Wojewoda Mazowiecki zawiadamia, że wydał decyzję Nr 152/SPEC/2024 o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej - rozbudowa drogi kategorii wojewódzkiej nr 803
25.11.2024
34347790
MAZOWIECKI URZĄD WOJEWÓDZKI W WARSZAWIE
ul. PL. BANKOWY 3/5
00-950
WARSZAWA
OBWIESZCZENIE WOJEWODY MAZOWIECKIEGO
Na podstawie art. 11f ust. 3 ustawy z dnia 10 kwietnia 2003 r. o szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych (Dz. U. z 2024 r., poz. 311) zawiadamia się, że w dniu 29 października 2024 r. Wojewoda Mazowiecki wydał decyzję Nr 152/SPEC/2024 o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej pn.: „Rozbudowa drogi kategorii wojewódzkiej nr 803 (ul. Partyzantów i ul. Garwolińskiej) na odcinku od ul. Dreszera do Artyleryjskiej wraz ze skrzyżowaniami”.
Inwestorem przedsięwzięcia jest Prezydent Miasta Siedlce, reprezentowany przez pełnomocnika Pana Grzegorza Toczyskiego.
Inwestycja zlokalizowana jest na terenie województwa mazowieckiego, powiatu siedleckiego, na terenie miasta Siedlce.
Działki usytuowania obiektu (miasto Siedlce, powiat siedlecki, województwo mazowieckie).
- numery działek w istniejącym pasie drogowym drogi wojewódzkiej nr 803:
obręb 0092 – działki o nr ew.: 79/2, 243,
obręb 0091 – działki o nr ew.: 283/6, 283/5,
- numery działek w projektowanym pasie drogowym drogi wojewódzkiej nr 803 (tłustym drukiem - numery działek przeznaczone do przejęcia pod inwestycję, przechodzące na rzecz właściwej jednostki samorządu terytorialnego, w nawiasie numery działek po podziale):
obręb 0092 – działki o nr ew.: 45/2 (45/3, 45/4), 1 (1/1, 1/2),
obręb 0091 – działka o nr ew.: 120/2 (120/4, 120/5),
- numer działki do przejęcia w całości, przeznaczona pod pas drogowy innej drogi publicznej drogi gminnej ul. Kraszewskiego, zgodnie z art. 11f ust. 1 pkt 2 ustawy zrid:
obręb 0091 – działka o nr ew.: 144/2,
- numery działek podlegające podziałowi, przeznaczone pod pas drogowy innej drogi publicznej drogi gminnej ul. Kraszewskiego, zgodnie z art. 11f ust. 1 pkt 2 ustawy zrid (tłustym drukiem - numery działek przeznaczone do przejęcia pod budowę innej drogi publicznej drogi gminnej ul. Kraszewskiego, w nawiasie numery działek po podziale):
obręb 0091 – działki o nr ew.: 325/3 (325/7, 325/8), 143/2 (143/3, 143/4),
- numery działek podlegające ograniczeniu w korzystaniu niewchodzące w skład projektowanego pasa drogowego, przeznaczone pod budowę lub innych dróg publicznych oraz rozbiórki obiektów budowlanych nieprzewidzianych do dalszego użytkowania (w nawiasie numer działki po podziale):
obręb 0091 – działki o nr ew.: 142/4, 325/3 (325/8), 280/2, 288.
Decyzja o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej stanowi podstawę do dokonania wpisów w księdze wieczystej i katastrze nieruchomości – art. 12 ust. 3 ustawy z dnia 10 kwietnia 2003r. o szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych.
Jednocześnie informuje się, że w przypadku, w którym dotychczasowy właściciel lub użytkownik wieczysty nieruchomości objętej decyzją o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej odpowiednio wyda tę nieruchomość lub wyda nieruchomość i opróżni lokal oraz inne pomieszczenia niezwłocznie, lecz nie później niż w terminie 30 od dnia otrzymania zawiadomienia o wydaniu decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej posiadającej rygor natychmiastowej wykonalności – wysokość odszkodowania powiększa się o kwotę 5% wartości nieruchomości lub wartości prawa użytkowania wieczystego.
Ponadto tutejszy organ wyjaśnia, iż zgodnie z art. 12 ust. 4b ustawy o szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych: „decyzję ustalającą wysokość odszkodowania wydaje się w terminie 30 dni od dnia, w którym decyzja o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej stała się ostateczna.”
Jeśli wykazują Państwo gotowość do wydania nieruchomości, w celu udokumentowania powyższego faktu winni Państwo wysłać oświadczenie do inwestora.
Od powyższej decyzji przysługuje prawo do wniesienia odwołania w terminie 14 dni od dnia jej doręczenia, do Ministra Rozwoju i Technologii, za pośrednictwem Wojewody Mazowieckiego.
Zgodnie z art. 49 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2024 r., poz. 572), doręczenie uważa się za dokonane po upływie czternastu dni od dnia publicznego ogłoszenia.
Z treścią decyzji oraz z dokumentacją sprawy można zapoznać się w Wydziale Infrastruktury i Rolnictwa Mazowieckiego Urzędu Wojewódzkiego w Warszawie Delegatura-Placówka Zamiejscowa w Radomiu, ul. Żeromskiego 53, w godzinach: poniedziałek 1300 – 1600 oraz czwartek 800 - 1200 po wcześniejszym umówieniu się telefonicznym pod nr (48) 36- 20- 594. Osoby nieumówione nie będą obsługiwane.
Czas przeznaczony na zapoznanie się z aktami wynosi do 30 min i nie może zostać przedłużony.
W trakcie prowadzonego postępowania, o czynnościach tutejszego organu, strony postępowania będą informowane w drodze publicznych obwieszczeń, zgodnie z art. 49 § 1 Kpa.
Data publicznego obwieszczenia 25 listopada 2024 r.
WIR-I.7820.2.13.2024.EPJ