BZP: Termomodernizacja budynku Przedszkola nr 9 „Leśne Ludki” przy ul. Radosnej 4 w Gnieźnie
17.04.2025
2025/BZP 00196893/01
Miasto Gniezno
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Termomodernizacja budynku Przedszkola nr 9 „Leśne Ludki” przy ul. Radosnej 4 w Gnieźnie
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Miasto Gniezno
1.3.) Oddział zamawiającego: Urząd Miejski w Gnieźnie
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 630189018
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Lecha 6
1.5.2.) Miejscowość: Gniezno
1.5.3.) Kod pocztowy: 62-200
1.5.4.) Województwo: wielkopolskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL414 - Koniński
1.5.7.) Numer telefonu: 61 426 04 48
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: juliusz.smilowski@gniezno.eu
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://bip.gniezno.eu/
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Termomodernizacja budynku Przedszkola nr 9 „Leśne Ludki” przy ul. Radosnej 4 w Gnieźnie
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-b4e64b24-2f0d-46e4-8f9f-e1da4020ddec
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00196893
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-04-17
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00038411/04/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.24 Termomodernizacja budynku Przedszkola Nr 9 "Leśne Ludki" przy ul. Radosnej 4 w Gnieźnie
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak
2.15.) Nazwa projektu lub programu
Wymiana źródeł ciepła i poprawa efektywności energetycznej szkół
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-b4e64b24-2f0d-46e4-8f9f-e1da4020ddec3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://ezamowienia.gov.pl
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1)komunikacja odbywa się na
Platformie e-Zamówienia.Zamawiający dopuszcza też komunikację na adres email:juliusz.smilowski@gniezno.eu oraz e-mail Wykonawców wskazany w formularzu ofertowym(nie dotyczy składania ofert)2)osoba do kontaktu:Juliusz Śmiłowski, tel. 61 426 04 48, e-mail: juliusz.smilowski@gniezno.eu)link oraz ID postępowania jako zał. do SWZ. 4)zamierzający wziąć udział w postępowaniu musi posiadać kontopodmiotu „Wykonawca” 5)Przeglądanie,pobieranie publicznej treści dok.postępowania nie wymaga posiadania konta na e-
Zamówienia ani logowania.6)Sposób sporządzenia dok. elektr. lub dok.elektr.będących kopią elektroniczną treści zapisanej w
postaci papierowej (cyfrowe odwzorowania) musi być zgodny z wymaganiami określonymi w rozporz.PrezesaRadyMinistrów w
sprawie wymagań dla dok. elektr.7)Dok.elektr., o których mowa w §2ust.1rozporz.PrezesaRadyMinistrów w sprawie wymagań dla
dokumentów elektr., sporządza się w postaci elektro., w formatach danych określonych w przepisach rozporz.RadyMinistrów w
sprawie KrajowychRamInteroperacyjności, z uwzględnieniem rodzaju przekazywanych danych i przekazuje się jako załączniki.8)W
przypadku formatów, o których mowa w art.66 ust.1ustawy Pzp, ww. regulacje nie będą miały bezpośredniego
zastosowania.9)Informacje, oświadczenia lub dokumenty, inne niż wymienione w § 2 ust. 1 rozporz.PrezesaRadyMinistrów w
sprawie wymagań dla dok. elektro., przekazywane w postępowaniu sporządza się w postaci elektro.:a)w formatach danych
określonych w przepisach rozporz.RadyMinistrów w sprawie KrajowychRamInteroperacyjności (i przekazuje się jako załącznik), lub
b)jako tekst wpisany bezpośrednio do wiadomości przekazywanej przy użyciu środków komunikacji elektr.(np. w treści wiadomości
e-mail lub w treści „Formularza do komunikacji”)10)Jeżeli dokumenty elektro., przekazywane przy użyciu środków komunikacji
elektro., zawierają inf. stanowiące tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 16.04.1993 r. o zwalczaniu
nieuczciwej konkurencji wykonawca, w celu utrzymania w poufności tych inf., przekazuje je w wydzielonym i odpowiednio
oznaczonym pliku, wraz z jednoczesnym zaznaczeniem w nazwie pliku „Dokument stanowiący tajemnicę
przedsiębiorstwa”11)Komunikacja z wyłączeniem składania ofert, odbywa się
drogą elektro.za pośrednictwem formularzy do komunikacji dostępnych w zakładce „Formularze”.Za pośrednictwem „Formularzy do
komunikacji” odbywa się w przekazywanie wezwań i zawiadomień, zadawanie pytań i udzielanie odpowiedzi.12)W przypadku zał.,
które są zgodnie z ustawą Pzp lub rozp. PrezesaRadyMinistrów w sprawie wymagań dla dok. elektro. opatrzone kwalifi. podpisem
elektro., podpisem zaufanym lub podpisem osobistym elektro., mogą być opatrzone, zgodnie z wyborem wykonawcy/wykonawcy
wspólnie ubiegającego się o udzielenie zamówienia/podmiotu udostępniającego zasoby, podpisem zew.lub wew.W zależności od
rodzaju podpisu i jego typu (zew., wew.) dodaje się do przesyłanej wiadomości uprzednio podpisane dok. wraz z wygenerowanym
plikiem podpisu (typ zew.) lub dokument z wszytym podpisem (typ wew.).13)Możliwość korzystania w postępowaniu z „Formularzy
do komunikacji” w pełnym zakresie wymaga posiadania konta „Wykonawcy” na Platformie oraz zalogowania się na niej„Formularzy
do komunikacji” służących do zadawania pytań dotyczących treści dok.zamówienia wystarczające jest posiadanie tzw. konta
uproszczonego.14)Wszystkie wysłane i odebrane w postępowaniu przez wykonawcę wiadomości widoczne są po zalogowaniu w
podglądzie postępowania w zakładce „Komunikacja”. 15)Maks.rozmiar plików przesyłanych za pośrednictwem„Formularzy dokomunikacji”to150 MB.16)Mini. wymagania techniczne dotyczące sprzętu używanego w celu korzystania z usług Platformy oraz inf.
dot. specyfikacji połączenia określa RegulaminPlatformye-Zamówienia. 17)W przypadku problemów tech. i awarii związanych
z funkcjo.można skorzystać ze wsparcia pod numerem tel.(32)7788999 lub formularz „Zgłoś problem”.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „Rozporządzenie”, informuję, że:
1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Miasto Gniezno,
ul. Lecha 6, 62-200 Gniezno, e-mail: urzad@gniezno.eu, tel. 61 426 04 00.
2. W sprawach z zakresu ochrony danych osobowych mogą Państwo kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych pod adresem e-mail: inspektor@cbi24.pl.
3. Dane osobowe będą przetwarzane w celu związanym z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego.
4. Dane osobowe będą przetwarzane przez okres zgodnie z art. 78 ust. 1 i 4 ustawy z dnia z dnia 11 września 2019 r.– Prawo zamówień publicznych, przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały czas obowiązywania umowy.
5. Podstawą prawną przetwarzania danych jest art. 6 ust. 1 lit. c) ww. Rozporządzenia w związku z przepisami ustawy Pzp.
6. Odbiorcami Pani/Pana danych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art. 18 oraz art. 74 ust. 4 ustawy Pzp.
7. Obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach ustawy Pzp, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z ustawy Pzp.
8. Osoba, której dane dotyczą ma prawo do:
- dostępu do treści swoich danych oraz możliwości ich poprawiania, sprostowania, ograniczenia przetwarzania,
- w przypadku gdy przetwarzanie danych odbywa się z naruszeniem przepisów Rozporządzenia służy prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa,
9. Osobie, której dane dotyczą nie przysługuje:
- w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e Rozporządzenia prawo do usunięcia danych osobowych;
- prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 Rozporządzenia;
- na podstawie art. 21 Rozporządzenia prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych.
10. W przypadku gdy wykonanie obowiązków, o których mowa w art. 15 ust. 1-3 Rozporządzenia, wymagałoby niewspółmiernie dużego wysiłku, Administrator może żądać od osoby, której dane dotyczą, wskazania dodatkowych informacji mających na celu sprecyzowanie żądania, w szczególności podania nazwy lub daty postępowania o udzielenie zamówienia publicznego.
11. Skorzystanie przez osobę, której dane dotyczą, z uprawnienia do sprostowania lub uzupełnienia danych osobowych, o którym mowa w art. 16 Rozporządzenia, nie może skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursu ani zmianą postanowień umowy w zakresie niezgodnym z ustawą Pzp.
12. Wystąpienie z żądaniem, o którym mowa w art. 18 ust. 1 Rozporządzenia, nie ogranicza przetwarzania danych osobowych do czasu zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego.
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): 13. W przypadku danych osobowych zamieszczonych przez Administratora w Biuletynie Zamówień Publicznych, prawa, o których mowa w art. 15 i art. 16 Rozporządzenia, są wykonywane w drodze żądania skierowanego do Administratora.
14. Od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku gdy wniesienie żądania, o którym mowa w art. 18 ust. 1 Rozporządzenia, spowoduje ograniczenie przetwarzania danych osobowych zawartych w protokole i załącznikach do protokołu, Administrator nie udostępnia tych danych zawartych w protokole i w załącznikach do protokołu, chyba że zachodzą przesłanki, o których mowa w art. 18 ust. 2 Rozporządzenia.
15. W przypadku gdy wykonanie obowiązków, o których mowa w art. 15 ust. 1-3 Rozporządzenia, wymagałoby niewspółmiernie dużego wysiłku, Administrator może żądać od osoby, której dane dotyczą, wskazania dodatkowych informacji mających w szczególności na celu sprecyzowanie nazwy lub daty zakończonego postępowania o udzielenie zamówienia.
16. Skorzystanie przez osobę, której dane dotyczą, z uprawnienia do sprostowania lub uzupełnienia, o którym mowa w art. 16 Rozporządzenia, nie może naruszać integralności protokołu oraz jego załączników.
17. Ponadto informujemy, iż w związku z przetwarzaniem Pani/Pana danych osobowych nie podlega Pan/Pani decyzjom, które się opierają wyłącznie na zautomatyzowanym przetwarzaniu, w tym profilowaniu, o czym stanowi art. 22 Rozporządzenia.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: WD.271.1.10.2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest Termomodernizacja budynku Przedszkola nr 9 „Leśne Ludki” przy ul. Radosnej 4 w Gnieźnie.
2. Zamawiający realizuje zamówienie przy udziale dofinansowania ze środków Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO) w ramach programu „Wymiana źródeł ciepła i poprawa efektywności energetycznej szkół” w ramach Inwestycji: B1.1.3. Termomodernizacja instytucji edukacyjnych Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności.
3. Zakres rzeczowy robót budowlanych w ramach zamówienia opisany jest dokumentacją projektową (Załącznik nr 9 do SWZ)
4.2.6.) Główny kod CPV: 45443000-4 - Roboty elewacyjne
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45100000-8 - Przygotowanie terenu pod budowę
45110000-1 - Roboty w zakresie burzenia i rozbiórki obiektów budowlanych; roboty ziemne
45111220-6 - Roboty w zakresie usuwania gruzu
45214100-1 - Roboty budowlane w zakresie budowy przedszkolnych obiektów budowlanych
45421000-4 - Roboty w zakresie stolarki budowlanej
45321000-3 - Izolacja cieplna
45442100-8 - Roboty malarskie
45410000-4 - Tynkowanie
45262500-6 - Roboty murarskie i murowe
45432114-6 - Roboty w zakresie podłóg drewnianych
45262100-2 - Roboty przy wznoszeniu rusztowań
45261210-9 - Wykonywanie pokryć dachowych
45261320-3 - Kładzenie rynien
45330000-9 - Roboty instalacyjne wodno-kanalizacyjne i sanitarne
45311000-0 - Roboty w zakresie okablowania oraz instalacji elektrycznych
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 300 dni
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Tak
4.2.14.) Przedmiot, wielkość lub zakres oraz warunki zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Zamawiający przewiduje udzielanie zamówień, o których mowa w art. 214 ust. 1 pkt 7 ustawy Pzp, polegających na powtórzeniu podobnych robót budowlanych, do 10% wartości zamówienia podstawowego.
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Okres rękojmi na wykonane roboty
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 5
Art. 109 ust. 1 pkt 7
Art. 109 ust. 1 pkt 8
Art. 109 ust. 1 pkt 9
Art. 109 ust. 1 pkt 10
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące:1) Zdolności do występowania w obrocie gospodarczym
Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.
2) Uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów
Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.
3) Sytuacji ekonomicznej lub finansowej
Warunek ten zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że posiada środki finansowe lub zdolność kredytową w wysokości min. 3.000.000,00 zł.
4) Zdolności technicznej lub zawodowej:
Warunek ten zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że:
a) wykonał w okresie ostatnich 5 lat przed upływem składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie minimum 3 zadania w zakresie wykonywania prac budowlanych obejmujących wykonanie izolacji termicznej elewacji budynków wraz z wykończeniem tynkiem, o łącznej powierzchni ułożenia warstw izolacyjnych min. 1.000,00 m2 każda wykazana robota.
UWAGA: Z uwagi na nabywanie doświadczenia w realizacji danego zakresu robót (wyspecjalizowanie się) przez konkretny podmiot, przez co nabywa on wymagany stopień doświadczenia, w przypadku podmiotów składających ofertę wspólnie (art. 117 ustawy Pzp) doświadczenie w poszczególnych zakresach nie sumuje się i musi zostać wykazane przez co najmniej 1 podmiot.
b) skieruje do realizacji zamówienia publicznego minimum:
- kierownika budowy posiadającego uprawnienia budowlane bez ograniczeń w specjalności konstrukcyjno-budowlanej z min 5 letnim doświadczeniem zawodowym licząc od dnia uzyskania uprawnień oraz posiadającego zaświadczenie o przynależności do właściwej izby samorządu zawodowego,
- kierownika robót posiadającego uprawnienia budowlane w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych oraz posiadającego zaświadczenie o przynależności do właściwej izby samorządu zawodowego,
- kierownika robót posiadającego uprawnienia budowlane w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych oraz posiadającego zaświadczenie o przynależności do właściwej izby samorządu zawodowego,
Zamawiający dopuszcza łączenie funkcji ww. osób skierowanych do realizacji zamówienia publicznego pod warunkiem, że nie będzie to wpływało na jakość świadczonej pracy i będzie zgodne z obowiązującymi przepisami prawa.
Zamawiający określając wymogi dla osoby w zakresie posiadanych uprawnień budowlanych, dopuszcza odpowiadające im uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów zgodnie z Art. 104 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo Budowlane (tj. Dz. U. z 2023 r. poz. 682ze zm.) w myśl którego osoby, które przed dniem wejścia w życie ustawy, uzyskały uprawnienia budowlane lub stwierdzenie posiadania przygotowania zawodowego do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie, zachowują uprawnienia do pełnienia tych funkcji w dotychczasowym zakresie. W przypadku Wykonawców zagranicznych dopuszcza się równoważne kwalifikacje zdobyte w innych państwach, na zasadach określonych w Art. 12a ustawy Prawo Budowlane z uwzględnieniem postanowień ustawy z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (tj. Dz. U. z 2023 r. poz. 334).
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 1) odpis lub informacja z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy, sporządzone nie wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji;
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1) informacja banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową Wykonawcy, w okresie nie wcześniejszym niż 3 miesiące przed jej złożeniem;
2) wykaz robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających, czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane zostały wykonane, a jeżeli Wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - inne odpowiednie dokumenty (Załącznik nr 6 do SWZ);
3) wykaz osób, skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami (Załącznik nr 7 do SWZ).
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
Wraz z Formularzem ofertowym (Załącznik nr 1 do SWZ) Wykonawca jest zobowiązany złożyć:a) oświadczenie, na podstawie art. 125 ust. 1 ustawy Pzp (załącznik nr 2 do SWZ) z zastrzeżeniem:
• oświadczenie, na podstawie art.125 ust.1 ustawy Pzp (załącznik nr 2 do SWZ) podmiotu udostępniającego zasoby (jeżeli dotyczy);
• oświadczenie, na podstawie art.125 ust.1 ustawy Pzp (załącznik nr 2 do SWZ) każdego z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (spółki cywilne/konsorcja) – jeżeli dotyczy;
b) dokumenty, z których wynika prawo do podpisania oferty w szczególności odpowiednie pełnomocnictwa (jeżeli dotyczy);
c) wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają odpowiednio do oferty oświadczenie, z którego wynika, które roboty budowlane wykonają poszczególni wykonawcy – załącznik nr 3 do SWZ;
d) zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby (jeśli dotyczy) – załącznik nr 5 do SWZ;
e) oświadczenie o odbyciu wizji lokalnej i zapoznaniu się z terenem objętym przedmiotem zamówienia (załącznik nr 4 do SWZ);
f) dowód wniesienia wadium w formie wskazanej w pkt. XIII.2.2) – 4).
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
1. Wykonawca przystępujący do postępowania zobowiązany jest wnieść wadiumprzed upływem terminu składania ofert w wysokości 50.000,00 zł (słownie: pięćdziesiąt tysięcy 00/100 złotych).
2. Wadium może być wnoszone według wyboru Wykonawcy w jednej lub kilku następujących formach:
1) pieniądzu, przelewem na konto Banku Spółdzielczego z siedzibą w Gnieźnie:
07 9065 0006 0000 0000 6956 0009 z adnotacją „Termomodernizacja Przedszkola Nr 9”;
2) gwarancjach bankowych;
3) gwarancjach ubezpieczeniowych;
4) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (t.j. Dz.U. z 2025 r. poz. 98).
3. Wadium wniesione w pieniądzu Zamawiający przechowuje na rachunku bankowym. Jeżeli wadium jest wnoszone w formie gwarancji lub poręczenia, o których mowa w ust. 2 pkt 2-4, Wykonawca przekazuje Zamawiającemu oryginał gwarancji lub poręczenia, w postaci elektronicznej.
4. W przypadku podmiotów wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia wadium wnoszone w formie wskazanej w ust. 2 pkt 2 – 4 powinno wyraźnie wskazywać te podmioty jako strony odpowiedzialne z tytułu tego wadium.
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
Zamawiający określił odmienne wymagania dotyczące spełnienia warunków udziału w postępowaniu w odniesieniu do Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Zmiany przewidziano w dokumentach zamówienia.7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2025-05-09 08:00
8.2.) Miejsce składania ofert: https://ezamowienia.gov.pl
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2025-05-09 10:00
8.4.) Termin związania ofertą: do 2025-06-07
8.5.) Zamawiający przewiduje wybór najkorzystniejszej oferty z możliwością negocjacji: Tak
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
Z postępowania o udzielenie zamówienia wyklucza się Wykonawcę, w stosunku do którego zachodzi którakolwiek zokoliczności wskazanych w art.7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022r o szczególnych rozwiązaniach w zakresie
przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego. Zamawiający
dostosował dokumentację zamówienia zgodnie z art. 22 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022r., o której mowa powyżej.