BZP: Budowa ścieżki rowerowej na terenie Gminy Połaniec
16.04.2025
2025/BZP 00194713/01
GMINA POŁANIEC
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia
Budowa ścieżki rowerowej na terenie Gminy Połaniec
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Nazwa zamawiającego: GMINA POŁANIEC
1.3.) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 830409710
1.4.) Adres zamawiającego:
1.4.1.) Ulica: ul. Ruszczańska 27
1.4.2.) Miejscowość: Połaniec
1.4.3.) Kod pocztowy: 28-230
1.4.4.) Województwo: świętokrzyskie
1.4.5.) Kraj: Polska
1.4.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL722 - Sandomiersko-jędrzejowski
1.4.9.) Adres poczty elektronicznej: sekretariat@poczta.polaniec.eu
1.4.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://polaniec.bip.gov.pl
1.5.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.6.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00194713
2.2.) Data ogłoszenia: 2025-04-16
SEKCJA III ZMIANA OGŁOSZENIA
3.2.) Numer zmienianego ogłoszenia w BZP: 2025/BZP 00174023
3.3.) Identyfikator ostatniej wersji zmienianego ogłoszenia: 01
3.4.) Identyfikator sekcji zmienianego ogłoszenia:
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
4.2.2. Krótki opis przedmiotu zamówienia Przed zmianą:
1. Zakres prac budowlanych obejmuje budowę drogi rowerowej bądź drogi pieszo-rowerowej polegającej na wykonaniu nowych ciągów asfaltowych wraz z warstwami konstrukcyjnymi oraz przebudowie istniejących chodników – zakres 1 o długości około 2,1 km oraz zakres 2 o długości około 2,7 km w tym na: przebudowie istniejących przejść dla pieszych wraz z przystosowaniem ich pod przejazdy rowerowe; wykonanie oznakowania pionowego oraz poziomego w ciągu planowanych dróg pieszo -rowerowych; zabezpieczeniu kolizji z istniejącymi sieciami w tym przesuwanie lamp w obrębie pasa drogowego drogi krajowej; pracach rozbiórkowych.
2. Do wyceny należy nie ujmować placu oznaczonego jako MOR – Miejsce Obsługi Rowerów, który stanowi część opracowania pozwolenia na budowę: „Budowa ścieżek i infrastruktury rowerowej na działkach nr 4796/3 i 4919/6 obręb 0001 Połaniec w miejscowości Połaniec w ramach zadania inwestycyjnego: „Budowa ścieżek rowerowych na terenie Gminy Połaniec” ponieważ plac ten będzie realizowany według odrębnego opracowania – w przedmiarach załączonym do przetargu wielkość ta nie została ujęta do realizacji.
3. Zamówienie należy wykonać zgodnie z:
3.1. Załączonymi projektami - stanowiącymi podstawę do oszacowania robót.
3.2. Załączonymi zakresami rzeczowymi robót - stanowiącymi jedynie uzupełnienie w/w projektów.
3.3. Specyfikacjami technicznymi wykonania i odbioru robót budowlanych STWiORB, załącznik.
4. Niniejsze zamówienie jest współfinansowane ze środków Unii Europejskiej: Projekt pn.: "Budowa ścieżki rowerowej na terenie Gminy Połaniec" współfinansowany z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Działania 4.2."Rozwój transportu zbiorowego i poprawa bezpieczeństwa ruchu" Priorytet 4 "Fundusze Europejskie dla dostępności Świętokrzyskiego" Fundusze Europejskie dla Świętokrzyskiego 2021-2027.
5. Zamawiający dopuszcza ujęcie w ofercie, a następnie zastosowanie innych materiałów i urządzeń niż podane w opisie przedmiotu zamówienia, pod warunkiem zapewnienia parametrów nie gorszych niż określone w niniejszym zamówieniu. W takiej sytuacji Zamawiający wymaga złożenia stosownych dokumentów, uwiarygodniających, iż te materiały i urządzenia odpowiadają opisanym przez Zamawiającego.
6. W przypadku, gdy w opisie przedmiotu zamówienia występuje wskazanie znaków towarowych lub pochodzenia, Zamawiający informuje, iż zapis ten jest jedynie określeniem minimalnych parametrów i stanowi wskazanie dla Wykonawcy jakie cechy powinny posiadać materiały lub urządzenia użyte do realizacji przedmiotu zamówienia. Zamawiający dopuszcza realizację zamówienia poprzez zastosowanie materiałów lub urządzeń równoważnych. Wykonawca, który oferuje materiały lub urządzenia równoważne zobowiązany jest wykazać w ofercie, że spełniają one wymagania Zamawiającego.
7. Zamawiający opisując przedmiot zamówienia przy pomocy norm, ocen technicznych, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, o których mowa w art. 101 ust. 1 pkt 2 oraz ust. 3 ustawy Pzp dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym. Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisywanym przez zamawiającego, jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego roboty budowlane spełniają wymagania określone przez Zamawiającego. Wykazanie równoważności winno odbyć się w szczególności za pomocą przedmiotowych środków dowodowych, o których mowa w art. 104 - 107 ustawy Pzp.
8. Jeżeli w opisie przedmiotu zamówienia ujęto zapis wynikający z KNR lub KNNR wskazujący na konieczność wykorzystywania przy realizacji zamówienia konkretnego sprzętu o konkretnych parametrach zamawiający dopuszcza używanie innego sprzętu o ile zapewni to osiągnięcie zakładanych parametrów projektowych i nie spowoduje ryzyka niezgodności wykonanych prac z dokumentacją projektową.
8a. Zasada DNSH („nie czyń poważnej szkody”; ang. „Do No Significant Harm”) jest
zasadą dotyczącą niewspierania ani nieprowadzenia działalności gospodarczej,
która powoduje znaczące szkody (poważne szkody, posiada znaczący negatywny
wpływ) dla któregokolwiek z celów środowiskowych takich jak:
1) łagodzenie zmian klimatu,
2) adaptacja do zmian klimatu,
3) zrównoważone wykorzystanie i ochrona zasobów wodnych i morskich,
4) gospodarka o obiegu zamkniętym,
5) zapobieganie zanieczyszczeniu i jego kontroli,
6) ochrona i odbudowa bioróżnorodności i ekosystemów
Roboty budowlane należy prowadzić zgodnie z zasadą DNSH („nie czyń poważnej
szkody”), której wymóg wynika z:
a) Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2021/241 z dnia 12
lutego 2021 r. ustanawiającego Instrument na Rzecz Odbudowy i Zwiększania
Odporności.
https://eur-lex.europa.eu/legal-content/PL/TXT/?uri=CELEX%3A32021R0241
b) Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2020/852 z dnia 18
czerwca 2020 r. w sprawie ustanowienia ram ułatwiających zrównoważone
inwestycje, zmieniające rozporządzenie (UE) 2019/2088
https://eur-lex.europa.eu/legal-content/PL/TXT/?uri=CELEX%3A32020R0852
Dla potwierdzenia spełnienia powyższej zasady Wykonawca zobowiązany będzie
na przykład do:
• przestrzegania obowiązujących przepisów dot. ochrony środowiska na etapie
budowy,
• przedstawienia kart, świadectw deklaracji potwierdzających pochodzenie,
jakość, bezpieczeństwo zastosowanych materiałów, urządzeń itp.
• prowadzenia segregacji odpadów w trakcie budowy,
• uporządkowania placu budowy po zakończeniu robót,
• usunięcia powstałych w czasie wykonywania robót odpadów w sposób
zgodny z zapisami Ustawy o Odpadach oraz Ustawy o utrzymaniu czystości i
porządku w gminach
• prowadzenia działań skutecznie zapobiegających emisji hałasu, kurzu i
zanieczyszczeń w trakcie budowy,
• prowadzenia prac w porze dziennej,
• budowy, utrzymania i rozbiórki zaplecza budowy,
• zabezpieczenia i ochrony placu budowy
• zabezpieczenia mienia zgromadzonego na placu budowy.
8b. Wykonawca zobowiązany jest dokumentować Zamawiającemu prowadzenie robót zgodnie z zasadą DNSH.
Wymagania dodatkowe:
9. Zamawiający zaleca , aby Wykonawca przed przygotowaniem oferty dokonał wizji lokalnej, z zastrzeżeniem, że sporządzenie oferty jest możliwe bez odbycia wizji lokalnej.
10. Zamawiający przekazuje wraz SWZ wszelką dokumentację niezbędną do realizacji zamówienia, w związku z czym nie przewiduje możliwości ani konieczności jej sprawdzenia przez Wykonawcę w siedzibie Zamawiającego.
11. Wymagany okres gwarancji i okres rękojmi na przedmiot zamówienia tj. roboty budowlane wraz z materiałami użytymi do tych robót – min. 60 miesięcy, a max. 72 miesięcy. Bieg terminu gwarancji i rękojmi rozpoczyna się od dnia odbioru końcowego robót budowlanych, potwierdzonego protokołem odbioru końcowego.
Po zmianie:
1. Zakres prac budowlanych obejmuje budowę drogi rowerowej bądź drogi pieszo-rowerowej polegającej na wykonaniu nowych ciągów asfaltowych wraz z warstwami konstrukcyjnymi oraz przebudowie istniejących chodników – zakres 1 o długości około 2,1 km oraz zakres 2 o długości około 2,7 km w tym na: przebudowie istniejących przejść dla pieszych wraz z przystosowaniem ich pod przejazdy rowerowe; wykonanie oznakowania pionowego oraz poziomego w ciągu planowanych dróg pieszo -rowerowych; zabezpieczeniu kolizji z istniejącymi sieciami w tym przesuwanie lamp w obrębie pasa drogowego drogi krajowej; pracach rozbiórkowych.
2. Do wyceny należy nie ujmować placu oznaczonego jako MOR – Miejsce Obsługi Rowerów, który stanowi część opracowania pozwolenia na budowę: „Budowa ścieżek i infrastruktury rowerowej na działkach nr 4796/3 i 4919/6 obręb 0001 Połaniec w miejscowości Połaniec
w ramach zadania inwestycyjnego: „Budowa ścieżek rowerowych na terenie Gminy Połaniec” ponieważ plac ten będzie realizowany według odrębnego opracowania – w przedmiarach załączonym do przetargu wielkość ta nie została ujęta do realizacji.
3. Do wyceny należy nie ujmować trzech lamp hybrydowych z projektu elektrycznego i przedmiaru do elektryki , tj. proj. Lamp nr 10, 11 i 12 – w obrębie MOR, które będą realizowane odrębnym opracowaniem – tym samym należy do oferty nie ujmować trzech słupów stalowych wraz z oprawami.
4. W opisie dokumentacji technicznej dla budowy ścieżek rowerowych na terenie Gminy Połaniec – część 1, w obrębie ul. Żapniowskiej do zapisu „na wysokości kościoła należy przenieść kolidującą skrzynkę teletechniczną w granicę projektowanego pasa drogowego oraz uzgodnić przebudowę z gestorem sieci” oraz do pozycji nr 80 i 81 w przedmiarze „ustawienie szaf kablowych” oraz „Demontaż szaf kablowych SK 600x2”, należy uwzględnić do wykonawstwa przeniesienia istniejącej szafy w raz z uzyskaniem niezbędnej dokumentacji technicznej oraz warunków od gestora sieci.
5. W przedmiarze dla części 1 w pozycji 77 „regulacja studni i zaworów gazowych z wymianą na nowe” należy ująć zabezpieczenie istniejącej sieci gazowej o średnicy 125, rurą dwudzielną stalową 200x3,0mm o długości 9mb oraz 25mb;
6. Należy w ofercie ująć zastosowanie na sieci energetycznej NN rury osłonowe dwudzielne
o średnicy 110mm o długości 670mb, na sieci energetycznej SN rury osłonowej dwudzielnej
o średnicy 160mm o długości 10mb w dwóch lokalizacjach (po 5mb) oraz na sieci teletechnicznej należy zastosować rury osłonowe dwudzielne o średnicy 110 i długości 270mb.
7. Zamówienie należy wykonać zgodnie z:
7.1. Załączonymi projektami - stanowiącymi podstawę do oszacowania robót.
7.2. Załączonymi zakresami rzeczowymi robót - stanowiącymi jedynie uzupełnienie w/w projektów.
7.3. Specyfikacjami technicznymi wykonania i odbioru robót budowlanych STWiORB, załącznik.
8a. Zasada DNSH („nie czyń poważnej szkody”; ang. „Do No Significant Harm”) jest
zasadą dotyczącą niewspierania ani nieprowadzenia działalności gospodarczej,
która powoduje znaczące szkody (poważne szkody, posiada znaczący negatywny
wpływ) dla któregokolwiek z celów środowiskowych takich jak:
1) łagodzenie zmian klimatu,
2) adaptacja do zmian klimatu,
3) zrównoważone wykorzystanie i ochrona zasobów wodnych i morskich,
4) gospodarka o obiegu zamkniętym,
5) zapobieganie zanieczyszczeniu i jego kontroli,
6) ochrona i odbudowa bioróżnorodności i ekosystemów
Roboty budowlane należy prowadzić zgodnie z zasadą DNSH („nie czyń poważnej
szkody”), której wymóg wynika z:
a) Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2021/241 z dnia 12
lutego 2021 r. ustanawiającego Instrument na Rzecz Odbudowy i Zwiększania
Odporności.
https://eur-lex.europa.eu/legal-content/PL/TXT/?uri=CELEX%3A32021R0241
b) Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2020/852 z dnia 18
czerwca 2020 r. w sprawie ustanowienia ram ułatwiających zrównoważone
inwestycje, zmieniające rozporządzenie (UE) 2019/2088
https://eur-lex.europa.eu/legal-content/PL/TXT/?uri=CELEX%3A32020R0852
Dla potwierdzenia spełnienia powyższej zasady Wykonawca zobowiązany będzie
na przykład do:
• przestrzegania obowiązujących przepisów dot. ochrony środowiska na etapie
budowy,
• przedstawienia kart, świadectw deklaracji potwierdzających pochodzenie,
jakość, bezpieczeństwo zastosowanych materiałów, urządzeń itp.
• prowadzenia segregacji odpadów w trakcie budowy,
• uporządkowania placu budowy po zakończeniu robót,
• usunięcia powstałych w czasie wykonywania robót odpadów w sposób
zgodny z zapisami Ustawy o Odpadach oraz Ustawy o utrzymaniu czystości i
porządku w gminach
• prowadzenia działań skutecznie zapobiegających emisji hałasu, kurzu i
zanieczyszczeń w trakcie budowy,
• prowadzenia prac w porze dziennej,
• budowy, utrzymania i rozbiórki zaplecza budowy,
• zabezpieczenia i ochrony placu budowy
• zabezpieczenia mienia zgromadzonego na placu budowy.
8b. Wykonawca zobowiązany jest dokumentować Zamawiającemu prowadzenie robót zgodnie z zasadą DNSH.
8. Niniejsze zamówienie jest współfinansowane ze środków Unii Europejskiej: Projekt pn.: "Budowa ścieżki rowerowej na terenie Gminy Połaniec" współfinansowany z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Działania 4.2."Rozwój transportu zbiorowego i poprawa bezpieczeństwa ruchu" Priorytet 4 "Fundusze Europejskie dla dostępności Świętokrzyskiego" Fundusze Europejskie dla Świętokrzyskiego 2021-2027.
9. Zamawiający dopuszcza ujęcie w ofercie, a następnie zastosowanie innych materiałów i urządzeń niż podane w opisie przedmiotu zamówienia, pod warunkiem zapewnienia parametrów nie gorszych niż określone w niniejszym zamówieniu. W takiej sytuacji Zamawiający wymaga złożenia stosownych dokumentów, uwiarygodniających, iż te materiały i urządzenia odpowiadają opisanym przez Zamawiającego.
10. W przypadku, gdy w opisie przedmiotu zamówienia występuje wskazanie znaków towarowych lub pochodzenia, Zamawiający informuje, iż zapis ten jest jedynie określeniem minimalnych parametrów i stanowi wskazanie dla Wykonawcy jakie cechy powinny posiadać materiały lub urządzenia użyte do realizacji przedmiotu zamówienia. Zamawiający dopuszcza realizację zamówienia poprzez zastosowanie materiałów lub urządzeń równoważnych. Wykonawca, który oferuje materiały lub urządzenia równoważne zobowiązany jest wykazać w ofercie, że spełniają one wymagania Zamawiającego.
11. Zamawiający opisując przedmiot zamówienia przy pomocy norm, ocen technicznych, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, o których mowa w art. 101 ust. 1 pkt 2 oraz ust. 3 ustawy Pzp dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym. Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisywanym przez zamawiającego, jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego roboty budowlane spełniają wymagania określone przez Zamawiającego. Wykazanie równoważności winno odbyć się w szczególności za pomocą przedmiotowych środków dowodowych, o których mowa w art. 104 - 107 ustawy Pzp.
12. Jeżeli w opisie przedmiotu zamówienia ujęto zapis wynikający z KNR lub KNNR wskazujący na konieczność wykorzystywania przy realizacji zamówienia konkretnego sprzętu o konkretnych parametrach zamawiający dopuszcza używanie innego sprzętu o ile zapewni to osiągnięcie zakładanych parametrów projektowych i nie spowoduje ryzyka niezgodności wykonanych prac z dokumentacją projektową.
Wymagania dodatkowe:
13. Zamawiający zaleca, aby Wykonawca przed przygotowaniem oferty dokonał wizji lokalnej, z zastrzeżeniem, że sporządzenie oferty jest możliwe bez odbycia wizji lokalnej.
14. Zamawiający przekazuje wraz SWZ wszelką dokumentację niezbędną do realizacji zamówienia, w związku z czym nie przewiduje możliwości ani konieczności jej sprawdzenia przez Wykonawcę w siedzibie Zamawiającego.
15. Wymagany okres gwarancji i okres rękojmi na przedmiot zamówienia tj. roboty budowlane wraz z materiałami użytymi do tych robót – min. 60 miesięcy, a max. 72 miesięcy. Bieg terminu gwarancji i rękojmi rozpoczyna się od dnia odbioru końcowego robót budowlanych, potwierdzonego protokołem odbioru końcowego.
3.4.) Identyfikator sekcji zmienianego ogłoszenia:
SEKCJA VIII - PROCEDURA3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
8.1. Termin składania ofert Przed zmianą:
2025-04-18 10:00
Po zmianie:
2025-04-24 10:00
3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
8.3. Termin otwarcia ofert Przed zmianą:
2025-04-18 10:30
Po zmianie:
2025-04-24 10:30
3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
8.4. Termin związania ofertą Przed zmianą:
2025-05-17
Po zmianie:
2025-05-23