BZP: „Wyjazdy edukacyjne”
17.04.2025
2025/BZP 00196721/01
Powiat Tucholski
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
„Wyjazdy edukacyjne”
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Powiat Tucholski
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 092351096
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Pocztowa 7
1.5.2.) Miejscowość: Tuchola
1.5.3.) Kod pocztowy: 89-500
1.5.4.) Województwo: kujawsko-pomorskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL618 - Świecki
1.5.7.) Numer telefonu: 525590700
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: przetargi@tuchola.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://www.bippowiat.tuchola.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
„Wyjazdy edukacyjne”
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-6164442b-874a-4e55-abb9-73fe26267141
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00196721
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-04-17
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00029435/02/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.4 Wyjazdy edukacyjne w ramach projektu „Kompleksowa poprawa jakości kształcenia ogólnego na terenie powiatu tucholskiego”
1.3.7 Wyjazdy edukacyjne w ramach projektu „Kursy i szkolenia w ramach projektu „Wsparcie dla uczniów i kadry szkół zawodowych Powiatu Tucholskiego – etap I”
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak
2.15.) Nazwa projektu lub programu
projekt pn. „Wsparcie dla uczniów i kadry szkół zawodowych Powiatu Tucholskiego – etap I” oraz projekt pn. „Kompleksowa poprawa jakości kształcenia ogólnego na terenie powiatu tucholskiego” współfinansowane z Europejskiego Funduszu Społecznego Plus w ramach programu Fundusze Europejskie dla Kujaw i Pomorza 2021-2027
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-6164442b-874a-4e55-abb9-73fe262671413.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: Postępowanie o udzielenie zamówienia prowadzone jest w języku polskim przy użyciu środków komunikacji elektronicznej za pośrednictwem Platformy e-Zamówienia, która jest dostępna pod adresem https://ezamowienia.gov.pl
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. Informacje ogólne:
1) Korzystanie z Platformy e-Zamówienia jest bezpłatne.
2) Wykonawca zamierzający wziąć udział w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego musi posiadać konto podmiotu „Wykonawca” na Platformie e-Zamówienia. Szczegółowe informacje na temat zakładania kont oraz zasady i warunki korzystania z Platformy e-Zamówienia określa Regulamin Platformy e-Zamówienia, dostępny na stronie internetowej https://ezamowienia.gov.pl oraz informacja zamieszczona w zakładce „Centrum Pomocy”.
3) Przeglądanie i pobieranie publicznej treści dokumentacji postępowania nie wymaga posiadania konta na Platformie e-Zamówienia ani logowania.
4) Minimalne wymagania techniczne dotyczące sprzętu używanego w celu korzystania z usług Platformy e-Zamówienia oraz informacje dotyczące specyfikacji połączenia określa Regulamin Platformy e-Zamówienia.
5) W przypadku problemów technicznych i awarii związanych z funkcjonowaniem Platformy e-Zamówienia użytkownicy mogą skorzystać ze wsparcia technicznego dostępnego pod numerem telefonu (32) 77 88 999 lub drogą elektroniczną poprzez formularz udostępniony na stronie internetowej https://ezamowienia.gov.pl w zakładce „Zgłoś problem”.
6) W szczególnie uzasadnionych przypadkach uniemożliwiających komunikację Wykonawcy i Zamawiającego za pośrednictwem Platformy e-Zamówienia, Zamawiający dopuszcza komunikację za pomocą poczty elektronicznej na adres e-mail: przetargi@tuchola.pl (nie dotyczy składania ofert w postępowaniu).
2. Sposób komunikowania się Zamawiającego z Wykonawcami (nie dotyczy składania ofert oraz załączników składanych wraz z ofertą)
1) Komunikacja w postępowaniu, z wyłączeniem składania ofert/wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, odbywa się drogą elektroniczną za pośrednictwem formularzy do komunikacji dostępnych w zakładce „Formularze” („Formularze do komunikacji”).
2) Za pośrednictwem „Formularzy do komunikacji” odbywa się w szczególności przekazywanie wezwań i zawiadomień, zadawanie pytań i udzielanie odpowiedzi. Formularze do komunikacji umożliwiają również dołączenie załącznika do przesyłanej wiadomości (przycisk „dodaj załącznik”). W przypadku załączników, które są zgodnie z ustawą Pzp lub rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów w sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji oraz wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym, mogą być opatrzone, zgodnie z wyborem wykonawcy/wykonawcy wspólnie ubiegającego się o udzielenie zamówienia/podmiotu udostępniającego zasoby, podpisem zewnętrznym lub wewnętrznym. W zależności od rodzaju podpisu i jego typu (zewnętrzny, wewnętrzny) dodaje się do przesyłanej wiadomości uprzednio podpisane dokumenty wraz z wygenerowanym plikiem podpisu (typ zewnętrzny) lub dokument z wszytym podpisem (typ wewnętrzny).
3) Możliwość korzystania w postępowaniu z „Formularzy do komunikacji” w pełnym zakresie wymaga posiadania konta „Wykonawcy” na Platformie e-Zamówienia oraz zalogowania się na Platformie e-Zamówienia. Do korzystania z „Formularzy do komunikacji” służących do zadawania pytań dotyczących treści dokumentów zamówienia wystarczające jest posiadanie tzw. konta uproszczonego na Platformie e-Zamówienia.
4) Wszystkie wysłane i odebrane w postępowaniu przez wykonawcę wiadomości widoczne są po zalogowaniu w podglądzie postępowania w zakładce „Komunikacja”.
5) Maksymalny rozmiar plików przesyłanych za pośrednictwem „Formularzy do komunikacji” wynosi 150 MB (wielkość ta dotyczy plików przesyłanych jako załączniki do jednego formularza).
3. Ofertę składa się pod rygorem nieważności w formie elektronicznej (opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym) lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, informuję, że:
1) administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Starosta Tucholski z siedzibą w Tucholi przy ul. Pocztowej 7, 89-500 Tuchola; tel. 52 5590700;
2) administrator wyznaczył inspektora ochrony danych osobowych, z którym może się Pani/Pan skontaktować w sprawach ochrony swoich danych osobowych poprzez e-mail: iod@tucholski.pl,
3) Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z przedmiotowym postępowaniem o udzielenie zamówienia prowadzonym w trybie podstawowym na podstawie art. 275 pkt 1 ustawy;
4) odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art. 18 oraz 74 ustawy Pzp;
5) Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do realizacji celów określonych w pkt 3, a po tym czasie przez okres wymagany przez przepisy powszechnie obowiązującego prawa;
6) obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach ustawy Pzp, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z ustawy Pzp;
7) w odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO;
8) posiada Pani/Pan:
a) na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących;
b) na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych, przy czym skorzystanie z prawa do sprostowania nie może skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego ani zmianą postanowień umowy w zakresie niezgodnym z ustawą Pzp oraz nie może naruszać integralności protokołu oraz jego załączników,
c) na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO, przy czym prawo do ograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania w odniesieniu do przechowywania, w celu zapewnienia korzystania ze środków ochrony prawnej lub w celu ochrony praw innej osoby fizycznej lub prawnej, lub z uwagi na ważne względy interesu publicznego Unii Europejskiej lub państwa członkowskiego,
d) prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO;
9) nie przysługuje Pani/Panu:
a) w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych;
b) prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;
c) na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: ZP.272.1.9.2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Tak
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Tak
4.1.9.) Liczba części: 2
4.1.10.) Ofertę można składać na wszystkie części
4.1.11.) Zamawiający ogranicza liczbę części zamówienia, którą można udzielić jednemu wykonawcy: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Tak
4.1.14.) Określenie aspektów społecznych, środowiskowych lub etykiet w opisie przedmiotu zamówienia:
Zamawiający uwzględnił wymagania w zakresie dostępności dla osób niepełnosprawnych oraz projektowania z przeznaczeniem dla wszystkich użytkowników, zgodnie z art. 100 ust. 1 ustawy
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
Część 1
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Część nr 1 pn. „Wyjazdy edukacyjne w ramach projektu „Wsparcie dla uczniów
i kadry szkół zawodowych Powiatu Tucholskiego – etap I",
1. Przedmiot zamówienia obejmuje transport i obiad na dwóch jednodniowych wyjazdach do Gdańska - dla 45 uczniów z udziałem 4 opiekunów (w tym kierownika wyjazdu) w
dniach 12 czerwca 2025 r. i 18 czerwca 2025 r. (udział weźmie w każdym wyjeździe 49 osób).
2. Zamówienie dotyczy projektu pn. „Wsparcie dla uczniów i kadry szkół zawodowych Powiatu Tucholskiego – etap I” Nr FEKP.08.28-IZ.00-0001/23 współfinansowanego z Europejskiego Funduszu Społecznego Plus w ramach Priorytetu 8 Fundusze europejskie na wsparcie w obszarze rynku pracy, edukacji i włączenia społecznego Działania 08.28 Kształcenie zawodowe OPPT Celu szczegółowego: 4.F Wspieranie równego dostępu do dobrej jakości, włączającego kształcenia i szkolenia oraz możliwości ich ukończenia, w szczególności w odniesieniu do grup w niekorzystnej sytuacji, od wczesnej edukacji i opieki nad dzieckiem przez ogólne i zawodowe kształcenie i szkolenie, po szkolnictwo wyższe, a także kształcenie i uczenie się dorosłych, w tym ułatwianie mobilności edukacyjnej dla wszystkich i dostępności dla osób z niepełnosprawnościami programu Fundusze Europejskie dla Kujaw i Pomorza 2021-2027.
3. Wyjazdy zostaną zorganizowane zgodnie z przedstawionym poniżej programem:
- wyjazd z Tucholi do Gdańska (punkt zbiorki przy szkole ZSLiT ul. Świecka 89a,
89-500 Tuchola)
- przyjazd do Gdańska,
- obiad dla uczestników wyjazdu,
- wyjazd powrotny do Tucholi (w miejsce punktu zbiórki).
4. Wykonawca zobowiązany jest zorganizować wyjazdy zgodnie z zasadą niedyskryminacji, w tym ze względu na płeć, niepełnosprawność, językiem wrażliwym na płeć oraz aktualnymi „Wytycznymi w zakresie realizacji zasad równościowych
w ramach funduszy unijnych na lata 2021-2027".
5. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawarty jest w Załączniku nr 6.1 do SWZ.
4.2.6.) Główny kod CPV: 60172000-4 - Wynajem autobusów i autokarów wraz z kierowcą
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
63511000-4 - Organizacja wycieczek
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2025-06-18
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1. Zamawiający wybierze ofertę najkorzystniejszą spośród ofert nie odrzuconych na podstawie kryteriów oceny ofert określonych w SWZ.
2. Przy wyborze ofert Zamawiający kierować się będzie następującym kryterium:
A. Cena - znaczenie 60%
B. Doświadczenie kierowcy autokaru– znaczenie 30%
C. Aspekt społeczny - integracja społeczna i zawodowa osób z grup zagrożonych wykluczeniem społecznym – znaczenie 10%
A/ Kryterium łącznej ceny brutto
Zastosowanie będzie miał następujący wzór, wykorzystywany przy ocenie oferty:
A = Cena oferowana najniższa / Cena oferty badanej x 100 pkt x 60%
B/ Kryterium Doświadczenie kierowcy autokaru
Wykonawca otrzyma ilość punków w zależności od wskazanego w formularzu ofertowym doświadczenia zawodowego kierowcy autokaru skierowanego do realizacji przedmiotu zamówienia.
Zamawiający będzie brał pod uwagę doświadczenie kierowcy autokaru określone w pełnych latach na stanowisku kierowcy autokaru.
Zastosowanie będzie miał następujący wzór, wykorzystywany przy ocenie oferty:
B = ilość lat pracy kierowcy wskazana w ofercie badanej/ największa ilość lat pracy kierowcy spośród badanych ofert x 100 pkt x 30%
Minimalne doświadczenie zawodowe kierowcy wymagane przez Zamawiającego wynosi 3 lata pracy. W przypadku wskazania doświadczenia kierowcy mniejszego niż 3 lata pracy oferta zostanie odrzucona. W przypadku nieokreślenia w ofercie doświadczenia kierowcy Zamawiający uzna, iż osoba posiada minimalne doświadczenie w wymiarze 3 lat pracy i taka ilość lat zostanie przyjęta do oceny.
Maksymalna ilość lat pracy kierowcy oceniana przez Zamawiającego wynosi 10.
W przypadku zaproponowania przez Wykonawcę większej ilości lat pracy niż 10 oceniona będzie liczba 10.
W przypadku wskazania w ofercie więcej niż jednej osoby do realizacji zamówienia, każda ze wskazanych osób w formularzu ofertowym otrzyma punkty zgodnie z powyższą zasadą.
Zastosowanie będzie miał następujący wzór, wykorzystywany przy ocenie oferty:
B = Suma uzyskanych punktów przez wszystkie osoby wskazane w ofercie / Ilość osób wskazanych w ofercie
Suma uzyskanych punktów przez wszystkie osoby wskazane w ofercie zostanie podzielona adekwatnie do liczby wskazanych osób.
Maksymalna liczba punktów w powyższym kryterium wynosi 30.
C/ Kryterium aspekt społeczny – integracja społeczna i zawodowa osób z grup zagrożonych wykluczeniem społecznym
W kryterium aspekt społeczny oceniane będzie zatrudnienie do realizacji zamówienia jednej osoby bezrobotnej w rozumieniu ustawy z dnia 20 kwietnia 2004 r. o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy lub jednej osoby z niepełnosprawnością w rozumieniu ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych.
Punkty w tym kryterium zostaną przyznane w oparciu o deklarację zatrudnienia złożoną przez Wykonawcę w treści formularza ofertowego stanowiącego Załącznik nr 1 do SWZ.
Wykonawca otrzyma 10 pkt jeżeli złoży deklarację, że zatrudni do realizacji jedną osobę bezrobotną w rozumieniu ustawy z dnia 20 kwietnia 2004 r. o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy lub jedną osobę z niepełnosprawnością w rozumieniu ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych.
W przypadku nie złożenia ww. deklaracji o zatrudnieniu wskazanych przez Zamawiającego osób zagrożonych wykluczeniem społecznym Wykonawca nie otrzyma punktów w tym kryterium.
3. Obliczenia dokonywane będą z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku (zaokrąglenie zgodnie z zasadami matematyki).
4. W trakcie oceny ofert kolejno rozpatrywanym i ocenianym ofertom przyznawane są punkty za powyższe kryteria. Zastosowanie będzie miał następujący wzór:
P (punkty) = A+B+C
5. Za ofertę najkorzystniejszą zostanie uznana ta, która uzyskała największą ilość punktów.
Szczegółowy opis kryteriów oceny ofert zawarty jest w rozdziale XVII SWZ.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: organizacja, kwalifikacje zawodowe i doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia
4.3.5.) Nazwa kryterium: Doświadczenie kierowcy autokaru
4.3.6.) Waga: 30
Kryterium 3
4.3.4.) Rodzaj kryterium: aspekty społeczne, w tym integracja zawodowa i społeczna osób, o których mowa w art. 94 ust. 1 ustawy
4.3.5.) Nazwa kryterium: Aspekt społeczny - integracja społeczna i zawodowa osób z grup zagrożonych wykluczeniem społecznym
4.3.6.) Waga: 10
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Tak
4.3.11.) Określenie aspektów społecznych, środowiskowych lub innowacyjnych, etykiet lub rachunku kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryteriów oceny ofert:
zgodnie z art. 242 ust. 2 ustawy - aspekty społeczne
Część 2
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Część nr 2 pn. „Wyjazdy edukacyjne w ramach projektu „Kompleksowa poprawa jakości kształcenia ogólnego na terenie powiatu tucholskiego”
1. Przedmiot zamówienia obejmuje transport i obiad na dwóch jednodniowych wyjazdach do Gdańska (Politechnika Gdańska, ul. G. Narutowicza 11/12, Gdańsk) - dla 30 uczniów z udziałem 3 opiekunów (w tym kierownika wyjazdu) w dniach 6 czerwca 2025 r. i 12 czerwca 2025 r. (w każdym z wyjazdów udział wezmą 33 osoby).
2. Zamówienie dotyczy projektu pn. „Kompleksowa poprawa jakości kształcenia ogólnego na terenie powiatu tucholskiego” Nr FEKP.08.27-IZ.00-0002/23 współfinansowanego z Europejskiego Funduszu Społecznego Plus w ramach Priorytetu 8 Fundusze europejskie na wsparcie w obszarze rynku pracy, edukacji i włączenia społecznego Działania 08.27 Kształcenie ogólne OPPT Celu szczegółowego: 4.F Wspieranie równego dostępu do dobrej jakości, włączającego kształcenia i szkolenia oraz możliwości ich ukończenia, w szczególności w odniesieniu do grup w niekorzystnej sytuacji, od wczesnej edukacji i opieki nad dzieckiem przez ogólne i zawodowe kształcenie i szkolenie, po szkolnictwo wyższe, a także kształcenie i uczenie się dorosłych, w tym ułatwianie mobilności edukacyjnej dla wszystkich i dostępności dla osób z niepełnosprawnościami programu Fundusze Europejskie dla Kujaw i Pomorza 2021-2027.
3. Wyjazdy zostaną zorganizowane zgodnie z przedstawionym poniżej programem:
- wyjazd z Tucholi do Gdańska (punkt zbiórki przy Liceum Ogólnokształcącym, ul. Pocztowa 8a, 89-500 Tuchola),
- przyjazd do Gdańska,
- obiad dla uczestników i uczestniczek wyjazdu,
- wyjazd powrotny do Tucholi (w miejsce punktu zbiórki).
4. Wykonawca zobowiązany jest zorganizować wyjazdy zgodnie z zasadą niedyskryminacji, w tym ze względu na płeć, niepełnosprawność, językiem wrażliwym na płeć oraz aktualnymi „Wytycznymi w zakresie realizacji zasad równościowych
w ramach funduszy unijnych na lata 2021-2027".
5. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawarty jest w Załączniku nr 6.2 do SWZ.
4.2.6.) Główny kod CPV: 60172000-4 - Wynajem autobusów i autokarów wraz z kierowcą
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2025-06-12
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1. Zamawiający wybierze ofertę najkorzystniejszą spośród ofert nie odrzuconych na podstawie kryteriów oceny ofert określonych w SWZ.
2. Przy wyborze ofert Zamawiający kierować się będzie następującym kryterium:
A. Cena - znaczenie 60%
B. Doświadczenie kierowcy autokaru– znaczenie 30%
C. Aspekt społeczny - integracja społeczna i zawodowa osób z grup zagrożonych wykluczeniem społecznym – znaczenie 10%
A/ Kryterium łącznej ceny brutto
Zastosowanie będzie miał następujący wzór, wykorzystywany przy ocenie oferty:
A = Cena oferowana najniższa / Cena oferty badanej x 100 pkt x 60%
B/ Kryterium Doświadczenie kierowcy autokaru
Wykonawca otrzyma ilość punków w zależności od wskazanego w formularzu ofertowym doświadczenia zawodowego kierowcy autokaru skierowanego do realizacji przedmiotu zamówienia.
Zamawiający będzie brał pod uwagę doświadczenie kierowcy autokaru określone w pełnych latach na stanowisku kierowcy autokaru.
Zastosowanie będzie miał następujący wzór, wykorzystywany przy ocenie oferty:
B = ilość lat pracy kierowcy wskazana w ofercie badanej/ największa ilość lat pracy kierowcy spośród badanych ofert x 100 pkt x 30%
Minimalne doświadczenie zawodowe kierowcy wymagane przez Zamawiającego wynosi 3 lata pracy. W przypadku wskazania doświadczenia kierowcy mniejszego niż 3 lata pracy oferta zostanie odrzucona. W przypadku nieokreślenia w ofercie doświadczenia kierowcy Zamawiający uzna, iż osoba posiada minimalne doświadczenie w wymiarze 3 lat pracy i taka ilość lat zostanie przyjęta do oceny.
Maksymalna ilość lat pracy kierowcy oceniana przez Zamawiającego wynosi 10.
W przypadku zaproponowania przez Wykonawcę większej ilości lat pracy niż 10 oceniona będzie liczba 10.
W przypadku wskazania w ofercie więcej niż jednej osoby do realizacji zamówienia, każda ze wskazanych osób w formularzu ofertowym otrzyma punkty zgodnie z powyższą zasadą.
Zastosowanie będzie miał następujący wzór, wykorzystywany przy ocenie oferty:
B = Suma uzyskanych punktów przez wszystkie osoby wskazane w ofercie / Ilość osób wskazanych w ofercie
Suma uzyskanych punktów przez wszystkie osoby wskazane w ofercie zostanie podzielona adekwatnie do liczby wskazanych osób.
Maksymalna liczba punktów w powyższym kryterium wynosi 30.
C/ Kryterium aspekt społeczny – integracja społeczna i zawodowa osób z grup zagrożonych wykluczeniem społecznym
W kryterium aspekt społeczny oceniane będzie zatrudnienie do realizacji zamówienia jednej osoby bezrobotnej w rozumieniu ustawy z dnia 20 kwietnia 2004 r. o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy lub jednej osoby z niepełnosprawnością w rozumieniu ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych.
Punkty w tym kryterium zostaną przyznane w oparciu o deklarację zatrudnienia złożoną przez Wykonawcę w treści formularza ofertowego stanowiącego Załącznik nr 1 do SWZ.
Wykonawca otrzyma 10 pkt jeżeli złoży deklarację, że zatrudni do realizacji jedną osobę bezrobotną w rozumieniu ustawy z dnia 20 kwietnia 2004 r. o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy lub jedną osobę z niepełnosprawnością w rozumieniu ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych.
W przypadku nie złożenia ww. deklaracji o zatrudnieniu wskazanych przez Zamawiającego osób zagrożonych wykluczeniem społecznym Wykonawca nie otrzyma punktów w tym kryterium.
3. Obliczenia dokonywane będą z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku (zaokrąglenie zgodnie z zasadami matematyki).
4. W trakcie oceny ofert kolejno rozpatrywanym i ocenianym ofertom przyznawane są punkty za powyższe kryteria. Zastosowanie będzie miał następujący wzór:
P (punkty) = A+B+C
5. Za ofertę najkorzystniejszą zostanie uznana ta, która uzyskała największą ilość punktów.
Szczegółowy opis kryteriów oceny ofert zawarty jest w rozdziale XVII SWZ.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: organizacja, kwalifikacje zawodowe i doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia
4.3.5.) Nazwa kryterium: Doświadczenie kierowcy autokaru
4.3.6.) Waga: 30
Kryterium 3
4.3.4.) Rodzaj kryterium: aspekty społeczne, w tym integracja zawodowa i społeczna osób, o których mowa w art. 94 ust. 1 ustawy
4.3.5.) Nazwa kryterium: Aspekt społeczny - integracja społeczna i zawodowa osób z grup zagrożonych wykluczeniem społecznym
4.3.6.) Waga: 10
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Tak
4.3.11.) Określenie aspektów społecznych, środowiskowych lub innowacyjnych, etykiet lub rachunku kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryteriów oceny ofert:
zgodnie z art. 242 ust. 2 ustawy - aspekty społeczne
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy spełniają warunki udziału w postępowaniu dotyczące zdolności technicznej lub zawodowej.2. Dla uznania, że Wykonawca spełnia warunek, o którym mowa w ust. 1, Zamawiający wymaga, aby Wykonawca wykazał, że:
A. Dla Części nr 1 zamówienia
1) posiada doświadczenie w wykonaniu co najmniej jednej usługi polegającej na zorganizowaniu wyjazdu lub wycieczki dla co najmniej 30 uczestników wykonanej w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie,
2) skieruje do realizacji przedmiotowego zamówienia co najmniej jednego kierowcę autokaru posiadającego odpowiednie uprawnienia oraz co najmniej 3 - letnie doświadczenie na stanowisku kierowcy autokaru;
3) dysponuje minimum jednym autokarem przystosowanym do przewozów co najmniej 49 osób (oprócz kierowcy) nie starszym niż rocznik 2015.
B. Dla Części nr 2 zamówienia
1) posiada doświadczenie w wykonaniu co najmniej jednej usługi polegającej na zorganizowaniu wyjazdu lub wycieczki dla co najmniej 30 uczestników wykonanej w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie,
4) skieruje do realizacji przedmiotowego zamówienia co najmniej jednego kierowcę autokaru posiadającego odpowiednie uprawnienia oraz co najmniej 3 - letnie doświadczenie na stanowisku kierowcy autokaru;
5) dysponuje minimum jednym autokarem przystosowanym do przewozów co najmniej 33 osób (oprócz kierowcy) nie starszym niż rocznik 2015.
C. Dla Części nr 1 i 2 zamówienia łącznie (w przypadku złożenia na oferty na dwie części zamówienia
1) posiada doświadczenie w wykonaniu co najmniej jednej usługi polegającej na zorganizowaniu wyjazdu lub wycieczki dla co najmniej 30 uczestników wykonanej w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie,
6) skieruje do realizacji przedmiotowego zamówienia co najmniej dwóch kierowców autokarów posiadających odpowiednie uprawnienia oraz co najmniej 3 - letnie doświadczenie na stanowisku kierowcy autokaru;
7) dysponuje minimum dwoma autokarami przystosowanymi do przewozów osób
w tym:
jednym autokarem przystosowanym do przewozu co najmniej 49 osób (oprócz kierowcy) nie starszym niż rocznik 2015 oraz
jednym autokarem przystosowanym do przewozu co najmniej 33 osób (oprócz kierowcy) nie starszym niż rocznik 2015
Uwaga:
Ze względu na pokrywające się terminy wyjazdów edukacyjnych w przypadku składania oferty na dwie części zamówienia Zamawiający nie dopuszcza skierowania do realizacji zamówienia tylko jednej osoby do realizacji dwóch części zamówienia oraz nie dopuszcza dysponowania jednym autokarem w celu realizacji dwóch części zamówienia
W celu potwierdzenia spełniania przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu Zamawiający nie żąda złożenia podmiotowych środków dowodowych. Zamawiający dokona kwalifikacji podmiotowej Wykonawcy na podstawie oświadczenia z art. 125 ust. 1 ustawy Pzp, o którym mowa w rozdziale XXII SWZ.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: W celu potwierdzenia spełniania przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu Zamawiający nie żąda złożenia podmiotowych środków dowodowych.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: W celu potwierdzenia spełniania przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu Zamawiający nie żąda złożenia podmiotowych środków dowodowych.
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
Zamawiający nie żąda złożenia przedmiotowych środków dowodowych5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
Wraz z ofertą Wykonawca zobowiązany jest złożyć:1) oświadczenie, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Pzp o niepodleganiu wykluczeniu z postępowania oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu w zakresie wskazanym przez Zamawiającego (zgodnie z Załącznikiem nr 2.1 do SWZ);
w przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez wielu wykonawców, oświadczenie składa każdy z wykonawców, oświadczenia te potwierdzają brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w zakresie, w jakim każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu;
w przypadku polegania na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby Wykonawca przedstawia także oświadczenie podmiotu udostępniającego zasoby potwierdzającego brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w zakresie, w jakim wykonawca powołuje się na jego zasoby – zgodnie z Załącznikiem nr 2.2 do SWZ
2) pełnomocnictwo lub inny dokument potwierdzający umocowanie do reprezentowania Wykonawcy, jeżeli w imieniu Wykonawcy działa osoba, której umocowanie do jego reprezentowania nie wynika z odpisu lub informacji Krajowego Rejestru Sądowego, Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej lub innego właściwego rejestru,
3) pełnomocnictwo do reprezentowania wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia w postępowaniu albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego (jeżeli dotyczy);
4) oświadczenie wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, składane na podstawie art. 117 ust. 4 ustawy, z którego wynika, które usługi wykonają poszczególni wykonawcy - zgodnie z Załącznikiem nr 3 do SWZ (jeżeli dotyczy),
5) zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby do oddania wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji danego zamówienia (zgodnie z Załącznikiem nr 4 do SWZ) lub inny podmiotowy środek dowodowy potwierdzający, że Wykonawca realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów w przypadku polegania na zdolnościach innych podmiotów (jeżeli dotyczy).
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia.2. W przypadku, o którym mowa w ust. 1, wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Stosowne pełnomocnictwo należy złożyć wraz z ofertą.
3. Przepisy dotyczące wykonawcy stosuje się odpowiednio do wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.
4. Zamawiający nie zastrzega obowiązku osobistego wykonania przez poszczególnych wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia kluczowych zadań dotyczących usług.
5. W przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie zamówienia przez wielu Wykonawców, oświadczenie, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Pzp o niepodleganiu wykluczeniu z postepowania oraz spełnianiu warunków udziału w postepowaniu w zakresie wskazanym przez Zamawiającego składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia. Oświadczenia te potwierdzają brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w zakresie, w jakim każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu.
6. W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia mogą polegać na zdolnościach tych z wykonawców, którzy wykonają usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane. W takim przypadku Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika, które usługi wykonają poszczególni Wykonawcy.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Dla części nr 1 i 2 zamówienia1. Zamawiający dopuszcza zmiany w zakresie harmonogramu wyjazdu uzgodnionego z Zamawiającym, o ile zmiany te okażą się niezbędne, a podstawowa forma usługi nie zostanie zmieniona oraz pod warunkiem realizacji wszystkich punktów wyjazdu.
2. Zamawiający przewiduje możliwość zmian postanowień umowy, w szczególności w przypadku:
1) zmiany kierowcy, pod warunkiem, że osoba ta będzie posiadała takie same kwalifikacje i doświadczenie jak osoba wskazana w ofercie Wykonawcy,
2) określonym w art. 455 ust. 1 pkt 2-4 i ust. 2 PZP;
3) w zakresie obowiązującej stawki podatku VAT, w przypadku zmian powszechnie obowiązującego prawa w tym zakresie;
4) zmiany terminu spowodowanego zaistnieniem siły wyższej rozumianej jako zdarzenia pozostające poza kontrolą każdej ze stron, których strony nie mogły przewidzieć ani im zapobiec, i które zakłócają lub uniemożliwiają realizację Umowy, takie zdarzenia obejmują w szczególności: wojny, rewolucje, pożary, powodzie, działania terrorystyczne, zakłócenia spowodowane wprowadzeniem zabezpieczeń antyterrorystycznych (zmiana terminu wykonania o czas trwania przeszkody).
3. Wszelkie zmiany i uzupełnienia niniejszej Umowy, będą wymagały pod rygorem nieważności formy pisemnej w postaci aneksu.
4. Zmiany do Umowy następują na pisemny wniosek jednej ze Stron wraz z uzasadnieniem konieczności wprowadzenia tych zmian.