BZP: 108/2025 Wykonanie w formie leasingu operacyjnego dostawy, montażu instalacji fotowoltaicznej i uruchomienie instalacji wraz z podłączeniem do sieci dystrybucyjnej dla Ferma Trzody Chlewnej
18.04.2025
2025/BZP 00198305/01
Instytut Zootechniki Państwowy Instytut Badawczy 31-047 Kraków, ul. Sarego 2 Zakład Doświadczalny Pawłowice
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Dostawy
108/2025 Wykonanie w formie leasingu operacyjnego dostawy, montażu instalacji fotowoltaicznej i uruchomienie instalacji wraz z podłączeniem do sieci dystrybucyjnej dla Ferma Trzody Chlewnej
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Instytut Zootechniki Państwowy Instytut Badawczy 31-047 Kraków, ul. Sarego 2 Zakład Doświadczalny Pawłowice
1.3.) Oddział zamawiającego: Instytut Zootechniki Państwowy Instytut Badawczy 31-047 Kraków, ul. Sarego 2 ZD Pawłowice
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 000079728
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Mielżyńskich 14
1.5.2.) Miejscowość: Pawłowice
1.5.3.) Kod pocztowy: 64-122
1.5.4.) Województwo: wielkopolskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL417 - Leszczyński
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowienia.publiczne@zdpawlowice.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: http://www.zdpawlowice.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - inny zamawiający
Państwowa jednostka organizacyjna
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Inna działalność
rolnictwo
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
108/2025 Wykonanie w formie leasingu operacyjnego dostawy, montażu instalacji fotowoltaicznej i uruchomienie instalacji wraz z podłączeniem do sieci dystrybucyjnej dla Ferma Trzody Chlewnej
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-c54812c2-00ee-4c87-8b6a-87f2a601c8b2
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00198305
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-04-18
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-c54812c2-00ee-4c87-8b6a-87f2a601c8b23.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://ezamowienia.gov.pl
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: W postępowaniu o udzielenie zamówienia Zamawiający informuje, iż sposobem porozumiewania się pomiędzy Wykonawcą, a Zamawiającym będzie forma elektroniczna.
Wykonawca zamierzający wziąć udział w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, musi posiadać konto podmiotu „Wykonawca” na platformie e-Zamówienia. Szczegółowe informacje na temat zakładania kont podmiotów oraz zasady i warunki korzystania z platformy e-Zamówienia określa Regulamin platformy e-Zamówienia, dostępny na stronie internetowej https://ezamowienia.gov.pl oraz informacje zamieszczone w zakładce „Centrum Pomocy”.
Wykonawca przygotowuje ofertę przy pomocy interaktywnego „Formularza ofertowego” udostępnionego przez Zamawiającego na platformie e-Zamówienia i zamieszczonego w podglądzie postępowania w zakładce „Informacje podstawowe”. Instrukcja pod adresem poniżej (strona 3): https://media.ezamowienia.gov.pl/pod/2021/10/Oferty-5.1.pdf.
Oświadczenia, wnioski, zawiadomienia można złożyć za pośrednictwem platformy e-Zamówienia oraz dopuszcza się możliwość złożenia tych dokumentów także drogą elektroniczną na adres e-mail : zamowienia.publiczne@zdpawlowice.pl.
Sposób sporządzenia dokumentów elektronicznych lub dokumentów elektronicznych będących kopią elektroniczną treści zapisanej w postaci papierowej (cyfrowe odwzorowania) musi być zgodny z wymaganiami określonymi w rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów w sprawie wymagań dla dokumentów elektronicznych. (Dz.U. 2020 poz.2452).
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Informujemy, że w Instytucie Zootechniki Państwowym Instytucie
Badawczym Zakładzie Doświadczalnym Pawłowice, ul. Mielżyńskich 14, 64-122 Pawłowice Inspektorem
ochrony danych (IOD) jest Rafał Andrzejewski.
Dane kontaktowe IOD: e-mail: iod.r.andrzejewski@szkoleniaprawnicze.com.pl; tel.: 504 976 690
Więcej informacji znajduje się w klauzuli informacyjnej na stronie internetowej Zakładu
oraz w SWZ.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: 108/2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Dostawy
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest wykonanie w formie leasingu operacyjnego dostawy, montażu instalacji fotowoltaicznej i uruchomienie instalacji wraz z podłączeniem do sieci dystrybucyjnej dla Instytutu Zootechniki Państwowego Instytutu Badawczego Zakładu Doświadczalnego Pawłowice o mocy od 49 do 50 kW.
Adres inwestycji: Ferma Trzody Chlewnej, 64-130 Rydzyna, Robczysko 26b, dz. ewid. nr 112/5.
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia stanowi załącznik nr 6 do SWZ.
4.2.6.) Główny kod CPV: 09331200-0 - Słoneczne moduły fotoelektryczne
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
09332000-5 - Instalacje słoneczne
45310000-3 - Roboty instalacyjne elektryczne
45000000-7 - Roboty budowlane
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 60 dni
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: cena
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 100
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 1
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu dotyczące:a) Wykonawca spełni warunek jeżeli wykaże, że:
- w okresie co najmniej ostatnich 3 lat, a jeśli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wykaże minimum 3 dostawy wraz z montażem instalacji fotowoltaicznej o mocy min. 50 kW, a należyte wykonanie tych dostaw zostało potwierdzone referencjami,
- dysponuje lub będzie dysponował (najpóźniej przed podpisaniem umowy) kierownikiem budowy posiadającym uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych, UDT.
Wykonawcy mogą wykazać się doświadczeniem także wówczas, jeżeli realizowali wymagane zamówienia w formie robót budowlanych, a nie w formule dostaw z montażem.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: Załącznik nr 2 do SWZ – oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu z postępowania.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: • wykaz dostaw potwierdzający warunki udziału w postępowaniu oraz wykaz osób odpowiedzialnych za kierowanie budową i kierowanie robotami budowlanymi, załącznik nr 4 do SWZ
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
Zamawiający żąda złożenia wraz z ofertą:• schemat systemu fotowoltaicznego zgodny z polską normą PN-EN 62446-1:2016,
• parametry techniczne falowników wraz z potwierdzeniem zgodności z Kodeksem Sieci RfG lub normą 50549-1:2019,
• certyfikat potwierdzający zgodność paneli fotowoltaicznych z normami i przepisami Unii Europejskiej (oznakowanie CE - deklaracja producentów wskazująca, że ich produkty są zgodne),
• parametry techniczne modułów fotowoltaicznych.
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
Do oferty należy dołączyć:1. oświadczenie Wykonawcy o niepodleganiu wykluczeniu, w postaci elektronicznej opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym zgodnie z Załącznikiem nr 2 do SWZ;
W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, oświadczenie o niepoleganiu wykluczeniu składa każdy z Wykonawców - zgodnie z Załącznikiem nr 2 do SWZ (np. członek konsorcjum, wspólnik w spółce cywilnej).
2. W celu potwierdzenia, że osoba działająca w imieniu Wykonawcy jest umocowana do jego reprezentowania, Zamawiający żąda od Wykonawcy załączenia odpisu lub informacji z Krajowego Rejestru Sądowego, Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej lub innego właściwego rejestru.
UWAGA: Wykonawca nie jest zobowiązany do złożenia tych dokumentów (określonych w pkt 2) powyżej), jeżeli Zamawiający może je uzyskać za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, o ile Wykonawca wskaże w ofercie dane umożliwiające dostęp do tych dokumentów (np. NIP, REGON, KRS bądź inne dane umożliwiające pobranie dokumentów przez Zamawiającego).
3. Jeżeli w imieniu Wykonawcy działa osoba, której umocowanie do jego reprezentowania nie wynika z dokumentów, o których mowa w pkt 2), Zamawiający żąda od Wykonawcy pełnomocnictwa lub innego dokumentu potwierdzającego umocowanie do reprezentowania Wykonawcy.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo do reprezentowania i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Pełnomocnictwo winno być załączone do oferty.2. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
a) oświadczenie potwierdzające brak podstaw wykluczenia - składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie - zgodnie z Załącznikiem nr 2 do SWZ.
3. Zamawiający w stosunku do Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, w odniesieniu do warunku dotyczącego zdolności technicznej lub zawodowej -nie dopuszcza sumowania doświadczenia.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
1. Wszelkie zmiany i uzupełnienia treści niniejszej Umowy, wymagają formy pisemnej w postaci aneksów do umowy, pod rygorem nieważności.2. Wykonawca zobowiązany jest do pisemnego powiadomienia Zamawiającego o każdym zdarzeniu mogącym mieć wpływ na niewykonanie Umowy w terminie.
3. Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany umowy w sprawie zamówienia publicznego w przypadkach określonych w przepisie art. 455 ust. 1 lub ust. 2 ustawy Prawo zamówień publicznych.