BZP: Dostawa energii elektrycznej wraz z usługą dystrybucji na potrzeby jednostek Powiatu Poznańskiego w podziale na 6 części.
14.04.2025
2025/BZP 00189815/01
Powiatowy Ośrodek Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Dostawy
Dostawa energii elektrycznej wraz z usługą dystrybucji na potrzeby jednostek Powiatu Poznańskiego w podziale na 6 części.
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Powiatowy Ośrodek Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 301591815
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Franowo 26
1.5.2.) Miejscowość: Poznań
1.5.3.) Kod pocztowy: 61-302
1.5.4.) Województwo: wielkopolskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL415 - Miasto Poznań
1.5.7.) Numer telefonu: 61 62 19 656
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: przetargi@podgik.powiat.poznan.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.podgik.poznan.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka budżetowa
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Dostawa energii elektrycznej wraz z usługą dystrybucji na potrzeby jednostek Powiatu Poznańskiego w podziale na 6 części.
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-3bfb8717-5457-4394-9f89-484632fce68f
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00189815
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-04-14
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00035131/03/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.2.1 Dostawa energii elektrycznej wraz z usługą dystrybucji na potrzeby jednostek Powiatu Poznańskiego w podziale na 6 części.
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://podgik-poznan.ezamawiajacy.pl/pn/PODGIK-PO/demand/200180/notice/public/details3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://podgik-poznan.ezamawiajacy.pl/pn/PODGIK-PO/demand/200180/notice/public/details
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Wymagania techniczne i organizacyjne wysyłania i odbierania dokumentów elektronicznych, elektronicznych kopii dokumentów i oświadczeń oraz informacji przekazywanych przy ich użyciu opisane zostały w Regulaminie platformy zakupowej dostępnym pod adresem: https://oneplace.marketplanet.pl/regulamin.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Na podstawie art. 13 ust. 1 i ust.2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE)2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w
sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych),dalej RODO, informujemy, że:
1. Administratorem Państwa danych osobowych przetwarzanych w związku z prowadzeniem postępowania o udzielenie zamówienia publicznego będzie Powiatowy Ośrodek Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej z siedzibą w Poznaniu, ul. Franowo 26, 61-302 Poznań.
2. W Powiatowym Ośrodku Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej wyznaczono Inspektora Ochrony Danych, z którym można kontaktować się pod adresem e-mail: iod@podgik.powiat.poznan.pl
3. Państwa dane będą przetwarzane na podstawie art. 6 ust 1 lit c RODO, w celu związanym z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego, na podstawie:
a) ustawy z dnia 11 września 2019 roku Prawo zamówień publicznych,
b) Rozporządzenia Ministra Rozwoju Pracy i Technologii z dnia 23 grudnia 2020 r. w sprawie podmiotowych środków dowodowych oraz innych dokumentów lub oświadczeń, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy.
4. Państwa dane pozyskane w związku z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego przetwarzane będą przez okres określony w ustawie Prawo zamówień publicznych oraz przechowywane przez okres niezbędny do zrealizowania przepisów dotyczących archiwizowania danych przez Administratora.
5. W odniesieniu do danych pozyskanych w związku z prowadzonym postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego przysługują Państwu uprawnienia, które szczegółowo zostały wskazane w rozdziale XXI SWZ.
6. Komu przekazujemy Państwa dane?
a) Państwa dane pozyskane w związku z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego przekazywane będą wszystkim zainteresowanym podmiotom i osobom, w oparciu o art. 18 i 74 ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych.
b) Ograniczenie dostępu do Państwa danych, o których mowa wyżej może wystąpić jedynie w szczególnych przypadkach, jeśli jest to uzasadnione ochroną prywatności zgodnie z art. 18 ust. 5 pkt 1 i 2 ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych,
c) Odbiorcami danych mogą być podmioty uprawnione na podstawie przepisów prawa i zawartych umów powierzenia przetwarzania danych.
7. Mają Państwo prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych (ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa).
8. Państwa dane osobowe nie podlegają zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym profilowaniu.
9. Państwa dane osobowe nie będą przekazywane do państw trzecich oraz organizacji międzynarodowych.
10. Podanie danych osobowych jest warunkiem niezbędnym do wzięcia udziału w postępowaniu o zamówienia publiczne. Wynika to stąd, że w zależności od przedmiotu zamówienia, zamawiający może żądać ich podania na podstawie przepisów ustawy Prawo zamówień publicznych oraz wydanych do niej przepisów wykonawczych, a w szczególności na podstawie Rozporządzenia Ministra Rozwoju Pracy i Technologii z dnia 23 grudnia 2020 r. w sprawie podmiotowych środków dowodowych oraz innych dokumentów lub oświadczeń, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy.
11. Jednocześnie zamawiający przypomina o ciążącym na Państwu obowiązku informacyjnym wynikającym z art. 14 RODO względem osób fizycznych, których dane przekazane zostaną zamawiającemu w związku z prowadzonym postępowaniem i które zamawiający pośrednio pozyska od wykonawcy biorącego udział w postępowaniu, chyba że ma zastosowanie co najmniej jedno z wyłączeń, o których mowa w art. 14 ust. 5 RODO.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: GKG.GPZ.2110.3.2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Dostawy
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Tak
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Tak
4.1.9.) Liczba części: 6
4.1.10.) Ofertę można składać na wszystkie części
4.1.11.) Zamawiający ogranicza liczbę części zamówienia, którą można udzielić jednemu wykonawcy: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
Część 1
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest dostawa energii elektrycznej wraz z usługą dystrybucji na potrzeby jednostek Powiatu Poznańskiego w podziale na sześć części:
Część I - Ośrodek Wspomagania Rodziny Nr 2 w Jasinie ul. Cmentarna 38, 62-020 Jasin.
Ogólna charakterystyka przedmiotu zamówienia:
1) Miejsce dostawy energii elektrycznej: punkty odbioru energii elektrycznej, określone są w dokumentach zamówienia; szacunkowa ilość dostarczonej energii elektrycznej w okresie obowiązywania umowy wyniesie: Część I - 9,00 MWh.
Szacowane zużycie energii czynnej ma jedynie charakter orientacyjny i nie stanowi, ze strony zamawiającego, zobowiązania do zakupu energii we wskazanej ilości. Zamawiający gwarantuje wykorzystanie co najmniej: 10 % ilości energii czynnej dla części I.
2) Opłaty dystrybucyjne w zakresie punktów poboru energii elektrycznej naliczane będą w okresie obowiązywania umowy zawartej na podstawie przeprowadzonego postępowania, zgodnie z obowiązującą taryfą Operatora Systemu Dystrybucyjnego tj. przedsiębiorstwa energetycznego ENEA Operator Sp. z o.o. z siedzibą w Poznaniu, zatwierdzoną przez Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki.
3) Dostawa energii elektrycznej winna odbywać się na zasadach określonych w ustawie z dnia 10.04.1997 r. Prawo energetyczne (Dz. U. z 2024 r., poz. 266 ze zm.), Kodeksie cywilnym oraz wydanych na ich podstawie aktach wykonawczych, w tym rozporządzeniu Ministra Klimatu i Środowiska z dnia 29 listopada 2022 r. w sprawie sposobu kształtowania i kalkulacji taryf oraz sposobu rozliczeń w obrocie energią elektryczną (Dz. U. z 2024 r., poz. 904),
4) Wykonawca winien określić wartość przedmiotu zamówienia uwzględniając koszty dostawy energii elektrycznej, obliczone zgodnie z w/w aktami prawnymi oraz wszelkie inne koszty i opłaty,
5) Energia elektryczna winna spełniać standardy techniczne zgodnie z zapisami ustawy Prawo energetyczne oraz rozporządzeniami wykonawczymi do tej ustawy i Polskimi Normami,
6) Zamawiający informuje, że:
a) posiada umowy kompleksowe na dostawę energii elektrycznej i świadczenie usług dystrybucji z ENEA S.A., dla punktów odbioru energii będących także Prosumentami, wymienionych w Załączniku nr 1 do SWZ - Opis przedmiotu zamówienia,
b) nie posiada umów zawartych w ramach akcji lojalnościowych lub promocyjnych.
Zamówienie należy zrealizować zgodnie z dokumentami stanowiącymi załączniki do SWZ oraz obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa.
4.2.6.) Główny kod CPV: 65310000-9 - Przesył energii elektrycznej
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
09300000-2 - Energia elektryczna, cieplna, słoneczna i jądrowa
09310000-5 - Elektryczność
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 12 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 100
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 2
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest dostawa energii elektrycznej wraz z usługą dystrybucji na potrzeby jednostek Powiatu Poznańskiego w podziale na sześć części:
Część II – Powiatowy Ośrodek Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej, ul. Franowo 26, 61-302 Poznań.
Ogólna charakterystyka przedmiotu zamówienia:
1) Miejsce dostawy energii elektrycznej: punkty odbioru energii elektrycznej, określone są w dokumentach zamówienia; szacunkowa ilość dostarczonej energii elektrycznej w okresie obowiązywania umowy wyniesie: Część II - 270,00 MWh. Szacowane zużycie energii czynnej ma jedynie charakter orientacyjny i nie stanowi, ze strony zamawiającego, zobowiązania do zakupu energii we wskazanej ilości. Zamawiający gwarantuje wykorzystanie co najmniej: 50 % ilości energii czynnej dla danej części.
2) Opłaty dystrybucyjne w zakresie punktów poboru energii elektrycznej naliczane będą w okresie obowiązywania umowy zawartej na podstawie przeprowadzonego postępowania, zgodnie z obowiązującą taryfą Operatora Systemu Dystrybucyjnego tj. przedsiębiorstwa energetycznego ENEA Operator Sp. z o.o. z siedzibą w Poznaniu, zatwierdzoną przez Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki.
3) Dostawa energii elektrycznej winna odbywać się na zasadach określonych w ustawie z dnia 10.04.1997 r. Prawo energetyczne (Dz. U. z 2024 r., poz. 266 ze zm.), Kodeksie cywilnym oraz wydanych na ich podstawie aktach wykonawczych, w tym rozporządzeniu Ministra Klimatu i Środowiska z dnia 29 listopada 2022 r. w sprawie sposobu kształtowania i kalkulacji taryf oraz sposobu rozliczeń w obrocie energią elektryczną (Dz. U. z 2024 r., poz. 904),
4) Wykonawca winien określić wartość przedmiotu zamówienia uwzględniając koszty dostawy energii elektrycznej, obliczone zgodnie z w/w aktami prawnymi oraz wszelkie inne koszty i opłaty,
5) Energia elektryczna winna spełniać standardy techniczne zgodnie z zapisami ustawy Prawo energetyczne oraz rozporządzeniami wykonawczymi do tej ustawy i Polskimi Normami,
6) Zamawiający informuje, że:
a) posiada umowy kompleksowe na dostawę energii elektrycznej i świadczenie usług dystrybucji z ENEA S.A., dla punktów odbioru energii będących także Prosumentami, wymienionych w Załączniku nr 1 do SWZ - Opis przedmiotu zamówienia,
b) nie posiada umów zawartych w ramach akcji lojalnościowych lub promocyjnych.
Zamówienie należy zrealizować zgodnie z dokumentami stanowiącymi załączniki do SWZ oraz obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa.
4.2.6.) Główny kod CPV: 65300000-6 - Przesył energii elektrycznej i podobne usługi
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
09300000-2 - Energia elektryczna, cieplna, słoneczna i jądrowa
09310000-5 - Elektryczność
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 12 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 100
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 3
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest dostawa energii elektrycznej wraz z usługą dystrybucji na potrzeby jednostek Powiatu Poznańskiego w podziale na sześć części:
Część III - Centrum Kształcenia Zawodowego przy Zespole Szkół nr 1 im. Powstańców Wielkopolskich w Swarzędzu Os. Mielżyńskiego 5a, 62-020 Swarzędz.
Ogólna charakterystyka przedmiotu zamówienia:
1) Miejsce dostawy energii elektrycznej: punkty odbioru energii elektrycznej, określone są w dokumentach zamówienia; szacunkowa ilość dostarczonej energii elektrycznej w okresie obowiązywania umowy wyniesie: Część III - 90,00 MWh.
Szacowane zużycie energii czynnej ma jedynie charakter orientacyjny i nie stanowi, ze strony zamawiającego, zobowiązania do zakupu energii we wskazanej ilości. Zamawiający gwarantuje wykorzystanie co najmniej: 50 % ilości energii czynnej dla danej części.
2) Opłaty dystrybucyjne w zakresie punktów poboru energii elektrycznej naliczane będą w okresie obowiązywania umowy zawartej na podstawie przeprowadzonego postępowania, zgodnie z obowiązującą taryfą Operatora Systemu Dystrybucyjnego tj. przedsiębiorstwa energetycznego ENEA Operator Sp. z o.o. z siedzibą w Poznaniu, zatwierdzoną przez Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki.
3) Dostawa energii elektrycznej winna odbywać się na zasadach określonych w ustawie z dnia 10.04.1997 r. Prawo energetyczne (Dz. U. z 2024 r., poz. 266 ze zm.), Kodeksie cywilnym oraz wydanych na ich podstawie aktach wykonawczych, w tym rozporządzeniu Ministra Klimatu i Środowiska z dnia 29 listopada 2022 r. w sprawie sposobu kształtowania i kalkulacji taryf oraz sposobu rozliczeń w obrocie energią elektryczną (Dz. U. z 2024 r., poz. 904),
4) Wykonawca winien określić wartość przedmiotu zamówienia uwzględniając koszty dostawy energii elektrycznej, obliczone zgodnie z w/w aktami prawnymi oraz wszelkie inne koszty i opłaty,
5) Energia elektryczna winna spełniać standardy techniczne zgodnie z zapisami ustawy Prawo energetyczne oraz rozporządzeniami wykonawczymi do tej ustawy i Polskimi Normami,
6) Zamawiający informuje, że:
a) posiada umowy kompleksowe na dostawę energii elektrycznej i świadczenie usług dystrybucji z ENEA S.A., dla punktów odbioru energii będących także Prosumentami, wymienionych w Załączniku nr 1 do SWZ - Opis przedmiotu zamówienia,
b) nie posiada umów zawartych w ramach akcji lojalnościowych lub promocyjnych.
Zamówienie należy zrealizować zgodnie z dokumentami stanowiącymi załączniki do SWZ oraz obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa.
4.2.6.) Główny kod CPV: 65300000-6 - Przesył energii elektrycznej i podobne usługi
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
09300000-2 - Energia elektryczna, cieplna, słoneczna i jądrowa
09310000-5 - Elektryczność
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 12 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 100
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 4
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest dostawa energii elektrycznej wraz z usługą dystrybucji na potrzeby jednostek Powiatu Poznańskiego w podziale na sześć części:
Część IV – Zespół Szkół im. Gen. Dezyderego Chłapowskiego w Bolechowie Szkoła w Murowanej Goślinie ul. Szkolna 1, 62-095 Murowana Goślina.
Ogólna charakterystyka przedmiotu zamówienia:
1) Miejsce dostawy energii elektrycznej: punkty odbioru energii elektrycznej, określone są w dokumentach zamówienia; szacunkowa ilość dostarczonej energii elektrycznej w okresie obowiązywania umowy wyniesie: Część IV - 46,00 MWh.
Szacowane zużycie energii czynnej ma jedynie charakter orientacyjny i nie stanowi, ze strony zamawiającego, zobowiązania do zakupu energii we wskazanej ilości. Zamawiający gwarantuje wykorzystanie co najmniej: 50 % ilości energii czynnej dla danej części.
2) Opłaty dystrybucyjne w zakresie punktów poboru energii elektrycznej naliczane będą w okresie obowiązywania umowy zawartej na podstawie przeprowadzonego postępowania, zgodnie z obowiązującą taryfą Operatora Systemu Dystrybucyjnego tj. przedsiębiorstwa energetycznego ENEA Operator Sp. z o.o. z siedzibą w Poznaniu, zatwierdzoną przez Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki.
3) Dostawa energii elektrycznej winna odbywać się na zasadach określonych w ustawie z dnia 10.04.1997 r. Prawo energetyczne (Dz. U. z 2024 r., poz. 266 ze zm.), Kodeksie cywilnym oraz wydanych na ich podstawie aktach wykonawczych, w tym rozporządzeniu Ministra Klimatu i Środowiska z dnia 29 listopada 2022 r. w sprawie sposobu kształtowania i kalkulacji taryf oraz sposobu rozliczeń w obrocie energią elektryczną (Dz. U. z 2024 r., poz. 904),
4) Wykonawca winien określić wartość przedmiotu zamówienia uwzględniając koszty dostawy energii elektrycznej, obliczone zgodnie z w/w aktami prawnymi oraz wszelkie inne koszty i opłaty,
5) Energia elektryczna winna spełniać standardy techniczne zgodnie z zapisami ustawy Prawo energetyczne oraz rozporządzeniami wykonawczymi do tej ustawy i Polskimi Normami,
6) Zamawiający informuje, że:
a) posiada umowy kompleksowe na dostawę energii elektrycznej i świadczenie usług dystrybucji z ENEA S.A., dla punktów odbioru energii będących także Prosumentami, wymienionych w Załączniku nr 1 do SWZ - Opis przedmiotu zamówienia,
b) nie posiada umów zawartych w ramach akcji lojalnościowych lub promocyjnych.
Zamówienie należy zrealizować zgodnie z dokumentami stanowiącymi załączniki do SWZ oraz obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa.
4.2.6.) Główny kod CPV: 65300000-6 - Przesył energii elektrycznej i podobne usługi
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
09310000-5 - Elektryczność
09300000-2 - Energia elektryczna, cieplna, słoneczna i jądrowa
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 12 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 100
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 5
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest dostawa energii elektrycznej wraz z usługą dystrybucji na potrzeby jednostek Powiatu Poznańskiego w podziale na sześć części:
Część V - Zespół Szkół im. J. i Wł. Zamoyskich w Rokietnicy ul. Szamotulska 24, 62-090 Rokietnica.
Ogólna charakterystyka przedmiotu zamówienia:
1) Miejsce dostawy energii elektrycznej: punkty odbioru energii elektrycznej, określone są w dokumentach zamówienia; szacunkowa ilość dostarczonej energii elektrycznej w okresie obowiązywania umowy wyniesie: Część V - 8,00 MWh.
Szacowane zużycie energii czynnej ma jedynie charakter orientacyjny i nie stanowi, ze strony zamawiającego, zobowiązania do zakupu energii we wskazanej ilości. Zamawiający gwarantuje wykorzystanie co najmniej: 50 % ilości energii czynnej dla danej części.
2) Opłaty dystrybucyjne w zakresie punktów poboru energii elektrycznej naliczane będą w okresie obowiązywania umowy zawartej na podstawie przeprowadzonego postępowania, zgodnie z obowiązującą taryfą Operatora Systemu Dystrybucyjnego tj. przedsiębiorstwa energetycznego ENEA Operator Sp. z o.o. z siedzibą w Poznaniu, zatwierdzoną przez Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki.
3) Dostawa energii elektrycznej winna odbywać się na zasadach określonych w ustawie z dnia 10.04.1997 r. Prawo energetyczne (Dz. U. z 2024 r., poz. 266 ze zm.), Kodeksie cywilnym oraz wydanych na ich podstawie aktach wykonawczych, w tym rozporządzeniu Ministra Klimatu i Środowiska z dnia 29 listopada 2022 r. w sprawie sposobu kształtowania i kalkulacji taryf oraz sposobu rozliczeń w obrocie energią elektryczną (Dz. U. z 2024 r., poz. 904),
4) Wykonawca winien określić wartość przedmiotu zamówienia uwzględniając koszty dostawy energii elektrycznej, obliczone zgodnie z w/w aktami prawnymi oraz wszelkie inne koszty i opłaty,
5) Energia elektryczna winna spełniać standardy techniczne zgodnie z zapisami ustawy Prawo energetyczne oraz rozporządzeniami wykonawczymi do tej ustawy i Polskimi Normami,
6) Zamawiający informuje, że:
a) posiada umowy kompleksowe na dostawę energii elektrycznej i świadczenie usług dystrybucji z ENEA S.A., dla punktów odbioru energii będących także Prosumentami, wymienionych w Załączniku nr 1 do SWZ - Opis przedmiotu zamówienia,
b) nie posiada umów zawartych w ramach akcji lojalnościowych lub promocyjnych.
Zamówienie należy zrealizować zgodnie z dokumentami stanowiącymi załączniki do SWZ oraz obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa.
4.2.6.) Główny kod CPV: 65300000-6 - Przesył energii elektrycznej i podobne usługi
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
09300000-2 - Energia elektryczna, cieplna, słoneczna i jądrowa
09310000-5 - Elektryczność
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 12 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 100
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 6
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest dostawa energii elektrycznej wraz z usługą dystrybucji na potrzeby jednostek Powiatu Poznańskiego w podziale na sześć części:
Część VI - Zespół Szkół im. Adama Wodziczki w Mosinie ul. Topolowa 2, 62-050 Mosina
Ogólna charakterystyka przedmiotu zamówienia:
1) Miejsce dostawy energii elektrycznej: punkty odbioru energii elektrycznej, określone są w dokumentach zamówienia; szacunkowa ilość dostarczonej energii elektrycznej w okresie obowiązywania umowy wyniesie: Część VI - 88,00 MWh.
Szacowane zużycie energii czynnej ma jedynie charakter orientacyjny i nie stanowi, ze strony zamawiającego, zobowiązania do zakupu energii we wskazanej ilości. Zamawiający gwarantuje wykorzystanie co najmniej: 50 % ilości energii czynnej dla danej części.
2) Opłaty dystrybucyjne w zakresie punktów poboru energii elektrycznej naliczane będą w okresie obowiązywania umowy zawartej na podstawie przeprowadzonego postępowania, zgodnie z obowiązującą taryfą Operatora Systemu Dystrybucyjnego tj. przedsiębiorstwa energetycznego ENEA Operator Sp. z o.o. z siedzibą w Poznaniu, zatwierdzoną przez Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki.
3) Dostawa energii elektrycznej winna odbywać się na zasadach określonych w ustawie z dnia 10.04.1997 r. Prawo energetyczne (Dz. U. z 2024 r., poz. 266 ze zm.), Kodeksie cywilnym oraz wydanych na ich podstawie aktach wykonawczych, w tym rozporządzeniu Ministra Klimatu i Środowiska z dnia 29 listopada 2022 r. w sprawie sposobu kształtowania i kalkulacji taryf oraz sposobu rozliczeń w obrocie energią elektryczną (Dz. U. z 2024 r., poz. 904),
4) Wykonawca winien określić wartość przedmiotu zamówienia uwzględniając koszty dostawy energii elektrycznej, obliczone zgodnie z w/w aktami prawnymi oraz wszelkie inne koszty i opłaty,
5) Energia elektryczna winna spełniać standardy techniczne zgodnie z zapisami ustawy Prawo energetyczne oraz rozporządzeniami wykonawczymi do tej ustawy i Polskimi Normami,
6) Zamawiający informuje, że:
a) posiada umowy kompleksowe na dostawę energii elektrycznej i świadczenie usług dystrybucji z ENEA S.A., dla punktów odbioru energii będących także Prosumentami, wymienionych w Załączniku nr 1 do SWZ - Opis przedmiotu zamówienia,
b) nie posiada umów zawartych w ramach akcji lojalnościowych lub promocyjnych.
Zamówienie należy zrealizować zgodnie z dokumentami stanowiącymi załączniki do SWZ oraz obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa.
4.2.6.) Główny kod CPV: 65310000-9 - Przesył energii elektrycznej
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
09300000-2 - Energia elektryczna, cieplna, słoneczna i jądrowa
09310000-5 - Elektryczność
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 12 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 100
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają określone poniżej przez zamawiającego warunki udziału w postępowaniu w zakresie:Uprawnień do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów:
Zamawiający uzna spełnienie przedmiotowego warunku jeśli wykonawca wykaże, iż posiada aktualną koncesję na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie obrotu energią elektryczną wydaną przez Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 1) Odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji. W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się
o udzielenie zamówienia, każdy z nich składa przedmiotowy dokument oddzielnie. Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentu o którym mowa powyżej składa dokument wystawiony w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzający, że nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości (wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert). Jeżeli w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje się dokumentu, o którym mowa, zastępuje się go dokumentem zawierającym oświadczenie wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone pod przysięgą lub jeśli w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania nie ma przepisów o oświadczeniu pod przysięgą złożone przed organem sądowym, administracyjnym, notariuszem albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego, właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania wykonawcy,
2) Oświadczenie wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy, o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. z 2020 r. poz. 1076), z innym wykonawcą, który złożył odrębną ofertę albo oświadczenia o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty, niezależnie od innego wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej – załącznik nr 4 do SWZ.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1) Aktualna koncesja na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie obrotu energią elektryczną wydaną przez Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Uwaga: treść pełnomocnictwa powinna dokładnie określać zakres umocowania. Umocowanie musi wynikać z treści umowy regulującej współpracę wykonawców. Jeżeli oferta wykonawców wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia zostanie wybrana, przed zawarciem umowy złożą umowę regulującą współpracę tych wykonawców (art. 59 ustawy).2. W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, żaden z nich nie może podlegać wykluczeniu zgodnie z zapisami rozdziału VIII SWZ, natomiast spełnianie warunków udziału w postępowaniu wykonawcy wykazują zgodnie z ust. 1 rozdziału VII SWZ.
3. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez wykonawców, oświadczenia o których mowa w rozdz. IX ust. 1 pkt a) SWZ składa każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Dokumenty te stanowią potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia w zakresie, w którym każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia.
4. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez wykonawców oświadczenie o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o którym mowa w rozdziale IX ust. 2 pkt c) SWZ składa każdy z wykonawców.
5. W odniesieniu do pozostałych dokumentów wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia składają jeden wspólny dokument.
6. Wszelka korespondencja oraz rozliczenia dokonywane będą wyłącznie z pełnomocnikiem.
7. Wypełniając formularz ofertowy, jak również inne dokumenty powołujące się na „wykonawcę”; w miejscu np. „nazwa i adres wykonawcy” należy wpisać dane dotyczące wszystkich uczestników, a nie tylko pełnomocnika.
8. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o zamówienie zobowiązani są wraz z ofertą dołączyć oświadczenie (wzór stanowi załącznik nr 5 do SWZ), z którego wynika jakie dostawy lub usługi wykona poszczególny wykonawca.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
1. Dopuszcza się zmiany w Umowie, o których mowa w art. 455 ust. 1 pkt 2 lit. b-c, pkt 3-4 i ust. 2 ustawy Prawo zamówień publicznych lub te, które Zamawiający przewidział, tj.:1) możliwość wydłużenia terminu wykonania Przedmiotu Zamówienia, z następujących przyczyn:
a) sytuacji epidemicznej lub wprowadzenia przez władze państwowe stanu nadzwyczajnego lub innych ograniczeń w funkcjonowaniu Państwa, albo jego części, lub Stron Umowy,
b) zmian obowiązujących przepisów prawa, wpływających na termin i sposób wykonania Przedmiotu Umowy, wchodzących w życie po dniu zawarcia Umowy, o ile okoliczności, o których mowa w lit. a i b, wpływają na należyte wykonanie Umowy i Strona uprawdopodobni powyższe okoliczności,
c) na żądanie Zamawiającego, w razie niewykorzystania kwoty stanowiącej wartość Przedmiotu Zamówienia,
2) możliwość zmiany wynagrodzenia, spowodowanej udzieleniem przez Wykonawcę upustów promocyjnych. W przypadku udzielenia przez Wykonawcę upustów promocyjnych w okresie trwania Umowy, upusty będą obowiązywały również dla tej Umowy,
3) zmianę wartości mocy umownej lub taryfy na żądanie Zamawiającego, w zakresie grup taryfowych wycenionych w ofercie i będących Przedmiotem Zamówienia,
4) zmianę ilości lub lokalizacji punktów odbioru,
5) możliwość zmian zasad wystawiania faktur,
6) możliwość zmniejszenia wynagrodzenia jednostkowego w przypadku działań władz państwowych, które mają na celu przeciwdziałać społeczno-gospodarczym skutkom kryzysu i inflacji (np. tarcze pomocowe).
2. Z wnioskiem o dokonanie zmiany Umowy w przypadkach, o których mowa w ust. 1, może wystąpić każda ze Stron.
3. We wniosku o dokonanie zmian, Strona winna uzasadnić konieczność takich zmian. W przypadku sytuacji, o której mowa w ust. 1 pkt 1 lit. a i b, Strona winna uzasadnić konieczność takich zmian, a powołane okoliczności potwierdzić załączonymi do wniosku, stosownymi oświadczeniami i dokumentami.
4. W przypadku niewystarczającego uzasadnienia, Zamawiający ma prawo nie wyrazić zgody na dokonanie zmian Umowy.
5. Wszelkie zmiany Umowy wymagają dla swej ważności formy pisemnej, pod rygorem nieważności.
6. Strony postanawiają, iż nie wymagają aktualizacji Umowy, w formie pisemnego aneksu, zmiany:
1) adresu do korespondencji,
2) numeru licznika.
7. Zmiany i uzupełnienia Umowy mogą być dokonywane, pod rygorem nieważności, wyłącznie w formie pisemnego aneksu, podpisanego przez Strony, z zastrzeżeniem ust. 6.