BZP: „Przebudowa wraz z rozbudową czworaku w zespole podworskim w Partęczynach”
17.04.2025
2025/BZP 00196921/01
GMINA ŚWIECIE NAD OSĄ
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
„Przebudowa wraz z rozbudową czworaku w zespole podworskim
w Partęczynach”
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINA ŚWIECIE NAD OSĄ
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 871118678
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Świecie nad Osą 1
1.5.2.) Miejscowość: Świecie nad Osą
1.5.3.) Kod pocztowy: 86-341
1.5.4.) Województwo: kujawsko-pomorskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL616 - Grudziądzki
1.5.7.) Numer telefonu: 56/466-16-13
1.5.8.) Numer faksu: 56/466-16-21
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: gmina@swiecienadosa.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.swiecienadosa.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
„Przebudowa wraz z rozbudową czworaku w zespole podworskim
w Partęczynach”
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-91f58e2b-f7eb-418a-a55c-2e2288d7b398
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00196921
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-04-17
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00071289/02/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.4 Przebudowa wraz z rozbudową czworaku w zespole podworskim w Partęczynach
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://platformazakupowa.pl/pn/swiecienadosa3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: Komunikacja w postępowaniu odbywa się przy użyciu środków komunikacji elektronicznej, za pomocą platformy zakupowej https://platformazakupowa.pl/pn/swiecienadosa
W korespondencji kierowanej do Zamawiającego, jak i przy składaniu oferty, Wykonawca winien posługiwać się nazwą i numerem sprawy.
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Zamawiający informuje, że w zakresie
pytań dotyczących funkcjonowania platformy zakupowej należy się kontaktować z Centrum Wsparcia Klienta
https://platformazakupowa.pl/ pod numer 22 101 02 02, cwk@platformazakupowa.pl;
Zamawiający informuje, że instrukcje korzystania z https://platformazakupowa.pl/ dotyczące w szczególności logowania, składania
wniosków o wyjaśnienie treści SWZ, składania ofert oraz innych czynności podejmowanych w niniejszym postępowaniu przy użyciu
https://platformazakupowa.pl/ znajdują się w zakładce „Instrukcje dla Wykonawców" na stronie internetowej pod adresem:
https://platformazakupowa.pl/strona/instrukcje-wykonawca.
Zamawiający określa minimalne wymagania sprzętowo - aplikacyjne umożliwiające prace na platformie zakupowej:
odbioru dsnych za pośrednictwem https://platformazakupowa.pl/ , tj.:
a) stały dostęp do sieci Internet o gwarantowanej przepustowości nie mniejszej niż 512 kb/s,
b) komputer klasy PC lub MAC o następującej konfiguracji: pamięć min. 2 GB Ram, procesor Intel IV 2 GHZ lub jego nowsza wersja,
jeden z systemów operacyjnych - MS Windows 7, Mac Os x 10 4, Linux, lub ich nowsze wersje,
c) zainstalowana dowolna przeglądarka internetowa, w przypadku Internet Explorer minimalnie wersja 10 0.,
d) włączona obsługa JavaScript,
e) zainstalowany program Adobe Acrobat Reader lub inny obsługujący format plików .pdf,
f) Szyfrowanie na https://platformazakupowa.pl/ odbywa się za pomocą protokołu TLS 1.3.
g) Oznaczenie czasu odbioru danych przez platformę zakupową stanowi datę oraz dokładny czas (hh:mm:ss) generowany wg. czasu
lokalnego serwera synchronizowanego z zegarem Głównego Urzędu Miar,
h) Maksymalny rozmiar jednego pliku przesyłanego za pośrednictwem dedykowanych formularzy do: złożenia, zmiany, wycofania
oferty wynosi 150 MB natomiast przy komunikacji wielkość pliku to maksymalnie 500 MB.
Wykonawca, przystępując do niniejszego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego:
a) akceptuje warunki korzystania z https://platformazakupowa.pl/ określone w Regulaminie zamieszczonym na stronie internetowej
pod linkiem w zakładce „Regulamin" oraz uznaje go za wiążący;
b) zapoznał i stosuje się do Instrukcji składania ofert/wniosków.
Ofertę, oświadczenia, składa się, pod rygorem nieważności, w formie elektronicznej lub w postaci elektronicznej opatrzonej
podpisem zaufanym lub podpisem osobistym.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Gmina Świecie nad Osą z siedzibą w
Świeciu nad Osą 1, 86-341 Świecie nad Osą, adres e-mail: gmina@swiecienadosa.pl, tel.: 56 466-16-13.
2. Inspektor Ochrony Danych
Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych (IOD), z którym można się skontaktować w sprawach dotyczących ochrony
danych osobowych, w tym realizacji przysługujących Pani/Panu praw.
adres korespondencyjny: Gmina Świecie nad Osą, Świecie nad Osą 1, 86-341 Świecie nad Osą, adres e-mail:
iodo@swiecienadosa.pl
Więcej informacji w SWZ.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: IROŚ.271.2.2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest przebudowa wraz z rozbudową budynku wielorodzinnego - czworaku w zespole podworskim „Babki” nr 26 w Partęczynach, który wpisany jest do Wojewódzkiej Ewidencji Zabytków oraz ujęty został w Gminnej Ewidencji Zabytków. Inwestycja polegać będzie na:
wykonaniu nowych schodów zewnętrznych prowadzących do wejść do budynku oraz wymianie schodów technicznych prowadzących na strych wraz z balustradą (H – 90cm) oraz pomieszczenia pod schodami zewnętrznymi prowadzącymi na poddasze,
wymianie więźby dachowej i pokrycia dachowego na blachę falistą (kolor pokrycia – szary),
wymianie tynków zewnętrznych na tynki strukturalne 0,1 mm (elewacja – NCS S1502Y),
wymianie zadaszenia nad wejściami na systemowe szklane,
poprowadzeniu nowych przewodów wentylacyjnych do mieszkań, które ich nie posiadały,
ujednoliceniu stolarki oraz otworów okiennych,
przebudowie kominów istniejących,
wymianie podłoża na poddaszu oraz izolacji,
wymianie obróbek blacharskich oraz orynnowaniu dachu.
Szczegółowy opis zakresu robót oraz technologie ich wykonania określają następujące dokumenty:
1) Wzór umowy,
2) Przedmiar robót,
3) Dokumentacja projektowa,
Zamawiający dodatkowo wyjaśnia, że w każdym przypadku użycia w opisie przedmiotu zamówienia odniesień do norm,
ocen technicznych, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, o których mowa w art. 101 ust. 1 pkt 2
oraz ust. 3 ustawy Pzp, dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym, a odniesieniu takiemu towarzyszą wyrazy „lub
równoważne”, o ile zapewnią uzyskanie parametrów technicznych oraz bezpieczeństwa użytkowania podobnych lub
lepszych od założonych, pod warunkiem, że wykonawca udowodni w ofercie, iż proponowane rozwiązania w równoważnym
stopniu spełniają wymagania określone w opisie przedmiotu zamówienia.
4.2.6.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45410000-4 - Tynkowanie
45211340-4 - Roboty budowlane w zakresie budownictwa wielorodzinnego
45453000-7 - Roboty remontowe i renowacyjne
45400000-1 - Roboty wykończeniowe w zakresie obiektów budowlanych
45320000-6 - Roboty izolacyjne
45260000-7 - Roboty w zakresie wykonywania pokryć i konstrukcji dachowych i inne podobne roboty specjalistycze
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 4 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60,00
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Termin gwarancji
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
2. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki udziałuw postępowaniu dotyczące:
1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym:
Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.
2) Uprawnienia do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej , o ile wynika to z odrębnych
przepisów:
Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.
3) Sytuacji ekonomicznej lub finansowej;
Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie
4) Zdolności technicznej lub zawodowej:
Wykonawca spełni warunek, jeżeli wykaże, że:
wykonał należycie nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert w niniejszym postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, co najmniej jedną robotę budowlaną polegającą na wykonaniu robót budowlanych remontowych lub konserwatorskich w obiektach objętych prawną ochroną konserwtorską przez wpis do ewidencji lub rejestru zabytków o wartości nie mniejszej niż 200 000,00 zł brutto.
Wartości podane w dokumentach w walutach innych niż wskazane przez Zamawiającego będą przeliczane wg średniego kursu NBP na dzień publikacji ogłoszenia.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: Zamawiający nie wymaga
złożenia przez Wykonawcę podmiotowych środków dowodowych w tym zakresie.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Zamawiający wzywa Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia
w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni od dnia wezwania, podmiotowych środków dowodowych, aktualnych na dzień
złożenia podmiotowych środków dowodowych:
1) w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu:
a) wykazu robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest
krótszy –w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty te
zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających, czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, przy czym
dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane
zostały wykonane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest wstanie uzyskać tych dokumentów –inne
odpowiednie dokumenty.
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
1. Formularz ofertowy (załącznik nr 1 do SWZ) oraz pozostałe dokumenty, dla którychZamawiający określił wzory w formie załączników do SWZ winny być sporządzone zgodnie
z tymi wzorami co do ich treści. Oferta musi odpowiadać treści SWZ.
2. Ofertę składa się na Formularzu ofertowym – Załącznik nr 1 do SWZ.
3. Wraz z ofertą Wykonawca jest zobowiązany złożyć aktualne na dzień składania ofert oświadczenia o niepodleganiu
wykluczeniu i spełnianiu warunków udziału w postępowaniu – Załącznik nr 2 i nr 3 do SWZ;
Oświadczenia stanowią dowód potwierdzający brak podstaw wykluczenia, spełnianie warunków udziału w postępowaniu, na
dzień składania ofert, tymczasowo zastępujący wymagane przez zamawiającego podmiotowe środki dowodowe.
4. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców, oświadczenia
o niepodleganiu wykluczeniu i spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, składa każdy
z Wykonawców.
Oświadczenia te potwierdzają brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału
w postępowaniu w zakresie, w jakim każdy z Wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu.
5. W przypadku, o którym mowa w Rozdziale 8 ust. 4 SWZ, Wykonawcy wspólnie ubiegający się
o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika, które roboty budowlane, dostawy lub usługi
wykonają poszczególni Wykonawcy. Oświadczenie złożyć należy wg wymogów załącznika Nr 4 do SWZ.
6. Wykonawca, w przypadku polegania na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby, przedstawia wraz
z oświadczeniem własnym, także oświadczenie podmiotu udostępniającego zasoby, potwierdzające brak podstaw
wykluczenia tego podmiotu oraz odpowiednio spełnianie warunków udziału w postępowaniu, w zakresie, w jakim
Wykonawca powołuje się na jego zasoby.
Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby, składa, wraz z ofertą,
zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji
danego zamówienia lub inny podmiotowy środek dowodowy potwierdzający, że Wykonawca realizując zamówienie, będzie
dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów .
7. Gdy umocowanie osoby składającej ofertę nie wynika z dokumentów rejestrowych, Wykonawca który składa ofertę za
pośrednictwem pełnomocnika, powinien dołączyć do oferty dokument pełnomocnictwa obejmujący swym zakresem
umocowanie do złożenia oferty lub do złożenia oferty i podpisania umowy.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
1. Wykonawca przystępujący do postępowania jest zobowiązany wnieść wadium w wysokości:5.000,00 zł (słownie: pięć tysięcy zł 00/100).
2. Wadium może być wniesione w jednej lub kilku następujących formach:
a) pieniądzu,
b) gwarancjach bankowych
c) gwarancjach ubezpieczeniowych
d) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia
9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (tj. Dz. U. z 2025r.,
poz. 98).
3. Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium przed upływem terminu składania ofert
i utrzymuje nieprzerwalnie do dnia upływu terminu związania ofertą, z wyjątkiem przypadków, o których mowa w art. 98 ust. 1 pkt 2 i 3 oraz ust. 2 ustawy Pzp.
4. W przypadku wnoszenia wadium w pieniądzu ustaloną kwotę należy wpłacić przelewem na
rachunek bankowy Zamawiającego – Gmina Świecie nad Osą Nr 21 9500 0008 0000 0752 2000 0070 tytułem: „Wadium - Przebudowa wraz z rozbudową czworaku w zespole podworskim
w Partęczynach”. Wniesienie wadium w pieniądzu będzie skuteczne, jeżeli w podanym terminie znajdzie się na rachunku bankowym Zamawiającego (decyduje data i godzina wpływu środków na rachunek Zamawiającego).
Wadium wnoszone w formie gwarancji lub poręczenia, należy przekazać Zamawiającemu w formie
oryginału gwarancji lub poręczenia, w postaci elektronicznej - przed upływem składania ofert.
W przypadku wnoszenia wadium w formie gwarancji bankowej lub ubezpieczeniowej, lub poręczenia, z treści dokumentu gwarancji lub poręczenia winno wynikać bezwarunkowe, nieodwołalne i płatne na pierwsze pisemne żądanie zgłoszone przez Zamawiającego (w terminie związania ofertą), zobowiązanie Gwaranta/Poręczyciela do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 98 ust. 6 ustawy Pzp.
5. W przypadku wnoszenia wadium w gwarancjach lub poręczeniach, o których mowa w art. 97 ust. 7 pkt 2-4 Pzp, przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, w treści tych gwarancji i poręczeń muszą być wymienieni wszyscy wykonawcy wspólnie ubiegający się
o udzielenie zamówienia w postępowaniu pn. „Przebudowa wraz z rozbudową czworaku w zespole podworskim w Partęczynach” lub treść tych gwarancji lub poręczeń musi wskazywać, że wykonawca wymieniony w tych gwarancjach lub poręczeniach działa także w imieniu i na rzecz pozostałych wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, którzy wspólnie złożyli lub złożą ofertę w postępowaniu po to, aby gwarant lub poręczyciel mógł prawidłowo zidentyfikować, kto jest wykonawcą w postępowaniu.
6. Zatrzymanie i zwrot wadium następuje na zasadach określonych w art. 98 ustawy Pzp.
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia.2. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania
w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.
3. Do oferty należy dołączyć pełnomocnictwo, podpisane przez ustanowionego pełnomocnika, z którego będzie wynikać zakres umocowania.
4. Wszelka korespondencja oraz rozliczenia dokonywane będą wyłącznie z pełnomocnikiem jako reprezentantem wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia.
5. Przed zawarciem umowy w sprawie udzielenia zamówienia, Zamawiający żąda złożenia przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia kopii umowy regulującej współpracę tych wykonawców, podpisanej przez wszystkich partnerów.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Tak
7.2.) Informacje na temat zaliczek:
1. Strony ustalają, że wynagrodzenie Wykonawcy z tytułu wykonania umowy w kwocie określonej w ust. 2 będzie miało formę ryczałtu w rozumieniu art. 632 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (Dz.U. z 2023 r. poz. 1610 z późn.zm.). Płatność zgodnie z wnioskiem o dofinansowanie z Rządowego Programu Odbudowy Zabytków oraz regulaminem Programu realizowana będzie: w formie zaliczkiw wysokości …………………..zł brutto (uwaga: wysokość zaliczki będzie stanowiła kwotę nie mniejszą niż 2% wynagrodzenia brutto wskazanego w ust. 2 i stanowić będzie wkład własny Zamawiającego w związku z dofinansowaniem inwestycji z Rządowego Programu Odbudowy Zabytków, wysokość kwoty zaliczki zależy od wysokości wynagrodzenia Wykonawcy wskazanego w ust. 2 wynikającego ze złożonej oferty) oraz na podstawie faktury końcowej, po wykonaniu kompletnego przedmiotu zamówienia i po odbiorze końcowym z uwzględnieniem zapisów określonych w ust. 5.
2. Wynagrodzenie należne Wykonawcy za wykonanie kompletnego przedmiotu zamówienia na podstawie złożonej oferty wynosi …………………. zł brutto (słownie: ……………………………….. złote/ych …/100), (kwota netto: ………………………zł, podatek VAT ….. % …………………………zł.)
3. Wynagrodzenie, o którym mowa w ust. 2 obejmuje wszystkie koszty niezbędne do prawidłowego wykonania przedmiotu umowy, wynikające wprost z dokumentacji projektowej, w tym ryzyko Wykonawcy z tytułu oszacowania wszelkich kosztów związanych z realizacją przedmiotu zamówienia, a także oddziaływania innych czynników mających lub mogących mieć wpływ na koszty.
4. Niedoszacowanie, pominięcie oraz brak rozpoznania zakresu przedmiotu umowy nie może być podstawą do żądania zmiany wynagrodzenia ryczałtowego określonego w ust. 2.
5. Podstawą do wystawienia faktury końcowej będzie protokół odbioru końcowego, stwierdzający wykonanie całości robót bez wad istotnych wstrzymujących odbiór robót, podpisany przez kierownika budowy, inspektora nadzoru i inne osoby reprezentujące Zamawiającego i Wykonawcę biorące udział
w odbiorze.
6. Zamawiający udzieli Wykonawcy zaliczki, o której mowa w ust. 1, i będzie ona dokonana przelewem na rachunek Wykonawcy wskazany w ust. 10 na podstawie faktury Vat zaliczkowej wystawionej przez Wykonawcę w terminie 30 dni od dnia podpisania umowy z 30 –dniowym terminem płatności.
W pozostałym zakresie Wykonawca zapewni finansowanie inwestycji w części niepokrytej zapłaconym udziałem własnym Zamawiającego.
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Rodzaj i zakres zmian określa projekt umowy stanowiący załącznik nr 5 do SWZ7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2025-05-05 08:00
8.2.) Miejsce składania ofert: https://platformazakupowa.pl/pn/swiecienadosa
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2025-05-05 08:15
8.4.) Termin związania ofertą: do 2025-06-03
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
Zamawiający: nie zamierza zawierać umowy ramowej,nie przewiduje udzielenia zamówień, o których mowa w art. 214 ust. 1 pkt. 7 i 8 ustawy Pzp,
nie wymaga i nie dopuszcza możliwości składania ofert wariantowych ,
nie przewiduje możliwości prowadzenia rozliczeń w walutach obcych,
nie przewiduje wyboru najkorzystniejszej oferty z zastosowaniem aukcji elektronicznej,
nie przewiduje zwrotu kosztów udziału w postępowaniu,
nie przewiduje wymagań, o których mowa w art. 96 ust. 2 pkt 2 ustawy Pzp,
nie przewiduje zastrzeżenia możliwości ubiegania się o udzielenie zamówienia wyłącznie przez
wykonawców, o których mowa w art. 94 ustawy Pzp,
nie określa wymagań jakościowych, o których mowa w art. 246 ust. 2,
nie wymaga i nie dopuszcza możliwości złożenia oferty w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia katalogów
elektronicznych do oferty,
nie przewiduje możliwości i nie wymaga złożenia oferty po odbyciu przez Wykonawcę wizji lokalnej oraz sprawdzeniu przez
Wykonawcę dokumentów niezbędnych do realizacji zamówienia dostępnych na miejscu u Zamwiającego.
nie przewiduje wyboru najkorzystniejszej oferty z możliwością prowadzenia negocjacji,
nie wymaga obowiązku osobistego wykonania przez wykonawcę kluczowych zadań.
Zamawiający wymaga na podstawie art. 95 ustawy Pzp zatrudnienia na podstawie stosunku pracy,
w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy (Dz. U. z 2023 r. poz. 1465 ze zm.) przez
wykonawcę lub podwykonawcę osób wykonujących wszystkie czynności
związanych z wykonywaniem robót ogólnobudowlanych objętych przedmiotem zamówienia, –
jeżeli wykonywanie tych czynności polega na wykonywaniu pracy w rozumieniu przepisów Kodeksu pracy, o ile czynności te
nie będą wykonywane przez osobę w ramach prowadzonej przez nią działalności gospodarczej. Wymóg ten nie dotyczy
między innymi osób kierujących budową.
Sposób weryfikacji zatrudnienia tych osób, uprawnienia zamawiającego w zakresie kontroli spełniania przez wykonawcę
wymagań związanych z zatrudnieniem tych osób oraz sankcje z tytułu niespełnienia tych wymagań zamawiający określił we
wzorze umowy, stanowiącym Załącznik nr 5 do SWZ.
Warunki i zasady realizacji zamówienia:
Zamówienie będzie realizowane na zasadach i warunkach określonych w SWZ, w tym w załącznikach do SWZ, a zwłaszcza
zawartych w szczegółowym opisie przedmiotu zamówienia i wzorze umowy.
. Z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego wyklucza się Wykonawców w stosunku do których zachodzą
okoliczności, wskazane w art. 7 ust. 1 ustawy z 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie
przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (tj. Dz.U. z 2024r.,
poz. 507 ze zm.)