BZP: Diagnozy i konsultacje specjalistyczne
15.04.2025
2025/BZP 00192731/01
Elbląskie Centrum Usług Społecznych
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Diagnozy i konsultacje specjalistyczne
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Elbląskie Centrum Usług Społecznych
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 002791900
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Winna 9
1.5.2.) Miejscowość: Elbląg
1.5.3.) Kod pocztowy: 82-300
1.5.4.) Województwo: warmińsko-mazurskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL621 - Elbląski
1.5.7.) Numer telefonu: 55 625 61 00
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: ecus@ecus.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.ecus.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ochrona socjalna
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Tak
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Diagnozy i konsultacje specjalistyczne
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-226c250d-eb3c-4ca3-a360-17253483c154
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00192731
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-04-15
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.13.) O zamówienie mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, którzy spełniają warunki określone w art. 361 ustawy – usługi społeczne: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak
2.15.) Nazwa projektu lub programu
Projekt „Moc rodziny” współfinansowany przez Unię Europejską, w ramach programu Regionalnego Fundusze Europejskie dla Warmii i Mazur 2021-2027.
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://platformazakupowa.pl/pn/ecus3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://platformazakupowa.pl/pn/ecus
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 6. Zamawiający, zgodnie z Rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów z dnia 31 grudnia 2020 r. w sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji oraz wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie (Dz. U. z 2020r. poz. 2452), określa niezbędne wymagania sprzętowo - aplikacyjne umożliwiające pracę na platformazakupowa.pl, tj.:
a. stały dostęp do sieci Internet o gwarantowanej przepustowości nie mniejszej niż 512 kb/s,
b. komputer klasy PC lub MAC o następującej konfiguracji: pamięć min. 2 GB Ram, procesor Intel IV 2 GHZ lub jego nowsza wersja, jeden z systemów operacyjnych - MS Windows 7, Mac Os x 10 4, Linux, lub ich nowsze wersje,
c. zainstalowana dowolna przeglądarka internetowa, inna niż Internet Explorer
d. włączona obsługa JavaScript,
e. zainstalowany program Adobe Acrobat Reader lub inny obsługujący format plików .pdf,
f. Szyfrowanie na platformazakupowa.pl odbywa się za pomocą protokołu TLS 1.3.
g. Oznaczenie czasu odbioru danych przez platformę zakupową stanowi datę oraz dokładny czas (hh:mm:ss) generowany wg. czasu lokalnego serwera synchronizowanego z zegarem Głównego Urzędu Miar.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Administratorem Państwa danych osobowych jest Elbląskie Centrum Usług Społecznych z siedzibą przy ul. Winnej 9, 82-300 Elbląg
a) Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych,
kontakt: tel. 55 239 33 28, e-mail: joanna.rejewska@ecus.pl
b) Dane osobowe przetwarzane będą w celu związanym z postępowaniem o zorganizowanie i przeprowadzenie diagnoz i konsultacji specjalistycznych dla dzieci i młodzieży z pieczy zastępczej .
c) Dane osobowe mogą być przekazywane wyłącznie podmiotom uprawnionym na podstawie przepisów prawa, między innymi Krajowej Izbie Odwoławczej w ramach prowadzenia postępowania odwoławczego.
d) Dane osobowe przechowywane są przez okres niezbędny do realizacji wskazanych w ppkt 2) celów, a po tym czasie przez okres oraz w zakresie wymaganym przez przepisy prawa.
e) Podanie danych osobowych jest wymogiem ustawowym, wynika z realizacji obowiązków wynikających z przepisów prawa, tj. ustawy Pzp, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego.
f) Posiadają Państwo prawo do:
- dostępu do treści swoich danych, ich sprostowania, ograniczenia przetwarzania*
- złożenia skargi do organu nadzorczego: Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.
* Wyjaśnienie: skorzystanie z prawa do sprostowania nie może skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia ani zmianą postanowień umowy w sprawie zamówienia publicznego w zakresie niezgodnym z ustawą Pzp oraz nie może naruszać integralności protokołu oraz jego załączników.
Żądanie ograniczenia przetwarzania, nie ogranicza przetwarzania danych osobowych do czasu zakończenia tego postępowania.
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Zamawiający dodatkowo informuje, że:
1) Wykonawca ubiegając się o udzielenie zamówienia publicznego jest zobowiązany do wypełnienia wszystkich obowiązków formalno-prawnych związanych z udziałem w postępowaniu. Do obowiązków tych należą m.in. obowiązki wynikające z RODO, w szczególności obowiązek informacyjny przewidziany w art. 13 RODO względem osób fizycznych, których dane osobowe dotyczą i od których dane te Wykonawca bezpośrednio pozyskał.
Jednakże obowiązek informacyjny wynikający z art. 13 RODO nie będzie miał zastosowania, gdy i w zakresie, w jakim osoba fizyczna, której dane dotyczą, dysponuje już tymi informacjami (vide: art. 13 ust. 4).
2) Wykonawca będzie musiał wypełnić obowiązek informacyjny wynikający z art. 14 RODO względem osób fizycznych, których dane przekazuje Zamawiającemu i których dane pośrednio pozyskał, chyba że ma zastosowanie co najmniej jedno z wyłączeń, o których mowa w art. 14 ust. 5 RODO.
W związku z powyższym Zamawiający oczekuje, że Wykonawca złoży oświadczenie o treści:
„Oświadczamy, że wypełniliśmy obowiązki informacyjne przewidziane w art. 13 lub art. 14 RODO wobec osób fizycznych, od których dane osobowe bezpośrednio lub pośrednio pozyskaliśmy w celu ubiegania się o udzielenie zamówienia publicznego w niniejszym postępowaniu.”
(Wykonawca nie musi składać ww. oświadczenia w przypadku gdy nie przekazuje danych osobowych innych niż bezpośrednio jego dotyczących lub zachodzi wyłączenie stosowania obowiązku informacyjnego, stosownie do art. 13 ust. 4 lub art. 14 ust. 5 RODO).
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: DAG.261.1.9.2025.DD
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.5.) Wartość zamówienia: 22950 PLN
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest przeprowadzenie 15 diagnoz pogłębionych oraz 15 jednorazowych konsultacji dla dzieci umieszczonych w pieczy zastępczej będących uczestnikami projektu „Moc rodziny” współfinansowanego przez Unię Europejską, w ramach programu Regionalnego Fundusze Europejskie dla Warmii i Mazur 2021-2027.
2. Przewidywana liczba uczestników: 30 dzieci w wieku 0-17 lat
4.2.6.) Główny kod CPV: 85121270-6 - Usługi psychiatryczne lub psychologiczne
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2025-05-12 do 2027-06-15
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1) Cena – 60%
2) Doświadczenie osób skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia – 40%
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
organizacja, kwalifikacje zawodowe i doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia4.3.5.) Nazwa kryterium: 2) Doświadczenie osób skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia – 40%
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 5
Art. 109 ust. 1 pkt 7
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
Warunek dotyczący zdolności technicznej lub zawodowej:1) Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich 3 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie prawidłowo świadczył co najmniej dwie usługi polegające na przeprowadzeniu diagnoz pogłębionych dla dzieci w wieku do 17 roku życia, np. w kierunku FAS/FASD, ADHD, całościowych zaburzeń rozwojowych (Autyzm, Zespół Aspergera) oraz jednorazowych konsultacji psychiatrycznych, psychologicznych, dietetycznych lub seksuologicznych.
2) Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeśli Wykonawca zapewni kadrę o odpowiednim doświadczeniu oraz kwalifikacjach do wykonania czynności diagnostycznych w ramach zespołu specjalistów lub indywidualnych konsultacji:
a) psycholog - ukończenie wyższych studiów z zakresu psychologii w Rzeczypospolitej Polskiej i uzyskanie tytułu magistra lub ukończenie zagranicznych studiów z zakresu psychologii uznanych w Rzeczypospolitej Polskiej oraz posiadanie co najmniej 3-letniego stażu pracy w poradnictwie rodzinnym lub z młodzieżą albo 3-letniej praktyki klinicznej;
b) pedagog - ukończenie wyższych studiów z zakresu pedagogiki w Rzeczypospolitej Polskiej i uzyskanie tytułu magistra lub ukończenie zagranicznych studiów z zakresu pedagogiki uznanych w Rzeczypospolitej Polskiej oraz posiadanie co najmniej 3-letniego stażu pracy w poradnictwie rodzinnym lub z młodzieżą albo 3-letniego stażu pracy w szkole, przedszkolu lub w placówce oświatowo-wychowawczej;
c) psychiatra - lekarz posiadający specjalizację z zakresu psychiatrii lub psychiatrii dzieci i młodzieży;
d) pediatra - lekarz posiadający specjalizację z zakresu pediatrii,
e) dietetyk - ukończenie wyższych studiów z zakresu dietetyki w Rzeczypospolitej Polskiej i uzyskanie tytułu magistra lub ukończenie zagranicznych studiów z zakresu psychologii uznanych w Rzeczypospolitej Polskiej lub posiadanie tytułu zawodowego dietetyka oraz posiadanie co najmniej 3-letniego stażu pracy w zawodzie dietetyka
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 1) Oświadczenie wykonawcy w zakresie art. 108 ust. 1 pkt. 5 ustawy, o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. z 2021 r. poz. 275) z innym wykonawcą, który złożył odrębną ofertę, ofertę częściową lub wniosek o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, albo oświadczenia o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty, oferty częściowej lub wniosku
o dopuszczenie do udziału w postępowaniu niezależnie od innego wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej - zgodnie ze wzorem stanowiącym Załącznik nr 6 do SWZ;
2) Oświadczenie o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu o braku podstaw
do wykluczeniu i spełnianiu warunków udziału w postępowaniu - zgodnie ze wzorem stanowiącym Załącznik nr 5 do SWZ;
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: dowodowych, aktualnych na dzień złożenia podmiotowych środków dowodowych.
6. Podmiotowe środki dowodowe wymagane przez Zamawiającego, to:
1) Oświadczenie wykonawcy w zakresie art. 108 ust. 1 pkt. 5 ustawy, o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. z 2021 r. poz. 275) z innym wykonawcą, który złożył odrębną ofertę, ofertę częściową lub wniosek o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, albo oświadczenia o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty, oferty częściowej lub wniosku
o dopuszczenie do udziału w postępowaniu niezależnie od innego wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej - zgodnie ze wzorem stanowiącym Załącznik nr 6 do SWZ;
2) Oświadczenie o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu o braku podstaw
do wykluczeniu i spełnianiu warunków udziału w postępowaniu - zgodnie ze wzorem stanowiącym Załącznik nr 5 do SWZ;
3) Wykaz osób skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakres wykonywanych przez nie czynności oraz informację
o podstawie do dysponowania tymi osobami – załącznik nr do 7 do SWZ
4) Wykaz usług wraz z dowodami czy te usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie (np. referencje bądź inne dokumenty) – załącznik nr do 8 do SWZ.
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
3. Przed podpisaniem umowy Wykonawca, którego oferta zostanie wybrana jako najkorzystniejsza, dostarczy Zamawiającemu:1) stosowne pełnomocnictwa w przypadku, gdy upoważnienie do podpisania umowy nie wynika bezpośrednio z odpisu z właściwego rejestru albo z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej , albo z już złożonych pełnomocnictw,
2) dyplomy ukończenia studiów lub certyfikaty ukończenia szkoły psychoterapii – potwierdzające posiadane przez osoby skierowane przez Wykonawcę do realizacji zamówienia niezbędnego wykształcenia zgodnie z informacjami zawartymi w wykazie osób stanowiącego załącznik nr 7 do SWZ – kserokopie potwierdzone za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę wraz z datą.
3) referencje lub inne dokumenty potwierdzające doświadczenie zawodowe osób skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia zgodnie z informacjami zawartymi w wykazie osób stanowiącego załącznik nr 7 do SWZ – kserokopie potwierdzone za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę wraz z datą.
4) referencje lub inne dokumenty potwierdzające doświadczenie zawodowe osób skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia zgodnie z informacjami zawartymi w formularzu oferty stanowiącego załącznik nr 1 do SWZ (ust. 2 tabela stanowiąca o doświadczeniu jako kryterium oceny ofert) – kserokopie potwierdzone za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę wraz z datą.
5) w celu weryfikacji osób dedykowanych do realizacji zamówienia w Rejestrze Sprawców Przestępstw na Tle Seksualnym na podstawie art. 21 ust. 2 Ustawy z dnia 13 maja 2016r. o przeciwdziałaniu zagrożeniom przestępczością na tle seksualnym i ochronie małoletnich Wykonawca udostępni Zamawiającemu wszelkie niezbędne dane tych osób;
6) informacje z Krajowego Rejestru Karnego dotyczącą osób dedykowanych do realizacji zamówienia zgodnie z art. 21 ust. 3 Ustawy z dnia 13 maja 2016r. o przeciwdziałaniu zagrożeniom przestępczością na tle seksualnym i ochronie małoletnich, kserokopie poświadczone za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę wraz z datą;
7) standardy ochrony małoletnich przyjęte przez Wykonawcę, zgodnie z art. 22b Ustawy z dnia 13 maja 2016r. o przeciwdziałaniu zagrożeniom przestępczością na tle seksualnym
i ochronie małoletnich.
8) dane do komparycji umowy, nr rachunku bankowego oraz dane osoby wyznaczonej do kontaktów;
9) Certyfikat ubezpieczenia OC wraz z dowodem opłacenia składki.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie zamówienia publicznego:1) Wykonawcy są zobowiązani do ustanowienia pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo do reprezentowania ich w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.
2) Warunek dotyczący uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej będzie spełniony, jeżeli co najmniej jeden z wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia posiada uprawnienia do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej i zrealizuje usługi, do których realizacji te uprawnienia są wymagane. W takim przypadku Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia zobowiązani są dołączyć do oferty oświadczenie, z którego wynikać będzie, które usługi wykonają poszczególni Wykonawcy.
3) Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu i spełnianiu warunków udziału w postępowaniu składa każdy w Wykonawców. Oświadczenia te potwierdzają brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w postępowaniu, w jakim każdy z Wykonawców wykazuje spełnienie warunków udziału w postępowaniu.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
11. Wartość wynagrodzenia Wykonawcy określona w ust. 1 nie ulegnie zmianie w okresie obowiązywania umowy, w wyjątkiem sytuacji, w której zmianie ulega:a. stawka podatku od towarów i usług,
b. wysokość minimalnego wynagrodzenia za pracę albo wysokość minimalnej stawki godzinowej, ustalone na podstawie przepisów ustawy z dnia 10 października 2002 r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracę,
c. zasad podlegania ubezpieczeniom społecznym lub ubezpieczeniu zdrowotnemu lub wysokości stawki składki na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne,
d. zasad gromadzenia i wysokości wpłat do pracowniczych planów kapitałowych, o których mowa w ustawie z dnia 4 października 2018 r. o pracowniczych planach kapitałowych
e. w przypadku zmiany poziomu cen materiałów lub kosztów (przez zmianę poziomu cen materiałów lub kosztów rozumie się wzrost odpowiednio cen lub kosztów jak i ich obniżenie, względem ceny lub kosztów przyjętych w celu ustalenia wynagrodzenia wykonawcy zawartego w ofercie o więcej niż 6%). Zmiana będzie obejmować wyłącznie część wynagrodzenia należnego wykonawcy w odniesieniu do której nastąpiła zmiana wysokości kosztów wykonania umowy przez wykonawcę. Wykonawca wraz z wnioskiem
o zmianę ceny zobowiązany jest do przedstawienia dokumentów, z których będzie wynikać w jakim zakresie zmiana ta ma wpływ na koszty wykonania umowy. Okres, w którym może następować zmiana wynagrodzenia wykonawcy rozpoczyna się 12 listopada 2025 roku i obejmuje cztery okresy waloryzacyjne (12.11.2025r, 12.05.2026r., 12.11.2026r., 12.05.2027r.) Ustalenie zmiany wynagrodzenia będzie się odbywać na podstawie średniorocznego wskaźnika cen towarów i usług konsumpcyjnych ogółem w roku 2026 i 2027, ogłaszanego przez Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego. Maksymalna wartość zmiany wynagrodzenia nie może przekroczyć 6% wynagrodzenia określonego w umowie.