BZP: Sukcesywna dostawa gazów medycznych wraz z dzierżawą zbiornika i butli
22.04.2025
2025/BZP 00200840/01
Szpital Miejski w Rabce - Zdroju Sp. z o. o.
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Dostawy
Sukcesywna dostawa gazów medycznych wraz z dzierżawą zbiornika i butli
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Szpital Miejski w Rabce - Zdroju Sp. z o. o.
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 120480323
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Słoneczna 3
1.5.2.) Miejscowość: Rabka-Zdrój
1.5.3.) Kod pocztowy: 34-700
1.5.4.) Województwo: małopolskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL219 - Nowotarski
1.5.7.) Numer telefonu: 18 26 85 701
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: ewa.dudczak@szpitalrabka.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://szpitalrabka.pl/
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - inny zamawiający
Szpital - Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Zdrowie
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Sukcesywna dostawa gazów medycznych wraz z dzierżawą zbiornika i butli
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-d5eea95d-3130-4979-88d7-2e744ef46f06
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00200840
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-04-22
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00079741/03/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.2.3 Dostawa tlenu medycznego wraz z dzieżawą zbiornika na ciekły tlen, a także sprzedaż gazów technicznych i medycznych w butlach lub w wiązkach
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-d5eea95d-3130-4979-88d7-2e744ef46f063.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/tenders/ocds-148610-d5eea95d-3130-4979-88d7-2e744ef46f06
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. W przedmiotowym postępowaniu o
udzielenie zamówienia publicznego komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami odbywa się przy użyciu Platformy e-
Zamówienia, która jest dostępna pod adresem: https://ezamowienia.gov.pl/pl/. W szczególnie uzasadnionych przypadkach Zamawiający dopuszcza komunikację za pomocą poczty elektronicznej na adres e-mail: ewa.dudczak@szpitalrabka.pl (nie dotyczy
składania ofert/wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu).
2. Komunikacja w postępowaniu, z wyłączeniem składania ofert/wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, odbywa się
drogą elektroniczną za pośrednictwem formularzy do komunikacji dostępnych w zakładce „Formularze” („Formularze do komunikacji”).
3. Korzystanie z Platformy e-Zamówienia jest bezpłatne.
4. Wykonawca zamierzający wziąć udział w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego musi posiadać konto podmiotu
„Wykonawca” na Platformie e-Zamówienia. Szczegółowe informacje na temat zakładania kont podmiotów oraz zasady i warunki
korzystania z Platformy e-Zamówienia określa Regulamin Platformy e-Zamówienia, dostępny na stronie internetowej
https://ezamowienia.gov.pl oraz informacje zamieszczone w zakładce „Centrum Pomocy”.
5. Sposób sporządzania oraz sposób przekazywania ofert, oświadczeń, podmiotowych i przedmiotowych środków dowodowych oraz
innych informacji, oświadczeń lub dokumentów przekazywanych w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; wymagania
techniczne dla dokumentów elektronicznych oraz wymagania techniczne i organizacyjne użycia środków komunikacji elektronicznej
służące do odbioru dokumentów elektronicznych (oferta, oświadczenia, podmiotowe i przedmiotowe środki dowodowe oraz innych
informacji, oświadczeń lub dokumentów przekazywanych w postępowaniu) zawiera niniejsza SWZ oraz Rozporządzenie w sprawie
wymagań dla dokumentów elektronicznych.
6. W przypadku załączników, które są zgodnie z ustawą Pzp lub rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów w sprawie wymagań dla
dokumentów elektronicznych opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym,
mogą być opatrzone, zgodnie z wyborem wykonawcy/wykonawcy wspólnie ubiegającego się o udzielenie zamówienia/podmiotu
udostępniającego zasoby, podpisem zewnętrznym lub wewnętrznym. W zależności od rodzaju podpisu i jego typu (zewnętrzny,
wewnętrzny) dodaje się do przesyłanej wiadomości uprzednio podpisane dokumenty wraz z wygenerowanym plikiem podpisu (typ
zewnętrzny) lub dokument z wszytym podpisem (typ wewnętrzny).
7. Możliwość korzystania w postępowaniu z „Formularzy do komunikacji” w pełnym zakresie wymaga posiadania konta „Wykonawcy”
na Platformie e-Zamówienia oraz zalogowania się na Platformie e-Zamówienia. Do korzystania z „Formularzy do komunikacji”
służących do zadawania pytań dotyczących treści dokumentów zamówienia wystarczające jest posiadanie tzw. konta uproszczonego na Platformie e-Zamówienia.
8. Wszystkie wysłane i odebrane w postępowaniu przez Wykonawcę wiadomości widoczne są po zalogowaniu w podglądzie postępowania w zakładce „Komunikacja”.
9. Maksymalny rozmiar plików przesyłanych za pośrednictwem „Formularzy do komunikacji” wynosi 25 MB (wielkość ta dotyczy
plików przesyłanych jako załączniki do jednego formularza).
10. Minimalne wymagania techniczne dotyczące sprzętu używanego w celu korzystania z usług Platformy e-Zamówienia oraz
informacje dotyczące specyfikacji połączenia określa Regulamin Platformy e-Zamówienia.
11. W przypadku problemów technicznych i awarii związanych z funkcjonowaniem Platformy e-Zamówienia użytkownicy mogą
skorzystać ze wsparcia technicznego dostępnego poprzez formularz udostępniony na stronie internetowej https://ezamowienia.gov.pl w zakładce „Zgłoś problem”.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z art. 13 i 14 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, dalej „RODO”) w zw. z art. 19 ust. 1 ustawy PZP, Szpital Miejski w Rabce – Zdroju Sp. z o.o informuje, że:
1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Szpital Miejski w Rabce - Zdroju Sp. z o.o., ul. Słoneczna 3, 34 - 700 Rabka - Zdrój, tel. 18 26 77 001, adres e-mail: sekretariat@szpitalrabka.pl
2. Administrator wyznaczył Inspektora Danych Osobowych, z którym można się kontaktować pod adresem e-mail: sekretariat@szpitalrabka.pl
3. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z przedmiotowym postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego, prowadzonym w trybie podstawowym.
4. Podanie przez Panią/Pana danych osobowych jest wymogiem ustawowym określonym
w przepisach ustawy PZP związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego. Konsekwencje niepodania danych osobowych wynikają z ustawy PZP.
5. Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art. 18 oraz art. 74 ust. 3 oraz 4 ustawy Pzp.
6. Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane, zgodnie z art. 78 ust. 1 Pzp przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy albo do upływu terminu możliwości kontroli projektu współfinansowanego lub finansowanego ze środków Unii Europejskiej albo jego trwałości takie projektu bądź innych umów czy zobowiązań wynikających z realizowanych projektów.
7. W odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosownie do art. 22 RODO.
8. Posiada Pani/Pan:
a) na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących (w przypadku, gdy skorzystanie z tego prawa wymagałoby po stronie administratora niewspółmiernie dużego wysiłku może zostać Pani/Pan zobowiązana do wskazania dodatkowych informacji mających na celu sprecyzowanie żądania, w szczególności podania nazwy lub daty postępowania o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursu albo sprecyzowanie nazwy lub daty zakończonego postępowania o udzielenie zamówienia);
b) na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych (skorzystanie z prawa do sprostowania nie może skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego ani zmianą postanowień umowy w zakresie niezgodnym z ustawą PZP oraz nie może naruszać integralności protokołu oraz jego załączników);
c) na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem okresu trwania postępowania o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursu oraz przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO (prawo do ograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania w odniesieniu do przechowywania, w celu zapewnienia korzystania ze środków ochrony prawnej lub w celu ochrony praw innej osoby fizycznej lub prawnej, lub z uwagi na ważne względy interesu publicznego Unii Europejskiej lub państwa członkowskiego);
d) prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO;
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): 1. Nie przysługuje Pani/Panu:
a) w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych;
b) prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;
c) na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO;
2. Przysługuje Pani/Panu prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego na niezgodne z RODO przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych przez administratora. Organem właściwym dla przedmiotowej skargi jest Urząd Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa
3. Pana/Pani dane osobowe, o których mowa w art. 10 RODO, mogą zostać udostępnione,
w celu umożliwienia korzystania ze środków ochrony prawnej, o których mowa w Dziale IX ustawy Pzp, do upływu terminu na ich wniesienie.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: 26.1.8.2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Dostawy
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia są sukcesywne dostawy gazów medycznych w postaci sprężonej i ciekłej wraz z transportem, dzierżawą zbiornika stacjonarnego na tlen ciekły oraz dzierżawą butli na potrzeby „Szpitala Miejskiego w Rabce – Zdroju” Sp. z o.o.". Przedmiot zamówienia został szczegółowo określony w załączniku nr 2 (tj. formularzu asortymentowo-cenowym) do niniejszej SWZ. Wszelkie koszty transportu ponosi Wykonawca. Opis ten należy odczytywać wraz z ewentualnymi zmianami treści specyfikacji, będącymi np. wynikiem udzielonych odpowiedzi na zapytania wykonawców. Podane ilości są szacunkowym zapotrzebowaniem na okres 36 miesięcy i służą do obliczenia ceny oferty (tj. ustalenia maksymalnego wynagrodzenia Wykonawcy).
UWAGA
Gazy medyczne winny być dostarczane w oryginalnych opakowaniach producenta. Dla dostawy tlenu ciekłego wymagane świadectwo / atest jakości.
Dzierżawa zbiornika magazynowego tlenu ciekłego wraz z parownicą atmosferyczną.
Termin ważności oferowanych gazów sprężonych (produktów leczniczych i wyrobów medycznych) nie krótszy niż 24 miesiące.
2. W ramach realizacji przedmiotu zamówienia Wykonawca jest zobowiązany dostarczyć, zamontować i podłączyć zbiornik o pojemności 6 000 L wraz z oprzyrządowaniem, w tym parownicą o wydajności 170 m3/h i kompletną armaturą w istniejącym przystosowanym miejscu u Zamawiającego oraz uzyskać niezbędne pozwolenia na jego użytkowanie.
3. Zbiornik musi być wyposażony w panel medyczny z monitoringiem telemetrycznym pracy ciśnienia w zbiorniku, panelem alarmowym do obsługi, pozwalający Wykonawcy na stałą zdalną kontrolę stanu napełnienia zbiornika celem dokonywania tankowania bez dodatkowych zamówień przy stanie napełnienia zbiorników poniżej 30%.
4. Zamawiający informuje, że posiada fundament pod zbiornik o pojemności ok. 7000 l (masa zbiornika ok. 11,5t + parownica ok. 1t) wykonany jako płyta fundamentowa o grubości 60 cm i pozostałych wymiarach według rysunku nr 1, z betonu C30/37, zbrojonego w dolnej i górnej strefie - rysunek nr 2), przewidziany do zabudowy typowych zbiorników. Wygrodzony, wykonany w roku 2024. W bezpośrednim sąsiedztwie fundamentów znajduje się kabel sygnalizacyjny. Teren jest ogrodzony i oznakowany.
5. Wykonawca jest zobowiązany realizować dostawy tlenu medycznego ciekłego do zbiornika o zawartości tlenu nie mniej niż 99,5% zgodnie z aktualną Farmakopeą Polską.
6. Wymagania ogólne dotyczące zbiornika:
• zbiornik na tlen medyczny powinien być oznakowany czytelnie i prawidłowo, zgodnie z obowiązującymi przepisami.
• zbiornik na tlen medyczny powinien być dopuszczony do eksploatacji przez właściwą jednostkę dozoru technicznego
7. Wymagania ogólne dotyczące butli:
• butle i zbiorniki na gazy powinny być dopuszczone do eksploatacji przez właściwą jednostkę dozoru technicznego,
• butle winny być trwale oznakowane w sposób jednoznacznie identyfikujący właściciela, który odpowiada za jej stan techniczny, bezpieczeństwo i dostosowanie do norm Unii Europejskiej zgodnie z odpowiednimi przepisami,
• każda czasza butli powinna być odpowiednio oznakowana kodem barwnym, zgodnie z obowiązującymi normami europejskimi,
• butle powinny być napełnione zgodnie z wymaganiami technicznymi dystrybucji poszczególnych gazów (cieczy), powinny być zabezpieczone plombami jednostki odpowiedzialnej za zawartość (napełniającej) w sposób uniemożliwiający jej zmianę lub użycie butli bez naruszenia plomby,
• butle z gazami medycznymi powinny posiadać jednoznaczną identyfikację zawartości –seria napełnionej zawartości data przydatności do używania,
• wykonawca jest zobowiązany do konserwacji, napraw i legalizacji butli.
• butle powinny być wyposażone w zwykłe/standardowe zawory.
8. Gazy dostarczone przez Wykonawcę muszą posiadać wszystkie wymagane przez obowiązujące przepisy dokumenty, w tym certyfikaty zgodności sporządzone przez jednostki notyfikowane, dopuszczające oferowane gazy medyczne do obrotu i stosowania medycznego na terenie Rzeczpospolitej Polskiej.
9. Do obowiązków Wykonawcy należy w szczególności:
a) przeprowadzenie szkolenia pracowników Zamawiającego w zakresie eksploatacji zbiornika,
b) dzierżawa zbiornika na tlen o pojemności 6000 l wraz z oprzyrządowaniem przez okres obowiązywania umowy;
c) sukcesywna dostawa gazów medycznych w postaci sprężonej i ciekłej, zgodnie z ilościami określonymi w formularzu asortymentowo-cenowym na podstawie zamówień dokonywanych przez Zamawiającego. Wszelkie koszty transportu związane z dostawą ponosi Wykonawca;
d) transport, wyładunek pełnych oraz załadunek pustych butli do samochodu zgodnie z obowiązującymi przepisami BHP u Zamawiającego;
e) zapewnienie ciągłości dostaw tlenu medycznego w czasie napraw, przełączeń, przeglądów i innych operacji wymagających wyłączenia zbiornika lub parownicy;
f) w przypadku awarii zbiornika Wykonawca zobowiązany jest dostarczyć niezwłocznie, jednakże w czasie nie dłuższym niż 12 godzin od zgłoszenia przez Zamawiającego butle z tlenem, w ilości podanej przez pracownika szpitala zapewniające ciągłość funkcjonowania szpitala;
g) zamawiający wymaga montażu telemetrycznego urządzenia odczytu ilości tlenu w zbiorniku;
h) zamawiający nakłada obowiązek wymiany wszelkich wadliwych zaworów, reduktorów, manometrów itp. przy zbiorniku będących własnością Wykonawcy na każde wezwanie Zamawiającego;
i) sprawowanie nadzoru technicznego nad zbiornikiem zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa,
10. Dostawa gazów medycznych (produktów leczniczych i wyrobów medycznych) oraz technicznych wraz z transportem, dzierżawą zbiornika stacjonarnego na tlen ciekły oraz dzierżawą butli musi spełniać wymogi obowiązującego prawa, w tym także standardy jakościowe, określone w szczególności w poniższych aktach prawnych:
a) w zakresie produktów leczniczych:
• Ustawie z dnia 6 września 2001 r. Prawo farmaceutyczne (tj. Dz.U. 2024 poz. 686, z późn. zm.);
Wymagania jakościowe produktów leczniczych są określone w niniejszej ustawie w art. 1 ust. 1 pkt. 1):
„Ustawa określa: zasady i tryb dopuszczania do obrotu produktów leczniczych, z uwzględnieniem w szczególności wymagań dotyczących jakości, skuteczności i bezpieczeństwa ich stosowania”
• Rozporządzeniu Ministra Zdrowia z dnia 09 listopada 2015r. w sprawie wymagań Dobrej Praktyki Wytwarzania (t.j. Dz.U. 2022 poz. 1273, z późn. zm.), który określa szczegółowo wymagania w zakresie zapewnienia odpowiedniej jakości produktu leczniczego;
• Rozporządzeniu Ministra Zdrowia z dnia 12 marca 2008 r. w sprawie określenia szczegółowych zasad i trybu wstrzymywania i wycofywania z obrotu produktów leczniczych i wyrobów medycznych (t.j. Dz. U. 2022 r. poz. 969, z późn. zm.),
• Wytycznymi z dnia 5 listopada 2013 r. w sprawie dobrej praktyki dystrybucyjnej dotyczącej produktów leczniczych do stosowania u ludzi
b) w zakresie wyrobów medycznych:
• Ustawie z dnia 07 kwietnia 2022 r. o wyrobach medycznych (tj. Dz.U. 2024 poz. 1620, z późn. zm.),
• Rozporządzeniu Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2017/745 z dnia 5 kwietnia 2017 r. w sprawie wyrobów medycznych,
• Normie EN ISO 13485:2016–04 Wyroby Medyczne Systemy zarządzania jakością – Wymagania do celów przepisów prawnych wraz z aneksami lub równoważna.
• Rozporządzeniu Ministra Zdrowia z dnia 17.02.2016 r. w sprawie wymagań zasadniczych oraz procedur oceny zgodności wyrobów medycznych (t.j. Dz.U. 2017 poz. 311, z późn. zm.),
11. Przedmiot zamówienia musi być oznakowany przez producentów w taki sposób, aby możliwa była identyfikacja zarówno produktu jak i producenta.
12. Dostarczony produkt musi posiadać znak CE na potwierdzenie, że spełnia wszystkie stosowne wymagania prawne obowiązujące w UE tj. wymagania dotyczące bezpieczeństwa, ochrony zdrowia czy środowiska naturalnego.
13. Zamawiający zaleca Wykonawcom przeprowadzenie wizji lokalnej miejsca posadowienia zbiorników na gazy medyczne i techniczne znajdującego się na jego terenie, w celu pozyskania wszelkich danych. Dokonanie wizji lokalnej możliwe będzie po wcześniejszym, telefonicznym uzgodnieniu wizyty pod nr tel. 18 2685701, z Dyrektor d.s. wsparcia działalności medycznej. Wizja lokalna nie jest obowiązkowa. Rysunki techniczne płyty fundamentowej pod zbiornik stanowią załącznik nr 1 do SWZ.
14. Zamawiający przewiduje zastosowanie prawa opcji na zasadach określonych w projektowanych postanowieniach umownych, stanowiących załącznik nr 9 do SWZ.
15. Wykonawca zobowiązany jest zrealizować sukcesywnie zamówienia, według rzeczywistych potrzeb zamawiającego na zasadach i warunkach opisanych w projekcie umowy stanowiącej załącznik nr 9 do SWZ.
4.2.6.) Główny kod CPV: 24111500-0 - Gazy medyczne
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
44615000-4 - Zbiorniki ciśnieniowe
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Tak
4.2.9) Rodzaj i maksymalna wartość opcji oraz okoliczności skorzystania z opcji:
7. W ramach realizacji niniejszego zamówienia Zamawiający przewiduje możliwość skorzystania z prawa opcji, o którym mowa w art. 441 ust. 1 ustawy Pzp, w zakresie, którego Zamawiający przewiduje zwiększenie ilości asortymentu w ilości nie większej niż 15% zamówienia podstawowego, na zasadach określonych w projektowanych postanowieniach umownych.4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 36 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1. Przy wyborze najkorzystniejszej oferty Zamawiający będzie oceniał oferty według następujących kryteriów analogicznie dla każdego pakietu:
Cena – waga 100 pkt
2. Punkty przyznawane za podane w ust. 1 kryteria będą liczone według następujących wzorów analogicznie dla każdego pakietu:
Kryterium Cena:
Liczba punktów = (Cmin/Cof) * 100 * waga
gdzie:
- Cmin - najniższa cena spośród wszystkich ofert
- Cof - cena podana w ofercie
3. Punktacja przyznawana ofertom w poszczególnych kryteriach oceny ofert będzie liczona z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku, zgodnie z zasadami arytmetyki.
4. W toku badania i oceny ofert Zamawiający może żądać od Wykonawcy wyjaśnień dotyczących treści złożonej oferty, w tym zaoferowanej ceny.
5. Zamawiający udzieli zamówienia Wykonawcy, którego oferta zostanie uznana za najkorzystniejszą.
6. Jeżeli nie można wybrać najkorzystniejszej oferty z uwagi na to, że dwie lub więcej ofert przedstawia taki sam bilans ceny lub kosztu i innych kryteriów oceny ofert, zamawiający spośród tych ofert wybiera ofertę z najniższą ceną lub najniższym kosztem, a jeżeli zostały złożone oferty o takiej samej cenie lub koszcie, zamawiający wzywa wykonawców, którzy złożyli te oferty, do złożenia w terminie określonym przez zamawiającego ofert dodatkowych.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 100
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 1
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 5
Art. 109 ust. 1 pkt 7
Art. 109 ust. 1 pkt 8
Art. 109 ust. 1 pkt 9
Art. 109 ust. 1 pkt 10
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1. O udzielenie niniejszego zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu dotyczące:1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym: Zamawiający nie wyznacza warunków w tym zakresie.
2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów:
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy wykażą, że posiadają
• jeżeli wykonawca jest dystrybutorem gazów medycznych - aktualne zezwolenie, decyzję wydaną przez Głównego Inspektora Farmaceutycznego zezwalającej na podjęcie działalności gospodarczej w zakresie obrotu hurtowego produktami leczniczymi przeznaczonymi dla ludzi w zakresie obrotu gazami medycznymi;
• jeżeli Wykonawca jest bezpośrednim wytwórcą gazów medycznych – aktualnego zezwolenia Głównego Inspektora Farmaceutycznego na wytwarzanie produktu leczniczego albo aktualnego zezwolenia na prowadzenie składu zawierającego uprawnienie przyznane przez Głównego Inspektora Farmaceutycznego w zakresie obrotu produktami leczniczymi;
• w przypadku Wykonawcy prowadzącego skład konsolidacyjny lub celny - aktualne zezwolenie na prowadzenie składu zawierającego uprawnienie przyznane przez Głównego Inspektora Farmaceutycznego w zakresie obrotu produktami leczniczymi.
3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej: Zamawiający nie wyznacza warunków w tym zakresie.
4) zdolności technicznej lub zawodowej: Zamawiający nie wyznacza warunków w tym zakresie.
2. Weryfikacji i oceny warunków udziału w postępowaniu zamawiający dokona na podstawie oświadczeń i dokumentów składanych przez uczestniczących w postępowaniu Wykonawców z zachowaniem sposobu i formy, o których mowa w SWZ.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 1. Dokumenty i oświadczenia, które wykonawca będzie zobowiązany złożyć na wezwanie Zamawiającego – dotyczy Wykonawcy, którego oferta została najwyżej oceniona.
Zamawiający wezwie Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia
w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż pięć (5) dni od dnia wezwania, aktualnych na dzień złożenia podmiotowych środków dowodowych, tj.:
a) oświadczenia wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy Pzp, o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (t.j. Dz.U. 2024 poz. 1616, z późn. zm.), z innym wykonawcą, który złożył odrębną ofertę, ofertę częściową lub wniosek o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, albo oświadczenia o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty, oferty częściowej lub wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu niezależnie od innego wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej. Wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 7 do SWZ.
b) oświadczenia wykonawcy o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Pzp, w zakresie podstaw wykluczenia z postępowania wskazanych przez Zamawiającego. Wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 8 do SWZ.
2. Podmiotowe środki dowodowe sporządzone w języku obcym składa się wraz z tłumaczeniem na język polski.
4 . Szczegółowe informacje dotyczące podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu zostały określone w Specyfikacji Warunków Zamówienia.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Dokumenty i oświadczenia, które wykonawca będzie zobowiązany złożyć na wezwanie Zamawiającego – dotyczy Wykonawcy, którego oferta została najwyżej oceniona.
Zamawiający wezwie Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia
w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż pięć (5) dni od dnia wezwania, aktualnych na dzień złożenia podmiotowych środków dowodowych, tj.:
a) Dokumenty potwierdzające posiadane uprawnienia do sprzedaży produktów leczniczych Zamawiającemu:
jeżeli Wykonawca jest dystrybutorem gazów medycznych - aktualne zezwolenie, decyzję wydaną przez Głównego Inspektora Farmaceutycznego zezwalającą na podjęcie działalności gospodarczej w zakresie obrotu hurtowego produktami leczniczymi przeznaczonymi dla ludzi w zakresie obrotu gazami medycznymi;
jeżeli Wykonawca jest bezpośrednim wytwórcą gazów medycznych – aktualne zezwolenie Głównego Inspektora Farmaceutycznego na wytwarzanie produktu leczniczego albo aktualne zezwolenie na prowadzenie składu zawierającego uprawnienie przyznane przez Głównego Inspektora Farmaceutycznego w zakresie obrotu produktami leczniczymi;
w przypadku Wykonawcy prowadzącego skład konsolidacyjny lub celny - aktualne zezwolenie na prowadzenie składu zawierającego uprawnienie przyznane przez Głównego Inspektora Farmaceutycznego w zakresie obrotu produktami leczniczymi.
2. Jeżeli wykonawca nie złożył oświadczenia, o którym mowa w art. 125 ust. 1, podmiotowych środków dowodowych, innych dokumentów lub oświadczeń składanych w postępowaniu lub są one niekompletne lub zawierają błędy, zamawiający wzywa wykonawcę odpowiednio do ich złożenia, poprawienia lub uzupełnienia w wyznaczonym terminie nie krótszym niż dwa (2) dni robocze, chyba że mimo ich złożenia oferta wykonawcy podlegałaby odrzuceniu albo konieczne byłoby unieważnienie postępowania.
3. Podmiotowe środki dowodowe sporządzone w języku obcym składa się wraz z tłumaczeniem na język polski.
4 . Szczegółowe informacje dotyczące podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu zostały określone w Specyfikacji Warunków Zamówienia.
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
1. Zamawiający wymaga złożenia wraz z ofertą przedmiotowych środków dowodowych, tj.:a) oświadczenie Wykonawcy dotyczące przedmiotu zamówienia, że:
zaoferowany przedmiot zamówienia dopuszczony jest do obrotu w Polsce i stanowi wyrób medyczny w rozumieniu przywołanej ustawy, tj. posiada certyfikat CE i deklarację zgodności
posiada aktualne dokumenty dopuszczające oferowane gazy medyczne i do obrotu i używania na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, a w przypadku, gdy dany wyrób nie jest kwalifikowany jako produkt leczniczy albo wyrób medyczny, stosowne oświadczenie w tym zakresie,
wszystkie zaoferowane:
• gazy medyczne będące produktem leczniczym posiadają ważną charakterystykę produktu leczniczego,
• gazy medyczne i wyroby medyczne zawierają kratę charakterystyki substancji chemicznej lub niebezpiecznej. W przypadku, gdy zaoferowany produkt nie posiada substancji niebezpiecznej, należy poinformować, że dany produkt nie posiada w swym składzie substancji niebezpiecznych,
– zgodnie z załącznikiem nr 5 do SWZ.
b) dokumenty opisujące oferowane gazy medyczne (ulotki lub etykiety lub karty charakterystyki lub dowody dostaw wraz z numerami butli, seriami, terminami ważności, atesty jakości)
2. Jeżeli wykonawca nie złożył przedmiotowych środków dowodowych lub złożone przedmiotowe środki dowodowe są niekompletne, zamawiający wzywa do ich złożenia lub uzupełnienia w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż dwa (2) dni robocze.
3. Przepisu ust. 2 nie stosuje się, jeżeli przedmiotowy środek dowodowy służy potwierdzeniu zgodności z cechami lub kryteriami określonymi w opisie kryteriów oceny ofert lub, pomimo złożenia przedmiotowego środka dowodowego, oferta podlega odrzuceniu albo zachodzą przesłanki unieważnienia postępowania.
4. Zamawiający może żądać od wykonawców wyjaśnień dotyczących treści przedmiotowych środków dowodowych.
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Tak
5.10.) Przedmiotowe środki dowodowe podlegające uzupełnieniu po złożeniu oferty:
a) oświadczenie Wykonawcy dotyczące przedmiotu zamówienia, że: zaoferowany przedmiot zamówienia dopuszczony jest do obrotu w Polsce i stanowi wyrób medyczny w rozumieniu przywołanej ustawy, tj. posiada certyfikat CE i deklarację zgodności
posiada aktualne dokumenty dopuszczające oferowane gazy medyczne i do obrotu i używania na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, a w przypadku, gdy dany wyrób nie jest kwalifikowany jako produkt leczniczy albo wyrób medyczny, stosowne oświadczenie w tym zakresie,
wszystkie zaoferowane:
• gazy medyczne będące produktem leczniczym posiadają ważną charakterystykę produktu leczniczego,
• gazy medyczne i wyroby medyczne zawierają kratę charakterystyki substancji chemicznej lub niebezpiecznej. W przypadku, gdy zaoferowany produkt nie posiada substancji niebezpiecznej, należy poinformować, że dany produkt nie posiada w swym składzie substancji niebezpiecznych,
– zgodnie z załącznikiem nr 5 do SWZ.
b) dokumenty opisujące oferowane gazy medyczne (ulotki lub etykiety lub karty charakterystyki lub dowody dostaw wraz z numerami butli, seriami, terminami ważności, atesty jakości)
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
1. Oferta wraz ze stanowiącymi jej integralną część załącznikami powinna być sporządzona przez wykonawcę według treści postanowień niniejszej SWZ oraz według treści formularza oferty (załącznik nr 3 do SWZ) i jego załączników, w szczególności oferta winna zawierać wypełniony i podpisany formularz oferty wraz z co najmniej następującymi załącznikami (wypełnionymi i uzupełnionymi lub sporządzonymi zgodnie z ich treścią):1) wypełniony i podpisany przez osoby upoważnione do reprezentowania wykonawcy formularz cenowo - asortymentowy, sporządzony według wzoru stanowiącego załącznik nr 2 do SWZ.
2) oświadczenie Wykonawcy o niepodleganiu wykluczeniu i spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, sporządzonego według wzoru stanowiącego załącznik nr 4 do SWZ - w przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców, oświadczenie składa każdy z Wykonawców;
3) przedmiotowe środki dowodowe określone w rozdziale 8 SWZ, tj. oświadczenie wykonawcy dotyczące przedmiotu zamówienia według wzoru nr 5 do SWZ wraz z dokumentami opisujące oferowane gazy medyczne (ulotki lub etykiety lub karty charakterystyki lub dowody dostaw wraz z numerami butli, seriami, terminami ważności, atesty jakości);
4) oświadczenie, z którego wynika, które dostawy wykonają poszczególni Wykonawcy według wzoru stanowiącego załącznik nr 6 do SWZ – o ile dotyczy;
5) pełnomocnictwo (zgodnie z rozdziałem 13 ust. 4-5 SWZ) lub inny dokument potwierdzający umocowanie do reprezentowania wykonawcy, o ile dotyczy.
2. Oferta musi być napisana w języku polskim.
3. Jeżeli wykonawca składając ofertę, zastrzega sobie prawo do nie udostępnienia innym uczestnikom postępowania informacji stanowiących tajemnicę przedsiębiorstwa, w rozumieniu przepisów o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji, musi to wyraźnie wskazać w ofercie, poprzez złożenie stosownego oświadczenia zawierającego wykaz zastrzeżonych dokumentów i wykazanie iż zastrzeżone informacje stanowią tajemnice przedsiębiorstwa. Dokumenty opatrzone klauzulą; „Dokument stanowiący tajemnicę przedsiębiorstwa” winny być załączone łącznie z oświadczeniem i stanowić odrębne pliki zaszyfrowane wraz innymi plikami stanowiącymi ofertę. Wykonawca nie może zastrzec informacji, o których mowa w art. 222 ust. 5 ustawy Pzp.
4. Szczegółowe informacje dotyczące oświadczeń lub dokumentów są zawarte w Specyfikacji Warunków Zamówienia.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1) Warunek dotyczący uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej zostanie uznany za spełniony, jeżeli co najmniej jeden z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia posiada uprawnienia do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej i zrealizuje dostawy, do których realizacji te uprawnienia są wymagane.2) Wykonawcy wspólnie składający ofertę, wraz z ofertą składają oświadczenie, z którego wynika który zakres przedmiotu zamówienia wykonają poszczególni wykonawcy. Przedmiotowe oświadczenie zawiera treść załącznika nr 6 do SWZ.
3) Wykonawcy, którzy wspólnie ubiegają się o udzielenie zamówienia:
a) są zobowiązani ustanowić Pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo do reprezentowania ich w postępowaniu i do zawarcia umowy. Wszelka korespondencja kierowana będzie wyłącznie do podmiotu występującego jako pełnomocnik.
b) są zobowiązani do złożenia w ofercie Pełnomocnictwa ustanawiającego Pełnomocnika, o którym mowa w pkt 3) lit. a) specyfikacji. Pełnomocnictwo zawierać powinno umocowanie do reprezentowania w postępowaniu lub do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy.
4) Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia publicznego składają, każdy z osobna, dokumenty wymienione w rozdziale 9 SWZ.
5) Dokumenty te powinny potwierdzać brak podstaw wykluczenia oraz spełnienie warunków udziału w postępowaniu, w zakresie, w jakim każdy z Wykonawców wykazuje spełnienie warunków udziału w postępowaniu (jeżeli dotyczy).
6) W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia: żaden z tych Wykonawców nie może podlegać wykluczeniu w okolicznościach, o których mowa rozdziale 6 SWZ.
7) Celem wykazania braku podstaw do wykluczenia, o których mowa w rozdziale 6 SWZ oraz spełnienia warunków udziału w postępowaniu o których mowa w rozdziale 7 SWZ Wykonawcy składają oświadczania i dokumenty określone w rozdziale 9 SWZ w sposób i w trybie tam określonym.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
1. Projektowane postanowienia umowy w sprawie zamówienia publicznego, które zostaną wprowadzone do treści tej umowy, określone zostały w załączniku nr 9 do SWZ.2. Zamawiający przewiduje możliwość zmiany zawartej umowy w stosunku do treści wybranej oferty w zakresie uregulowanym w art. 454-455 ustawy Pzp oraz wskazanym we wzorze umowy, stanowiącym załącznik nr 9 do SWZ.