakresie krajowego przewozu osób, licencję na wykonywanie krajowego transportu drogowego w zakresie przewozu osób na terenie RP, o którym mowa w ustawie z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym (tekst jedn. Dz.U. z 2024 r., poz. 1539 z późn. zm.) adekwatnie do oferowanego pojazdu.
Dokumenty, o których mowa powyżej, wydane na podstawie uprzednio obowiązujących przepisów będą akceptowane, jeżeli zachowały moc prawną, nie wygasły bądź nie zostały cofnięte.
2. wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu lub urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy w celu wykonania zamówienia publicznego wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami wzór wykazu stanowi załącznik nr do 5 SWZ;
3. wykaz osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami – wzór wykazu stanowi załącznik nr 5 do SWZ.
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
Zamawiający nie żąda przedmiotowych środków dowodowych.5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
Wraz z ofertą Wykonawca jest zobowiązany złożyć:• oświadczenia Wykonawcy zgodnie z załącznikiem 2 do SWZ;
• dokumenty, z których wynika prawo do podpisania oferty; odpowiednie pełnomocnictwa (jeżeli dotyczy);
• zobowiązanie podmiotu trzeciego udostępniającego zasoby zgodnie z załącznikiem nr 6 do SWZ (jeżeli dotyczy);
• Oświadczenie w zakresie art. 117 ust 4 ustawy Pzp dotyczące wykonania zamówienia przez wykonawców wspólnie
ubiegających się o udzielenie zamówienia - sekcja D pkt 11) Formularza ofertowego ( jeżeli dotyczy).
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo do reprezentowania i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.2. Pełnomocnictwo winno być załączone do oferty
3.Oświadczenia i dokumenty potwierdzające brak podstaw do wykluczenia z postępowania składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie.
4. W przypadku spółki cywilnej wszystkie dokumenty winny być podpisane przez wszystkich wspólników lub winien być ustanowiony pełnomocnik.
5. Jeżeli spółka cywilna reprezentowana jest przez wszystkich wspólników lub zakres reprezentacji wynika z umowy spółki, wystarczającym jest dołączenie do oferty kopii umowy spółki.
6.Wykonawca, żaden ze wspólników konsorcjum (w przypadku składania oferty wspólnej), żaden ze wspólników spółki cywilnej ani żaden podmiot, na którego zasoby powołuje się wykonawca w celu spełnienia warunków udziału w postępowaniu nie może podlegać wykluczeniu z postępowania na podstawie żadnej z przesłanek, o których mowa w art. 108 ust. 1, art. 109 ust.1 pkt. 4 ustawy Pzp oraz w art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (Dz.U. 2024 poz. 507).
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
1.Zamawiający przewiduje możliwość zmiany zawartej umowy w stosunku do treści wybranej oferty w zakresie uregulowanym w art. 454-455 ustawy Pzp oraz wskazanym we wzorze umowy.2. Zamawiający oświadcza, iż przewiduje możliwość zmian Umowy
w przypadku wystąpienia okoliczności, których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy w zakresie przedmiotu umowy dotyczącą jednej z wymienionych poniżej okoliczności:
1) zmiany ilości dowożonych dzieci - dotyczy zwiększenia lub zmniejszenia ( rezygnacji z dowozu lub zgłoszenia nowego dziecka),
2) zmiany adresu zamieszkania ucznia (dotyczy zmiany adresu zamieszkania w trakcie roku szkolnego); zmiana ta może skutkować zmianą ilości przejechanych kilometrów
w miesiącu oraz zmianą trasy dowozu,
3) zmiany ilości kursów (zmniejszenie/ zwiększenie).
3. Zmiany postanowień umowy, o których mowa w ust. 2 pkt 1 i 2 powodują zmianę wynagrodzenia za jeden kurs, w ten sposób, że stawkę za jeden dzień przewozu dzieli się przez liczbę km wynikającą z harmonogramu dowozu, przedstawionego w dniu zawarcia umowy. Stawkę za 1 km mnoży się przez różnicę w długości trasy między starym a nowym harmonogramem dowozu i o tę kwotę pomniejsza się lub powiększa wynagrodzenie (z uwzględnieniem ilości dodatkowych km do dyspozycji Zamawiającego).
4. Zmniejszenie lub zwiększenie wynagrodzenia następuje od 1 dnia następnego miesiąca kalendarzowego, następującego po zgłoszeniu przez Zamawiającego Wykonawcy zmiany liczby dowożonych uczniów.
5. Wykonawca obowiązany jest do poinformowania Zamawiającego o zmianach, o których mowa w ust. 2
6. Zmiana postanowień zawartej umowy może nastąpić wyłącznie za zgodą obu stron wyrażoną na piśmie pod rygorem nieważności.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2025-04-22 10:00
8.2.) Miejsce składania ofert: https://ezamowienia.gov.pl
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2025-04-22 10:30
8.4.) Termin związania ofertą: 30 dni
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
Zamawiający nie dokonał podziału zamówienia na części ze względu na to, że podział taki groziłby nadmiernymi trudnościami organizacyjnymi oraz nadmiernymi kosztami wykonania zamówienia. Niedokonanie podziału zamówienia podyktowane było również charakterem przedmiotu zamówienia.Zadanie polegające na Dowozie uczniów niepełnosprawnych wraz z opieką na zajęcia lekcyjne z Gminy Libiąż do Krakowa stanowi całość usługi, a jego podział na części mógłby skutkować przenikaniem się zakresów obowiązków wykonywanych przez wykonawców. Zadanie musi być realizowane przez jednego wykonawcę, który będzie koordynował usługę w celu zapewnienia ciągłości i terminowości usług. Dopuszczenie podziału zamówienia na części, a co za tym idzie potrzeba skoordynowania działań różnych wykonawców mogłaby zagrozić właściwemu wykonaniu zamówienia i znacząco zwiększyć koszty wykonania usługi.