BZP: Usługa wykaszania zieleni w pasie drogowym na drogach powiatowych w 2025 roku
18.04.2025
2025/BZP 00197639/01
Zarząd Dróg Powiatowych
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Usługa wykaszania zieleni w pasie drogowym na drogach powiatowych w 2025 roku
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Zarząd Dróg Powiatowych
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 411103510
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Pl. Kościuszki 4
1.5.2.) Miejscowość: Leszno
1.5.3.) Kod pocztowy: 64-100
1.5.4.) Województwo: wielkopolskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL417 - Leszczyński
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowienia@zdp.leszno.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://platformazakupowa.pl/pn/zdp_leszno
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka budżetowa
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Inna działalność
Budownictwo drogowe
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Usługa wykaszania zieleni w pasie drogowym na drogach powiatowych w 2025 roku
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-eee9595d-2645-4215-98dc-655f55d9b775
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00197639
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-04-18
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00035179/07/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.7 Usługa wykaszania zieleni w pasie drogowym na drogach powiatowych w 2025 roku
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://platformazakupowa.pl/pn/zdp_leszno3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://platformazakupowa.pl/pn/zdp_leszno
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: W niniejszym postępowaniu komunikacja zamawiającego z wykonawcami odbywa się za pomocą środków komunikacji elektronicznej. Komunikacja między zamawiającym a wykonawcami, w tym wszelkie oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje przekazywane są w formie elektronicznej za pośrednictwem Platformy https://platformazakupowa.pl/pn/zdp_leszno. Więcej informacji dot. komunikacji elektronicznej pomiędzy zamawiającym a wykonawcą opisane jest w Rozdziale I. pkt 3 oraz w Rozdziale III. pkt 1 SWZ, w Rozdziale II. pkt 11 zawarty jest sposób przygotowania ofert oraz w Rozdziale III. pkt 1 - sposób porozumiewania się zamawiającego z
wykonawcami.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zapisy dot. ochrony danych osobowych określono w rozdziale I pkt 16 SWZ, a także w załączniku nr 7 do SWZ oraz Formularzu Ofertowym.
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Zapisy dot. ochrony danych osobowych określono w rozdziale I pkt 16 SWZ, a także w załączniku nr 7 do SWZ oraz Formularzu Ofertowym.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: 15/p.n/25
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Tak
4.1.9.) Liczba części: 3
4.1.10.) Ofertę można składać na wszystkie części
4.1.11.) Zamawiający ogranicza liczbę części zamówienia, którą można udzielić jednemu wykonawcy: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
Część 1
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Usługa wykaszania zieleni w pasie drogowym na terenie gminy Krzemieniewo.
Usługa ta polega na wykaszaniu pobocza, skarpy, dna rowu, przeciwskarpy i terenów płaskich w odległości do 8m od krawędzi jezdni. Zamawiający zakłada przeprowadzenie do 3 pokosów, przy czym każdy pokos powinien zostać ukończony w terminie do 2 tygodni od czasu rozpoczęcia koszenia.
4.2.6.) Główny kod CPV: 77312000-0 - Usługi usuwania chwastów
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
77314100-5 - Usługi w zakresie trawników
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2025-10-31
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1. Przy wyborze najkorzystniejszej oferty zamawiający będzie kierował się następującymi kryteriami i odpowiadającymi im znaczeniami oraz w następujący sposób będzie oceniał spełnienie kryteriów:
Lp. Opis kryterium oceny Znaczenie (%)
1. Cena 60%
2. Czas reakcji (czas rozpoczęcia koszenia) 40%
Razem 100%
1) Kryterium „cena”– wskaźnik C, ranga – 60%.
Wskaźnik C obliczany jest wg wzoru:
C = (C m / C b) x 100 pkt x 60%
gdzie:
C m – najniższa cena oferty, C b – cena oferty badanej
2) Kryterium „czas reakcji (czas rozpoczęcia koszenia)”– czas w jakim Wykonawca powiadomiony przez Zamawiającego (e-mail lub telefon) podejmie wykonanie usługi koszenia; wskaźnik CR ranga – 40%.
UWAGA:
• Najkrótszy możliwy czas reakcji (czas rozpoczęcia koszenia) wymagany przez Zamawiającego – 2 dni od powiadomienia.
• Najdłuższy możliwy czas reakcji (czas rozpoczęcia koszenia) - 6 dni od powiadomienia.
• Czas reakcji (czas rozpoczęcia koszenia) na powiadomienie Zamawiającego należy podać w pełnych dniach
Czas reakcji (czas rozpoczęcia koszenia) – ocena ofert zostanie dokonana przy zastosowaniu wzoru:
P2 = CRmin/CR x 40 pkt
gdzie:
P2 – liczba punktów obliczona dla badanej oferty,
CR – czas reakcji (czas rozpoczęcia koszenia) w ofercie badanej,
CRmin – najkrótszy czas reakcji (czas rozpoczęcia koszenia) spośród wszystkich ofert niepodlegających odrzuceniu,
40 pkt – maksymalna ilość punktów w kryterium czas reakcji.
Niepodanie żadnej wartości dla czasu reakcji (czas rozpoczęcia koszenia) albo zaoferowanie okresu krótszego niż 2 dni lub dłuższego niż 6 dni spowoduje odrzucenie oferty.
Za najkorzystniejszą uznana zostanie oferta z najwyższą sumą punktów z dwóch kryteriów (P). Suma punktów będzie liczona w następujący sposób:
P = P1 + P2
Maksymalna liczba punktów jaką może uzyskać Wykonawca to 100 punktów, na które sumuje się 60 pkt z kryterium cena oraz 40 pkt z kryterium czas reakcji (czas rozpoczęcia koszenia).
Jeżeli nie będzie można dokonać wyboru oferty najkorzystniejszej z uwagi na to, że dwie lub więcej ofert przedstawia taki sam bilans ceny i innych kryteriów oceny ofert, zamawiający spośród tych ofert wybiera ofertę z niższą ceną.
2. Każda część zamówienia będzie oceniana oddzielnie.
3. Końcowa ocena oferty to suma punktów uzyskanych za poszczególne kryteria wg wzoru:
Lp = C + CR
gdzie:
Lp– liczba punktów uzyskanych przez ofertę,
C – liczba punktów uzyskanych w kryterium „cena”,
CR – liczba punktów uzyskanych w kryterium „czas reakcji (czas rozpoczęcia koszenia)”.
Najkorzystniejsza oferta to oferta, która przedstawia najkorzystniejszy bilans ceny i innych kryteriów, czyli oferta, która uzyska najwyższą sumaryczną liczbę punktów (liczoną do dwóch miejsc po przecinku).
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: jakość, w tym do parametry techniczne, właściwości estetyczne i funkcjonalne takie jak dostępność dla osób niepełnosprawnych lub uwzględnianie potrzeb użytkowników
4.3.5.) Nazwa kryterium: Czas reakcji (czas rozpoczęcia koszenia)
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 2
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Usługa wykaszania zieleni w pasie drogowym na terenie gminy Osieczna. Usługa ta polega na wykaszaniu pobocza, skarpy, dna rowu, przeciwskarpy i terenów płaskich w odległości do 8m od krawędzi jezdni. Zamawiający zakłada przeprowadzenie do 3 pokosów, przy czym każdy pokos powinien zostać ukończony w terminie do 2 tygodni od czasu rozpoczęcia koszenia.
4.2.6.) Główny kod CPV: 77312000-0 - Usługi usuwania chwastów
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
77314100-5 - Usługi w zakresie trawników
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2025-10-31
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1. Przy wyborze najkorzystniejszej oferty zamawiający będzie kierował się następującymi kryteriami i odpowiadającymi im znaczeniami oraz w następujący sposób będzie oceniał spełnienie kryteriów:
Lp. Opis kryterium oceny Znaczenie (%)
1. Cena 60%
2. Czas reakcji (czas rozpoczęcia koszenia) 40%
Razem 100%
1) Kryterium „cena”– wskaźnik C, ranga – 60%.
Wskaźnik C obliczany jest wg wzoru:
C = (C m / C b) x 100 pkt x 60%
gdzie:
C m – najniższa cena oferty, C b – cena oferty badanej
2) Kryterium „czas reakcji (czas rozpoczęcia koszenia)”– czas w jakim Wykonawca powiadomiony przez Zamawiającego (e-mail lub telefon) podejmie wykonanie usługi koszenia; wskaźnik CR ranga – 40%.
UWAGA:
• Najkrótszy możliwy czas reakcji (czas rozpoczęcia koszenia) wymagany przez Zamawiającego – 2 dni od powiadomienia.
• Najdłuższy możliwy czas reakcji (czas rozpoczęcia koszenia) - 6 dni od powiadomienia.
• Czas reakcji (czas rozpoczęcia koszenia) na powiadomienie Zamawiającego należy podać w pełnych dniach
Czas reakcji (czas rozpoczęcia koszenia) – ocena ofert zostanie dokonana przy zastosowaniu wzoru:
P2 = CRmin/CR x 40 pkt
gdzie:
P2 – liczba punktów obliczona dla badanej oferty,
CR – czas reakcji (czas rozpoczęcia koszenia) w ofercie badanej,
CRmin – najkrótszy czas reakcji (czas rozpoczęcia koszenia) spośród wszystkich ofert niepodlegających odrzuceniu,
40 pkt – maksymalna ilość punktów w kryterium czas reakcji.
Niepodanie żadnej wartości dla czasu reakcji (czas rozpoczęcia koszenia) albo zaoferowanie okresu krótszego niż 2 dni lub dłuższego niż 6 dni spowoduje odrzucenie oferty.
Za najkorzystniejszą uznana zostanie oferta z najwyższą sumą punktów z dwóch kryteriów (P). Suma punktów będzie liczona w następujący sposób:
P = P1 + P2
Maksymalna liczba punktów jaką może uzyskać Wykonawca to 100 punktów, na które sumuje się 60 pkt z kryterium cena oraz 40 pkt z kryterium czas reakcji (czas rozpoczęcia koszenia).
Jeżeli nie będzie można dokonać wyboru oferty najkorzystniejszej z uwagi na to, że dwie lub więcej ofert przedstawia taki sam bilans ceny i innych kryteriów oceny ofert, zamawiający spośród tych ofert wybiera ofertę z niższą ceną.
2. Każda część zamówienia będzie oceniana oddzielnie.
3. Końcowa ocena oferty to suma punktów uzyskanych za poszczególne kryteria wg wzoru:
Lp = C + CR
gdzie:
Lp– liczba punktów uzyskanych przez ofertę,
C – liczba punktów uzyskanych w kryterium „cena”,
CR – liczba punktów uzyskanych w kryterium „czas reakcji (czas rozpoczęcia koszenia)”.
Najkorzystniejsza oferta to oferta, która przedstawia najkorzystniejszy bilans ceny i innych kryteriów, czyli oferta, która uzyska najwyższą sumaryczną liczbę punktów (liczoną do dwóch miejsc po przecinku).
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: jakość, w tym do parametry techniczne, właściwości estetyczne i funkcjonalne takie jak dostępność dla osób niepełnosprawnych lub uwzględnianie potrzeb użytkowników
4.3.5.) Nazwa kryterium: Czas reakcji (czas rozpoczęcia koszenia)
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 3
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Usługa wykaszania zieleni w pasie drogowym na terenie gminy Lipno. Usługa ta polega na wykaszaniu pobocza, skarpy, dna rowu, przeciwskarpy i terenów płaskich w odległości do 8m od krawędzi jezdni. Zamawiający zakłada przeprowadzenie do 3 pokosów, przy czym każdy pokos powinien zostać ukończony w terminie do 2 tygodni od czasu rozpoczęcia koszenia.
4.2.6.) Główny kod CPV: 77312000-0 - Usługi usuwania chwastów
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
77314100-5 - Usługi w zakresie trawników
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2025-10-31
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1. Przy wyborze najkorzystniejszej oferty zamawiający będzie kierował się następującymi kryteriami i odpowiadającymi im znaczeniami oraz w następujący sposób będzie oceniał spełnienie kryteriów:
Lp. Opis kryterium oceny Znaczenie (%)
1. Cena 60%
2. Czas reakcji (czas rozpoczęcia koszenia) 40%
Razem 100%
1) Kryterium „cena”– wskaźnik C, ranga – 60%.
Wskaźnik C obliczany jest wg wzoru:
C = (C m / C b) x 100 pkt x 60%
gdzie:
C m – najniższa cena oferty, C b – cena oferty badanej
2) Kryterium „czas reakcji (czas rozpoczęcia koszenia)”– czas w jakim Wykonawca powiadomiony przez Zamawiającego (e-mail lub telefon) podejmie wykonanie usługi koszenia; wskaźnik CR ranga – 40%.
UWAGA:
• Najkrótszy możliwy czas reakcji (czas rozpoczęcia koszenia) wymagany przez Zamawiającego – 2 dni od powiadomienia.
• Najdłuższy możliwy czas reakcji (czas rozpoczęcia koszenia) - 6 dni od powiadomienia.
• Czas reakcji (czas rozpoczęcia koszenia) na powiadomienie Zamawiającego należy podać w pełnych dniach
Czas reakcji (czas rozpoczęcia koszenia) – ocena ofert zostanie dokonana przy zastosowaniu wzoru:
P2 = CRmin/CR x 40 pkt
gdzie:
P2 – liczba punktów obliczona dla badanej oferty,
CR – czas reakcji (czas rozpoczęcia koszenia) w ofercie badanej,
CRmin – najkrótszy czas reakcji (czas rozpoczęcia koszenia) spośród wszystkich ofert niepodlegających odrzuceniu,
40 pkt – maksymalna ilość punktów w kryterium czas reakcji.
Niepodanie żadnej wartości dla czasu reakcji (czas rozpoczęcia koszenia) albo zaoferowanie okresu krótszego niż 2 dni lub dłuższego niż 6 dni spowoduje odrzucenie oferty.
Za najkorzystniejszą uznana zostanie oferta z najwyższą sumą punktów z dwóch kryteriów (P). Suma punktów będzie liczona w następujący sposób:
P = P1 + P2
Maksymalna liczba punktów jaką może uzyskać Wykonawca to 100 punktów, na które sumuje się 60 pkt z kryterium cena oraz 40 pkt z kryterium czas reakcji (czas rozpoczęcia koszenia).
Jeżeli nie będzie można dokonać wyboru oferty najkorzystniejszej z uwagi na to, że dwie lub więcej ofert przedstawia taki sam bilans ceny i innych kryteriów oceny ofert, zamawiający spośród tych ofert wybiera ofertę z niższą ceną.
2. Każda część zamówienia będzie oceniana oddzielnie.
3. Końcowa ocena oferty to suma punktów uzyskanych za poszczególne kryteria wg wzoru:
Lp = C + CR
gdzie:
Lp– liczba punktów uzyskanych przez ofertę,
C – liczba punktów uzyskanych w kryterium „cena”,
CR – liczba punktów uzyskanych w kryterium „czas reakcji (czas rozpoczęcia koszenia)”.
Najkorzystniejsza oferta to oferta, która przedstawia najkorzystniejszy bilans ceny i innych kryteriów, czyli oferta, która uzyska najwyższą sumaryczną liczbę punktów (liczoną do dwóch miejsc po przecinku).
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: jakość, w tym do parametry techniczne, właściwości estetyczne i funkcjonalne takie jak dostępność dla osób niepełnosprawnych lub uwzględnianie potrzeb użytkowników
4.3.5.) Nazwa kryterium: Czas reakcji (czas rozpoczęcia koszenia)
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
O udzielenie zamówienia mogą się ubiegać Wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu, dotyczące zdolności technicznej lub zawodowej. Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże że dysponuje lub będzie dysponował w pełni sprawnym sprzętem, który pozwoli na wykaszanie pobocza, skarpy, dna rowu, przeciwskarpy i terenów płaskich w odległości do 8m od krawędzi jezdni. W przypadku zgłoszenia ofert dla więcej niż jednego zadania częściowego, Wykonawca będzie w stanie działać jednocześnie i niezależnie na terenie trzech gmin (Załącznik nr 4 do SWZ).5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: W celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia Wykonawcy z udziału w postępowaniu:
1) oświadczenia wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy, o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. z 2024 r. poz. 1616 ze zm.), z innym wykonawcą, który złożył odrębną ofertę, albo oświadczenia o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty niezależnie od innego wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej,
zgodnie ze wzorem stanowiącym załącznik nr 3 do SWZ;
2) odpisu lub informacji z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy, sporządzonych nie wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji.
Zamawiający w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia Wykonawcy z udziału w postępowaniu na podstawie art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy Pzp skorzysta z dokumentów znajdujących się w ogólnodostępnych i bezpłatnych bazach danych pod warunkiem wskazania przez Wykonawcę w oświadczeniu, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Pzp (Załącznik nr 2 do SWZ), danych
umożliwiających dostęp do tych dokumentów.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: W celu potwierdzenia spełniania przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu dotyczących zdolności technicznej, zamawiający żąda wykazu narzędzi, sprzętu, wyposażenia zakładu lub urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy w celu wykonania zamówienia publicznego wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami; wzór wykazu stanowi Załącznik nr 4 do SWZ.
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
Zamawiający nie żąda, by wykonawca złożył wraz z ofertą przedmiotowe środki dowodowe. Zamawiający nie przewiduje uzupełnienia przedmiotowych środków dowodowych.5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
Dokumenty, które należy złożyć wraz z Formularzem Ofertowym:1) Oświadczenie Wykonawcy o niepodleganiu wykluczeniu oraz o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu (oświadczenie, o którym mowa w art. 125 ust. 1ustawy Pzp);
2) Oświadczenie podmiotu udostępniającego zasoby o niepodleganiu wykluczeniu oraz o spełnianiu warunków udziału (oświadczenie, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Pzp) - jeśli Wykonawca w celu wykazania spełnienia warunków udziału w postępowaniu polega na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby,
3) Zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby - jeśli Wykonawca w celu wykazania spełnienia warunków udziału w postępowaniu polega na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby. Zobowiązanie podmiotu trzeciego udostępniającego zasoby lub inny podmiotowy środek dowodowy potwierdza, że stosunek łączący wykonawcę z podmiotami udostępniającymi zasoby gwarantuje rzeczywisty dostęp do tych zasobów oraz określa w szczególności:
- zakres dostępnych wykonawcy zasobów podmiotu udostępniającego zasoby;
- sposób i okres udostępnienia wykonawcy i wykorzystania przez niego zasobów podmiotu udostępniającego te zasoby przy wykonywaniu zamówienia;
- czy i w jakim zakresie podmiot udostępniający zasoby, na zdolnościach którego wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje roboty budowlane lub usługi, których wskazane zdolności dotyczą.
4) Pełnomocnictwo upoważniające do złożenia oferty, o ile ofertę składa pełnomocnik lub pełnomocnictwo dla pełnomocnika do reprezentowania w postępowaniu Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia. Pełnomocnictwo, gdy umocowanie osoby składającej ofertę nie wynika z dokumentów rejestrowych, wykonawca, który składa ofertę za
pośrednictwem pełnomocnika, powinien dołączyć do oferty dokument pełnomocnictwa obejmujący swym zakresem umocowanie do złożenia oferty lub do złożenia oferty i podpisania umowy. W przypadku wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia wykonawcy zobowiązani są do ustanowienia pełnomocnika. Dokument pełnomocnictwa, z treści którego będzie wynikało umocowanie do reprezentowania w postępowaniu o udzielenie zamówienia tych wykonawców należy załączyć do oferty.
Pełnomocnictwo powinno być załączone do oferty i powinno zawierać w szczególności wskazanie:
- postępowania o zamówienie publiczne, którego dotyczy,
- wszystkich wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia wymienionych z nazwy z określeniem adresu siedziby,
- ustanowionego pełnomocnika oraz zakresu jego umocowania.
5) W celu zapewnienia, że wykonawca wypełnił ww. obowiązki informacyjne oraz ochrony prawnie uzasadnionych interesów osoby trzeciej, której dane zostały przekazane w związku z udziałem w postępowaniu, wykonawca składa oświadczenia o wypełnieniu przez niego obowiązków informacyjnych przewidzianych a art. 13 lub art. 14 RODO - treść oświadczenia została zawarta w Formularzu ofertowym.
6) Zastrzeżenie tajemnicy przedsiębiorstwa – w sytuacji, gdy oferta lub inne dokumenty składane w toku postępowania będą zawierały tajemnicę przedsiębiorstwa, wykonawca, wraz z przekazaniem takich informacji, zastrzega, że nie mogą być one udostępniane, oraz wykazuje, że zastrzeżone informacje stanowią tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów
ustawy z 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia muszą wykazać, że:1) wspólnie muszą wykazać, że spełniają warunki udziału w postępowaniu,
2) w stosunku do żadnego z nich nie zachodzi jakakolwiek podstawa do wykluczenia z postępowania na podstawie art. 108 ust. 1 ustawy Pzp, art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy Pzp i art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (Dz. U. z 2022r. poz. 835). W takim przypadku oświadczenia i/lub dokumenty wymienione w Rozdziale II SWZ składa każdy z Wykonawców występujących wspólnie. Dokumenty te potwierdzają spełnianie warunków udziału w
postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia w zakresie, w którym każdy z Wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia.
3) ponoszą solidarną odpowiedzialność za niewykonanie lub nienależyte wykonanie zobowiązania,
4) muszą ustanowić pełnomocnika wykonawców występujących wspólnie do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia. Do oferty należy załączyć pełnomocnictwo dla ustanowionego pełnomocnika w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym.
5) Zobowiązania innych podmiotów do udostępnienia zasobów, jeśli Wykonawca korzysta z zasobów innych podmiotów.
6) Oświadczenie, o którym mowa w art. 117 ust. 4 ustawy, jeżeli Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia polegając na zdolnościach tych Wykonawców, którzy wykonają roboty budowlane lub usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Zamawiający przewiduje możliwość zmiany zawartej umowy w stosunku do treści wybranej oferty w zakresie uregulowanym w art. 454-455 p.z.p. oraz wskazanym w Projektowanych postanowieniach umowy - w §9 Zmiana umowy, stanowiącym załącznik nr 5 do SWZ. Zmiana umowy wymaga dla swej ważności, pod rygorem nieważności, zachowania formy pisemnej.7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2025-04-28 10:00
8.2.) Miejsce składania ofert: https://platformazakupowa.pl/pn/zdp_leszno
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2025-04-28 10:10
8.4.) Termin związania ofertą: do 2025-05-27
8.5.) Zamawiający przewiduje wybór najkorzystniejszej oferty z możliwością negocjacji:
Część 1 : Tak
Część 2 : Tak
Część 3 : Tak