BZP: Termomodernizacja budynków komunalnych na terenie Gminy Grębocice – etap „Zmiana sposobu ogrzewania budynków wielorodzinnych w m. Trzęsów”
25.04.2025
2025/BZP 00205336/01
Gmina Grębocice
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia
Termomodernizacja budynków komunalnych na terenie Gminy Grębocice – etap „Zmiana sposobu ogrzewania budynków wielorodzinnych w m. Trzęsów”
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Nazwa zamawiającego: Gmina Grębocice
1.3.) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 390647601
1.4.) Adres zamawiającego:
1.4.1.) Ulica: Głogowska 3
1.4.2.) Miejscowość: Grębocice
1.4.3.) Kod pocztowy: 59-150
1.4.4.) Województwo: dolnośląskie
1.4.5.) Kraj: Polska
1.4.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL516 - Legnicko-głogowski
1.4.7.) Numer telefonu: 768325304
1.4.9.) Adres poczty elektronicznej: fundusze@grebocice.com.pl
1.4.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.grebocice.com.pl
1.5.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.6.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00205336
2.2.) Data ogłoszenia: 2025-04-25
SEKCJA III ZMIANA OGŁOSZENIA
3.1.) Nazwa zmienianego ogłoszenia:
Ogłoszenie o zamówieniu3.2.) Numer zmienianego ogłoszenia w BZP: 2025/BZP 00187354
3.3.) Identyfikator ostatniej wersji zmienianego ogłoszenia: 01
3.4.) Identyfikator sekcji zmienianego ogłoszenia:
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
2.14. Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej Przed zmianą:
TAK
Po zmianie:
NIE
3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
2.15. Nazwa projektu lub programu Przed zmianą:
Fundusze Europejskie dla Dolnego Śląska 2021-2027 Priorytet 2 Fundusze Europejskie na rzecz środowiska na Dolnym Śląsku Działanie FEDS.02.02 Efektywność energetyczna w budynkach mieszkalnych Typ projektów: 2.2.A; Nabór nr : FEDS.02.02-IP.01-043/23
Po zmianie:
3.4.) Identyfikator sekcji zmienianego ogłoszenia:
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
4.2.2. Krótki opis przedmiotu zamówienia Przed zmianą:
Termomodernizacja budynków komunalnych na terenie Gminy Grębocice – etap „Zmiana sposobu ogrzewania budynków wielorodzinnych w m. Trzęsów”
Przedmiotem zamówienia jest realizacja inwestycji polegającej na zmianie sposobu ogrzewania budynków wielorodzinnych w m. Trzęsów 4a ; Trzęsów 49 a,b,c. Zadanie realizowane będzie z dofinansowaniem w ramach Programu Fundusze Europejskie dla Dolnego Śląska 2021-2027. Nabór nr FEDS.02.02-IP.01-043/23
1. Budynki objęte są układem ruralistycznym wpisanym do Gminnej Ewidencji Zabytków. Zadanie będzie realizowane w formule „zaprojektuj i wybuduj”.
Przedmiot zamówienia obejmuje:
1) wykonanie kompletnej dokumentacji projektowo-kosztorysowej z uzyskaniem odpowiednich uzgodnień i decyzji, opracowanie audytów powykonawczych z osiągnięciem efektu ekologicznego i ekonomicznego oraz opracowanie świadectw charakterystyki energetycznej dla budynków i odrębnie dla mieszkań;
2) wykonanie robót budowlanych na podstawie opracowanej dokumentacji;
3) wykonanie działań informacyjno-promocyjnych w zakresie umieszczenia tablic informacyjnych – 2 szt. i oznakowanie urządzeń naklejkami – 14 szt. ,zgodnie ze wzorami zawartymi w załączniku nr 4 do umowy
4) uzyskanie potwierdzenia przyjęcia zawiadomienia o zakończeniu robót w PINB Polkowice lub inne wymagane prawem.
Wartość opracowania dokumentacji projektowej nie może przekraczać 7% wartości zadania.
Dokumentacja projektowo-kosztorysowa obejmuje:
a) Projekt Zagospodarowania Terenu wraz z Projektem Architektoniczno-Budowlanym,
b) Projekt techniczny,
c) Specyfikacje Techniczne,
d) Kosztorysy inwestorskie wraz z przedmiarem robót.
Dokumentacje należy wykonać jako opracowania pełnobranżowe: część architektoniczna, część konstrukcyjna, instalacje sanitarne, instalacje elektryczne.
Zakres robót budowlanych obejmuje:
a) Branża budowlana:
-ocieplenie dachu wraz z pracami wzmacniającymi dla budowy konstrukcji pod układ fotowoltaiki,
-wykonanie prac budowlanych celem przygotowania pomieszczenia węzła gruntowej pompy ciepła,
- wykonanie koniecznych robót budowlanych oraz prac wykończeniowych (prace naprawcze ścian i sufitów),
b) Branża sanitarna:
- demontaż istniejących palenisk/kotłów węglowych oraz podgrzewaczy wraz z istniejącymi pompami, armaturą i rurociągami przyłączeniowymi oraz istniejących instalacji centralnego ogrzewania wraz z utylizacją,
- budowa dolnego źródła ciepła w postaci wymienników pionowych,
- wykonanie węzła cieplnego z gruntowa pompa ciepła dla zasilania instalacji centralnego ogrzewania oraz przygotowania ciepłej wody użytkowej
- budowa nowej instalacji centralnego ogrzewania w budynku z opomiarowaniem każdego z mieszkań poprzez montaż liczników ciepła,
- budowa nowej instalacji ciepłej wody użytkowej w budynku z opomiarowaniem każdego z mieszkań poprzez montaż wodomierzy cieplej wody użytkowej,
- wymiana pionów wody zimnej z opomiarowaniem każdego z mieszkań poprzez montaż wodomierzy wody zimnej,
- wyposażenie każdego z mieszkań w kuchenkę gazową 4 - palnikową z piekarnikiem elektrycznym z wężem przyłącznym do butli gazowej 11 kg,
c) Branża elektryczna:
- wykonanie robót w zakresie instalacji elektrycznej – przebudowa przyłącza
- elektrycznego oraz rozdzielni głównej celem podłączenia instalacji fotowoltaicznej oraz zasilania węzła cieplnego z gruntową pompą ciepła,
- budowa instalacji fotowoltaicznej,
- budowa instalacji elektrycznej i oświetleniowej nowego węzła gruntowej pompy ciepła
Wykonawca jest odpowiedzialny za zaprojektowanie oraz wykonanie robót budowlanych objętych niniejszym zadaniem odpowiadających wymaganiom Zamawiającego, zawartym w SWZ, a w szczególności w PFU, które stanowi załącznik nr 1 do SWZ, zgodnych z praktyką i wiedzą inżynierską oraz zgodnych z polskim prawem i prawem UE.
Po zmianie:
Termomodernizacja budynków komunalnych na terenie Gminy Grębocice – etap „Zmiana sposobu ogrzewania budynków wielorodzinnych w m. Trzęsów”
Przedmiotem zamówienia jest realizacja inwestycji polegającej na zmianie sposobu ogrzewania budynków wielorodzinnych w m. Trzęsów 4a ; Trzęsów 49 a,b,c. Zadanie realizowane będzie z dofinansowaniem w ramach Programu Fundusze Europejskie dla Dolnego Śląska 2021-2027. Nabór nr FEDS.02.02-IP.01-043/23
1. Budynki objęte są układem ruralistycznym wpisanym do Gminnej Ewidencji Zabytków. Zadanie będzie realizowane w formule „zaprojektuj i wybuduj”.
Przedmiot zamówienia obejmuje:
1) wykonanie kompletnej dokumentacji projektowo-kosztorysowej z uzyskaniem odpowiednich uzgodnień i decyzji, opracowanie audytów powykonawczych z osiągnięciem efektu ekologicznego i ekonomicznego oraz opracowanie świadectw charakterystyki energetycznej dla budynków i odrębnie dla mieszkań;
2) wykonanie robót budowlanych na podstawie opracowanej dokumentacji;
3) wykonanie działań informacyjno-promocyjnych w zakresie umieszczenia tablic informacyjnych – 2 szt. i oznakowanie urządzeń naklejkami – 14 szt. ,zgodnie ze wzorami zawartymi w załączniku nr 4 do umowy
4) uzyskanie potwierdzenia przyjęcia zawiadomienia o zakończeniu robót w PINB Polkowice lub inne wymagane prawem.
Wartość opracowania dokumentacji projektowej nie może przekraczać 7% wartości zadania.
Dokumentacja projektowo-kosztorysowa obejmuje:
a) Projekt Zagospodarowania Terenu wraz z Projektem Architektoniczno-Budowlanym,
b) Projekt techniczny,
c) Specyfikacje Techniczne,
d) Kosztorysy inwestorskie wraz z przedmiarem robót.
Dokumentacje należy wykonać jako opracowania pełnobranżowe: część architektoniczna, część konstrukcyjna, instalacje sanitarne, instalacje elektryczne.
Zakres robót budowlanych obejmuje:
a) Branża budowlana:
- ocieplenie dachu wraz z pracami wzmacniającymi dla budowy konstrukcji pod układ fotowoltaiki,
-wykonanie prac budowlanych celem przygotowania pomieszczenia węzła gruntowej pompy ciepła,
-wykonanie koniecznych robót budowlanych oraz prac wykończeniowych (prace naprawcze ścian i sufitów),
b) Branża sanitarna:
- demontaż istniejących palenisk/kotłów węglowych oraz podgrzewaczy wraz z istniejącymi pompami, armaturą i rurociągami przyłączeniowymi oraz istniejących instalacji centralnego ogrzewania wraz z utylizacją,
- budowa dolnego źródła ciepła w postaci wymienników pionowych,
- wykonanie węzła cieplnego z gruntowa pompa ciepła dla zasilania instalacji centralnego ogrzewania oraz przygotowania ciepłej wody użytkowej
- budowa nowej instalacji centralnego ogrzewania w budynku z opomiarowaniem każdego z mieszkań poprzez montaż liczników ciepła,
- budowa nowej instalacji ciepłej wody użytkowej w budynku z opomiarowaniem każdego z mieszkań poprzez montaż wodomierzy cieplej wody użytkowej,
- wymiana pionów wody zimnej z opomiarowaniem każdego z mieszkań poprzez montaż wodomierzy wody zimnej,
- wyposażenie każdego z mieszkań w kuchenkę gazową 4 - palnikową z piekarnikiem elektrycznym z wężem przyłącznym do butli gazowej 11 kg,
c) Branża elektryczna:
- wykonanie robót w zakresie instalacji elektrycznej – przebudowa przyłącza
- elektrycznego oraz rozdzielni głównej celem podłączenia instalacji fotowoltaicznej oraz zasilania węzła cieplnego z gruntową pompą ciepła,
- budowa instalacji fotowoltaicznej,
- budowa instalacji elektrycznej i oświetleniowej nowego węzła gruntowej pompy ciepła
Wykonawca jest odpowiedzialny za zaprojektowanie oraz wykonanie robót budowlanych objętych niniejszym zadaniem odpowiadających wymaganiom Zamawiającego, zawartym w SWZ, a w szczególności w PFU, które stanowi załącznik nr 1 do SWZ, zgodnych z praktyką i wiedzą inżynierską oraz zgodnych z polskim prawem i prawem UE.
3.4.) Identyfikator sekcji zmienianego ogłoszenia:
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
5.4. Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu Przed zmianą:
2. Zamawiający wymaga wykazania przez wykonawcę spełnienia warunków określonych w art. 112 ust. 2 ustawy Pzp dotyczących:
1) zdolności technicznej lub zawodowej: Zamawiający uzna, że wykonawca spełnia warunek wówczas, gdy:
a) wykaże się doświadczeniem polegającym na:
-wykonaniu w okresie ostatnich trzech lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, robót budowlanych odpowiadających przedmiotowi zamówienia tj. należytą realizacją co najmniej: dwóch zamówień polegającego na opracowaniu dokumentacji projektowo-kosztorysowej na zadanie polegające na termomodernizacji budynków wielorodzinnych z użyciem pompy ciepła z wykorzystaniem dolnych źródeł ciepła o wartości brutto minimum 40 000,00 dla każdego zadania. Informacja powyższa winna wynikać z żądanych przez zamawiającego dokumentów (rozdział IX specyfikacji) potwierdzających, że usługi i roboty zostały wykonane należycie;
i
wykonaniu w okresie ostatnich pięciu lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, robót budowlanych odpowiadających przedmiotowi zamówienia tj. należytą realizacją co najmniej: dwóch zamówień polegających na termomodernizacji budynków wielorodzinnych z użyciem pomp ciepła z wykorzystaniem dolnych źródeł ciepła o wartości minimum 1 200 000,00 zł brutto dla każdego zadania. Informacja powyższa winna wynikać z żądanych przez zamawiającego dokumentów (rozdział IX specyfikacji) potwierdzających, że usługi i roboty zostały wykonane należycie;
lub
dwóch zamówień polegających na termomodernizacji budynków wielorodzinnych z użyciem pomp ciepła z wykorzystaniem dolnych źródeł ciepła o wartości minimum 1 240 000,00 zł brutto w formule zaprojektuj i wybuduj dla każdego zadania. Informacja powyższa winna wynikać z żądanych przez zamawiającego dokumentów (rozdział IX specyfikacji) potwierdzających, że usługi i roboty zostały wykonane należycie.
b) wykaże, że w okresie realizacji zamówienia będzie dysponował osobami posiadającymi uprawnienia i kwalifikacje w celu wykonania zamówienia tj.:
- projektantem w specjalności architektonicznej – co najmniej 1 osobą posiadającą uprawnienia architektoniczne bez ograniczeń lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów, w zakresie niezbędnym do realizacji przedmiotu zamówienia,
- projektantem w specjalności konstrukcyjno-budowlanej - co najmniej 1 osobą mającą posiadającą uprawnienia konstrukcyjne bez ograniczeń lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów, w zakresie niezbędnym do realizacji przedmiotu zamówienia,
- projektantem w specjalności instalacyjnej w zakresie instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych - co najmniej 1 osobą posiadającą uprawnienia do projektowania bez ograniczeń w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów, w zakresie niezbędnym do realizacji przedmiotu zamówienia,
- projektantem w specjalności instalacyjnej w zakresie instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych - co najmniej 1 osobą posiadającą uprawnienia do projektowania bez ograniczeń w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów, w zakresie niezbędnym do realizacji przedmiotu zamówienia,
- kierownikiem budowy - co najmniej 1 osoba posiadająca uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno-budowlanej bez ograniczeń lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów, w zakresie niezbędnym do realizacji przedmiotu zamówienia,
- kierownikiem robót sanitarnych – co najmniej 1 osoba posiadająca uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów,
- kierownikiem robót elektrycznych – co najmniej 1 osoba posiadająca uprawnienia w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych lub odpowiadające im równoważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów
2) sytuacji finansowej lub ekonomicznej: wykonawca winien wykazać, że jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na kwotę nie mniejszą niż 2 000 000,00 zł.
Po zmianie:
2. Zamawiający wymaga wykazania przez wykonawcę spełnienia warunków określonych w art. 112 ust. 2 ustawy Pzp dotyczących:
1) zdolności technicznej lub zawodowej: Zamawiający uzna, że wykonawca spełnia warunek wówczas, gdy:
a) wykaże się doświadczeniem polegającym na:
-wykonaniu w okresie ostatnich trzech lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, robót budowlanych odpowiadających przedmiotowi zamówienia tj. należytą realizacją co najmniej: dwóch zamówień polegającego na opracowaniu dokumentacji projektowo-kosztorysowej na zadanie polegające na budowie, remoncie budynków użyteczności publicznej z użyciem pompy ciepła z wykorzystaniem dolnych źródeł ciepła o wartości brutto minimum 40 000,00 dla każdego zadania. Informacja powyższa winna wynikać z żądanych przez zamawiającego dokumentów (rozdział IX specyfikacji) potwierdzających, że usługi i roboty zostały wykonane należycie;
i
wykonaniu w okresie ostatnich pięciu lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, robót budowlanych odpowiadających przedmiotowi zamówienia tj. należytą realizacją co najmniej: dwóch zamówień polegających na budowie, remoncie budynków użyteczności publicznej z użyciem pomp ciepła z wykorzystaniem dolnych źródeł ciepła o wartości minimum 1 200 000,00 zł brutto dla każdego zadania. Informacja powyższa winna wynikać z żądanych przez zamawiającego dokumentów (rozdział IX specyfikacji) potwierdzających, że usługi i roboty zostały wykonane należycie;
lub
dwóch zamówień polegających na budowie, remoncie budynków użyteczności publicznej z użyciem pomp ciepła z wykorzystaniem dolnych źródeł ciepła o wartości minimum 1 240 000,00 zł brutto w formule zaprojektuj i wybuduj dla każdego zadania. Informacja powyższa winna wynikać z żądanych przez zamawiającego dokumentów (rozdział IX specyfikacji) potwierdzających, że usługi i roboty zostały wykonane należycie.
b) wykaże, że w okresie realizacji zamówienia będzie dysponował osobami posiadającymi uprawnienia i kwalifikacje w celu wykonania zamówienia tj.:
- projektantem w specjalności architektonicznej – co najmniej 1 osobą posiadającą uprawnienia architektoniczne bez ograniczeń lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów, w zakresie niezbędnym do realizacji przedmiotu zamówienia,
- projektantem w specjalności konstrukcyjno-budowlanej - co najmniej 1 osobą mającą posiadającą uprawnienia konstrukcyjne bez ograniczeń lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów, w zakresie niezbędnym do realizacji przedmiotu zamówienia,
- projektantem w specjalności instalacyjnej w zakresie instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych - co najmniej 1 osobą posiadającą uprawnienia do projektowania bez ograniczeń w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów, w zakresie niezbędnym do realizacji przedmiotu zamówienia,
- projektantem w specjalności instalacyjnej w zakresie instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych - co najmniej 1 osobą posiadającą uprawnienia do projektowania bez ograniczeń w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów, w zakresie niezbędnym do realizacji przedmiotu zamówienia,
- kierownikiem budowy - co najmniej 1 osoba posiadająca uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno-budowlanej bez ograniczeń lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów, w zakresie niezbędnym do realizacji przedmiotu zamówienia,
- kierownikiem robót sanitarnych – co najmniej 1 osoba posiadająca uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów,
- kierownikiem robót elektrycznych – co najmniej 1 osoba posiadająca uprawnienia w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych lub odpowiadające im równoważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów
2) sytuacji finansowej lub ekonomicznej: wykonawca winien wykazać, że jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na kwotę nie mniejszą niż 2 000 000,00 zł.