Ogłoszenie Wójta Gminy Przytocznej o przystąpieniu do sporządzenia miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego dla fragmentów obrębów Goraj, Strychy, Wierzbno w gminie Przytoczna
11.04.2025
34371789
GMINA PRZYTOCZNA
ul. ROKITNIAŃSKA 4
66-340
PRZYTOCZNA
OGŁOSZENIE
WÓJTA GMINY PRZYTOCZNEJ
o przystąpieniu do sporządzenia miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego dla fragmentów obrębów Goraj, Strychy, Wierzbno w gminie Przytoczna
Na podstawie art. 17 pkt 1 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (Dz. U. z 2024 r., poz. 1130ze zm. ) oraz art. 6a ustawy z dnia 20 maja 2016 r. o inwestycjach w zakresie elektrowni wiatrowych (Dz. U. z 2024 r., poz. 317)
zawiadamiam
o podjęciu przez Radę Gminy Przytoczna uchwały:
- Nr XV/110/2025 z dnia 27 marca 2025r. w sprawie przystąpienia do sporządzenia miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego dla fragmentów obrębów Goraj, Strychy, Wierzbno w gminie Przytoczna.
Obszar objęty opracowaniem planu miejscowego obejmuje grunty o łącznej powierzchni około 2948 ha, położone w obrębie ewidencyjnym Chełmsko , Krasne Dłusko, Nowa Niedrzwica, Twierdzielewo Goraj, Strychy, Wierzbno, gmina Przytoczna, przy granicy z gminą Pszczew oraz gminą Skwierzyna.
Zainteresowani mogą składać wnioski do projektu planu miejscowego w terminie do 09 maja 2025r. w następujący sposób:
- na piśmie utrwalonym w formie papierowej na adres Urząd Gminy Przytoczna ul. Rokitniańska 4, 66-340 Przytoczna,
- za pomocą poczty elektronicznej na adres e-mailug@przytoczna.pl
- na adres poprzez adres do e-doręczeń- AE:PL-98756-71980-DCEVB-19
- na adres Elektronicznej Skrzynki Podawczej Urzędu Gminy Przytoczna poprzez platformę ePUAP: axs7t930cr.
Wnioski należy składać na formularzu stanowiącym załącznik do rozporządzenia Ministra Rozwoju i Technologii z dnia 13 listopada 2023 r. w sprawie wzoru formularza pisma dotyczącego aktu planowania przestrzennego (Dz.U. z 2023r., poz. 2509).Wzór formularza pod adresem https://bip.przytoczna.pl/files/file_add/download/961_wzor_formularza_pisma_dot_aktu_planowania_przestrzennego.docx
Wniosek powinien zawierać:
- imię, nazwisko i adres zamieszkania albo nazwę i adres siedziby wnioskodawcy,
- adres poczty elektronicznej o ile wnioskodawca taki posiada,
- oznaczenie nieruchomości, której dotyczy wskazując nr działki lub adres,
- informację czy wnioskodawca jest właścicielem lub użytkownikiem wieczystym nieruchomości objętej wnioskiem,
- dodatkowe dane do kontaktu takie jak adres do korespondencji lub numer telefonu, o ile wnioskodawca uzna to za konieczne.
Organem właściwym do rozpatrzenia wniosków jest Wójt Przytocznej.
Informuję również, że zgodnie z art. 6e ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 20 maja 2016 r. o inwestycjach w zakresie elektrowni wiatrowych:
- w dniu 26 kwietnia 2025 r. o godz. 10.00 w Urzędzie Gminy Przytoczna ul. Rokitniańska 4, 66-340 Przytoczna- SALA NARAD na parterze, odbędzie się spotkanie otwarte, w formie spotkania bezpośredniego,
- w dniu 26 kwietnia 2025 r. o godz. od 9.00-10.00, odbędzie się spotkanie otwarte, prowadzone za pomocą środków porozumiewania się na odległość; informację o łączu będzie można uzyskać najpóźniej w dniu spotkania na stronie Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu Gminy Przytoczna pod adresem: https://bip.przytoczna.pl w zakładce „Zagospodarowanie przestrzenne” / „ Miejscowe plany zagospodarowania przestrzennego „/„MPZP POD WIATRAKI”.
W/w spotkania otwarte dotyczyć będą rozwiązań możliwych do ujęcia w planie miejscowym, i podczas których możliwe będzie zabranie głosu, zadawanie pytań oraz składanie uwag.
Jednocześnie na podstawie art. 39 ust. 1 w związku z art. 46 ust. 1 pkt 1 oraz art. 40 i 41 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (t.j. Dz. U. z 2024 r., poz. 1112), podaję do publicznej wiadomości informację o przystąpieniu do przeprowadzenia strategicznej oceny oddziaływania na środowisko na potrzeby opracowania projektu planu miejscowego.
W ramach strategicznej oceny oddziaływania na środowisko mogą być składane uwagi i wnioski w nieprzekraczalnym terminie do dnia 9 maja 2025 r.
Zgodnie z art. 40 w/w ustawy uwagi i wnioski mogą być wnoszone:
- na piśmie utrwalonym w formie papierowej na adres Urząd Gminy Przytoczna ul. Rokitniańska 4, 66-340 Przytoczna,
- ustnie do protokołu,
- za pomocą poczty elektronicznej na adres e-mail ug@przytoczna.pl
- na adres poprzez adres do e-doręczeń- AE:PL-98756-71980-DCEVB-19
- na adres Elektronicznej Skrzynki Podawczej Urzędu Gminy Przytoczna poprzez platformę ePUAP: axs7t930cr.
Wniosek powinien zawierać nazwisko, imię, nazwę i adres wnioskodawcy oraz przedmiot wniosku. Organem właściwym do rozpatrzenia uwag i wniosków jest Wójt Przytocznej.
Z dokumentacją sprawy można zapoznać się w siedzibie Urzędu Gminy w Przytocznej ul. Rokitnińska 4 , 66-340 Przytoczna, pok. Nr 6 , w godzinach pracy urzędu.
Wójt Gminy Przytocznej
(-) Bartłomiej Kucharyk
Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Dz.U.UE.L. z 2016r. Nr 119, s.1 ze zm.) - dalej: „RODO” informuję, że:
-
- Administratorem Państwa danych jest Wójt Gminy Przytoczna z siedzibą ul. Rokitniańska 4, 66-340 Przytoczna; tel. (95) 74 94 310, mail: ug@przytoczna.pl,
- Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych, z którym mogą się Państwo kontaktować we wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych za pośrednictwem adresu email: inspektor@cbi24.pl lub pisemnie na adres Administratora.
- Państwa dane osobowe będą przetwarzane w celu realizacji obowiązków Referatu Inwestycji, Rozwoju, Gospodarki i Ochrony Środowiska w zakresie spraw związanych m.in. z:
- prowadzeniem postępowań związanych z ustaleniem warunków zabudowy i zagospodarowania terenu,
- prowadzenia postępowań w sprawie ustalenia lokalizacji inwestycji celu publicznego,
- wydawania zaświadczeń, o przeznaczeniu nieruchomości w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego/studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy, o zgodności zamierzonego sposobu użytkowania obiektu budowlanego z ustaleniami obowiązującego miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego,
o rewitalizacji w rozumieniu ustawy z dnia 9 października 2015 r., - nadawaniem numerów porządkowych nieruchomości,
- wydawania wypisów i wyrysów z miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego/studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy,
- wydawanie opinii o ochronie konserwatorskiej tj. czy nieruchomość lub obiekt budowlany znajduje się pod ochroną konserwatora zabytków oraz czy w granicach działki występuje stanowisko archeologiczne,
- prowadzenia postępowań o udzielenie zamówienia publicznego o wartości nieprzekraczającej kwoty określonej w art. 4 pkt 8 ustawy PZP, tj. poniżej 30 000 euro, jak również w celu realizacji praw oraz obowiązków wynikających z przepisów prawa (art. 6 ust. 1 lit. c RODO) oraz
- Ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego,
- Ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym,
- Ustawy z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami,
- Ustawy z dnia 9 października 2015 r. o rewitalizacji,
- Ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych.
- Państwa dane osobowe będą przetwarzane przez okres niezbędny do realizacji ww. celu
z uwzględnieniem okresów przechowywania określonych w przepisach szczególnych, w tym przepisów archiwalnych. - Państwa dane nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym nie będą podlegać profilowaniu.
- Państwa dane osobowych nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy (obejmujący Unię Europejską, Norwegię, Liechtenstein i Islandię).
- W związku z przetwarzaniem Państwa danych osobowych, przysługują Państwu następujące prawa:
- Państwa dane osobowe będą przetwarzane przez okres niezbędny do realizacji ww. celu
- prawo dostępu do swoich danych oraz otrzymania ich kopii;
- prawo do sprostowania (poprawiania) swoich danych osobowych;
- prawo do ograniczenia przetwarzania danych osobowych;
- prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa), w sytuacji, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych narusza przepisy ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych (RODO);
- Podanie przez Państwa danych osobowych jest obowiązkowe. Nieprzekazanie danych skutkować będzie brakiem realizacji celu, o którym mowa w punkcie 2.
- Państwa dane mogą zostać przekazane podmiotom zewnętrznym na podstawie umowy powierzenia przetwarzania danych osobowych, a także podmiotom lub organom uprawnionym na podstawie przepisów prawa.