BZP: „Usługa przewozowa- dowóz i odwóz uczniów: szkół podstawowych i przedszkoli w Gminie Poniec w roku szkolnym 2025/2026”
22.04.2025
2025/BZP 00200550/01
Gmina Poniec
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
„Usługa przewozowa- dowóz i odwóz uczniów: szkół podstawowych i przedszkoli w Gminie Poniec w roku szkolnym 2025/2026”
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Poniec
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 411050385
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Rynek 24
1.5.2.) Miejscowość: Poniec
1.5.3.) Kod pocztowy: 64-125
1.5.4.) Województwo: wielkopolskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL417 - Leszczyński
1.5.7.) Numer telefonu: 65-57311-433
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: inwestycje@poniec.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.poniec.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
„Usługa przewozowa- dowóz i odwóz uczniów: szkół podstawowych i przedszkoli w Gminie Poniec w roku szkolnym 2025/2026”
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-d8e8015e-7e03-4aeb-9310-f49a9e353060
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00200550
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-04-22
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00049478/02/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.2 Usługa przewozowa- dowóz i odwóz uczniów: szkół podstawowych i przedszkoli w Gminie Poniec w roku szkolnym 2025/2026”
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
Postępowanie prowadzone jest w języku polskim w formie elektronicznej za pośrednictwem platformazakupowa.pl pod adresem https://platformazakupowa.pl/pn/poniec3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: www.platformazakupowa.pl/pn/poniec
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Szczegóły w pkt X SWZ
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Szczegóły w pkt II SWZ
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Szczegóły w pkt II SWZ
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: IZPD.271.04.2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
„Usługa przewozowa- dowóz i odwóz uczniów: szkół podstawowych i przedszkoli w Gminie Poniec w
roku szkolnym 2025/2026”
a). Dowóz uczniów w dniach nauki szkolnej na zajęcia do szkół podstawowych i przedszkoli z miejscowości na
terenie gminy Poniec do siedziby placówek oświatowych: Szkoła Podstawowa im. podpułkownika doktora
Bernarda Śliwińskiego w Poniecu bud. ul. Szkolna 8 , ul. Szkolna 9 i bud. ul. Krobska 16, Przedszkole
Samorządowe w Poniecu, ul. Kościuszki 7, Szkoła Podstawowa im. Gen. Dyw. Stefana Roweckiego „Grota” w
Żytowiecku, Żytowiecko 46, Przedszkole Samorządowe w Łęce Wielkiej, Łęka Wielka 23.
b). Odwóz uczniów w dniach nauki szkolnej po zajęciach szkolnych z siedziby placówek oświatowych do
miejscowości na terenie gminy Poniec.
c). Realizacja przewozów okazjonalnych w dniach innych niż dni nauki szkolnej ( rekolekcje, odpracowania dni
nauki w innych terminach, święta szkolne, przewozy uczniów na imprezy środowiskowe organizowane przez
zamawiającego itp.), których konieczność realizacji wynika z organizacji pracy placówek oświatowych oraz
organizacji roku szkolnego – wg rozkładu okazjonalnego, uzgodnionego z zamawiającym.
Godziny i trasy przejazdu autobusów zostaną ustalone do dnia 1 września 2025 r.
Przeciętne średnie wykonanie miesięczne przywozów i odwozów, obliczone w oparciu o dane z bieżącego roku
szkolnego wyniesie około 10 000 km.
Wykonawcy będzie przysługiwało wynagrodzenie za faktyczną ilość przejechanych kilometrów
przywozy/odwozy liczoną dla:
a)- obwodu Szkoły Podstawowej w Poniecu, jest to siedziba główna Szkoły Podstawowej im. ppłk. dr Bernarda
Śliwińskiego w Poniecu ul. Szkolna 8, 64-125 Poniec., 3 autobusy w tym: 2 autobusy każdy dla 58 uczniów ,
1 autobus dla 44 uczniów,
b) - obwodu Szkoły Podstawowej w Żytowiecku, jest to siedziba Szkoły Podstawowej im. Gen. Dyw. Stefana
Roweckiego „Grota” w Żytowiecku 46,63-805 Łęka Mała, 2 autobusy każdy dla 58 uczniów.
d. Wykonawca zobowiązany jest do zapewnienia osobom przewożonym właściwych warunków bezpieczeństwa
i higieny oraz komfortu jazdy, zgodnie z przepisami i zasadami określonymi w rozporządzeniu Ministra
Infrastruktury z dnia 31 grudnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich
niezbędnego wyposażenia (Dz. U. z 2020 r. poz. 1886).
e. Autobusy używane do transportu dzieci muszą być przystosowane do ich przewozu zgodnie z przepisami
ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym (Dz. U. z 2023. poz. 1047).
f. Autobusy, którymi Wykonawca będzie wykonywał zamówienie posiadają aktualne badania techniczne
dopuszczające pojazd do ruchu przez cały okres realizacji zamówienia.
g. W okresie jesienno – zimowym autobusy muszą być ogrzewane, a na stopniach wejściowych nie może
zalegać lód i nie mogą one być śliskie.
h. Wykonawca usługi zobowiązany jest do zawarcia umowy ubezpieczeniowej od odpowiedzialności cywilnej
oraz następstw nieszczęśliwych wypadków w związku z wykonywaniem przedmiotu umowy.
i. W przypadku awarii środka transportu w trakcie realizacji przedmiotu zamówienia, Wykonawca zobowiązany
jest zapewnić zastępczy środek transportu zgodnie z zaoferowanym czasem w umowie, przy czym może to
być własny środek transportu lub środek wynajęty.
j. Zamawiający zastrzega sobie prawo wprowadzenia zmian w zakresie ilości kilometrów, liczby dzieci, godzin
odwożenia i dowożenia oraz liczby autobusów, a także prawo wskazania dodatkowych miejsc przystankowych,
w zależności od zapotrzebowania.
4.2.6.) Główny kod CPV: 60100000-9 - Usługi w zakresie transportu drogowego
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2025-09-01 do 2026-06-26
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Czas podstawienia pojazdu zastępczego
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 5
Art. 109 ust. 1 pkt 7
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
Do oferty Wykonawca zobowiązany jest dołączyć aktualne na dzień składania ofert oświadczenie o brakupodstaw do wykluczenia z postępowania – zgodnie z Załącznikiem nr 2 do SWZ;
Informacje zawarte w oświadczeniu, o którym mowa w pkt 1 stanowią wstępne potwierdzenie, że
Wykonawca nie podlega wykluczeniu.
Zamawiający wzywa wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w
wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni od dnia wezwania, podmiotowych środków
dowodowych, jeżeli wymagał ich złożenia w ogłoszeniu o zamówieniu lub dokumentach zamówienia,
aktualnych na dzień złożenia podmiotowych środków dowodowych.
Podmiotowe środki dowodowe wymagane od wykonawcy obejmują:
1)
wykaz Uwierzytelnioną kserokopię zezwolenia na wykonywanie przewozów regularnych, przewozów
regularnych specjalnych lub przewozów wahadłowych w krajowym transporcie drogowym
(Składane na wezwanie Zamawiającego na podstawie art. 274 ust. 1 ustawy Pzp)
2) oświadczenia wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy, o braku przynależności do tej samej
grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów
(Dz. U. z 2021 r. poz. 275 ze zm.), z innym wykonawcą, który złożył odrębną ofertę, ofertę częściową
lub wniosek o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, albo oświadczenia o przynależności do tej
samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty,
oferty częściowej lub wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu niezależnie od innego
wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej;
(Składane na wezwanie Zamawiającego na podstawie art. 274 ust. 1 ustawy Pzp)
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Nie
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Tak
5.10.) Przedmiotowe środki dowodowe podlegające uzupełnieniu po złożeniu oferty:
1)wykaz Uwierzytelnioną kserokopię zezwolenia na wykonywanie przewozów regularnych, przewozów
regularnych specjalnych lub przewozów wahadłowych w krajowym transporcie drogowym
(Składane na wezwanie Zamawiającego na podstawie art. 274 ust. 1 ustawy Pzp)
2) oświadczenia wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy, o braku przynależności do tej samej
grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów
(Dz. U. z 2021 r. poz. 275 ze zm.), z innym wykonawcą, który złożył odrębną ofertę, ofertę częściową
lub wniosek o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, albo oświadczenia o przynależności do tej
samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty,
oferty częściowej lub wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu niezależnie od innego
wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej;
(Składane na wezwanie Zamawiającego na podstawie art. 274 ust. 1 ustawy Pzp)