BZP: „Świadczenie kompleksowej usługi przeniesienia (przeprowadzki) na rzecz Sądu Rejonowego w Puławach”
18.04.2025
2025/BZP 00197903/01
Sąd Rejonowy w Puławach
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
„Świadczenie kompleksowej usługi przeniesienia (przeprowadzki) na rzecz Sądu Rejonowego w Puławach”
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzi podmiot, któremu powierzono przeprowadzenie postępowania
1.2.) Nazwa zamawiającego: Sąd Rejonowy w Puławach
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 000323097
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Lubelska 7
1.5.2.) Miejscowość: Puławy
1.5.3.) Kod pocztowy: 24-100
1.5.4.) Województwo: lubelskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL815 - Puławski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: pulawy@pulawy.sr.gov.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.pulawy.sr.gov.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - organ władzy publicznej - organ kontroli państwowej i ochrony prawa oraz sąd i trybunał
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Porządek i bezpieczeństwo publiczne
1.11.) Dane podmiotu, któremu zamawiający powierzył przeprowadzenie postępowania.
Podmiot 1
1.11.1.) Nazwa podmiotu prowadzącego postępowanie: Kancelaria Prawna Filipek & Kamiński S.K.A
1.11.2.) Krajowy Numer Identyfikacyjny: NIP: 7122802365
Adres podmiotu prowadzącego postępowanie:
1.11.3.) Ulica: Konrada Wallenroda
1.11.4.) Miejscowość: Lublin
1.11.5.) Kod pocztowy: 20-607
1.11.6.) Województwo: lubelskie
1.11.7.) Kraj: Polska
1.11.8.) Lokalizacja NUTS 3: PL814 - Lubelski
1.11.9.) Numer telefonu: (81) 534-89-35
1.11.11.) Adres poczty elektronicznej: sekretariat@kancelaria-fk.pl
1.11.12.) Adres strony internetowej: https://kancelaria-fk.pl/
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
„Świadczenie kompleksowej usługi przeniesienia (przeprowadzki) na rzecz Sądu Rejonowego w Puławach”
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-95e8fa44-7e0d-48f1-9d20-8fd11c1e62d2
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00197903
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-04-18
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00128715/01/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.4 Usługi przeprowadzki
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-95e8fa44-7e0d-48f1-9d20-8fd11c1e62d23.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: W postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego komunikacja między
Zamawiającym a wykonawcami odbywa się przy użyciu Platformy e-Zamówienia, która jest dostępna pod adresem
https://ezamowienia.gov.pl. Korzystanie z Platformy e-Zamówienia jest bezpłatne. Komunikacja w postępowaniu, z wyłączeniem
składania ofert/wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, odbywa się drogą elektroniczną za pośrednictwem formularzy
do komunikacji dostępnych w zakładce „Formularze” („Formularze do komunikacji”).
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Minimalne wymagania techniczne dotyczące sprzętu używanego w celu korzystania z usług Platformy e-Zamówienia oraz informacje dotyczące specyfikacji połączenia określa Regulamin Platformy e-Zamówienia.W przypadku problemów technicznych i awarii związanych z funkcjonowaniem Platformy e-Zamówienia użytkownicy mogą skorzystać ze wsparcia technicznego dostępnego poprzez formularz udostępniony na stronie
internetowej https://ezamowienia.gov.pl w zakładce „Zgłoś problem”.Maksymalny rozmiar plików przesyłanych za pośrednictwem
„Formularzy do komunikacji” wynosi 150 MB (wielkość ta dotyczy plików przesyłanych jako załączniki do jednego formularza).
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, informuję, że:
1) administratorem Pani/Pana danych osobowych jest: Dyrektor Sądu Rejonowego w Puławach i Sąd Rejonowy w Puławach;
2) dane kontaktowe Administratorów Danych Osobowych:
a) Sąd Rejonowy w Puławach: ul. Lubelska 7, 24-100 Puławy, Tel. 81 88 89 300
b) Dyrektor Sądu Rejonowego w Puławach: ul. Lubelska 7, 24-100 Puławy, Tel. 81 88 89 311
3) Administrator danych, wyznaczył Inspektora Ochrony Danych, nadzorującego prawidłowość przetwarzania danych osobowych w Sądzie Rejonowym w Puławach, z którym można skontaktować się za pośrednictwem adresu e-mail: iod@pulawy.sr.gov.pl
4) Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego pod nazwą: „Świadczenie kompleksowej usługi przeniesienia (przeprowadzki) na rzecz Sądu Rejonowego w Puławach” prowadzonym w trybie podstawowym bez negocjacji.
5) odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art. 18 oraz art. 74 ustawy z dnia 11 września 2019 r. – Prawo zamówień publicznych (t. jedn. Dz. U. z 2024 r. poz. 1320 z późn. zm.) zwana dalej „ustawa Pzp”;
6) Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane, zgodnie z art. 78 ust. 1 ustawy Pzp, przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy;
7) obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach ustawy Pzp, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z ustawy Pzp;
8) w odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO;
9) posiada Pani/Pan:
a) na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących;
b) na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych**;
c) na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa wart. 18 ust. 2 RODO ***;
d) prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO;
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): 10) nie przysługuje Pani/Panu:
a) w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych;
b) prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;
c) na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.
11) W przypadku dojścia do zawarcia umowy dane osobowe osób fizycznych, w szczególności osób reprezentujących oraz wskazanych do kontaktu, związanych z wykonaniem umowy, pozyskane bezpośrednio lub pośrednio, będą przetwarzane przez Strony umowy w celu i okresie jej realizacji, a także w celach związanych z rozliczaniem umowy, celach archiwalnych oraz ustalenia i dochodzenia ewentualnych roszczeń w okresie przewidzianym przepisami prawa, na podstawie i w związku z realizacją obowiązków nałożonych na administratora danych przez te przepisy. Dane te nie będą przedmiotem sprzedaży i udostępniania podmiotom zewnętrznym, za wyjątkiem przypadków przewidzianych przepisami prawa, nie będą również przekazywane do państw trzecich i organizacji międzynarodowych.
12) Administrator danych zobowiązuje kontrahenta do poinformowania o zasadach i sposobie przetwarzania danych wszystkie osoby fizyczne zaangażowane w realizację umowy.
_________
* Wyjaśnienie: informacja w tym zakresie jest wymagana, jeżeli w odniesieniu do danego administratora lub podmiotu przetwarzającego istnieje obowiązek wyznaczenia inspektora ochrony danych osobowych.
** Wyjaśnienie: skorzystanie z prawa do sprostowania nie może skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego ani zmianą postanowień umowy w zakresie niezgodnym z ustawą Pzp oraz nie może naruszać integralności protokołu oraz jego załączników.
*** Wyjaśnienie: prawo do ograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania w odniesieniu do przechowywania, w celu zapewnienia korzystania ze środków ochrony prawnej lub w celu ochrony praw innej osoby fizycznej lub prawnej, lub z uwagi na ważne względy interesu publicznego Unii Europejskiej lub państwa członkowskiego.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: D. 261.6.2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
3.1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie kompleksowej usługi przeniesienia (przeprowadzki) na rzecz Sądu Rejonowego w Puławach do 4 lokalizacji obejmującej w szczególności:
1) przeniesienie archiwum sądowego i archiwum ksiąg wieczystych do 2 lokalizacji oddalonych od obecnej siedziby o 100 m i 400 m, polegające w szczególności na:
a. spakowaniu akt sądowych,
b. demontażu regałów jezdnych i regałów metalowych stacjonarnych w obecnej lokalizacji,
c. przewiezieniu w/w regałów i akt sądowych do docelowych lokalizacji,
d. montażu i ustawieniu w/w regałów w nowych lokalizacjach,
e. ułożeniu akt sądowych na regałach.
2) przeniesienie Biura Podawczego do lokalizacji oddalonej o 400 m i tym samym przemieszczenie 6 pomieszczeń w ramach tej samej lokalizacji,
3) przeniesienie pozostałych komórek organizacyjnych sądu:
- II Wydziału Karnego, Sekcji Wykonania Orzeczeń, 4 sal rozpraw, pomieszczenia aresztu i magazynu dowodów rzeczowych – do lokalizacji oddalonej od obecnej siedziby o 7 km,
- V Wydziału Ksiąg Wieczystych, Oddziału Administracyjnego i Samodzielnej Sekcji Finansowej - do lokalizacji oddalonej od obecnej siedziby o 400 m.
Czynności wymienione w pkt. 2) i 3) polegają w szczególności na:
a. demontażu i montażu wymagających tego mebli biurowych oraz szaf i ich usytuowanie w sposób wyznaczony przez Zamawiającego, jak również odpowiednie zabezpieczenie ponownie zamontowanych mebli oraz szaf,
b. przewiezieniu: dokumentacji bieżącej (podręcznej i niearchiwalnej), dowodów rzeczowych, sprzętu informatycznego, mebli biurowych oraz pozostałego wyposażenia,
c. ustawieniu i ewentualnym montażu w/w w nowych lokalizacjach (w przypadku konieczności demontażu wyposażenia wymagane np. rozkręcanie/skręcanie połączonych ze sobą szaf i innych mebli, demontaż zbyt ciężkich do przeniesienia mebli i ponowny ich montaż itd.)
4) zniesienie na parter budynku przy ul. Lubelskiej 7 w Puławach mebli, które nie będą przewożone do nowych lokalizacji
5) przedstawienie Zamawiającemu szczegółowego harmonogramu wykonania usługi na podstawie wytycznych zawartych w SWZ oraz załącznikach do niej, jak również uwzględniającego wymóg równoległego przenoszenia archiwów i poszczególnych Wydziałów.
6) zabezpieczenie przewożonego wyposażenia w czasie transportu w taki sposób, aby nie uległo uszkodzeniu, zniszczeniu, utracie lub zdekompletowaniu.
3.2. Sprzęt komputerowy oraz inny sprzęt elektroniczny musi być przygotowany do transportu i przewożony w sposób zabezpieczający go przed uszkodzeniem, w szczególności:
1) zabezpieczony przez uszkodzeniami mechanicznymi oraz zdekompletowaniem (z użyciem folii zabezpieczającej tzw. bąbelkowej)
2) ułożony w odpowiedniej pozycji podczas transportu
3) izolowany przed wstrząsami
4) zabezpieczony przed możliwością dostępu osób trzecich
5) zabezpieczony w taki sposób, aby zniwelować niekorzystny wpływ warunków atmosferycznych
6) po przetransportowaniu do docelowej lokalizacji Wykonawca jest zobowiązany do ustawienia sprzętu komputerowego we wskazanym miejscu.
3.3. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia wraz z wykazem wyposażenia do przeniesienia (przeprowadzki) oraz opisem i zestawieniem ilości akt archiwum wraz z demontażem i montażem regałów metalowych i regałów jezdnych w nowych lokalizacji stanowi załącznik nr 2 do SWZ.
4.2.6.) Główny kod CPV: 98392000-7 - Usługi relokacji
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
63110000-3 - Usługi przeładunku towarów
60000000-8 - Usługi transportowe (z wyłączeniem transportu odpadów)
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 60 dni
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Ocena ofert dokonywana będzie według następujących wzorów:
a) Kryterium cena-C-cena waga 90% (90 pkt maksymalnie)
Ilość punktów przyznanych danej ofercie wylicza się na podstawie wzoru:
(Cn) - najniższa cena brutto
C = –―–―–―–―–―–―–―––―–―– x 90
(Co) - cena oferty badanej brutto
b) Kryterium- Doświadczenie zawodowe Koordynatora skierowanego przez Wykonawcę do realizacji zamówienia –waga 10% (10 pkt maksymalnie)
W zakresie kryterium doświadczenie zawodowe Koordynatora skierowanego przez Wykonawcę do realizacji zamówienia ocenie będzie podlegało doświadczenie koordynatora skierowanego przez Wykonawcę do realizacji zamówienia polegającego na koordynowaniu/nadzorowaniu/kierowaniu, w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert usługi zbieżnej z przedmiotem niniejszego zamówienia, tj. koordynowaniu/nadzorowaniu/kierowaniu realizacją kompleksowej usługi przeniesienia (przeprowadzki) akt archiwalnych i mienia ruchomego świadczonej na rzecz jednostek sektora finansów publicznych.
Punkty przyznawane w ramach w/w kryterium będą liczone zgodnie ze schematem:
Doświadczenie w koordynowaniu/nadzorowaniu/kierowaniu realizacją 1-2 kompleksowych usług przeniesienia (przeprowadzki) akt archiwalnych i mienia ruchomego świadczonej na rzecz jednostek sektora finansów publicznych w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert- 3 punkty
Doświadczenie w koordynowaniu/nadzorowaniu/kierowaniu realizacją 3-4 kompleksowych usługa przeniesienia (przeprowadzki) akt archiwalnych i mienia ruchomego świadczonej na rzecz jednostek sektora finansów publicznych w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert- 6 punktów
Doświadczenie w koordynowaniu/nadzorowaniu/kierowaniu realizacją 5 i więcej kompleksowych usług przeniesienia (przeprowadzki) akt archiwalnych i mienia ruchomego świadczonej na rzecz jednostek sektora finansów publicznych w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert- 10 punktów
Ocena spełniania kryterium zostanie dokonana w oparciu o oświadczenie Wykonawcy zawarte w Formularzu ofertowym stanowiącym Załącznik nr 1 do SWZ.
Zamawiający zastrzega sobie możliwość zweryfikowania danych związanych z doświadczeniem.
Ocenie w ramach kryterium oceny ofert „Doświadczenie zawodowe Koordynatora skierowanego przez Wykonawcę do realizacji zamówienia” będą podlegały jedynie informacje zawarte w oświadczeniu wskazanym w Formularzu ofertowym. Jeśli Wykonawca nie uzupełni tej części Formularza ofertowego to otrzyma 0 (zero) punktów w przedmiotowym kryterium.
Zamawiający informuje, że ww. oświadczenie nie podlega uzupełnieniu w trybie ustawy Pzp ani zmianom lub uzupełnieniu poszczególnych zawartych w nim informacji. W przypadku braku informacji niezbędnych do oceny oferty w przedmiotowym kryterium Wykonawca otrzyma 0 (zero) punktów w zakresie, w którym stwierdzono braki.
c) Punkty uzyskane łącznie w kryterium cena i doświadczenie zawodowe Koordynatora skierowanego przez Wykonawcę do realizacji zamówienia stanowić będą ocenę danej oferty i zostaną wyliczone według poniższego wzoru:
S (suma) = C (cena) + D (doświadczenie zawodowe Koordynatora skierowanego przez Wykonawcę do realizacji zamówienia)
S - suma punktów uzyskanych w kryterium cena i doświadczenie zawodowe Koordynatora skierowanego przez Wykonawcę do realizacji zamówienia
C– liczba punktów uzyskanych w kryterium cena
D – liczba punktów uzyskanych w kryterium doświadczenie zawodowe Koordynatora skierowanego przez Wykonawcę do realizacji zamówienia
Przy obliczaniu liczby punktów z zastosowaniem przyjętego wzoru Zamawiający zastosuje zaokrąglenie do dwóch miejsc po przecinku, wg zasady, że trzecia cyfra po przecinku= 5 i więcej powoduje zaokrąglenie drugiej cyfry po przecinku w górę. Jeśli trzecia cyfra po przecinku będzie mniejsza niż 5 to druga cyfra po przecinku nie ulegnie zmianie.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 90
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
organizacja, kwalifikacje zawodowe i doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia4.3.5.) Nazwa kryterium: Doświadczenie zawodowe Koordynatora skierowanego przez Wykonawcę do realizacji zamówienia
4.3.6.) Waga: 10
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
Zamawiający określa warunki udziału w postępowaniu w zakresie:5.1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu dotyczące:
5.1.1. zdolności do występowania w obrocie gospodarczym
Zamawiający nie przewiduje warunków w tym zakresie.
5.1.2. uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów
Zamawiający uzna powyższy warunek za spełniony, jeżeli wykonawca wykaże, że posiada aktualne zezwolenie uprawniające do podejmowania i wykonywania działalności w zakresie transportu drogowego (dawniej: licencja na wykonywanie krajowego transportu drogowego rzeczy), o którym mowa w art. 5 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym (t. jedn. Dz. U. z 2024 r. poz. 1539 ze zm.) w zakresie krajowego przewozu rzeczy, wydanego zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 5 grudnia 2019 r. w sprawie wzorów zezwolenia na wykonywanie zawodu przewoźnika drogowego i wzorów licencji na wykonywanie transportu drogowego oraz wypisów z tych dokumentów
UWAGA: W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia warunek ten musi spełniać każdy wykonawca.
5.1.3. sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że posiada dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną na kwotę nie mniejszą niż 500 000,00 zł (słownie: pięćset tysięcy złotych).
5.1.4. zdolności technicznej lub zawodowej:
Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał lub wykonuje należycie, co najmniej trzy usługi, których przedmiotem było/jest świadczenie usługi przeprowadzki (przeniesienia) zasobów archiwalnych i mienia ruchomego o wartości nie mniejszej niż 200.000 zł brutto każda z tych usług.
UWAGA! Zamawiający nie dopuszcza sumowania wartości usług w ramach różnych umów/zleceń/zamówień/kontraktów, tj. Zamawiający nie dopuszcza sumowania kilku mniejszych zamówień których wartość jest mniejsza niż wskazana wartość jednej usługi.
Przez wartość 1 usługi Zamawiający rozumie usługi w ramach 1 umowy. W przypadku podania kwot w walutach obcych Zamawiający dokona ich przeliczenia według średniego kursu Narodowego Banku Polskiego (NBP) z dnia opublikowania ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych. Jeżeli w dniu opublikowania ogłoszenia o zamówieniu, NBP nie opublikuje informacji o średnim kursie walut, Zamawiający dokona odpowiednich przeliczeń wg średniego kursu z pierwszego, kolejnego dnia, w którym NBP opublikuje ww. informacje.
UWAGA! W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (konsorcjum) warunek zostanie uznany za spełniony, jeżeli co najmniej jeden ze wspólników konsorcjum samodzielnie posiada całe wymagane doświadczenie (nie dopuszcza się sumowania potencjału wspólników w zakresie doświadczenia). Podobnie w przypadku powoływania się na zasoby podmiotu trzeciego w celu spełnienia warunków udziału w postępowaniu (w zakresie doświadczenia), podmiot ten musi samodzielnie posiadać całe doświadczenie opisane powyżej.
UWAGA! W przypadku, gdy podmiot trzeci, który udostępnia potencjał wykonawcy, realizował zamówienie, w zakres którego wchodziły wyżej określone usługi wspólnie z innym podmiotem, nieubiegającym się o udzielenie zamówienia, zamawiający wymaga, aby podmiot trzeci udostępniający potencjał wykonawcy faktycznie uczestniczył w realizacji ww. usług.
UWAGA! Oceniając zdolność techniczną lub zawodową, Zamawiający może, na każdym etapie postępowania, uznać, że Wykonawca nie posiada wymaganych zdolności, jeżeli posiadanie przez Wykonawcę sprzecznych interesów, w szczególności zaangażowanie zasobów technicznych lub zawodowych Wykonawcy w inne przedsięwzięcia gospodarcze Wykonawcy może mieć negatywny wpływ na realizację zamówienia.
Weryfikacji i oceny warunków udziału w postępowaniu Zamawiający dokona na podstawie oświadczeń i dokumentów składanych przez uczestniczących w postępowaniu wykonawców z zachowaniem sposobu i formy, o których mowa w niniejszej SWZ.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: Zamawiający nie wymaga złożenia przez Wykonawcę podmiotowych środków dowodowych w tym zakresie.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: W celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu:
a) wykazu usług wykonanych, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich 3 lat licząc wstecz od dnia, w którym upływa termin składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane lub są wykonywane, sporządzony zgodnie z wzorem stanowiącym załącznik nr 8 do SWZ oraz załączeniem dowodów określających, czy te usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego usługi zostały wykonane, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - oświadczenie wykonawcy; w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wystawione w okresie ostatnich 3 miesięcy, licząc wstecz od dnia w którym upływa termin składania ofert.
b) dokument potwierdzający, że Wykonawca posiada aktualne zezwolenie uprawniające do podejmowania i wykonywania działalności w zakresie transportu drogowego (dawniej: licencja na wykonywanie krajowego transportu drogowego rzeczy), o którym mowa w art. 5 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym (t. jedn. Dz. U. z 2024 r. poz. 1539 ze zm.) w zakresie krajowego przewozu rzeczy, wydanego zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 5 grudnia 2019 r. w sprawie wzorów zezwolenia na wykonywanie zawodu przewoźnika drogowego i wzorów licencji na wykonywanie transportu drogowego oraz wypisów z tych dokumentów.
c) dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia ze wskazaniem sumy gwarancyjnej tego ubezpieczenia.
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
Oferta musi zawierać następujące oświadczenia i dokumenty:1) Formularz ofertowy sporządzony według wzoru stanowiącego załącznik nr 1 do SWZ podpisany podpisem zaufanym lub podpisem osobistym lub kwalifikowanym podpisem elektronicznym;
2) Oświadczenia, o których mowa w pkt 7.1 SWZ;
3) Oświadczenie, o którym mowa w pkt 7.5 SWZ (jeżeli dotyczy),
4) Zobowiązanie lub inne dokumenty, o których mowa w pkt 8.4 SWZ (jeżeli dotyczy).
5) Potwierdzenie umocowania do działania w imieniu Wykonawcy lub podmiotu udostępniającego zasoby:
a) Zamawiający w celu potwierdzenia, że osoba działająca w imieniu Wykonawcy lub podmiotu udostępniającego zasoby jest umocowana do jego reprezentowania, żąda złożenia wraz z ofertą odpisu lub informacji z Krajowego Rejestru Sądowego, Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej lub innego właściwego rejestru;
b) Wykonawca lub podmiot udostępniający zasoby nie jest zobowiązany do złożenia dokumentów, o których mowa w lit. a), jeżeli Zamawiający może je uzyskać za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, o ile Wykonawca wskazał dane umożliwiające dostęp do tych dokumentów.
c) jeżeli w imieniu Wykonawcy lub podmiotu udostępniającego zasoby działa osoba, której umocowanie do jego reprezentowania nie wynika z dokumentów, o których mowa w lit a), Zamawiający żąda od Wykonawcy lub podmiotu udostępniającego zasoby złożenia wraz z ofertą pełnomocnictwa lub innego dokumentu potwierdzającego umocowanie do reprezentowania Wykonawcy.
6) Pełnomocnictwo do reprezentowania Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania ich w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego (jeżeli dotyczy).
7) Dokument wadium – w przypadku wnoszenia wadium w formie innej niż pieniężna, w oryginale.
8) Potwierdzenie i oświadczenie o odbyciu wizji lokalnej, o której mowa w rozdziale 31 SWZ.
INFORMACJE DOT. WIZJI LOKALNEJ:
Zamawiający wymaga złożenia oferty po uprzednim odbyciu wizji lokalnej.
Terminy przeprowadzenia wizji lokalnej:
1) 22 kwietnia 2025 r. w godzinach od 8:00 do 13:00
2) 23 kwietnia 2025 r. w godzinach od 8:00 do 13:00
3) 24 kwietnia 2025 r. w godzinach od 8:00 do 13:00
4) 25 kwietnia 2025 r. w godzinach od 8:00 do 13:00
5) 28 kwietnia 2025 r. w godzinach od 8:00 do 13:00
po uprzednim kontakcie telefonicznym z Zamawiającym, tel.: 81 886 75 55.
Wykonawca zobowiązany jest do odbycia jednej wizji lokalnej w wybranym przez siebie terminie. W sytuacji, gdy Wykonawca zainteresowany złożeniem oferty dowie się o prowadzonym postępowaniu po dacie ostatniej wizji lokalnej zobowiązany jest złożyć wniosek do Zamawiającego o wyznaczenie dodatkowego terminu wizji lokalnej poprzez stronę prowadzonego postępowania tj. za pośrednictwem formularza do komunikacji dostępnych w zakładce „Formularze” („Formularze do komunikacji”) na platformie e-zamówienia.
Wizji lokalnej można dokonać po uprzednim ustaleniu jej terminu z Zamawiającym. Wizji lokalnej można dokonać jedynie do upływu terminu składania ofert, a potwierdzenie i oświadczenie o jej odbyciu obligatoryjnie powinno być załączone do oferty.
Odbycie wizji lokalnej przez Wykonawców jest warunkiem obligatoryjnym umożliwiającym wzięcie udziału w postępowaniu.
Na podstawie art. 214 ust. 1 pkt 18 ustawy Pzp zamawiający odrzuca ofertę, jeżeli została złożona bez odbycia wizji lokalnej, w przypadku, gdy zamawiający tego wymagał w dokumentach zamówienia.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
20.1. Wykonawca wniesie wadium w wysokości: 6.000,00 zł (słownie: sześć tysięcy złotych 00/100).20.2. Wadium może być wnoszone według wyboru wykonawcy w jednej lub kilku następujących formach:
1) pieniądzu;
2) gwarancjach bankowych;
3) gwarancjach ubezpieczeniowych;
4) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2022 r. poz. 2080 z późn. zm.).
20.3. Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego pod numerem: 43 1130 1017 0021 1002 6690 0004 w terminie do dnia składania ofert (decyduje termin wpływu środków na rachunek Zamawiającego).
20.4. Jeżeli wadium jest wnoszone w przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienia, w innej formie niż pieniężnej, wadium musi dotyczyć wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie np. poprzez wymienienie wszystkich Wykonawców bądź wskazanie, że Wykonawca wskazany w treści gwarancji/poręczenia działa jako pełnomocnik, lider itp.
20.5. Jeżeli wadium jest wnoszone w formie gwarancji lub poręczenia, Wykonawca przekazuje Zamawiającemu oryginał gwarancji lub poręczenia, w postaci elektronicznej (umocowanego) przedstawiciela Gwaranta lub Poręczyciela wraz z plikami stanowiącymi ofertę.
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
9.1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku, Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.9.2. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
a) oświadczenia, o których mowa w pkt. 7.1 SWZ składa z ofertą każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Oświadczenia te potwierdzają brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w postępowaniu w zakresie, w jakim każdy z Wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu.
b) Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika, które dostawy lub usługi wykonają poszczególni Wykonawcy. W przypadku gdy ofertę składa spółka cywilna, a pełen zakres prac wykonają wspólnicy wspólnie w ramach umowy spółki oświadczenie powinno potwierdzać ten fakt. Oświadczenie należy złożyć wg wymogów Załącznika nr 5 do SWZ.
c) zobowiązani są oni na wezwanie Zamawiającego, złożyć podmiotowe środki dowodowe, o których mowa w pkt. 7.6. SWZ, przy czym podmiotowe środki dowodowe, o których mowa w pkt. 7.6.1. SWZ składa odpowiednio Wykonawca/Wykonawcy, który/którzy wykazuje/-ą spełnienie warunku.
9.3. Jeżeli została wybrana oferta Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, Zamawiający może żądać przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego kopii umowy regulującej współpracę tych Wykonawców.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
1.Wszelkie zmiany Umowy wymagają zachowania formy pisemnej pod rygorem nieważności, chyba że Umowa stanowi inaczej.2.Z zastrzeżeniem art. 454-455 ustawy Prawo zamówień publicznych zmiany umowy będą mogły nastąpić w następujących okolicznościach:
1) Przedłużenie terminu realizacji zamówienia i/lub sposobu realizacji umowy może nastąpić w przypadku:
a) wystąpienia okoliczności siły wyższej, przez którą należy rozumieć zdarzenia niezależne od żadnej ze stron, zewnętrzne, niemożliwe do zapobieżenia, które nastąpiło po dniu wejścia w życie umowy, w szczególności: wojny, akty terroryzmu, klęski żywiołowe, strajki oraz akty władzy i administracji publicznej, przy czym przedłużenie terminu realizacji zamówienia nastąpi o liczbę dni, odpowiadającą okresowi występowania okoliczności siły wyższej,
b) gdy zagrożenie dochowania terminu zakończenia realizacji usługi będzie następstwem okoliczności, za które odpowiedzialność ponosi Zamawiający, przy czym przedłużenie terminu realizacji zamówienia nastąpi o liczbę dni, odpowiadającą okresowi występowania ww. okoliczności,
c) skierowania przez Zamawiającego do Wykonawcy pisemnego żądania wstrzymania realizacji usług stanowiących przedmiot zamówienia, o ile żądanie nie nastąpiło z przyczyn, za które Wykonawca ponosi odpowiedzialność, przy czym przedłużenie terminu realizacji zamówienia nastąpi o liczbę dni, odpowiadającą okresowi na jaki Wykonawcy nakazano wstrzymanie realizacji usług;
d) wystąpienia konieczności wprowadzenia zmian w zakresie lokalizacji objętych przedmiotem zamówienia i/lub innych zmian mających wpływ na sposób realizacji zamówienia, przy czym przedłużenie terminu realizacji zamówienia nastąpi o liczbę dni niezbędną do wprowadzenia zmian oraz do przeprowadzenia uzgodnień (ustaleń) w szczególności z właściwymi organami, uzyskania opinii właściwych organów oraz wydania decyzji przez właściwe organy;
e) gdy wystąpią opóźnienia w dokonaniu określonych czynności lub ich zaniechanie przez właściwe organy, które nie są następstwem okoliczności, za które Wykonawca ponosi odpowiedzialność, przy czym przedłużenie terminu realizacji zamówienia nastąpi o liczbę dni niezbędną do dokonania lub zaniechania określonych czynności przez właściwe organy administracji,
f) wystąpienia warunków technicznych po demontażu wyposażenia odmiennych od założonych przez Zamawiającego powodujących konieczność realizacji usług, przy czym przedłużenie terminu realizacji zamówienia nastąpi o liczbę dni niezbędną do wyeliminowania utrudnień związanych z ich wystąpieniem,
g) w zakresie niezbędnym do wykonania usług zleconych na podstawie art. 455 ust. 1 pkt 3, 4 lub ust. 2 ustawy Prawo zamówień publicznych,
2) zmiana wysokości wynagrodzenia, o którym mowa w § 8 ust. 1 umowy, może nastąpić w przypadku zmiany powszechnie obowiązujących przepisów prawa w zakresie mającym bezpośredni wpływ na realizację przedmiotu umowy lub świadczenia stron umowy, a które nie były znane przed terminem składania ofert,
3) w przypadku zmiany albo rezygnacji z podwykonawcy, na którego zasoby Wykonawca powoływał się w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu Wykonawca jest obowiązany wykazać Zamawiającemu, iż proponowany inny podwykonawca lub Wykonawca samodzielnie spełnia warunki udziału w postępowaniu, w stopniu nie mniejszym niż wymagany w trakcie postępowania o udzielenie zamówienia, poprzez przedstawienie w tym celu odpowiednich dokumentów, potwierdzających spełnianie warunków udziału w postępowaniu,
4) wszelkie zmiany, które będą konieczne do zagwarantowania zgodności umowy z wchodzącymi w życie po terminie składania ofert lub po zawarciu umowy przepisami prawa w szczególności przepisami o podatku od towarów i usług w zakresie wynikającym z tych przepisów.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2025-04-30 10:00
8.2.) Miejsce składania ofert: Wykonawca składa ofertę za pośrednictwem zakładki „Oferty/wnioski”, widocznej w podglądzie postępowania po zalogowaniu się na konto Wykonawcy. Po wybraniu przycisku „Złóż ofertę” system prezentuje okno składania oferty umożliwiające przekazanie dokumentów elektronicznych, w którym znajdują się dwa pola drag&drop („przeciągnij” i „upuść”) służące do dodawania plików.
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2025-04-30 11:00
8.4.) Termin związania ofertą: do 2025-05-29
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
Wykonawca podlega wykluczeniu także w oparciu o podstawy wykluczenia wskazane art. 7 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (t. j. Dz. U. 2023 r., poz. 129 z późn. zm.). 6.7. Zamawiający informuje, że wykluczeniu z postępowania na podstawie pkt 6.6 SWZ podlegają: 1) Wykonawcy wymienieni w wykazach określonych w rozporządzeniu Rady (WE) nr 765/2006 z dnia 18 maja 2006 r.dotyczącego środków ograniczających w związku z sytuacją na Białorusi i udziałem Białorusi w agresji Rosji wobec Ukrainy (Dz. Urz. UE L 134 z 20.05.2006, str. 1, z późn. zm.) i rozporządzeniu Rady (UE) nr 269/2014 z dnia 17 marca 2014 r. w sprawie środków ograniczających w odniesieniu do działań podważających integralność terytorialną, suwerenność i niezależność Ukrainy lub im zagrażających (Dz. Urz. UE L 78 z 17.03.2014, str. 6, z późn. zm.) albo wpisani na listę o której mowa w art. 2 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu
agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego, na podstawie decyzji w sprawie wpisu na ww. listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 powołanej ustawy;
2) Wykonawcy, których beneficjentem rzeczywistym w rozumieniu ustawy z dnia 1 marca 2018 r. o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu (Dz. U. z 2022 r., poz. 593 i 655) jest osoba wymieniona w wykazach określonych w rozporządzeniu Rady (WE) nr 765/2006 z dnia 18 maja 2006 r. dotyczącego środków ograniczających w związku z sytuacją na Białorusi i udziałem Białorusi w agresji Rosji wobec Ukrainy (Dz. Urz. UE L 134 z 20.05.2006, str. 1, z późn. zm.) i rozporządzeniu Rady (UE) nr 269/2014 z dnia 17 marca 2014 r. w sprawie środków ograniczających w odniesieniu do
działań podważających integralność terytorialną, suwerenność i niezależność Ukrainy lub im zagrażających (Dz. Urz. UE L 78 z 17.03.2014, str. 6, z późn. zm.) albo wpisani na listę o której mowa w art. 2 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego, lub będący takim beneficjentem rzeczywistym od dnia 24 lutego 2022 r., o ile zostali wpisanina ww. listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1
pkt 3 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego; 3) Wykonawcy, których jednostką dominującą w rozumieniu art. 3 ust. 1 pkt 37 ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (Dz. U. z 2021 r., poz. 217, 2105 i 2106) jest podmiot wymieniony w wykazach określonych w rozporządzeniu Rady (WE) nr 765/2006 z dnia 18 maja 2006 r. dotyczącego środków ograniczających w związku z sytuacją na Białorusi i udziałem Białorusi w agresji Rosji wobec Ukrainy (Dz. Urz. UE L 134 z 20.05.2006, str. 1, z późn. zm.) i rozporządzeniu Rady (UE) nr 269/2014 z dnia 17 marca 2014 r. w sprawie środków ograniczających w odniesieniu do działań podważających integralność terytorialną, suwerenność i niezależność Ukrainy lub im zagrażających (Dz. Urz. UE L 78 z 17.03.2014, str. 6, z późn. zm.) albo wpisany na listę o której mowa w art. 2 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego, lub będący taką jednostką dominującą od dnia 24 lutego 2022 r., o ile został wpisany na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na ww. listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego.