BZP: Modernizacja i prace remontowe budynku „Łaźni” Radomskiego Klubu Środowisk Twórczych i Galerii
16.04.2025
2025/BZP 00193966/01
Gmina Miasta Radomia
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Modernizacja i prace remontowe budynku „Łaźni” Radomskiego Klubu Środowisk Twórczych i Galerii
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Miasta Radomia
1.3.) Oddział zamawiającego: Wydział Inwestycji Urzędu Miejskiego w Radomiu
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: NIP 7962817529
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Kilińskiego 30
1.5.2.) Miejscowość: Radom
1.5.3.) Kod pocztowy: 26-600
1.5.4.) Województwo: mazowieckie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL921 - Radomski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: inwest@umradom.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.radom.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Modernizacja i prace remontowe budynku „Łaźni” Radomskiego Klubu Środowisk Twórczych i Galerii
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-997d0a34-7093-4a59-a6de-9a265502806a
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00193966
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-04-16
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00660210/04/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.5 Modernizacja i prace remontowe budynku "Łaźni" Radomskiego Klubu Środowisk Twórczych i Galerii
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak
2.15.) Nazwa projektu lub programu
Program Fundusze Europejskie dla Mazowsza 2021-2027
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://platformazakupowa.pl/transakcja/10950913.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: Informacje w przedmiocie zawierają § 9 i § 13 SWZ.
Adres strony internetowej: https://platformazakupowa.pl/transakcja/1095091
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Wymagania w przedmiocie określają §9 i § 13 SWZ
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Obowiązek informacyjny zrealizowany w § 20 SWZ
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Ograniczenia określone w § 20 SWZ
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: Znak sprawy: In.III.271.8.2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Tak
4.1.14.) Określenie aspektów społecznych, środowiskowych lub etykiet w opisie przedmiotu zamówienia:
Zamawiający uwzględnił wymagania w zakresie dostępności dla osób niepełnosprawnych oraz projektowania z przeznaczeniem dla wszystkich użytkowników, zgodnie z art. 100 ust. 1 ustawy
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest przebudowa, rozbudowa i modernizacja pomieszczeń budynku „Łaźnii” Radomskiego Klubu Środowisk Twórczych i Galeria oraz dostosowanie przedmiotowego obiektu do obowiązujących przepisów p.poż. Budynek wpisany jest do rejestru zabytków byłego województwa radomskiego prawomocną decyzją WKZ w Radomiu z dnia 02.05.1983 r. pod nr rejestru 213/A/83 z dnia pod nr rejestru 410/A/89.
Zakres robót składających się na przedmiot zamówienia obejmuje w szczególności:
1) przebudowę pomieszczeń magazynowych zlokalizowanych w poziomie piwnic poza obrębem budynku „Łaźni”, dla potrzeb nowego węzła c.o., umożliwiającego podłączenie obiektu do miejskiej sieci ciepłowniczej,
2) wykonanie nowej instalacji wewnętrznej centralnego ogrzewania,
3) wykonanie nowych instalacji wod – kan, p.poż., elektrycznej, wentylacji mechanicznej i klimatyzacji,
4) wydzielenie nowego pomieszczenia zaplecza sali wystawowej oraz dodatkowego pomieszczenia sanitarnego WC przystosowanego dla osób niepełnosprawnych na parterze budynku,
5) zabezpieczenie p.poż. stropów – obudowa,
6) wymianę i renowację nawierzchni podłóg i schodów na parterze i piętrze budynku oraz malowanie pomieszczeń,
7) wykonanie dodatkowego wyjścia ewakuacyjnego oraz schodów zewnętrznych od strony parku,
8) przełożenie istniejących kabli elektroenergetycznych i złącza kablowego kolidujących z w/w schodami,
9) wymianę stolarki drzwiowej wewnętrznej,
10) naprawy tynków, szpachlowanie i malowanie ścian wewnętrznych i sufitów,
11) dostawę i montaż platformy przyschodowej do transportu osób niepełnosprawnych,
12) renowację istniejących posadzek parkietowych poprzez ich cyklinowanie i lakierowanie, zgodnie z przedmiarem robót,
13) naprawy tynków, szpachlowanie i malowanie wszystkich ścian wewnętrznych i sufitu w pomieszczeniach półkolistej absydy wraz z renowacją schodów spiralnych, zgodnie z przedmiarem robót,
14) naprawy tynków, szpachlowanie i malowanie wszystkich ścian wewnętrznych, w pomieszczeniach na poziomie piwnicy po byłej kawiarni i zapleczu kuchennym oraz dostawa i montaż nowych drzwi wewnętrznych oddzielających pomieszczenia kuchni i kawiarni, zgodnie z przedmiarem robót,
15) likwidację dekoracji naściennych w klatce schodowej prowadzącej na poziom piwnicy, naprawy tynków, szpachlowanie i malowanie ścian i sufitu tej klatki oraz wykonanie nowych pochwytów, zgodnie z przedmiarem robót,
16) dostawę schodołazu gąsienicowego do transportu osób niepełnosprawnych,
17) czyszczenie, naprawa i malowanie tynków oraz elementów stalowych przęseł ogrodzeniowych i bram wjazdowych, zgodnie z przedmiarem robót.
4.2.6.) Główny kod CPV: 45453000-7 - Roboty remontowe i renowacyjne
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45000000-7 - Roboty budowlane
45300000-0 - Roboty instalacyjne w budynkach
45330000-9 - Roboty instalacyjne wodno-kanalizacyjne i sanitarne
45310000-3 - Roboty instalacyjne elektryczne
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 11 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Zamawiający dokona oceny ofert na zasadach określonych w § 15 SWZ
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60,00
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Okres udzielonej gwarancji jakości
4.3.6.) Waga: 40,00
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu oraz spełniają warunki udziału w postępowaniu dotyczące:1) Sytuacji ekonomicznej lub finansowej.
Zamawiający uzna za spełnienie tego warunku wykazanie przez Wykonawcę, że ten posiada na rachunku kwotę środków finansowych nie mniejszą niż 250.000,00 (słownie: dwieście pięćdziesiąt tysięcy) złotych, lub że posiada zdolność kredytową na kwotę minimum 250.000,00 złotych, lub że łącznie z obydwu w/w źródeł (posiada na rachunku i posiada zdolność kredytową) dysponuje kwotą min. 250.000,00 złotych.
UWAGA: w przypadku powoływania się przez Wykonawcę na środki finansowe zgromadzone na jego rachunkach bankowych, pod uwagę brane mogą być również środki zgromadzone na tzw. rachunku VAT.
2) Zdolności technicznej lub zawodowej.
Zamawiający uzna za spełnienie tego warunku wykazanie przez Wykonawcę, że ten:
a) w ostatnich 5 latach przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wykonał w sposób należyty oraz zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończył:
- co najmniej 2 roboty budowlane o całkowitej wartości każdej z robót min. 2.000.000,00 (słownie: dwa miliony) złotych, polegające na budowie, przebudowie bądź remoncie obiektu kubaturowego (budynku), bądź zespołu obiektów kubaturowych LUB
- co najmniej 1 robotę budowlaną o całkowitej wartości danej pojedynczej roboty min. 2.000.000,00 (słownie: dwa miliony) złotych, polegającą na przebudowie bądź remoncie obiektu kubaturowego (budynku), bądź zespołu obiektów kubaturowych, wpisanego (wpisanych) do prowadzonego przez konserwatora zabytków rejestru zabytków nieruchomych.
b) dysponuje lub będzie dysponować w okresie wykonywania zamówienia i skieruje do jego realizacji n/w osoby:
- kierownika budowy posiadającego uprawnienia budowlane bez ograniczeń do kierowania robotami w specjalności konstrukcyjno-budowlanej,
- osobę posiadającą uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi przy zabytkach nieruchomych (zaleca się, by była to w/w osoba posiadająca uprawnienia budowlane do kierowania robotami w specjalności konstrukcyjno-budowlanej),
- kierownika robót posiadającego uprawnienia budowlane bez ograniczeń do kierowania robotami w specjalności instalacyjnej w zakresie instalacji elektrycznych,
- kierownika robót posiadającego uprawnienia budowlane bez ograniczeń do kierowania robotami w specjalności instalacyjnej w zakresie instalacji i urządzeń: cieplnych, wentylacyjnych, wodociągowych i kanalizacyjnych.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 1) Odpis lub informacja z
Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, sporządzonych nie wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji – wykonawca nie jest jednak zobowiązany do złożenia tych dokumentów, jeżeli Zamawiający może je uzyskać za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, o ile wykonawca wskazał dane
2) Oświadczenie wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy, o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów, z innym Wykonawcą, który złożył odrębną ofertę, ofertę częściową lub wniosek o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, albo oświadczenia o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty, oferty częściowej lub wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu niezależnie od innego wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej – załącznik
do SWZ;
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1) Wykaz robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich pięciu lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, rodzaju, dat i miejsca wykonania oraz podmiotów na rzecz, których roboty budowlane zostały wykonane, potwierdzający spełnienie warunku określonego w § 7 pkt 1 ppkt 2 lit. a) SWZ – wg wzoru stanowiącego załącznik do SWZ;
2) Dowody określające czy roboty budowlane o których mowa w ppkt 1, zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane zostały wykonane, a jeżeli wykonawca z przyczyny niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne odpowiednie dokumenty;
3) Wykaz osób skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami, potwierdzający spełnienie warunku określonego w § 7 pkt 1 ppkt 2 lit. b) SWZ – wg wzoru stanowiącego załącznik do SWZ,
4) Informacja banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolności kredytowej Wykonawcy w okresie nie wcześniejszym niż 3 miesiące przed jej złożeniem – dokument wymagany w celu potwierdzenia warunku udziału w postępowaniu określonego w § 7 pkt 1 ppkt 1 SWZ.
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
Zgodnie z treścią § 8 SWZ.SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
Wykonawca jest zobowiązany, przed upływem terminu składania ofert, wnieść wadium w kwocie 25.000,00 (słownie:dwadzieścia pięć tysięcy i 00/100) złotych. Szczegółowe wymagania zawiera § 11 SWZ
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
Wymagania w przedmiocie określa § 8 SWZ.6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Uregulowania w przedmiocie istotnych zmian umowy zawiera §12 oraz §12a Projektu Umowy (zał. do SWZ)7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy