BZP: Wykonanie usługi badania społecznego pn.: "Pogłębiona diagnoza sektora usług społecznych w województwie wielkopolskim z elementami ewaluacji regionalnej polityki społecznej"
18.04.2025
2025/BZP 00198044/01
Regionalny Ośrodek Polityki Społecznej w Poznaniu
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Wykonanie usługi badania społecznego pn.: "Pogłębiona diagnoza sektora usług społecznych w województwie wielkopolskim z elementami ewaluacji regionalnej polityki społecznej"
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Regionalny Ośrodek Polityki Społecznej w Poznaniu
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 631284322
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Nowowiejskiego
1.5.2.) Miejscowość: Poznań
1.5.3.) Kod pocztowy: 61-731
1.5.4.) Województwo: wielkopolskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL415 - Miasto Poznań
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: wojciech.slusarski@rops.poznan.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://rops.poznan.pl/
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka budżetowa
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Inna działalność
Polityka Społeczna
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Wykonanie usługi badania społecznego pn.: "Pogłębiona diagnoza sektora usług społecznych w województwie wielkopolskim z elementami ewaluacji regionalnej polityki społecznej"
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-36c36d64-391f-4d9c-b95b-e32cfbfd57b0
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00198044
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-04-18
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00040106/08/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.19 Wykonanie usługi badania społecznego pn.: "Pogłębiona diagnoza sektora usług społecznych w województwie wielkopolskim z elementami ewaluacji regionalnej polityki społecznej"
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak
2.15.) Nazwa projektu lub programu
Koordynacja polityki społecznej w Wielkopolsce”, ze środków unijnych w ramach Programu Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego 2021-2027, numer projektu FERS.04.13-IP.06-0005/23.
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
www.e-propublico.pl3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: www.e-propublico.pl
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 13.1. W niniejszym postępowaniu komunikacja Zamawiającego z Wykonawcami odbywa się przy użyciu środków komunikacji elektronicznej, za pośrednictwem Platformy on-line działającej pod adresem https://e-propublico.pl.
13.2. Korzystanie z Platformy przez Wykonawcę jest bezpłatne.
13.3. Na Platformie postępowanie prowadzone jest pod nazwą: ”Wykonanie usługi badania społecznego pn.: "Pogłębiona diagnoza sektora usług społecznych w województwie wielkopolskim z elementami ewaluacji regionalnej polityki społecznej"” – znak sprawy: ROPS.XII.261.19.2025.
13.4. Wykonawca przystępując do postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, akceptuje warunki korzystania z Platformy określone w Regulaminie zamieszczonym na stronie internetowej https://e-propublico.pl oraz uznaje go za wiążący.
13.5. Wykonawca zamierzający wziąć udział w postępowaniu musi posiadać konto na Platformie.
13.6. Do złożenia oferty konieczne jest posiadanie przez osobę upoważnioną do reprezentowania Wykonawcy ważnego kwalifikowanego podpisu elektronicznego, podpisu zaufanego lub podpisu osobistego.
13.7. Ilekroć w niniejszej SWZ jest mowa o:
1) podpisie zaufanym – należy przez to rozumieć podpis, o którym mowa art. 3 pkt 14a ustawy z 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (t.j. Dz.U. z 2024r. poz. 1557);
2) podpisie osobistym – należy przez to rozumieć podpis, o którym mowa w art. z art. 2 ust. 1 pkt 9 ustawy z 6 sierpnia 2010 r. o dowodach osobistych (t.j. Dz.U. z 2022r. poz. 671).
13.8. Zalecenia Zamawiającego odnośnie kwalifikowanego podpisu elektronicznego:
1) dokumenty sporządzone i przesyłane w formacie .pdf zaleca się podpisywać kwalifikowanym podpisem elektronicznym w formacie PAdES;
2) dokumenty sporządzone i przesyłane w formacie innym niż .pdf (np.: .doc, .docx, .xlsx, .xml) zaleca się podpisywać kwalifikowanym podpisem elektronicznym w formacie XAdES;
3) do składania kwalifikowanego podpisu elektronicznego zaleca się stosowanie algorytmu SHA-2 (lub wyższego).
13.9. Zamawiający określa następujące wymagania sprzętowo – aplikacyjne pozwalające na korzystanie z Platformy:
1) stały dostęp do sieci Internet;
2) posiadanie dowolnej i aktywnej skrzynki poczty elektronicznej (e-mail),
3) komputer z zainstalowanym systemem operacyjnym Windows 7 (lub nowszym) albo Linux,
4) zainstalowana dowolna przeglądarka internetowa - Platforma współpracuje z najnowszymi, stabilnymi wersjami wszystkich głównych przeglądarek internetowych (Internet Explorer 10+, Microsoft Edge, Mozilla Firefox, Google Chrome, Opera),
5) włączona obsługa JavaScript oraz Cookies.
Ze względu na ograniczenie w ilości znaków dalsza część znajduje się w SWZ
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): . Administrator
Odrębnymi administratorami Państwa danych są:
1. Beneficjent projektu – Regionalny Ośrodek Polityki Społecznej w Poznaniu z siedzibą przy ul. Nowowiejskiego 11, 61-731 Poznań, e-mail rops@rops.poznan.pl, tel. 61 85 67 300, adres e-doręczeń: AE:PL-53045-62767-RUADV-19.
2. Instytucja Pośrednicząca – Minister Rodziny Pracy i Polityki Społecznej z siedzibą przy ul. Nowogrodzkiej 1/3/5, 00 – 513 Warszawa
3. Instytucja Zarządzająca – Minister właściwy do spraw rozwoju regionalnego z siedzibą przy ul. Wspólnej 2/4, 00-926 Warszawa.
II. Cel przetwarzania danych
Przetwarzamy Państwa dane osobowe w celu realizacji projektu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach programu Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego 2021-2027. Obejmuje to przeprowadzenie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, a w sytuacji wyboru oferty, zawarcie, wykonanie i rozliczenie umowy o zamówienie publiczne. W tym także czynności udokumentowania, archiwizacji i sprawozdawczości. Uprawnione podmioty, m.in. Instytucje Pośrednicząca i Zarządzająca mogą przeprowadzać kontrole i audyty dla potwierdzenia prawidłowości i kwalifikowalności wydatków.
III. Podstawa prawna przetwarzania
Podstawą prawną przetwarzania jest art. 6 ust. 1 lit. c), lit b) i lit e) RODO szczególnie w związku z:
a) Rozporządzeniami Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 2021/1060 , nr 2021/1056 oraz nr 2021/1057 ;
b) ustawą z dnia 28 kwietnia 2022 r. o zasadach realizacji zadań finansowanych ze środków europejskich w perspektywie finansowej 2021-2027;
c) ustawą z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych;
d) ustawą z dnia 11 września 2019 r. - Prawo zamówień publicznych (dalej ustawa Pzp).
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): IV. Sposób pozyskiwania danych
Podanie danych osobowych jest wymogiem ustawowym określonym w ustawie Pzp; konsekwencje niepodania danych wynikają też z ustawy Pzp. W związku z jawnością postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, Państwa dane osobowe mogą być udostępniane w oparciu o art. 18 oraz art. 74 ustawy Pzp. Dane osobowe mogą być udostępniane podmiotom wspierającym urząd w zakresie obsługi prawnej, technicznej i teleinformatycznej, w tym prowadzenie aplikacji https://e-propublico.pl i https://platformazakupowa.pl.
V. Okres przechowywania danych
Państwa dane osobowe są przechowywane przez okres wynikający z przepisów prawa, w szczególności ustawy Pzp, przepisów podatkowych, przepisów prawa cywilnego i przepisów o archiwach (w tym Instrukcji Kancelaryjnej i JRWA).
VI. Prawa osób, których dane dotyczą
Przysługują Państwu prawa:
a) na podstawie art. 15 RODO – prawo dostępu do danych osobowych.
b) na podstawie art. 16 RODO – prawo do sprostowania i uzupełnienia danych osobowych, przy czym skorzystanie z tego prawa nie może skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia ani zmianą postanowień umowy w sprawie zamówienia publicznego w zakresie niezgodnym z ustawą Pzp; oraz nie może naruszać integralności protokołu postępowania oraz jego załączników.
c) na podstawie art. 18 RODO – prawo żądania ograniczenia przetwarzania danych osobowych, z zastrzeżeniem przypadków wskazanych w art. 18 ust. 2 RODO (przechowywanie oraz przetwarzanie w celu ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń, lub w celu ochrony praw innej osoby fizycznej lub prawnej, lub z uwagi na ważne względy interesu publicznego Unii lub państwa członkowskiego. Zgłoszenie żądania ograniczenia przetwarzania nie ogranicza przetwarzania danych osobowych do czasu zakończenia tego postępowania.
d) prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, jeżeli w Państwa opinii przetwarzanie danych osobowych odbywa się w sposób niezgodny z prawem.
VII. Inspektor Ochrony Danych
Ustanowiliśmy inspektorów ochrony danych, z którymi można się kontaktować listownie pod adresem administratora danych lub odpowiednio:
1. Beneficjent projektu - elektronicznie: iod@rops.poznan.pl
2. Instytucja Pośrednicząca – elektronicznie: iodo@mrips.gov.pl
Instytucja Zarządzająca – elektronicznie: iod@mfipr.gov.pl
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: ROPS.XII.261.19.2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Wykonanie usługi badania społecznego pn.: "Pogłębiona diagnoza sektora usług społecznych w województwie wielkopolskim z elementami ewaluacji regionalnej polityki społecznej". Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera załącznik nr 3 do SWZ - OPZ.
4.2.6.) Główny kod CPV: 79315000-5 - Usługi badań społecznych
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2026-04-10
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: 21.3. Za najkorzystniejszą zostanie uznana oferta, która uzyska najwyższą liczbę punktów obliczonych w oparciu o ustalone kryteria oceny.
21.4. Zamawiający poprawi w ofercie:
1) oczywiste omyłki pisarskie,
2) oczywiste omyłki rachunkowe, z uwzględnieniem konsekwencji rachunkowych dokonanych poprawek,
3) inne omyłki polegające na niezgodności oferty z dokumentami zamówienia, niepowodujące istotnych zmian w treści oferty
- niezwłocznie zawiadamiając o tym Wykonawcę, którego oferta została poprawiona.
21.5. Jeżeli zaoferowana cena, lub jej istotne części składowe, wydają się rażąco niskie w stosunku do przedmiotu zamówienia lub budzą wątpliwości Zamawiającego co do możliwości wykonania przedmiotu zamówienia zgodnie z wymaganiami określonymi w dokumentach zamówienia lub wynikającymi z odrębnych przepisów, Zamawiający zażąda od Wykonawcy wyjaśnień, w tym złożenia dowodów w zakresie wyliczenia ceny, lub jej istotnych części składowych. Wyjaśnienia mogą dotyczyć zagadnień wskazanych w art. 224 ust. 3 ustawy Pzp.
21.6. Obowiązek wykazania, że oferta nie zawiera rażąco niskiej ceny spoczywa na Wykonawcy.
21.7. Zamawiający odrzuci ofertę Wykonawcy, który nie złożył wyjaśnień lub jeżeli dokonana ocena wyjaśnień wraz z dostarczonymi dowodami potwierdzi, że oferta zawiera rażąco niską cenę w stosunku do przedmiotu zamówienia.
21.8. Zamawiający odrzuci ofertę Wykonawcy, który nie udzielił wyjaśnień w wyznaczonym terminie, lub jeżeli złożone wyjaśnienia wraz z dowodami nie uzasadniają rażąco niskiej ceny tej oferty.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 40
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
jakość, w tym do parametry techniczne, właściwości estetyczne i funkcjonalne takie jak dostępność dla osób niepełnosprawnych lub uwzględnianie potrzeb użytkowników4.3.5.) Nazwa kryterium: Wykonanie 1 analizy SWOT dla regionalnego systemu usług społecznych w województwie wielkopolskim
4.3.6.) Waga: 10
Kryterium 3
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
jakość, w tym do parametry techniczne, właściwości estetyczne i funkcjonalne takie jak dostępność dla osób niepełnosprawnych lub uwzględnianie potrzeb użytkowników4.3.5.) Nazwa kryterium: Wykonanie techniki: warsztat typu World Café
4.3.6.) Waga: 25
Kryterium 4
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
jakość, w tym do parametry techniczne, właściwości estetyczne i funkcjonalne takie jak dostępność dla osób niepełnosprawnych lub uwzględnianie potrzeb użytkowników4.3.5.) Nazwa kryterium: Zwiększenie o 10 dodatkowych IDI realizację próby badawczej ponad próbę minimalną wskazaną w OPZ
4.3.6.) Waga: 25
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
Zdolność techniczna lub zawodowa1. Wykonawca musi wykazać, że w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia przez Wykonawcę działalności jest krótszy - w tym okresie wykonał należycie, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonuje, co najmniej 3 usługi badania społecznego/projekty badawcze, zakończone opracowanym przez Wykonawcę raportem pobadawczym (raport końcowy z badania z opisem przebiegu badania i efektów realizacji badania), których cel główny i/lub cele szczegółowe i/lub pytania badawcze związane były bezpośrednio z: systemem pomocy społecznej i/lub działaniami z zakresu polityki społecznej realizowanej na rzecz osób starszych, rodzin, osób z ograniczoną sprawnością, osób z kręgu ryzyka socjalnego, migrantów, w tym:
- minimum 1 o wartości nie mniejszej niż 100 000,00 zł,
- minimum 1 z elementami ewaluacji działań z zakresu polityki społecznej i/lub pomocy społecznej,
- minimum 1, którego cel główny i/lub cele szczegółowe i/lub pytania badawcze związane były bezpośrednio z: usługami społecznymi i/lub procesem rozwoju usług społecznych i/lub systemem wsparcia społecznego osób starszych i/lub systemem wsparcia społecznego rodzin, i/lub systemem wsparcia społecznego i/lub systemem wsparcia społecznego osób z ograniczoną sprawnością, i/lub systemem wsparcia społecznego osób z kręgu ryzyka socjalnego, i/lub systemem wsparcia społecznego migrantów.
Uwaga! Zamawiający uzna usługi obejmujące wykonanie badań społecznych/projektów badawczych, których cel główny i/lub cele szczegółowe i/lub pytania badawcze związane są bezpośrednio ze wskazanymi obszarami i zakończone są raportem/publikacją pobadawczą, sporządzoną przez Wykonawcę.
2. Dysponuje min. 5 osobowym zespołem badawczym:
- Kierownik/koordynator badania:
a) Posiada co najmniej 5-letnie doświadczenie zawodowe w realizacji badań społecznych, w tym 3 letnie, w koordynowaniu badań społecznych i/lub badań ewaluacyjnych.
b) Zrealizował/a należycie min. 3 badania społeczne, których cel główny i/lub cele szczegółowe i/lub pytania badawcze związane były bezpośrednio z: systemem pomocy społecznej i/lub działaniami z zakresu polityki społecznej realizowanych na rzecz osób starszych, i/lub rodzin, i/lub osób z ograniczoną sprawnością, i/lub osób z kręgu ryzyka socjalnego, i/lub migrantów.
Minimalny zakres prac i obowiązków: Koordynacja badania, w tym szczególnie dbałość o przepływ informacji i sprawną komunikację pomiędzy członkami zespołu badawczego, uspójnianie efektów prac poszczególnych członków zespołu, kontaktowanie się i współpraca z Zamawiającym w sprawach ogólnoorganizacyjnych związanych z badaniem.
- Członek zespołu badawczego (badacz 1):
a) Posiada wykształcenie wyższe magisterskie w dziedzinie nauk społecznych (w dyscyplinie naukowej: nauki socjologiczne lub ekonomia i finanse lub nauki o polityce i administracji lub pokrewnej).
b) Posiada co najmniej 3-letnie doświadczenie zawodowe w realizacji badań społecznych.
c) Posiada doświadczenie w tworzeniu jakościowych i ilościowych narzędzi badawczych oraz w tworzeniu raportów pobadawczych, w co najmniej 2 badaniach społecznych, których cel główny i/lub cele szczegółowe i/lub pytania badawcze związane były bezpośrednio z: systemem pomocy społecznej i/lub działaniami z zakresu polityki społecznej realizowanych na rzecz osób starszych, i/lub rodzin, i/lub osób z ograniczoną sprawnością, osób z kręgu ryzyka socjalnego, i/lub migrantów i/lub usługami społecznymi.
d) Posiada wiedzę w zakresie problemów społecznych, usług społecznych i aktualnych trendów w polityce społecznej.
Minimalny zakres prac i obowiązków:
• Opracowanie narzędzi badawczych w module I;
• Współtworzenie analizy desk research w module I;
• Opracowanie raportu z modułu I.
- Członek zespołu badawczego (badacz 2):
a) Posiada minimum stopień doktora w dziedzinie nauk społecznych (w dyscyplinie naukowej: nauki socjologiczne lub ekonomia i finanse lub nauki o polityce i administracji lub pokrewnej).
b) Posiada co najmniej 3-letnie doświadczenie zawodowe w realizacji badań społecznych, w tym badań z elementami ewaluacji.
c) Posiada doświadczenie w tworzeniu jakościowych i ilościowych narzędzi badawczych oraz w tworzeniu raportów pobadawczych, w co najmniej 2 badaniach społecznych, których cel główny i/lub cele szczegółowe i/lub pytania badawcze, związane były bezpośrednio z: systemem pomocy społecznej i/lub działaniami z zakresu polityki społecznej realizowanych na rzecz osób starszych i/lub rodzin i/lub osób z ograniczoną sprawnością i/lub osób z kręgu ryzyka socjalnego i/lub migrantów, w tym 1 badaniu z elementami ewaluacji którego cel główny i/lub cele szczegółowe i/lub pytania badawcze, związane były bezpośrednio z: systemem pomocy społecznej i/lub działaniami z zakresu polityki społecznej realizowanych na rzecz osób starszych i/lub rodzin i/lub osób z ograniczoną sprawnością i/lub osób z kręgu ryzyka socjalnego i/lub migrantów.
d) Posiada wiedzę w zakresie problemów społecznych, usług społecznych i aktualnych trendów w polityce społecznej.
Minimalny zakres prac i obowiązków:
• Opracowanie narzędzi badawczych w module II
• Współtworzenie analizy desk research w module II
• Opracowanie raportu z modułu II.
- Członek zespołu badawczego (Ekspert 1. w zakresie usług społecznych i deinstytucjonalizacji)
a) Posiada wykształcenie wyższe magisterskie w dziedzinie nauk społecznych (w dyscyplinie naukowej: nauki socjologiczne lub ekonomia i finanse lub nauki o polityce i administracji lub pokrewnej).
b) Jest autorem/współautorem co najmniej 2 opublikowanych w ciągu ostatnich 10 lat (od 1 stycznia 2011) raportów lub/i publikacji pobadawczych i/lub ekspertyz i/lub monografii i/lub rozdziałów w monografii i/lub artykułów, których tematyka związana była bezpośrednio z: usługami społecznymi i/lub procesem rozwoju usług społecznych i/lub systemem wsparcia społecznego osób starszych i/lub systemem wsparcia społecznego rodzin, i/lub systemem wsparcia społecznego i/lub systemem wsparcia społecznego osób z ograniczoną sprawnością, i/lub systemem wsparcia społecznego osób z kręgu ryzyka socjalnego, i/lub systemem wsparcia społecznego migrantów. Autorstwo/Współautorstwo jest wyraźnie wskazane.
c) Posiada wiedzę i doświadczenie w prowadzeniu (co najmniej 5): fokusów i/lub warsztatów i/lub moderowaniu grup i/lub spotkań, w zagadnieniach dotyczących pomocy społecznej i/lub polityki społecznej.
d) Posiada wiedzę w zakresie problemów społecznych, usług społecznych i aktualnych trendów w polityce społecznej.
Minimalny zakres prac i obowiązków:
• Rola ekspercka, konsultacyjna na wszystkich etapach procesu badawczego w module I.
• Prowadzenie/współprowadzenie warsztatów rekomendacyjnych (5 warsztatów) i panelu z ekspertami (1 panel) w module I.
• Opracowanie wniosków i rekomendacji w module I.
• Współudział w tworzeniu raportu końcowego, w tym szczególnie analizy desk research w module I.
- Członek zespołu badawczego (Ekspert 2. w zakresie ewaluacji działań związanych z polityką społeczną/pomocą społeczną)
a) Posiada wykształcenie wyższe magisterskie w dziedzinie nauk społecznych (w dyscyplinie naukowej: nauki socjologiczne lub ekonomia i finanse lub nauki o polityce i administracji lub pokrewnej).
b) Zrealizował/a należycie min. 4 badania społeczne, w tym co najmniej 2 badania z elementami ewaluacji, których cel główny i/lub cele szczegółowe i/lub pytania badawcze związane były bezpośrednio z: systemem pomocy społecznej i/lub działaniami z zakresu polityki społecznej realizowanych na rzecz osób starszych, i/lub rodzin, i/lub osób z ograniczoną sprawnością, osób z kręgu ryzyka socjalnego, i/lub migrantów i/lub usługami społecznymi.
c) Posiada wiedzę i doświadczenie w prowadzeniu (co najmniej 5): fokusów i/lub warsztatów i/lub moderowaniu grup i/lub spotkań w zagadnieniach dotyczących pomocy społecznej i/lub polityki społecznej.
d) Posiada wiedzę w zakresie problemów społecznych, usług społecznych i aktualnych trendów w polityce społecznej.
Minimalny zakres prac i obowiązków:
• Rola ekspercka, konsultacyjna na wszystkich etapach procesu badawczego w Module II.
• Prowadzenie/współprowadzenie IDI z kierownikami działów ROPS w Poznaniu (5 IDI) w module II.
• Opracowanie wniosków i rekomendacji w module II.
• Współudział w tworzeniu raportów cząstkowych (moduł II.), w tym szczególnie analizy desk research, która ma zawierać wtórną analizę danych jakościowych z badania "Klienci-pracownicy-system" (IDI/FGI) w zakresie oceny działalności ROPS w Poznaniu.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Wykaz osób
Wykaz osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami – załącznik nr 5 do SWZ.
Wykaz usług
Wykaz usług wykonanych, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich 5 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane lub są wykonywane, oraz załączeniem dowodów określających czy te usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego usługi zostały wykonane, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli Wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie Wykonawcy. W przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wystawione w okresie ostatnich 3 miesięcy. Jeżeli Wykonawca powołuje się na doświadczenie w realizacji usług, wykonywanych wspólnie z innymi wykonawcami, wykaz dotyczy usług, w których wykonaniu Wykonawca ten bezpośrednio uczestniczył, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych, w których wykonywaniu bezpośrednio uczestniczył lub uczestniczy – załącznik nr 6 do SWZ.
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
12.1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku Wykonawcy zobowiązani są do ustanowienia pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.12.2. Pełnomocnictwo należy dołączyć do oferty i powinno ono zawierać w szczególności wskazanie:
1) postępowania o udzielenie zamówienie publicznego, którego dotyczy;
2) wszystkich Wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia;
3) ustanowionego pełnomocnika oraz zakresu jego umocowania.
12.3. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców, dokument ”Oświadczenia o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału”, o którym mowa w pkt. 9.1 SWZ, składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Oświadczenia te potwierdzają brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w postępowaniu w zakresie, w jakim każdy z Wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu