BZP: Usługi odbioru i dalszego postępowania z odpadami komunalnymi (segregowanymi i niesegregowanymi) – powstającymi na terenie SPZOZ WSS Nr 3 w Rybniku
13.03.2025
2025/BZP 00144085/01
SAMODZIELNY PUBLICZNY ZAKŁAD OPIEKI ZDROWOTNEJ WOJEWÓDZKI SZPITAL SPECJALISTYCZNY NR 3 W RYBNIKU
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Usługi odbioru i dalszego postępowania z odpadami komunalnymi (segregowanymi i niesegregowanymi) – powstającymi na terenie SPZOZ WSS Nr 3 w Rybniku
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: SAMODZIELNY PUBLICZNY ZAKŁAD OPIEKI ZDROWOTNEJ WOJEWÓDZKI SZPITAL SPECJALISTYCZNY NR 3 W RYBNIKU
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 272780323
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Energetyków 46
1.5.2.) Miejscowość: Rybnik
1.5.3.) Kod pocztowy: 44-200
1.5.4.) Województwo: śląskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL227 - Rybnicki
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zp@szpital.rybnik.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.szpital.rybnik.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - samodzielny publiczny zakład opieki zdrowotnej
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Zdrowie
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Usługi odbioru i dalszego postępowania z odpadami komunalnymi (segregowanymi i niesegregowanymi) – powstającymi na terenie SPZOZ WSS Nr 3 w Rybniku
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-edc16588-fcbb-478e-ae9c-6f10b03d9175
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00144085
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-03-13
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00041263/03/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.6 Usługa odbioru i dalszego postępowania z odpadami komunalnymi (segregowanymi i niesegegowanymi) powstającymi na terenie SP ZOZ WSS nr 3 w Rybniku
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
www.szpital.rybnik.pl3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: www.szpital.rybnik.pl
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. Z zastrzeżeniem postanowień zawartych w rozdziale VII oraz XIII SWZ, komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami może się odbywać wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej w rozumieniu ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U. z 2020 r. poz. 344), tj.:
1) poprzez Platformę zakupową, która dostępna jest pod adresem: https://platformazakupowa.pl/pn/szpital.rybnik
2) w sytuacjach awaryjnych (np. w przypadku braku działania Platformy zakupowej) zamawiający może również komunikować się z wykonawcami za pomocą poczty elektronicznej z adresu e-mail: zp@szpital.rybnik.pl
2. W zakresie wszelkiej korespondencji związanej z niniejszym postępowaniem Zamawiający i Wykonawcy posługują się numerem postępowania: AAG-59-TP/13-2025,BS
3. Dokumenty elektroniczne, oświadczenia lub elektroniczne kopie dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w Rozdziale IV specyfikacji warunków zamówienia składane są przez wykonawcę za pośrednictwem Platformy zakupowej: https://platformazakupowa.pl/pn/szpital.rybnik
4. Sposób sporządzenia dokumentów elektronicznych, oświadczeń lub elektronicznych kopii dokumentów lub oświadczeń musi być zgody z aktualnymi wymaganiami określonymi w Rozporządzeniu Ministra Rozwoju. Pracy i Technologii z dnia 3 sierpnia 2023 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie podmiotowych środków dowodowych oraz innych dokumentów lub oświadczeń, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy (Dz. U. z 2023 r. poz. 1824).
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”
a) Zamawiający informuje, że:
- administratorem danych osobowych jest SPZOZ WSS Nr 3 w Rybniku, ul. Energetyków 46,
44-200 Rybnik;
- inspektorem ochrony danych osobowych w SPZOZ WSS Nr 3 w Rybniku jest Inspektor Danych Osobowych, kontakt: iodo@szpital.rybnik.pl;
- dane osobowe osoby, której dane dotyczą, przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu wypełnienia obowiązków związanych z prowadzeniem niniejszego postępowania o udziele¬nie zamówienia publicznego prowadzonego w trybie podstawowym;
Obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach Ustawy pzp, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego. Konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z Ustawy pzp.
Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych mogą być:
osoby/podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art. 18 ust. 1 Ustawy pzp i/lub zewnętrzna kancelaria prawna, i/lub operator pocztowy w rozumieniu ustawy z dnia 23 listopada 2012 r. Prawo pocztowe (Dz. U. z 2024 r. poz. 467), i/lub posłaniec (kurier) dostarczający korespondencję na zasadach określonych w art. 65 ust. 2, 401 ust. 1, 508 ust. 2 Ustawy pzp.
Pani/Pana dane osobowe mogą zostać powierzone do przetwarzania zewnętrznemu podmiotowi dostarczającemu (realizującemu) usługi teleinformatyczne i/lub narzędzia/urządzenia komunikacji elektronicznej.
- Administrator przechowuje protokół postępowania wraz z załącznikami przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia (w sposób gwarantujący jego nienaruszalność). Jeżeli okres obowiązywania umowy w sprawie zamówienia publicznego przekracza 4 lata, Administrator przechowuje protokół postępowania wraz z załącznikami przez cały okres obowiązywania umowy w sprawie zamówienia publicznego. Administrator przechowuje dokumentację konkursu przez okres 4 lat od dnia ustalenia wyników konkursu w postaci, w jakiej została ona sporządzona lub przekazana, w sposób gwarantujący jej nienaruszalność i możliwość odczytania zgodnie z Ustawą pzp (art. 78 ust. 1 i ust. 4, art. 358 ust. 1).
- Zebrane od Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do podmiotów poza Unią Europejską lub Europejskim Obszarem Gospodarczym.
- Ma Pani/Pan prawo do:
żądania od Administratora dostępu do danych osobowych dotyczących Pani/Pana osoby;
żądania od Administratora sprostowania danych osobowych dotyczących Pani/Pana osoby;
żądania od Administratora usunięcia danych osobowych dotyczących Pani/Pana osoby, w sytuacji, gdy przetwarzanie danych nie następuje w celu wywiązania się z obowiązku wynikającego z przepisu prawa;
żądania od Administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych dotyczących Pani/Pana osoby.
Zakres każdego z powyższych praw oraz sytuacje, w których można z nich skorzystać, wynikają z przepisów RODO oraz Ustawy pzp. Z powyższych praw może Pan/Pani skorzystać składając wniosek u Administratora.
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): - Nie przysługuje Pani/Panu:
w związku z art. 17 ust. 3 lit. b), d) lub e) RODO prawo do usunięcia danych osobowych;
prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;
na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c) RODO.
- Ma Pani/Pan prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO.
- W odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosownie do art. 22 RODO.
- Jednocześnie Administrator przypomina o ciążącym na Pani/Panu obowiązku informacyjnym wynikającym z art. 14 RODO względem osób fizycznych, których dane mogą zostać przekazane Administratorowi w związku z prowadzonym postępowaniem i które Administrator pośrednio pozyska od kontrahenta biorącego udział w postępowaniu, chyba że ma zastosowanie co najmniej jedno z wyłączeń, o których mowa w art. 14 ust. 5 RODO.
Podanie danych jest dobrowolne, jednak niezbędne w celu udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego oraz następnie w celu zawarcia i realizacji umowy w sprawie zamówienia publicznego. Konsekwencją nie podania danych jest brak możliwości udziału w postępowaniu oraz zawarcia i realizacji umowy w sprawie zamówienia publicznego.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: AAG-59-TP/13-2025.BS
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia są: Usługi odbioru i dalszego postępowania z odpadami komunalnymi (segregowanymi i niesegregowanymi) – powstającymi na terenie SPZOZ WSS Nr 3 w Rybniku. Umowa zostanie zawarta po zakończeniu postępowania na okres 24 miesięcy.
4.2.6.) Główny kod CPV: 90500000-2 - Usługi związane z odpadami
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
90511000-2 - Usługi wywozu odpadów
90510000-5 - Usuwanie i obróbka odpadów
90512000-9 - Usługi transportu odpadów
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Tak
4.2.9) Rodzaj i maksymalna wartość opcji oraz okoliczności skorzystania z opcji:
Zamawiający zgodnie art. 441 ust. 1 przewiduje możliwość skorzystania z prawa opcji zwiększającego zakres zamówienia dla poszczególnych pakietów o maksymalnie 20 % wartości podstawowej każdego z nich. W celu uruchomienia prawa opcji Zamawiający złoży Wykonawcy pisemne oświadczenie woli w przedmiocie skorzystania z prawa opcji w określonym zakresie. Zamawiający ma prawo wielokrotnie korzystać z prawa opcji po zrealizowaniu zakresu podstawowego zamówienia – jednak do wyczerpania maksymalnego zakresu prawa opcji. Uruchomienie opcji nie będzie wymagało zmiany umowy, tym samym nie wymaga zawarcia aneksu do umowy. W momencie złożenia oświadczenia o skorzystaniu z prawa opcji następuje zaciągnięcie przez Zamawiającego zobowiązania finansowego w wysokości wynikającej z zakresu dostaw objętego realizowaną na mocy danego oświadczenia opcją. Prawo opcji jest jednostronnym uprawnieniem Zamawiającego, z którego może, ale nie ma obowiązku skorzystać w ramach realizacji przedmiotu zamówienia. W przypadku nie skorzystania przez Zamawiającego z prawa opcji Wykonawcy nie przysługują żadne roszczenia z tego tytułu. Jeżeli Zamawiający skorzysta z prawa opcji obowiązkiem umownym wykonawcy jest wykonanie świadczenia w zakresie objętym wykorzystanym prawem opcji na warunkach takich jak zamówienie podstawowe, w tym w szczególności - cena jednostkowa przedmiotu zamówienia objętego prawem opcji nie może być wyższa niż cena jednostkowa w ramach zamówienia podstawowego.4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 24 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Ocenie i porównaniu poddane zostaną oferty niepodlegające odrzuceniu. Zamawiający dokona oceny ofert w zakresie kryteriów, o których mowa w pkt XVI.II SWZ. W tym celu przeprowadzona zostanie ocena każdej oferty.
Zamawiający dokona weryfikacji oraz przypisania punktów dla poszczególnych kryteriów oceny oferty oraz wyliczy Łączną ocenę punktową oferty według następującego wzoru C + R. Wyniki obliczeń podlegają zaokrągleniu do dwóch miejsc po przecinku przy zachowaniu matematycznej zasady zaokrąglania liczb, tj.
- jeśli pierwsza (licząc od lewej strony) z odrzuconych cyfr jest mniejsza od 5, to ostatnia pozostawiona cyfra nie ulega zmianie,
- jeśli pierwsza (licząc od lewej strony) z odrzuconych cyfr jest większa lub równa 5, to (niezależnie od tego, co jest za nią) ostatnią pozostawioną cyfrę powiększa się o 1, chyba że taka dokładność nie pozwoli na zróżnicowanie łącznej punktacji ofert. W takim przypadku zaokrąglenie nastąpi do dalszej liczby miejsc po przecinku, chyba że dalsze zwiększanie dokładności obliczeń nie skutkuje zróżnicowaniem łącznej punktacji ofert.
Ocenie będą podlegać wyłącznie oferty niepodlegające odrzuceniu.
Za ofertę najkorzystniejszą uznana zostanie oferta, nie podlegająca odrzuceniu która uzyska największą liczbę punktów. Oferty zostaną sklasyfikowane wg kolejności otrzymanych punktów.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
serwis posprzedażny, pomoc techniczna, warunki dostawy takich jak termin, sposób lub czas dostawy, oraz okresu realizacji.4.3.5.) Nazwa kryterium: Czas realizacji odbioru odpadów
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
3. Warunki udziału w postępowaniu, określone przez Zamawiającego spośród warunków, o których mowa w art. 112 ust. 2 ustawy Pzp:3.1 Zdolność do występowania w obrocie gospodarczym:
Zamawiający nie określa warunku udziału w postępowaniu w tym zakresie.
3.2 Uprawnienia do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej:
Wykonawca przez cały okres realizacji umowy musi posiadać aktualne:
1) zawiadomienie o nadaniu numeru rejestrowego BDO, o którym mowa w art. 49 i 50 ustawy o odpadach, prowadzonego przez marszałka województwa właściwego ze względu na miejsce zamieszkania lub siedziby Wykonawcy, potwierdzający posiadanie uprawnień do wykonywania działalności w zakresie objętym przedmiotem zamówienia, w tym w zakresie transportu kategorii odpadów, objętych przedmiotem zamówienia,
2) zaświadczenie o wpisie do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbioru odpadów komunalnych, prowadzonego przez Prezydenta Miasta Rybnika o którym mowa w art.9b i 9c ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, w zakresie działalności i czynności Wykonawcy określonych w niniejszej umowie, w tym w załączniku nr 1.2 (Opis przedmiotu zamówienia) stosownie do kodów określonych w formularzu cenowym (w pełnym zakresie kodów),
3) zezwolenie na zbieranie odpadów komunalnych wydane przez organ właściwy ze względu na miejsce zbierania odpadów o którym mowa w art. 41 ust. 1, art. 232 ust. 1 w rozumieniu ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach w zakresie kategorii odpadów, objętych przedmiotem zamówienia.
W sytuacji, gdy w trakcie obowiązywania umowy powyższe dokumenty stracą ważność, Wykonawca zobowiązany będzie uzyskać nowe w takim terminie, aby zapewnić ciągłość wykonywania umowy.
3.3 Sytuacja ekonomiczna lub finansowa:
- Zamawiający dla potwierdzenia spełnienia warunku wymaga wykazania się posiadaniem dokumentu potwierdzającego, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności na kwotę minimum 400 000 zł związanej z przedmiotem zamówienia.
3.4 Zdolność techniczna lub zawodowa:
W zakresie zdolności technicznej i zawodowej Zamawiający określa dwa warunki udziału w postępowaniu, które Wykonawca musi spełnić łącznie, tj.:
1) posiadanie przez wykonawcę doświadczenia w realizacji określonych niżej usług.
Warunek zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że należycie wykonał, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych jest w trakcie wykonywania w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane lub są wykonywane, oraz załączeniem dowodów określających, czy te usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego usługi zostały wykonane, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie wykonawcy; w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wystawione w okresie ostatnich 3 miesięcy, co najmniej dwóch usług świadczonych na rzecz dwóch różnych Zamawiających polegających na świadczeniu usług odbioru i dalszego postępowania z odpadami komunalnymi o wartości co najmniej 300 000 zł brutto każda,
2) posiadanie odpowiednich środków transportu w celu wykonania zamówienia publicznego wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami.
Warunek zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że posiada co najmniej 2 pojazdy przystosowane do transportu pojemników 10m3 będących własnością Zamawiającego na odpady komunalne (karta katalogowa posiadanych pojemników o pojemności 10m3, stanowi załącznik nr 1 do załącznika nr 1.2 do SWZ, tj. „Opis przedmiotu zamówienia”).
UWAGA! pojazdy wskazane przez Wykonawcę na spełnienie warunku udziału w postępowaniu muszą być tymi samymi pojazdami, które będą uczestniczyły w realizacji przedmiotowego zamówienia.
Zgodnie z art. 95 Ustawy – Zamawiający określa zgodnie z postanowieniami umowy, wymagania związane z realizacją zamówienia w zakresie zatrudnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie stosunku pracy osób wykonujących wskazane przez zamawiającego czynności w zakresie realizacji zamówienia, jeżeli wykonanie tych czynności polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy (Dz. U. z 2019 r. poz. 1040, 1043 i 1495). Są to czynności związane z wykonywaniem pracy pod kontrolą w określonych ramach czasowych i w sposób ciągły, tj. osoby zatrudnione przy odbiorze odpadów komunalnych oraz ich transporcie z nieruchomości Zamawiającego w Rybniku przy ul. Energetyków 46 do miejsca ich zagospodarowania.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 1.Do oferty każdy Wyk musi dołączyć:
1.1akt na dzień skł ofert: „ośw Wyk o braku podst wykl z post i o spełn war udz w post”, wg wzoru stan zał nr 3 do SWZ.Oświad stanowi dowód potw brak podstaw wykl i spełn war udz w post na dzień skł ofert. Oświad składa się, pod rygorem nieważn, w formie elektr (w postaci elektr opatrz kwalifik podp elektr) lub w postaci elektr opatrz podp zaufanym lub podp osobistym.
1.2Wyk, który pow się na zasoby innych podm, winien załączyć dowód potw,że realiz zam będzie dysp niezb zasobami innych podm, który stan w szczeg zobow tych podm do oddania do dysp Wyk niezb zasobów na potrzeby realiz zam lub inny podm środek dowod potw,że wyk realiz zam, będzie dysponował nieb zasobami tych podm, wg wzoru stan zał nr 5 do SWZ (jeśli dot).
Zobow podmiotu udost zasoby, potw, że stosunek łączący wyk z podm udost zasoby gwarantuje rzeczywisty dostęp do tych zasobów oraz określa w szczeg: a)zakres dost wyk zasobów podmiotu udost zasoby;
b)sposób i okres udost wyk i wykorzystania przez niego zasobów podmiotu udost te zasoby przy wyk zam; c)czy i w jakim zakr podmiot udost zasoby, na zdolnościach którego wyk polega w odn do war udz w post dot wykształcenia, kwalifik zawod lub doświad, zrealizuje usł, których wskazane zdolności dot.Wykonawca, w przyp poleg na zdoln lub sytuacji podm udost zasoby, przedst, wraz z oświad, o którym mowa w pkt 1.1., także oświad podmiotu udost zasoby, potw brak podstaw wykl tego podm oraz odpow speł war udz w post, w zakresie, w jakim wyk powołuje się na jego zasoby.
1.3Wyk wspólnie ubieg się o udz zam doł do oferty oświad składane na podst art.117 ust4 (podział zadań konsorc), z którego wynika, które usługi wyk poszcz wyk ubieg się wspólnie o udz zam. Wzór oświad stan zał nr 6 do SWZ (jeśli dot).
1.4w celu potw, że osoba działająca w im wyk jest umoc do jego reprezent, zam wymaga od wyk zł odpisu lub inform z Krajowego Rej Sądowego, Centr Ewid i Inform o Dział Gosp lub innego właściwego rejestru. Wyk nie jest zobow do zł dok, o których mowa w zd 1, jeżeli zamy może je uzyskać za pomocą bezp. i ogólnodost baz danych, o ile wyk wskazał dane umożliw dostęp do tych dok (stosowne oświad znajduje się w treści oferty – zał nr 1 do SWZ)).Jeżeli w im wyk działa osoba, której umoc do jego reprezent nie wynika z dok, o których mowa w zad 1 powyżej, zam wymaga od wyk złożenia oprócz dok określ w zdaniu 1 powyżej, pełnomocn lub innego dok potw umoc do reprezent Wykonawcy.Pełnomocnictwo przek się w postaci elektr i opatruje kwalifik podpisem elektr.podpisem zaufanym lub podp osobistym. W przypadku, gdy pełnom zostało wyst w postaci pap i opatrzone własnoręcznym podp, przekazuje się cyfrowe odwzorowanie tego dok, opatrzone kwalifik podp elektr, podp zaufanym lub podp osobistym, poświad zgodność cyfrowego odwzorow z dok w postaci papier. Poś zg cyfrowego odwzorow z pełnomoc w postaci pap, może dokonać mocodawca (osoba/osoby wyst pełnomoc) lub notariusz. Pow dot również osoby działającej w im Wyk wsp ubieg się o udz zam publ.
2.Przedm śr dowod-Zam nie wymaga przedm środków dowod.
3.Na wezw zam wyk musi przedł:
3.1oświad wyk, w zakresie art.108 ust.1 pkt5 ust, o braku przynależności do tej samej gr kapit w roz ust z dn 16 lutego 2007r. o ochr konk i kons (Dz.U. z 2024r. poz.594), z innym wyk, który złożył odrębną ofertę, ofertę częściową lub wniosek o dop do udz w post, albo oświad o przyn do tej samej gr kapit wraz z dok lub inform potw przygot oferty, oferty częś lub wniosku o dop do udz w post niezależnie od innego wyk nal do tej samej gr kapit–zał nr 4 do SWZ).
Oświad stanowi dowód potw brak podstaw wykl. Oświad składa się, pod rygorem nieważn, w formie elektr (w postaci elektr opatrz kwalifik podp elektr) lub w postaci elektr opatrz podp zaufanym lub podp osobistym.W przyp zł do nin post jednej oferty Zam odstąpi od wzywania wyk do zł dok, o którym mowa pow.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Oświadczenia lub dokumenty potwierdzające spełnianie przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu (składane na wezwanie Zamawiającego):
aktualne zezwolenia:
1) zawiadomienie o nadaniu numeru rejestrowego BDO, o którym mowa w art. 49 i 50 ustawy o odpadach, prowadzonego przez marszałka województwa właściwego ze względu na miejsce zamieszkania lub siedziby Wykonawcy, potwierdzający posiadanie uprawnień do wykonywania działalności w zakresie objętym przedmiotem zamówienia, w tym w zakresie transportu kategorii odpadów, objętych przedmiotem zamówienia,
2) Zaświadczenie o wpisie do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbioru odpadów komunalnych, prowadzonego przez Prezydenta Miasta Rybnika o którym mowa w art.9b i 9c ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, w zakresie działalności i czynności Wykonawcy określonych w umowie, w tym w niniejszym załączniku nr 1.2 (Opis przedmiotu zamówienia) stosownie do kodów określonych w formularzu cenowym (w pełnym zakresie kodów),
3) zezwolenie na zbieranie odpadów komunalnych wydane przez organ właściwy ze względu na miejsce zbierania odpadów o którym mowa w art. 41, art. 232 ust. 1 w rozumieniu ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach w zakresie kategorii odpadów, objętych przedmiotem zamówienia.
W sytuacji, gdy w trakcie obowiązywania umowy powyższe dokumenty stracą ważność, Wykonawca zobowiązany będzie uzyskać nowe w takim terminie, aby zapewnić ciągłość wykonywania umowy, zgodnie z treścią umowy.
Dokumenty muszą potwierdzać spełnienie warunku dotyczącego uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o którym mowa w punkcie VI.3.3.2 Specyfikacji warunków zamówienia.
- dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną określoną przez zamawiającego.
Dokument musi potwierdzać spełnienie warunku dotyczącego zdolności ekonomicznej i finansowej, o którym mowa w punkcie VI.3.3.3 Specyfikacji warunków zamówienia.
- wykaz usług wykonanych, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane lub są wykonywane, oraz załączeniem dowodów określających, czy te usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego usługi zostały wykonane, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie wykonawcy; w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wystawione w okresie ostatnich 3 miesięcy
Wykaz musi potwierdzać spełnienie warunku dotyczącego zdolności technicznej lub za¬wodowej, o którym mowa w punkcie VI. 3.3.4 pkt 1) specyfikacji warunków zamówienia.
Wykaz należy sporządzić wg wzoru stanowiącego załącznik nr 7 do specyfikacji warunków zamówienia.
- wykaz środków transportu wykonawcy niezbędnych w celu wykonania zamówienia publicznego wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami.
Wykaz musi potwierdzać spełnienie warunku dotyczącego zdolności technicznej lub za¬wodowej, o którym mowa w punkcie VI. 3.3.4 pkt 2) specyfikacji warunków zamówienia.
Wykaz należy sporządzić wg wzoru stanowiącego załącznik nr 8 do specyfikacji warunków zamówienia.
Załączniki te podlegają uzupełnieniu w trybie art. 128 Ustawy.
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
Zamawiający nie wymaga przedmiotowych środków dowodowych5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
Dla uzyskania ważności oferta musi zawierać wypełnione, podpisane przez osobę/y uprawnioną/e do reprezentowania Wykonawcy formularze:1) Formularz oferty – załącznik nr 1 do SWZ,
2) Formularz cenowy – załącznik nr 1.1 do SWZ,
3) Opis przedmiotu zamówienia – załącznik nr 1.2 do SWZ,
Załączniki te nie podlegają uzupełnieniu w trybie art. 128 Ustawy.
4) Polityka ochrony środowiska – załącznik nr 1.3 do SWZ.
5) Oświadczenie Wykonawcy o niepodleganiu wykluczeniu z postępowania – załącznik nr 3 do SWZ,
6) Oświadczenie podmiotu do oddania do dyspozycji Wykonawcy niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia – załącznik nr 5 do SWZ (o ile dotyczy),
7) Oświadczenie Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia składane na podstawie art. 117 ust 4 (podział zadań konsorcjantów) załącznik nr 6 do SWZ (o ile dotyczy),
8) Pełnomocnictwo ustanowione do reprezentowania Wykonawcy/ów ubiegającego/cych się o udzielenie zamówienia publicznego. Pełnomocnictwo przekazuje się w postaci elektronicznej i opatruje kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym. W przypadku, gdy pełnomocnictwo zostało wystawione w postaci papierowej i opatrzone własnoręcznym podpisem, przekazuje się cyfrowe odwzorowanie tego dokumentu, opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym, poświadczającym zgodność cyfrowego odwzorowania z dokumentem w postaci papierowej. Poświadczenia zgodności cyfrowego odwzorowania z pełnomocnictwem w postaci papierowej, może dokonać mocodawca (osoba/osoby wystawiające pełnomocnictwo) lub notariusz. (o ile dotyczy).
oraz
Zgodnie z zapisami rozdziału VII punkt 1.1.3 niniejszej SWZ - Odpis lub informację z Krajowego Rejestru Sądowego, Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej lub innego właściwego rejestru potwierdzającego, że osoba działająca w imieniu wykonawcy jest umocowana do jego reprezentowania. Jeżeli w imieniu Wykonawcy działa osoba, której umocowanie do jego reprezentowania nie wynika z dokumentów, o których mowa w zdaniu 1 powyżej, zamawiający oprócz dokumentu o którym mowa w zdaniu 1 powyżej wymaga od Wykonawcy złożenia pełnomocnictwa lub innego dokumentu potwierdzającego umocowanie do reprezentowania Wykonawcy.
Powyższe zapisy dotyczą również osoby działającej w imieniu Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia publicznego oraz osoby działającej w imieniu podmiotu udostępniającego zasoby na zasadach określonych w art. 118 ustawy Pzp.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1.Wyk mogą wspólnie ubiegać się o udz zam.2.Wyk wspólnie ubiegający się o udz zam, ustanawiają pełnomocnika do reprezent ich w post o udz zam albo reprezent w post i zawarcia umowy w sprawie zam publ–nie dot spółki cywilnej, o ile upoważnienie/ pełnomocnictwo do występowania w imieniu tej spółki wynika z dołączonej do oferty umowy spółki bądź wszyscy wspólnicy podpiszą ofertę.
3.Wyk wspólnie ubieg się o udz zam, zobowiązani się złożyć wraz z ofertą stosowne pełnomocnictwo – nie dot spółki cywilnej, o ile upoważnienie/pełnomocnictwo do wyst w im tej spółki wynika z doł do oferty umowy spółki bądź wszyscy wspólnicy podpiszą ofertę.
Uwaga:Pełnomocnictwo, o którym mowa pow może wynikać albo z dok pod taką samą nazwą, albo z umowy Wykonawców wspólnie ubieg się o udz zam.
4.Oferta musi być podpisana w taki sposób, by prawnie zobowiązywała wszystkich Wyk wyst wspólnie (przez każdego z Wykonawców lub upoważnionego pełnomocnika).
5.Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie składane na podstawie art. 117 ust 4 (podział zadań konsorcjantów), z którego wynika, które usługi wykonają poszczególni wykonawcy ubiegający się wspólnie o udzielenie zamówienia. Wzór oświadczenia stanowi (zał nr 6 do SWZ).
6.W przypadku wspólnego ubiegania się o udz zam przez Wykonawców oświad, o którym mowa w art. 125 ustawy (załącznik nr 3 do SWZ) składa każdy z Wykonawców wspólnie ubieg się o zamówienie. Oświad te potw spełnianie warunków udz w post w zakresie, w którym każdy z Wykonawców wykazuje spełnianie warunków udz w post, oraz brak podstaw wykluczenia - każdy z Wyk wspólnie ubieg się o udz zam nie może podlegać wykluczeniu z post w oparciu o wskazane w SWZ podstawy wykluczenia. Powyższe oznacza, iż:
6.1Oświad w zakresie braku podstaw wykl musi złożyć każdy z Wykonawców wspólnie ubieg się o udz zam;
6.2Oświadczenie o spełnieniu warunków udziału składa podmiot, który w odniesieniu do danego warunku udz w post potw jego spełnianie; dopuszcza się oświad zł łącznie tj. podpisane przez wszystkie podmioty wspólnie składające ofertę lub przez pełnomocnika wyst w imieniu wszystkich podmiotów;
7.W przyp wspólnego ubiegsię o udz zam przez Wyk oświad, o którym mowa w art. 108 ustawy (zał nr 4 do SWZ) składa każdy z Wyk wspólnie ubieg się o zam. Oświad te potw brak podstaw wykl na podst art.108 ust - każdy z Wyk wspólnie ubieg się o udz zam nie może podlegać wykl z post w oparciu o wskazane w SWZ podstawy wykl.
Powyższe oznacza, iż: Oświad w zakresie braku podstaw wykl na podstawie art. 108 ust musi złożyć każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udz zam;
8.Warunki, o których mowa w punktach VI 3.3.2, VI 3.3.3 oraz VI 3.3.4 zostaną spełnione, jeżeli co najmniej jeden z wyk wspólnie ubieg się o udz zam wykaże się:
- posiadaniem uprawnień do prow określonej dział gosp lub zawodowej i zrealizuje usługi do których realizacji te uprawnienia są wymagane, zg z opisem w punkcie VI 3.3.2. SWZ
- posiadaniem dok potw, że wyk jest ubezpieczony od odp cywilnej, zg z opisem w punkcie VI 3.3.3. SWZ,
- posiadaniem przez wykonawcę doświadczenia w realizacji określonych niżej usług, zg z opisem w punkcie VI 3.3.4 pkt 1) SWZ,
- posiadaniem odpowiednich środków transportu, zg z opisem w punkcie VI 3.3.4 pkt 2) SWZ.
W takim wypadku wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia są zobowiązani wskazać w ofercie zakres zamówienia realizowany przez poszczególnych wyk (przynajmniej w części, dla której wykonania wymagane są uprawnienia).
9.Wszelka korespondencja prowadzona będzie wyłącznie z podmiotem występującym jako pełnomocnik Wykonawców wspólnie ubiegających się o udz zam.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Zgodnie z zapisami zawartymi w załączniku nr 2 do SWZ, tj. projektowane postanowienia umowy7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2025-03-21 10:00
8.2.) Miejsce składania ofert: Ofertę wraz z załącznikami należy złożyć za pośrednictwem platformy zakupowej dostępnej pod adresem: https://platformazakupowa.pl/pn/szpital.rybnik
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2025-03-21 10:30
8.4.) Termin związania ofertą: 29 dni
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
1. Wykonawcy, a także innemu podmiotowi, jeżeli ma lub miał interes w uzyskaniu zamówienia oraz poniósł lub może ponieść szkodę w wyniku naruszenia przez zamawiającego przepisów ustawy, przysługuje prawo wniesienia środków ochrony prawnej, określonych w przepisach działu IX Ustawy.2. Wobec ogłoszenia o zamówieniu oraz specyfikacji warunków
zamówienia środki ochrony prawnej, przysługują również organizacjom wpisanym na listę organizacji uprawnionych do wnoszenia środków ochrony prawnej, prowadzoną przez Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych.
3. Zasady, terminy oraz sposób korzystania ze środków ochrony prawnej szczegółowo regulują przepisy działu IX Ustawy.