BZP: Zakup i montaż przydomowych oczyszczalni ścieków
18.04.2025
2025/BZP 00198720/01
Gmina Sulejów
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia
Zakup i montaż przydomowych oczyszczalni ścieków
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Nazwa zamawiającego: Gmina Sulejów
1.3.) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 590648327
1.4.) Adres zamawiającego:
1.4.1.) Ulica: Konecka 42
1.4.2.) Miejscowość: Sulejów
1.4.3.) Kod pocztowy: 97-330
1.4.4.) Województwo: łódzkie
1.4.5.) Kraj: Polska
1.4.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL713 - Piotrkowski
1.4.7.) Numer telefonu: 446102530
1.4.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowienia@sulejow.pl
1.4.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.biuletyn.sulejow.pl
1.5.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.6.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00198720
2.2.) Data ogłoszenia: 2025-04-18
SEKCJA III ZMIANA OGŁOSZENIA
3.2.) Numer zmienianego ogłoszenia w BZP: 2025/BZP 00178030
3.3.) Identyfikator ostatniej wersji zmienianego ogłoszenia: 01
3.4.) Identyfikator sekcji zmienianego ogłoszenia:
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
4.2.2. Krótki opis przedmiotu zamówienia Przed zmianą:
3.1 Przedmiotem zamówienia jest wykonanie dokumentacji projektowej i uzyskanie niezbędnych decyzji, opinii i pozwoleń, w tym zgłoszenie zamiaru rozpoczęcia robót budowlanych oraz dostawy i montażu 161 szt. przydomowych oczyszczalni ścieków w ramach przedsięwzięcia pn.: „Inwestycje w zrównoważoną gospodarkę wodno-ściekową w gminie Sulejów” w systemie zaprojektuj i wybuduj. Inwestycja jest realizowana w ramach programu Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności Działanie: B3.1.1 Inwestycje w zrównoważoną gospodarkę wodno-ściekową na terenach wiejskich.
3.2 Szczegółowy zakres rzeczowy określony jest w Specyfikacji Warunków Zamówienia oraz Programie Funkcjonalno-Użytkowym („PFU”) i obejmuje w szczególności:
1) Etap I - Opracowanie kompletnych dokumentacji projektowych wymaganych przepisami prawa i określonych w SWZ wraz z uzyskaniem wszystkich wymaganych uzgodnień, ekspertyz, opracowań, pozwoleń i decyzji niezbędnych do prawidłowego zrealizowania przedmiotu zamówienia, w tym zwłaszcza zgłoszenie robót niewymagających pozwolenia na budowę;
2) Etap II - Wykonanie, na podstawie zatwierdzonych przez Zamawiającego dokumentacji projektowych, o których mowa w pkt. 1) robót budowlanych wraz z pełnym zakresem: robót towarzyszących, wymaganych prób i sprawdzeń i prac porządkowych.
UWAGA:
Zamawiający informuje, że zmianie uległa, w stosunku do zapisów w PFU, ilość osób w gospodarstwach domowych przypadających na poszczególne przepustowości oczyszczalni. Wobec powyższego obowiązujący zapis w tym zakresie brzmi następująco:
Na ogólną liczbę 161 szt. przydomowych biologicznych (PBOŚ) oczyszczalni składa się 82 szt. oczyszczalni obsługujących gospodarstwa domowe o liczbie do 3 mieszkańców, 63 szt. oczyszczalni obsługujących gospodarstwa domowe o liczbie 4-5 mieszkańców, 14 szt. oczyszczalni obsługujących gospodarstwa domowe o liczbie 6-7 mieszkańców, 2 szt. oczyszczalni obsługujących gospodarstwa domowe o liczbie 8-9 mieszkańców.
Zamawiający zastrzega możliwość zmiany lokalizacji wskazanych w Załączniku nr 1 do PFU, w szczególności w przypadkach rezygnacji właścicieli gospodarstw domowych pod danym adresem lub też komplikacji w zakresie uzyskania niezbędnych uzgodnień lub decyzji. W takich przypadkach Zamawiający zamierza skorzystać z „listy rezerwowej”. Zmiana taka nie stanowi zmiany umowy.
Zamawiający informuje, że odstępuje od obowiązku zapisanego w PFU względem Wykonawcy w zakresie akceptacji ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej i majątkowej w firmie ubezpieczeniowej („Polisa taka wraz z jej zakresem zostanie przedstawiona Zamawiającemu do akceptacji co najmniej na 10 dni przed rozpoczęciem robót budowlanych.”). Wykonawcę będą obowiązywały zapisy zawarte w projektowanych postanowieniach umowy w §12 Ubezpieczenie.
3.3 Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje w szczególności:
1) Rozpoznanie warunków gruntowo-wodnych dla potrzeb możliwości wykonania projektu
i realizacji kompleksu przydomowych oczyszczalni ścieków na terenie Gminy Sulejów oraz wykonanie dokumentacji geotechnicznej.
2) Zakup map do celów opiniodawczych.
3) Wykonanie niezbędnej dokumentacji projektowej wraz z uzyskaniem wszystkich wymaganych zgód, opinii i pozwoleń na wykonanie robót poprzez złożenie zgłoszeń wraz z wymaganymi załącznikami stosownie do obowiązujących przepisów prawa.
4) Uzyskanie pisemnej zgody Właścicieli poszczególnych działek na wdrożenie do realizacji opracowanej dokumentacji.
5) Dostawa, montaż i uruchomienie 161 sztuk przydomowych oczyszczalni ścieków (PBOŚ) oraz pompowni ścieków, o ile będzie to niezbędne dla prawidłowej pracy.
6) Wszystkie roboty powinny być zgodne z obowiązującymi przepisami prawnymi oraz dokumentacją zgłoszeniową.
7) Wykonanie dokumentacji powykonawczej wraz z geodezyjną inwentaryzacją powykonawczą.
8) Pełnienie nadzorów autorskich w ramach opracowanej dokumentacji projektowej.
9) Przeprowadzenie indywidualnego szkolenia dla wszystkich 161 użytkowników.
10) Przeprowadzenie prób końcowych (w tym rozruchu technologicznego) i nadzór nad próbami eksploatacyjnymi.
11) Przygotowanie i przekazanie szczegółowej instrukcji obsługi.
12) Raport porealizacyjny, w którym zaprezentowane zostaną przez Wykonawcę wyniki w zakresie pozwalającym na stwierdzenie dotrzymania parametrów oczyszczenia ścieków.
13) W okresie gwarancji na roboty budowlane, Wykonawca zrealizuje jeden raz na 12 miesięcy przegląd wszystkich zamontowanych PBOŚ. Przegląd musi być udokumentowany w formie raportów i przedstawiony Zamawiającemu. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera dokumentacja projektowa.
Pozostały opis zawarty jest w SWZ
Po zmianie:
3.1 Przedmiotem zamówienia jest wykonanie dokumentacji projektowej i uzyskanie niezbędnych decyzji, opinii i pozwoleń, w tym zgłoszenie zamiaru rozpoczęcia robót budowlanych oraz dostawy i montażu 161 szt. przydomowych oczyszczalni ścieków w ramach przedsięwzięcia pn.: „Inwestycje w zrównoważoną gospodarkę wodno-ściekową w gminie Sulejów” w systemie zaprojektuj i wybuduj. Inwestycja jest realizowana w ramach programu Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności Działanie: B3.1.1 Inwestycje w zrównoważoną gospodarkę wodno-ściekową na terenach wiejskich.
3.2 Szczegółowy zakres rzeczowy określony jest w Specyfikacji Warunków Zamówienia oraz Programie Funkcjonalno-Użytkowym („PFU”) i obejmuje w szczególności:
1) Etap I - Opracowanie kompletnych dokumentacji projektowych wymaganych przepisami prawa i określonych w SWZ wraz z uzyskaniem wszystkich wymaganych uzgodnień, ekspertyz, opracowań, pozwoleń i decyzji niezbędnych do prawidłowego zrealizowania przedmiotu zamówienia, w tym zwłaszcza zgłoszenie robót niewymagających pozwolenia na budowę;
2) Etap II - Wykonanie, na podstawie zatwierdzonych przez Zamawiającego dokumentacji projektowych, o których mowa w pkt. 1) robót budowlanych wraz z pełnym zakresem: robót towarzyszących, wymaganych prób i sprawdzeń i prac porządkowych.
UWAGA:
Zamawiający zastrzega możliwość zmiany lokalizacji wskazanych w Załączniku nr 1 do PFU, w szczególności w przypadkach rezygnacji właścicieli gospodarstw domowych pod danym adresem lub też komplikacji w zakresie uzyskania niezbędnych uzgodnień lub decyzji. W takich przypadkach Zamawiający zamierza skorzystać z „listy rezerwowej”. Zmiana taka nie stanowi zmiany umowy.
Zamawiający informuje, że odstępuje od obowiązku zapisanego w PFU względem Wykonawcy w zakresie akceptacji ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej i majątkowej w firmie ubezpieczeniowej („Polisa taka wraz z jej zakresem zostanie przedstawiona Zamawiającemu do akceptacji co najmniej na 10 dni przed rozpoczęciem robót budowlanych.”). Wykonawcę będą obowiązywały zapisy zawarte w projektowanych postanowieniach umowy w §12 Ubezpieczenie.
3.3 Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje w szczególności:
1) Rozpoznanie warunków gruntowo-wodnych dla potrzeb możliwości wykonania projektu
i realizacji kompleksu przydomowych oczyszczalni ścieków na terenie Gminy Sulejów oraz wykonanie dokumentacji geotechnicznej.
2) Zakup map do celów opiniodawczych.
3) Wykonanie niezbędnej dokumentacji projektowej wraz z uzyskaniem wszystkich wymaganych zgód, opinii i pozwoleń na wykonanie robót poprzez złożenie zgłoszeń wraz z wymaganymi załącznikami stosownie do obowiązujących przepisów prawa.
4) Uzyskanie pisemnej zgody Właścicieli poszczególnych działek na wdrożenie do realizacji opracowanej dokumentacji.
5) Dostawa, montaż i uruchomienie 161 sztuk przydomowych oczyszczalni ścieków (PBOŚ) oraz pompowni ścieków, o ile będzie to niezbędne dla prawidłowej pracy.
6) Wszystkie roboty powinny być zgodne z obowiązującymi przepisami prawnymi oraz dokumentacją zgłoszeniową.
7) Wykonanie dokumentacji powykonawczej wraz z geodezyjną inwentaryzacją powykonawczą.
8) Pełnienie nadzorów autorskich w ramach opracowanej dokumentacji projektowej.
9) Przeprowadzenie indywidualnego szkolenia dla wszystkich 161 użytkowników.
10) Przeprowadzenie prób końcowych (w tym rozruchu technologicznego) i nadzór nad próbami eksploatacyjnymi.
11) Przygotowanie i przekazanie szczegółowej instrukcji obsługi.
12) Raport porealizacyjny, w którym zaprezentowane zostaną przez Wykonawcę wyniki w zakresie pozwalającym na stwierdzenie dotrzymania parametrów oczyszczenia ścieków.
13) W okresie gwarancji na roboty budowlane, Wykonawca zrealizuje jeden raz na 12 miesięcy przegląd wszystkich zamontowanych PBOŚ. Przegląd musi być udokumentowany w formie raportów i przedstawiony Zamawiającemu. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera dokumentacja projektowa.
Pozostały opis zawarty jest w SWZ
3.4.) Identyfikator sekcji zmienianego ogłoszenia:
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
5.8. Wykaz przedmiotowych środków dowodowych Przed zmianą:
1) raport wodoszczelności dla całego typoszeregu oferowanych oczyszczalni, a nie poszczególnych zbiorników lub oczyszczalni z innego typoszeregu, wykonanego przez laboratorium notyfikowane, zgodnie z załącznikiem „A” normy PN EN 12566-3:2005+A2:2013, a w szczególności tablicą „A.1” przedmiotowej normy w warunkach mokrych WET;
2) raport wytrzymałości konstrukcyjnej dla oferowanych oczyszczalni (największa oczyszczalnia z typoszeregu, a nie największy pojedynczy zbiornik). W tym zakresie Zamawiający wymaga dostarczenia raportu wytrzymałości konstrukcyjnej wykonanego przez laboratorium notyfikowane, zgodnie z załącznikiem „C6” normy PN EN 12566-3:2005+A2:2013 dla warunków suchych i mokrych, rozdział 6.2.1 , 6.2.2 wyrażona jako maksymalna dopuszczalna wysokość zasypki (M) oraz możliwości instalacji urządzenia w mokrym lub suchym miejscu, wyrażona jako WET ze wskazaniem maksymalnej wysokości lustra wody mierzonej od dna zbiornika - lub metodą obliczeniową , obejmującą najbardziej niekorzystne warunki pracy urządzenia wykonanej przez laboratorium notyfikowane zgodnie z normą PN-EN 12566-3:2005+A2:2013 rozdział 6.2.1
3) raport efektywności oczyszczania dla parametrów: BZT5 lub BZT7, ChZT, zawiesina. Uwaga: w badaniach zgodnie z rozporządzeniem trzeba podawać stężenia zanieczyszczeń ścieków surowych i oczyszczonych oraz wartość procentową. Zamawiający wymaga, aby badanie efektywności oczyszczania było wykonane przez laboratorium notyfikowane zgodnie z załącznikiem „B” normy PN EN 12566-3:2005+A2:2013 zgodnie z procedurami zawartymi w punktach od B.1 do B.5;
4) raport trwałości materiału (badanie materiału) - badanie wykonane zgodnie
z rozdziałem 6.5 normy PN-EN 12566-3:2005+A2:2013, określające właściwość materiału, z którego wykonana jest oczyszczalnia, wystawiony przez jednostkę notyfikowaną w Komisji Europejskiej.
5) aktualne dokumenty wynikające z przepisów Normy PN-EN 12566-3:2005+A2:2013 w zakresie reakcji na ogień oraz wydzielania substancji niebezpiecznych.
6) Dokumentację Techniczno-Ruchową zgodną z obowiązującymi przepisami. DTR w zakresie skuteczności oczyszczania ma być zgodna z dokumentami dostarczonymi do badania – parametr ten ma być potwierdzony przez laboratorium notyfikowane lub producenta urządzeń.
7) Deklarację Właściwości Użytkowych zgodnych z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady Unii Europejskiej nr 305/2011 z dnia 9 marca 2011 r. wydaną przez Producenta na podstawie pełnych raportów.
8) Opis proponowanych urządzeń z rysunkami,
9) Deklarację na sterownik + opis działania,
10) Karty katalogowe, szkice i opisy proponowanego rozwiązania przydomowej oczyszczalni ścieków.
Zamawiający akceptuje równoważne przedmiotowe środki dowodowe, jeśli potwierdzają, że oferowane dostawy, usługi lub roboty budowlane spełniają określone przez zamawiającego wymagania, cechy lub kryteria.
Dokumenty składa się w języku polskim. Dokumenty obcojęzyczne należy złożyć wraz z tłumaczeniem. Nie jest wymagane tłumaczenie przysięgłe.
Zgodnie z SWZ
Po zmianie:
1) dokumentacja techniczno-ruchowa (DTR) oferowanych oczyszczalni, zawierająca opis i technologię działania urządzeń, parametry, poglądowe rysunki lub zdjęcia oraz zasady montażu i eksploatacji,
2) deklaracja właściwości użytkowych;
3) raporty z badań sporządzone przez laboratorium notyfikowane zgodne z normą PN EN 12566-3+A2:2013-10, tj.:
• wodoszczelności dla oferowanych oczyszczalni, tj. raportu wodoszczelności dla oczyszczalni o RLM4, RLM6, RLM8, RLM10 sporządzonego przez laboratorium notyfikowane zgodnie z załącznikiem „A” normy PN EN 12566-3+A2:2013-10, a w szczególności tablicą „A.1” przedmiotowej normy,
• konstrukcyjnej dla oferowanych oczyszczalni, dla założonych przez Zamawiającego warunków gruntowych wilgotnych; tj. raportu wytrzymałości konstrukcyjnej sporządzonego przez laboratorium notyfikowane zgodnie z załącznikiem „C”, wg metody „C.6” normy PN
EN 12566-3+A2:2013-10 dla warunków gruntowych wilgotnych,
• efektywności oczyszczania dla parametrów: BZT5, ChZT, zawiesina ogólna Azot ogólny - [suma azotu Kjeldahla (NNorg + NNH4), azotu azotynowego i azotu azotanowego], Fosfor
ogólny.
Uwaga: w badaniach zgodnie z rozporządzeniem trzeba podawać stężenia zanieczyszczeń ścieków surowych i oczyszczonych oraz wartość procentową. Wymaga się (zgodnie z normą PN EN 12566-3+A2:2013-10), aby badanie efektywności oczyszczania było sporządzonego przez laboratorium notyfikowane, zaś raport efektywności oczyszczania powinien zawierać szczegóły przeprowadzonych badań dla wszystkich 38 tygodni badanego ścieku na wlocie, jak i wylocie z oczyszczalni
• trwałości dla materiału, z jakiego wykonana jest oferowana oczyszczalnia, określonego w rozdziale 6.5 normy PN EN 12566-3+A2:2013-10,
• raport odporności na ogień wraz z klasyfikacją ogniową materiału.
Zamawiający nie dopuszcza możliwości przedstawienia badań wykonanych przez laboratorium akredytowane (laboratorium musi posiadać akredytację zgodną z normą EN ISO/IEC 17025/2005). Badania te musza być potwierdzone przez laboratorium notyfikowane zgodnie z art. 45 Rozporządzenia 305/2011 CPR.
Zamawiający akceptuje równoważne przedmiotowe środki dowodowe, jeśli potwierdzają, że oferowane dostawy, usługi lub roboty budowlane spełniają określone przez zamawiającego wymagania, cechy lub kryteria.
Dokumenty składa się w języku polskim. Dokumenty obcojęzyczne należy złożyć wraz z tłumaczeniem. Nie jest wymagane tłumaczenie przysięgłe.
Zgodnie z SWZ
3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
5.10. Przedmiotowe środki dowodowe podlegające uzupełnieniu Przed zmianą:
wszystkie ww. wskazane
Wyżej wymienione przedmiotowe środki dowodowe należy sporządzić w postaci elektronicznej i opatrzyć kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub podpisem osobistym lub podpisem zaufanym.
Jeżeli wykonawca nie złożył jednego lub kilku przedmiotowych środków dowodowych lub złożony przedmiotowy środek dowodowy jest niekompletny, Zamawiający wezwie do jego złożenia lub uzupełnienia w wyznaczonym terminie. Zamawiający może żądać od Wykonawców wyjaśnień dotyczących treści przedmiotowych środków dowodowych.
Zgodnie z SWZ
Po zmianie:
wszystkie ww. wskazane
Jeżeli wykonawca nie złożył jednego lub kilku przedmiotowych środków dowodowych lub złożony przedmiotowy środek dowodowy jest niekompletny, Zamawiający wezwie do jego złożenia lub uzupełnienia w wyznaczonym terminie. Zamawiający może żądać od Wykonawców wyjaśnień dotyczących treści przedmiotowych środków dowodowych.
Zgodnie z SWZ
3.4.) Identyfikator sekcji zmienianego ogłoszenia:
SEKCJA VIII - PROCEDURA3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
8.1. Termin składania ofert Przed zmianą:
2025-04-25 09:00
Po zmianie:
2025-04-30 09:00
3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
8.3. Termin otwarcia ofert Przed zmianą:
2025-04-25 09:05
Po zmianie:
2025-04-30 09:05