BZP: Budowa drogi dojazdowej do terenów inwestycyjnych przy Węźle Jarocin
17.04.2025
2025/BZP 00196500/01
GMINA JAROCIN
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia
Budowa drogi dojazdowej do terenów inwestycyjnych przy Węźle Jarocin
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Nazwa zamawiającego: GMINA JAROCIN
1.3.) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 250854702
1.4.) Adres zamawiającego:
1.4.1.) Ulica: AL. NIEPODLEGŁOŚCI 10
1.4.2.) Miejscowość: Jarocin
1.4.3.) Kod pocztowy: 63-200
1.4.4.) Województwo: wielkopolskie
1.4.5.) Kraj: Polska
1.4.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL416 - Kaliski
1.4.7.) Numer telefonu: 627499502
1.4.9.) Adres poczty elektronicznej: office@jarocin.pl
1.4.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.jarocin.pl
1.5.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.6.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00196500
2.2.) Data ogłoszenia: 2025-04-17
SEKCJA III ZMIANA OGŁOSZENIA
3.2.) Numer zmienianego ogłoszenia w BZP: 2025/BZP 00190451
3.3.) Identyfikator ostatniej wersji zmienianego ogłoszenia: 01
3.4.) Identyfikator sekcji zmienianego ogłoszenia:
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
4.2.2. Krótki opis przedmiotu zamówienia Przed zmianą:
1. Przedmiot zamówienia dotyczy budowy drogi dojazdowej do terenów inwestycyjnych przy „Węźle Jarocin” łączącej drogę wojewódzką, tj. ul. Św. Ducha z drogą gminną, tj. ul. Bohaterów Jarocina w Jarocinie poprzez wybudowanie drogi gminnej w km od 0+014 do km 0+474,65 oraz przebudowę drogi gminnej (ul. Bohaterów Jarocina) w km od 0+337 do 0+388.
Realizacja inwestycji obejmuje budowę drugiego etapu jezdni o nawierzchni bitumicznej, a także budowę drogi dla pieszych i rowerów, budowę i przebudowę odcinka drogi dla rowerów, budowę oświetlenia ulicznego, budowę kanalizacji deszczowej oraz budowę kanału technologicznego i usunięcie kolizji wraz z uzyskaniem wymaganych przepisami ustawy dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane, pozytywnych opinii Państwowej Straży Pożarnej i Państwowej Inspekcji Sanitarnej.
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia przedstawia:
1) Projekt budowlany pn. Budowa drogi dojazdowej do terenów inwestycyjnych przy „Węźle Jarocin” oprac. przez PR-ROAD Krzysztof Buk;
2) Projekt stałej organizacji ruchu na drodze wojewódzkiej nr 443 i skrzyżowaniu z projektowaną drogą gminną w związku z realizacją inwestycji pn. Budowa drogi dojazdowej do terenów inwestycyjnych przy „Węźle Jarocin” oprac. przez PR-ROAD Krzysztof Buk (obejmujący przebieg całej drogi objętej zamówieniem);
3) Projekt techniczny/wykonawczy pn. „Budowa drogi dojazdowej do terenów inwestycyjnych przy Węźle Jarocin” opracowany przez PRO-ROAD Krzysztof Buk dla:
a) branży drogowej,
b) kanalizacji deszczowej,
c) branż elektrycznych,
d) przebudowy sieci gazowej,
e) budowy kanału technologicznego;
4) Przedmiar wskazany w kosztorysie ofertowym;
5) Decyzja o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej polegającej na „Budowie drogi dojazdowej do terenów inwestycyjnych przy Węźle Jarocin”(ze zmianami);
6) Szczegółowa Specyfikacja Wykonania i Odbioru Robót;
7) Specyfikacja warunków zamówienia.
Realizacja zadania dofinansowana z Rządowego Fundusz Rozwoju Dróg.
UWAGA!
1. Zadanie objęte niniejszym zamówieniem jest kontynuacją I etapu wykonanego w roku 2024.
Przy czym droga dla pieszych i rowerów przewidziana do budowy obejmuje odcinek od skrzyżowania z drogą wojewódzką nr 443.
W ramach niniejszego zamówienia publicznego wykonawca zobowiązany jest wykonać zakres przewidziany w dokumentacji projektowej umniejszony (uaktualniony) o zakres zrealizowany w I etapie.
Zakres zrealizowany w I etapie wskazano na mapie z inwentaryzacją obiektów budowlanych, która została załączona do dokumentacji przetargowej.
W ramach realizacji prac budowalnych w 2024 r. zostały wybudowane elementy oświetlenia drogowego na całej drodze (zakres i przebieg zgodnie z załączoną do dokumentacji mapą z inwentaryzacją obiektów budowlanych), które są objęte gwarancją wykonawcy I etapu. W ramach niniejszego zamówienia należy m.in. wybudować latarnie oświetlenia ulicznego na ww. linii (obmiar wskazany w kosztorysie ofertowym).
3. Rozwiązania równoważne:
1) W przypadku, gdyby Zamawiający użył w opisie przedmiotu zamówienia normy, aprobaty, specyfikacje techniczne i systemy odniesienia, o których mowa w art. 101 ustawy PZP należy rozumieć je jako przykładowe. Zamawiający zgodnie z art. 101 ust. 4 ustawy PZP dopuszcza w każdym przypadku zastosowanie rozwiązań równoważnych opisywanym w treści SWZ. Każdorazowo, gdy wskazana jest w niniejszej SWZ lub załącznikach do SWZ norma, należy przyjąć, że w odniesieniu do niej użyto sformułowania „lub równoważna”.
We wszystkich miejscach SWZ i załącznikach do SWZ, w których użyto przykładowego znaku towarowego, patentu, pochodzenia, źródła lub szczególnego procesu, który charakteryzuje produkty lub usługi dostarczane przez konkretnego Wykonawcę, lub jeżeli Zamawiający opisał przedmiot zamówienia przez odniesienie do norm, ocen technicznych, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, o których mowa w art. 101 ust. 1 pkt 2) oraz ust. 3 PZP, a w każdym przypadku, działając zgodnie z art. 99 ust. 6 i art. 101 ust. 4 PZP, Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne w stosunku do określonych w SWZ i w załącznikach do SWZ, oznaczając takie wskazania lub odniesienia odpowiednio wyrazami „lub równoważny” lub „lub równoważne", pod warunkiem zapewnienia parametrów nie gorszych niż określone w opisie przedmiotu zamówienia. Rozwiązanie równoważne jest także dopuszczalne w sytuacji, gdyby wyraz „równoważny” lub „równoważne” nie znalazło się w opisie przedmiotu zamówienia.
Równoważność polega na możliwości zaoferowania przedmiotu zamówienia o nie gorszych parametrach technicznych, konfiguracjach, wymaganiach normatywnych, funkcjonalnych itp. W szczegółowym opisie przedmiotu zamówienia mogą być podane niektóre charakterystyczne dla producenta wymiary. Nazwy własne producentów materiałów i urządzeń podane w szczegółowym opisie, należy rozumieć jako preferowanego typu w zakresie określenia minimalnych wymagań jakościowych. Nie są one wiążące i można dostarczyć elementy równoważne, które posiadają co najmniej takie same lub lepsze normy, parametry techniczne; jakościowe, funkcjonalne, będą tożsame tematycznie i o takim samym przeznaczeniu oraz nie obniżą określonych w opisie przedmiotu zamówienia standardów.
Wszelkie „produkty" pochodzące od konkretnych producentów, określają minimalne parametry jakościowe i cechy użytkowe, jakim muszą odpowiadać towary, by spełnić wymagania stawiane przez Zamawiającego i stanowią wyłącznie wzorzec jakościowy przedmiotu zamówienia. Poprzez zapis minimalnych wymagań parametrów jakościowych Zamawiający rozumie wymagania towarów zawarte w ogólnie dostępnych źródłach, katalogach, stronach internetowych producentów. Operowanie przykładowymi nazwami producenta ma jedynie na celu doprecyzowanie poziomu oczekiwań Zamawiającego w stosunku do określonego rozwiązania. Tak więc, posługiwanie się nazwami producentów/produktów/ ma wyłącznie charakter przykładowy. Zamawiający, przy opisie przedmiotu zamówienia wskazując oznaczenie konkretnego producenta (dostawcy) lub konkretny produkt, dopuszcza jednocześnie produkty równoważne o parametrach jakościowych i cechach użytkowych, co najmniej na poziomie parametrów wskazanego produktu, uznając tym samym każdy produkt
o wskazanych parametrach lub lepszych. W takiej sytuacji Zamawiający wymaga złożenia wraz z ofertą stosownych dokumentów, uwiarygodniających te materiały lub urządzenia. Będą one podlegały ocenie w trakcie badania oferty.
Zamawiający zobowiązuje Wykonawców do wykazania rozwiązań równoważnych do zastosowania w stosunku do dokumentacji postępowania. W myśl art. 101 ust. 5 PZP Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne (w sytuacji, gdy opis przedmiotu zamówienia odnosi się do norm, ocen technicznych, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, o których mowa w art. 101 ust. 1 pkt 2) i ust. 3 PZP), obowiązany jest udowodnić w ofercie, że proponowane rozwiązania spełniają wymagania określone w SWZ. Brak wskazania tych elementów będzie traktowane, jako wybór elementów opisanych w SWZ (w tym w załącznikach do SWZ).
Zamawiający zobowiązuje Wykonawców do wykazania rozwiązań równoważnych do zastosowania w stosunku do dokumentacji postępowania (SWZ i załącznikach do niej). W myśl art. 101 ust. 6 PZP, Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne (w sytuacji, gdy opis przedmiotu zamówienia odnosi się do wymagań dotyczących wydajności lub funkcjonalności, o których mowa w art. 101 ust. 1 pkt 1) PZP) jest obowiązany udowodnić w ofercie, że obiekt budowlany, dostawa lub usługa, spełniają wymagania dotyczące wydajności lub funkcjonalności, określonej przez Zamawiającego.
Kryteria stosowane w celu oceny równoważności:
1) Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne, jest zobowiązany wykazać w Ofercie, że oferowane przez niego rozwiązanie, spełnia wymagania minimalne określone przez Zamawiającego.
2) W takim przypadku Wykonawca zobowiązany jest:
a) Podać w Ofercie – poprzez wypełnienie tabeli pod nazwą: „Wykaz materiałów i rozwiązań równoważnych ”, znajdującej się na Formularzu Ofertowym – Załącznik nr 1 do SWZ, podając: nazwę (typ, rodzaj) materiału/urządzenia lub/oraz opis rozwiązania (norma, europejska ocena techniczna, aprobata, specyfikacja techniczna, system referencji technicznej) oryginalnego (wynikających z dokumentacji) oraz nazwę (typ, rodzaj) materiału/urządzenia równoważnego lub/oraz opis rozwiązania równoważnego (norma, europejska ocena techniczna, aprobata, specyfikacja techniczna, system referencji technicznej), a także podać nazwę producenta materiału/urządzenia równoważnego.
b) Przedłożyć wraz z Ofertą odpowiednie dokumenty (w języku polskim) np. karty techniczne, karty katalogowe producenta, wymagane przepisami prawa certyfikaty, inne dokumenty, opisujące techniczne parametry zaoferowanych materiałów i urządzeń równoważnych, lub/oraz inne dokumenty dotyczące norm, europejskich ocen technicznych, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, pozwalające jednoznacznie stwierdzić, że są one rzeczywiście równoważne.
c) Równoważność pod względem parametrów technicznych, użytkowych oraz eksploatacyjnych ma w szczególności zapewnić uzyskanie parametrów technicznych nie gorszych od założonych w niniejszej SWZ. W przypadku niewskazania przez Wykonawcę w ofercie rozwiązania równoważnego, Zamawiający uzna, iż Wykonawca będzie realizował przedmiot zamówienia zgodnie z rozwiązaniami wskazanymi w SWZ i jej załącznikach.
d) Zastosowane materiały i urządzenia winny być dopuszczone do obrotu
i stosowania na terenie RP.
Uwaga:
W przypadku niedostarczenia odpowiednich dokumentów pozwalających jednocześnie stwierdzić, że oferowane produkty i/lub systemy są rzeczywiście równoważne, wskutek czego Zamawiający nie będzie w stanie stwierdzić rzeczywistej równoważności, Zamawiający uzna treść oferty Wykonawcy za nieodpowiadającą treści SWZ, a tym samym, oferta Wykonawcy zostanie odrzucona na podstawie art. 226 ust. 1 pkt 5 ustawy PZP.
Po zmianie:
1. Przedmiot zamówienia dotyczy budowy drogi dojazdowej do terenów inwestycyjnych w Jarocinie przy „Węźle Jarocin” łączącej drogę wojewódzką, tj. ul. Św. Ducha z drogą gminną, tj. ul. Bohaterów Jarocina w Jarocinie poprzez wybudowanie drogi gminnej w km od 0+014 do km 0+474,65 oraz przebudowę drogi gminnej (ul. Bohaterów Jarocina) w km od 0+337 do 0+388.
Realizacja inwestycji obejmuje budowę drugiego etapu jezdni o nawierzchni bitumicznej, a także budowę drogi dla pieszych i rowerów, budowę i przebudowę odcinka drogi dla rowerów, budowę oświetlenia ulicznego, budowę kanalizacji deszczowej oraz budowę kanału technologicznego i usunięcie kolizji wraz z uzyskaniem wymaganych przepisami ustawy dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane, pozytywnych opinii Państwowej Straży Pożarnej i Państwowej Inspekcji Sanitarnej.
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia przedstawia:
1) Projekt budowlany pn. Budowa drogi dojazdowej do terenów inwestycyjnych przy „Węźle Jarocin” oprac. przez PR-ROAD Krzysztof Buk;
2) Projekt stałej organizacji ruchu na drodze wojewódzkiej nr 443 i skrzyżowaniu z projektowaną drogą gminną w związku z realizacją inwestycji pn. Budowa drogi dojazdowej do terenów inwestycyjnych przy „Węźle Jarocin” oprac. przez PR-ROAD Krzysztof Buk (obejmujący przebieg całej drogi objętej zamówieniem);
3) Projekt techniczny/wykonawczy pn. „Budowa drogi dojazdowej do terenów inwestycyjnych przy Węźle Jarocin” opracowany przez PRO-ROAD Krzysztof Buk dla:
a) branży drogowej,
b) kanalizacji deszczowej,
c) branż elektrycznych,
d) przebudowy sieci gazowej,
e) budowy kanału technologicznego;
4) Przedmiar wskazany w kosztorysie ofertowym;
5) Decyzja o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej polegającej na „Budowie drogi dojazdowej do terenów inwestycyjnych przy Węźle Jarocin”(ze zmianami);
6) Szczegółowa Specyfikacja Wykonania i Odbioru Robót;
7) Specyfikacja warunków zamówienia.
Wykonanie przedmiotu zamówienia obejmujące realizację zadania pn. Budowa drogi dojazdowej do terenów inwestycyjnych w Jarocinie przy Węźle Jarocin dofinansowane jest z Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg.
UWAGA!
1. Zadanie objęte niniejszym zamówieniem jest kontynuacją I etapu wykonanego w roku 2024.
Przy czym droga dla pieszych i rowerów przewidziana do budowy obejmuje odcinek od skrzyżowania z drogą wojewódzką nr 443.
W ramach niniejszego zamówienia publicznego wykonawca zobowiązany jest wykonać zakres przewidziany w dokumentacji projektowej umniejszony (uaktualniony) o zakres zrealizowany w I etapie.
Zakres zrealizowany w I etapie wskazano na mapie z inwentaryzacją obiektów budowlanych, która została załączona do dokumentacji przetargowej.
W ramach realizacji prac budowalnych w 2024 r. zostały wybudowane elementy oświetlenia drogowego na całej drodze (zakres i przebieg zgodnie z załączoną do dokumentacji mapą z inwentaryzacją obiektów budowlanych), które są objęte gwarancją wykonawcy I etapu. W ramach niniejszego zamówienia należy m.in. wybudować latarnie oświetlenia ulicznego na ww. linii (obmiar wskazany w kosztorysie ofertowym).
3. Rozwiązania równoważne:
1) W przypadku, gdyby Zamawiający użył w opisie przedmiotu zamówienia normy, aprobaty, specyfikacje techniczne i systemy odniesienia, o których mowa w art. 101 ustawy PZP należy rozumieć je jako przykładowe. Zamawiający zgodnie z art. 101 ust. 4 ustawy PZP dopuszcza w każdym przypadku zastosowanie rozwiązań równoważnych opisywanym w treści SWZ. Każdorazowo, gdy wskazana jest w niniejszej SWZ lub załącznikach do SWZ norma, należy przyjąć, że w odniesieniu do niej użyto sformułowania „lub równoważna”.
We wszystkich miejscach SWZ i załącznikach do SWZ, w których użyto przykładowego znaku towarowego, patentu, pochodzenia, źródła lub szczególnego procesu, który charakteryzuje produkty lub usługi dostarczane przez konkretnego Wykonawcę, lub jeżeli Zamawiający opisał przedmiot zamówienia przez odniesienie do norm, ocen technicznych, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, o których mowa w art. 101 ust. 1 pkt 2) oraz ust. 3 PZP, a w każdym przypadku, działając zgodnie z art. 99 ust. 6 i art. 101 ust. 4 PZP, Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne w stosunku do określonych w SWZ i w załącznikach do SWZ, oznaczając takie wskazania lub odniesienia odpowiednio wyrazami „lub równoważny” lub „lub równoważne", pod warunkiem zapewnienia parametrów nie gorszych niż określone w opisie przedmiotu zamówienia. Rozwiązanie równoważne jest także dopuszczalne w sytuacji, gdyby wyraz „równoważny” lub „równoważne” nie znalazło się w opisie przedmiotu zamówienia.
Równoważność polega na możliwości zaoferowania przedmiotu zamówienia o nie gorszych parametrach technicznych, konfiguracjach, wymaganiach normatywnych, funkcjonalnych itp. W szczegółowym opisie przedmiotu zamówienia mogą być podane niektóre charakterystyczne dla producenta wymiary. Nazwy własne producentów materiałów i urządzeń podane w szczegółowym opisie, należy rozumieć jako preferowanego typu w zakresie określenia minimalnych wymagań jakościowych. Nie są one wiążące i można dostarczyć elementy równoważne, które posiadają co najmniej takie same lub lepsze normy, parametry techniczne; jakościowe, funkcjonalne, będą tożsame tematycznie i o takim samym przeznaczeniu oraz nie obniżą określonych w opisie przedmiotu zamówienia standardów.
Wszelkie „produkty" pochodzące od konkretnych producentów, określają minimalne parametry jakościowe i cechy użytkowe, jakim muszą odpowiadać towary, by spełnić wymagania stawiane przez Zamawiającego i stanowią wyłącznie wzorzec jakościowy przedmiotu zamówienia. Poprzez zapis minimalnych wymagań parametrów jakościowych Zamawiający rozumie wymagania towarów zawarte w ogólnie dostępnych źródłach, katalogach, stronach internetowych producentów. Operowanie przykładowymi nazwami producenta ma jedynie na celu doprecyzowanie poziomu oczekiwań Zamawiającego w stosunku do określonego rozwiązania. Tak więc, posługiwanie się nazwami producentów/produktów/ ma wyłącznie charakter przykładowy. Zamawiający, przy opisie przedmiotu zamówienia wskazując oznaczenie konkretnego producenta (dostawcy) lub konkretny produkt, dopuszcza jednocześnie produkty równoważne o parametrach jakościowych i cechach użytkowych, co najmniej na poziomie parametrów wskazanego produktu, uznając tym samym każdy produkt
o wskazanych parametrach lub lepszych. W takiej sytuacji Zamawiający wymaga złożenia wraz z ofertą stosownych dokumentów, uwiarygodniających te materiały lub urządzenia. Będą one podlegały ocenie w trakcie badania oferty.
Zamawiający zobowiązuje Wykonawców do wykazania rozwiązań równoważnych do zastosowania w stosunku do dokumentacji postępowania. W myśl art. 101 ust. 5 PZP Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne (w sytuacji, gdy opis przedmiotu zamówienia odnosi się do norm, ocen technicznych, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, o których mowa w art. 101 ust. 1 pkt 2) i ust. 3 PZP), obowiązany jest udowodnić w ofercie, że proponowane rozwiązania spełniają wymagania określone w SWZ. Brak wskazania tych elementów będzie traktowane, jako wybór elementów opisanych w SWZ (w tym w załącznikach do SWZ).
Zamawiający zobowiązuje Wykonawców do wykazania rozwiązań równoważnych do zastosowania w stosunku do dokumentacji postępowania (SWZ i załącznikach do niej). W myśl art. 101 ust. 6 PZP, Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne (w sytuacji, gdy opis przedmiotu zamówienia odnosi się do wymagań dotyczących wydajności lub funkcjonalności, o których mowa w art. 101 ust. 1 pkt 1) PZP) jest obowiązany udowodnić w ofercie, że obiekt budowlany, dostawa lub usługa, spełniają wymagania dotyczące wydajności lub funkcjonalności, określonej przez Zamawiającego.
Kryteria stosowane w celu oceny równoważności:
1) Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne, jest zobowiązany wykazać w Ofercie, że oferowane przez niego rozwiązanie, spełnia wymagania minimalne określone przez Zamawiającego.
2) W takim przypadku Wykonawca zobowiązany jest:
a) Podać w Ofercie – poprzez wypełnienie tabeli pod nazwą: „Wykaz materiałów i rozwiązań równoważnych ”, znajdującej się na Formularzu Ofertowym – Załącznik nr 1 do SWZ, podając: nazwę (typ, rodzaj) materiału/urządzenia lub/oraz opis rozwiązania (norma, europejska ocena techniczna, aprobata, specyfikacja techniczna, system referencji technicznej) oryginalnego (wynikających z dokumentacji) oraz nazwę (typ, rodzaj) materiału/urządzenia równoważnego lub/oraz opis rozwiązania równoważnego (norma, europejska ocena techniczna, aprobata, specyfikacja techniczna, system referencji technicznej), a także podać nazwę producenta materiału/urządzenia równoważnego.
b) Przedłożyć wraz z Ofertą odpowiednie dokumenty (w języku polskim) np. karty techniczne, karty katalogowe producenta, wymagane przepisami prawa certyfikaty, inne dokumenty, opisujące techniczne parametry zaoferowanych materiałów i urządzeń równoważnych, lub/oraz inne dokumenty dotyczące norm, europejskich ocen technicznych, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, pozwalające jednoznacznie stwierdzić, że są one rzeczywiście równoważne.
c) Równoważność pod względem parametrów technicznych, użytkowych oraz eksploatacyjnych ma w szczególności zapewnić uzyskanie parametrów technicznych nie gorszych od założonych w niniejszej SWZ. W przypadku niewskazania przez Wykonawcę w ofercie rozwiązania równoważnego, Zamawiający uzna, iż Wykonawca będzie realizował przedmiot zamówienia zgodnie z rozwiązaniami wskazanymi w SWZ i jej załącznikach.
d) Zastosowane materiały i urządzenia winny być dopuszczone do obrotu
i stosowania na terenie RP.
3.4.) Identyfikator sekcji zmienianego ogłoszenia:
SEKCJA IX - POZOSTAŁE INFORMACJE3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
9.1. Informacje dodatkowe Przed zmianą:
1. Zamawiający nie wymaga odbycia wizji lokalnej przed złożeniem oferty.
2. Zamawiający nie przewiduje obowiązku sprawdzenia przez wykonawcę dokumentów niezbędnych do realizacji zamówienia dostępnych na miejscu u Zamawiającego.
3. Wymóg zatrudnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę osób na podstawie stosunku pracy:
1) Zamawiający stosownie do art. 95 ust. 1 ustawy wymaga, aby osoby wykonujące czynności w zakresie realizacji przedmiotu zamówienia, których wykonanie polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. - Kodeks pracy (Dz. U. z 2023 r. poz.1465), zostały zatrudnione przez wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę.
2) Rodzaj czynności niezbędnych do realizacji zamówienia, których dotyczą wymagania zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez wykonawcę lub podwykonawcę osób wykonujących czynności w trakcie realizacji zamówienia oraz sposób weryfikacji zatrudnienia tych osób i uprawnienia zamawiającego w zakresie kontroli spełniania przez wykonawcę wymagań związanych z zatrudnianiem tych osób oraz sankcji
z tytułu niespełnienia tych wymagań przedstawiono we wzorze umowy, stanowiącym załącznik nr 3 do SWZ.
4. Zamawiający nie określa wymagań związanych z zatrudnianiem osób,
o których mowa w art. 96 ust. 2 pkt 2 Pzp.
5. Wskazanie osób uprawnionych do komunikowania się z wykonawcami.
1) w sprawach przedmiotu zamówienia:
Pan Gwidon Wojdak, tel. 62 749 95 40.
Pani Beata Godniak, tel. 62 749 95 41.
2) w sprawach procedury: Pani Magdalena Kaniewska, Pani Ewelina Gawrońska tel. 535 157 419.
4. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych.
5. Zamawiający nie przewiduje podziału zamówienia na części. Biorąc pod uwagę charakter przedmiotu zamówienia stwierdzić należy, że jest on niepodzielny. Podział realizacji zamówienia na części spowodowałby zwiększenie kosztów, trudności realizacyjne oraz ryzyko opóźnienia terminów, jak również miałby charakter sztuczny i niecelowy.
6. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych oraz w postaci katalogów elektronicznych.
7. Zamawiający nie przewiduje udzielania zamówień, o których mowa w art. 214 ust. 1 pkt 7.
Po zmianie:
1. Zamawiający nie wymaga odbycia wizji lokalnej przed złożeniem oferty.
2. Zamawiający nie przewiduje obowiązku sprawdzenia przez wykonawcę dokumentów niezbędnych do realizacji zamówienia dostępnych na miejscu u Zamawiającego.
3. Wymóg zatrudnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę osób na podstawie stosunku pracy:
1) Zamawiający stosownie do art. 95 ust. 1 ustawy wymaga, aby osoby wykonujące czynności w zakresie realizacji przedmiotu zamówienia, których wykonanie polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. - Kodeks pracy (Dz. U. z 2023 r. poz.1465), zostały zatrudnione przez wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę.
2) Rodzaj czynności niezbędnych do realizacji zamówienia, których dotyczą wymagania zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez wykonawcę lub podwykonawcę osób wykonujących czynności w trakcie realizacji zamówienia oraz sposób weryfikacji zatrudnienia tych osób i uprawnienia zamawiającego w zakresie kontroli spełniania przez wykonawcę wymagań związanych z zatrudnianiem tych osób oraz sankcji
z tytułu niespełnienia tych wymagań przedstawiono we wzorze umowy, stanowiącym załącznik nr 3 do SWZ.
4. Zamawiający nie określa wymagań związanych z zatrudnianiem osób,
o których mowa w art. 96 ust. 2 pkt 2 Pzp.
5. Wskazanie osób uprawnionych do komunikowania się z wykonawcami.
1) w sprawach przedmiotu zamówienia:
Pan Gwidon Wojdak, tel. 62 749 95 40.
Pani Beata Godniak, tel. 62 749 95 41.
2) w sprawach procedury: Pani Magdalena Kaniewska, Pani Ewelina Gawrońska tel. 535 157 419.
Uwaga:
W przypadku niedostarczenia odpowiednich dokumentów pozwalających jednocześnie stwierdzić, że oferowane produkty i/lub systemy są rzeczywiście równoważne, wskutek czego Zamawiający nie będzie w stanie stwierdzić rzeczywistej równoważności, Zamawiający uzna treść oferty Wykonawcy za nieodpowiadającą treści SWZ, a tym samym, oferta Wykonawcy zostanie odrzucona na podstawie art. 226 ust. 1 pkt 5 ustawy PZP.
4. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych.
5. Zamawiający nie przewiduje podziału zamówienia na części. Biorąc pod uwagę charakter przedmiotu zamówienia stwierdzić należy, że jest on niepodzielny. Podział realizacji zamówienia na części spowodowałby zwiększenie kosztów, trudności realizacyjne oraz ryzyko opóźnienia terminów, jak również miałby charakter sztuczny i niecelowy.
6. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych oraz w postaci katalogów elektronicznych.
7. Zamawiający nie przewiduje udzielania zamówień, o których mowa w art. 214 ust. 1 pkt 7.