BZP: Remont schodów wejściowych w części zabytkowej budynku Sądu Rejonowego w Tomaszowie Lubelskim
15.04.2025
2025/BZP 00191717/01
SĄD REJONOWY W TOMASZOWIE LUBELSKIM
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Remont schodów wejściowych w części zabytkowej budynku Sądu Rejonowego w Tomaszowie Lubelskim
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: SĄD REJONOWY W TOMASZOWIE LUBELSKIM
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 000323111
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Lwowska 55
1.5.2.) Miejscowość: Tomaszów Lubelski
1.5.3.) Kod pocztowy: 22-600
1.5.4.) Województwo: lubelskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL812 - Chełmsko-zamojski
1.5.7.) Numer telefonu: 84-6657431
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: administracja@tomaszowlub.sr.gov.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://tomaszowlub.sr.gov.pl/
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - organ władzy publicznej - organ kontroli państwowej i ochrony prawa oraz sąd i trybunał
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Inna działalność
wymiar sprawiedliwości
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Remont schodów wejściowych w części zabytkowej budynku Sądu Rejonowego w Tomaszowie Lubelskim
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-d0aa2248-fe47-4093-ab4e-eada57727e23
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00191717
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-04-15
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00103853/03/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.1 Remont schodów wejściowych w części zabytkowej budynku Sądu Rejonowego w Tomaszowie Lubelskim
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-d0aa2248-fe47-4093-ab4e-eada57727e233.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://ezamowienia.gov.pl
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 8.6. Wykonawca zamierzający wziąć udział w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego musi posiadać konto podmiotu „Wykonawca” na Platformie e-Zamówienia. Szczegółowe informacje na temat zakładania kont podmiotów oraz zasady i warunki korzystania z Platformy e-Zamówienia określa Regulamin Platformy e-Zamówienia, dostępny na stronie internetowej https://ezamowienia.gov.pl oraz informacje zamieszczone w zakładce „Centrum Pomocy”.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Informacje dotyczące RODO zostały zamieszczone w Paragrafie 12 Załącznika Nr 2 do SWZ (Projekt umowy).
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: Adm.261.3.2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
5.1. Przedmiotem zamówienia jest Remont schodów wejściowych w części zabytkowej budynku Sądu Rejonowego w Tomaszowie Lubelskim.
5.2. Przedmiot zamówienia obejmuje remont zespołu wejściowego, a w szczególności remont schodów po obu stronach wejściowych z balustradą oraz remont tarasu I piętra nad schodami podparty 4 parami podwójnego kolumnowania wraz z pracami towarzyszącymi w budynku Sądu Rejonowego w Tomaszowie Lubelskim mieszczącego się przy ul. Lwowskiej 55 w Tomaszowie Lubelskim (kod pocztowy 22-600). Budynek podlega ochronie konserwatorskiej i wymagał uzgodnienia z Lubelskim Wojewódzkim Konserwatorem Zabytków. Dawny Dom Związku Ziemian obecnie siedziba Sądu Rejonowego w Tomaszowie Lubelskim przy ul. Lwowskiej 55, wpisany jest do rejestru zabytków województwa lubelskiego pod numerem A/1309.
5.3. Opis przedmiotu zamówienia [OPZ] na roboty budowlane znajduje się w
Załącznik Nr 1 - do SWZ obejmujący dokumentację, na którą składają się:
a) projekt architektoniczno-budowlany,
b) projekt techniczny,
c) specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót,
d) przedmiary robót. Przedmiar robót stanowi dokument pomocniczy dopełniający projekt i specyfikacje techniczną wykonania i odbioru robót służący wyłącznie celom informacyjnym,
e) informacja dotycząca bezpieczeństwa i ochrony zdrowia, wytyczne Wojewódzkiego Urzędu Ochrony Zabytków w Lublinie – Delegatura w Zamościu (Z - III.5183.208.1. 2024.LK1), Decyzja Lubelskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków w Lublinie (Z – III.5142.258.1.2024 LK1), Decyzja Starosty Tomaszowskiego (AB.6740.358.2024).
4.2.6.) Główny kod CPV: 45453000-7 - Roboty remontowe i renowacyjne
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45400000-1 - Roboty wykończeniowe w zakresie obiektów budowlanych
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 160 dni
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: 17.1. Zamawiający przy dokonywaniu wyboru najkorzystniejszej oferty stosować będzie kryteria:
1) Cena ofertowa [CE] = 60%
2) Okres gwarancji jakości i rękojmi za wady na wykonane roboty budowlane [OG] = 40%
17.2. Przy dokonywaniu oceny komisja przetargowa posłuży się następującym wzorem:
Cena ofertowa (CE) - Łączna cena ofertowa brutto w złotych polskich (PLN)
Maksymalna liczba punktów 60
CE = Cena oferty brutto w PLN zawierająca najniższą cenę podlegającą ocenie/Cena brutto w PLN badanej oferty x 60 pkt
Okres gwarancji jakości i rękojmi za wady na wykonane roboty budowlane [OG]
w tym na elementy zużywające się, w miesiącach (Okres gwarancji jakości i rękojmi za wady na wykonane roboty budowlane nie może być krótszy niż 60 miesięcy oraz nie dłuższy niż 70 miesięcy)
Maksymalna liczba punktów 40
OG = Zaoferowany okres gwarancji jakości i rękojmi za wady na wykonane roboty budowlane:
co najmniej 60 miesięcy 0 pkt
co najmniej 61 miesięcy 4 pkt
co najmniej 62 miesiące 8 pkt
co najmniej 63 miesięcy 12 pkt
co najmniej 64 miesięcy 16 pkt
co najmniej 65 miesiące 20 pkt
co najmniej 66 miesięcy 24 pkt
co najmniej 67 miesięcy 28 pkt
co najmniej 68 miesiące 32 pkt
co najmniej 69 miesięcy 36 pkt
co najmniej 70 miesięcy 40 pkt
17.3. Całkowita liczba punktów, jaką otrzyma dana oferta, zostanie obliczona wg poniższego wzoru:
CL = CE + OG
gdzie:
CL – całkowita liczba punktów,
CE – punkty uzyskane w kryterium „Cena ofertowa”,
OG – punkty uzyskane w kryterium „Okres gwarancji jakości i rękojmi za wady na wykonane roboty budowlane”.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
jakość, w tym do parametry techniczne, właściwości estetyczne i funkcjonalne takie jak dostępność dla osób niepełnosprawnych lub uwzględnianie potrzeb użytkowników4.3.5.) Nazwa kryterium: Okres gwarancji jakości i rękojmi za wady na wykonane roboty budowlane, w tym na elementy zużywające się, w miesiącach
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 1
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 5
Art. 109 ust. 1 pkt 7
Art. 109 ust. 1 pkt 8
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
Warunki opisano w Rozdziale XX SWZ:20.1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu na zasadach określonych w Rozdziale XV SWZ.
20.2. W postępowaniu mogą brać udział Wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu dotyczące:
1) Zdolności do występowania w obrocie gospodarczym:
Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.
2) Uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów:
Zamawiający nie stawia warunki w powyższym zakresie.
3) Sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.
4) Zdolności technicznej lub zawodowej:
Zamawiający stawia warunki w powyższym zakresie. Wykonawca spełni warunek udziału w postępowaniu, jeżeli wykaże, że:
a) w okresie ostatnich 5 lat, przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wykonał należycie oraz zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończył co najmniej jedną robotą budowlaną o wartości nie niższej niż 200 000,00 zł brutto odpowiadające swoim rodzajem robotom budowlanym stanowiącym przedmiot zamówienia (roboty budowlane w zakresie remontu budynku objętego prawną ochroną konserwatorską poprzez wpis do rejestru zabytków dla budynku użyteczności publicznej). Zamawiający przyjął, iż zgodnie z § 3 pkt 6) rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 12 kwietnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie (t.j. Dz. U. z 2022 r., poz. 1225 ze zm.) przez budynek użyteczności publicznej - należy rozumieć budynek przeznaczony na potrzeby administracji publicznej, wymiaru sprawiedliwości, kultury, kultu religijnego, oświaty, szkolnictwa wyższego, nauki, wychowania, opieki zdrowotnej, społecznej lub socjalnej, obsługi bankowej, handlu, gastronomii, usług, w tym usług pocztowych lub telekomunikacyjnych, turystyki, sportu, obsługi pasażerów w transporcie kolejowym, drogowym, lotniczym, morskim lub wodnym śródlądowym, oraz inny budynek przeznaczony do wykonywania podobnych funkcji; za budynek użyteczności publicznej uznaje się także budynek biurowy lub socjalny.
W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia publicznego, wyżej wymieniony warunek udziału w postępowaniu winien spełniać w całości co najmniej jeden z wykonawców. W przypadku, gdy rozliczenie (wykonanie) przez Wykonawcę roboty budowlanej nastąpiło w innej niż w PLN walucie, Wykonawca w celu potwierdzenia spełnienia warunku udziału w niniejszym postępowaniu zobowiązany jest do przeliczenia wartości wykonanych robót przyjmując średni kurs złotego w stosunku do walut obcych określonych w tabeli kursów średnich walut obcych Narodowego Banku Polskiego opublikowanych na dzień zamieszczenia Ogłoszenia o zamówieniu oraz SWZ.
b) dysponuje jedną osobą do kierowania robotami budowlanymi posiadającą: uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności architektonicznej lub konstrukcyjno – budowlanej bez ograniczeń zgodnie z ustawą Prawo budowlane z dnia 7 lipca 1994 r. (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 725 ze zm.) lub odpowiadające ważne im uprawnienia budowlane wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów, która będzie pełniła funkcję kierownika budowy, wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami, oraz posiadająca uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi przy zabytkach nieruchomych wpisanych do rejestru zabytków – stosownie do wymagań określonych w art. 37 c ustawy z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 1292).
Osoba wymieniona w ust. 20.2 pkt 4 lit. b) powyżej musi posiadać odpowiednie uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi, zgodnie z ustawą z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 725 ze zm.), art. 37 c ustawy z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 1292), rozporządzeniem Ministra Inwestycji i Rozwoju z dnia 29 kwietnia 2019 r. w sprawie przygotowania zawodowego do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz. U. 2019 r., poz. 831) oraz ustawą z dnia 9 maja 2014 r. o ułatwieniu dostępu do wykonywania niektórych zawodów regulowanych (Dz. U. z 2014 r., poz. 768 ze zm.), albo odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów. Zamawiający, określając wymogi dla osoby w zakresie posiadanych uprawnień budowlanych, dopuszcza odpowiadające im uprawnienia budowlane wydane obywatelom państw Europejskiego Obszaru Gospodarczego oraz Konfederacji Szwajcarskiej, z zastrzeżeniem art. 12a oraz innych przepisów Prawa Budowlanego oraz ustawy z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (t.j. Dz. U z 2023 r., poz. 334)
20.3. Wykonawca może w celu potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu, w stosownych sytuacjach polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej podmiotów udostępniających zasoby, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków prawnych.
20.4. Zamawiający, oceniając zdolność techniczną lub zawodową, może na każdym etapie postępowania, uznać, że Wykonawca nie posiada wymaganych zdolności, jeżeli posiadanie przez Wykonawcę sprzecznych interesów, w szczególności zaangażowanie zasobów technicznych lub zawodowych Wykonawcy w inne przedsięwzięcia gospodarcze Wykonawcy może mieć negatywny wpływ na realizację zamówienia (art. 116 ust. 2 ustawy Pzp).
20.5. Wykonawca będzie zobowiązany wykazać, nie później niż na dzień składania ofert, spełnianie warunków, o których mowa w: ust. 20.2. pkt 4) lit. a) oraz ust. 20.2. pkt 4) lit. b).
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: Wraz z ofertą sporządzoną na Załączniku Nr 3 do SWZ Wykonawca jest zobowiązany złożyć oświadczenie na Załączniku Nr 4 do SWZ, o którym mowa w art. 125 ust. 1 Pzp , o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu.
Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu został opisany w rozdziale XXI SWZ
21.2. W celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia Wykonawcy z udziału w postępowaniu Wykonawca zobowiązany jest złożyć:
a) odpis lub informację z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy Pzp, sporządzony nie wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji;
b) oświadczenie Wykonawcy w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy Pzp o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (t.j. Dz.U. z 2024 r. poz. 1616) z innym wykonawcą, który złożył odrębną ofertę lub ofertę częściową albo oświadczenia o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty lub oferty częściowej niezależnie od innego wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej wg Załącznika Nr 5 do SWZ.
c) zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków i opłat, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 1 ustawy Pzp, wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed jego złożeniem, a w przypadku zalegania z opłacaniem podatków lub opłat wraz z zaświadczeniem zamawiający żąda złożenia dokumentów potwierdzających, że przed upływem terminu składania ofert wykonawca dokonał płatności należnych podatków lub opłat wraz z odsetkami lub grzywnami lub zawarł wiążące porozumienie w sprawie spłat tych należności;
d) zaświadczenie albo inny dokument właściwej terenowej jednostki organizacyjnej Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub właściwego oddziału regionalnego lub właściwej placówki terenowej Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzającego, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 1 ustawy Pzp, wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed jego złożeniem, a w przypadku zalegania z opłacaniem składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne wraz z zaświadczeniem albo innym dokumentem zamawiający żąda złożenia dokumentów potwierdzających, że przed upływem terminu składania ofert wykonawca dokonał płatności należnych składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne wraz odsetkami lub grzywnami lub zawarł wiążące porozumienie w sprawie spłat tych należności;
e) oświadczenie Wykonawcy o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Pzp (czyli w oświadczeniu stanowiącym Załącznik nr 4 do SWZ) w zakresie odnoszącym się do podstaw wykluczenia wskazanych w art. 108 ust. 1; art. 109 ust 1 pkt 4, 5, 7 i 8 ustawy Pzp oraz art. 7 ust. 1 ustawy o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego wg Wzoru oświadczenia – Załącznik Nr 6 do SWZ.
21.4. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia podmiotowe środki dowodowe, wymienione w SWZ ust. 21.2. i 21.3. (tj. na potwierdzenie braku podstaw wykluczenia), składa każdy z Wykonawców występujących wspólnie z uwzględnieniem opisanych regulacji w ust. 20.2. pkt 4) lit. a) oraz lit. b) SWZ.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu został opisany w rozdziale XXI SWZ
21.3. W celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu Wykonawca zobowiązany jest złożyć:
a) wykaz robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów na rzecz, których roboty te zostały wykonane oraz załączeniem dowodów określających czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie i były wykonywane dla budynku użyteczności publicznej objętego prawną ochroną konserwatorską (podając nr rejestru wojewódzkiego konserwatora zabytków), przy czym dowodami o których mowa są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane zostały wykonane, a jeżeli Wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów inne odpowiednie dokumenty – wg Wzoru oświadczenia – Załącznik Nr 6 do SWZ..
Wskazany 5 – letni okres, o którym mowa powyżej należy liczyć wstecz od dnia, w którym upływa (upłynął) termin składania ofert w niniejszym postępowaniu.
b) wykaz osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, odpowiedzialnych za kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nich czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami - wg Wzoru oświadczenia – Załącznik Nr 6 do SWZ.
21.4. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia podmiotowe środki dowodowe, wymienione w SWZ ust. 21.2. i 21.3. (tj. na potwierdzenie braku podstaw wykluczenia), składa każdy z Wykonawców występujących wspólnie z uwzględnieniem opisanych regulacji w ust. 20.2. pkt 4) lit. a) oraz lit. b) SWZ.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
Wymagania dotyczące wspólnego ubiegania się o udzielenie zamówienia zostały opisane w SWZ w: Rozdział III ust. 3.16 pkt 6); Rozdział VIII ust. 8.8; ust. 8.13; Rozdział XII ust. 12.7 pkt 2), 4), 5); Rozdział XVIII ust. 18.8 lit. b); Rozdział XX ust. 20.2; ust. 20.3; ust. 20.4; Rozdział XXI ust. 21.2; ust. 21.3; ust. 21.4; ust. 21.5;6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Projekt (wzór) umowy stanowi załącznik nr 2 do SWZ. Rodzaj i zakres zmian istotnych postanowień umowy określa paragraf 14 projektu umowy.7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy