BZP: Przeprowadzenie szkoleń, kursów i studiów podyplomowych w ramach realizacji projektu Wsparcie kształcenia ogólnego w szkołach podstawowych Gminy Siewierz
06.11.2024
2024/BZP 00580580/01
Gmina Siewierz
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia
Przeprowadzenie szkoleń, kursów i studiów podyplomowych w ramach realizacji projektu Wsparcie kształcenia ogólnego w szkołach podstawowych Gminy Siewierz
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Nazwa zamawiającego: Gmina Siewierz
1.3.) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 276258227
1.4.) Adres zamawiającego:
1.4.1.) Ulica: Żwirki i Wigury 16
1.4.2.) Miejscowość: Siewierz
1.4.3.) Kod pocztowy: 42-470
1.4.4.) Województwo: śląskie
1.4.5.) Kraj: Polska
1.4.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL22B - Sosnowiecki
1.4.7.) Numer telefonu: 32 64 99 400
1.4.8.) Numer faksu: 32 64 99 402
1.4.9.) Adres poczty elektronicznej: siewierz@siewierz.pl
1.4.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.siewierz.pl
1.5.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.6.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00580580
2.2.) Data ogłoszenia: 2024-11-06
SEKCJA III ZMIANA OGŁOSZENIA
3.2.) Numer zmienianego ogłoszenia w BZP: 2024/BZP 00566737
3.3.) Identyfikator ostatniej wersji zmienianego ogłoszenia: 01
3.4.) Identyfikator sekcji zmienianego ogłoszenia:
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
4.2.2. Krótki opis przedmiotu zamówienia (Część zamówienia nr 19) Przed zmianą:
CZĘŚĆ 19
Kurs kwalifikacyjny z zakresu arteterapii - 4 uczestników
1. W trakcie kursu z arteterapii uczestnicy mają zdobyć wiedzę i umiejętności niezbędne do prowadzenia zajęć terapeutycznych z wykorzystaniem sztuki, w tym: dzieł plastycznych i teatralnych, muzyki, tańca, a także literatury.
2. Uczestnik kursu ma zdobyć umiejętności w zakresie opracowywania programów terapeutycznych i przeprowadzania na ich podstawie zajęć z wykorzystaniem różnorodnych elementów arteterapii, a także poznać podstawy psychologii, wpływ sztuki na emocje człowieka oraz metody pracy terapeutycznej. Zdobyte podczas kursu kompetencje mają umożliwić słuchaczowi przygotowanie się do różnorodnych działań terapeutycznych, mających na celu wsparcie we współczesnej edukacji i wychowaniu, profilaktyce zdrowia psychicznego oraz kreatywnego wzmacniania rozwoju człowieka.
3. Czas trwania kursu: minimum 270 godzin, forma e-learningowa
Zaliczenie kursu będzie się odbywać stacjonarnie. Pozytywny wynik egzaminu ma umożliwić wydanie dokumentacji potwierdzającej nabycie kwalifikacji zgodnych z rozporządzeniem MEiN.
Po zmianie:
CZĘŚĆ 19
Kurs z zakresu arteterapii - 3 uczestników
1. W trakcie kursu z arteterapii uczestnicy mają zdobyć wiedzę i umiejętności niezbędne do prowadzenia zajęć terapeutycznych z wykorzystaniem sztuki, w tym: dzieł plastycznych i teatralnych, muzyki, tańca, a także literatury.
2. Uczestnik kursu ma zdobyć umiejętności w zakresie opracowywania programów terapeutycznych i przeprowadzania na ich podstawie zajęć z wykorzystaniem różnorodnych elementów arteterapii, a także poznać podstawy psychologii, wpływ sztuki na emocje człowieka oraz metody pracy terapeutycznej. Zdobyte podczas kursu kompetencje mają umożliwić słuchaczowi przygotowanie się do różnorodnych działań terapeutycznych, mających na celu wsparcie we współczesnej edukacji i wychowaniu, profilaktyce zdrowia psychicznego oraz kreatywnego wzmacniania rozwoju człowieka.
3. Czas trwania kursu: minimum 270 godzin, forma e-learningowa
Zaliczenie kursu będzie się odbywać stacjonarnie. Pozytywny wynik egzaminu ma umożliwić wydanie dokumentacji potwierdzającej nabycie kwalifikacji zgodnych z rozporządzeniem MEiN.
3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
4.2.2. Krótki opis przedmiotu zamówienia (Część zamówienia nr 24) Przed zmianą:
CZĘŚĆ 24
Studia podyplomowe z zakresu pedagogiki specjalnej „Pedagogika korekcyjna” – 2 uczestników
1. Studia mają zapoznać słuchaczy z następującymi zagadnieniami:
- specyficzne trudności w rozwoju i nauce dzieci i młodzieży - dysleksja, dysgrafia, dysortografia, dyskalkulia,
- niespecyficzne trudności w rozwoju i nauce dzieci i młodzieży - niepełnosprawności, zagrożenie niedostosowaniem społecznym i niedostosowanie społeczne, zaburzenia neurorozwojowe.
2. Program studiów ma zawierać również zajęcia praktyczne, kształtujące u słuchaczy umiejętności stawiania diagnozy oraz prowadzenia usprawniania dzieci i uczniów w oparciu o trafne i najnowsze metody i sposoby pracy z nimi.
Studia mają przygotować absolwentów do:
- rozpoznawania i zaspokajania specjalnych potrzeb edukacyjnych dzieci i młodzieży ze specyficznymi i niespecyficznymi trudnościami w rozwoju oraz uczeniu się,
- stosowania przepisów prawa oświatowego dotyczących organizowania kształcenia, pomocy, wsparcia i opieki dla tych dzieci i uczniów w przedszkolach, szkołach i placówkach oraz prowadzenia dokumentacji,
- prowadzenia zajęć specjalistycznych, korekcyjno - kompensacyjnych oraz innych o charakterze terapeutycznym dla dzieci i młodzieży ze specyficznymi
i niespecyficznymi trudnościami w rozwoju oraz uczeniu się,
- pracy z rodziną dzieci i młodzieży z tymi trudnościami.
3. Po ukończeniu studiów, absolwent ma uzyskać kwalifikacje z pedagogiki specjalnej w zakresie terapii pedagogicznej do prowadzenia wczesnego wspomagania rozwoju, zajęć korekcyjno-kompensacyjnych oraz innych o charakterze terapeutycznym dla dzieci i uczniów ze specyficznymi i niespecyficznymi trudnościami w rozwoju i uczeniu się.
Program studiów podyplomowych ma uwzględniać wszystkie wymagania wynikające z:
- Rozporządzenia Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 25 lipca 2019 r.
w sprawie standardów kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu nauczyciela (Dz.U. z 2019 r., poz. 1450),
- Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 sierpnia 2017 r. w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli,
- Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 9 sierpnia 2017 r. w sprawie zasad organizacji i udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach.
4. Czas trwania: 3 semestry. Liczba godzin dydaktycznych: minimum 390h zajęć dydaktycznych + 120h praktyki zawodowej
Forma zajęć: online
Zajęcia w ramach studiów podyplomowych powinny odbywać się w systemie weekendowym (piątek po godzinie 15.00 oraz/lub w soboty oraz/lub niedziele) lub w tygodniu w godzinach popołudniowych.
Po zmianie:
CZĘŚĆ 24
Studia podyplomowe z zakresu pedagogiki specjalnej „Pedagogika korekcyjna” – 2 uczestników
1. Studia mają zapoznać słuchaczy z następującymi zagadnieniami:
- specyficzne trudności w rozwoju i nauce dzieci i młodzieży - dysleksja, dysgrafia, dysortografia, dyskalkulia,
- niespecyficzne trudności w rozwoju i nauce dzieci i młodzieży - niepełnosprawności, zagrożenie niedostosowaniem społecznym i niedostosowanie społeczne, zaburzenia neurorozwojowe.
2. Program studiów ma zawierać również zajęcia praktyczne, kształtujące u słuchaczy umiejętności stawiania diagnozy oraz prowadzenia usprawniania dzieci i uczniów w oparciu o trafne i najnowsze metody i sposoby pracy z nimi.
Studia mają przygotować absolwentów do:
- rozpoznawania i zaspokajania specjalnych potrzeb edukacyjnych dzieci i młodzieży ze specyficznymi i niespecyficznymi trudnościami w rozwoju oraz uczeniu się,
- stosowania przepisów prawa oświatowego dotyczących organizowania kształcenia, pomocy, wsparcia i opieki dla tych dzieci i uczniów w przedszkolach, szkołach i placówkach oraz prowadzenia dokumentacji,
- prowadzenia zajęć specjalistycznych, korekcyjno - kompensacyjnych oraz innych o charakterze terapeutycznym dla dzieci i młodzieży ze specyficznymi
i niespecyficznymi trudnościami w rozwoju oraz uczeniu się,
- pracy z rodziną dzieci i młodzieży z tymi trudnościami.
3. Po ukończeniu studiów, absolwent ma uzyskać kwalifikacje z pedagogiki specjalne w zakresie terapii pedagogicznej do prowadzenia wczesnego wspomagania rozwoju, zajęć korekcyjno-kompensacyjnych oraz innych o charakterze terapeutycznym dla dzieci i uczniów ze specyficznymi i niespecyficznymi trudnościami w rozwoju i uczeniu się.
Program studiów podyplomowych ma uwzględniać wszystkie wymagania wynikające z:
- Rozporządzenia Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 25 lipca 2019 r. w sprawie standardów kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu nauczyciela (t. j. Dz.U. z 2024 r., poz. 453),
- Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej 14 września 2023 r. w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli (t. j. Dz. U. 2023, poz. 2102).
- Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 9 sierpnia 2017 r. w sprawie zasad organizacji i udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 1798).
4. Czas trwania: 3 semestry. Liczba godzin dydaktycznych: minimum 390h zajęć dydaktycznych + 120h praktyki zawodowej
Forma zajęć: online
Zajęcia w ramach studiów podyplomowych powinny odbywać się w systemie weekendowym (piątek po godzinie 15.00 oraz/lub w soboty oraz/lub niedziele) lub w tygodniu w godzinach popołudniowych.
3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
4.2.2. Krótki opis przedmiotu zamówienia (Część zamówienia nr 26) Przed zmianą:
CZĘŚĆ 26
Studia podyplomowe „Edukacja i terapia osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu” – 1 uczestnik
1. Program studiów ma obejmować m.in następujące zagadnienia:
a) Dydaktyka specjalna:
- koncepcje i systemy dydaktyczne kształcenia specjalnego,
- dydaktyka specjalna - projektowanie zajęć edukacyjnych
b) Diagnostyka w pedagogice specjalnej
- badania diagnostyczne i eksperymentalne w pedagogice specjalnej
c) Przygotowanie merytoryczne:
- podstawy prawne kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnej, niedostosowanej społecznie i zagrożonej niedostosowaniem społecznym,
- medyczne podstawy zaburzeń ze spektrum autyzmu,
- podstawy psychiatrii, psychopatologii i neurologii,
- problemy medyczne dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu,
- monitorowanie stanu zdrowia dziecka ze spektrum autyzmu – narzędzia i kryteria diagnostyczne zaburzeń,
- funkcjonowanie szkolne ucznia z zaburzeniami ze spektrum autyzmu,
- psychologiczno-pedagogiczne podstawy wiedzy o zaburzeniach ze spektrum autyzmu,
- podstawy neuropsychologii,
- diagnoza psychopedagogiczna uczniów z zaburzeniami ze spektrum autyzmu,
- edukacji i terapia dziecka z zaburzeniami ze spektrum autyzmu.
2. Absolwenci mają otrzymać świadectwo ukończenia studiów podyplomowych potwierdzające kwalifikacje do prowadzenia zajęć rewalidacyjnych i terapeutycznych oraz podejmowania działań edukacyjnych i wspierających przyszłego podopiecznego z zaburzeniami ze spektrum autyzmu, w tym z zespołem Aspergera na poziomie indywidualnym jaki i klasy szkolnej we wszystkich typach szkół, w których przebywa dziecko autystyczne i w ramach wczesnego wspomagania rozwoju.
Program studiów podyplomowych ma uwzględniać wszystkie wymagania wynikające z:
- Rozporządzenia Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 25 lipca 2019 r. w sprawie standardów kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu nauczyciela (Dz.U. z 2019 r., poz. 1450).
- Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 sierpnia 2017 r. w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli.
- Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 9 sierpnia 2017 r. w sprawie zasad organizacji i udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach.
3. Czas trwania studiów: 3 semestry, realizowane w 2 semestry, minimum 450 godzin i 180 godzin praktyk zawodowych
Forma studiów: online
Zajęcia w ramach studiów podyplomowych powinny odbywać się w systemie weekendowym (piątek po godzinie 15.00 oraz/lub w soboty oraz/lub niedziele) lub w tygodniu w godzinach popołudniowych.
Po zmianie:
CZĘŚĆ 26
Studia podyplomowe „Edukacja i terapia osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu” – 1 uczestnik
1. Program studiów ma obejmować m.in następujące zagadnienia:
a) Dydaktyka specjalna:
- koncepcje i systemy dydaktyczne kształcenia specjalnego,
- dydaktyka specjalna - projektowanie zajęć edukacyjnych
b) Diagnostyka w pedagogice specjalnej
- badania diagnostyczne i eksperymentalne w pedagogice specjalnej
c) Przygotowanie merytoryczne:
- podstawy prawne kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnej, niedostosowanej społecznie i zagrożonej niedostosowaniem społecznym,
- medyczne podstawy zaburzeń ze spektrum autyzmu,
- podstawy psychiatrii, psychopatologii i neurologii,
- problemy medyczne dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu,
- monitorowanie stanu zdrowia dziecka ze spektrum autyzmu – narzędzia i kryteria diagnostyczne zaburzeń,
- funkcjonowanie szkolne ucznia z zaburzeniami ze spektrum autyzmu,
- psychologiczno-pedagogiczne podstawy wiedzy o zaburzeniach ze spektrum autyzmu,
- podstawy neuropsychologii,
- diagnoza psychopedagogiczna uczniów z zaburzeniami ze spektrum autyzmu,
- edukacji i terapia dziecka z zaburzeniami ze spektrum autyzmu.
2. Absolwenci mają otrzymać świadectwo ukończenia studiów podyplomowych potwierdzające kwalifikacje do prowadzenia zajęć rewalidacyjnych i terapeutycznych oraz podejmowania działań edukacyjnych i wspierających przyszłego podopiecznego z zaburzeniami ze spektrum autyzmu, w tym z zespołem Aspergera na poziomie indywidualnym jaki i klasy szkolnej we wszystkich typach szkół, w których przebywa dziecko autystyczne i w ramach wczesnego wspomagania rozwoju.
Program studiów podyplomowych ma uwzględniać wszystkie wymagania wynikające z:
- Rozporządzenia Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 25 lipca 2019 r. w sprawie standardów kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu nauczyciela (t. j. Dz.U. z 2024 r., poz. 453).
- Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z 14 września 2023 r. w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli (t. j. Dz. U. 2023, poz. 2102).
- Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 9 sierpnia 2017 r. w sprawie zasad organizacji i udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 1798).
3. Czas trwania studiów: 3 semestry, realizowane w 2 semestry, minimum 450 godzin i 180 godzin praktyk zawodowych
Forma studiów: online
Zajęcia w ramach studiów podyplomowych powinny odbywać się w systemie weekendowym (piątek po godzinie 15.00 oraz/lub w soboty oraz/lub niedziele) lub w tygodniu w godzinach popołudniowych.
3.4.) Identyfikator sekcji zmienianego ogłoszenia:
SEKCJA VIII - PROCEDURA3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
8.1. Termin składania ofert Przed zmianą:
2024-11-08 10:00
Po zmianie:
2024-11-13 10:00
3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
8.3. Termin otwarcia ofert Przed zmianą:
2024-11-08 10:30
Po zmianie:
2024-11-13 10:30
3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
8.4. Termin związania ofertą Przed zmianą:
2024-11-07
Po zmianie:
2024-12-12