BZP: Zakup wraz z dostawą wyrobów medycznych (odczynników) oraz dzierżawą analizatorów parametrów krytycznych dla NZOZ Łużyckie Centrum Medyczne w Lubaniu sp. z o.o.
25.04.2025
2025/BZP 00206823/01
Niepubliczny Zakład Opieki Zdrowotnej Łużyckie Centrum Medyczne w Lubaniu Sp. z o.o.
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Dostawy
Zakup wraz z dostawą wyrobów medycznych (odczynników) oraz dzierżawą analizatorów parametrów krytycznych dla NZOZ Łużyckie Centrum Medyczne w Lubaniu sp. z o.o.
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Niepubliczny Zakład Opieki Zdrowotnej Łużyckie Centrum Medyczne w Lubaniu Sp. z o.o.
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 231190020
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Zawidowska 4
1.5.2.) Miejscowość: Lubań
1.5.3.) Kod pocztowy: 59-800
1.5.4.) Województwo: dolnośląskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL515 - Jeleniogórski
1.5.7.) Numer telefonu: 75 721 37 87
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zp@lcm-luban.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.lcm-luban.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - osoba prawna, o której mowa w art. 4 pkt 3 ustawy (podmiot prawa publicznego)
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Zdrowie
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Zakup wraz z dostawą wyrobów medycznych (odczynników) oraz dzierżawą analizatorów parametrów krytycznych dla NZOZ Łużyckie Centrum Medyczne w Lubaniu sp. z o.o.
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-7b19d91e-8b1c-48d3-a096-2a9b5df7e894
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00206823
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-04-25
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://www.platformazakupowa.pl/transakcja/10984833.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://www.platformazakupowa.pl/transakcja/1098483
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1.Postępowanie prowadzone jest w
języku polskim w formie elektronicznej za pośrednictwem platformazakupowa.pl pod adresem: https://www.platformazakupowa.pl/transakcja/1098483
2.Komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami w zakresie:
- przesyłania Zamaw. pytań do treści SWZ
- przesyłania odpowiedzi na wezwania Zamaw. wynikające z ustawy Pzp,
- przesyłania wniosków, informacji, oświadczeń Wykonawcy
- przesyłania odwołania będzie odbywała się za pośrednictwem platformazakupowa.pl i formularza Wyślij wiadomość do
Zamawiającego. Za datę przekazania (wpływu) odpowiedzi na wezwania, oświadczeń, wniosków, zawiadomień, informacji i innych dokumentów
przyjmuje się datę ich przesłania za pośrednictwem platformazakupowa.pl poprzez kliknięcie przycisku „Wyślij wiadomość do
Zamawiającego” po których pojawi się komunikat, że wiadomość została wysłana do Zamawiającego.
3.Zam. będzie przekazywał Wykon. informacje za pośrednictwem platformazakupowa.pl. Inf. dotyczące odpowiedzi na pytania,
zmiany specyfikacji, zmiany terminu składania i otwarcia ofert Zam. będzie zamieszczał na platformie w sekcji „Komunikaty”.
Korespondencja, której zgodnie z obowiązującymi przepisami adresatem jest konkretny Wykon., będzie przekazywana za
pośrednictwem platformazakupowa.pl do konkretnego Wykonawcy.
4.Wykonawca ma obowiązek sprawdzania komunikatów i wiadomości bezpośrednio na platformazakupowa.pl przesłanych przez
Zamaw., gdyż system powiadomień może ulec awarii lub powiadomienie może trafić do folderu SPAM.
5.Zamawiający, zgodnie z Rozporz. Prezesa Rady Ministrów z dnia 31 grudnia 2020r. w sprawie sposobu sporządzania i
przekazywania informacji oraz wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w
postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie, określa niezbędne wymagania sprzętowo-aplikacyjne
umożliwiające pracę na platformazakupowa.pl, tj.:
1) stały dostęp do sieci Internet o gwarantowanej przepustowości nie mniejszej niż 512 kb/s
2) komputer klasy PC lub MAC o następującej konfiguracji: pamięć min. 2 GB Ram, procesor Intel IV 2 GHZ lub jego nowsza wersja,
jeden z systemów operacyjnych - MS Windows 7, Mac Os x 10 4, Linux, lub ich nowsze wersje
3) zainstalowana dowolna przeglądarka internetowa, w przypadku Internet Explorer minimalnie wersja 10 0.
4) włączona obsługa JavaScript
5) zainstalowany program Adobe Acrobat Reader lub inny obsługujący format plików .pdf
6) Szyfrowanie na platformazakupowa.pl odbywa się za pomocą protokołu TLS 1.3.
7) platformazakupowa.pl działa według standardu przyjętego w komunikacji sieciowej - kodowanie UTF8
8) Oznaczenie czasu odbioru danych przez platformę zakupową stanowi datę oraz dokładny czas (hh:mm:ss) generowany wg. czasu
lokalnego serwera synchronizowanego z zegarem Głównego Urzędu Miar.
6.Wykonawca, przystępując do postępowania:
1) akceptuje warunki korzystania z platformazakupowa.pl określone w Regulaminie zamieszczonym na https://platformazakupowa.pl
w zakładce „Regulamin" oraz uznaje go za wiążący
2) zapoznał i stosuje się do Instrukcji składania ofert dostępnej pod linkiem https://platformazakupowa.pl/strona/instrukcje-wykonawca
7.Zamaw. nie ponosi odpowiedzialności za złożenie oferty w sposób niezgodny z Instrukcją korzystania z platformazakupowa.pl, w
szczególności za sytuację, gdy Zamaw. zapozna się z treścią oferty przed upływem terminu składania ofert (np. złożenie oferty w zakładce „Wyślij wiadomość do Zamawiającego”). Taka oferta zostanie uznana przez Zamaw. za ofertę handlową i nie będzie brana pod uwagę w postępowaniu, ponieważ nie został spełniony obowiązek z art. 221 Ustawy Pzp.
8.Zamaw. informuje, że instrukcje korzystania z platformazakupowa.pl dot. w szczególności logowania, składania wniosków o
wyjaśnienie treści SWZ, składania ofert oraz innych czynności podejmowanych w postępowaniu przy użyciu platformazakupowa.pl
znajdują się w zakładce „Instrukcje dla Wykonawców": https://platformazakupowa.pl/strona/instrukcje-wykonawca
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Rozdział XVII SWZ
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Rozdział XVII SWZ
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: ZP/05/2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Dostawy
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Tak
4.1.9.) Liczba części: 2
4.1.10.) Ofertę można składać na wszystkie części
4.1.11.) Zamawiający ogranicza liczbę części zamówienia, którą można udzielić jednemu wykonawcy: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
Część 1
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Odczynniki i analizator gazometrii z możliwością oznaczenia sodu, potasu i wapnia zjonizowanego w surowicy
4.2.6.) Główny kod CPV: 38434000-6 - Analizatory
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
33696500-0 - Odczynniki laboratoryjne
33696200-7 - Odczynniki do badania krwi
38500000-0 - Aparatura kontrolna i badawcza
33100000-1 - Urządzenia medyczne
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Tak
4.2.9) Rodzaj i maksymalna wartość opcji oraz okoliczności skorzystania z opcji:
1) Prawo opcji polegać będzie na możliwości dokonywania zamówień objętych przedmiotem zamówienia w maksymalnych liczbach określonych w kolumnie nr 5 „Ilość maksymalna” Załącznika 2 do SWZ. Minimalną ilością przedmiotu zamówienia, którą zrealizuje Zamawiający będzie ilość produktów określona w kolumnie nr 4 „Ilość minimalna” Załącznika 2 do SWZ.2) Zamawiający będzie miał prawo do korzystania z prawa opcji w zakresie określonym w pkt 1) zdanie pierwsze powyżej, w przypadku wystąpienia takiej potrzeby związanej ze zwiększoną liczbą pacjentów powodującą zwiększone zużycie przedmiotu zamówienia.
3) Wykonawcy nie przysługuje żadne roszczenie w stosunku do Zamawiającego w przypadku, gdy Zamawiający z prawa opcji nie skorzysta, bądź skorzysta w ilości mniejszej niż określona w kolumnie nr 5 „Ilość maksymalna” w Załączniku 2 do SWZ.
4) Wykonawca nie może odmówić Zamawiającemu wykonania zamówienia, w zakresie opisanym pkt 1) zdanie pierwsze.
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 36 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: W niniejszym postępowaniu zamawiający będzie oceniał oferty na
podstawie kryterium:
1) cena - waga 100,00 %
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 100,00
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 2
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Odczynniki i analizator parametrów krytycznych z możliwością oznaczania gazometrii z oksymetrią oraz elektrolitów i metabolitów
4.2.6.) Główny kod CPV: 38434000-6 - Analizatory
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
33696500-0 - Odczynniki laboratoryjne
33696200-7 - Odczynniki do badania krwi
38500000-0 - Aparatura kontrolna i badawcza
33100000-1 - Urządzenia medyczne
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Tak
4.2.9) Rodzaj i maksymalna wartość opcji oraz okoliczności skorzystania z opcji:
1) Prawo opcji polegać będzie na możliwości dokonywania zamówień objętych przedmiotem zamówienia w maksymalnych liczbach określonych w kolumnie nr 5 „Ilość maksymalna” Załącznika 2 do SWZ. Minimalną ilością przedmiotu zamówienia, którą zrealizuje Zamawiający będzie ilość produktów określona w kolumnie nr 4 „Ilość minimalna” Załącznika 2 do SWZ.2) Zamawiający będzie miał prawo do korzystania z prawa opcji w zakresie określonym w pkt 1) zdanie pierwsze powyżej, w przypadku wystąpienia takiej potrzeby związanej ze zwiększoną liczbą pacjentów powodującą zwiększone zużycie przedmiotu zamówienia.
3) Wykonawcy nie przysługuje żadne roszczenie w stosunku do Zamawiającego w przypadku, gdy Zamawiający z prawa opcji nie skorzysta, bądź skorzysta w ilości mniejszej niż określona w kolumnie nr 5 „Ilość maksymalna” w Załączniku 2 do SWZ.
4) Wykonawca nie może odmówić Zamawiającemu wykonania zamówienia, w zakresie opisanym pkt 1) zdanie pierwsze.
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 36 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: W niniejszym postępowaniu Zamawiający będzie oceniał oferty na
podstawie kryterium:
1) cena - waga 60,00 %,
2) parametry techniczne- 40,00 %
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60,00
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Parametry techniczne
4.3.6.) Waga: 40,00
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Nie
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
Zamawiający żąda przedłożenia:1) Deklaracji Zgodności do analizatora bądź Certyfikatu Zgodności do analizatora, jeżeli w ocenie jego zgodności brała udział jednostka notyfikowana. W przypadku, kiedy zaproponowany analizator nie wymaga Certyfikatu Zgodności należy załączyć do oferty stosowne oświadczenie- dotyczy Części Nr 1 i Części Nr 2.
2) Dokumenty potwierdzające, że zaoferowany asortyment spełnia parametry określone w kryteriach oceny ofert (np. certyfikat, katalog, prospekt, broszura, ulotka, dane techniczne, instrukcja obsługi producenta/ dystrybutora – w języku polskim), w których należy zaznaczyć wymagane przez Zamawiającego parametry – dotyczy Części Nr 2: pozycja nr 13, 14, 15, 25 Załącznika nr 5b do SWZ.
3) Karty charakterystyki substancji niebezpiecznych w przypadku, gdy oferowane odczynniki (dotyczy wszystkich odczynników) zawierają substancje niebezpieczne. W przypadku, kiedy zaproponowany asortyment nie wymaga w/w dokumentu, należy załączyć do oferty stosowne oświadczenie-dotyczy Części Nr 1 i Części Nr 2.
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Tak
5.10.) Przedmiotowe środki dowodowe podlegające uzupełnieniu po złożeniu oferty:
1) Deklaracja Zgodności do analizatora bądź Certyfikatu Zgodności do analizatora, jeżeli w ocenie jego zgodności brała udział jednostka notyfikowana. W przypadku, kiedy zaproponowany analizator nie wymaga Certyfikatu Zgodności należy załączyć do oferty stosowne oświadczenie - dotyczy Części Nr 1 i Części Nr 2.2) Dokumenty potwierdzające, że zaoferowany asortyment spełnia parametry określone w kryteriach oceny ofert (np. certyfikat, katalog, prospekt, broszura, ulotka, dane techniczne, instrukcja obsługi producenta/ dystrybutora – w języku polskim), w których należy zaznaczyć wymagane przez Zamawiającego parametry – dotyczy Części Nr 2: pozycja nr 13, 14, 15, 25 Załącznika nr 5b do SWZ.
3) Karty charakterystyki substancji niebezpiecznych w przypadku, gdy oferowane odczynniki (dotyczy wszystkich odczynników) zawierają substancje niebezpieczne. W przypadku, kiedy zaproponowany asortyment nie wymaga w/w dokumentu, należy załączyć do oferty stosowne oświadczenie- dotyczy Części Nr 1 i Części Nr 2.
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
1) Wypełniony Formularz ofertowe (Załącznik nr 1 do SWZ);2) Wypełniony Formularz asortymentowo-cenowy (Załącznik Nr 2 do SWZ) w zakresie części, na który jest składana oferta;
3) Wypełnione Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu z postępowania (Załącznik nr 3 do SWZ);
W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców, oświadczenie, o którym mowa powyżej składa każdy z Wykonawców;
4) Wypełniony Opis przedmiotu zamówienia/analizatora w zakresie części, na którą jest składana oferta (Załącznik Nr 5a i Załącznik Nr 5b do SWZ);
5) Dokument, z którego wynika zakres umocowania do działania w imieniu Wykonawcy w postępowaniu o udzielenie zamówienia:
a) odpis lub informacja z Krajowego Rejestru Sądowego, Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej lub inny właściwy rejestr.
UWAGA: Wykonawca nie jest zobowiązany do złożenia dokumentu, jeżeli dokument Zamawiający może uzyskać za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, o ile Wykonawca wskazał dane umożliwiające dostęp do tych dokumentów.
b) pełnomocnictwo lub innego dokument potwierdzającego umocowanie do reprezentowania Wykonawcy, jeżeli w imieniu Wykonawcy działa osoba, której umocowanie do jego reprezentowania nie wynika z dokumentów, o których mowa w lit. a).
UWAGA: Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania
w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1) Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo do reprezentowaniai zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Pełnomocnictwo winno być załączone do oferty.
2) Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia oświadczają w Formularzu ofertowym które dostawy wykonają poszczególni Wykonawcy.
3) Oświadczenia i dokumenty potwierdzające brak podstaw do wykluczenia z postępowania składa każdy
z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie.