BZP: Usługa nasadzania oraz pielęgnacji drzew i krzewów w pasie dróg powiatowych zarządzanych przez Zarząd Dróg Powiatowych w Oleśnicy
24.04.2025
2025/BZP 00203396/01
ZARZĄD DRÓG POWIATOWYCH W OLEŚNICY
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Usługa nasadzania oraz pielęgnacji drzew i krzewów w pasie dróg powiatowych zarządzanych przez Zarząd Dróg Powiatowych w Oleśnicy
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: ZARZĄD DRÓG POWIATOWYCH W OLEŚNICY
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 931963210
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Wojska Polskiego 52C
1.5.2.) Miejscowość: Oleśnica
1.5.3.) Kod pocztowy: 56-400
1.5.4.) Województwo: dolnośląskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL518 - Wrocławski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zdp@zdp-olesnica.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: http://www.bip.zdp-olesnica.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Inna działalność
pełnienie funkcji zarządcy dróg powiatowych w rozumieniu przepisów ustawy o drogach
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Usługa nasadzania oraz pielęgnacji drzew i krzewów w pasie dróg powiatowych zarządzanych przez Zarząd Dróg Powiatowych w Oleśnicy
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-7e68aa07-f426-4092-a59d-45556cb6859d
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00203396
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-04-24
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00052237/01/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.3 Usługa nasadzenia drzew i krzewów w pasach dróg powiatowych powiatu oleśnickiego
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://platformazakupowa.pl/transakcja/10980973.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://platformazakupowa.pl/transakcja/1098097
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. Komunikacja w postępowaniu o udzielenie zamówienia, w tym składanie ofert, wymiana informacji oraz przekazywanie dokumentów lub oświadczeń między Zamawiającym a Wykonawcą, odbywa się wyłącznie za pośrednictwem Platformy zakupowej dostępnej pod adresem
https://platformazakupowa.pl/pn/zdp_olesnica zwanej dalej „Platformą zakupową”. 2. Zamawiający będzie przekazywał Wykonawcom informacje za pośrednictwem Platforma zakupowa Informacje dotyczące odpowiedzi na pytania, zmiany specyfikacji, zmiany terminu składania i otwarcia ofert Zamawiający będzie zamieszczał na platformie w sekcji “Komunikaty”. Korespondencja, której zgodnie z obowiązującymi przepisami adresatem jest konkretny Wykonawca, będzie przekazywana za pośrednictwem
Platforma zakupowa do konkretnego Wykonawcy. 3. Zamawiający, zgodnie z § 11 ust. 2 ROZPORZĄDZENIE PREZESA RADY MINISTRÓW z dnia 30 grudnia 2020 r. w sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji oraz wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie zamieszcza wymagania dotyczące specyfikacji połączenia, formatu przesyłanych danych oraz szyfrowania i oznaczania
czasu przekazania i odbioru danych za pośrednictwem Platformy zakupowej, tj.: 1) stały dostęp do sieci Internet o gwarantowanej przepustowości nie mniejszej niż 512 kb/s, 2) komputer klasy PC lub MAC o następującej konfiguracji: pamięć min. 2 GB Ram, procesor Intel IV 2 GHZ lub jego nowsza wersja, jeden z systemów operacyjnych - MS Windows 7, Mac Os x 10 4, Linux, lub ich nowsze wersje, 3) zainstalowana dowolna, inna przeglądarka internetowa niż Internet Explorer, 4) włączona obsługa JavaScript, 5)
zainstalowany program Adobe Acrobat Reader lub inny obsługujący format plików .pdf, 6) platforma zakupowa działa według standardu przyjętego w komunikacji sieciowej - kodowanie UTF8, 7) Oznaczenie czasu odbioru danych przez platformę zakupową stanowi datę oraz dokładny czas (hh:mm:ss) generowany wg. czasu lokalnego serwera synchronizowanego z zegarem Głównego Urzędu Miar. 3. Szczegółowe informacje zostały zawarte w SWZ.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zapisy dotyczące ochrony danych osobowych zebranych przez Zamawiającego w toku postępowania zostały zawarte w rozdziale XXI SWZ (Ochrona danych osobowych).
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: ZDP-DZP.252.9.2025.MM-B
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest usługa nasadzenia oraz pielęgnacji drzew w maksymalnej ilości 883 szt. i krzewów w maksymalnej ilości 428 szt. na powierzchni 107 m2 w pasie dróg powiatowych zarządzanych przez Zarząd Dróg Powiatowych w Oleśnicy.
2. Zakres prac obejmuje:
1) w zakresie nasadzenia drzew i krzewów:
a) opracowanie Planu nasadzeń drzew w ilości 883 szt. i krzewów w ilości 428 szt. na powierzchni 107 m2, zgodnie z podanymi lokalizacjami w Zestawieniu cenowym stanowiącym załącznik do umowy;
b) posadzenie zdrowych, nieuszkodzonych drzew i krzewów, zgodnie z zaakceptowanym przez Zamawiającego Planem nasadzeń. Materiał szkółkarski winien być: czysty odmianowo, zgodny z obowiązującymi normami i zaleceniami wydanymi przez Związek Szkółkarzy Polskich, w dobrej kondycji zdrowotnej, bez uszkodzeń mechanicznych, bez pęknięcia kory, pozbawiony chorób i szkodników, zdrewniały, prawidłowo uformowany, z zachowaniem charakterystycznego dla gatunku i odmiany pokroju, wysokości, szerokości i długości pędów z zachowanymi proporcjami pomiędzy pniem, koroną i bryłą korzeniową. Wysokość pnia drzewa powinna wynosić minimum 100 cm, a obwody zgodne z podanymi w Zestawieniu cenowym. Sadzonki drzew i krzewów z bryłą korzeniową, system korzeniowy dobrze wykształcony, nieuszkodzony, odpowiedni do pozostałych parametrów drzewa, nie przesuszony; prawidłowo wykształcony przewodnik, pąk szczytowy przewodnika wyraźnie uformowany;
c) wykonanie dołów pod drzewa i krzewy o wielkości odpowiadającej prawidłowemu rozwojowi roślin; konieczne zaprawienie dołów ziemią kompostową zmieszaną z odpowiednią dawką hydrożelu/ agrożelu;
d) opalikowanie drzewa: minimum 2 paliki o średnicy nie mniejszej niż 6-8 cm i wysokości min. 200 cm plus wiązanie miękkie (taśma o szerokości minimum 3 cm), paliki impregnowane, wysokość wbitego w grunt palika powinna być równa wysokości pnia sadzonego drzewa;
e) zabezpieczenie sadzonki drzewa i krzewu przed zgryzaniem i spałowaniem ze strony zwierzyny;
f) obfite podlanie wodą (80-100 litrów pod każde drzewo i 20 l pod nasadzony krzew);
g) wykonanie wokół drzewa misy o głębokości 5-7 cm i średnicy około 80 cm, w której rozścielić warstwę mielonej kory lub przekompostowanego mulczu / zrębek;
h) rozścielenie na powierzchni nasadzenia krzewów warstwy mielonej kory lub przekompostowanego mulczu / zrębek;
i) uporządkowanie terenu do dwóch dni roboczych po zakończeniu prac;
j) po dokonaniu nasadzenia drzew i krzewów: oznakowanie każdego drzewa i krzewu etykietą (na etykiecie powinna znaleźć się nazwa gatunku posadzonego drzewa i krzewu, obwód pnia w cm, numer ID drzewa i krzewu oraz data nasadzenia), wykonanie dokumentacji fotograficznej na płycie CD/pen - pliki w formacie PDF opisane nr identyfikacyjnym (ID) drzewa i krzewu oraz numerem drogi (zdjęcie każdego nasadzonego drzewa i krzewu - widok z odległości umożliwiającej ujęcie w obiektywie całego drzewa i krzewu) oraz zbliżenie na nr ID drzewa i krzewu;
k) protokolarny odbiór prac wraz z dokumentacją fotograficzną na płycie CD/pen - pliki w formacie PDF opisane numerem identyfikacyjnym (ID) drzewa i krzewu (zdjęcie każdego nasadzonego – widok z odległości umożliwiającej ujęcie w obiektywie całego drzewa i krzewu) oraz zbliżenie na nr ID drzewa i krzewu.
2) w zakresie pielęgnacji nasadzonych drzew i krzewów:
a) podlewanie według potrzeb min. 3 razy w okresie pielęgnacji (szczególnie w okresie suszy);
b) poprawa/wymiana wiązań według potrzeb, wymiana uszkodzonych i brakujących palików, wymiana uschniętego materiału, usuwanie odrostów napiennych (min. 1 raz w okresie pielęgnacji);
c) uzupełnianie mulczu/kory / zrębek (min. 1 raz w okresie pielęgnacji);
d) stały monitoring celem sprawdzania żywotności materiału roślinnego; ochrona przed szkodnikami i chorobami według potrzeb;
e) zgłaszanie aktów wandalizmu czy zniszczenia drzew i krzewów. Zdarzenie takie Wykonawca musi udokumentować (notatka, zdjęcia, protokół zgłoszenia na Policję) i przekazać Zamawiającemu;
f) po upływie okresu pielęgnacji nastąpi protokolarny odbiór prac wraz z dokumentacją fotograficzną na płycie CD/pen - pliki w formacie PDF opisane numerem identyfikacyjnym (ID) drzewa i krzewu (zdjęcie każdego nasadzonego drzewa i krzewu – widok z odległości umożliwiającej ujęcie w obiektywie całego drzewa i krzewu) oraz zbliżenie na nr ID drzewa lub krzewu.
3. Zamawiający zastrzega sobie prawo do ograniczenia ilościowego zamówienia. Zamawiający zamierza zlecić do wykonania co najmniej 60% maksymalnej wartości umowy określonej w § 6 ust. 1 umowy. Z tytułu niewykorzystania maksymalnej wartości umowy w pełnej wysokości Wykonawcy nie przysługują od Zamawiającego jakiekolwiek roszczenia odszkodowawcze.
4. Przedmiot zamówienia, zakres usługi oraz obowiązki Wykonawcy szczegółowo opisane są w:
a) SWZ;
b) zestawieniu cenowym (nasadzenia oraz pielęgnacja drzew i krzewów), zawierającym m.in. ilości, gatunki i parametry drzew, krzewów oraz ich lokalizację;
c) projekcie umowy.
5. Zamawiający wymaga, aby nadzór nad prawidłową realizacją usług wykonywała osoba posiadająca wykształcenie wyższe kierunkowe (rolnictwo, ogrodnictwo, leśnictwo, architektura krajobrazu) lub średnie kierunkowe i ukończony kurs uprawniający do nadzoru prac w terenach zieleni.
4.2.6.) Główny kod CPV: 77211600-8 - Sadzenie drzew
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
77211500-7 - Usługi pielęgnacji drzew
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2025-11-15
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 100
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Nie
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Pełnomocnictwo winno być załączone do oferty.2. Wszelka korespondencja będzie prowadzona przez Zamawiającego wyłącznie z pełnomocnikiem.
3. Oświadczenie potwierdzające brak podstaw do wykluczenia z postępowania, składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegający się o zamówienie.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
1. Zamawiający przewiduje możliwość zmiany zawartej umowy w stosunku do treści wybranej oferty w zakresie uregulowanym w art. 454-455 ustawy Pzp oraz wskazanym w projekcie umowy, stanowiącym Załącznik nr 1 do SWZ.2.Zmiana umowy wymaga dla swej ważności, pod rygorem nieważności, zachowania formy pisemnej.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2025-05-08 10:00
8.2.) Miejsce składania ofert: https://platformazakupowa.pl/transakcja/1098097
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2025-05-08 10:30
8.4.) Termin związania ofertą: do 2025-06-06
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
Z postępowania o udzielenie zamówienia wyklucza się Wykonawcę, wobec którego zachodzi którakolwiek z okoliczności, o których mowa w art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego, tj.:1) wykonawcę wymienionego w wykazach określonych w rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisanego na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 ustawy;
2) wykonawcę, którego beneficjentem rzeczywistym w rozumieniu ustawy z dnia 1 marca 2018 r. o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu (Dz. U. z 2022 r. poz. 593 i 655) jest osoba wymieniona w wykazach określonych w rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisana na listę lub będąca takim beneficjentem rzeczywistym od dnia 24 lutego 2022 r., o ile została wpisana na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 ustawy;
3) wykonawcę, którego jednostką dominującą w rozumieniu art. 3 ust. 1 pkt 37 ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (Dz. U. z 2021 r. poz. 217, 2105 i 2106), jest podmiot wymieniony w wykazach określonych w rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisany na listę lub będący taką jednostką dominującą od dnia 24 lutego 2022 r., o ile został wpisany na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 ustawy.