Ogłoszenie Burmistrza Międzyrzecza o przystąpieniu do przeprowadzenie konsultacji społecznych dotyczących projektu uchwały Rady Miejskiej w Międzyrzeczu
10.04.2025
34371574
GMINA MIĘDZYRZECZ
ul. RYNEK 1
66-300
MIĘDZYRZECZ
OGŁOSZENIE
BURMISTRZA MIĘDZYRZECZA
o przystąpieniu do przeprowadzenie konsultacji społecznych dotyczących projektu uchwały Rady Miejskiej w Międzyrzeczu w sprawie wyznaczenia obszaru zdegradowanego i obszaru rewitalizacji gminy Międzyrzecz
Na podstawie art. 6 ustawy z dnia 9 października 2015 r. o rewitalizacji (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 278) Burmistrz Międzyrzecza informuje o rozpoczęciu konsultacji społecznych projektu Uchwały Rady Miejskiej w Międzyrzeczu w sprawie wyznaczenia obszaru zdegradowanego i obszaru rewitalizacji gminy Międzyrzecz.
Wyznaczenie obszaru zdegradowanego i obszaru rewitalizacji jest niezbędne do opracowania Gminnego Programu Rewitalizacji, który warunkuje proces rewitalizacji na tych obszarach gminy, na których stwierdzono największe nasilenie negatywnych zjawisk.
Za obszar rewitalizacji w gminie Międzyrzecz uznano cały obszar zdegradowany, tj. śródmiejski obszar Międzyrzecza, obszary zurbanizowane, położone wzdłuż ulicy Poznańskiej w Międzyrzeczu, w tym obszar wschodniej części miasta (tzw. Obrzyce), obejmujący kompleks obiektów szpitalnych i poszpitalnych. Wg danych Urzędu Miejskiego w Międzyrzeczu z 2023 r. obszar zdegradowany zamieszkany był przez 4.267 osób (18,96% ludności gminy) i miał powierzchnię 158,0 ha (0,5% powierzchni gminy).
Konsultacje prowadzone będą w okresie od dnia 18 kwietnia 2025 r. do dnia 20 maja 2025 r. w formie:
- Spotkania otwartego z mieszkańcami gminy, umożliwiającego omówienie propozycji wyznaczenia obszaru zdegradowanego i obszaru rewitalizacji w gminie Międzyrzecz, a także zgłaszanie uwag, opinii i propozycji oraz składanie ich ustnie do protokołu. Spotkanie odbędzie się: w dniu 8 maja 2025 r. w Urzędzie Miejskim w Międzyrzeczu w Sali Narad o godz. 15:00.
- Zbierania uwag i opinii w formie papierowej oraz elektronicznej z wykorzystaniem formularza konsultacyjnego, stanowiącego załącznik nr 2 do niniejszego zarządzenia. Wypełniony formularz można dostarczyć drogą elektroniczną na adres e-mail: um@miedzyrzecz.pl drogą korespondencyjną na adres: Urząd Miejski w Międzyrzeczu, Rynek 1, 66-300 Międzyrzecz lub złożyć bezpośrednio w punkcie podawczym urzędu.
- Ustnie do protokołu w siedzibie Urzędu Miejskiego w Międzyrzeczu w Wydziale Planowania Przestrzennego lub telefonicznie pod numerem 095 742-69-65 w godzinach pracy Urzędu.
- Badania ankietowego z udziałem mieszkańców gminy Międzyrzecz.
Projekt uchwały w sprawie wyznaczenia obszaru zdegradowanego i obszaru rewitalizacji gminy Międzyrzecz wraz z formularzem konsultacyjnym będą dostępne od dnia 18 kwietnia 2025 r.:
- w Biuletynie Informacji Publicznej;
- na stronie internetowej Urzędu Miejskiego w Międzyrzeczu pod adresem: https://bip.miedzyrzecz.pl/245/Konsultacje_z_mieszkancami/;
- w siedzibie Urzędu Miejskiego w Międzyrzeczu w Wydziale Planowania Przestrzennego, pokój 304.
Organem właściwym do rozpatrzenia uwag i wniosków jest Burmistrz Międzyrzecza.
Po zakończeniu konsultacji społecznych opracowany zostanie raport podsumowujący ich przebieg, zawierający w szczególności wykaz zgłoszonych uwag wraz z propozycją ich rozpatrzenia i uzasadnieniem oraz protokoły z przeprowadzonych w ramach konsultacji czynności. Raport zostanie opublikowany na stronie internetowej pod adresem: https://bip.miedzyrzecz.pl/245/Konsultacje_z_mieszkancami/, w terminie 30 dni od dnia zakończenia konsultacji.
Z up. BURMISTRZA MIĘDZYRZECZA
Adriana Dydyna-Marycka
Zastępca Burmistrza
Zgodnie z art. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE, informujemy, że:
- Administratorem danych przetwarzanych w Urzędzie Miejskim w Międzyrzeczu jest Burmistrz Międzyrzecza z siedzibą 66-300 Międzyrzecz, ul. Rynek 1, tel.: 95 742 69 30, adres e-mail: um@miedzyrzecz.pl. Administrator wyznaczył inspektora ochrony danych, z którym można się skontaktować poprzez email: ido@miedzyrzecz.pl lub pisemnie na adres siedziby administratora.
- Celem zbierania danych jest realizacja obowiązków gminy w zakresie planowania przestrzennego.
- Przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do treści danych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, a także prawo sprzeciwu, zażądania zaprzestania przetwarzania i przenoszenia danych, jak również prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie oraz prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
- Podanie danych jest dobrowolne, lecz niezbędne do wykonania czynności administracyjnych. W przypadku niepodania danych nie będzie możliwe wykonanie tych czynności.
- Dane udostępnione przez Panią/Pana nie będą podlegały udostępnieniu podmiotom trzecim. Odbiorcami danych będą tylko instytucje upoważnione z mocy prawa.
- Dane udostępnione przez Panią/Pana nie będą podlegały profilowaniu.
- Administrator danych nie ma zamiaru przekazywać danych osobowych do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowej.
- Dane osobowe będą przechowywane (przez okres 30 lat, 5 lat, itp.) do czasu ustania potrzeby ich przechowywania i przetwarzania.