BZP: Modernizacja kotłowni internatu oraz sanitariatów w szkole.
17.04.2025
2025/BZP 00196302/01
ZESPÓŁ SZKÓŁ LEŚNYCH IM.ROMANA GESINGA W ZAGNAŃSKU
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Modernizacja kotłowni internatu oraz sanitariatów w szkole.
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: ZESPÓŁ SZKÓŁ LEŚNYCH IM.ROMANA GESINGA W ZAGNAŃSKU
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 292438448
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Spacerowa 4
1.5.2.) Miejscowość: Zagnańsk
1.5.3.) Kod pocztowy: 26-050
1.5.4.) Województwo: świętokrzyskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL721 - Kielecki
1.5.7.) Numer telefonu: 41 3001141
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: sekretariat@zsl-zagnansk.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.zsl.zagnansk.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka budżetowa
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Edukacja
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Modernizacja kotłowni internatu oraz sanitariatów w szkole.
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-3392a365-10e6-436f-8105-c89671303697
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00196302
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-04-17
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00021139/03/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.1 Modernizacja kotłowni internatu oraz sanitariatów w szkole
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-3392a365-10e6-436f-8105-c896713036973.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: Adres strony internetowej prowadzonego postępowania: https://ezamowienia.gov.pl/
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. Postępowanie prowadzone jest w języku polskim.
2. W postępowaniu komunikacja pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcami, odbywa się przy
użyciu Platformy e-Zamówienia, która jest dostępna pod adresem https://ezamowienia.gov.pl
3. Korzystanie z Platformy e-Zamówienia jest bezpłatne.
4. Adres strony prowadzonego postępowania (link prowadzący bezpośrednio do widoku
postępowania na Platformie e-Zamówienia):
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): 1. Informacja o przetwarzaniu danych osobowych:
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 roku w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (dalej RODO), obowiązującego od 25 maja 2018 r., informuję, iż:
a) Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Zespół Szkół Leśnych im. Romana Gesinga w Zagnańsku ul. Spacerowa 4, 26-050 Zagnańsk
b) W podmiocie jest wyznaczona osoba nadzorująca przestrzeganie zasad ochrony danych – kontakt z Inspektorem Ochrony Danych – e-mail: rubinek1010@wp.pl
c) Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu
związanym z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego prowadzonym zgodnie z ustawą z dnia 11 września 2019r. – Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2019r. poz. 2019 z późn. zm.) zwaną dalej „ustawą Pzp”;
d) Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o ustawę z dnia 11 września 2019 r. – Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2019r. poz. 2019 z późn. zm.), dalej „ustawa Pzp”;
e) Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane, zgodnie z art. 78 ustawy Pzp, przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy;
f) Obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach ustawy Pzp, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z ustawy Pzp;
g) W odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób
zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO;
h) Posiada Pani/Pan:
− na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących;
− na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych;
− na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO;
− prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO;
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Nie przysługuje Pani/Panu:
− w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych;
− prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;
− na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.
28.2. Do spraw nieuregulowanych w niniejszej specyfikacji warunków zamówienia mają zastosowanie przepisy ustawy z dnia 11 września 2019 roku Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2019 r. poz. 2019 ze zm.) oraz przepisy Kodeksu cywilnego
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: ZSL.D.271.5.2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest modernizacja kotłowni i sanitariatów w Zespole Szkół Leśnych im. Romana Gesinga w Zagnańsku ul. Spacerowa 4, 26-050 Zagnańsk.
Zakres prac:
a) modernizacja kotłowni gazowej w budynku internatu:
• Wymiana istniejącego kotła gazowego na kocioł grzewczy kondensacyjny wraz z aparaturą kontrolną i pomiarową ze sterowaniem;
• Montaż systemu odprowadzania spalin dla układu kaskadowego ze sterowaniem;
• Montaż urządzeń do neutralizacji kondensatu;
• Wymiana częściowej instalacji grzewczej w kotłowni z osprzętem;
• Wymiana instalacji wody zimnej, ciepłej i cyrkulacyjnej z osprzętem;
• Wymiana instalacji kanalizacji sanitarnej z urządzeniami;
• Wymiana pomp cyrkulacyjnych;
• Wymiana zasobnika CWU 3000 l na 4 szt. zasobników CWU 1000 dm3;
• Przepięcie nowego kotła do istniejącej instalacji gazowej;
• Wybicie otworu w ścianie i odtworzenie w celu wymiany urządzeń;
b) remont sanitariatów w budynku szkoły:
• Demontaże przyborów sanitarnych;
• Demontaże okładzin ściennych i podłogowych, drzwi, naświetli i parapetów;
• Rozbiórka istniejących ścian, wykucia i zamurowania otworów;
• Skucie tynków i wylewek;
• Wymiana instalacji wod-kan i c.o.;
• Wymiana instalacji elektrycznych;
• Wykonanie nowych ścian murowanych;
• Wykonanie tynków gipsowych i wylewek;
• Wykonanie nowych okładzin gresowych na ścianach i podłogach;
• Szpachlowanie i malowanie;
• Montaż sufitów podwieszanych kasetonowych;
• Montaż stolarki drzwiowej;
• Montaż parapetów;
• Montaż ścian WC z HPL;
• Układanie wykładzin typu tarkett;
• Montaż przyborów sanitarnych;
4.2.6.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45300000-0 - Roboty instalacyjne w budynkach
45332000-3 - Roboty instalacyjne wodne i kanalizacyjne
45332200-5 - Roboty instalacyjne hydrauliczne
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2025-08-14
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: cena
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 100
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy:a) Nie podlegają wykluczeniu na podstawie art. 108 ust. 1 art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy Pzp
b) Podstawy wykluczenia – o których mowa w art. 7 ust. 1 pkt 1, pkt 2 oraz pkt 3 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego:
Zamawiający przewiduje wykluczenie Wykonawcy w przypadku zajścia okoliczności, o których mowa w art. 7 ust. 1 pkt 1, pkt 2 oraz pkt 3 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (Dz. U. z 2024 r. poz. 507).
c) Spełniają warunki udziału w postępowaniu, dotyczące:
• zdolności do występowania w obrocie gospodarczym – Zamawiający nie określa szczegółowego warunku w tym zakresie,
• uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej o ile wynika to z odrębnych przepisów – Zamawiający nie określa szczegółowego warunku w tym zakresie,
• sytuacji ekonomicznej lub finansowej - Zamawiający nie określa szczegółowego warunku w tym zakresie,
• zdolności technicznej lub zawodowej – Zamawiający określa szczegółowo warunek w tym zakresie.
d) w dniu składania oferty posiadają ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na kwotę min.: 1 000 000,00 zł. Wykonawca ma obowiązek utrzymania umowy ubezpieczenia w wymaganym zakresie i formie przez cały okres realizacji umowy.
2. Zamawiający uzna, że warunek w odniesieniu do zdolności technicznej lub zawodowej został
spełniony, jeżeli Wykonawca złoży następujące podmiotowe środki dowodowe w zakresie:
a) wykonanych robót:
Na potwierdzenie niniejszych warunków należy złożyć wykaz robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających, czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane zostały wykonane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne odpowiednie dokumenty.
UWAGA! Do każdej pozycji wykazu należy załączyć dowody określające, czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie.
Zamawiający uzna warunek za spełniony jeżeli Wykonawca wykaże, że w tym okresie:
• wykonał należycie, jako strona umowy co najmniej dwie roboty obejmujące swoim zakresem wykonanie instalacji gazowej i c.o. wraz z montażem urządzeń grzewczych, zrealizowaną w ramach jednej umowy o wartości nie mniejszej niż 500 000,00 zł brutto
• wykonał należycie, jako strona umowy co najmniej dwie roboty polegające na budowie lub przebudowie lub remoncie budynku użyteczności publicznej, zrealizowaną w ramach jednej umowy o wartości nie mniejszej niż 1 000 000,00 zł brutto
b) wykazu osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia publicznego:
Na potwierdzenie niniejszego warunku należy złożyć wykaz osób, skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności wraz z informacją o podstawie dysponowania tymi osobami.
Zamawiający uzna warunek za spełniony jeżeli Wykonawca wykaże, że dysponuje osobami, tj.:
• Kierownik budowy posiadający uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjnobudowlanej, która będzie pełnić funkcję kierownika budowy oraz minimum 3- letnie doświadczenie zawodowe w pełnieniu funkcji kierownika budowy,
• Kierownik robót sanitarnych posiadający uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych oraz minimum 3- letnie doświadczenie zawodowe w pełnieniu funkcji kierownika budowy lub kierownika robót,
• Kierownik robót elektrycznych posiadający uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych oraz minimum 3- letnie doświadczenie zawodowe w pełnieniu funkcji kierownika robót.
Do wykazu osób należy załączyć oświadczenie Wykonawcy, że zaproponowane osoby posiadają wymagane uprawnienia i przynależą do właściwej izby samorządu zawodowego jeżeli taki wymóg na te osoby nakłada Prawo budowlane.
Osoby proponowane na wyżej wymienione stanowiska, muszą posługiwać się językiem polskim w stopniu umożliwiającym swobodne porozumiewanie się w mowie i piśmie. W przypadku, gdy proponowana osoba nie posługuje się językiem polskim, wykonawca na własny koszt zatrudni tłumacza języka polskiego, przez cały okres realizacji zamówienia.
Zgodnie z art. 12 a Prawa budowlanego, który odsyła do ustawy z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. 2020 r. poz. 220) przynależność do właściwej izby samorządu
3. Oferty wspólne (konsorcja/spółki cywilne):
3.1 Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku, Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego art. 58 ust. 2 ustawy Pzp.
3.2 W odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących doświadczenia, Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia mogą polegać na zdolnościach tych z Wykonawców, którzy wykonają roboty, do realizacji których te zdolności są wymagane.
3.3 W przypadku, o którym mowa w pkt. 3.2 powyżej Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika, które roboty budowlane wykonają poszczególni Wykonawcy. Wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 5 do SWZ.
4. Podwykonawcy:
4.1 Zamawiający dopuszcza powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom na zasadach określonych w ustawie Pzp.
4.2 W przypadku wystąpienia okoliczności, o których mowa w pkt 4.1, Zamawiający wymaga wskazania przez Wykonawcę w ofercie tej części zamówienia, której wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom i podania nazw ewentualnych podwykonawców, jeżeli są już znani.
4.3. Wykonawca, w przypadku powierzenia wykonania części zamówienia podwykonawcom, ponosi pełną odpowiedzialność za cały przedmiot zamówienia (również za podwykonawców).
4.4. Zamawiający nie zastrzega obowiązku osobistego wykonania przez Wykonawcę kluczowych części zamówienia
5. Poleganie na zdolnościach innych podmiotów
5.1. Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: Oświadczenia/dokumenty/przedmiotowe środki dowodowe, które Wykonawca zobowiązany jest złożyć wraz z ofertą do upływu wyznaczonego terminu składania ofert:
1.1.Formularz oferty – załącznik nr 1 do SWZ
1.2.Oświadczenie Wykonawcy składane na podstawie art. 125 ust. 1 ustawy pzp - załącznik nr 2 do SWZ;
1.3.Pełnomocnictwo wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia do reprezentowania ich w postepowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy (o ile dotyczy)
1.4.Pełnomocnictwo lub inny dokument potwierdzający umocowanie do złożenia oferty (o ile dotyczy)
1.5.Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby, składa, wraz z ofertą zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby (załącznik nr 6 SWZ) do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji danego zamówienia lub inny podmiotowy środek dowodowy potwierdzający, że Wykonawca realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów; - jeśli dotyczy. Zobowiązanie musi zostać podpisane przez osobę uprawnionej do składania oświadczeń woli w imieniu podmiotu trzeciego.
1.6. W przypadku polegania przez Wykonawcę na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby, do oferty należy dołączyć oświadczenie Podmiotu udostępniającego zasoby tj. oświadczenie na podstawie art. 125 ust. 1 - załączniki nr 2 do SWZ, potwierdzające brak podstaw wykluczenia tego podmiotu oraz odpowiednio spełnianie warunków udziału w postępowaniu w zakresie, w jakim Wykonawca powołuje się na jego zasoby. (Oświadczenie podmiotu trzeciego musi zostać podpisane przez osobę uprawnionej do składania oświadczeń woli w imieniu podmiotu trzeciego.)
1.7.Wykonawca, który zamierza powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcom, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia z udziału w postępowaniu zamieszcza informacje o podwykonawcach w oświadczeniu – załącznik nr 2 do SWZ
1.8.W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców, do oferty należy dołączyć oświadczenia stanowiące załączniki nr 2 do SWZ, które składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Dokumenty te potwierdzają spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia w zakresie, w którym każdy z Wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu
1.9. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika, które roboty budowlane wykonają poszczególni Wykonawcy – załącznik nr 5 do SWZ - jeżeli dotyczy
1.10. Wszelkie pełnomocnictwa muszą być złożone w oryginale w postaci dokumentu elektronicznego, podpisanego kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym Wykonawcy lub elektronicznej kopi pisemnego oryginału pełnomocnictwa uwierzytelnionej przez notariusza kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Oświadczenia/dokumenty/przedmiotowe środki dowodowe, które Wykonawca zobowiązany jest złożyć wraz z ofertą do upływu wyznaczonego terminu składania ofert:
1.1.Formularz oferty – załącznik nr 1 do SWZ
1.2.Oświadczenie Wykonawcy składane na podstawie art. 125 ust. 1 ustawy pzp - załącznik nr 2 do SWZ;
1.3.Pełnomocnictwo wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia do reprezentowania ich w postepowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy (o ile dotyczy)
1.4.Pełnomocnictwo lub inny dokument potwierdzający umocowanie do złożenia oferty (o ile dotyczy)
1.5.Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby, składa, wraz z ofertą zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby (załącznik nr 6 SWZ) do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji danego zamówienia lub inny podmiotowy środek dowodowy potwierdzający, że Wykonawca realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów; - jeśli dotyczy. Zobowiązanie musi zostać podpisane przez osobę uprawnionej do składania oświadczeń woli w imieniu podmiotu trzeciego.
1.6. W przypadku polegania przez Wykonawcę na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby, do oferty należy dołączyć oświadczenie Podmiotu udostępniającego zasoby tj. oświadczenie na podstawie art. 125 ust. 1 - załączniki nr 2 do SWZ, potwierdzające brak podstaw wykluczenia tego podmiotu oraz odpowiednio spełnianie warunków udziału w postępowaniu w zakresie, w jakim Wykonawca powołuje się na jego zasoby. (Oświadczenie podmiotu trzeciego musi zostać podpisane przez osobę uprawnionej do składania oświadczeń woli w imieniu podmiotu trzeciego.)
1.7.Wykonawca, który zamierza powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcom, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia z udziału w postępowaniu zamieszcza informacje o podwykonawcach w oświadczeniu – załącznik nr 2 do SWZ
1.8.W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców, do oferty należy dołączyć oświadczenia stanowiące załączniki nr 2 do SWZ, które składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Dokumenty te potwierdzają spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia w zakresie, w którym każdy z Wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu
1.9. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika, które roboty budowlane wykonają poszczególni Wykonawcy – załącznik nr 5 do SWZ - jeżeli dotyczy
1.10. Wszelkie pełnomocnictwa muszą być złożone w oryginale w postaci dokumentu elektronicznego, podpisanego kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym Wykonawcy lub elektronicznej kopi pisemnego oryginału pełnomocnictwa uwierzytelnionej przez notariusza kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym.
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
Na potwierdzenie niniejszych warunków należy złożyć wykaz robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających, czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane zostały wykonane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne odpowiednie dokumenty.UWAGA! Do każdej pozycji wykazu należy załączyć dowody określające, czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie.
Zamawiający uzna warunek za spełniony jeżeli Wykonawca wykaże, że w tym okresie:
• wykonał należycie, jako strona umowy co najmniej dwie roboty obejmujące swoim zakresem wykonanie instalacji gazowej i c.o. wraz z montażem urządzeń grzewczych, zrealizowaną w ramach jednej umowy o wartości nie mniejszej niż 500 000,00 zł brutto
• wykonał należycie, jako strona umowy co najmniej dwie roboty polegające na budowie lub przebudowie lub remoncie budynku użyteczności publicznej, zrealizowaną w ramach jednej umowy o wartości nie mniejszej niż 1 000 000,00 zł brutto
b) wykazu osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia publicznego:
Na potwierdzenie niniejszego warunku należy złożyć wykaz osób, skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności wraz z informacją o podstawie dysponowania tymi osobami.
Zamawiający uzna warunek za spełniony jeżeli Wykonawca wykaże, że dysponuje osobami, tj.:
• Kierownik budowy posiadający uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjnobudowlanej, która będzie pełnić funkcję kierownika budowy oraz minimum 3- letnie doświadczenie zawodowe w pełnieniu funkcji kierownika budowy,
• Kierownik robót sanitarnych posiadający uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych oraz minimum 3- letnie doświadczenie zawodowe w pełnieniu funkcji kierownika budowy lub kierownika robót,
• Kierownik robót elektrycznych posiadający uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych oraz minimum 3- letnie doświadczenie zawodowe w pełnieniu funkcji kierownika robót.
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
Zamawiający żąda od Wykonawców wniesienia wadium, w wysokości 10 000,00 zł (słownie:dziesięć tysięcy złotych 00/100)
2. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert. Oferta musi być zabezpieczona
wadium, a potwierdzenie wniesienia wadium w pieniądzu zaleca się dołączyć do oferty.
3. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach:
3.1 pieniądzu,
3.2 gwarancjach bankowych,
3.3 gwarancjach ubezpieczeniowych,
3.4 poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy
z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości
(Dz. U. z 2025 poz. 98).
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1 Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku, Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego art. 58 ust. 2 ustawy Pzp.3.2 W odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących doświadczenia, Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia mogą polegać na zdolnościach tych z Wykonawców, którzy wykonają roboty, do realizacji których te zdolności są wymagane.
3.3 W przypadku, o którym mowa w pkt. 3.2 powyżej Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika, które roboty budowlane wykonają poszczególni Wykonawcy