BZP: Organizacja turnusu leczniczo - rehabilitacyjnego dla seniorów zamieszkujących na terenie Gminy Grębocice
15.04.2025
2025/BZP 00192635/01
Gmina Grębocice
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Organizacja turnusu leczniczo - rehabilitacyjnego dla seniorów zamieszkujących na terenie Gminy Grębocice
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Grębocice
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 390647601
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Głogowska 3
1.5.2.) Miejscowość: Grębocice
1.5.3.) Kod pocztowy: 59-150
1.5.4.) Województwo: dolnośląskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL516 - Legnicko-głogowski
1.5.7.) Numer telefonu: 768325304
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: fundusze@grebocice.com.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.grebocice.com.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Organizacja turnusu leczniczo - rehabilitacyjnego dla seniorów zamieszkujących na terenie Gminy Grębocice
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-3cdba15c-1a99-4934-9cbe-4a2a69d0dc39
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00192635
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-04-15
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://gminagrebocice.ezamawiajacy.pl/pn/GREBOCICE/demand/206482/notice/public/details3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://gminagrebocice.ezamawiajacy.pl/pn/GREBOCICE/demand/206482/notice/public/details
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. Postępowanie prowadzone jest w języku polskim.
2. W niniejszym postępowaniu komunikacja zamawiającego z wykonawcami odbywa się za pomocą środków komunikacji elektronicznej.
3. Pytania do SWZ należy zadawać za pośrednictwem platformy zakupowej zamawiającego przez link: https://gminagrebocice.ezamawiajacy.pl w sekcji „Korespondencja”. Instrukcja korzystania z systemu jest dostępna pod wyżej wskazanym adresem.
Wykonawca może zwrócić się do zamawiającego z wnioskiem o wyjaśnienie treści SWZ. Zamawiający udzieli wyjaśnień niezwłocznie, jednak nie później niż na 2 dni przed upływem terminu składania ofert (udostępniając je na stronie internetowej prowadzonego postępowania), pod warunkiem że wniosek o wyjaśnienie treści SWZ wpłynął do zamawiającego nie później niż na 4 dni przed upływem terminu składania ofert. W przypadku gdy wniosek o wyjaśnienie treści SWZ nie wpłynie w terminie zamawiający nie ma obowiązku udzielania wyjaśnień SWZ oraz obowiązku przedłużenia terminu składania odpowiednio ofert. Przedłużenie terminu składania ofert nie wpływa na bieg terminu składania wniosku o wyjaśnienie treści SWZ.
4. Oferta wraz z załącznikami musi być złożona w postaci elektronicznej w systemie informatycznym dostępnym pod adresem https://gminagrebocice.ezamawiajacy.pl.
5. Za datę złożenia oferty, przekazania wniosków, zawiadomień, dokumentów elektronicznych, oświadczeń lub elektronicznych kopii dokumentów lub oświadczeń oraz innych informacji przyjmuje się datę ich przekazania na platformę zakupową zamawiającego, opisane zostały w Instrukcji dla wykonawców która jest udostępniana na platformie zakupowej zamawiającego.
6. Wymagania dotyczące zasad rejestracji oraz minimalnych parametrów technicznych wymaganych od wykonawcy przy wykorzystywaniu systemu do elektronicznej komunikacji z wykonawcami
7. Oferta wraz z załącznikami musi zostać złożona w postaci elektronicznej. Złożenie oferty wymaga do Wykonawcy zarejestrowania się i zalogowania w systemie informatycznym dostępnym pod adresem https://gminagrebocice.ezamawiajacy.pl, zgodnie z poniższą kolejnością. Rejestracja konta następuje automatycznie poprzez: podpisanie się pod wnioskiem podpisem elektronicznym (kwalifikowanym, osobistym lub profilem zaufanym) lub kontakt z numerem telefonu podanym w potwierdzeniu lub jeżeli użytkownik nie podpisze się na wniosku ani nie skontaktuje się telefonicznie. Konto zostanie aktywowane w ciągu maksymalnie 6 godzin roboczych. Mając to na uwadze, zamawiający zaleca wykonawcom uwzględnienie czasu niezbędnego na rejestrację w procesie złożenia oferty w postaci elektronicznej. Wykonawca po wybraniu opcji „przystąp do postępowania” zostanie przekierowany do strony https://oneplace.marketplanet.pl, gdzie zostanie powiadomiony o możliwości zalogowania lub do założenia bezpłatnego konta. Wykonawca biorący udział w postępowaniu prowadzonym drogą elektroniczną w systemie zakłada konto, wykonując kroki procesu rejestracyjnego; podaje adres e-mail, ustanawia hasło, następnie powtarza hasło, wpisuje kod z obrazka, akceptuje regulamin, klika polecenie „zarejestruj się”. Po założeniu konta wykonawca ma możliwość złożenia oferty w postępowaniu.
8. Zamawiający wskazuje informacje, o których mowa w Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów w sprawie użycia środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego oraz udostępnienia i przechowywania dokumentów elektronicznych, dotyczące systemu dostępnego pod adresem https://gminagrebocice.ezamawiajacy.pl:
• Stały dostęp do sieci Internet o gwarantowanej przepustowości nie mniejszej niż 512 kb/s;
• Komputer klasy PC lub MAC spełniający wymagania zainstalowanego systemu operacyjnego oraz wymagania używanej przeglądarki internetowej;
• Zainstalowana dowolna przeglądarka internetowa w wersji wspieranej przez producenta obsługująca TLS 1.2;
• Włączona obsługa JavaScript;
• Zainstalowany program Acrobat Reader lub inny obsługujący pliki w formacie .pdf.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie
swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, informuję, że:
1. Administratorem danych osobowych jest Wójt Gminy Grębocice, ul. Głogowska 3, 59 – 150 Grębocice, tel. +48 76 8315 501; e-mail: sekretariat@grebocice.com.pl.
2. W sprawach związanych z danymi osobowymi proszę kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych (IOD): e-
mail:iodo@amt24.biz; tel.: 76300 01 40
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: RI.271.20.2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest zorganizowanie 14-dniowego turnusu leczniczo-rehabilitacyjnego dla seniorów (kobiety i mężczyźni powyżej 55 r. ż.). Na turnus zostanie wysłanych ok. 50 osób. Turnus zorganizowany zostanie w miesiącach wrzesień-październik 2025 r.
Uczestnicy turnusu będą posiadać orzeczenie o stopniu niepełnosprawności lub informację o przebyciu choroby covid-19, bądź o chorobie przewlekłej.
Przewiduję się uczestnictwo osób z upośledzeniem umysłowym (01-U), z chorobą psychiczna (02-P) z zaburzeniem głosu, mowy i choroby słuchu (03-L), choroby narządu wzroku, w tym wrodzone lub nabyte wady narządu wzroku powodujące ograniczenie jego sprawności (04-O) z upośledzeniem narządu ruchu (05-R), z epilepsją (06-E), z chorobą układu oddechowego i krążenia (07-S), chorobą układu moczowo-płciowego (09-M) z chorobą neurologiczną (10-N), z innymi w tym schorzenia: endokrynologiczne, metaboliczne, zaburzenia enzymatyczne, choroby zakaźne i odzwierzęce, zeszpecenia, choroby układu krwiotwórczego (11-I).
Ośrodek powinien być usytuowany nad polskim morzem oraz spełniać warunki określone w przepisach dot. turnusów rehabilitacyjnych. Należy zaplanować dla każdego uczestnika turnusu min. 20 indywidualnych zabiegów rehabilitacyjnych.
Przed skierowaniem na zabiegi należy zapewnić konsultację medyczną.
Ośrodek winien oferować minimum 10 różnorodnych zabiegów.
Maksymalna odległość proponowanego obiektu noclegowo-wypoczynkowego od morza – mierzona najkrótszym ogólnodostępnym ciągiem pieszym od granicy działki, na której usytuowany jest obiekt do wejścia na plażę nie może przekroczyć 500 m.
Zamawiający wymaga aby budynki zaproponowane do realizacji zamówienia, które posiadają więcej jak 4 kondygnacje były wyposażony w windę osobową.
Obiekt winien posiadać własną kuchnię i stołówkę.
Obiekt powinien posiadać basen, saunę i jacuzzi.
Organizator obiektu zapewni bezpłatnie uczestnikom turnusu: kije do nordic walking, parawany i leżaki.
Wyżywienie:
Organizator zapewni uczestnikom turnusu 3 posiłki dziennie (śniadania i kolacje w formie bufetu, obiad serwowany do stolika lub w formie bufetu).
Pobyt rozpoczyna się obiadem w pierwszym dniu, a zakończy śniadaniem w ostatnim dniu turnusu. Każdy uczestnik otrzyma dodatkowo suchy prowiant na czas podróży powrotnej.
Zakwaterowanie:
Uczestnicy turnusu mają być zakwaterowani w pokojach 2 osobowych wyposażonych w pełen węzeł higieniczno-sanitarny z bieżącą zimną i ciepłą wodą przez całą dobę.
W wyposażeniu pokoju wymagane są: jednoosobowe łóżka o wymiarach minimalnych 80x180 cm, stolik nocny lub półka przy każdym miejscu do spania, szafa garderobiana lub zabudowana wnęka na ubrania, minimum 3 wieszaki na osobę, stolik lub biurko z minimum 1 krzesłem oraz lustro. Nie dopuszcza się łóżek piętrowych, składanych i polowych. Wszystkie elementy wymaganego wyposażenia powinny być sprawne i spełniać funkcje zgodnie z ich przeznaczeniem przez cały czas trwania turnusu.
Na wyposażeniu pokoi musi być: TV, czajnik elektryczny, suszarka do włosów, komplet ręczników kąpielowych.
Program kulturalny:
Organizator zapewni uczestnikom turnusu co najmniej:
- codzienną gimnastykę grupową dla chętnych;
- 1 x wieczorek powitalny z zabawami towarzyskimi i konkursami;
- 1 x ognisko z pieczeniem kiełbasek,
- 2 x wieczorek taneczny (minimum 1 raz przy muzyce na żywo).
Wycieczka autokarowa
Organizator zapewni uczestnikom turnusu jedną wycieczkę autokarową jednodniową krajoznawczą z przewodnikiem w odległości do 100 km od obiektu zakwaterowania. Wycieczka musi się odbyć poza miejscowość, w której odbywa się pobyt. Program wycieczki powinien obejmować co najmniej 3 atrakcje, np. wstęp do obiektów zabytkowych, sakralnych, technicznych, przyrodniczych, rejs statkiem, zwiedzanie skansenu.
Transport:
Wykonawca przetransportuje uczestników turnusu z miejscowości Grębocice do miejsca realizacji zadania i z powrotem.
Uczestników należy przetransportować z zachowaniem liczby określonej w dowodzie rejestracyjnym. Autokary muszą spełniać wymogi określone w ustawie z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym (Dz.U. z 2023 r., poz. 1047 z późn. zm.). Autokar powinien spełniać wymóg standardu transportu dalekobieżnego z odpowiednim lukiem bagażowym, który pomieści bagaże wszystkich pasażerów danego autokaru. Autokar winien posiadać klimatyzację, nie może być starszy niż 15 lat oraz musi spełniać warunki Euro 4.
W przypadku awarii Wykonawca zobowiązany jest do zapewnienia autokarowego transportu zastępczego o takim samym standardzie w ciągu nie dłuższym niż 2h od stwierdzenia awarii.
Ubezpieczenie:
Wykonawca ubezpieczy uczestników na co najmniej 15 000,00 zł (słownie: piętnaście tysięcy złotych) na osobę, od następstw nieszczęśliwych wypadków w trakcie przejazdów i pobytu.
Przed oceną ofert i wyborem najkorzystniejszej oferty Zamawiający zastrzega sobie prawo do dokonania oględzin obiektów służących wykonaniu zamówienia celem potwierdzenia zgodności oferty z wymaganiami Zamawiającego określonymi w SWZ, opisie przedmiotu zamówienia oraz wzorze umowy. Brak zgodności będzie stanowił podstawę odrzucenia oferty zgodnie z art. 226 ust.1 pkt. 5 ustawy Pzp.
4.2.6.) Główny kod CPV: 55240000-4 - Usługi w zakresie ośrodków i domów wypoczynkowych
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
55240000-4 - Usługi w zakresie ośrodków i domów wypoczynkowych
63510000-7 - Usługi biur podróży i podobne
63000000-9 - Usługi dodatkowe i pomocnicze w zakresie transportu, usługi biur podróży
85312500-4 - Usługi rehabilitacyjne
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 14 dni
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
jakość, w tym do parametry techniczne, właściwości estetyczne i funkcjonalne takie jak dostępność dla osób niepełnosprawnych lub uwzględnianie potrzeb użytkowników4.3.5.) Nazwa kryterium: Odległość od morza
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
Zamawiający wymaga wykazania przez wykonawcę spełnienia warunków określonych w art. 112 ust. 2 ustawy Pzp dotyczących:1) zdolności technicznej lub zawodowej: Zamawiający uzna, że wykonawca spełnia warunek wówczas, gdy wykaże się doświadczeniem polegającym na wykonaniu, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich trzech lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie usług odpowiadających przedmiotowi zamówienia tj. należytą realizacją co najmniej dwóch usług polegających na organizacji turnusów leczniczych, rehabilitacyjnych lub leczniczo-rehabilitacyjnych, pod warunkiem, że ciągły pobyt trwał nie mniej niż 7 dni. Informacja powyższa winna wynikać z żądanych przez zamawiającego dokumentów (rozdział IX specyfikacji) potwierdzających, że usługi te zostały wykonane należycie.
2) sytuacji finansowej lub ekonomicznej: wykonawca winien wykazać, że jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na kwotę nie mniejszą niż 150 000,00 zł.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Nie
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: a) wykaz wykonanych usług w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku posiadania zdolności technicznej i zawodowej (opisano w dziale VII pkt. 2 ppkt. 1, wykonanych, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania oraz podmiotów na rzecz których usługi zostały wykonane lub są wykonywane.
Do wykazu należy załączyć dokumenty potwierdzające, że usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie; w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające należyte wykonywanie powinny być wystawione w okresie ostatnich 3 miesięcy (wzór nr 3 do SWZ);
b) dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną określoną w dziale VII pkt. 2 ppkt. 2.
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
protokół z pomiaru odległości obiektu zakwaterowania uczestników od morza, sporządzony przez właściwego geodetę lub oświadczenie właściwego Urzędu Gminy/Miasta – zgodnie z załącznikiem nr 1 do SWZ;5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
1. Wypełniony interaktywny Formularz ofertowy stanowiący załącznik nr 6 do SWZ;2. Załącznik nr 5 - wyliczenie kosztów realizacji zamóweinia;
3. Oświadczenie, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Pzp tj. o niepodleganiu wykluczeniu i spełnianiu warunków udziału
w postępowaniu (wg wzoru stanowiącego załącznik nr 4 do SWZ) ;
4. Odpis lub informacja z Krajowego Rejestru Sądowego, Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej lub
innego właściwego rejestru;
5. Pełnomocnictwo podmiotów występujących wspólnie (jeżeli dotyczy);
6. Pełnomocnictwo dla osoby/osób podpisującej ofertę i oświadczenia (jeżeli uprawnienie tych osób nie wynika z innych
dokumentów dołączonych do oferty);
7. Zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby ( jeżeli dotyczy).